Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Út a munkához - segély helyett esély

2008.12.01. 20:19 | Proszektura | 58 komment

Címkék: kádár munkanélküliség segély miniszter feketemunka munkaügyi

Bizony, akár Kádár sleppje is kitalálhatta volna ezt a programot, meg ezt az esély dumát, olyan jól hangzanak. Előre a szocializmus, akarom mondani a munka útján! Esélyt a becsületes munkának!

Végre rendet teszünk már e területen is, miután az oktatást, közlekedést, egészségügyet oly szépen megreformáltuk, hogy az anyja se ismerne rá. S most végre feltehetjük az í-re a pontot, felléphetünk a gazdaság kifehérítése érdekében is. Reszkess, te sötétben bujkáló feketemunkás!

Út a munkához. Út a kényszermunkához? Éljen a monoki modell!

Az alapprobléma persze az, hogy sok a munkás, de kevés a munka. Ráadásul oly magasak a munkaviszony közterhei, hogy nem is éri meg legálisan munkásokat foglalkoztatni. Így aztán a többség feketemunkából és segélyekből kénytelen mégis csak megélni, ha egyáltalán kap feketemunkát is. Mert sok helyen még az sincs. No, de nem baj, majd csinálunk mi legális munkát. Legfeljebb nem lesz semmi értelme. Egyik nap kiássuk a gödröt, másnap betemetjük. Vége a gondtalan világnak, a segélyekből dőzsölésnek!

A munka nemesít. A munka dicsőség dolga. Aki nem dolgozik, az…

Meghatározó MSZP-s politikusok véleménye szerint, akik szinte a minimálbérért keményen dolgoznak, azoknak az igazságérzetét nagyon bántja, hogy a segélyből és néhány napi fekete munkából hasonlóképp meg lehet élni. Nem a betegek munkára szorításáról van szó – ismételgeti a kormányzati kommunikáció -, hanem azok szankcionálásáról, akik képességeiket tekintve alkalmasak lennének hasznos tevékenységre, mégsem teszik. Kiszűrésükre úgynevezett "munkatesztet" dolgozna ki a minisztérium.

Ez a munkateszt szerintem is ugyancsak kurva jó ötlet!

De én kissé kiterjeszteném az alkalmazási körét a falusi cigánytelepeken túlra is. Például ugyanilyen munkatesztet alkalmaznék akkor is, amikor teszem azt magas  állami vezetők kinevezéséről döntenék. Csak fordított előjellel kutakodnék az ilyen páciensek háza-táján. Náluk nem azt vizsgálnám, hogy bár a képességeiket tekintve alkalmasak hasznos tevékenységre, ennek ellenére miért nem teszik mégsem, hanem éppen megfordítva.

Vagyis azt nézném, hogy miként lehetséges, az, hogy ha a képességeiket tekintve nem alkalmasak hasznos tevékenységre – mint ahogy legtöbbjüknél ez a helyzet -, akkor mégis miért teszik, illetve tehetik ezt. Vagyis miért kapnak újra és újra zsíros álláslehetőségeket, annak ellenére, hogy már számtalanszor bizonyították alkalmatlanságukat a különféle munkateszteken.

Ezek a figurák továbbra is ott ülnek a jól fizető állásaikban, ahelyett, hogy húsz-harmincezer forintos szociális segélyből élnének. (Plusz esetleg még némi kamatos-pénzből.)

Mindenki jobban járna.

Tehát az ő esetükben a szlogen: esély helyett segély.

Ezt az elvet például mindjárt alkalmazhatnák mondjuk éppen aszociális, akarom mondani a szociális és munkaügyi miniszter estében, aki bankvezetőként kapott esélyeit annak idején többször eljátszotta. Az akkori újsághírek szerint három bankos állása volt, ebből kettő kapcsán gyanúsított lett, az egyik pénzintézet pedig később tönkre is ment.

Nem tudom, tényleg így történt-e, de a miniszter-asszony ügye egy alaposabb munkatesztet azért megérne.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr30798560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rövidnadrág 2008.12.01. 21:26:42

Bocs, de nem értem mi itt a probléma.
A világ legtöbb országában munka nélkül lehetetlen pénzhez jutni. Indonéziában, Kínában nyugdíj sincs, párezer forintért (sokszor csak élelemért) dolgoznak az emberek, ebből tartják el a gyerekeket, öregeket. Magyarország olyan gazdag, hogy csak úgy herdálja a pénzt ahelyett hogy iskolákra, fejlesztésekre költenénk?
Hazánkban jelenleg 2 millió polgár adózik, ebből kell eltartani a maradék 8 milliót, ez rendben van?
Miért gondolja sok ember, hogy a semmiért pénzt kell kapnia?

feriboy 2008.12.01. 21:31:01

azért sztem van munka bőven, a földről jutott épp eszembe, hogy áshatnának árkot, takarítás sőt, akár még a gátakat is magasíthatnák, hogy ne öntse ki az embereket a víz stb...

Valaki a sok közül 2008.12.01. 21:51:25

"Út a munkához. Út a kényszermunkához? Éljen a monoki modell!"

Persze. Nincs munka, miközben a települések határait elárasztja a szemét, a vízelvezető árkok gyomosak.

Miért olyan nagy baj, amikor a putrikat és környéküket a cigányok pénzért teszik rendbe? Ha már maguktól ingyen nem.

közlekedési bűnöző 2008.12.01. 22:01:31

10 éve kőgazdagnak számítok (mindig a legmagasabb adókulcsot fizetem, mióta kiléptem az iskolából) de 10 év munka után sem tudok felépíteni egy családi házat 15.000.000 forint hitel nélkül, miközben minimálbéren "foglalkoztatott" vállalkozók a fenti mellet még 10 millás autókkal járnak és felveszik a várostól az 500.000 Ft visszanemtérítendő lakásépítési támogatást, amit tőlem azért tagadnak meg, mert túl vagyunk a kereseti limiten. A családi pótlékot meg megemelik 100 Ft-tal. Nem tom mit vegyek a gyereknek belőle....??? Emellé az asszony pedagógus, jövőre 7-8% -kal csökken a reálbére...

