Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Kolbászkommandó

2013.02.06. 09:35 | Proszektura | 74 komment

Címkék: Fidesz Rogán rezsicsökkentés alkeszbíróság

Ez évtől tíz százalékkal csökken a gáz, a távhő és az áram díja. Az ellenzék piszok zavarban van. Egyszerre tiltakozik ellene és egyúttal kevesli is a tényleges mértékét.

Piacellenes, mondják, ami nagyon vissza fog ütni. Látványosan aggódni kezdenek az energiaszolgáltató multik sorsáért, mondván, ilyen mértékű rezsiár csökkentés tönkre fogja tenni a cégeket, és végső soron a fogyasztók járnak rosszul. Csődök, elbocsátások várhatók.

Egyébként sincs tíz százalék, az a tíz, legfeljebb csak négy-öt. Sőt még ennyi sem, tromfol Szanyi kapitány savanyú arccal, az ujjain számolgatva a percenteket.

De a komcsi kutya hiába ugat, a Fidesz karaván halad.

Azt ígérik, ősztől még tovább csökkenhet ezeknek az energiáknak az ára. Sőt most már napirenden van a víz, csatorna, szemét, kéményseprés.

Az úton nincs megállás. Ha egyszer Rogán és lelkes csapata valamibe belefog, ott kő kövön nem marad.

Állítólag azt fontolgatják, a koménista visszarendeződést megakadályozandó, hogy az alaptörvényünkbe is beleveszik majd, miszerint például a kéményseprési tarifák összege maximum mennyi lehet, működő kémény vagy tartalék kémény, avagy tetőtéri kazán esetén.

Sőt külön alfejezetet kapna a működő kémények megkülönböztetése is a szerint, hogy szilárd- vagy és olajtüzelésnél mi a helyzet, és mi van gázfűtés esetén, természetesen attól függően, hogy falazott kivitelről vagy bélelt, szerelt kivitelről van-e szó.

És egy ilyen alapos szabályozás után majd a szocibarát alkeszbíróság is elmehet a francba,  azzal a csavargóbarát komcsi ombudsmanussal együtt.

A nagy rezsicsökkentési boom közben azt is olvasom, hogy a kormányunk ez évben jó néhány száz millával segítségére sietett a hazai kolbászgyártásnak is.

Szóval, ahogy közeledünk a választások időpontjához, annál inkább kolbászból lesz majd a kerítésünk is. Legfeljebb az a kérdés, milyenből.

Csabaiból – persze szigorúan feketebors nélkül – vagy gyulaiból? Mert bármilyen nagy bajok vannak a hazai kolbászgyártás körül, az azért mégis csak nagy szégyen lenne, ha az a bizonyos választási kortes kerítés nürnbergi falatkákból, német krumpliskolbászból vagy netán lengyel kalbaszaból készülne, hogy a schushukot, vagyis a kozák lókolbászt már ne is említsük.

Gondolom persze ehhez a hazai kolbász árát is rendeletileg csökkenteni kell majd minél előbb. És létrejönnek a kolbászkommandók is, amelyek ezt az árcsökkentést szigorúan ellenőrizni fogják, statáriális jogkörrel.

Az EU, Paul Lendvai és az IMF meg csak ne ugassanak bele ezekbe a dolgokba.

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr905065275

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A fülkeforradalom felfalta a Magyar Hírlapot 2013.02.06. 15:01:15

Széles Gábor nem érti, hová tűntek az olvasók. A kormányváltás évében, 2010-ben a Magyar Hírlap elvesztette előfizetőinek és vásárlóinak egyharmadát, az olvasótábor csökkenése azóta is folyamatos. Ami még érdekesebb, hogy a 2004-ben még 28,4 ezres napi...

Trackback: Matolcsy György életrajza 2013.02.06. 14:59:56

Hogyan irányíthatja egy ország gazdaságát az, akinek egyetlen nap munkatapasztalata sincs a versenyszférában? Nemzetgazdasági miniszterünk soha nem dolgozott a versenyszférában, ám mind MSZMP-s, mind "demokrata" múltja alatt jó pénzt kapott azért, hogy...

Trackback: Mandiner blogajánló 2013.02.06. 11:39:05

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2013.02.06. 12:07:46

Ha csak az állam döntésén múlik, akkor legyen ingyen sör is!

csárli hárper 2013.02.06. 12:09:24

sokba lesz nekünk ez a "csökkentés", nagyon sokba...

dolgozni kék 2013.02.06. 12:09:32

javaslom, nyissunk egy bloggot, hogy minek az árát csökkentse a kormány.

csárli hárper 2013.02.06. 12:10:16

és természetesen, Ildikó for president!

Unbiased 2013.02.06. 12:28:56

Az MSzP erolkodese hogy bebizonyitsa, milyen rossz ez a rezsicsokkenes nekunk, szanalmas. Ezeket a lepeseket evekkel ezelott meg kellett volna tenni.

