Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A Fidesz jövője

2011.01.31. 12:49 | Proszektura | 254 komment

Talleyrand közismert találó megfogalmazása szerint „A Bourbonok semmit sem tanultak, és semmit sem felejtettek." A francia történelem azon korszaka volt ez, amikor a Bourbonok Napóleon bukása után újra hatalomra kerültek, s XVIII. Lajost követően Károly lett az uralkodó.

Jellemző eset volt, amikor a parlament alsóháza 1830.március 18-án feliratban bírálta az uralkodó intézkedését, mire Károly július 26-án rendeletet adott ki, amelyben betiltotta a személyét sértő kritikákat.

 

A Fidesz jelenlegi hatalomgyakorlási módszerét, bár sok hasonlóságot mutat a Bourbonokéval, mégis inkább úgy lehetne jellemezni, hogy Orbánék semmit sem tanultak és mindent elfelejtettek.

Vagyis például elfelejtették a 2002-ben történt választási vereségüket, annak okait.

De elfelejtették azt is, hogyan pusztította el a hatalmi gőg és arrogancia az MSZP-t.

Pedig a szocialisták története is nagyon tanulságos.

Úgy jártak , mint a matróz, akinek a vicc szerint a farkán az a tetoválás látható, hogy „róza”, de a szöveg eredetileg még az volt, hogy „Mária Terézia leghűségesebb matróza”.

Volt az MSZMP, amiből az „M” (vagyis a munkás) lekopott, s lett az MSZP, vagy, ahogy a nép elnevezte, a Maszop.

Mára pedig ebből már csak az maradt meg, hogy Szop.

De szopni fog a Fidesz is, ha így folytatja, méghozzá viszonylag elég hamar.

Az embereket felháborította az a gyakorlat, amit a szocik folytattak, hogy haveri körben boldognak boldogtalannak osztogatták a stallumokat, meg a sokmilliós végkielégítéseket. Felháborították az adótrükkök a céges vagyonokkal (Gyurcsány), offshore cégekkel (Bajnai) Felháborította a töméntelen korrupció, s egyéb, munka nélkül kifizetett pénzek.

Aztán egyszer csak azt látjuk, hogy a Fidesz ugyanezt csinálja.

Sőt. A szociknak gyakran jogszabályokat kellett szegni ahhoz, hogy a közvagyont elsíbolhassák. A Fidesz meg már normát sem szeg, hanem a törvényeket igazítja hozzá a zsebtömködéshez.

S, ha úgy tartja kedvük, az alkotmány preambulumába még azt is bele fogják majd szövegezni, hogy Kósa Lajos lánya a legjobb műkorcsolyázó Magyarországon.

Most aztán itt van még ez a Derce ügy is.

Ej-haj, ruca-ruca kukorica derce.

Vörös-iszap, löszfalomlás, földrengés, belvizek, benzinárak, svájci frank nyomorítják a népet. Derce út viszont havi 350.000 Ft-ot vághat zsebre élete végéig.

Már szinte hallom, hogy Gyurcsány Ferenc, mint a Demokratikus Koalíció Párt elnöke, Rogán Antal bonmotját ellopva 2014 tavaszán kijelenti majd, hogy rosszabbul élünk mint négy éve.

Csakhogy akkor majd ez a mondás tényleg igaz is lesz.

Ej-haj, ruca-ruca kukorica derce.

Ej-haj Fidesz- Magyar Polgári Szövetség...

Vigyázzatok, mert a végére csak annyi marad majd belőletek is, hogy: ég.

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr232627625

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Lájkoltam Orbán Viktort 2011.02.01. 13:06:48

Lájkoltam Orbán Viktor facebook oldalát és beírtam a következő üzenetet: "Kérdezni szeretném Orbán Viktortól, mint kormányfőtől, illetve az ő itteni képviselőitől, szóvivőitől, hogy milyen feltételek mentén lát lehetőséget az Egymillióan a Mag...

Trackback: Fidesz arrogancia 2011.01.31. 20:47:29

Bevallom, nem értem néhány jobboldali politikus és közszereplő arroganciáját: legutóbb például Mészáros Antóniát, az Este keményen kérdező riporterét száműzte Élő Gábor, a tévé hírigazgatója, egy Orbán interjú után. Erre mi szükség volt? És miből ered ...

Trackback: Deutsch Facebook Tamás 2011.01.31. 20:30:04

AZ ORRODAT IS TISZTÍCCSA!!!!  

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Laikus érdeklődő (törölt) 2011.02.01. 12:26:24

@Balt: "A 16%-os egykulcsos adó (és persze a párhuzamos társasági adó mérséklése) ahhoz szükséges, hogy egyáltalán (újra...) versenyképesek legyünk a környező országokkal."

Inkább ahhoz, hogy a régi-új arisztokrácia alatt egy új felső-középosztály alakulhasson ki. Ezzel nem is lenne semmi bajom, de mindez úgy történik, hogy a jelenlegi középosztály (polgárság) nagyobb részét a plebs szintjére szorítják és gyakorlatilag kettészakad a társadalom. A kevesebb talán több lett volna.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 12:44:16

@Bundili:
Talán olvasd el, milyen törvényi változtatások születtek : például a közbeszerzési vagy az MFB törvényt.
Aztán higgadtan próbáld eldönteni, hogy ezek a korrupciót segítő, vagy nehezítő változtatások.

lbs 2011.02.01. 12:46:32

Szerintem a Fideszt nem az itt emlegetett hatalmi arrogancia fogja elsodorni, hanem a kettős állampolgársággal járó választójog bevezetése. Amikor határon túli honfitársaink saját pártjai rájönnek, hogy többé nem lesz szükségük az anyaországi anyapárt támogatására, hogy érdekeiket érvényesítsék. Mennyivel lesz több az aktív szavazó? Hány százalékos szokott lenni a határon túli szavazási részvétel? És az itthoni? Mennyivel több ellátottat bír el az egészségpénztár? Az iskolarendszer, ami, ugye, ingyenes? Két választási ciklust adok ennek a forgatókönyvnek. Aztán a határon túliak önállósítják magukat a Fidesztől, és benyújtják a számlát. Ki ír majd akkor alkotmányt?
És milyen jó lesz akkor majd a jelenleg magyar állampolgár magyaroknak, akik itt is élnek, néhány év múlva folyamatos államcsődben, hiperinfláció közepette....
Nem a gőg, hanem a realitásérzék hiánya fogja a Fideszt leradírozni. És akkor a z egyébként tényleg demagóg Gyurcsányból politikai vátesz lesz...