Értem én, hogy világválság, meg a válságról nem az MSZP tehet, de ettől még az a véleményem, hogy az elbaszott 6 évért a kommunista kurva anyjukat basznám szájba....

én is szívok 2008.12.01. 22:07:21

Vagy például az a rengeteg illegális szemétlerakat. Persze lehetne folytatni ...

Amúgy meg nem értem, folyton azt sulykolják most a válság kapcsán, hogy "Nincs ingyen ebéd". Ez talán a segélyből élőkre nem vonatkozik ? Ők kapjanak annyit, vagy még többet, mint egy dolgozó, munkás ? Mégis milyen jogon ? Nem súlyos diszkrimináció és igazságtalanság ez a minimálbérért dolgozókkal szemben ?

Kényszermunka ? Hatásos kis propaganda, csak kár, hogy ez nem igaz. Nem kötelező dolgozni, szabadon lehet aludni a híd alatt ...

Nincs ingyen ebéd !!!

Kenguru 2008.12.01. 22:28:06

Még ha lenne is legális munka, aki életében nem dolgozott, az nem tud sehova sem elmenni.
Mert a munkára mint olyanra képetlen.

Lásd a Nyírgelsei viziszárnyasvágóhíd történetét.
Európai szinvonlú vágóhíd, alacsony iskolázottságú embereknek biztosított volna munkát egy munkanélküliséggel erősen súlytott régióban.

Tönkrement. Nem volt elég munkavállaló.

Az emberek nem akartak minimálbér közeli összegért dolgozni. Ez persze az ő szempontjukból érthető, de KEVESEBB MINT NYOLC ÁLTALÁNOSSAL, MI A FASZT VÁRNAK?

At ő segélyüket most a keményen dolgozó pedgógusok, ápónők stb fizetik.
Igazságos?

mindnyájan szívunk 2008.12.01. 22:34:47

Nincs ingyen ebéd? Bizony. legalábbis így kéne lennie!
De azért azt is jó volna tudastosítani magunkban, hogy mindez miért következett be.
Érdemes elolvasni:
www.fknp.hu/2.JPG

Dezsőke 2008.12.01. 22:35:30

már bocs. ezeknek a munkát is meg kell tanítani. már azzal is többet csinál ha ugyanazt a gödröt ássa i, temeti be, naponta. nem otthon, vagy a kocsmában lebzsel

közlekedési bűnöző 2008.12.01. 22:39:13

áááá.... a pedagógusok ingyenélők bazzeg.... tövényenkívüliek.... mindenféle faszparaszt simán nyakonvághatja őket, mert a gyerek megerőszakolta az osztálytársát, ő meg merészelt ezért egy taslit kiosztani....

Anyám 30 évig pedagógus volt. Az utolsó két ledolgozott évében kétszer fenyegették meg, mert BEÍGÉRT egy pofont! Nem ütött soha meg gyereket, csak beígért egy pofont. És ez egy frekventált környék. Mi lehet akkor Salgótarjánban vagy Ózdon???

kamikaze boci · http://www.egermuzeum.hu 2008.12.01. 22:46:58

Ez most szatíra, csak nem értem, vagy tényleg ennyire nem látod a léyneget? Szerinted mi lesz a következménye, ha a jövőbeli befektetéseket felzabáltatjuk amúgy munkaképes emberekkel, mert olyan k. szociálisan érzékenyek vagyunk? Szerinted hogyan hat a segélyezés egy olyan körben, ahol a munkának nincs becsülete? Kéne előásni egy alap közgáz könyvet, mielőtt orbitális marhaságokat írsz, különös tekintettel erre: "Egyik nap kiássuk a gödröt, másnap betemetjük. " Keynes, bazmeg?

sourcerror 2008.12.01. 22:49:16

"Bizony, akár Kádár sleppje is kitalálhatta volna ezt a programot, meg ezt az esély dumát, olyan jól hangzanak. Előre a szocializmus, akarom mondani a munka útján! Esélyt a becsületes munkának!"

Ja, nem is tudtam, hogy a kapitalizmust a munkanélküli segély pörgeti! Agyhalál, vazze!

www.metazin.hu/node/1395
"
„A brit kormány hétfőn bejelenti a jóléti állam radikális átalakítását. A tervek szerint a segély csak akkor folyósítható, ha a munkanélküli aktívan próbál állást találni. Mint a Times már két héttel ezelőtt megírta, a kormány javaslata értelmében a munkanélküli támogatásban részesülőknek közmunkát kell végezniük, hogy a segély mellett ne vállalhassanak feketemunkát”
...
A baloldalon viszont biztosan lesznek képviselők, akik hevesen tiltakoznak majd a segélyezés szigorítása ellen. De nem valószínű, hogy sikerül meghatniuk a munkaügyi minisztert. Purnell korábban úgy nyilatkozott, hogy „Nincs abban semmi baloldali, ha valaki munkanélküli, és segélyből él.”
"

sourcerror 2008.12.01. 22:56:02

"De én kissé kiterjeszteném az alkalmazási körét a falusi cigánytelepeken túlra is. Például ugyanilyen munkatesztet alkalmaznék akkor is, amikor teszem azt magas állami vezetők kinevezéséről döntenék..."