DezInf 2013.02.06. 12:29:53

@csárli hárper:

Már megint igazad van:)
Ildikó felizgatott ? :D

csárli hárper 2013.02.06. 12:34:01

@DezInf: az ingyen sör ígéretével, kit nem? :)

2013.02.06. 12:38:06

@Unbiased: Végül is a -10%-ot az is megkapja, aki milliókat keres, de hát az milyen priceless, hogy a számlabingót játszó kisnyugdíjas deboldogabb lesz a havi 400 Ft-tól.

Nem Penny hajója 2013.02.06. 12:40:31

Látva, hogy a zemberek mennyire nem látják át azt, hogy ez a rezsicsökkentés kibaszottul vissza fog ütni középtávon, már kezdek lemondani erről az országról.

És kisebb összegben lefogadom, hogy lesz itt még 13. havi nyugdíj is.

Komolyan, aki aktív korú és nem a külföldre költözésben gondolkozik ebben a szar országban, az vagy hülye, vagy Fidesz tag.

Spiro 2013.02.06. 12:43:17

@dolgozni kék:
Ez nagyon egyszerű lenne, mert ha a HUF 10-20%-kal erősebb lenne, akkor mindennek az ára 10-20%-kal csökkenhetne (nem kell baszakodni a rezsi kommandóval).
Nem csak az áruké, de a törlesztő részleteké is (ennyivel többet fogyaszthatnánk, ami a GDP-t is növelhetné 1-3%.kal.)

Ha pl. az ÁFA csökkenne, az szintén nagyon egyszerű módszer lenne (de mi inkább szabadságharcolgatunk és 100-200 MRD-kat költünk erre feleslegesen.

@poszt
Ha a saját zsebeik tömködésén, kívül értenének ahhoz, amire megválasztották őket, vagy érdekelné őket a köz érdeke, akkor már 2,5 éve a lehető legerősebb Ft árfolyamon történő EUR bevezetésen munkálkodnának (ez a legegyszerűbb és legolcsóbb módszer, többek között az államadósság csökkentésére is, hiszen annak 50%-a devizában van).

Lehet annak tapsikolni, hogy 10%-kal csökken az áram és a gáz ára, de időközben 2%-kal emelkedett az ÁFA és 10%-kal rosszabb a HUF árfolyam. Azaz rosszabbul élünk, mint 2 éve.

cs.zoli 2013.02.06. 12:45:34

@Unbiased: Valóban szánalmas, hogy még ők sem értik, miért is rossz ez mindenkinek. Persze Te is, mint legtöbben csak az orrukig rakott erszényig látnak. Azt, hogy egy SZABÁLYOZOTT piacgazdaság miképpen működik, hogy a kormány szerepe a szabályozókban, az átláthatóságban és a piaci esélyegyenlőség megteremtésében kell legyen, nem az árszabályozásban, mert az a rendszer megerőszakolása és szükségképpen torzulásokhoz vezet. Szerinted a -10%-ot a szolgáltatók a nyereségükből, vagy a fenntartásra-beruházásra költendő keretből veszik majd inkább el?
Na ugye. Naiv, aki azt hiszi, ez így jó nekünk.
Példának okáért milyen jó is lenne nulla adót fizetni, ugye. Szerinted ki és hogyan tudna ez ellen érvelni EZEN a szinten?
Az, hogy utána se kórház, se nyugdíj, se oktatás, se útfenntartás... Ja kérem majd akkor verhetjük az asztalt, hogy az nekünk jár. Meg hogy fizessenek a gazdagok, a külföldiek, a multik, mindegy ki, csak mások legyenek, ne mi.
Ez a magyar ember ma. Legalábbis a szavazó többség.
:(

ob.szerver 2013.02.06. 12:52:59

„Én bízom abban, hogy a 2014-es választáson az fog kihullani, aki 23. havi nyugdíjat ígér. Az értelmes beszédre lesznek nyitottak a választók” - fogalmazott... Oszkó Péter.

Várják az emberek a 13. havi nyugdíjat:

index.hu/gazdasag/2013/02/06/varjak_az/

Hát Péter, talán majd egyszer. Esetleg 30-40-50 év múlva. Amikor a kommunista mentalitás és a magát fidesznek nevező bolsevik szekta már csak rossz emlék lesz. Addig viszont ha valaki nyerni akar, akkor 23. havit kell ígérni, meg kerítést gyulai kolbászból. Ezért "mentette me"g az állam 2 milliárdért.

Unbiased 2013.02.06. 12:53:44

@cs.zoli: Egy kicsit unom mar ezt a remisztgetest a beruhazasok visszafogasarol. A szolgaltatonak is erdeke a beruhazas, hiszen attol no a piac. Majd eloveszi az evtizedek soran felhalmozott profitjat, es akkor tud beruhazni.

JohnHenry 2013.02.06. 12:55:13

@Unbiased: beszéld meg a fideszes polgikkal, akik most épp a gyulai összetartáson tajtékoznak a rezsicsökkentések ellen.