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 12:47:16

@Ezt elkúrtad Gonosz Törpe:

Kedves...!
Kezdjük inkább azzal, hogy ma 17 órakor a Fidesz székház előtt NO ORBÁB DAY-t tartunk:-)

puffatag 2011.02.01. 12:50:51

@d-evike: pofád befogod! polt péter legfőbb ügyész eldönti, mi a korrupció, lásd zuschlag és mi nem az, deutsch ugyanazt csinálta százszoros pénzekkel

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 12:51:24

@Lumieres:

Én nem tudom megbocsájtani, hogy minden törvénymódosítást, mint a gép megszavaztak. Sosem fogom megbocsájtani! És azt sem, hogy megzsaroltak, hogy ez volt a "szabad döntés"!
Hogy azt szajkózták, hogy az MSZP kényszerítette az embereket, hogy magánnyugdíjpénztár tagok legyenek!
Hát igen zseiniális kommunikáció!

Lényegében arra kényszerítettek bennünket, hogy az amúgy kötelezően befizetendő munkavállalói járulákunk 80%-át magunknak gyűjtsük!
Gyomorforgató volt tényleg!

puffatag 2011.02.01. 12:55:30

@d-evike: szabó zoltán maszopos 7. kerületi képviselő ellen vádat emeltek, hogy jogtalanul fizette az önkormányzat a telefonszámláit, a mostani fideszes társaság nagybb összeget szavazott meg saját maga részére ugyanazért... tehát ha ők teszik ugyanazt, az legális

adflexum 2011.02.01. 12:55:50

@psr6: Soha nem értettem, hogy tudott volna az MSZP 2002-ben csalással nyerni, mikor azt a választást a FIDESZ rendezte!

Kabbe (törölt) 2011.02.01. 13:04:04

Lázár János
Tizenötmillióval áll jobban, mint tavasszal
.....
.....
.....
....hmmmm...recesszióban is tud ez az uraság.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 13:04:40

@manipul: Derce, Lázár audija, Vitézy Dávid komlett rokonsága, MFB törvény megváltoztatása (ami észbontó),
98-2002 köztről pedig :
Ezüsthajó Kft, Országimázs központ, Millenáris milliárdjai, Joszip Tot, 12 állami gazdaság eladása és a többi és a többi...

VoLk&StRoY 2011.02.01. 13:05:21

@Balt: kis csillag, ahogy elnézem te ezzel a poszttal alszol el, és ébredsz, majd folytatod és nyomod tovább! Tiszta szívből! Isszuk szavaidat, ne hagyd abba!

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 13:09:31

@James Pond:

Hát igen:
rendszerváltó forradalmi ifjú liberálisból öregedő konzervatívv
"Térdre csuhások!" emlékezetes megnyilvánulása után keresztény alkotmány
Az oroszok ócsárolása után meg keleti szél fúj.
Soros Alapítvány jóvoltából kijut valaki Oxfordba az előző rendszerbe, most meg liberálbolsizik, háááát....

Keresem a szót....keresem a szót....ÁÁÁÁÁmegvan!!
Köpönyegforgató.

Vélekedés 2011.02.01. 13:10:37

Hasonlóan látom, nem tanultak, pedig bíztam benne!

"Aztán egyszer csak azt látjuk, hogy a Fidesz ugyanezt csinálja."

Lumieres 2011.02.01. 13:23:46

@d-evike: Nem is tudod elképzelni milyen lehet egy zsarnok árnyékában élni. Most az egész ország kap belőle.

"Nemzetiegyüttmödsz bazdmeg, vagy bezúzom a pofád..."

Ez lenne az emberek kormánya,? 0rbán ugyanolyan f@sz mint mubarak.

dekol84 2011.02.01. 13:35:01

@Lumieres:
"Ez lenne az emberek kormánya,? 0rbán ugyanolyan f@sz mint mubarak."

Attól nagyobb pötsch, mert az már 25 éve hatalmon van, ezt a taknyot meg max. 8 év, azt elzavarják a mutterjába!

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 13:39:28

@dekol84:

Ne idegesíts, próbáljunk a 4. évre koncentrálni. Ilyet ne is mondj!

Lumieres 2011.02.01. 13:42:22

@dekol84: 8 ÉV? MIVEL érdemeltük ki? ... Márciusban elzavarjuk.

dekol84 2011.02.01. 13:43:12

@d-evike:
Bízom benne, hogy akár kevesebb is lehet, de sajnos népszerűségi adatok nem ezt mutatják! A zemberek egyelőre kétpofára isszák a fityisz böffeneteit és elhiszik, hogy nekik akkor is jó, amikor pedig nem is! Persze van akinek azért jobb már most is, ld. itt:
index.hu/belfold/2011/02/01/vagyonnyilatkozatok_2010/

Balt 2011.02.01. 13:48:03

@ezittenkéremmagyarország: Ez kamu. adozona.hu:
Havi nettó bér növekedés 2010-hez képest: 15.560 (2011); 22.860 (2012); 27.080 (2013)
Átlagos személyi jövedelemadó kulcs: 14,0% (2010); 5,8% (2011); 2,1 (2012); 0,0% (2013)

dekol84 2011.02.01. 13:51:59

fidesz.hu/index.php?Cikk=158377

A fenti cikk (a képekkel együtt) kizárólag éhgyomorra fogyasztandó, mert normális embernek a cikk elolvasása után fölfordul a gyomra. Ez aztán tényleg az 50-es évek legalja!

Balt 2011.02.01. 13:53:30

@Leonard Zelig: Remélem, te nem adtad, miáltal mentesül a nyugdíjkassza a járulékodtól annak idején... :)

abaka 2011.02.01. 13:56:30

@manipul: Aki elobb meghal, annak a befizetett penzet az orokose kapja meg. Ellentetben az allami rendszerrel.

abaka 2011.02.01. 14:02:57

@manipul: "Akkor nézzük, hogy csinálja a Fidesz ugyanezt? Ugyanis a szerző ezt elfelejtette közölni."

Na latod (latja, ha az Onnek tenyleg jobban esik) ez mar sokkal konstruktivabb. Es egybol egyet is ertek veled (Onnel). A poszt egyebkent szerintem is igen demagog es reszrehajlo. Vagyis inkabb egyertelmu fidesz utalat sut belole, es hat probal kritizalni barit akar joggal akar jogtalanul.

manipul 2011.02.01. 14:04:13

@abaka: Ez csak akkor van, ha a felhalmozási időszakban hal meg. Ez valóban nincs az államiban, de bármelyik piaci életbiztosítónál is így van. Ha viszont már egy havi járadékot felvett, akkor nem örökli senki. Továbbá az állami nyugdíjnál van özvegyi nyugdíj, ami viszont nincs az MNYP-nél.

Balt 2011.02.01. 14:04:15

@James Pond: Ezért kár volt, mert az özvegyi jogú nyugdíj is megtette volna Ellenben:
index.hu/gazdasag/magyar/2011/01/18/ennyi_nyugdijat_veszit_aki_nem_lep_vissza

csárli hárper 2011.02.01. 14:04:32

@Balt: ja kamu, csak az a bibi hogy itt van előttem a bérpapírom, és hát sajnos kevesebb az előző havihoz képest.....
és kérlek te mint fideszmajom hanyagoljál, van nekem elég bajom nélkületek is, faszkalapok!

