Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Aurora86: @n3spr3ss0: Tényleg érdekelne, hogy ezt miből sikerült kihozni. annyi és olyan könyvet olvas, amil... (2018.10.10. 08:44) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • maxval balcán bircaman: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik
  • : @GyMasa: More and more of us will choose to drive electric vehicles (EVs), as they become more aff... (2018.09.05. 16:53) Miért beteg a magyar gazdaság?

Válság közeleg?

2018.09.28. 11:08 | Proszektura | Szólj hozzá!

Címkék: Orbán GDP Gyurcsány BMW Audi

Orbán Viktor pár hónapja arról beszélt Kötcsén, hogy válság közelít, ezért résen kell lennünk.

Ezt figyeld:
A magyarországi autógyártás a 10 évvel ezelőtti kb 10%-kal szemben mostanra a GDP durván 20%-át teszi ki.

A 2008-as válságban a hazai autógyártás 40%-ot zuhant. A válságokban ugyanis az emberek először arról tesznek le, hogy új autót vegyenek.

Ha valóban beüt egy válság, akkor az a 2008-asnál jobban fog fájni. Magyarországnak legalábbis mindenképpen. A gazdaságunk súlyosan függ a járműgyártástól. Ha a GDP 20%-át kitevő járműgyártás 40%-ot esne vissza, az a GDP közel 8%-os zuhanásával járna. És akkor még csak a járműgyártás visszaeséséről beszélünk. Ha minden más szektor is akár csak 10%-kal bezuhan, - márpedig egy válságban éppen ez szokott történni, - akkor ennek a visszaesésnek a hatásai felmérhetetlenek lennének.

Az EU célul tűzte ki, hogy tovább szigorítsa a gépjárművek károsanyag kibocsátásának szabályozását. Az elektromos autók gyártása jóval kevesebb munkaerőt igényel mint a robbanómotoros autóké. A magyar kormány rögtön jelezte, hogy ellenzi a további szigorítást. Mivel a modernebb autók előállításához kevesebb munkaerőre lenne szükség.

Az a magyar kormányt nem zavarja, hogy a robbanómotoros járművek zajosak, füstölnek és évekkel rövidítik meg az emberek életét. Csak az zavarja, hogy az Audinál dolgozó 4.000 illetve a BMW-nél dolgozó 1.000 ember egy része elveszítené a munkáját. Tízmillió ember életkörülményeit beáldozni néhány ezer autógyári munkásért. Az sem zavarja őket, hogy miközben a globális trend egyértelműen az alacsonyabb károsanyag kibocsátású autók irányába mutat. Ha az európai szabályozást blokkolják, pont nem az európai gyártókon segítenek, hanem helyzetbe hozzák a távol-keleti, indiai, kínai és még az amerikai autógyárakat is. Nekünk éppen az tenne a legjobbat, ha a szigorú szabályozás miatt az európai autógyártók kénytelenek lennének a világ megkérdőjelezhetetlen élvonalába kerülni a fejlesztéseikkel.

A robotizáció pedig így is úgy is le fogja építeni az élő munka arányát a már most is jelentős mértékben automatizált autógyártásban.

Persze Orbán a válság tényleges bekövetkeztekor sem esne kétségbe. Tuti, hogy ezért is a bevándorláspárti EU-t, Sorost vagy Gyurcsányt hibáztatnák.

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr6414268875

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.