Muad\\\'Dib 2013.02.06. 12:55:57

@Spiro:
"Ez nagyon egyszerű lenne, mert ha a HUF 10-20%-kal erősebb lenne, akkor mindennek az ára 10-20%-kal csökkenhetne..."
Politikai felhangoktól függetlenül, tisztán közgazdasági szempontból ki kell jelentsem, ez a mondat akkora kapitális baromság, hogy mindenképpen el kellene tenni az utókor számára.

JohnHenry 2013.02.06. 12:56:22

@Unbiased: ja, hülyének lenni állampolgári jog...

dolgozni kék 2013.02.06. 12:57:25

aki a Fideszre szavaz, az a legvidámabb barakk SZOCIALISTÁJA.

cs.zoli 2013.02.06. 12:57:35

@Unbiased: Hehe, te hol élsz? A piacgazdaság nem így működik. A szolgáltató akkor fog szolgáltatni, ha megéri neki. A már zsebretett profithoz, már ha még van belőle valami, max átmenetileg, piacnyerés céljából nyúl.
Unod vagy nem, a profitorientált cégek profitorientáltak. Az állami cégek pedig a vezetők zsebei felé orientáltak. Volt rá néhány évtizedünk megtapasztalni.
Az egyetlen, ami segít, az az átlátható értelmes szabályozás és a szigorú ellenőrzés. Na ez az, ami társadalmilag nagyon alacsony költségű és nagyon magas hasznú lenne, ellenben a politikusmutyiknak nagyon magas költségű, úgyhogy nem lesz belőle semmi.

Mérnork 2013.02.06. 13:07:55

@Spiro:
"Ez nagyon egyszerű lenne, mert ha a HUF 10-20%-kal erősebb lenne, akkor mindennek az ára 10-20%-kal csökkenhetne (nem kell baszakodni a rezsi kommandóval)."
Szerintem meg kurvára nem így történik a valóságban. Esetleg, ha te pl. €-ban kapod a fizudat és azt váltod az aktuális árfolyamon Ft-ra, akkor működhet ez az összefüggés a Ft árfolyam erősödése és az árak csökkenése között. Aki meg Ft-ban kapja a fizuját (nyugdíját, segílykéjét) annak ugyanannyit kell Ft-ban kifizetnie, akkor is, ha 250Ft egy €, és akkor is, ha 300.
ÁFA csökkentés is valahol egy normális országban eredményezhetné az árak csökkenését, viszont mikor a miferink levitte 25%-ról 20%-ra az ÁFA-t, akkor a itt a nagy magyar valóságban kereskedők szépen sajáthasznuk ugyanilyen %-al történő növelésének nyilvánították az esetet, magyarán pont a fogyasztó nem vett észre belőle semmit.

Spiro 2013.02.06. 13:10:02

@Muad\\\'Dib:
Verbális erőszakkal nem vagyok meggyőzhető (hiszen érveket nem mondtál, csak kinyilatkoztattál) és szinte az is biztos, hogy közgazdasági felkészültségem messze meghaladja a tiédet.
Azt javasolnám, gondold végig, hogy egy nyílt gazdaságban, ahol az előállított áruk ~90%-ban import alapúak, az importot 10%-kal olcsóbbá tevő árfolyam milyen hatással van az előállított áruk árára (pláne ha ezt nemzetgazdasági vetületben vizsgálod).
Ha nagyságrendileg más jött ki mint, amit írtam, kérlek művelődj tovább.

Spiro 2013.02.06. 13:19:32

@Mérnork:
Erre az összefüggésre az üzemanyagok árváltozása a legjobb példa (eltekintve a kisker árba csempészet ilyen-olyan fix adók, rugalmatlan torzító hatásaitól), ahol a Ft árfolyam cikázása jól nyomonkövethető.
Az pedig, hogy a verseny hiánya miatt a kereskedők benyelhetik az adócsökkentés hatását, az egy másik dolog (azonban a 20%-os ÁFA viszonylag rövid ideig állt fenn, és különösen a hosszabb életciklusú termékek esetében nem várható el, hogy a magasabb adótartalommal beraktározott készletek eltűnéséig hip-hop csökkentik az árat – szerintem hosszabb időtávon csökkentek volna az árak).

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.06. 13:21:49

teljesen félrementek a szocik ebben a témában (is).
egyszerre mellette is meg ellene is érvelni, hogy lehet??

Azzal kéne próbálkozni, hogy ez az ő 8 évük miatt lehetséges. :D

Hülyeség lenne, de mégse akkora, mint ez amit most próbálnak, hogy rossz is, meg nem is, kevés is, meg nem is.

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.06. 13:29:51

Az ellenzék mindenért morog, ha a kormány így, akkor ők úgy. Ha kormány úgy, akkor ők így. Mindegy miben, csak bebizonyítani, hogy rosszul csinálják. Hogy ez az országnak árt-e vagy sem az nem szempont, lényeg, hogy váltsák le Orbánt, és övék legyen a hatalom. Minden más ennek van alárendelve.