Balt 2011.02.01. 14:06:43

@Laikus érdeklődő: Meglehet, ez is szempont, de a társadalom kettészakítását nem eredményezi - nem ez eredményezte...

abaka 2011.02.01. 14:08:19

@manipul: "Ha viszont már egy havi járadékot felvett, akkor nem örökli senki."

Oszinten, te honnan tajekozodsz? Mert az informacioid nagyon hibasak. Teljesen mindegy, mikor hal meg valaki, es, hogy mennyit fizetett ki addig a manyup. A maradekot az orokose kapja meg.

Balt 2011.02.01. 14:10:49

@VoLk&StRoY: Tévedsz. Leszarom. A csillagos vágyaidat is, vastagon. :)

manipul 2011.02.01. 14:11:25

@d-evike: No bibibi, márt azt hittem oda a nagy mellény és végképp eltűnt.
Akkor kezdjülk a balmenetűek avas legendáival:

"Ezüsthajó Kft, Országimázs központ, Millenáris milliárdjai, Joszip Tot, 12 állami gazdaság eladása és a többi és a többi... "

Meséljen ezekről, mi is történt ezekben a setét ügyekben. De ne azt próbálja elsütni, amit "mértékadó média" nyomán benyelt, hanem a tényeket. Én ugyanis utánanéztem, lássuk mit tud Ön.
Ha elég felkészült, akkor folytathatjuk a Vitézy klánnal.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 14:15:02

@dekol84:
Az ötvenes évek legalja igen, meg az is, hogy véletlenül azoknak a filozófusoknak a pályázatait vizsgálgatják, akik rosszat mertek szólni Orbán Viktorra. Pl Radnóti Sándorét, aki a Széchenyi Bizottság elnöke volt, és az Info rádióban nyaralásból hazafelé hallgattuk, hogy azt nyilatkozta, hogy lemond a bizottság elnöki tisztéről és vele együtt másik 4 bizottségi tag (Pl Závada Pál, tudod a Jadviga párnája) mert olyan erős a kormányzati nyomás rájuk, hogy ki kapjon Kossuth díjat, meg Széchenyi díjat, hogy nem érzi, hogy szükség volna tovább a munkájukra. Az ő szakmai jelölésüket meg akarja kerülni a kormány.
Hát azóta meg is szüntette a bizottságokat, egy bizottság marad aminek elnöke véletlenül OV lesz, helyettese Navra.
Istenem,,,, mire is emlékeztet ez?????

manipul 2011.02.01. 14:21:01

@abaka: Kérdezzen meg egy hozzáértőt. De mellékelem a törvény szövegét:
28. § (1) A pénztár egyösszegű kifizetést teljesít:
a) a pénztártag felhalmozási időszakban bekövetkezett halála esetén a kedvezményezett részére,

"(8) A kedvezményezett(ek) a pénztártag a felhalmozási időszakban bekövetkező halálának időpontjában az egyéni számla kizárólagos tulajdonosává válik (válnak).

Ez a fajta öröklés csak a felhalmozási időszakra vonatkozik. Utána már nincs öröklés. Egyébként a törvény kifejezetten sunyi módon rejtette el ezt a témát. Sajnos a tagok szinte egyike sem olvasta el pontosan a törvényt, és sokan hisznek az öröklésben.
Van egy járadékfizetési fajta ami szerint meghatározott ideig kaphat a kedvezményezett ( örökös) is járadékot, de ebben előre meg kell állapodni, és ilyenkor nyilván kisebb a járadék, hiszen hosszabb időre kell szétosztani a pénzt.

manipul 2011.02.01. 14:26:33

@1000R: Nos akkor prezentáljon a balmenetű sajtóból néhány real time kritikát.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 14:27:38

A Medgyessy-kormány nem nyugszik bele, hogy képtelen jogi úton visszaszerezni az Orbán-kabinet által az utolsó pillanatokban pályázat nélkül privatizált 12 állami gazdaságot. Igaz, a nyomozást már megszüntették, de a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal tegnap panaszt emelt a Szervezett Bűnözés Elleni Igazgatóság döntése ellen. Időközben már két cégről kiderült, hogy kik a valódi tulajdonosai.
a kormány felkérésére az ÁPV Rt. ingyenesen átadta a 12 állami gazdaság részvényeit a Magyar Fejlesztési Banknak, amely aztán eladta azokat.
A feljelentő szerint a volt állami gazdaságokat azért is káros volt ingyenesen átadni az MFB-nek, mert gazdálkodásuk eredményes volt. A mezőgazdasági társaságokat az ÁPV Rt.-nél nyilvántartott értéküknél több mint hétmilliárd forinttal kevesebbért adták át, amit a Kehi szintén vagyoni hátrányként értékelt feljelentésében.

Orbán-kormány azzal a hivatalos szándékkal privatizálta a 12 állami gazdaságot, hogy azzal a dolgozók jussanak vagyonhoz. Ám "dolgozók" lettek mindazok a mezőgazdasági társaságok vezetőségébe ültetett személyek is, akiknek egy része a mezőgazdaságot csak a kormányhatározat után ismerte meg.
A törökszentmiklósi gazdaságot privatizáló rt.-ben a legnagyobb részvényes egy nyugalmazott honvéd ezredes lett, Gödöllőn pedig az Orbán-kormány egyik miniszterének egykori üzlettársai kezébe került a társaság feletti irányítás.

A Herceghalmi Kísérleti Gazdaság Rt.-ben (HKG) két, a felcsúti foci kapcsán Orbán Viktorral rendszeres kapcsolatban álló személy, egy felcsúti autóvillamossági szerelő és a felcsúti lovardatulajdonos lett a többségi tulajdonos.

Három héttel ezelőtt azonban Kenyeres Sándorra, a Talentis Program elindítójára és társaira szállt át az a közvetlen befolyás, amit a HKG Rt.-ben szereztek a tulajdonukban lévő Herceghalmi Gazdász Rt. révén.

2002-ben, a választások első fordulója előtt három nappal adta be pályázatát a Kereskedelmi Minisztériumba Kovács Koko István. Köztudomású: az exsportoló jó viszonyban van Orbán Viktorral. Az olimpiai- és világbajnok bokszoló a Széchenyi Tervre pályázott és a két forduló között el is bírálták beadványát. A Boxutcát - ez Kokó étterme -működtető Kft. a portál állítása szerint 25 millió 559 ezer forintot kapott a helyiség renoválására.

Milyen gyors ügyintézés volt akkoriban!
Nem ilyen disznóól, mint az elmúlt 8 évben.

Bocsi, mivel nem vagyok sem Orbán sem Gyurcsány haveri köre, csak a sajtóból tudtam mindíg is tájékozódni.

James Pond 2011.02.01. 14:30:48

@d-evike: és akkor még nagyon visszafogott a jelző OV-ra.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 14:36:28

Kedves manipul!

