A névsor önmagáért beszél: ha az elmúlt évek, évtizedek leglátványosabb és legsikeresebb filmjeiért felelős rendezők mind a 3D mellé állnak, akkor bátran kijelenthetjük, hogy ez a jövő!
A Pixar Up című animációs filmje nem azért korszakalkotó, mert egy öreg bácsika léggömbökkel az égbe száll, hanem mert ez a Disney-Pixar első digitális-3D animációja és egyben az első digitális-3D film, amely a Cannes-i filmfesztivál nyitófilmjeként mutatkozhatott be. Az, hogy az európai filmszakma legnevesebb rendezvényét 2009-ben egy amerikai 3D alkotással kezdték, egyértelműen jelzi, hogy a világ filmiparában új időszámítás kezdődött: 2009-ben a Disney/Pixar még öt 3D-s filmet mutat be, sőt a legnevesebb filmes folyóirat – a Variety - információi szerint 2010-ben további egy tucat 3D-s film kerül a mozikba, köztük Tim Burton Alice Csodaországban-ja és a Shrek 4. Nem kizárt, hogy 2013-tól Hollywood már kizárólag 3D-s produkciókat gyárt majd, a térhatású technológiák prognosztizálható tömeges elterjedése miatt.
A rendezők persze hiába lelkesednének, ha a 3D nem lenne jó üzlet a producereknek, de az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a drasztikusan hanyatló mozijegyeladások korában alighanem a digitális-3D az utolsó mentsvár a filmeseknek, forgalmazóknak és a kongó üres moziknak egyaránt.
Az Egyesült Államokban a Szörnyek az űrlények ellen című DreamWorks (Spielberg-Lucas) animáció az első hétvégi 58,2 millió dolláros bevételének 60%-át a vetítőhelyek mindössze egynegyedét adó 3D mozikból szerezte!
A 3D nem csak a filmvilágot forgatja fel fenekestül, de forradalmi változásokat hoz az elektronikai és multimédia piac világába is!
Magyarországon ismereteim szerint több olyan vállalkozás is létezik, amelyik felkészültségénél fogva az ismertetett forradalmi változások igen fontos szereplője lehetne. Ha támogatnák.
A mi vezető politikusaink azonban nem ilyesmikről, hanem például büdös gumigyárról álmodoznak. Amelynek megvalósításához százmillió eurós nagyságrendű - sokáig titkolt összegű - támogatást gründolt az államtól Kóka és élettársa. A madárinfluenza vírus elleni vakcina gyártásába is beszállt a kormány, több milliárddal támogatva egy ismeretlen tulajdonosi hátterű offshore céget. Igaz, a vakcina nem kellett a kutyának azóta sem, de az állami milliárdok azok szépen elfolytak. (A 168 Óra hetilapnak javaslom egyébként azt a kérdést is, hogy hány napja nem tudjuk, kik az Omninvest igazi tulajdonosai.)
Aztán az is nagy üzleti húzás volt, amikor a kormány legszűkebb vezetői köre titkos megbeszélésen nyilvánította kiemelt beruházásnak a velencei tavi kaszinóváros építését.
Nálunk ilyesfajta projektek kapcsán valósul meg az államilag támogatott fantáziadús innováció.
Friss kommentek