Tényleg elég visszás egyfelől felháborodni, azon, hogy mekkora a szegénység, és éhséglázadásokat vizionálni. Másfelől meg ellenezni a rezsicsökkenést, és a nyugdíjak/fizetések csökkentését vizionálni. A kettő együtt nyilván nem lehet őszinte, már csak az a kérdés, hogy melyik nem az. Bár ha megnézzük, hogy amíg kormányon voltak, mit csináltak, akkor nincsenek kétségek. A szegény emberekért aggódás valószínű csak olyan retorikai fordulat, mint a pannon-puma, vagy az olyan propagandaszövegek, hogy most add lejjebb az életszínvonaladat, és később meglásd jó lesz neked. Alig kajálja már be valaki, de azért nyomják rendületlenül...

Önnek megyünk (törölt) 2013.02.06. 13:34:33

@doggfather: Az egyik blog kommentjeiben olvastam egyszer, hogy a T. baloldali kommentelő okítja a többieket:
Nem igaz, hogy nem lehet itt megélni, nem az államtól kell várni a mannát, a magyar ember már csak olyan, hogy mindig mástól... bla bla bla... Gondolom nem kell tovább idézni, hisz' ismerjük ezt a liberális mentrát.

Majd az utolsó bekezdésben észbe kapott:
De ha te 2010 április 11. után tapasztaltál olyat, hogy az állam nem segít, akkor egyetértek. Bizony az állam az teljesen leszarja a..., ezért el kell zavarni, mert...

Ő a biztosra ment. Akár így, akár úgy alakul, ő megmondta a tutit ... xD Szóval nem lehetetlen ez sem.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2013.02.06. 13:40:32

Retteg a fidesz a Bajnaitól, még alig csinált valamit de már pánikolnak!

- Az LMP nem lopott, csalt, hazudott mint az eddigi kormányzó pártok!
Miért nem hiszed el, hogy el kell szakadni a két moslék párttól, a fidesz-szociktól?
- Ha nem lesz IMF megállapodás, Varga Mihály miért nem takarodik, miért élősködik rajtunk?
Szerepeltetni kötelező?? a számlákon a kormány által előírt csökkentést ( az eszem megáll)
Lenne még itt pár kérdés a telefonadó és az áthárított bankadók mellett:
- Hol van-lesz feltüntetve a villanyszámlán a világcsúcs fideszes 27%-os ÁFA miatti többlet-teher összege mind havonta, mind éves összesítéseben?
- Hol van-lesz feltüntetve a boltokban az élelmiszerek, a ruhák, a benzin, a vonatjegy, MINDEN árcéduláján a 27%-ra emelt ÁFA miatti többletteher?
- Hol a kötelező autóbiztosításon feltüntetve, hogy az új fidesz-adó, a biztosítási adó miatt mennyivel kell többet fizetni?
- Hol a gyógyszeres dobozokon a felirat, hogy kedves nyugdíjasok, a megszorítások miatt ennyivel kell többet fizetni?
- Hol a fizetési papírokon a kimutatás, hogy a Fidesz miatt, az adójóváírás eltörlése miatt (azaz a bújtatott szja-emelés miatt) ennyivel és ennyivel kevesebbet kaptok?
Hol az éves összesítése annak, hogy mennyivel keresnek kevesebbet?

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.06. 13:40:44

@Önnek megyünk: a kommentelő úgy hülye ahogy akar (én is, meg te is), de egy felelős politikus ne legyen már hülye!

Netuddki. 2013.02.06. 13:42:49

Közben kiderült, hogy a lázas rezsicsökkentésben megfeledkeztek az önkormányzati tulajdonú szolgáltatókról, akik persze nem tudják kigazdálkodni a rezsicsökkentést...

Magánvéleményem · http://maganvelemenyem.blog.hu/ 2013.02.06. 13:47:35

@Spiro: Nagyobb lesz az importőr profitja. Az ár nem nagyon változik...

Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠ · http://stefania.blog.hu/ 2013.02.06. 13:57:30

@ob.szerver:

Mi van, zsidó? Régen láttalak, de ma nagyon aktív vagy, az összes címlapos blogra odapiszkítottál. Szóval hazatértél a haifai eligazításról? Biztos forrásokból tudom, hogy Mindannyian Együtt Jeruzsálemért Alapítvány fizet téged. Már nem sokáig rontod itt a levegőt, te szarzsák. A belpolitikai események alapján annyi bizonyossággal kijelenthető, hogy közeleg a polgárháború. Ez lesz a harag napja (dies irae), amikor az összes hozzád hasonló liberálbolsevikot máglyába gyűjtjük és élve elégetjük.

"Türelmes az Úr, de hatalma félelmetes, nem hagyja büntetlenül a bűnöst."

cs.zoli 2013.02.06. 14:01:07

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: És mivel kell igazolni, ki melyik oldalon áll? Hogy kit kell elégetni és ki lesz az elégető? Lesz valami teszt? Vagy orrhosszra megy?
Esetleg a Biblia erre is tartalmaz útmutatást?