Ez meg a Sas kabaré szintjét alulról súroló demagógia.
Persze, nem szeretjük a korrupt politikusokat, meg köztisztviselőket, de valakinek mégiscsak el kell végeznie az admisztratív munkákat. Magunknak választottuk ezt a bagázst. (Persze, én is szeretném, hogy eltöröljék az 5%-os küszöböt, de ez a már bent ülőknek nem érdeke, legfeljebb népszavazással lehetne keresztülvinni.)

R_John · http://sardobalo.blog.hu 2008.12.01. 23:25:47

azt tudjátok, hogy idén mennyi pénzt költenek segélyre?

egészen kis kukac 2008.12.01. 23:33:25

hahó ! Nem elfelejteni ám !

A "munkanélküliség"-nél álszentebb (=hazugabb) fogalom nincsen: MUNKA MINDÍG VAN, csak éppen fizettséget nem kapsz érette ! :-)

törölt 2008.12.01. 23:58:36

Egyrészt nem igaz, h ne lenne munka, másrészt ha csak alibi munkát csináltatnak vele rendszeresen az is jobb, mintha semmit se csinálna, mert estére elfárad és kevesebb ideje marad a bűnözésre.

szobatars 2008.12.02. 00:08:57

sourcerror 2008.12.01. 22:56:02 Persze, nem szeretjük a korrupt politikusokat, meg köztisztviselőket, de valakinek mégiscsak el kell végeznie az admisztratív munkákat.

Igazad van, de erre a munkára picit sok a 800.000 közszolga..Az osztrákonak pl. elég 270.000..és mégis valahogy mintha jobban muzsikálnának..

fákító a popicsibész 2008.12.02. 00:30:30

@szobatárs: igazad van meg nem is. annak a 800.000 közszolgának legalább ellenőrízhető a jövedelme. ;-)

ez a post meg elb@szta a kedvem lefekvés előtt.
az (mindenkori) államnak amúgy most kezd nem annyira természetes lenni a mosolya. látják, hogy 10-20 év múlva itt bedőlnek a nagy rendszerek többek közt a nyugdíj, szoc szféra. folyik be a csónakon a víz és ráléptek a lyukra így nem látszik annyira, és azt mondják: elég érdekes a víznek a mozgása valamit csináljunk már, még a végén nem leszünk sikeresek és elsüllyedünk g@ci. de nem csinálnak semmit. vízkimerés vagy egyátalán annak kimondása hogy BAZMEG léket kptunk! meg ilyenek. na aazt nem.
szarjanak sünt, b@sszanak egyedül, hovatovább talpuk alatt fütyüljön a szél! jóéjszakát.

AgentOrange811 2008.12.02. 00:42:22

Nnna. Mi megszoktuk, hogy a munkánkért kapunk bért. Éhbért vagy nem, az most teljesen mindegy. Van viszont egy egész jelentős csoport - lehet rasszistázni, a cigányok - akik nem ezt szokták meg. Kedves cikíkró, Neked van jobb ötleted, mint munkát adni nekik és ezzel megpróbálni integrálni őket, és a "társadalom hasznos tagjává" tenni őket? Még azon az áron is, ha pár évig olyan munkát végeznek, ami közvetlen haszonnal nem jár (itt közgazdaságilag belemehetünk a tárásadalmi hasznosság kérdésébe, de most nem szeretnék)? Vagy annyira legyünk toleránsak hogy mivel a munka nem a cigány kultúra része,ezért tartsuk el őket még 20-30-40 évig? Tovább nem fog menni, mert mi kihalunk, ők meg bocsánat, de megdöglenek gazdatest nélkül...

AgentOrange811 2008.12.02. 00:48:56

Azt a kurva mézesmadzagot meg mindig el elhet húzni a segéllyel meg az x-edik havi nyugdíjjal, de addig húzkodják,, hogy lesz belőle egy fasza polgárháború... Az hogy most fasza eu tagok meg nato tagok (beszállítók? kiszogálók? szolgák?) vagyunk még van ám erre esély. Pontosabban nem esély van rá, hanem ebbe az irányba vezetnek a folyamatok. Meg hát vezetnek is minket rendesen ebbe az irányba...

sanya18 2008.12.02. 01:11:39

Bazmeg sétáljál már egyet az utcán, meg vidéken vagy bárhol. mindenhol szemét, vizelvezető árkok, csatornák benőve, némelyikben kisebb erdő, a gátak szarok, az utak szarok, mindent felver a gaz, a vonatok retkesek satöbbi satöbbi. méghogy ugyanaz a gödör... még ha ugy is lenne, legalább elfáradnak az ingyenélők, éjszaka nem fognak lopni menni. Amugy lehet én emlékszem rosszul, de mintha azt tanultam volna hogy a gazdasági világválság után amerikában épp a közmunkaprogrammal huzták ki a szarból az országot. meg beruházási multiplikátor hatás.Meg ott van az is hogy mi történik ha egy gazdaságba teljesitmény nélkül áramlik a pénz. meg hasonlók. ez egy kurvára elbaszott blogbejegyzés.

AgentOrange811 2008.12.02. 01:26:58

Lajcsikacsa: itt jelentkez(het)ne a társadalmi hasznosság...

beleszolok 2008.12.02. 01:31:40

Ha én nem tudnék munkát találni, én is örülnék, ha munkát adnának segély helyett.

AgentOrange811 2008.12.02. 01:34:27

Illetve még bejászana egy társadalmi határhasznosság nevű fogalom is,de télleg nem akarok senkit ezzel terhelni... Na meg onnan jönnek még azok a fránya igazságok amiket Lajcsikacsa merészelt emlegetni, mert ezzel bele is mennénk a keveset érő uborka meg a sokat érő emberélet meséjébe, meg a kevés hasznosságot elérő árokkaszáló ember és az olcsón segélyezett választópolgár meséjébe....