Ez idei sztori:
Fél év után ismét módosította a Magyar Fejlesztési Bankról szóló törvényt a parlament. A bank eszerint nemcsak fejlesztési célú hitelt, hanem működést is finanszírozhat, nem elvárás a nyereséges működés, és változik a banktitok szabályozása is. Ezentúl egyetlen kormányhatározat alapján bármelyik cég kaphat hitelt bármire, az sem gond, ha történetesen MFB alkalmazott vezeti.

Jóval nagyobb kockázatot vállalhat ezentúl az MFB, és csökken a fejlesztési funkciója is. A hétfőn megszavazott törvény [1] (pdf) szerint a Magyar Fejlesztési Bank ezentúl nem csak fejlesztési hitel- és tőkefinanszírozásra, illetve beruházásokhoz, kísérleti fejlesztésekhez adhat hitelt, hanem gyakorlatilag bármire. A képviselők 298 igen és 68 nem szavazattal fogadták el a javaslatot.
Nem fejleszt és nem profitál
A törvényjavaslat alapján a bank ugyanis az állami és önkormányzati tulajdonban álló cégek teljes körű működésfinanszírozását is elláthatja, adott esetben pedig a bukott hitelek kiváltására is lehetőséget kap. A megtérülési követelményeket pedig nem kell figyelembe venni, a tulajdonos állam nem vonhatja el az MFB nyereségét osztalék címén.
Ez már csak azért is érdekes, mert a kormány most is bármikor dönthet úgy, hogy a banknál keletkezett nyereséget inkább a gazdaság fejlesztésére kívánja fordítani és nem fizetteti be az osztalékot a költségvetésbe, nehezen érthető, miért kell ezt törvénybe is foglalni.

Bármire adhat hitelt
Ezentúl az MFB egyetlen kormányhatározat alapján "egyéb fejlesztési feladat" címen lényegében bárkinek adhat hitelt, ehhez sem pénzügyi kockázatelemzés, sem megvalósíthatósági tanulmány nem kell.

A törvény ugyanis bár kimondja, hogy az MFB kizárólag akkor nyújthat hitelt, és vállalhat kezességet, ha annak megtérülése az üzleti, pénzügyi tervek alapján biztosított, ez nem vonatkozik a hozzá tartozó állami cégekre, illetve azokra, amelyekről a kormány határozatban úgy dönt.

Bár a nemzetközi fejlesztési intézetek céljai között általában szerepel, az MFB feladati és küldetése között nem kap említést, hogy a hitelezés során kiemelt figyelmet kapnak a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe vevő fejlesztések.

A javaslat az igazgatóság és a felügyelőbizottság tagjainak megválasztását és kijelölését egy személyben a fejlesztési miniszterre ruházza rá és megengedi, hogy az MFB alkalmazottja vezető tisztségviselő, vagy fb-tag lehessen annál a gazdálkodó szervezetnél, amelynek hitelt nyújt.

Legális haveri kifizetőhely lett az MFB. Nagyon durva.

abaka 2011.02.01. 14:41:18

@manipul: A resz, amit bemasoltal arrol szol, hogy mi tortenik, ha a tag a felhalmozasi idoszakban hal meg. Arrol ez a resz nem beszel, mi tortenik, ha utana.

manipul 2011.02.01. 14:43:49

@abaka: Így van arról semmi sem beszél. De ha Ön talál olyan részt a törvényben, hogy a halál után megkapja az örökös a maradék pénzt, akkor kérem küldje le, mert erről meg én nem tudok.

manipul 2011.02.01. 14:46:06

@d-evike: Megint félreválaszol! Nem erről volt szó, várom az anekdóták valóságtartalmár, Tehát Josip Tot, Ezüsthajó stb.stb.Vagy ettől már visszalépett most, hogy esetleg bizonyítani kéne?

James Pond 2011.02.01. 14:46:23

@d-evike: éreztem én már akkor, hogy nagy hiba volt a Kossuth téri emelvényen nem ott ülni, amikor "2 millió ember" akarta látni és hallani Viktort. Na az ott akkor is olyan szánalmas volt. Én csak Egerszegit nem értettem, mikor ott volt neki a pudding reklám....:) Koko sokkal okosabb volt...meg
gerinctelenebb, nem véletlenül verték meg olyan csúnyán annak idején, már akkor is a fidesz stílusában, nagy képűen, félvállról bokszolt... szerencsétlen...

Naneee 2011.02.01. 14:48:13

@manipul:

Sztem utána is van öröklés, de a manyup nem tesz lehetővé egyösszegű kifizetést a kedvezményezett számára, csak járadékszolgáltatást. ( A 28§ az egyösszegű kifizetésre vonatkozik.)

27. §

(2) A járadékszolgáltatás (szolgáltatási típus) lehet:

a) a tag számára élete végéig havonta előre folyósított járadék (életjáradék),

b) olyan életjáradék, amelyet a pénztár a nyugdíjszolgáltatás megkezdésének időpontjától számított, előre meghatározott időtartam (határozott időtartam) lejártáig a pénztártagnak, illetve kedvezményezettjének (örökösének), a meghatározott időtartam lejárata után a pénztártag élete végéig folyósít (elején határozott időtartamos életjáradék),

c) olyan életjáradék, amelyet a pénztár a pénztártag részére élethosszig folyósít, majd annak halála után kedvezményezettje részére a pénztár szolgáltatási szabályzatában előre meghatározott időtartam (határozott időtartam) lejártáig folyósít (végén határozott időtartamos életjáradék),

d) kettő vagy több életre szóló életjáradék: a pénztártag és kedvezményezettje(i) részére járó nyugdíjszolgáltatás, amelyet addig folyósítanak, ameddig legalább egyikük életben van.

manipul 2011.02.01. 14:49:11

@d-evike: No és történt valami visszaélés a Fidesz oldaláról? Mert hogy erre célzott. D-Evike, kezd nagy sápadt lenni az érvelése...

James Pond 2011.02.01. 14:52:08

@manipul: Josip Tot és az Ezüsthajós történetek a magyar politikai élet kéz - kezet mos alapon történetei. Sajnos a magyar politikusok már csak ilyenek a más tolvajlását inkább elnézik, mint hogy a sajátjukra fényderüljön. De azért azt MO-on mindenki tudja hogy ez a két történet nem városi legenda...csak éppen akkor az ügyészség volt irányított és ha jól emlékszel a főügyészt Polt Péternek hívták... kutya a kutyát azonos fajtából ritkán harapja meg...:) és nem védeni akartam d@evike-t, mert ezek tények

Laikus érdeklődő (törölt) 2011.02.01. 14:54:23

@Balt: "a társadalom kettészakítását nem eredményezi"
De nem is csökkenti. (és akkor még finoman fogalmaztam)

Korábban kérdeztem már valahol, de nem kaptam választ, megpróbálom újra:
"No de mi teszi szükségessé az egykulcsos adó - szerintem korai - bevezetését?
Cél a belső fogyasztás felpörgetése? Akkor miért nem a hazai fogyasztók többségét (br.250 EFt <) hozzák kedvezőbb helyzetbe?
Cél a tehetősebbek megtakarításainak és ezen keresztül a befektetési kedvének növelése? Ha nincs belső fogyasztás (lásd előző pont) akkor legfeljebb az export célú befektetések fognak növekedni. Vagy még azok sem, hisz nagy a bizonytalanság."