Kandeláber 2013.02.06. 14:02:34

@Békemenet csürhe minek tüntetsz, hisz minden o.k?: Ettől a kis fasz libástól nem retteg a fidesz, nekik ugyanis a Likud a testvérpártjuk, ami azért lássuk be, nem semmi.
A kiválasztottakkal haverkodni mindig kifizetődő, ugyanis ők irányítják az egész világot.
Ezt a kis pöcs még nem tudja?

J.László 2013.02.06. 14:17:12

@Csekey Ildikó:
Évekkel ezelőtt feküdt egy ilyen népszavazási beadvány az Alkotmánybíróság ellőtt, de sajnos visszadobták, így nem lehetett népszavazást kiírni az ingyen sörről. Ez nem vicc.

Jaffar 2013.02.06. 14:22:19

"De a komcsi kutya hiába ugat, a Fidesz karaván halad."

Hát akkor ezt most hogy? A Fidesz akkor már nem is komcsi párt?

DezInf 2013.02.06. 14:22:33

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:

Ez már a hivatalos frakció álláspont?
Berci egyre tuskóbb tahó vagy!
A polgárháborút nem biztos hogy túlélnéd :) erőszak nélkül:D

Lehet erre vársz,hátha valaki beteszi a lompost a tied mellé ?

Hülye és perverz vagy :))))))

Álmodozz csak ....

Szeva ribanc, rég láttalak :O))) by Anyád...

Kandeláber 2013.02.06. 14:29:59

Valamelyik fidesz-führer megint Jeruzsálemben óberkodott, és meg is hívott Pestre valami főrabbit.
Mitől is kéne félniük ezeknek?

Muad\\\'Dib 2013.02.06. 14:34:32

@Spiro:
Húúú, hát, ha ekkora szakértő vagy, akkor gondolom hiába mutogatnám neked az ERPT alakulását a különböző Kelet-Európai államokban:
www.ecb.int/pub/pdf/scpwps/ecbwp1120.pdf

okostojgli (törölt) 2013.02.06. 14:36:37

"és egyúttal kevesli is a tényleges mértékét."

Mi van?

feryke 2013.02.06. 14:37:14

nem tudom a szanyi a 98 százalékos csökkenéssel elégedett lenne e nem tud mit mondani ez a fekete seggű kecskefej hahahahahahahahahahahahah

okostojgli (törölt) 2013.02.06. 14:41:20

@Önnek megyünk: "Tényleg elég visszás egyfelől felháborodni, azon, hogy mekkora a szegénység, és éhséglázadásokat vizionálni. Másfelől meg ellenezni a rezsicsökkenést, és a nyugdíjak/fizetések csökkentését vizionálni."

Kretén, a rezsicsökkentés nem a szegénység opciója.

okostojgli (törölt) 2013.02.06. 14:43:27

@Hoffmann Rózsa Flores Eduardo:
"Komolyan, aki aktív korú és nem a külföldre költözésben gondolkozik ebben a szar országban, az vagy hülye, vagy Fidesz tag."

Én hülye vagyok.
:)

feryke 2013.02.06. 14:49:32

@okostojgli: igazad van csak ebben az országban senki fia politikus sem halgat az okos szóra inkább harcol a franc se tudja ki ellen meg amikor nincs hatalmon mindjárt tudja hogy mit kéne csinálni már marhára unom mindegyiket

Kivlov 2013.02.06. 15:00:24

A rezsis rész az nagyon jó!
Azt kellett volna csinálni a kormánynak, hogy akkor ha nem tetszik a csökkentés bedobni egy 10%-os emelési törvényjavaslatot és akkkor szocik meg lettek volna lőve. Plusz lejáratták volna magukat még jobban. :D

Muzsikok közt 2013.02.06. 15:08:54

Az EU, Paul Lendvai és az IMF meg csak ne ugassanak bele ezekbe a dolgokba.

ÁMEN

DezInf 2013.02.06. 15:12:07

@Kivlov:

Nem is értem akkor miért rinyálnak a fideszes önkormányzatok,hogy ki fogja megtéríteni nekik az önkormányzati közműcégek veszteségét.
Mert ugye csökkenteni egy dolog,a bevételkiesést elszenvedni meg egy másik dolog.
A végén majd betoljuk az önkormányzatok büdzséjébe a kieső bevételt és akkor lesz a halleluja meg izé.....
Persze ezt valamilyen beszedett adóból kell teljesíteni,akkor ugye valahol emelni kell.
Gyulán épp erről vitáznak:)
Mekkora szerencse,hogy a legtöbb fideszes ogyképv. polgármester is,mert különben a helyi adók növelésével lehetne csak a kérdést rendezni.

Csatlakozom Okostojglihoz,én is hülye vagyok :)

Muzsikok közt 2013.02.06. 15:12:11

@Kivlov: Nem szabad.

Opcionálissá kell tenni a rezsicsökkentést. Aki nem kéri az kaphat 10% emelést. Ezzel is kampányolhat Mesterházy. Megnem érheti szó a ház elejét hogy antidemokratikusan csökkentik a rezsit.