AgentOrange811 2008.12.02. 01:38:39

Lehet hogy nincs igazam, de különböző kultúrákat még nem igazán sikerült keveredésre bírni, bármennyire is akarjuk ezt központilag erőltetni. Márpedig akkor egy út marad, a szeparálás, akár tetszik akár nem...

AgentOrange811 2008.12.02. 01:39:58

beleszolok, nekem még segélyt se nagyon ajánlgattak mikor nem volt munkám...

AgentOrange811 2008.12.02. 01:58:44

De ne butáskodjunk itt, cigány problémát akarunk magyar módra megoldani. Ha közelebb akarunk kerüni a problémához, ízlelgessük a "szerzés", gádzsó", meg "paraszt" szavakat, majd próbálkozunk újra...

AgentOrange811 2008.12.02. 02:04:56

Nehéz azt megérteni hogy ez a kétfélet kultúra nem fér meg egymás melllet??Mi a lófaszt erőltetünk?Jobb azt mondani hogy igenis a cigány kultúra az olyan ami megfér a miénk mellett, mert mert az olyan kurva PC, hogy multikulti??? Megfér az iszlám meg az angolszász kultúra egymás mellett? Azt hitték szerencsétlenek hogy a keveredés miatt majd igen, de most már látszik hogy oltári nagy bajok vannak. Mi megint azok a hülye idióták leszünk, akik ezt nem veszik észre időben?

AgentOrange811 2008.12.02. 02:06:45

A szóismétlések és egyéb hibák miatt lenézést kérek, mert nácziságom mellett még ittas is vagyok:D

beleszolok 2008.12.02. 02:22:19

Nekem sem ismerős a helyzet, mert hálistennek mindig találtam valamit. Elmentem londinernek, mosogatni, voltam segédmunkás is építkezésen, árultam fagyit, takarítottam, satöbbi.

Szal ha körülnéz az ember valamit mindig talál, főleg a fővárosban. Persze voltak ezeknél sokkal jobb munkám is, most is az van. De ha nincs jó meló, akkor bármilyen munka jó.

ksion 2008.12.02. 02:30:22

csakhogy egyben is meglegyenek a "node mikyen munka van?" válaszai:

- vizelvezetö árok tisztitás, javitas
- útjavitás
- szemételhordás
- erdõ, mezõ, közt. tisztitás
- tömegközlekedés rendbetétele (vonat, BKV, sinek, pályaudvar stb)
- parkok
- virágositás, faluszépites
- közintézmènyek vakolása, meszelése
- idõsek segítése
- polgárõrség, egyéb õrszolgálat
- mezõgazdasági munkák patronálása

Nyilván némi kvalifikáció kell, de erre vannak közig. szervek.

Mindamellett: az MSZP vissza fog táncolni, ez túl esélyes szavazatvesztõ játék. Pedig...

AgentOrange811 2008.12.02. 02:32:34

beleszolok: mert neked a munka a jó, mert így szocializálódtál,, neked ez a természetes...Nem mindenki így nevelkedett ám, légy velük megértő lécci. Akkor is ha agyonverik a gyerekedet. Érdtsd meg, ez kulturális különbség, ők ettől nem rosszabb emberek ám, és sokat tarkásítanak ezen a szürke magyar ugaron....
És pláne ne vágj fel arra hogy segédmunkás vagyl, ha cigid is van , megérdemled hogy agyonsüssenek, te burzsuj...

AgentOrange811 2008.12.02. 02:40:31

Egyébként azok a hüjjje osztrák parasztok is csak azért dolgoznak a mezőgazdaságban mert az osztrákiai állam megmenti őket Már vagy 100 éve csak megmentésből élnek, azt mikor aszongyák hogy válság, akkor a megmentő állammal együtt vállrándítnak, hogy válság? kinek?. Ezek olyan hülyék ám, hogy el se tudod képzelni ha nem jártál ott... Például kézzel kaszáló parasztok vannak! Ha cikkcakkos a domboldal és nem lehet géppel vágni, az a hüjjje nem hagyja ott, hanem lekaszálja kézzel! Balkán, szegénység, végünkvan!

beleszolok 2008.12.02. 02:40:44

Torkon is szúrnám, ha valamelyik hozzáérne a gyerekemhez.

Egyébként szlovákiában se haltak éhen, egy kicsit ugráltak, akik loptak raboltak, azok kaptak a fejükre a viperával, amikor megnyesték a segélyeket, azóta rend van.

Mohácsi Viktória 2008.12.02. 02:44:31

nem dumálni kéne itt hanem túlórázni h jusson elég adóforint segélyre!

Puszi, Viki

AgentOrange811 2008.12.02. 02:46:18

Viki, engem mentsél fel lécci, mert csak csíknézés közben kommentelek:D

pg2 2008.12.02. 03:25:42

Ugyan a poszt úgy szar ahogy van, azért fussunk neki mégegyszer: hátha sikerül egynémely közkeletű tévedésre rávilágítani.

