Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Bayer és a szép seggű csajok

2013.02.16. 11:20 | Proszektura | 160 komment

Címkék: cigányok zsidók birkózás Magyar Hírlap Bayer Zsolt

Bayer Zsolt Birkózás című cikkében most éppen a NOB-ot osztotta ki, a tőle megszokott keresetlen stílusban.

Természetesen baromállatok és idióták mindahányan. Mégpedig azért, mert levették a birkózást az olimpia műsoráról. Ahogy írja, helyette lesz majd valamilyen „ball”, ahol szép seggű csajok ugrálnak.

A Magyar Hírlap megmondó embere a birkózás védelmében, ismét Wikipédiás műveltségét fitogtatva, visszanyúl egészen a görög mitológiáig.

Abban kétségtelen igaza van, hogy Herakles, Theseus, Kerkion és társai csak birkóztak, s nem ismerték a krikettet, és tudomásom szerint golfozni sem tudtak. Poseideon sem tudott vízibalettozni. És persze sumózni mégúgy sem, holott ez is legalább olyan régi eredetű küzdősport.

A cikkíró a birkózás háttérbe szorítása ürügyén, meghökkentő módon, az egész civilizációt siratja.

„Az elmúlott emberi civilizációk hordoztak ugyanis magukban valami tisztaságot, valami szépséget, valami nagyszerűt, az elmúlott emberi civilizációknak volt ethoszuk. Ennek vége. A jelenlegi emberi civilizációnak nincs ilyesmije.”

Vagyis írhatta volna röviden azt, hogy a civilizációknak volt ethoszuk, de etosztuk.

Bayer és a hozzá hasonló figurák, vagyis a jobboldali nemzeti keresztény hatalmi elit világlátása roppant egyszerű. Aki nem úgy gondolkodik bármiről, mint ők, az a civilizáció tönkretevője, ótvar idióta, baromállat, véglény, stb. Ők azok, akik állítólag nem listázzák a zsidókat, de azért számon tartják szerintük ki az, ki nem. Ők azok, akik állítólag támogatják a cigányokat, de azért állatnak tartják többségüket.

Fölényesen osztják az észt, ezért annyira ellenszenvesek még akkor is, ha igazuk van.

Hát még ha igazuk sincs!

Hacsak a birkózó sportnál maradunk, aki az utóbbi évtizedekben ilyen versenyeket látott, az tudja, hogy azok a „hülye baromállat idióták” nem azért találták ki a sorsolást, a kék és piros golyókat, stb., hogy ezzel a birkózást és vele együtt az egész civilizációt tönkretegyék. Éppen ellenkezőleg. Azt akarták, hogy élvezhető legyen. A laikus néző ugyanis egy-egy találkozóból többnyire csak annyit látott, hogy a versenyzők egyre izzadtabban dögönyözik, gyömöszkölik egymást, úgy tesznek, mintha a másikat nagyon szeretnék legyűrni, miközben minden erejükkel csak arra ügyelnek, nehogy az a másik gyűrje le őket.

A birkózás immáron kábé annyira látványos lett, mint egy szenior levelezési sakkverseny.

Tetszik, nem tetszik, tudomásul kéne venni, hogy a televíziózás korában azok a sportok népszerűek és nézettek, amelyek látványosak. Amelyekkel a reklámok eladhatók.

És ez nem a civilizáció vége.

Még akkor sem, ha esetleg Bayer Zsolt a szép seggű lányok helyett inkább nézné továbbra is a birkózó fiúk hátsóját.

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr935083252

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Anyád, a szúnyogok!!! 2013.02.16. 13:02:30

Hehe, ez tényleg coming out Zsotyesz részéről, úgy látszik neki jobban bejönnek az izmos férfitestek, mint a jó seggű csajok.

Ráadásul Zsotyesz szembemegy a pártjával, amely kifejezetten a látványsportokat támogatja.

dr. jenőke (jenőke) 2013.02.16. 13:40:51

...visszanyúl egészen a görög mitológiáig.
Főnöke bátrabb volt, ő a káoszig nyúlt.
E teremtéstörténet szerint az első istenek a Káoszból születtek.
(szintén Wiki)

Fehér Folt 2013.02.16. 19:03:36

Miután kipucoltam a klónokat a vezérlőteremből, megpróbálom feltörni a számítógépet, de ehhez nagyon sok idő kéne. Hirtelen hallok valami nyöszörgést egy szekrényből, kinyitom, ott van egy nő megkötözve. Kiszabadítom, azt mondja, itt dolgozott és a klónok rajta kívül mindenkit megöltek. Hajlandó elmondani, hogy léphetek be a rendszerbe, de csak akkor, ha megbaszom. A faszom már felállt, amikor megláttam megkötözve, de jó lenne óvszert is szerezni, mert sose lehet tudni, hátha a klónok megfertőzték valamivel a csajt. Kemény lesz!

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2013.02.16. 21:35:57

@anyádnak Én tolom: Te miért nem írsz blogot? Ilyen fantáziával, szellemességgel vezető blogger lehetnél. És akkor legalább nem az én posztomat piszkolnád be.

Doberdo 2013.02.17. 08:17:56

Nagy bajban van a M "Agyar Hirlap", hiszen állandóan csökken a példányszám. Sajnos azonban a Zsoltika nem emiatt lett ilyen
alpári. Ezt a kormányt ki kell szolgálni, és mint tudjuk O.V. sem riad vissza a "kokiiktól sallerektől és tockosoktól"...A Fideszben ez a kultúra....Miért lenne más a kormánysajtó tartalma, mint a vezér szókincse....

Kelly és a szexi dög 2013.02.17. 09:55:04

Mindent szabályozzon a piac, meg a profit?
Talán nem kellene hagyni...

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.02.17. 09:55:14

"Tetszik, nem tetszik, tudomásul kéne venni, hogy a televíziózás korában azok a sportok népszerűek és nézettek, amelyek látványosak. Amelyekkel a reklámok eladhatók."

Aha... például a cselgáncs.
Vagy mondjuk a 10.000 méteres úszás. Az aztán kurvára látványos... :-)

A szerző nem komálja BZS-t, mert nem tetszik a rendszer és beleköt mindenbe, amit ír - mer' csak.

Charlie Firpo 2013.02.17. 09:58:35

"a jobboldali nemzeti keresztény hatalmi elit világlátása roppant egyszerű. Aki nem úgy gondolkodik bármiről, mint ők, az a civilizáció tönkretevője, ótvar idióta, baromállat, véglény, stb." Hmmm, ez így eléggé sarkos és egyoldalú megfogalmazás. Ez úgy lenne korrekt, hogy ha kiegészítetted volna a baloldali liberális, "demokrata" hatalmi elittel is. Hisz onnan is csak hasonló színvonalú érveléseket lehet hallani. Ha vki jobboldalról megszólal, akkor aztán a baloldali megmondók emberi érzékenysége ilyenkor megszűnik, acsarkodva üvöltöznek,hogy milyen idióták a jobboldalon lévők.
Kár, hogy ebben az országban kettős mérce van és nem mérnek soha egyenlően.

Bolemann Lajos 2013.02.17. 10:04:22

Akik birkóznak, azok biztos nagyon élvezik.
Akiknek meg nézniük kell azok biztos nagyon szenvednek.
Én egyik társasághoz sem tartozom.

Egyszer elmentem egy országos(!) bajnokságra (hosszú lenne elmondani hogy miért), ahol a leláton kizárólag a versenyzők és a rokonság alkotta a nézőközönséget. Szánalmas volt látni, hogy mennyire belterjes ez a sport.
Egy könnycseppet sem érdemel.

pilkolino 2013.02.17. 10:10:57

én rühellem bayert,de golf,wushu mint látványos sportág...biztos sokat fogod nezni

vakapad 2013.02.17. 10:11:20

@Charlie Firpo:

Valóban vannak az ellenoldalon is ilyenek. De azok egyike sem vezető publicista a jelenleg regnálók értékválasztását közvetítő, kifejezetten ezt a célt szolgáló lapnál.

greycup 2013.02.17. 10:14:13

Ennek semmi köze a jobb- meg baloldalhoz. Ha nem lenne néhány világszínvonalon versenyző birkózónk, nálunk sem nézné kurvára senki a birkózóversenyeket az olimpia alatt. (Nem is közvetítené a tv.)

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.02.17. 10:16:44

@greycup: Viszont ha leveszik az olimpiáról, akkor csökken az aranyesélyeink száma.

vakapad 2013.02.17. 10:16:54

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:

Ez valahogy úgy van, hogy azok, akik döntenek arról, hogy melyik sportág "látványos", egészen magas valószínűséggel rendelkeznek azon adatokkal, melyekből ez kiderül. Az egyéni ízléseket a döntésnél nem fogják figyelembe venni (sajna, még az itt hozzászólókét se).

vakapad 2013.02.17. 10:20:18

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:

Pont ezért dühöng Bayer. Nem hinném, hogy nagy birkózás rajongó lenne (bár ... tévedhetek).

biohouse 2013.02.17. 10:26:05

post: Sajnos igazad van.Mondom ezt úgy, hogy egy 10 éves kisfiú birkózik a tágabb családban, egyetlen sportolási lehetőségként a nyugat-magyarországi kisvárosban. Ha nem lesz olimpiai sportág a birkózás lehet, ez a lehetőség is megszűnik.

petikécske (törölt) 2013.02.17. 10:27:32

Orbán Viktor segge a legjobb.Bayerr Zsolt is tudja

greycup 2013.02.17. 10:30:05

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:
Most komolyan, jelent -e bármit is az a szám, hogy melyik ország hány aranyat nyer az olimpián?

