Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Pimasz törvénysértés

2010.08.09. 17:51 | Proszektura | 20 komment

A nyomozóhatóság a cigányok sérelmére elkövetett sorozatgyilkosság ügyében az eljárás befejezésekor is hű maradt korábbi önmagához.

Amíg az NNI erőinek nagy részét hosszú ideig az kötötte le, hogy hatalmas apparátusával bebizonyítsa, cigányok öltek cigányokat, s ezért ült majd egy évet előzetesben például három tarnabodi fiatalember, a múlt héten a sértettek jogi képviselői számára tartott iratismertetésen a zsaruk újabb meglepetéssel szolgáltak. Határozott kérés ellenére sem voltak hajlandóak a sértetteket képviselő ügyvédek elé tárni P. Zsolt K. István K. Árpád és Cs. István gyanúsítottak vallomásait!

 

A hazai bűnüldözési hatóságoktól már megszokhattuk, hogy bizony nem sokat lacafacáznak, ha törvénysértés az érdekük, azt gátlástalanul meg is teszik. Legyen szó akár a legalapvetőbb állampolgári jogok semmibevételéről is. Aztán vigyorognak, mint szűzlány a tarlón, gondoljunk csak a tömegesen leesett azonosítókra, s aztán meg csodálkoznak, hogy az állampolgárok már azt sem hiszik el nekik, amit kérdeznek.

 

A Büntetőeljárási törvény szerint sértett, akinek a jogát vagy a jogos érdekét a bűncselekmény sértette vagy veszélyeztette.

A sértett többek között jogosult arra, hogy az eljárás őt érintő irataiba betekinthessen.

Ha a sértett meghalt, helyébe egyenes ági rokona, házastársa, élettársa vagy törvényes képviselője léphet, de természetesen joga van ügyvédi képviselet igénybevételére is.

A büntetőeljárási törvény szerint tehát a sértett – és jogi képviselője – számára a reá vonatkozó – őt érintő – iratok megtekintése nem kegy, nem valamiféle, az illetékes parancsnok hangulatától függő kedvezmény, hanem alapvető törvényi kötelezettség.

Az NNI azonban eme teljesen egyértelmű rendelkezés ellenére sem volt hajlandó arra, hogy a sértettek és képviselőik elé tárja P. Zsolt és társai különféle, a tetteikre vonatkozó nyilatkozatait, illetőleg azokból másolatot adjon.

A nyomozók szerint az elkövetők vallomásai nem érintik a sértetteket.

Hát akkor tisztelt tábornok urak, kiket érintenek, ha nem őket?

 

Milyen elképesztő jogértelmezés az, amelyik megtiltja egy kiemelkedően súlyos bűncselekmény-sorozat sértettjeinek, hogy arról értesüljenek, mit vallottak azok a személyek, akik őket súlyosan megsebesítették, netán nyomorékká tették vagy közeli hozzátartozójukat megölték?

A sértett még azt is csak az újságból tudhatja meg később, ki ismerte el vagy tagadta le a sérelmére elkövetett bűncselekményt?

Milyen ország ez? Milyen ország ez, ahol a legérintettebbek tudhatják meg a rendőrség munkájáról a legkevesebbet? Milyen ország ez, ahol a nyomozóhatóságok az információkkal kényükre-kedvükre kufárkodhatnak, és ezt büntetlenül tehetik? 

Csak reménykedve feltételezzük, hogy a fenti bánásmódban egyébként nincs semmilyen szerepe a sértettek roma voltának…

Egyszerűen csak a hatalom rendőrállami gőgjéről és pökhendiségéről van szó.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr42209993

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nincs elég bizonyíték a romagyilkosok ellen? 2010.08.11. 17:29:01

Tagadják a romagyilkosságok vádlottai, hogy elkövették volna a bűncselekményeket, csupán a halálos áldozattal nem járó támadásokat ismerték el közülük néhányan. Egyikük ügyvédje tagadóan válaszolt arra a kérdésre is, hogy felsőbb utasításokat követett-e v…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.08.09. 18:30:26

Ezzel akár perelhetik is a hatóságot a sértettek hozzátartozói...

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.08.10. 06:31:41

Igen. Ez egy pimasz törvénysértés. És valóban nem egyedi az eset.

"A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra."

Miért? Megszületett valaha is? Nem a formáról beszélek, mert formailag ma "többpártunk és kormányunk" van. Átkosban csak "pártunk és kormányunk" volt. A kérdésem komoly.