Először is, a Kádár-rendszerben statisztikailag bújtatták a munkanélküliséget (bmn), a rothadó nyugati imperializmust jól megszégyenítendő (csak hát ott meg tettek az akkori ksh-ra). Ezt ugyebár hivatalosan úgy hívták, teljes foglalkoztatottság, amibe bele is kényszerítették az egyszeri embert a közveszélyes munkakerülés (kmk), asszem a btk-ban is rögzített, elmés tényállásával. Fiatalok kedvéért: a közveszély abban állt, hogy ha nem dolgozol, nem kapol pézet, ahhoz meg másként csak lopással juthatol hozzá, tehát te bűnöző vagyol, vagyis a rendszer ellensége, tehát közveszélyes. Mit alkalmi munka, eltartás, öröklés, lottóötös, pfúj, az nem méltó a szoc. erkölcshöz. Ha kiléptél (kirúgtak) egy munkahelyről, 90 napod (a 80-as években 30-ra módosult) volt elhelyezkedni, azt követően az igazoltatás helyszínéről (vagyis bárhonnan) elvihetett a rendőr. Ha nagyon szerettek, ez ügyben még házhoz is jöttek. Szabálysértésként (max. 90 napos elzárás) vagy bűnügyként (kényszermunka: Baracska, max. 2 év) kezelték, ha szerencséd volt, még egy-két áruházi lopást, betörést is rádvertek. A másik fele a dolognak a tervgazdaság, ahol is előre megmondták öt évre az állami cégnek (khm, mind az volt), hogy mennyi pénze van kezdők bérére. Vagyis szinte bárhova bementél, hogy itt akarsz dolgozni, majdnem biztos kaptál állást, max. a próbaidő végén kirúgtak. Na mindegy, ennek még van pár vonatkozása, legyen elég annyi, hogy a bmn+kmk gyakorlatilag egy közepes szociális háló feladatát látta el. Vagyis sokkal rafináltabb volt, mint korunk politikusai minden álma együtt. A posztíró téved: Kádárék nagyon lesajnálnák a mai törekvéseket.

Másodszor: "Az út a munkához" programként nem ördögtől való, főként nem keverendő a kényszermunkával (jártál volna Baracskán). Azt már külön ne is hangsúlyozzuk, hogy pl. Angliában is hasonló elképzelések vannak. (A "monoki modellt" majd a végén.) A lényege, amit ugye a posztíró éppenséggel kifelejtett, az az, hogy a segélyfüggőséget föl kell számolni, helyette, amennyire lehetséges, biztos megélhetést, előbbrejutást nyújtó munkát kell adni. Ehhez jól szervezett informális társadalomra van szükség, teljesítőképes, problémaérzékeny, szolidáris adminisztrációval a jelenlegi fapicsa bürokrácia helyett. Ha ezen keretek között nem sikerül valakit elhelyezni vagy továbbképzéssel, költözési támogatás miegymás "munkaképes" helyzetbe hozni, na akkor jöhet rászorultsági alapon a segély, a mostani, normatív oszotogatás helyett (ez meg lesz a harmadik). Másik oldala egy ilyen programnak (a hazait nem ismerem részleteiben, csak tippeim vannak), hogy nem csak a munkvállalókat támogatja, hanem térségtől függően azokat a vállakozásokat is, amik hasznos munkahelyeket létesítenek. A most hallelújázok azért ne örüljenek annyira, ez sem olcsóbb, mint a seglyezés, és legföljebb hosszú távon térül meg. Ami miatt mégis jobban megéri, az a közhangulat, az igazságosabb elosztórendszer, és hát, bízzunk abban, hogy a bűnözés alakulására is pozitív hatással lehet (bár szerintem az még ennél is sokkal nehezebben kezelhető).

(folyt. köv.)

janos 2008.12.02. 07:09:07

Szerintem eltévedtél, mint a maci a málnásba!Nincs munka? Na ne röhögtesd már ki magad! De ha van is milyen munka? Egy valamit tisztázzál magadban-irni olvasni nem tudó embereknek nem gondolod hogy vezérigazgatói állást fognak adni?Mert tudom hogy megalázónak gondolod, de ha máshoz nem ért.mást nem tud megcsinálni-akkor ez van!De a lényeg, hogy nem akarnak dolgozni!!Jön a segily és ez már amerika!Nekem jogom van ,nekem ez jár!De mindezt ingyen és alanyi jogon?Na ez a gáz! Ami a politikusokat illeti-mindet rács mögött szeretném látni aki csak 1 ft-ot is lenyult-és akkor engedném ki öket, ha a zárkaajtóról lerohadt a müanyag lakat!

Manyizga (törölt) 2008.12.02. 07:32:11

Vannak olyan országok, ahol a beutazó turistának igazolnia kell, hogy elég pénze van ahhoz, hogy megéljen x napig ott.

Ezt a gyerekvállaláshoz is kellene igazolni nálunk, hogy tudja-e majd tartani a megszületendő gyereket? Ha nem, akkor választhatna a szülő: azonnal örökbeadják és elveszik tőle a születése után, vagy elveteti. Ha ellenőrzés nélkül születik a gyerek, (nem jár terhesgondozásra) akkor nem járna családi pótlék se utána...

Jó náci vagyok, ugye?? :))

illetékes olvtárs 2008.12.02. 07:53:42

Akit érdekel az elolvashatja a parlamenti előterjesztést: www.parlament.hu/internet/plsql/ogy_iromany.irom_lekerd_egysz?P_CKL=38&P_TIP=NULL&P_IZON_TOL=6647&P_FOTIP=null
T6647 számú törvényjavaslat. Az igazi cím inkább az lehetne, hogy út a munkától, ugyanis az égvilágon semmi ösztönzést nem épít bele a jelenlegi rendszerhez képest, ráadásul az önkormányzatok részére szűkíti a közfoglalkoztatásba bevonhatók körét (eddig minden álláskereső, mostantól csak az, aki legalább egy éve álláskereső). Akik fáradnának a letöltéssel, azoknak a figyelmét külön felhívnám a 46.§ (14)bekezdésre, amiből kiderül, hogy ugyan jövőre kevesebb lesz a segély, de az idei nagyobb segélyhez számított éves különbözetet 2010. április 5-ig egy összegben ki kell fizetni a segélyezettek részére. Ja, hogy akkor lesz a választás? Pártunk és kormányunk az önkormányzatok költségén a segélyezetteket akár 100000-es egyszeri juttatással kínálgatja a parlamenti választások idején. Ezen el lehet gondolkozni...

ifj. Farkas Gyula · http://kosbor.freeblog.hu 2008.12.02. 07:58:51

Kedves Blogolvasók!