Bolemann Lajos 2013.02.17. 10:31:10

@Guybrush Threepwood, mighty pirate: A lovin (amikor még jártam) minden futamot rajtól célig néztem, még akkor is ha nem fogadtam rá.
Voltak persze olyanok is , akik csak a célegyenesben jöttek ki a tikettjükkel a sörözőből, és akkor is csak a lovakon lévő számokat sasolták. Ők nem sportrajongók voltak, csak szerencsejátékosok. Ilyen lehetsz te is.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.02.17. 10:34:18

Gyönyörűen kifejtetted, engem meggyőztél. A gond csak az, hogy pont az ellenkezőjéről.

"Tetszik, nem tetszik, tudomásul kéne venni, hogy a televíziózás korában azok a sportok népszerűek és nézettek, amelyek látványosak. Amelyekkel a reklámok eladhatók.

És ez nem a civilizáció vége."

Szvsz, ennél kevés jobb metaforája van a dekadenciának. Ami nem látványos, amivel nem lehet a reklámokat eladni( :) ), az megy a süllyesztőbe, legyen akármilyen értékes, fontos.

greycup 2013.02.17. 10:40:09

@TaTa86.:
És mi az, hogy "értékes", "fontos"? Ezek elég szubjektív fogalmak. Ill. kinek értékes/fontos?

Guybrush Threepwood, mighty pirate (törölt) 2013.02.17. 10:43:02

@greycup: Ha nem jelent, akkor szerinted Kínának pl. miért deklarált célja az olimpiai aranyak számának növelése? Szerintem van szerepe az országimázsban. Lehet, hogy nem nagy, de van.

@Bolemann Lajos: Kedves Lajos! A helyzet az, hogy fingod sincsen, milyen vagyok :-)

greycup 2013.02.17. 10:47:09

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:
Kína... Hozhattad volna mindjárt a egész ex-szocialista tömböt példának.
Szerinted Kínán/ a kínaiak egy részén kívűl gondolja -e bárki, hogy "hű, Kína milyen kurvafasza ország", csak azért, mert nyert egy halom olimpiai aranyat?

Bolemann Lajos 2013.02.17. 10:49:23

@TaTa86.: Betiltották a birkózást? Feloszlatják az egyesületeket? Nem lesznek bajnokságok?
Ha értéket látsz benne küldd le a fiadat nyugodtan az edzőterembe, nézd végig, ahogy egy másik izzadt fiú hosszú perceken át kutyapózban liheg a karfiol fülébe. Hisz nem a látvány, hanem az érték számít!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.02.17. 10:58:42

A birkozasert sem kar, a vivasert se lenne az. Aki szerint igen, az a hozzaszolasa elejen irja ide, hogy hanyszor volt ilyen versenyen az utobbi 10 evben.

Igazolt birkozo voltam, ugy irom ezt.

KopaszMercis 2013.02.17. 11:05:34

@Charlie Firpo:
Fárli Csirpó barátom... baloldal nem publikált ilyet.. a Móricka és a pina vicc meg van?

is 2013.02.17. 11:07:32

@greycup: Azért vagyunk ebben világszínvonalúak, mert van max. 20 ország, ahol így birkóznak. A Föld minden országában birkóznak, csak minden országban a saját tradíciójuk szerint, tehát van vagy 50 birkózássportág. A birkózószövetség áldozhatna arra, hogy elterjedjen a saját rendszerük, és legyen elég ország, aki érdekldik iránta. Addig az olimpiára olyan sportágak mennek, akiket elég országban néznek.

A civilizációról meg BZs legalább annyit tudhatna, hogy a kínai és indiai vállfaja kicsit régebbi, mint az európai. Nekünk is van, de az egész Földön az kb. egy félszigetnyit, a lakosságnak a 10%-át sem jelenti. Az egy 18. századi elképzelés, hogy a Földön mindehol vademberek élnek, kivéve Európát. Talán jó lenne 2013-ban erről a tévképzetről lejönni.

is 2013.02.17. 11:09:21

@Farkantoán Chatpartnеr: Ékkő - Európában. A világ 10%-án se. A 90%-án meg más az ékkő. Többen űznek keleti küzdősportot, a wusu meg éppen az lenne, ugye.

Netuddki. 2013.02.17. 11:17:02

Izé, azt tudjuk, hogy a bajerzsóti kicsoda. De mijafszé kell vele egy külön blogbejegyzésben foglalkozni?

gyárvárosi 2013.02.17. 11:20:37

Sokan siratják a majdani aranyérmeinket amiket a következő olimpiákról esetleg hoznának a versenyzőink.
Mert az országimázs!
Kína sokkal több olimpiai aranyéremmel bír, mint Svájc!
Én mégis inkább Svájcba mennék lakni, és nem Kínába!
Nem tudom ki hogy van vele...

chastar 2013.02.17. 11:21:18

A sport már nem sport, hanem üzlet. A olimpia is. Amit a tv-ben el lehet adni az lesz, amit nem lehet eladni az nem lesz. És ez lesz, ha tetszik a publikumnak, ha nem. Nem a sport, nem a néző a lényeg hanem a PÉNZ!

V.A. 2013.02.17. 11:21:38

Aki azt írja, hogy a birkózásnak itthon nincs nézettsége, igaza van, ha Magyarországra gondol. Nálunk ugyanis néhány látványsporton és sztárcsapaton kívül semminek nincs nézettsége. ( Én magam voltam olyan vízilabda BEK- meccsen, ahol a játékosokkal és személyzettel együtt lehettünk százan, és csak én nem voltam rokon vagy közvetlen barát. És ez korántsem egyedi.)
De a birkózás jövőjét nem is Magyarország határozza meg. Vannak ugyanis országok, ahol a birkózás, vagy annak helyi alternatívái nemzeti sportok, népszerűek és nézettek, az élversenyzők valódi helyi sztárok. Ilyen a Kaukázus nagy része, vagy Törökország és más török népek. Amúgy tudtommal az Egyesült államokban is 300 ezer körüli versenyző van, ez nem kevés.
De hát persze, hogy nem olyan látványos, meg nem tv-kompatibilis, nem lehet elég reklámot se beszúrni meccs közben, lesz majd helyette valami jópofa 20 éve létező "látványsport", egykerékenbiciklizés, vagy lesz majd csapatnintendó- bajnokság, mert az jól közvetíthető és szponzor is akad majd hozzá.

dukeekud 2013.02.17. 11:28:27

Nevetseges a cikk, hogy meg egy ilyen ugy kapcsan, is a Bayert tamadja. Komolyan ha Bayer Zsolt holnap irna egy cikket arrol, hogy a zsidok milyen kegyetlen halalt haltak a halaltaborokban annak idejen.
Akkor meg aznap tele lenne a bal oldali media Bayer Zsoltot fikazo cikekkel. Amikben arrol irnanak, hogy a halaltaborok egyaltalan nem voltak olyan rosszak, es a zsidok szerettek ott meghalni, es egyebbkent is onkent jelentkeztek.
Szanalmas a baloldali "ujsagiras" .

khmm... 2013.02.17. 11:38:19

Mondok egyet Elemér barátom,
Rólad cincog az egér a zsákon.
Mondok egyet te komám valóban,
Rólad ordít a szamár az ólban.

:-DDD

Találó népi mondóka. :-)

flamer 2013.02.17. 11:39:22

@Kelly és a szexi dög: Talán nem tűnt fel, de a modern kori olimpia alapjában véve egy üzleti vállalkozás (minden egyéb csak smink rajta) így teljesen nyilvánvaló, hogy a profit az elsődleges szempont.

azbesztos 2013.02.17. 11:39:44

Hülye köcsög, nem gondolod, hogy Bayer esetleg a birkózó lányok hátsóját figyeli? Te csak fantáziálj a fiúkéról.

eisenstadt74 2013.02.17. 11:50:41

Neked mindenről ugyanaz jut eszedbe? Baromira stresszes életed lehet. De elég ha te éled mást nem kell a rosszindulatú megjegyzeseiddel, a dühös logikátlan összefüggéseiiddel megzavarni.

bioLarzen 2013.02.17. 11:50:42

Bár nem feltétlen a cikk lényegéhez tartozik, de ha a látványosság a lényeg, akkor nagyon nem értem, hogy kerülhet le a birkózás a programról például a lövészet vagy az íjászat előtt... nem is beszélve például az 50 kilométeres gyaloglásról. Ezek összesen nem kínálnak annyi mozgalmas eseményt, mint a birkózás egyetlen súlycsoportja.

Annyiban egyetértek, hogy a birkózással tényleg kéne csinálni valamit, mert nem az igazi. De, hogy az lett volna a legkevésbé látványos sportág az olimpián...

De, persze, ez is csak egy magánvélemény. Bayer pedig max egyetlen mondatot érdemel az időmből - azt is fogcsikorgatva...

bio

Bronislav Kaminski 2013.02.17. 11:50:58

zsolti inkább sztreccsruhás férfiak seggét nézné, amint egymást ölelgetik, nem lepődtem meg)))))))))

bioLarzen 2013.02.17. 11:52:21

@dukeekud: Én azért kipróbálnám ezt. Írjon csak meg egy ilyen cikket, és meglátjuk, OK?