Szóval mi a terv azokkal akik nem tudnak exportra termelni és csak a hazai fogyasztókból próbál(ná)nak megélni?

manipul 2011.02.01. 14:56:49

@Naneee: Igen, ez némiképp hasonlít az öröklésre de nem az. Szó sincs benne arról, hogy a maradékot akár járulék formájában kifizetnék. Valamit fizetnek valameddig, valakinek. De hogy mennyit, kinek és a meddig arról semmit sem tudni.

A "B" pont ráadásul logikailag, és nyelvtanilag is zavaros.

De könnyen belátható, hogy nem is lehet öröklés. Az a. pont szerint előre megállapított járadékot fizet élethosszig. Ebből fakad, hogy a tag túlélheti a pénzét, hiszen senki sem tudja, hogy meddig fog élni. Ezáltal a rendszerből többet vesz ki, mint amennyit betesz. Ha az összes többi tag pénze öröklés miatt is kikerülne a rendszerből, nincs tartalék és tönkre megy pénztár.

manipul 2011.02.01. 14:58:16

@James Pond: Meséljen, ha már mindenki tudja...Kit kellene vádolni és mivel?

abaka 2011.02.01. 14:59:39

@manipul: Ok, egy szakertoi velemeny: A magannyugdijszamla (illetve az azon levo osszeg) magantulajdon. Ra a magantulajdonra vonatkozo orokosodesi szabalyok ervenyesek. A nyugdijtorveny ezen annyiban modosit, hogy a felhalmozasi idoszakban bekovetkezo halaleset miatti orokleskor nem, mint keszpenz, hanem mint a penztarbeli tulajdonjog oroklodik. Egyszeruen kifejezve, a modositas lenyege annyi, hogy ha XY 2030-ban eri el a nyugdijkorhatart, akkor a manyup csak 2030 utan koteles penzt kifizetni az o szamlajarol, fuggetlenul attol XY el-e 2030-ban vagy sem.

James Pond 2011.02.01. 15:09:39

@manipul: ezekkel a történetekkel pontosan az a baj, hogy mivel az akkori jog, személyszerint Polt Péter nem indított vizsgálatot szerintem minden normális ember szerint "érthető okokból", de talán az akkori sajtóban épp elégszer kivesézték a témát. Káel Csaba neve sem ismeretlen ugye és nem csak a grandiózus filmrendező jut az eszünkbe róla, aki a honi filmgyártás legdrágább és legértelmetlenebb filmjét csinálta, csak hogy Szamóca is jól járjon, mert hát ő is "fan". Ez a baj a fidesz szimpatizánsokkal hogy nem ismerik el - egy fideszes politikus is halandó és igen is korrupt és pénz éhes, ugyan úgy ahogy ez elmondható a másik oldalról is.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 15:11:32

@manipul:

Elnézést, nem az én dolgom bizonyítani, hanem az ügyészségé lett volna, feltéve, hogy Polt nem szüntetteti be a nyomozásokat.
De nem baj megint van PéPénk!

Nem elég, hogy soha nem bizonyosodott be az ellenkezője? Soha ki nem kérte magának a Fidesz ezeket a vádakat, vállrándítás után nagyképűen meg sem válaszolták a felmerült kérdéseket.

Ha már itt tartunk, amíg balos legendának tartja ezeket az ügyeket, akkor engedtessék meg, hogy mi is jobbos legendának tekintsük pl. Sukorót.

Bartolomeo Mazzini 2011.02.01. 15:12:42

@Balt: az volt a feladat, hogy az eredeti, nem magyar zanzásított. hmm, még gondolkodom, hogy kettes vagy egyes.

Naneee 2011.02.01. 15:15:39

@manipul:

Itt van az OTP-s Pénztár Szolgáltatási Szabályzat idevonatkozó pontja. Ez valamivel világosabban fogalmaz és sztem ezt lehet öröklésnek tekinteni. Főleg ha az államihoz viszonyítjuk, ahol max. csak egy csökkentett összegű özvegyi nyugdíj van.

II.2) JÁRADÉKSZOLGÁLTATÁS
A Pénztár által nyújtott, járadékszolgáltatótól vásárolt járadékszolgáltatás típusai:

a) életjáradék: a tag számára élete végéig havonta előre folyósított járadék. Élethossziglani kifizetés kizárólag a pénztártag részére és havi járadék formájában teljesíthető.
b) elején határozott időtartamos életjáradék (5, 10, 15, 20 stb. év garanciaidővel), amelyet a járadékszolgáltató a pénztártag élete végéig folyósít, azzal, hogy a tagnak a határozott időtartam (5, 10, 15 illetve 20 stb. év) lejárta előtti elhalálozása esetén a pénztártagnak megállapított havi összeget a határozott időtartam lejártáig a pénztártag kedvezményezettjének (örökösének) folyósítja,
c)
végén határozott időtartamos életjáradék (5, 10, 15, 20 stb. év garanciaidővel), amelyet a járadékszolgáltató a pénztártag élete végéig folyósít, majd annak halála után kedvezményezettje részére, az elhalálozás időpontjától számított 5, 10, 15 vagy 20 stb. éves tartam lejártáig folyósít,
d)
két életre szóló élethossziglani járadék: amelyet a pénztártagnak élete végéig, majd halála után kedvezményezettje részére annak élete végéig folyósítanak. A kedvezményezett részére folyósított összeg a pénztártag járadékának 20 – 50 %-a lehet.
A II.2.b – d) pont szerinti járadékok esetében a pénztártag szolgáltatási időszakban bekövetkező halála esetén a kedvezményezettnek járó kifizetések kizárólag a pénztártag halála után, a járadékszolgáltatóval – a járadékszolgáltatás nyújtására vonatkozóan – kötött szerződés rendelkezéseinek megfelelően vehetők fel. Nyugdíjszolgáltatásra kedvezményezett a nyugdíjszolgáltatás megkezdése előtt jelölhető.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 15:18:22

@James Pond:

Az ember természeténél fogva ilyen. Kokó, vagy sem, én nem ítélem el, hogy valaki szereti a pénzt. Nyilván én is szeretem, jobban szeretem ha van, mint ha nincs.
És nem véletlenek a szólások:

Sok pénznél jobb a több,
Van az a pénz...