Jómagam oly szerencsés helyzetben vagyok, hogy sikerült különórák tartásával állandó keresethez jutnom, amiből adózván nem jön be ugyan tetemes összeg, de ausztrál botanikai szaklapjaim kifizetésére alkalmasak. Igaz, eléggé megterhelőek ezek az órák, mivel Inez - a tanítványom - nem nagy lumen, de ha magam elé képzelem a szaklapok címoldalát, minden gondot elfeledek.
Üdvözlettel:
ifj. Farkas Gyula
a BME mérnök-fizikus szakának negyedéves hallgatója kondenzált anyagok fizikája szakirányon

rolika 2008.12.02. 08:02:31

egy: nincs ingyen ebéd!!!

kettő: csak körül kell nézni az országban, mindenütt dudva, elhanyagolt területek, szeméthegyek. igenis van munka. jelenleg magyarországon nincsenek munkanélküliek, csak munkakerülők.
nem gödröt kell ásni, meg betemetni, ez hülyeség. de végig lehet söpörni a falu utcáit, és nem nem verik fel az autók a port. összeszedni az összes szemetet, folyamatosan, állandóan, utcáról, külterületről, mindenhonnan.
a növényzet karbantartásához nem benzinmotoros eszközöket adni, hanem kaszát, sarlót, fűnyíró ollót! egyrészt minden motorizácó drága (karbantartás, üzemanyag stb. és tök szegények az önkormik), másrészt kilopják a naftát a gépekből... a kasza olcsó.
szerintem igenis idegesítő, dühítő, igazságtalan és főleg demoralizáló a dolgozók számára, hogy úgy meg tudnak egyesek élni, amiért mások napi 8-10 órát dolgoznak. hát nem. arra kár várni, hogy a bérek elhúznak a segélyezéstől. úgyhogy menjen csak mindenki dolgozni, heti öt napot, napi 8 órát.
az is lehet, hogy a sanyarú körülmények miatt hirtelen mégiscsak találnának munkát maguknak. ki tudja :-)

arról nem is beszélve, hogy ahol fizikailag rend van, ott a fejekben is rend lesz.

dr. Wilbur Swain 2008.12.02. 08:22:20

"oly magasak a munkaviszony közterhei, hogy nem is éri meg legálisan munkásokat foglalkoztatni" - a sok mellélövés között ímhol az igazság
btw a segélyek rendszere előbb-utóbb k.ra ránk borul, ezt csak a hülye nem látja, meg akinek nem érdeke (akiket az inaktívok tartanak a politikai posvány felszínén)

Dr. Otto Von Schnitzelpusskrankengescheitmeyer 2008.12.02. 08:38:13

Mi lesz a különbség? Eddig az orvosnak adott egy húszezrest, hogy leszázalékolja, most a munkaképesség-bizottságnak, hogy alkalmatlannak ítélje. Semmi nem változik, amíg kemény sittet nem kap pár orvos a kamu rokkantnyugdíj-papírokért.

pg2 2008.12.02. 14:01:22

(folyt.) Harmadszor. Nem szívesen váltunk lakhelyet, röghöz vagyunk kötve: talán a világon nincs mégegy országban ennyi lakástulajdonos, költözni már az 50 km is sok. Így ha a munkahely megszűnik, helyben topog a magyar, remél, aztán ha sokan jártak így, akkor még jól tönkre is megy a környék, esik az ingatlan ára, ezzel egyenes arányban az elköltözés lehetősége. Ha cég(ek) mentek csődbe, még az önkormányzat is elszegényedhet, ne bonyolódjunk az ezt követő problémahalmozásba. A lakosság alacsony mobilitása miatt a vállalkozók is megfontoltabban választanak telephelyet: szempont a környékbeli munkaerő kvalitása.
A rendszerváltás erősen átrajzolta Magyarország gazdasági földrajzát: nagyjából és egészében megszűnt a cocalizmus erőltette nehéz- és bányaipar, falvakban a gazdálkodó szövetkezetek, jó nagy lyukat hagyva maguk után, és előtűntek a korábbi urbanizálás negatív következményei is. Az érintett területek társadalma elég hamar erodálódott, csak ezt visszafordítani, területet fejleszteni átfogó koncepció, fegyelmezett szervezőmunka és törvénykezés, és főleg sok pénz kéne. Politikusaink nem nagyon jeleskedtek ilyesmikben.
Időnként különböző problémákra különféle segélyeket sikerült kreálni, szinte az átláthatatlanságig bonyolítva. Ezek jelentős részét az önkormányzatok adják központi pénzekből, de a lakosság összetételétől függően akár a teljes gazdálkodásuk felét is kiteheti, különösen rossz helyzetben lévőknél szinte az egészet (pl. Csenyéte). Van, amit kötelező, van amiről helyben dönt a jegyző vagy a képviselő testület. Nem tudom pontosan megmondani, mennyi segélyt kap egy fő/család: függ a korábbi keresettől (ha volt), szociális-családi helyzettől, a segélyen élés időtartamától, ilyesmik. Minden esetre az elmondható, hogy tartósan nagy összegekhez jutni nem lehet. Persze aki adót fizet, az minden fillért sajnál, egészen addig, amíg maga is nem kerül hasonló helyzetbe. (Mostanság talán lesz is egy pár ilyen, lehet majd elmélkedni...)

pg2 2008.12.02. 14:13:17

Negyedszer: "Monoki modell". Először is szögezzük le, kedves posztíró, hogy ezt nem Monokon találták föl, sokkal inkább hívhatnánk Gömbös-modellnek:

"44. A munkanélküliség leküzdése
Addig, amíg a gazdasági élet válsága tart, a munkanélküliség leküzdése céljából állami feladatnak ismerjük el a munkanélküliek foglalkoztatásának irányítását. A munkaközvetítés kérdését véglegesen rendezni kívánjuk.
45. Munka és nem segély
Munkaképes emberek munkanélküliség címén való segélyezésének elvi ellenségei vagyunk s a munkanélkülieket csak munka ellenében támogatjuk."
[A Gömbös-kormány nemzeti munkaterve, 1932. okt. 24.]