Addig nem tény, legfeljebb te gondolod így, tehát magánvélemény. Tiszteletben tartjuk.

bio

Bolemann Lajos 2013.02.17. 11:56:46

@gyárvárosi: Kína - Svájc reláció fals.
Inkább NDK- NSZK.

zenbubu 2013.02.17. 11:58:22

Nem lehetne kompromisszumot kötni? Legyen mondjuk mézbirkózás! De jó lehet az iszapbirkózás is! Persze ezek elsősorban a lányoknak állnak jól (szvsz), esti műsoridőben vegyespárosok, éjjel meg a további ízléseknek megfelelő változatok - oszt lehet reklámolni is!

ssjani 2013.02.17. 12:01:40

Sajnos odáig jutottunk, hogy ha nem bennfentesként vagy rokonként látogatsz ki egy dzsúdó, birkózó, tánc stb. versenyre, úgy néznek rád az ott lévő rokonok és bennfentesek mintha buzi és pedofil lennél egyszerre meg különben is mit keresel ott.

Muad\\\'Dib 2013.02.17. 12:05:55

Ahhhaa, tehát a birkózás helyett majd nagyon jó lesz olyan sport, amit lehet, hogy három országban is űznek versenyszerűen. Mindezt azért, mert mondjuk az amcsik tagjai ennek a triónak, és onnan jön a reklámbevétel. De erre a kis anomáliára már fel sem szabad hívni a figyelmet, mert akkor maradi szemetek vagyunk.
Értem...

Bolemann Lajos 2013.02.17. 12:09:44

@bioLarzen: "nem is beszélve például az 50 kilométeres gyaloglásról"
Az egy olcsó sport. 4 óra, 1 arany
Birkózás több nap, 14 kategória (csak a férfiaknál)

csorsza 2013.02.17. 12:12:04

Az olimpia egy gigantikus része a sóbiznisznek. Rég nem a sportról, mint olyanról szól, hanem az üzletről. Amely sportág leülteti a tv elé a nézőket, ahhoz jön szponzor, reklám - ez a fontos a NOB-nak, nem a testedzés, meg a hagyomány. Ez legfeljebb a marketing része, a versenyzők, szegények, meg eszközök ehhez. Nota bene, az élsportolók elitje maga is ennek a biznisznek köszönheti a megélhetését...

A birkózás, dzsúdó, vívás, stb. remek sport, gyerekkorban ajánlott. Erősít, fegyelemre tanít, állóképességet ad. fejleszti a mozgáskoordinációt, stb., stb. Élsportként, mint minden élsport, egészségtelenek ezek :)
Jómagam egyébként már a londoni olimpiát nézve is megállapítottam, hogy látványként élvezhetetlen a birkózás, versenyként meg komolytalan. Eljutott arra a szintre a sportág, hogy akció nélkül olimpiai érmet lehet nyerni. A sorsolásos döntés meg, na, az az igazi vicc... :)

Más kérdés, hogy a wusu, meg a bézból, meg a golf Ázsiában meg Amerikában igazán népszerű, de ott van is kereslet rá. Európaiak még a szabályaikat se tudják megjegyezni. Ez van. Biznisz iz biznisz.

A blogíró meg bekaphatja a népnemzeti hülyék miatti általánosítást. Minden baller köcsög idegenszívű libsi. Na, okos voltam? te sem voltál az.

irógép 2013.02.17. 12:16:25

Én szeretem a birkózást nézni, valóban sokszor nem történik semmi, de nagyon klassz akciók vannak benne.
A csarnokok tele vannak, és a világ szinte minden pontján az alap sportok közé tartozik.
Nem úgy, mint a teakwando vagy az asztalon ugrálás.. meg rengeteg ugyan úgy nézhetetlen sport, amik vannak a programban. Ez alapján az összes lövő számot törölni kéne. Azokat nem, hogy a tévében nem nézik, de még a helyszínen sem nézik csak páran.
Úgyhogy nagyon sajnálom a birkózást!
De igen ma már a pénz a tévé diktál mindenben. Azok amiket be akarnak rakni, pont úgy nem fogják nézni, de valszeg sportdiplomácia meg pénz sok pénz miatt, eltörlik az olimpiák egyik alapsportját.
Én nem fogok lázongani ezen, csak nagyon szomorúan olvastam, és nagyon sajnálom , hogy minden a pénz már valóban.
De ilyen a világ, és ettől még persze a boldogságom nem ezen múlik, csak nagyon kár...

azbesztos 2013.02.17. 12:21:10

Egy sport nem attól értékes, hogy hányan nézik, hanem, hogy hányan csinálják. A gyermek birkózó versenyeken ezrek tolonganak a szőnyeg körül és nem a lelátókon, mint a basebalnál.
Egy sportnak nem az az értékmérője, hogy mekkora cirkuszt kerít körülötte a média a reklám bevételekre hajazva. Szánalmas, hogy az olimpiát ennyire eluralja az üzlet és az egész vezetőséget levajazzák a médiakufárok. Vezessenek be életre-halálra rendezett gladiátor viadalokat, építsenek turbomotorokat az úszók seggébe, az úgrók cipőjébe légpárnát, és még több lesz a bamba "sport"-rajoongó.
Lassan szarnak az emberek az Olimpiára. Lehet, hogy ez volt a nemzetközi pénzmaffia célja?

Martian (törölt) 2013.02.17. 12:29:51

@flamer: de akkor még jobb lenne, ha nem wusu meg baseball kerülne be az olimpiára, hanem ilyesmi:

www.youtube.com/watch?v=lXdkP8w3h_k

www.youtube.com/watch?v=SGltne5RwTc

:))

Bolemann Lajos 2013.02.17. 12:30:16

"Egy sport nem attól értékes, hogy hányan nézik, hanem, hogy hányan csinálják."
Akkor viszont tényleg a gyaloglás a legértékesebb. :)

V.A. 2013.02.17. 12:46:55

@azbesztos: A légpárnák a cipőben már ott vannak, a többin még dolgoznak...:)

greycup 2013.02.17. 12:48:18

@azbesztos:
"A gyermek birkózó versenyeken ezrek tolonganak a szőnyeg körül és nem a lelátókon..."

Hát esetleg Iránban, meg az oroszoknál...

aleb19 2013.02.17. 12:53:53

aki a birkozást támogatja az jobbos, akkor wazze most nekem törpeorbánra kell szavaznom annak ellenére, hogy egy korlátolt-csölátásu-földbirtokosnak tartom .. nice
a trambulin meg olimpiai szám...nice
asszem a végszavazáson a gyepladával szemben esett ki a birkozás.... ez is vicc

GTRSnake 2013.02.17. 12:55:06

Ha valami szerintük nem néznek, akkor ne közvetítsék, de miért kell egyből kivenni az olimpiáról ?
Ha ez a tendencia folytatódik, akkor foci/bicikli/tenisz lesz csak a tévében, a "sport" csatornákon 80% ez van már most is...

eßemfaßom meg áll 2013.02.17. 12:56:04

@poszt "Tetszik, nem tetszik, tudomásul kéne venni, hogy a televíziózás korában azok a sportok népszerűek és nézettek, amelyek látványosak. Amelyekkel a reklámok eladhatók."

e ugye akkor senki nem fog egy könnyet se ejteni, ha a fasisztanácidiktátorkormány megszünteti mondjuk a müvészfilmek támogatását, hiszen a kutya se nézi a végeredményt, nem lehet eladni vele tampont, akkor meg minek.

greycup 2013.02.17. 13:01:50

@eßemfaßom meg áll:
persze, mihelyst megszünteti mondjuk az MMA támogatását is, velük sem lehetne fél kiló virslit eladni :)

funfun 2013.02.17. 13:03:00

Üzenjünk hadat a NOB-nak!

avionics 2013.02.17. 13:10:37

Ma már minden komcsi, magát újságírónak álmodó blogírónál alap feladat egy Bayer cikk ekézése. Nem baj ez, így legalább az is elolvassa a Bayer cikket akinek eddig eszébe se jutott volna ilyet tenni. És rájön, megint a Bayernek volt igaza...

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 13:17:20

@greycup: Meg az amcsiknál. A birkózás az egyik legnépszerőbb középiskolai sportág.

greycup 2013.02.17. 13:23:33

@Bélabáttya:
Ha így van, akkor nem lehet probléma, nagyon erős lesz a lobbi.

greybull 2013.02.17. 13:28:11

én ifjú koromban cselgáncsoztam. Csak arra emlékszem, hogy egymás göncét rángattuk eszetlenül, dobás nuku, a többi meg max.egymás gyötrése volt a tatamin. A birkózás ennél ha lehet egy fokkal gusztustalanabb. Amikor az egyik karfiolfülű a másik orrába dugja a seggét (vagy fordítva, nem mindegy, egyébként a karfiol fül már önmagában undorító)?......A mai cselgáncs sem több, mint ruharángatás doszt'. A futball is halál unalmas lett - amíg nem növelik meg a kapuk méretét egy-egy méterrel, amíg nincs azonnali kiállítás - mondjuk kisebb vétségnél csak ideiglenesen, mint a jéghokiban -, szóval amíg nem lesz sokkal több gól, addig nézhetetlen. Az olimpia meg nem más, mint a titkos stimulátorok olimpiája. A leghelyesebb az lenne, ha a versenyek végén a díjkiosztást elhalasztanák egy évvel későbbre, hátha addigra a dobogósok némelyikéről kiderül, hogy doppingolt és másnak jár az az érem. Az tökéletesen idióta sportok is vonzhatnak egyébként milliókat, lásd a baseball-t az USA-ban. Tehát: tökmindegy, hogy mi megy majd az ólompinán...

lapos a Föld 2013.02.17. 13:29:23

Nem olvastam a bayert, de ez a piacalapú gondolkozás, reklámok, tv-közvetítés etc. elég gyermekded. Nem beszélve arról, h általában köztévék közvetítik az olimpiát, és nem attól értékes valami, h látványos. amúgy meg a bayernek van igaza, mégha nem is olvastam.
Különben más sportágakban mit lát az ember? Izzadnak és egymást akarják legyőzni. Szóval ennél egysejtűbb érvet rég hallottam a birkózás ellen

lapos a Föld 2013.02.17. 13:30:39

Amúgy hogy jött ide a zsidózás és cigányozás? Magyarázza már el valaki!

tovabb a jezsovi uton 2013.02.17. 13:34:35

a legtöbb buzi az keresztény-konzi jobberek közt van.

greycup 2013.02.17. 13:37:34

www.origo.hu/sport/egyeb/birkozas/20130213-az-usa-izombol-szall-harcba-a-birkozas-olimpian-tartasaert.html

Tessék, az USA és Irán vállvetve küzd majd, hogy kiharcolják a birkózást. Nem lesz itt semmi probléma. :)

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.02.17. 13:42:07

lassan nem nagyon marad senki akit ne baromállatozott volna le Bayer, nem?!?!