DezInf 2013.02.06. 15:14:50

@Zuckerbrot:

Mi meg lépjünk ki az EU-ból,az IMF-ből és akkor azt csinálunk amit akarunk. Nem fognak beleszólni semmibe,viszont pénzt sem kapunk tőlük a közgépesítéshez.
Akkor majd eljön a kánaán,buli ,fanta,oszt mehet ki merre lát :))))

teknoc erno 2013.02.06. 15:18:39

De ki fogja mindezt megfizetni?

DezInf 2013.02.06. 15:21:59

@teknoc erno:

Hát a zemberek :)))))
A gazemberek azok csak a hasznát élvezik,és politikusnak nevezik magukat:)

péesz (törölt) 2013.02.06. 15:24:18

Kedvesem!

Ezt írod:

"De a komcsi kutya hiába ugat, a Fidesz karaván halad."

Akkor legyél már kedves elmagyarázni, hogy egyedül miért szavazta le eddig két alkalommal is a FIDESZ frakció az ügynökmúlt tisztázását akaró jogszabály előterjesztés tárgysorozatba vételét?

Gondolom, "a koménista visszarendeződést megakadályozandó."

Aha.

Akkor aludj tovább, kis blogíró!

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 15:24:52

"De a komcsi kutya hiába ugat, a Fidesz karaván halad."

Bruhaha! Erre mondhatnám, hogy "Komenista kutyából nem lesz jobboldali szalonna.". Sajnos nálunk nincs jobboldali pár. Csak a baloldalon tülekszik mindegyik. A fityisszel az élen. :(

péesz (törölt) 2013.02.06. 15:34:36

@TrueY: Sajnos... :(

Kedves posztíró, amíg fogalmazod az irományod, nézz rá erre:

index.hu/video/2012/12/03/a_fidesz_tovabb_vedi_az_ugynokoket/?s=%C3%BCgyn%C3%B6k

Csak mondjad, közben, hallgatlak!

Állam-vizsga 2013.02.06. 15:37:30

@Muad\\\'Dib: Miért is? Azt aláírom hogy nem 1:1-ben csökkennek az árak ha erősödik a Forint, de pl. a devizahitelesek sokkal többet spórolnának egy 290 helyett 260 Ft-os HUF-on mint egy 10%-os rezsicsökkentésen, másfelől pedig mindent (benzin, gáz, élelmiszer) importálunk, ha többet ér a Forint akkor csökkenek az import költségek. Szóval szerintem nem kapitális baromság, van összefüggés csak nem 1:1-hez.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2013.02.06. 15:39:16

@péesz: Ezt már ismerem. Régóta. Ork bán nem ad ki egy ilyen kiváló zsarolási potenciált a kezéből. Ha akarta volna '98-ban is megtehette volna.

nincs1itt 2013.02.06. 15:41:43

Jaj, jaj. Há' mostan akkor mit is tegyek, örüljek??? Netán szomorkodjak?? Bizony, az önkormányzatok "cégei", csak akkor lesznek kellően kifizetődőek a polgármesternek, ha valahogy kompenzálják ezt a hirtelen felindulásból elkövetett baromságot. A nagyfogyasztóknak emelték 10-30% közötti mértékben az energia árát! Pl nagyfogyasztó a Tacskó, Madarastacskó, pékség, oskola, önkormányzat, erőmű, fűtőmű, termelő üzem, szolgáltatók pl. DHL, irodaházak...
Szóval Józsi néni 600Ft/hó csökkentését vastagon beszedik, a MOL már hetente kétszer, mondom kétszer emeli az üzemanyagok árát. Ma átlag 433 Ft/liter a 95-ös, ugyan ez az osztrákoknál 1,4 EUR, vagyis 410 Ft/liter.
Ott, Hátsó Hátasztánban mindenki jól van??

Spiro 2013.02.06. 15:41:51

@Muad\\\'Dib:
Ez nem egy közgazdasági blog, ezért lehet, hogy pongyolán, de nagyságrendben helyes értékeket közöltem.
De legyen.
Ha nem csak egy tanulmányt mutogatnál, hanem el is olvasnád, és/vagy egyéb ismereteid is lennének, akkor tudnád, hogy pl. a tanulmányban idézett 9 kutatás közül (pl. 10. oldal) 4 az én állításomat támasztja alá (azon a 3-on akik pl. a magyar ERPT-t 6-32% teszik, gondolom te is mosolyogsz) .

Arra hívnám fel továbbá a figyelmedet, hogy az árfolyam és infláció változás közti korreláció vizsgálatánál, a szabályozási környezet (pl. rugalmatlan hatósági árak, időközi adózási változások, stb.) figyelmen kívül hagyása eleve megkérdőjelezi a kijövő eredményt. Hiszen triviális, hogyha egy nem piac konform eszközt alkalmazok, akkor a kimutatható korreláció eltér a normális értékétől (ezért is térnek el országonként a számok –különben ezt mi indokolná-).
Másrészről jelentős hatás különbség van a felértékelődő, vagy leértékelődő ciklusok esetén a korrelációban. Mert felértékelődés esetén a gazdasági szereplők általában lassabban reagálnak a szükséges árcsökkentésre (benyelik az extraprofitot), azaz kisebb a korreláció (ez látszik Cseh, Lengyel számokon), míg leértékelődés esetén azonnal továbbhárítják a vesztességet, azaz szorosabb a korreláció.