Nagyjából és egészében ennyit tudott mondani a kérdésről izomból megoldó korai nagyemberünk, s az ő köpenyét forgató kései utódai sem terhelik túl a problémakört pisztlicsáré részletek kicsinyes méricskélésével. Külön érdekessége az újra fölfedezett receptnek, hogy Szepessy Zsolt, Monok polgármestere a szadi színeiben indult...
Mint fentebb láttuk, a 44. pontot a Kádár-rendszer bírta kiteljesíteni, így hát tényleg időszerű, hogy továbblépjünk, pontosan eggyel (mert tovább nincs). De mi is a baj ezzel a megközelítéssel?
_Egyrészt sokan nem vagy nem csak munkanélküliség címén kapnak segélyt, idétlen adminisztáció lesz a vége, röviden bürokrácia.
_Másrészt, aki munkát kap, az már nem munkanélküli, így Gömbös 45. pontja, és az összes erre hajazó rendelet önmagának mond ellent. Munkáért munkabér jár, a segély a rászorultság és a társadalmi szolidaritás keringője, röviden igazságtalan.
_Harmadrészt mindenképp piactorzító szerepe van egy ilyen szabályozásnak. Tudtommal nincs meghatározva a közmunkában végeztethető feladatok köre, simán előfordulhat, hogy az önkormányzat vagy állam (véletlenül?) olyan munkára vezényli "segélyezettjeit", amit egyébként mint szolgáltatás venne meg. Ezzel lehetetlen helyzetbe hozhat vállalkozásokat, végső soron munkahelyeket, továbbá adóbevételtől eshet el. A rövidtávú érdekekért föláldozza a megoldás lehetőségét. Röviden etatizmus.
_Negyedrészt mindnyájan ismerjük a magyar vállakozót, s települése felvirágoztatására tett erőfeszítéseit. Egyáltalán nem lennék meglepve, ha pár hónap/év múlva olyasmi híreket hallanánk, hogy "segélyezettek" közmunkaidőben fusiznak, vagy eleve jegyzői kirendelésre "közmunkában" dolgoznak (némi nem hivatalos zsebpénzzel megtoldva) településkörnyéki magángazdaságokban. Röviden feketegazdasdág és korrupció.

Mindezek kivédése pedig így lehetetlen, az összes lehetőség számbavétele, törvényi szabályozása, fölsorolása átláthatatlan túlszabályozáshoz vezet, ami csak kiskapuk sorát nyitja meg. Egyetlen érdeme ennek az izmozásnak, hogy sikerült a közérdeklődés amúgy roppant magas ingerküszöbe fölé emelni a kérdést. Sajnos rögtön sikerült is etnikai színezetet adni az egésznek, amit persze a frissiben munknélkülivé vált ember nyilván kezdenek kicsit másként látni...

pg2 2008.12.02. 14:19:45

Manyizga · 2008.12.02. 07:32:11
Nem, te nem jó náci vagy, hanem végtelenül buta.

pg2 2008.12.02. 14:43:56

Ja, még egy kis kiegészítés a Kádár-kori szociális hálóhoz. Akkoriban is volt segélyezés, ugyan nem munkanélküliség címén, hanem mindenféle rászorultsági szempontok alapján (eltartottak száma, kicsi és/vagy egészségtelen lakhely, hiányzó közművek, ilyesmi), meglehetősen nyakatekert feltételekkel, bürokratikus eljárásrenddel nehezítve. Persze, akinek kellett, az végigjárta, tulképp megérte.
A szoc.háló indirekt, de meghatározó eleme volt, hogy közműellátásból tartozás miatt nem lehetett kikapcsolni segélyezetteket, vagyis elég volt egy rokkantnyugdíjas vagy ilyesmi a lakásba, már lehetett halmozni a kifizetettlen közüzemi számlákat. Aztán mikor durvult a helyzet, lehetett próbálkozni a tanácsnál, hogy fizesse ki valamilyen segélyalapból, rendszerint bejött.
Persze a segélyre szorultság igazolásának széles körben elterjedését a kmk és hasonló intézmények nem tudták volna megakadályozni, ezért egy csomó, az akkori keresetekhez mérten nem elhanyagolható támogatás, mint pl. családi pótlék, utazási támogatás, lakásépítési kölcsön, kamatmentes (!) munkahelyi kölcsön stb. rendre "a gyár"-hoz kötötték az embereket, végső soron sikerült jó mélyen bevésni, hogy a munka becsület dolga.
Szóval t. proszek, a Kádár-adminisztráció sokkal szélesebb körben látta át a problémakört, és a maga módján (persze igazságtalan, de) hatásos megoldást nyújtott, s nem nagyon törődött az indoklással. Ráhagyta az emberekre, hogy gondoljanak, amit akarnak, emiatti keserűségük elsősorban úgysem a hatalmat gyakorló, állammonopolista, szociálimperialista párt ellen, hanem az indirekt kedvezményezetek ellen fordította őket, ezzel nem kis részben húsz-harminc-negyven évre előre tematizálva magát a kérdésfelvetést is.

sanya18 2008.12.02. 17:38:15

pg2: ugye nem azt akarod mondani hogy szerinted normális az hogy munka nélkül közel annyi segélyt vagy még többet lehet kapni, mint 8-10 óra munkáért minimálbért... Valami nagy hiba van a fejedben. A segély és a minimális munkabér között szakadéknak kellene lennie, és a segélynek épp annyinak kellene lenni hogy éhenhalni ne lehessen belőle. de semmi (SEMMMMMI) másra ne jusson belőle. Igenis hajtsa az embert a gyomra a munkáért, ne a segélyre várjon...

pg2 2008.12.02. 19:27:33

Lajcsikacsa 2008.12.02. 17:38:15
"...munka nélkül közel annyi segélyt vagy még többet lehet kapni, mint 8-10 óra munkáért"
Hát, az tényleg nem lenne normális. Szerencsére nem is lehet. Tájékozódj picit hivatalos helyeken, és ne csak a postástól meg a kocsmárostól.