Gabi megmondja a tutit... 2013.02.17. 13:47:26

2000 óta (mások mellett) a következő országok szereztek érmet birkózásban:
Kuba, Azerbajdzsán, Irán, Üzbegisztán, Kazahsztán, Törökország, Grúzia, Fehéroroszország, Macedónia, Észak-Korea, Kirgizisztán, Tadzsikisztán, Örményország.
Ezek az országok politikailag sok nagyobb nemzet szemét szúrhatják, ráadásul sokuknak ez (volt) az egyetlen lehetőségük az éremszerzésre. Ezért nem gondolom, hogy ez a döntés véletlen volt.
Más kérdés, hogy maga a birkózó szövetség is sokat tett azért, hogy ez a döntés megszülethessen. Nézhetetlenül unalmasak lettek a meccsek, még azok is, ahol magyar érdekeltség volt. Egyébként meg rühellem a Zsótit, meg a Vityát is, úgyhogy ne fasisztázzatok le! :)

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 13:48:31

@greycup: Lesz persze hirig, mert ettől még tényleg elég unalmas a birkózás manapság. Akció alig, csak cibálják egymást óvatosan.
Nem az olimpiáról kéne kirkni, hanem a szabályrendszerét módosítani egy kicsit akciódúsabb irányba.
Ami egyébként a cselgáncsra is ráférne...

A legsanszosabb az, hogy NOB-nál valakinek nem tetszett. Rakat még ennél is nézhetetlenebb, kevesebb ország által preferált sportág biztos helyen van az olimpián, és hát valóban macerás a rendezése.

A reklámosdi elég rossz duma, pláne, hogy az olimpián ritkán támogatnak csak egy-egy sportot, illetve akkor sok kisebb sportág is mehetne a levesbe. Valami helyi schmdteknek nem tetszik és kész.

Az viszont biztos, hogy amint kikerül az olimpiáról, nálunk meg is szűnik a birkózás. Mifelénk csak olimpiai sportágat támogatnak. Már amennyire... Egyebet semennyire.

_Neville 2013.02.17. 13:56:45

Srácok, döntsétek már el, hogy most azért ekézitek őket, mert az 5 látványsportot támogatják a "magyar sikersportágak" helyett, vagy azért, mert épp ilyen piaci alapon nem rentábilis, de nekünk fontos dologért emelik fel a hangjukat! Nekem úgy tűnik, hogy tök mindegy mit mondanak, csak fikázni lehessen...

temesabel 2013.02.17. 13:58:20

Bayer Zsolt írásaival csak elvétve tudok egyetérteni, a reflektált írás nálam egy a ritka példányok közül.
A kritikájával nehezen lehet hibázni, de hülyék a másik oldalon is
laknak. Példának okáért ez egy kirívóan retardált mondatod volt:
'"Még akkor sem, ha esetleg Bayer Zsolt a szép seggű lányok helyett inkább nézné továbbra is a birkózó fiúk hátsóját."

dukeekud 2013.02.17. 13:59:53

Szamomra az a dobbenet, hogy olyan faszsag, mint mondjuk a gyeplabda azt siman lehet az olimpian, a legosibb sportargat a birkozast, aminek mar csak a hagyomany miatt, akkor is maradnia kene, hogyha az elkovetkezo 100 eben egyetlen egy nezoje sem lenne, meg kivesznek.

kwl 2013.02.17. 14:02:21

A tényszerűség kedvéért, a birkózást nem feltétlenül kell wushunak vagy a softballnak leváltania. Ezek valóban nem tartoznak a legismertebb és nagy tömeg bázissal rendelkező sportágak közé.
De a listán szerepel a WKF Karate is!
A listán szereplő Karaténak több mint 180 országban van szövetsége, Mo-n több mint 40 000 igazolt versenyzője van.
Minden második ált. iskolában működik egy egyesület.
Közülük sokan EB-t VB-t nyertek. Jó esélyük lenne az olimpián is.
Aki látott már ilyen meccset az tudja, hogy garantált az izgalom, elsősorban a technika és az ész számít, viszonylag kicsi a sérülés veszély és a sportszerűtlenség.
A sportversenyek nézőszámát nagyban befolyásolja a média jelenlét. 20 éve nemzetközi szinten is alig jártak síugró versenyekre, ma meg , hogy az Eurosport is közvetíti ezrek tolonganak órákat a hidegben.
Itt jegyezném meg a Duna tv-n több táncversenyt közvetítenek mint birkózást.
Az üzleti részéhez meg csak annyit, hogy valóban a birkózásnak nincs tömegsport bázisa, viszonylag kevés felszerelést lehet eladni ezáltal. Világszinten ezzel küzd a vízilabda is.pl Ki a f..sz fog nemzeti címeres fürdőköpenyt, vagy úszónacit venni otthonra?

bigthereal 2013.02.17. 14:03:29

ennek a posztnak akkor lenne igaza, ha a birkózás lenne a legeladhatatlanabb sport képileg.

illetve ha azok, amiket a helyére betenni szándékoznak,ismertebbek, látványosabbak, izgalmasabbak.

ez nincs így, tehát a poszt szar...

Dr_utcai_arcos 2013.02.17. 14:06:11

@bioLarzen: "Nevetseges a cikk, hogy meg egy ilyen ugy kapcsan, is a Bayert tamadja."Nem, nem csak magánvélemény, én ugyan ezt akartam írni, csak ő sokkal képszerűbben megfogalmazta. Nem veszi észre, hogy ő ugyan akkora farok -csak számára sajnos! BZS ismertebb mint ő és ez nagyon szar.

Dr_utcai_arcos 2013.02.17. 14:16:27

@kwl: Most kicsit ellene megyek. Melyik válfaj? A kata? Ahol mondjuk 10 kötelező kata-ból választhatnak majd és a semleges nézők a végén már aludni fognak a tucatnyi ugyan olyan gyakorlat után? Az ippon kumite ahol majd beugrik üt visszaugrik? A full kontact kumite (lool) kesztyűben, sapkában, sípcsont, tök és seggvédővel, hogy nehogy szegény karatéka véletlenül megsérüljön?? Akkor már inkább legyen a thai box vagy a K1.

nwp 2013.02.17. 14:18:06

Bayer siránkozhatna azon is, hogy az Olimpia megszűnt amatőr sportesemény lenni, szerintem nagyobb kár érte.

De a siránkozók talán azt is megemészthetnék, hogy amennyiben nem látványos sportágakkal operál az Olimpia, úgy nincsenek nézők meg szponzorok, tehát nincs pénz, és ha nincs pénz, bizony játék sincs. Az pedig a non plus ultra lenne, ha egy (nézettségügyileg) népszerűtlen sportágat azért kéne támogatni, nehogy megszűnjön, mert népszerűtlen.

dr. kek21 2013.02.17. 14:24:13

A bírkózás az ókori olimpiák óta a programban van, teljesen mindegy mennyire látványos. Ezzel az erővel mi a fasznak hívjuk még olimpiának, mikor sok köze nincs hozzá, hiszen majdnem minden sportoló doppingol, olyan sportok vannak a palettán, amiknek szerintem nem kéne, a régi sportágakat meg, amiknek hagyománya van, leveszik.

Volt már valaki olyan versenyen, ahol csak kalapácsvetés volt? Vagy diszkosz, vagy gerely? Azok a sportágak is csak azért maradhatnak, mert az olyan divatsportok, mint a sprint elviszik a hátukon, mivel ugyanott vannak megrendezve.

A végén marad majd a strandröplabda meg a sprint, szánalom.

Ha már itt tartunk, a vívás összes válfaja sem közönségbarát, mert csak ütik-verik egymást, aztán valamelyik lámpa 1 tized másodperccel hamarabb villan fel.

Itt nem a bírkózással van baj, hanem az egész mai fogyasztói társadalommal és annak kiszolgálási kényszerével.

HomicideWatch (törölt) 2013.02.17. 14:28:36

@nwp:
"z pedig a non plus ultra lenne, ha egy (nézettségügyileg) népszerűtlen sportágat azért kéne támogatni, nehogy megszűnjön, mert népszerűtlen."