Az általad citált tanulmány ezekkel és sok más tényezővel nem foglalkozik. Szóval ez is 1 a sok vélemény közül.

Most mondanék az én álláspontomat gyengítő észrevételt is.
Nincs egyetlen olyan közgazdasági modell, ami pontosan le tudná írni ezt a kérdést (illetve nincs értelme ilyet csinálni, mert számos specifikus változó befolyásolja ezt).
Szerintem egy tökéletes, külső hatásoktól mentes esetben, az amit állítottam igaz (ha nekem 2/3-om lenne biztos, akkor pláne).
:))

Kivlov 2013.02.06. 15:43:10

@DezInf:
Itt van a fő gond.
Hogy minden egyes ktgvetési "elcsúszást", többletkifizetést adóemelésből akarunk megoldani. Pedig kiadáscsökkentésből kellene...

nincs1itt 2013.02.06. 15:46:55

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠:
Egyem a szívedet, jó nagy szemű babbal és chiantit innék rá!
Ez az, ez kell a jófideszességhez?? Gratulálok, állítólag fétised, a Duce-bonsai 4,6 milliárddollárt kapott Putyintól, 2,25%-os kamatra. Mi lesz belőle, stadion??

Muad\\\'Dib 2013.02.06. 15:47:49

@Állam-vizsga:
Pontosan ezért, amit írtál. Ráadásul akkor még nem számoltunk az alulértékelt nemzetközi valuta rövid távú kereskedelmi mérleg javító hatásával (azaz rövid távon javul a fizetési mérleg). Na meg ez a sablonos kijelentés olyan parasztosan biztosra vette, hogy a keresleti infláció és költséginfláció azonnal megjelenik, sőt szerinte azonnali leértékelés-ár spirál keletkezik (mert, amit írt max. így jöhet ki, bár így is nehezen).

sas70 2013.02.06. 15:48:13

Iván Vaszilijevics Rosztoly, nagy akaraterővel rendelkező ember. Egyszer az akaratával megállított egy autót. Kilépett elé és jó erősen ránézett, mire az megállt.
Iván Vaszilijevics Rosztoly a következő alkalommal már egy villamost állított meg az akaratával. A sikereken felbuzdulva, hogy ő mindenre képes, a transz-szibériai expressz elé lépett.
Iván Vaszilijevics Rosztolynak szép temetése volt, hosszan méltatták kimagasló akaraterejét és csak halkan jegyezték meg, hogy a mozdonyvezető nem vette őt észre.

Muad\\\'Dib 2013.02.06. 15:49:25

@Spiro:
Lásd az előző hozzászólásom. És attól, hogy ez nem közgazdasági blog, még nem írunk olyat, hogy 100%-os arányban van a valutaárfolyam és a piaci ár változása...

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2013.02.06. 16:35:34

Én, mint a félázsai Orbánia lakója, követelem, hogy legyen occsób' a sör, a bor, meg az égetett szesz 10%-al! Nem járja, hogy a 'zembereknek szűköködniük kell, nem tudják az elegendőt az arcukba tömni például a Győzelem Ginből, meg a Közgép Konyakból!

Azt is akarom, mint a békamenet ideológiailag enyhén képzett tagja, hogy legyen olcsóbb a 'zinternet, mer' többet akarok trollkodni, meg letölteni! Ez nekünk azért jár, mert mi buta félázsiai magyarok vagyunk, egyáltalán nem olyanok mint a svédek (ahol a GDP-ből valszeg telne ilyen huncutságra)!

Aztán aggyák' meg a 12 havi mellett a 13. 14. és 15. havi fizetést! Nehogy má' amivel Vezényló kitömi a nyugdíjasokat, mi jómukásemberek ne kapjunk! Aggyanak!

Ezen kívül legyen a forint euro árfolyam legfeljebb 180! Me' kell mondani Merkel nyanyának, hogy minekünk mer' magyarok vagyunk, és anno szétkúrtuk St. Gallen-t, számíccsák olcsóbban az eurót! Mer ez így túl magas!

Remélem a Zombimenet ezért is vonulni fog! Ne csak ne legyünk gyarmat, hanem legyen mindjárt bőség is! Hiszen Debil apánk a pénzügy élén, illetve a mi urunk, I. Felcsúti TörpeSzauron megmonta' ez má' a 'zemelkedés éve!