Csak hogy konkrétabb legyek, két egyszerű kérdés, két egyszerű válasz.

1. Mikor vonultak ki hazánkból a hazánkban "ideiglenesen" állomásozó szojvet csapatok? Több mint 20 éve.

2. Mikor vonultak ki hazánkból a hazánkban "ideiglenesen" állomásozó szojvet kágébé erők? Itt se voltak? Ja! Ezért nem hallottunk kivonulásukról. Már értem.

Tiborc 2010.08.10. 07:06:54

@rdos: Ja. A megrendelésre itélkező korrupt magyar bíróságokon ugye?

kodó tamás 2010.08.10. 07:28:46

film.indavideo.hu/video/f_nincs_kegyelem/
a SZERVEK működése
totálisan pontos KORKÉP
mellesleg biszkumak köszönhetjük az összes intézmény
és szakma tönkretételét. ő volt aki első lépésként
a bírói tévedéseket vizsgáló bíróságokat felszámolta
utána már csak hűség alapján volt szempont a bíró személye mert csak felolvasni kellett azítéletet, de ez köztudomású
(lásd tanu). innentől minden szakma bedőlt, a felelősség megszűnt. (a móri téves itélet bíróját előléptették, micsoda abszurdisztán...)

Rókakígyó 2010.08.10. 07:33:06

@kodó tamás: Biztos vagy te ebben? Szerintem I. István rontott el mindent.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.08.10. 07:39:27

@Tiborc: Sztem Te bulvármédiás 1. véleményére válaszolhattál.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2010.08.10. 07:45:29

@Rókakígyó: Jó helyen kapizsgálsz, kedves Rókakígyó. Valóban visszább kell mennünk biszkúbélabától az időben. Úgy 1917-ig, Félix Edmundovics Dzerzsinszkíj "nagysikerű" színrelépéséig. Ő volt a mai napig jogfolytonos szojvet - orosz titkosrendőrség megalapítója. A céget sokszor átnevezték, de máig megmatadt:

1917. Szmolníj "75-ös szoba"
1917: Cseka (CSK, Összoroszországi Különleges Bizottság) a Népbiztosok Tanácsa alatt
1922: GPU (Állami Politikai Igazgatóság) az NKVD (Belügyi Népbiztosság) alatt
1923: OGPU (Egyesített Állami Politikai Igazgatóság) a Népbiztosok Tanácsa alatt
1934: GUGB (Állambiztonsági Főigazgatóság) az NKVD (Belügyi Népbiztosság) részeként
1941 február-július, majd 1943: NKGB (Állambiztonsági Népbiztosság), kiválva az NKVD-ből
1946: MGB (Állambiztonsági Minisztérium), az összes népbiztosság minisztériumra átnevezése miatt
1953: MVD (Belügyminisztérium), újraegyesült az MGB és az MVD
1954: KGB (Állambiztonsági Bizottság) a Minisztertanács alatt, kiválva az MVD-ből
1991: FSZB (Oroszországi Föderáció Biztonsági Szövetségi Szolgálata)

Laborcz Sándor, nemrégen menesztett fő-fő titkos közszolgánk hol is szerezte diplomáját? Mágnesszalagokkal mi is van? Titoktörvényünk szinte lenini.

Ami rendőrállamnak látszik, az az is.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.08.10. 08:02:38

"Csak reménykedve feltételezzük, hogy a fenti bánásmódban egyébként nincs semmilyen szerepe a sértettek roma voltának…"
Amilyen szinten a norvégokat ajnározzák, nem is lehetne. Én sem értem mi a francért nem lehet kiadni a vallomást, hiszen a bíróságon ez alapján folyik majd a tárgyalás, meg hát a vád kihirdetésekor is hivatkozni kéne rá.

Aztán lehet, hogy azért nem adják ki, mert mégiscsak beismerték a gyilkosságokat?
Vagy vádalkuzott a rendőrség? Ejnye-bejnye.
És ettől függetlenül ez a jogrend semmibe vétele.

lyken 2010.08.10. 08:42:32

"Csak reménykedve feltételezzük, hogy a fenti bánásmódban egyébként nincs semmilyen szerepe a sértettek roma voltának…"

Pedig már majdnem komolyan vettem a cikket. De persze megint arról van szó, hogy valaki bántja szegény roma barátainkat. Biztos mert romák. Elárulom, hogy mikor családban volt sértett, ő se kapta meg. Barátom volt már sértett külföldön, ott se kapta meg az emlegetett iratokat. Tele van a brácsám azzal, hogy a nap is rasszista, ha 25 fok hőmérséklet felett a cigánra mer sütni.