Az olimpiai sportágal fele ilyen. Ha nem támogatnák államilag, megszünne létezni, ez nem jó indok, hogym miért pont a bírkózás ne kapjon.

falazodesyka 2013.02.17. 14:40:20

Csak azért jelentkeztem be, hogy megvédjem Bayer Zsoltot ettől a félművelt, pofátlan bloghányó senkitől - bár Zsolt erre nyilvánvalóan nem szorul rá. Bayer Zsolt körme piszkáig nem érsz fel nyomorult férge e világnak. Libsi szar vagy, mint a bezres hajú ávós ivadékok az ELTE jobbra hivatott előadójában. Egy szánalmas senki vagy, egy vinnyogó, tehetségtelen műbráner, műbalhékon kérődző emberformájú állat. Jobb világokban arra sem lennél méltó, hogy leköpjenek... Na szeva.. Nyáladzál tovább és kritizálj olyan embereket akiktől tanulhatnál. Legalább tudjuk kikkel van dolgunk és még jobban tudjuk, hogy 14-ben kire szavazzunk...

kwl 2013.02.17. 14:45:28

@Dr_utcai_arcos:
Tapasztalatom szerint a csapat katákat visongva nézik még a civilek is. Egyébként a katákat, férfi női egyben 2-3 órában le lehet zavarni + csapat max további 1 óra.
Kumite: "beugrik üt visszaugrik" valóban így is meg lehet fogalmazni, de azért a valóság ennél azért sokkal látványosabb: www.youtube.com/watch?v=cKcE0rivThw
www.youtube.com/watch?v=tKrfJuQjTP4
Egyébként a szabályrendszer folyamatosan változik, pontosan azért, hogy pörgősebbek legyenek a közvetítések.
A thai box ill a K1 olyan mint a profi box, ezért nincs helye az olimpián, egyébként meg folyamatosan közvetítik a sportcsatornák, ami tök ok, ott nézhetjük.

MarbleC 2013.02.17. 14:48:18

@Guybrush Threepwood, mighty pirate:

Ja, a cselgáncs nem látványos, akkor nézd meg csak az első egy percet ebből a videóból:

www.youtube.com/watch?v=5kMUgq4IwsA

A baj az, hogy a hülye új szabályokkal ezeknek a dobásoknak a felét már nem láthatjuk. (lábra nyúlás és hátra vetődés szabálytalan már)

@greybull: Azért mert egy félévet lejártál kényszerből iskola után, mert a szüleid puhánynak tartottak, még nem kéne így beszélned erről a sportágról.

Szép és nemes sportág volt, fegyelemre, összetartásra és csapatmunkára nevelt, ami nagyon hiányzik a mai fiatalokból.
Kár hogy ha így folytatják ez is el fog tűnni az olimpiáról.

Marad az MMA és K-X a hülye gyerekeknek

defender of the clown 2013.02.17. 15:01:08

ha nem lenne ilyen erős az azeri birkózósport, egy könnycseppet sem ejtenénk érte

MarbleC 2013.02.17. 15:06:26

Még valami: www.youtube.com/watch?v=anTIN5untRo

24. perc Csernoviczki Éva nyertes dobása a hosszabbításban a legutóbbi olimpián. Esélytelenként nyerte meg a bronzot a japán ellen.

Ti akik itt zsidóztok és egymásnak estek, erre a szép pillanatra már nem is emlékeztek? Pedig nem kevés embernek okozott szép perceket.

morami666 2013.02.17. 15:09:22

Senkit nem érdekel már az olimpia. Mindenki doppingol, ostobák hozzák a szabályokat, már nem a sportról, hanem a politikai befolyás gyakorlásáról szól az egész. A Forma1 is azért néptelenedik el, mert mindenáron megpróbálják megóvni a pilótákat, előírják nekik mit nyilatkozhatnak és mit nem, továbbá mindenféle fasz szabályt hoznak, amivel kinyalják a versenyzők picsáját.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.17. 15:11:38

hat ha ugy elvonatkoztatunk a politikai hovatartozastol, a birkozas igenis az olimpiak egyik fo motivuma, pl erdekes lenne ha a diszkoszvetest kivennek a musorbol, pedig az sem egy latvanysport
a birkozast sikerult tonkre tenni az idiota szablyokkal, de meg igy sem gondolom hogy gordeszkat neznek szivesebben az olimpian
igen, a birkozas egy olimpiai sport, elotte-utana senkit nem erdekel
az ottusat is tonkrettetek, annak is az volt az ertelme, hogy 5 napon at versenyeztek es azt sem nezte senki ket olimpia kozott
hat ez az elet, klasszikus olimpia mar sohasem lehet, miota az amatorizmus kiszorult
de lehet ez igy van jol

Measurer 2013.02.17. 15:12:32

@greycup: Az MMA-val az a baj, hogy közönségsportként inkább Észak-Amerikában elterjedt.De lehet a birkózás alternatívája.
en.wikipedia.org/wiki/Mixed_martial_arts
Ami a 2020-as olimpiát illeti, ha Isztambul nyerné, szinte biztos, hogy mégis felvetetné a programba - szabad- vagy a kötöttfogású birkózás közül legalább az egyiket.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.17. 15:13:36

@dr. kek21: hat kb errol van szo
a vivas is addig volt jo mig a zsuri dontott, nem a lampak villogtak
tok mindegy hogy neha tevedtek
azt is tonkretettek, ma mar abbol all, hogy alle-ra egymasnak esnejk es majd nezzuk melyik lampa villan fel
ez van

Húsleves 2013.02.17. 15:15:39

Szeretnék csatlakozni ehhez a remek íráshoz!

A baloldali liberális figurák világlátása roppant egyszerű.

Ők azok, akiknek bizonyítottan közük van a cigánygyilkosságokhoz, de van pofájuk "én is cigány vagyok" táblákkal tüntetni
ciganyvadaszat-per.blog.hu/2012/08/20/egy_jelentes_jelentese

Ők azok, akik látványosan rasszistázzák a FIDESZ-t, de ha az évszámokat tekintem a következő cikkekben (1996-2008),
os.mti.hu/hirek/82970/az_mcf_roma_osszefogas_part_kozlemenye-1_resz
os.mti.hu/hirek/82971/az_mcf_roma_osszefogas_part_kozlemenye-2_resz
akkor alaposan kivették a részüket a romák EU-tól kapott 120 milliárdjának elsikkasztásából.
És ők azok, akiknek mindezek ellenére jó vastag bőr van a pofájukon másokra mutogatni, és azt üzenni a romáknak, hogy ha nincs más, akkor el kell menni fát lopni.
www.youtube.com/watch?v=Z4uOQ_efUrs

Gratulálok kedves blogger, teljesen egyetértünk!

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 15:20:06

@MarbleC: Lehet látványos a cselgáncs is és a birkózás is, de az olimpián hamar elkapcsoltam róluk (pedig még próbálkoztam is ilysmivel ifjan és bohón).
Az viszont igaz, hogy sok más unalmasabb, nézhetetlenebb sportág van az olimpián a birkózáson kívül, és elég nehéz érvet felhozni pont ellene, amíg mindenféle távolbanézések ott vannak.
Egy kis szabályrendszerfrissítéssel, közvetítési trükkel (lsd. mostanság a vívást) fel lehetne dobni ezt a sportot is.

Az viszont tény, hogy birkózónacit kevesebbet adnak el a világban, mint pl. teniszütőt.

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 15:21:11

@Húsleves: Hogy jön ez az olimpiához, birkózáshoz?

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 15:23:25

@hagyma: Túl gyors lett a vívás, be kéne lassítani egy kicsit. A birkózás meg lassú a biztonsági gyömöszölés miatt, azt meg gyorsítani kéne. Macerás dolgok ezek...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.17. 15:23:27

@Bélabáttya: es ennek ellenere pl a teniszt tok felesleges volt bevinni az olimpiara

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 15:29:07

@hagyma: Sokan nézik, követik az eseményeit, sokan gyakorolják, vásárolnak teniszcuccokat, mindenféle kapcsolódó gezemivét, olvassál a jóseggű teniszlánykák klndjait a celebvilágban. És még sport is, igen keményen. Miért ne legyen ott?

Ahogy a birkózás is elfér, ha kicsit komolyan vesszük a sokat emlegetett olimpiai szellemiséget. Egyéni sport, nincsenek nagy szervezési igényei (leszámítv a súlycsoportokat), elférne simán a negyvenhét futószám mellett is.

Húsleves 2013.02.17. 15:29:59

@Bélabáttya:
Ha már hozzászólsz, kicsit jobban felkészülhetnél, például úgy, hogy elolvasod a cikket.

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 15:36:59

@Húsleves: Igazad van, elovashatnám, de most nem teszem, mert most a birkózás és az olimpia viszonya érdekel, ami egy cikk, és egy blogposzt apropóján merült fel. Úgy igazán sem a cikk, sem a poszt nem érdekel, az olimpiai szarkavarás, aminek szegény, árva birkózás issza meg a levét, viszont igen.

Az emlegetett témához nem kapcsolódó, Bayeres, zsidós, ilyen-olyan liberális linkek, morgások majd este kilenc, és egy-két sör után lesznek számomra érdekesek, akkor szívesen átnézem, és akár küldök is cserébe párat. De ha lehet, ne keverjük a témákat.