Ilyen mindíg is lesz. Csak az a baj, hogy a Fidesz ezzel nyert, hogy a szocik zsebében turkált, felhergelte az embereket. Semmi mással. Mert az milyen ellenzékiség, hogy rendszerint csak fujjogtak, röhögtek, és kivonultak. Erre bárki képes lenne.
Ellenzékiként átvinni az akaratukat néhány kérdésben, az lett volna a dolguk. Nem kell szeretni Gyurcsányt, de normálisan is lehetett volna ellenzékiskedni. Sajnos az intelligens politizálás olyan messze áll a fidesztől, mint Makó Jeruzsálemtől.

James Pond 2011.02.01. 15:18:30

Én a rendszerváltás idején egy termelőszövetkezetben dolgoztam és láttam, hogy a főnökök milyen rafinált módon vették meg az akkori Antal kormány által kitalált vagyonjegyes tsz-tagoknak adott aranykorona megváltást. 3000 Ft-ot adtak egy aranykoronáért és kiváltottak vele a TSZ-ben egy olyan területet amelyet már 10 évvel korábban tudni lehetett hogy a MÁV odatervezi a konténer átrakó területét. Később ez a pár ember úgy a 90-es évek közepe-vége táján 70-80-100 millióval szállt ki ebből az üzletből. Én akkor már kicsiben láttam az ügyeskedést, de hát a csorónak miből lett volna pénze erre, de ha lett volna is, biztosan nem azt a földet kapja ami értékes.
Úgy hogy nekem senki ne mondja hogy becsületes úton lettek milliárdosok azok akik most azok... és hívják azt Demjánnak, Szélesnek, Gyurcsánnak vagy akár kinek a 100-ból...

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 15:21:56

@manipul:

Az, hogy az privatizálták az állami gazdaságokat, tény.
Az, ami a cégtárból letölthető, utánanézhető, a friss tulajdonosi kör, az szintén tény.
Ez önmagában nem bűncselekmény. Az államnak joga van privatizálni. Hogy lényegesen áron alul adja magánkézbe, az bűncselekmény lehetne, de mint mondtam, ha van egy jó főügyész, akkor bármit meg lehet csinálni.

manipul 2011.02.01. 15:22:46

@d-evike:
Kíméljen!
Ezt viccnek szánta?
"Nem elég, hogy soha nem bizonyosodott be az ellenkezője?"

Tudja d-evike a múlt héten a nélkülem felálló Reál Madrid elvesztette a bajnoki meccsét.

Igaz ugye? Sőt az ellenkezője sem bizonyosodott be.

D-evike, jobb ha abbahagyja, szerintem az apósa reálisabban látja a dolgokat!

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 15:23:31

@James Pond:
Vagy dolomitbánya Orbán Papa, tokajhegyalja Orbán feleség... Ja.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 15:26:49

@manipul: Hárommal följebb. Egyébként vszleg nem fogjuk meggyőzni egymást.
A fidesz vádak tizede sem bizonyosodott be, de az úgy rendben van.. gondolom.

manipul 2011.02.01. 15:27:19

@Naneee: Ez hasonló dolog, de nem öröklés. Ez inkább haszonélvezethez hasonló valami lenne. Továbbá csak a lényeg hiányzik belőle, nevezetesen az, hogy a maradék összeget örökölné az örökös. Erről szó sincs, helyette járadékról beszél, ami nagyon extrém példával élve lehet 1 ft. is, meg 100000 ft. is.

dekol84 2011.02.01. 15:32:08

@d-evike:
"A fidesz vádak tizede sem bizonyosodott be..."
Jut eszembe! Mi van varga csontváz miska csontvázbizottságával? Nagyon nagy a csend! Azt igérte, hogy még tavaly nyáron borul a bili. Ehhez képest már az idei hó is olvadozik.
A soha nem hazudott vekker pártja hazudik? Senkiháziak!!!

Balt 2011.02.01. 15:34:07

@Laikus érdeklődő: El tudom képzelni (és fogadni), hogy a prioritás a demográfiai folyamatok valamiféle korrekciója, uram bocsá' megfordítása. Még úgy is elfogadom, hogy a gyerekkedvezményből 2 éven belül kifutunk.

manipul 2011.02.01. 15:38:44

@d-evike: Meggyőzhetne, de ahhoz érvek kellenének. Önről d-evike messziről lerí, hogy tagja a Segítünk Orbánt Utálni klubnak, és ebben minőségében magabiztosan tesz állításokat, majd az első visszakérdezésnél térdre esik, mert gőze sincs arról, hogy a balmenetű média állításai mögött mi van, vagy mi nincs valójában. Visszhangozza a trendi szövegeket, Josip Tot, Vitézy stb. van hozzá két vaktölténye, azt elpuffogtatja, aztán kész. Úgy olvadt le Önről a nagy mellény, mintha ott sem lett volna.
És még nekiáll bibibi-zni.
Erősödjön egy kicsit d-evike!

manipul 2011.02.01. 15:41:47

@dekol84: Hát csak 100 milliárdot könyveltek félre, és vagy 500 milliárdot tévedtek. Aztán ott van a filmeseknél eltűnt pénz, a ppp-k, a filozófusok, a budapesti önkormányzat 100 milliárdos többlet hiánya, de ezeket még vizsgálni kell.

Lumieres 2011.02.01. 15:42:54

@d-evike: Nekem meg kezd tele lenni a f@szom azzal, hogy ez a balga magyar társadalom képtelen kikeveredni saját csapdájából.
azt hisszük, hogy csak 2 szar közül lehet választani (korrupt mszp, mégkorruptabb fidesz). Ennek soha nem lesz vége ha MI nem teszünk pontot a végére. NE várjuk már meg, míg 0bán úgy elbassza, hogy a nép visszasírja KÁDÁRT. Én nem tudnék egy II. kádárendszerben élni... Inkább most állítsuk meg mielőtt ráteszi mancsát a 3000 milliárdos tőkére. Abból már annyi zsoldost vesz, amennyit bír. És akkor már lehet, hogy tényleg 30 évre berendezkedik. Megvan a modell (sikertelen merénylet után 38 évig rendkívüli állapot)

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 15:43:55

@dekol84:
Nem találtak csontvázat, ezért gyorsan csináltak maguk egy jó nagyot!

manipul 2011.02.01. 15:44:58

@Lumieres: Téved. Van LMP, SZDSZ, Jobbik, MDF, nyugodtan választhat jobbat a Fidesznél. A közelmúltban kétszer is szavazhatott.

James Pond 2011.02.01. 15:47:11

@d-evike: Sajnos gyomorforgató hogy "Rokonok" országa voltunk, vagyunk és leszünk. Mindent érdekek mozgatnak és én még a feleségem lányának sem vagyok képes egy ku..@ állást szerezni a cégemnél, mert nincs pofám másokat letaposni, pedig élhetetlennek sem mondanám magam. Egyszerűen csak a politikai elit ténykedése hányinger.... és nincs alternatíva, mert az ember ilyen. Előbb - utóbb mindenki megfertőződik és a becsület ma már harmadlagos dolog. A lényeg az hogy a bankszámla 9 számjegyű legyen...Nem is tudnék megnevezni becsületes politikust, de ez hagyján lenne még ha csak ők nyúlnának le, de a slep a baj, az már túl nagy egy ilyen kicsi országra...