Andie 2010.08.10. 08:43:36

Kiváncsi vagyok, mit hoznak ki az alsóörsi dologból is. Minden szemtanu és fültanu (ez hosszú ú?) olyan információkat mond el, nagy mennyiségben, amit a T. rendőrség figyelmen kivül hagy, és csak szajkózzák a saját hüje verziójukat, azt is röviden, 2 mondatban. Egyáltalán milyen dolog ez, hogy nem tájékoztatnak senkit? A megölt gyerek apja is bazmeg a hirekből kell tudjon meg dolgokat? Szégyen!
A nyomozás érdekeire való tekintettel, meg anyátokat.
Meg öngyilkos lett az állig golyóálló mellényt viselő elkövető(?), hátbalőtte magát a vadászpuskájával, mi? A terepjárónak kinéző skodájával.
A töketlen rendőrségünk miatt majd faszán eltünik az igazi elkövető, soha nem lesz meg, bűnbakot már találtak, a többit el kell sikamikázni, aztán jólvan. A vezetőség felveheti a jutalmat, vállveregetés, érdemrend.

lyken 2010.08.10. 08:52:22

@Andie: "(ez hosszú ú?)" Passz, viszont a hülye az "ly"-os.

"Egyáltalán milyen dolog ez, hogy nem tájékoztatnak senkit?"

Igazából az az aggasztó, hogy esetleg nem arról van szó, hogy a nyomozás érdekei miatt infót tartanak vissza, hanem hogy tényleg ennyire töketlenek. Mert ugye volt erre már példa. Lásd Mór meg a roma sorozat. Egész véletlen amúgy mindkét esetben igazoltatták az elkövetőket. Ha egy friss gyilkos igazoltatásakor se derül ki semmi akkor mi értelme van az igazoltatásnak???
Közbiztonságot nem úgy kell teremteni, hogy a rendőr vegzálja az autósokat. Több értelme lenne, ha motoros rendőrök vadásznának a forgalomban a szabályszegőkre, ill. eseménykor útzárak és rendes kutatás lenne a mostani kukactöcskölés helyett.

sanyisanyi 2010.08.10. 09:34:20

"akik őket súlyosan megsebesítették" ?????????????

Mutasson már a kedves cikkíró egy jogerős bírósági ítéletet amivel alá tudja támasztani ezt az állítását.
Attól, hogy valaki pénzért vallott valamit, attól még nem jelenti azt, hogy ők az elkövetők.
Persze ez csak egy normális országban van, a magyar "független" bíróság úgyis úgy dönt, ahogy megparancsolják neki.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2010.08.10. 09:44:06

Nem, ez nem a "a hatalom rendőrállami gőgjéről és pökhendisége", ez annál sokkal több. Amikor rendőrtisztek és politikusok nyíltan hazudnak és mindezt írásba is adják - csak azért, hogy egymást védjék a "gonosz" ellen, és mindezt megtehetik büntetlenül - nos ezt önkényuralomnak hívják.

És persze ez a bánásmód nem (kifejezetten) a cigányok ellen irányul, hiszen mindenki, aki nem velük, az ellenük.

Lásd a saját példámat akár, amikoris a fideszes pomázi polgármester a saját családját tapossa el - és ehhez a párt hathatós segítséget nyújtott akkor, amikor ellenzékben volt.

Ilyen országban élünk ?

myra29 2010.08.10. 09:55:18

Szerintem arról van szó, hogy az ügy egyenlőre a nyomozati szakaszban és szó sincs még bűntetőeljárásról...

veny 2010.08.10. 10:19:54

Pár éve loptak tőlem.

Némi mázlival nekem magamnak sikerült olyan szinten lenyomoznom az esetet, hogy egy boltban megvolt a lopott cucc és a tolvaj minden adata, továbbá bizonyítva az is, hogy el akarta adni a cuccot. Rendőréknek csak ki kellett fáradniuk egy általam megadott Belvárosi címre mindezért. Ez laza egy hónap alatt sikerült is nekik. Utána 2 napon belül visszakaptam a cuccot,ezután pár hónapra jött még egy levél, hogy vádat emeltek az ügyben, minden adat gondosan mellőzve, azóta semmi.