Húsleves 2013.02.17. 15:45:08

@Bélabáttya:
Hát amit a birkózásról írt a blogger, azzal sajnos kevésbé értek egyet.

nwp 2013.02.17. 15:45:37

@HomicideWatch: Ez igaz, de ettől még nem a birkózásnak is kéne kapnia, hanem a többinek se.
Én ezt úgy látom, hogy sok ember költ pénzt azért, hogy néhány másik űzhesse magának a saját szórakozását.

nemzeti csótány írtó 2013.02.17. 15:48:43

Sajnálom hogy a Bayer fekáliát ontó szájából elhangzott az a szó hogy "BIRKÓZÁS"! Ezt nem érdemelte meg ez a sportág!
Szinte lehetetlen olyan férfit találni a nagy világban, aki valaha ne próbálta volna ki ezt a sportot. Aki azt állítja, hogy ez egy gusztustalan sport, az meggyőződésem hogy gyermek korában elég hatásos oltást kapott sport ellen, és még nyáron is sálat kellett viselnie. De lehet hogy csak egyszerűen egy kukacos hülye!
Szurkoljunk azon együtt, hogy ez a milliók által űzött nemes sportág ne lehessen az üzlet martaléka!
HAJRÁ BIRKÓZÓK!!!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.17. 15:56:50

@Bélabáttya: azert, amiert a focival sem tudnak mit kezdeni
ugyanis a sportagak versenyeinek csucsa az olimpia
kiveve a labdarugast es a teniszt
/biztos van meg/
ha valaki teniszezik az wimbledont akar nyerni, vagy a masik harmat
es cask az otodik az olimpia
fociban meg VB-t
hat ez van
erdekes a kajak-kenu is szoba kerult, hogy lekerul a programrol es bizony a tendencia errefele is hajlik, lsd itt is a musor valtozatatasa
az eveze meg nem, pedig az ritka unalmas

wrstjnethn 2013.02.17. 15:59:36

Én sosem értettem, hogy lehet olyan sportot űzni, (nézni meg pláne) amiben két nagydarab roncsolt fülű férfi vicces balettdresszben fetreng a földön, egymás fenekét fogdosva küIönböző szex pózokban.

Sajnálom, nekem ennyi jön át belőle.

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 16:04:33

@wrstjnethn: Ennél azért több, ha jól csinálják.

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 16:05:28

@Húsleves: Sajnálnám, ha kikerülne a birkózás az olimpiáról.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2013.02.17. 16:13:48

@Bélabáttya: en is
pedig mar evek ota nem szeretem nezni
tul viccesek lettek a szabalyok
de
en szeretem a tradiciokat
utalnam pl. ha kivonnak az 1 centest, pedig semmi ertelme sincs

Húsleves 2013.02.17. 16:18:56

Hát igen, éppen ez az szerintem is, a tradíció. Lehet hogy Britney Spears most éppen menőbb mint Verdi, de az is biztos, hogy a kutyák se szarják már le a sírját, amikor Verdi még mindig menő lesz.

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 16:20:31

@hagyma: Igen, tény, hogy ráférne egy kis frissítés a birkózásra (és a vívásra, cselgáncsra is), de nem megszűntetni, hanem rendberakni kéne.
Egy darabig csináltam kiegészítő sportként a cselgáncsot. Edzőteremben, nem vesenyként jó, de valóban egyet kell sajna értenem az egyik előttünk szólóval, tényleg már csak az óvatos cibálásról szól, értékelhető akció alig van.
A birkózás dettó. Pedig milyen szép „csatákat” vívtunk annó velük! De sose tudtuk egyeztetni a szabályokat...

The brain 2013.02.17. 16:51:47

Ha Bayer azt írta volna,hogy milyen szép sport a lovaglás akkor egy nagyokos indexhuszár egyből válaszol.Mégpedig azt hogy a lovaglás egy nácik által népszerűsített undorító sport.Meg Horthynak is volt lova,úgyhogy inkább lőjük le az összeset.Olyan egyszerű vagy,hogy az már botrány.

Gáborom 2013.02.17. 17:00:20

Én nem nézem a sportközvetítéseket, legfeljebb a műkorcsolyát meg az uszodából a műugrást vagy mit, amikor azok a cuki kis fiúcskák ugrálnak a magasról olyan túlbonyolítottan bele a vízbe.
A birkózás se rossz bizonyos szempontból, de rajtuk túl sok a ruha. Az meg nem érdekel, hogy két izzadt pasi hogy erőlködi össze magát a földön fetrengve....(no persze ruha nélkül...mmmmm....az más lenne)....
Esetleg még a tornászok....
Az úszok már tetőtől talpig cáparuciban vannak, szóval kiestek nálam, bár a hazai úszóknak mindig szurkolok, őket szeretem, mert sok-sok érmet hoznak, messze nem annyi támogatásból, mint ami arra a szar focira megy el.

Nahh! Lehet buzizni....Hajrá!!

Bélabáttya (törölt) 2013.02.17. 17:06:12

@Gáborom: Férfi szinkronúszás van? Mert akkor ki ne hagyd!

Zuzu Petás 2013.02.17. 17:16:54

Bayer egy f@sz nem kétséges, de attól még a birkózásnak igenis helye van az olimpián. Pont azért, mert én is csak akkor nézek egy csomó sportágat /pl. judó, úszás, vízilabda, atlétika, bírkózás, torna, stb./, mert egyébként nem izgatnak túlságosan.

És vannak országok, területek, ahol igenis ez a légnépszerűbb sport /Törökország, Irán, Kaukázus vidéke/ és nem lehet velük ezt megtenni.

funfun 2013.02.17. 17:26:48

@falazodesyka: nagyon szép, tárgyilagos védőbeszéd. Sok-sok konkrétummal a bajjerzsóti mellett, aki miatt bejelentkeztél.
Egyébként milyen a bezres haj? Erre sajnos a gugli sem tud választ adni, de hát tudjuk, az is kik csinálták...

nemzeti csótány írtó 2013.02.17. 17:45:51

@wrstjnethn: Apa!!! Te kajakra buzi lehetsz!!! Ha ennyi jön csak át neked, akkor még sötét is!!!

Gáborom 2013.02.17. 17:53:17

@Bélabáttya: áááá, az olyan buzíííís...
:)
:)

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2013.02.17. 17:54:09

Szerintem minden valaha volt olimpiai sportot vissza kell hozni, legyen pl. kötélhúzás is. S legyenek új sportok, pl. legyen billiárd és póker is.

Gáborom 2013.02.17. 18:00:18

Amúgy szerintem is a tévés közvetítések miatt kell látványosabb sportokat belerakni, a bírkózás persze régi és nem kell hozzá más csak két ember,semmi faxni, szóval tényleg klasszikus sport.
De változik a világ, és a sportversenyek, pláne a világversenyek csak akkor kapnak elég pénzt a rendezéshez, ha van bőven reklámbevétel.
Tény, hogy a világon számos sportág létezik, és Ázsia, mint a világ mégiscsak élhető és egyre fejlettebb része talán most lép elő reklámpiacnak itt is, talán pont ázsiai sport kerülne be az olimpiába.
Persze nem tudom, honnan tudnám, mindenesetre érdekes, hogy az állítólag halódó tévé, mint médium, még mindig ekkora befolyással bírna a reklámokon keresztül.

Vagy másról lenne szó?
Lehet....

Rendíthetetlen Álamkatona 2013.02.17. 18:22:26

Én a női curlinget szeretem nézni, amikor a vastagbokájú skandináv háziasszonyok sepregetik a jeget mackóban. Nagyon izgi, főleg, ha a csúsztatónak be is látni a fölsője alá.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2013.02.17. 18:30:24

Nem nagyon tudtok meglenni Bayer Zsolt nélkül. Ilyenek az igazi titkos rajongók.

pluto111 2013.02.17. 18:41:52

Kár ezen ennyit agyalni, a birkózás azért került ki az olimpiáról, mert komolytalanná tették a szabályait.
Tényleg azon kellene eldőlnie az olimpiai éremnek, hogy piros vagy kék golyót húznak ki?

Tamás Csacsicska 2013.02.17. 18:55:48

Mi lenne, ha szép seggű lányok birkóznának, csak egy tangában? Na, lehetne a birkózásból látványsportot csinálni???

Ellensúly 2013.02.17. 18:59:14

Ezzel a helyesírással hogy engedhettek ki valakit az általános iskolából?

merre 2013.02.17. 19:00:25

@RAMBO: Az olimpia egyik alapköve a birkózás.
Bayernek igaza van.

komissarlajos 2013.02.17. 19:37:42

Szarházi egy ember a timargabor! (Kard)

spinat 2013.02.17. 19:39:32

mert a szoftball az aztány anyira izgalmas meg látványos? beleütnek egy bottal egy labdába aztán rohangálnak körbe-körbe.
Vagy mondjam a szinkronúszást? Trampolin? A körhintázást mikor veszik be a programba?

Egy laikusnak egyetlen sportág sem érdekes, mert nem érti.

A birkózás a sportnak, a versengésnek az egyik legalapvetöbb formája. Ha az ember érti hogy mi történik a szönyegen, annak érdekes és izgalmas. Ha valakinek erröl a seggbekuki jut eszébe az egy barom.

Felháborító , hogy leveszik a programról.

Ettöl függetlenül BZS egy marha.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.17. 19:49:16

nyilvan olyan sportot akar benyoni az olimpiara a NOB amihez tobb cuccot tud eladni a nike meg az adidas - gondolom sok birkozo cipo nem fogy.

Muhammad Balfas 2013.02.17. 19:50:14

@Tamás Csacsicska: Szerintem meg olimpiai sport lehetne a női iszapbírkózás, esetleg a mézes változat. Biztos lenne nézettsége!
Vagy a rúdtánc. (Pontozásos alapon). A lehetőségek száma végtelen. Izgalmas, izgató sportokat a nézőnek!
Egyébként ha már a nézettséget hozták fel érvként, nem hinném, hogy a birkózásnál lenne a legszerényebb ez a mutató. Nem tudom elképzelni, hogy a koronglövészetet, vagy a női gernedát többen követnék a játékok során. (Vagy ott van szegény öttusa.) Kismillió sportágat ki lehetne szelektálni a nézői érdektelenségre hivatkozva. Mégis épp a birkózást pécézték ki. Vajon miért?

kanálwarrior 2013.02.17. 20:06:18

Akik szerint kell a birkózás mert tradíció így megy úgy... Régen a pankráció is olimpiai sport volt (komolyan, az ókorban, nézz utána ha nem hiszed). Ma már nem. Azt is tegyük vissza? Mert ugye hagyomány...

kanálwarrior 2013.02.17. 20:08:20

@Ches Desmond: Ahogy fentebb is írták, az nagyon időigényes sport. Sok kategória, súlycsoport, stb.