Lumieres 2011.02.01. 15:47:21

@d-evike: Ne is beszéljünk azokról a szégyenletes időkről.......
Nekem égett a pofám a magát kurvára túlnyelő agresszív vadkankormányom miatt, aki megrészegedetten saját erejétől rontott neki mindennek. És ez azóta csak fokozódott.

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 15:48:49

@manipul:

Nem zavar, ha ez a véleménye rólam, bár komoly érveket viszont nem hallottam. Majd a többiek eldöntik, hogy térdre rogytam-e.
Jó ötlet ez a Segítünk Orbánt Utálni Klub. Lehet, hogy létrehozom a facebookon.
De egyet elárulok, én nem csak segítek utálni, én UTÁLOM Orbán Viktort.

Viszont lassan indulnom kell, vár a NO ORBÁB DAY!!!
Éljen a véleménnyilvánítás szabadsága, a véleményezők sokszínűsége!

Ha belegondolsz, addig jó, amíg nem vagyunk egyformák.

Üdv mindenkinek

Laikus érdeklődő (törölt) 2011.02.01. 15:49:43

@Balt: A kérdésemre ugyan nem válaszoltál, de ha már felhoztad a gyerekkedvezményt (amit elméletileg jó megoldásnak tartok) ott is furcsának érzem, hogy a valódi kedvezményezettek többsége a 35-40 feletti korosztályhoz tartozik akik már nem fognak több gyereket vállalni.

Lumieres 2011.02.01. 15:52:42

@manipul: Elárulok valamit. A 2/3 egypártrendszert jelent. Nincs értelme a többi pártról beszélni, mert NINCSEN JELEN sehol az erejük. 4 év alatt módszeresen ki fogja csinálni a kisebb ellenzéki pártokat. A jobbikal kezdte. Gyenge és izolált. Ha a fidesz ráerősít a propagandájukra (kurucinfóról veszik a kormányprogramot; cigányozás, zsidózás természetesen virágnyelven.) akkor a következő választásokra 5% alá tapossa be őket, a maradékot megveszi "zsebből".

James Pond 2011.02.01. 15:58:48

@manipul: Megint nem @d-evike védelmében, de egyet mondjon amiért Orbán Viktort szeretni kellene, vagy lehetne az elmúlt majd egy év ténykedései alatt. Eddig gyakorlatilag ahol csak tudott kicseszett az átlag emberrel. Attól nem lesz sok gyerek mert neki sok van. Én már az enyémeket felneveltem, így jártam. Az adó miatt kevesebbet keresek, a nyugdíjpénztárral megint csak odaba..ott nekem 34 év munkaviszonnyal. Szóval várom azokat az érveket amiért orbán fannak kellene lennem... Én még azt is megkockáztatom, hogy a svájci frankos hitelem emelkedéséért Matolcsy úr példás gazdaságpolitikája is felelős....Ja hogy azt pl miért vettem fel? Mert Csányi úr is éhes paraszt és a forintot irreálisan drágán adta magyar földön...

d-evike-a Magyar Köztársaság állampolgára 2011.02.01. 16:01:55

A korábban vázoltnál nagyobb, 700-800 milliárd forint összegű reformcsomagot állíthat össze a kormány, amelynek bevételi többletét a tb-hozzájárulás, a dugódíj és a zöldadó adná, míg a kiadáscsökkentés a gyógyszerkasszánál, a nyugdíjkiadásoknál, a tömegközlekedésnél és a munkanélküli ellátásoknál jelentkezne.

Szíjjártó:

Az MSZP nem tud beletörődni abba, hogy a Fidesz Polgári Szövetség megszorítások nélkül kormányoz.
Mióta nem szorítanak meg, az nekünk olyan jó!
Ami meg majd most jön az meg nem is megszorítás, hanem direkt öröm.
Na most már tényleg indulok

Naneee 2011.02.01. 16:06:54

Ha a hülye Ödönkét átnevezzük Alfonzkának, attól még az hülye marad. (megszorítás/nem megszorítás)

1000R 2011.02.01. 16:12:28

@manipul:
úgy tűnik, képtelen vagy felfogni azt, hogy ez a poszt
1. nem rólad szól (és szándékosan nem magázódva írom, bármennyire is erőltetnéd a "tiszteletet" magad irányába)
2. nem arról szól, hogy a kommentelők a véleményük alátámasztásaképpen (!!) neked prezentáljanak.
3. nem az iskolában vagyunk, ahol te vagy a tanító bácsi, és osztogathatsz feladatokat.

Olyan veled "beszélgetni", mint egy 3 éves gyerekkel, akinek minden adott válasz után a következő kérdési is a miért.

"Miért kell megtanulni olvasni? Azért, hogy mindent megérthess. Na jó, de miért?"

De ez a 3 évesnél még elfogadható...:-)

Javaslom, olvassál mást is, ne csak a fidesz honlapot.:-)

manipul 2011.02.01. 16:21:24

@James Pond:
Nem kell szeretni Orbánt sem, és mást sem. rEre van a szavazás. Ellenben ha mint ez a cikk, a nyilvánosságot bombázza azzal, hogy Orbán milyen gazember, akkor ahhoz fel kell készülni és okosan kell/ene érvelni. Olvassa el a cikk érveit. Nem fog találni semmit.

"De egyet elárulok, én nem csak segítek utálni, én UTÁLOM Orbán Viktort" hangzik d-evike ars poeticája.
Persze ezt nem mondja ki rögtön, hanem úgy tesz, mintha valódi okai lennének ennek az utálatnak. Mikor rákérdezek ezekre az okokra, hamvába hal az egész, jön a homályos célzás Josip Totra, haverokra stb. stb. Mikor ezekre kérdezek rá, megint a nagy üresség.
Kiscsoportos óvodások különben vitatkoznak.

manipul 2011.02.01. 16:27:19

@1000R:
Nézzük sorban okos 1000R:
"úgy tűnik, képtelen vagy felfogni azt, hogy ez a poszt"
Eszembe se jutott, hogy nekem szólna. Ha nekem szólna gyorsan lebeszélném az íróját a megírásáról.

"1. nem rólad szól (és szándékosan nem magázódva írom, bármennyire is erőltetnéd a "tiszteletet" magad irányába)"
Tudom.

"2. nem arról szól, hogy a kommentelők a véleményük alátámasztásaképpen (!!) neked prezentáljanak."
Nem kell nekem prezentálni, elég lenne értelmesen válaszolni, de nem megy, Önnek meg végképp nem.

"3. nem az iskolában vagyunk, ahol te vagy a tanító bácsi, és osztogathatsz feladatokat."
Ha ott lennénk, megbukna.