"A segély és a minimális munkabér között szakadéknak kellene lennie"
Nem értek egyet. Szerintem nagyjából ugyanannyinak kéne lennie: a mindenkori létminimum környékén. És ezt a kérdést kéretik nem a főnököd fasszopó fizetési szokásával méregetni...

"Igenis hajtsa az embert a gyomra a munkáért"
Ha lettél volna már igazán kilátástalan helyzetben, mondjuk segélyre utalva, tudnád, hogy nem csak a gyomra tudja odahajtani az embert...

pg2 2008.12.02. 19:29:34

Ó, bocsánat, egy másik helyen kicsit fölhúztam magam. F*****ó = tarthatatlan, méltatlan, lealacsonyító, trükközős stb.

sanya18 2008.12.03. 00:11:37

"Ha lettél volna már igazán kilátástalan helyzetben, mondjuk segélyre utalva, tudnád, hogy nem csak a gyomra tudja odahajtani az embert..."
na ne. háború után, akkor volt kilátástalan helyzet, segély meg semmi... És bocs, de nem ismersz engem. Nekem a pofámról leégne a bőr ha odaállnék valaki elé hogy adjon segélyt. akkor inkább a két kezemmel kaparom a krumplit a földbe hogy legyen mit ennem...

"Hát, az tényleg nem lenne normális. Szerencsére nem is lehet. Tájékozódj picit hivatalos helyeken, és ne csak a postástól meg a kocsmárostól."
Igen, a munkanélküli segély (pardon álláskeresési támogatás)
valóban alacsonyabb a minimálbérnél. de ha hozzáadod hogy HHH, 4-10 gyerek, csp, gyermekvédelmi támogatás, ingyen tankönyv ingyen étkezés ingyen élet akkor már nincs különbség, sőt...

"Nem értek egyet. Szerintem nagyjából ugyanannyinak kéne lennie: a mindenkori létminimum környékén. És ezt a kérdést kéretik nem a főnököd fasszopó fizetési szokásával méregetni..."
Szvsz hibás gondolkodás. Ha a semmittevésért ugyanannyit lehet kapni mint a fárasztó munkáért, ki a franc akar dolgozni? (A főnököm meg hogy jön ide?)

pg2 2008.12.03. 01:41:58

"de ha hozzáadod hogy HHH, 4-10 gyerek, csp..."
Ja, baszod, ilyen kondíciókkal a minimálbér is jóval több!

"Szvsz hibás gondolkodás. Ha a semmittevésért ugyanannyit lehet kapni mint a fárasztó munkáért, ki a franc akar dolgozni? (A főnököm meg hogy jön ide?)

Az a hibás gondolkodás, hogy aki segélyt kap, az csak maga tehet a helyzetéről, és hogy az semmittevés. Van sok ilyen is, félre ne érts, de szerintem nincs olyan messze, hogy ezrek gondolják ezt kicsit másként. Mikor szakadunk már le végre erről a kádárista hülyeségről, hogy a segély az cigánypénz? Miközben ajnározott 56-os disszidenseink két zsebre tömték magukat francia, német, holland meg amerikai segélyekkel?

A főnököd meg úgy jön ide, hogy mindenki ezzel jön, hogy minimálért robotol, na nehogy má az ugyanaz. Lehet kérni többet is, nem kell ebbe a szervilis pipogyaságba belemenni, hogy akkor találnak helyettem mást. Ez van, a saját sorsunkért nem teszünk, de sunyin fúrjuk a másét...

sanya18 2008.12.03. 18:00:15

Aki segélyt kap maga tehet róla. Ott a munkaügyi központ, millió álláshirdetés. Lehet hogy nem 3 perc alatt talál végzettségnek megfelelőt (ha van egyáltalán) de valamilyet talál. A főnököm meg mégse jön ide mert egyrészt számlára fizet másrészt meg ha mondok egy órabért rendszeresen megjegyzi hogy nem kevés-e az. Én elégedett vagyok. Csak azzal nem hogy az adómat segélyre költik. Ha elfogy a munkám nekem se adjanak! De másnak se. Segits magadon és Isten is megsegit. Régen a nagyszüleim ezt mondták. Lehet azért nézett ki máshogy ez az ország a 20. század elején mint most. Most mindenki azt mondogatja hogy Segitsen nekem az állam, az önkormányzat vagy valaki. Csak nekem ne kelljen érte tennem semmit.

sanya18 2008.12.03. 18:01:33

Jaamugy meg a kádárista hülyeség a segély maga... szerintem

sourcerror 2008.12.04. 20:32:26

"Miközben ajnározott 56-os disszidenseink két zsebre tömték magukat francia, német, holland meg amerikai segélyekkel?"

Forrás?

sourcerror 2008.12.04. 20:35:01

"A főnököd meg úgy jön ide, hogy mindenki ezzel jön, hogy minimálért robotol, na nehogy má az ugyanaz. Lehet kérni többet is, nem kell ebbe a szervilis pipogyaságba belemenni, hogy akkor találnak helyettem mást. Ez van, a saját sorsunkért nem teszünk, de sunyin fúrjuk a másét..."

Nem állította, hogy ő minimálbérért dolgozik. Magaddal vitatkozol.
süti beállítások módosítása