Tamás Csacsicska 2013.02.17. 20:14:01

@Ches Desmond:

Sorban állnának a Népstadion pénztárainál... Ha Orbánnak egy csöpp esze lenne, még ebben az évben Világbajnokságot szervezne női birkózásból. Külön-külön indulhatnának lányok, már nem lányok, asszonyok, gyermekes anyukák, elvált anyukák, stb. Felőlem akár Gyurcsány Kövérrel és Bayerral is előzsűrizhetne, de lehetne megyei és városi elődöntőket is szervezni. Ahogy írod: lehetne rúdtánc, iszapbirkózás, sima kötött fogás - indulhatnának a lányok egyéniben és csapatban is. Csak hogy megmutassuk a világnak, mi is tudunk ám valamit!

kanálwarrior 2013.02.17. 20:14:03

@spinat: "Trampolin?"
Ha ez alatt a gumiasztalozást érted az olyan durva hogy beszarsz. Az olimpiai változatról ugyan nem találtam jó videót, de a freestyle is jó lesz ide:
www.youtube.com/watch?v=h6tTtDQdYQQ

kanálwarrior 2013.02.17. 20:15:54

@merre: Meg a pankráció és a harciszekér verseny. Kérjük azokat is vissza.

hasarengazfix 2013.02.17. 20:40:48

amit pontoznak, az mind szubjektív... Ezeket mind ki lehetne rakni...Persze óriási felhördülést okozna pl. a torna kirakása...Pedig nem különb a kínai cirkusznál, csak más szereken nyomják.... Kár lenne a birkózásért, mert normális szabályok mellett igenis látványos lehetne.
Egyébként meg olimpiai sportnak javaslom a habverést a Csepü- Lapu-Ggongyolából!

Muhammad Balfas 2013.02.17. 20:45:18

@kanálwarrior: Akkor módosítsák a szabályokat. Úgyhogy ez csak jó ürügy, semmi több.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2013.02.17. 20:46:33

Ha leírom, hogy szerintem a birkózás az egyik legrégebbi sport, mely hivatott képviselni az erőt, ügyességet, kitartást, akkor bizonyára politikai alapon mondom ezt egy politikai blogban.

Mint ahogyan politikai alapon az összes ballib blog, mivel Bayer ezt mondta, ezért ők az ellenkezőjét.

kanálwarrior 2013.02.17. 20:50:55

@Ches Desmond: Módosítsd te. A NOB-nak mi köze a birkózás szabályaihoz? Nem értenek hozzá, nem az a dolguk. Ilyen esetben a birkózók tudnak javasolni dolgokat, a NOB meg vagy rábólint, vagy nem.

Muhammad Balfas 2013.02.17. 20:57:38

@kanálwarrior: Az ókori pankrácó természetesen a nem azonos a mai pankrációnak nevezett színjátékkal. Sokkal inkább tekinthető a mai szabadfogású birkózás elődjének. Tehát azonos azzal, amit most az ókori olimpiák birkózásaként említenek.

Muhammad Balfas 2013.02.17. 21:04:23

@kanálwarrior: Akkor jelezni kell a birkózók szervezetei felé ezt az igényt, és nem rögtön nagy nyilvánosság előtt bejelenteni azt, hogy kiveszik a játékok közül.
Egyébként én nem féltem a sportágat. 2020-ig sok víz lefolyik még a vén Dunán, és a legtöbb szláv országnak fontos ez a sport. Nekik pedig azért van érdekérvényesítő képességük.

Gekko 2013.02.17. 21:13:55

@Ches Desmond: Te, szerinted az egész sport nem azon görcsölt az elmúl t 25 évben, hogy ezt az elbaszott deffenzív trendet megállítsák??? Olyan nagyon okosak a fotelsportolók, annyira értik a dolgok lényegét, technikát, taktikát... két sör / feles után.

vladimir964 2013.02.17. 21:41:26

Aztán ahhoz meg mit szólna Bayer Zsoltika, ha a nagy ethosszal valóban az ókori hagyományokat követve a srácok anyaszült meztelenül, beolajozva gyümickölnék egymást? Akkor gondolom az lenne a baj, hogy buzireklám sportág mit keres az olimpián?

hopptarisznya 2013.02.17. 21:47:10

Tavaly néztem a birkózást. A "sport" mi a szar? Össze... szét-- össze.. szét. Aztán valaki "előnyt kap".. A másik négykézláb várja. Aztán valaki győz. Nézhetetlen fos. (bayer stílusában válaszoltam)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2013.02.17. 21:49:53

Jaj, emberek, ne legyünk már ennyire setétek! Az ókori görögök harci játéka volt az olimpia. Nem az 1000 évvel azelőtti harci technikákat nyomatták, nem volt dorongküzdelem, vagy marokkő-csata. A SAJÁT koruk játékai szerepeltek.

Gyorsan futsz? Hamarabb átérsz a nyílzáporon, és fel tudod venni a kézitusában a harcot. Jó messzire dobod a gerelyt? Két köröd van, amivel eltalálhatod az ellenfeledet, mire ő egyet visszadob. Jól birkózol? Akkor kézitusában legyőzheted az ellenfeledet. És így tovább az íjászattal és a kocsizással.

Ha nagyon őszinték akakrunk lenni, akkor ma milyen sportok lehetnének az olimpián? Tereplövészet (váltott testhelyzetből), ketrecharc, autóverseny (városi terepen), esetleg harckocsi vezetés és paitball - na jó, a látvány kedvéért ejtőernyős célbaugrás.

Se ló, se íj, se olyan harc, ahol a kéz (taekwondo) vagy a láb (box) nem használható, nem szerepelhetne a műsoron (a birkózás se). Vegyük észre: a ló például 100 évvel ezelőtti harci eszköz. Hol a quad pl., vagy a jeep? Torna? LOL. Vizibalett, fejesugrás? ROTFL. Ha nagylelkű vagyok, akkor a négy úszásnemből maradna egy - teljes menetfelszerelésben egy harminc kilós zsákkal.

Dr_utcai_arcos 2013.02.17. 21:57:15

@Rendíthetetlen Álamkatona: Na,most jól megmondtad, látszik fingod sincs hozzá mit böfögtél ide, a skandináv curling csapatokban vannak magasan a legszebb lányok. Keress rájuk.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2013.02.17. 21:59:11

@azbesztos: Féltékeny vagy mi. Már érezted Zsolti lehelletét a tarkódon. Attól lettél narancshályogos. :-)

kanálwarrior 2013.02.17. 22:07:48

@Ches Desmond: Természetesen ezt nem úgy kell elképzelni mint amit manapság látni a tévében, de úgy tudom ebben a sportban szabályos volt megütni az ellenfelet. Bár lehet hogy tévedek. De a harcikocsi-verseny akkor is baromi látványos, kérem vissza. Nem, a mai lovassportok nem jók nekem.

Dr_utcai_arcos 2013.02.17. 22:08:30

@Tamás Csacsicska: "Ha Orbánnak egy csöpp esze lenne, még ebben az évben Világbajnokságot szervezne női birkózásból. " Ne akard már feltalálni a kereket, szerinted nincs női birkózó világbajnokság?Azt csak úgy valaki hobbiból megszervezi? Ilyen amikor a hülye okoskodik.www.fila-official.com/index.php

hopptarisznya 2013.02.17. 22:08:32

@RAMBO: pl lehetne videojáték verseny is. A dróháború miatt aktuális.

Dr_utcai_arcos 2013.02.17. 22:11:07

@Ches Desmond: Igen, általában az olimpiai sportágakat az Olimpia előtt 1 évvel szokták bejelenteni...

Muhammad Balfas 2013.02.17. 22:21:55

@Gekko: Akkor tovább kell próbálkozni. Be lehet vezetni például számítógépes kontrollt, amivel büntethető a passzivitás. Vagy bónuszpontot adni az időegységenkénti első támadásért.
Számos sportot megreformáltak már az idők során.

hopptarisznya 2013.02.17. 22:24:59

Ha pedig az evolúció szerepét nézzük, akkor nekünk már rég logikai olimpiákat kéne rendeznünk.
Hogy a fiatalok tömegével próbáljanak még okosabbak lenni, és ne pusztán túlélni az iskolát, mert ez így evolúciós zsákutca.
Beállunk arra, hogy 50 évente születik egy zseni, aztán csak lesz valahogy? Miért nem ebben az irányba tenyésztjük magunkat?

Volt egy cikk nemrég a kutyákról. Miszerint már rég ugrottak volna egyet az önkifejezés létráján, ha nem a kinézetük alapján kezdjük őket tenyészteni, hanem az intelligencia szerint válogatunk.

Muhammad Balfas 2013.02.17. 22:35:42

@kanálwarrior: Akkor már inkább a gladiátorjátékokat írtad volna. A sebességsport ma is létezik, csak nyilvánvalóan nem abban a formájában, ahogy anno a Circus Maximusban.Mellesleg a kocsiverseny soha nem volt az olimpiai játékok része, sokkal inkább a római szórakoztatóiparé.
A birkózásban-tudomásom szerint- soha nem lehetett ütni.