"Olyan veled "beszélgetni", mint egy 3 éves gyerekkel, akinek minden adott válasz után a következő kérdési is a miért."
Akkor ne erőltesse!

"Miért kell megtanulni olvasni? Azért, hogy mindent megérthess. Na jó, de miért?"

"De ez a 3 évesnél még elfogadható...:-)
Javaslom, olvassál mást is, ne csak a fidesz honlapot.:-) "
Ajánljon valami jót!

Óhajt még valamit 1000R?

manipul 2011.02.01. 16:37:45

@d-evike: Azért a sokszínűség mellett ne feledkezzen meg három színről: piros fehér zöld.

1000R 2011.02.01. 16:50:30

@manipul:
"Eszembe se jutott, hogy nekem szólna. Ha nekem szólna gyorsan lebeszélném az íróját a megírásáról."
az eddigi kommentekről is ezt kellett volna...:-)

"Tudom."
nem úgy tűnik.

"Nem kell nekem prezentálni, elég lenne értelmesen válaszolni, de nem megy, Önnek meg végképp nem."
érdekes, ha végigolvasom a kommenteket, pontosan az ellenkezője jön le.
a magázódásban sértegetés az is a tisztelet jele, vagy inkább azért csinálod, mert azt hiszed, ettől leszel felsőbbrendű?

"Ha ott lennénk, megbukna."
ezt abból szűrted le, hogy nem prezentáltam? hát, tudod, egyik iskolámban -pedig van egy pár- nem volt baj a prezentációimmal, de egyrészt ott értelmes embereknek kellett ezt tennem, másrészt meg volt tétje.
itt csak arról szólna, hogy kielégülhessél vele.
ha olvasgatni akarsz,keresgélj.

"Ajánljon valami jót!"
talán egy könyvtár nevű intézményben találsz megfelelőt. :-)

"Óhajt még valamit 1000R?"
na, ez az, amit írtam is. válaszolok, de továbbkérdez... de miért? mit miért? :-D :-D

1000R 2011.02.01. 16:52:36

@manipul:
""De ez a 3 évesnél még elfogadható...:-)
Javaslom, olvassál mást is, ne csak a fidesz honlapot.:-) "
Ajánljon valami jót!"

egyébként ebből is látszik, hogy ténylegesen mást nem szoktál...:-D

ja, és köszi a segítséget, mára már elég is lesz :-) :-)
élmény voltál...:-)

Laikus érdeklődő (törölt) 2011.02.01. 16:55:12

@manipul: Egyszerűen nem kell foglalkozni a zsigerből gyűlölködő, homályos célzásokkal operáló cikkekkel/kommentekkel, ezek ugyanis nem valamiÉRT hanem valami ellen szólnak így nem is visznek előre.
Én egyszeűen figyelmen kívül hagyom a pusztán diktátorozó, "cigányszaddamozó" írásokat, de ugyanúgy átugrom a bayer-féle rohadtzsidókomcsilibsi irányvonalat is.
Ne etessük a trollokat!

manipul 2011.02.01. 17:03:23

@1000R: Hát minden jót, látom 1000R-el menekül, de hát így szokott lenni. Érv nincs, a két vaktöltényét meg ellőtte. Ha esetleg holnap akar még valamit, tárazzon be, és tanuljon meg célozni.

manipul 2011.02.01. 17:05:00

@Laikus érdeklődő: Ezek nem zsigerből gyülőlködők, csak nem szoktak hozzá a bizonyításhoz, érveléshez, és nem is készülnek föl az érdemi vitára. Valami buta cikkre összejönnek, aztán melegítik egymást.

1000R 2011.02.01. 17:49:05

@manipul:
nem menekülök, csak egyrészt nincs időm egész nap a gép előtt ülni, másrészt meg én nem a veled való értelmetlen vita miatt regeltem. nem érted, amit mások mondanak, vagy elfogadni nem akarod... ennyi, nem érdekes, ahogy te sem.
tudom, hogy fáj, ha a vezért és a csapatát nem mindenki isteníti, de ezt, az összes többivel el kell fogadnod.
minek harcolni, ha nincs kivel? erre még nem válaszoltál, de fölösleges is, csak a blabla lenne tőled, ahogy eddig is.

lőni meg- hivatalból is- tudok.:-)
puszillak.:-)

1000R 2011.02.01. 17:50:12

@manipul:
azért melegedni te is idejöttél...:-)
a buta cikkre, mi?

:-) :-)

manipul 2011.02.02. 12:54:42

@1000R: Tipikus menekülő szöveg, csak vigyázzon, hogy ha futás közben visszafelé lő, nehogy hasra essen.
"erre még nem válaszoltál," írja. Fogalmazza már meg, mire nem válaszoltam, hadd tudjam én is.

1000R 2011.02.02. 16:11:12

@manipul:
ott a kérdés is, csak el kéne olvasni.

az elköszönés pedig azt is jelentette, hogy ne írogassál nekem, ezen nem tudom, mit nem lehet megérteni.
vagy esetleg ez okoz kielégülést?

manipul 2011.02.02. 16:42:42

@1000R: Fusson, meneküljön 1000R, itt nagyon leégett .

1000R 2011.02.02. 17:48:02

@manipul:
ismét jót nevettünk...:-)
nem én égek, hanem te, aki azt hiszed, azért, mert a fityisz nyert, te lettél a király.
tudod, az a különbség kettőnk között, hogy nekem nem a mások fikázása, a másoknak beszólogatás okoz kielégülést, hanem a kulturált és értelmes beszélgetés, de ez veled nem lehetséges. leginkább azért, mert nem vagy még elég érett ahhoz, hogy tudjad, mi a különbség a beszélgetés és a "játszom az agyam" között.
ez nyilvánul meg abban is, hogy annak ellenére, hogy többször elköszöntem, te még a mai napon is csak - a téma ellenére, ami ugyebár fentebb van-, csak beszólogatni tudsz, és mint ilyen, nem bírod elviselni, hogy nem a tied az utolsó szó.
mivel a szépen írtat nem értetted meg, kérlek máshogy:
szokj le a nekem való írogatásról!

manipul 2011.02.03. 09:40:32

@1000R:
Jut eszembe, egy reménykeltő mondata azért van:"hanem a kulturált és értelmes beszélgetés," gondolom ebben erősnek hiszi magát. Én meg a "nem vagy még elég érett" bármilyen témában " ami ugyebár fentebb van" és azzal kapcsolatban Önnek volt értékelhető véleménye, szívesen megvitatom Önnel ezt a témát.

Tessék válasszon témát a fentebbiek közül. persze olyat amiben már kifejtette felettébb értelmes véleményét.
Akkor várom 1000R-el!

manipul 2011.02.04. 17:19:40

Mi van 1000R?

Hol a bátorság, nagyon eltűnt, nem meri felvenni a kesztyűt?
süti beállítások módosítása