Spiro 2013.02.06. 16:37:21

@Muad\\\'Dib:
„Ez nagyon egyszerű lenne, mert ha a HUF 10-20%-kal erősebb lenne, akkor mindennek az ára 10-20%-kal csökkenhetne..."
Erre a kijelentésemre azt írtad, hogy :
„Politikai felhangoktól függetlenül, tisztán közgazdasági szempontból ki kell jelentsem, ez a mondat akkora kapitális baromság, hogy mindenképpen el kellene tenni az utókor számára.”

Ahogy nyilván te is látod, az ÁLTALAD belinkelt tanulmányban hivatkozott szerzők nagy többsége (eltekintve azoktól, akik nevetséges korreláció mentes értékekkel hozakodtak elő), a magyar korrelációt 85-97% közé tették).
Szerintem adekvát magyarázatot adtam arra is, hogy a többiek miben tévednek, ami láthatólag el sem érte az ingerküszöbödet.

Szóval, a pongyolán megfogalmazott 100%-om, és a fenti értékek közötti 3-15%-os eltérés jelenti szerinted azt, hogy állításom kapitális baromság???

A szavak amit keresgélsz, a BOCSÁNAT TÉDEDTEM, de ehelyett továbbra is, fullba nyomod a kretént, és másokat oktatsz.
Csak sajnálni tudlak.

Ha igaz lenne amit állítasz, akkor tényleg semmi gond nem lesz abból ha 500 lesz az EUR/HUF.

Willy 2013.02.06. 16:51:32

@Önnek megyünk: Rohadtul utálom a személyeskedést, és ezért nagyon morcos vagyok magamra, de erre mást nem tudok mondani: baromarcú.
Ha éheznek az emberek akkor nem a rezsi fizetése a legnagyobb gond, hanem már rég nem tudják fizetni.
A másik az, hogy egy általános rezsicsökkentés 3 dologra jó
1, A szolgáltató üzleti pozíciójának feladására történő nyomásgyakorlás
2, A nagyfogyasztók (politikusok, nagyvállalkozók, stb) aránytalanul nagy támogatása
3, A számolni nem tudó szavazók lekenyerezése.

Miért kell LJ-nek és OV-nek GYF-nek VG-nek is 10%-al csökkenteni a rezsijét?
Éheznek?
Most akkor minden annyin múlik: eldöntöttük, innentől így lesz? Akkor miért ne lehetne ingyen az áramszolgáltatás, racionalitás annyi mögötte mint a mostani 10% csökkentés mögött.

Muad\\\'Dib 2013.02.06. 16:54:52

@Spiro:
Tudod mit, tényleg felesleges ezt a vitát tovább vinni.Az külön röhej, hogy jössz itt 500-as árfolyamokkal, amikor már valóban teljesen más hatások érvényesülnek (mondjuk exchange rate shock).
De tudod mit, igazad van, ha 20 Ft-al jobb lesz a Ft, majd megnézzük mennyivel csökkennek az árak (mellesleg meg lehet nézni, hiszen ennyit ingadozott bőven a Ft mostanában, szóval lássuk)...

zajos1 2013.02.06. 16:56:03

@ob.szerver: Meg azért, hogy a gyulai embereknek is legyen munkájuk...

Muzsikok közt 2013.02.06. 17:10:46

@Willy: 2, A nagyfogyasztók (politikusok, nagyvállalkozók, stb) aránytalanul nagy támogatása

- Biztos kimaradt hogy a lakossági rezsit csökkentik.

toportyánzsóti 2013.02.06. 20:16:36

@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Hová lett a jómodor birkaszartolvaj,ekkora csalódás volt a KGB látogatás?!

rabelais · nacifacebook.blog.hu 2013.02.07. 09:08:46

Ez egy rossz cikk. Hangulatkeltő, és az igazi problémát nem bontja ki. Az igazi probléma ugyanis az, hogy nem csökkenteni kéne a rezsiköltségeket, hanem liberalizálni az ágazatot, felújítani, refomrálni, és beruházni.

Ha most elvesznek tíz százalékot, és nem lesznek beruházások, akkor öt év múlva is középkori technológiával fognak dolgozni. Nálunk postások olvassá majd le az óraállást, miközben Szlovákiéban automatikusan küldi az óra. Na ettől lesz drága a rezsi hosszú távon. A postás bére miatt meg hogy basznak majd továbbra is bejelenteni az igazi óraállást.

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2013.02.07. 13:21:12

@rabelais: Nem először kötekedsz értelmetlenül. A legnagyobb bajom az ilyen kommentelőkkel van, akik nem képesek fölfogni, amit olvasnak, ezért helyette egy általuk fantáziált gondolatmenettel hadakoznak.

Willy 2013.02.07. 13:31:53

@Zuckerbrot: Biztos kimaradt, hogy személyneveket írtam.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2013.02.07. 17:42:33

@Proszektura: nincs a postodban gondolatmenet. ha lenne, akkor nem kerülhetett volna ki az Indexre.:)

nandras01 2013.02.08. 15:42:33

@Csekey Ildikó:
"Ha csak az állam döntésén múlik, akkor legyen ingyen sör is!"

és az örökélet hol marad??
süti beállítások módosítása