Hogy ki volt a tettes, mi lett vele, azóta se tudom. Abból, hogy sikkasztásért emeltek vádat, annyit kikövetkeztettem, hogy postás lehetett a fickó, de ennyi...

Valamiért a magyar igazságszolgáltatásban teljesen normálisnak számít ez a hozzáállás, mármint a sértett kizárása az ügy folyásából. A mindenféle hatóságok csak a bejelentésig ismernek meg, utána elmalmoznak magukban, mi több, ezt meg is tudják magyarázni. Lenne mit helyretenni jogászéknál...

nemecsekerno_007 2010.08.10. 10:48:59

Nekem az ilyen "szakmaiságról" mindig az index Féltudású magyar elit c. cikke jut eszembe.

"A jelenség éppen úgy tetten érhető a jelenlegi ötvenes és negyvenes korosztály megannyi tagjánál, akik megtehették, hogy a „Magyarországon ez máshogy van” gondolat jegyében az elmúlt tizenöt évben meg se próbálják ledolgozni a nyugati kollégáikkal szemben meglévő szakmai és intellektuális lemaradásukat. "

Ennyi. Ja és akinek esetleg korszerûbb a tudása, azt nem engedik érvényesülni :)

greybull 2010.08.10. 10:58:41

erre a rendőrségre az elmúlt havi lejárt buszbérletemet nem bíznám.

Andie 2010.08.10. 11:28:52

@veny: Ez kisértetiesen hasonlit az én esetemre. Épitkezési területről, elzárt, eldugott helyről ellopták a nagy értékű ipari ütvefúrónkat (Hilti), flexünket, néhány egyéb kisgépet, plusz egy videoton hangfalat, és 3 radiátort. Megyek be a rendőrségre feljelentést tenni, nagy nehezen előkerül valami nyomozó, aki foglalkozni kezdett az ügyemmel. Élmények:
- folyamatosan gyanakvó, gyanúsitgató, ellenséges hozzáállás, keresztkérdések, visszakérdezés, tesztelés - olyan érzésem volt végig, mintha meggyőződése lenne, hogy én loptam el a dolgokat. De akkor mit keresek itt?
- ezer éves irógéppel irta amit mondtam, ujjai mint a villám: na nem olyan gyorsak, hanem le-le csaptak. 1 mondat kb 5 perc volt, mindenre 3x visszakérdezve, végül csak pontatlanul leirva
- ki-be rohangálás, más üggyel foglalkozás, telefonálgatás, aztán persze fonal leejtés, 10 perc mire ismét megtalálás
- mikor megemlitettem, hogy 99%-ig biztos vagyok benne, ki lehetett az, alapos a gyanúm, mert azóta dolgozni sem jött (segédmunkás), el sem érhető, és úgy általában róla tudom elképzelni, azt kaptam válaszul, hogy én csak ne gyanakodjak és gyanusitsak, mert az rágalmazás, meg vádaskodás, és megüthetem a bokám. Jó, de nemhivatalosan akkor vegyék figyelembe ezt a tényezőt is - azt nem lehet.
- az egész procedúra kb 10 perc helyett 4 órán át eltartott, és természetesen igy, 10 év elteltével sincs semmi eredménye. Mitöbb, még annyit sem kaptam, hogy abbahagyták a nyomozást. A terepre ki sem jöttek, semmi...

lyken 2010.08.10. 12:02:31

Homáron van amúgy egy remek cikk, hogy kell igazoltatni 2 parkban hugyozó fiatalt. A recept: végy 6 azaz hat darab szolgálatos rendőrt, akik fél óra alatt kitöltenek egy bírságot.
Magyar rendőrség 2010.
homar.blog.hu/2010/08/09/farahugyozasert_buntetnek_siofokon?fullcommentlist=1#c10684235

Kenguru 2010.08.10. 13:25:26

Az eszedbe sem jutott, hogy azert nem mondtak el a seretteknek, hogy ne kurtolhessek szet a sajtoban, ahonn az aztan visszjutna a MASIK elkoveto ugyvedeihez?
Akik aztan addig taktikaznanak, amit ekozul a negy kozul akar tobb is meguszna a tenyleges eletfogytiglant.

Mert ugye abban nincs vita, hogyha ezt ok kovettek el, akkor MINIMUM ez jarna nekik.
süti beállítások módosítása