MarbleC 2013.02.17. 22:41:38

@hopptarisznya:
Basszus, szerintem az egyetlen sport amit valaha űztél az egy golf program volt egy commodore 64-en. Csak így mondhatsz ekkora hülyeséget.

97-98 körül egy évig edzettem 10-12 éves srácokat. Az első edzések egyikén bemelegítésnél mondtam nekik, hogy egy hossz bukfenc. A fele fejjel beleállt a szőnyegbe és eldőlt oldalra. Döbbenet, azt hittem ez alap.

Kérdeztem hogy torna órán, otthon a padlószőnyegen, esetleg egy réten még soha nem bukfenceztek? A válasz nem, tornaórán a tanár odaadta a labdát és azt csináltak amit akartak.

Egy év után volt aki már versenyzett a csapatomból.

Szerinted így 15 év után jobb lehet a helyzet az iskolákban? Szerintem nem, azért tud valaki így nyilatkozni a bírkóról, mert fogalma sincs mi munkával jár, hogy valaki ki jusson egy világ versenyre.

Tamás Csacsicska 2013.02.17. 23:09:33

@Dr_utcai_arcos:

Nem olvastad a korábbi hozzászólásomat: világbajnokság jó seggű csajok részére, tangában. Azután kibővült a kör, keress rá nyugodtan. Azt hiszem, ilyen világbajnokság még nincs.

De ha te vagy Orbán, akkor gondolkodj el ezen a felvetésen. Lenne nagy idegenforgalom, még az ócsai házakat is kibérelnénk.

Muhammad Balfas 2013.02.18. 01:19:55

@hopptarisznya: Nem egészen világos a számomra , hogy hogyan képzeled el ezeket a logikai olimpiákat? Furfangos fejtörőket kellene megoldani az egyes csapatoknak? Vagy esetleg különböző reáliák(mat,fiz,kém stb.) képeznék a verseny alapját, és szerinted ez arra inspirálná a kölköket az iskolában, hogy kezdjenek elérdeklődni az egyes tudományok iránt. Azért ezt gondold át mégegszer...
Az intelligecia alapján történő szelektálás is érdekes. Kiváncsi lennék az arckifejezésedre, amikor egy kizárólag IQ alapján "kitenyésztett "nőt kapnál barátnőnek.
Szerintem nem lenne őszinte a mosolyod..:)))

hopptarisznya 2013.02.18. 01:45:55

@MarbleC: minden nap sportolok.Teremfoci, terepfutás (télen konditerem). Ettől még a birkózás nézhetetlen.
Biztos nehéz ide kijutni, de hogy a legjobb nyolc között is olyan meccsek legyenek, ahol semmi nem történik? Akkor van akció, ha valakit térde tesz a bíró. Mintha egy focimeccset néznék, ahol csak csiki-csukiznak, és néha valaki kap egy büntetőt. Ha emlékszel, a Barcelona (focicsapat) is sokaknak már unalmas volt, pedig ezerszer látványosabb a birkózók ruharángatásánál. A birkózóknak össze kéne dugni a fejüket egy filmrendezővel, hogy ebből valami nézhetőt próbáljanak csinálni.

hopptarisznya 2013.02.18. 02:46:55

@Ches Desmond: márpedig az emberek az evolúció során egyszer már átélték, hogy IQ szerint választottunk párt, (állítólag ez a pár évszázad szakított ki minket az állatok közül) Szóval az emberi értelem nem más mint a párválasztás igényeire adott evolúciós válasz. Különben nem lett volna egyre okosabb és okosabb az ember. Mer' minek? Nézd meg a majmokat. Baszni tud (ereje megvan hozzá a hímnek)... Kaja megvan. Akkor meg minek törje magát? Valamiért régen volt egy korszak, amikor csak az okosabb talált magának nőt. (vagy fordítva). Amúgy lehet, hogy elkeserítelek, de ma is van még valami köze hozzá, hisz a pénz rendszerint okosabb emberekhez megy, akik aztán könnyebben találnak párt. Persze a 20. században bevezetett szociális védőháló itt már belepiszkított a szaporodási folyamatba. Ezért kéne valahogy ellensúlyozni azzal, hogy sztárt csinálunk a zsenikből, akikre aztán majd vágynak a kislányok. És a fiúk is szeretnék utánozni őket. 100méteres futásban mennyit is javultunk egy évszázad alatt? 2-3 másodpercet? És??? Mire megy vele az emberiség? Régen kellett ez a tudás a túlélésért, a fejlődésért, de ma? Miközben tudjuk, hogy Einstein agya már nyolcvan éve vizuálisan képezte le a matematikai szabályokat. (beszéd közben sokszor csukott szemmel ment egyre mélyebbre az általa felállított elméletekben) Azóta hány ilyen zseni van? Talán egy. Stewen Hawking. De az átlag emberi agy is nagyon közel áll ehhez a teljesítményhez, csak nincs meg a lökés, amivel ez a neuronkapcsolati rendszer tömegesen elterjedhetne. Pedig milyen ász lenne, ha a közoktatásban csukott szemmel magyaráznák a függvényeket, mert mindenki vizuálisan képzelné el, ahogy halad a számítás a végeredményéig. És nem a papíron molyolnánk.
Más példa: a kutyák. Állítólag ők még a majmoknál is jobban megértik az emberi szabályokat. Ez is evolúció hatása volt, hisz csak az kapott enni, aki jóban volt az emberrel, és érezte mikor vagyunk mérgesek, mikor kérünk segítséget, vagy mikor jelentünk rá veszélyt. Amelyik nem vette a lapot, az elvadult, vagy megettük. (és evidens, hogy az ember mellett élő példányok jobban elszaporodtak) Manapság viszont szegény kutyák is megragadtak a saját szintjükön, mert a szaporodásukat a kinézetük szerint szabályozzuk. Csányi Vilmos (etológus) szerint, ha ráállnák az intelligens kutya projekre, tömegével lehetne olyan kutyákat létrehozni, akik ezerszer jobban képesek az önkifejezésre. Most is tudnak produkálni dolgokat, hisz nem sok állatfaj érti meg az ember parancsait, és még kevesebb tudja velünk megértetni a vágyait! (éhes, szomjas, pisilni kell, játszani akar, stb...) Nem kéne sok generáció, hisz az egyes részfeladatokat ellátó kutyákat sem évezredekig tenyésztettük. A horgász újfundlandi, a vadász vizsla, a pásztor puli stb... A kutyák is nagyon közel állnak egy lépcsőfok átlépéséhez. Na mindegy, nagyon elkalandoztam.

A játékról annyit, hogy most is ezernyi ilyen van, (a legismertebb talán a sakk), de még sokkal több terület lehetne (programozás, matematika, fizika) ahol mesterséges sztárcsinálásba kéne kezdeni, hogy ők legyenek a példaképek. És ezt elkezdeném benyomni az Olimpiai felhajtás idejére.

Muhammad Balfas 2013.02.18. 18:57:12

@hopptarisznya: Hát körülnézve én nem azt tapasztalom, hogy a csajok az IQ bajnokokat választanák feltétlenül.
Mellesleg az IQ és a vagyon között se olyan egyértelmű az összefüggés. Végeztek egy felmérést az angolszász országok első generációs milliárdosai között, és azt tapasztalták, hogy az IQ eloszlásuk nagyjából azonos az átlagtársadlom IQ eloszlásával. (Ha megnézed a mi milliárdosainkat éppúgy megtalálod köztük az elméleti fizikus Bojár Gábort (bol.Graphisoft), mint a Fornettit birtokló egykori falusi péket.) A társadalmi érvényesüléshez ugyanis az IQ-n kívül sok egyéb is szükséges. Vannak újabb mutatók is :EQ, SZQ(szociális int.) ha már feltétlenül objektivizálni kívánjuk.Utóbbi kettőben egy magas IQ-jú ember nem feltétlenül jó. És persze ott van a jó öreg szerencsefaktor is.
Egyébként az intelligencia a párválasztás során is csak egy szempont a sok közül, és változó, hogy kinél milyen súllyal esik a latba. Egy nem túl intelligens szép nő, és egy intelligens szép nő közül nyilván az utóbbit választom. De egy nem túl lintelligens szép nő és agy magas IQ-jú csúnyaság közül, már inkább az elsőt. Leegyszerűsítő a példa, mert rengeteg egyéb szempont is van.
A fizikai sportok értelmetlenségével kapcsolatban: bár én szeretek sakkozni, de a legtöbb ember számára ez egy értelmetlen foglalatosság. Nem igazán értik, hogy mi szórakoztató van abban , hogy 2 ember 1-2 órán keresztül a tábla fölé görnyedve szugerálja a bábukat. Társadalmi hasznosságot pedig végképp nem találnak benne. A sakkzók manapság azért eléggé sztárolt, közismert emberek, mégse terjed futótűzként ez a sport az ifjúság körében. El kell fogadni, hogy másoknak másmilyen tevékenységek, illetve ezek figyelése okoz örömöt. Persze lar't pour l'art dolognak tűnik az a néhány másodperc, vagy pár centi javítás, de rengeteg munkával jár ennek az elérése. Az élsport egészen más világ, mint a szabadidős sport. Társadalmi haszna pedig van,mert egy jó olimpiai eredménnyel sportolásra lehet ösztönözni a fiatalságot, és mégha nem is lesz élsportoló, hozzászokik ehhez a tevékenyséhez, és egészségesebb felnőtt válik belőle, kevésbé terhelve az egészségbiztosítási rendszert.
A zsenik kapcsán pedig. Attól, hogy csak Hawkingot kapta fel a média, még számos kiváló koponya van a világon rajta kívül. Legutóbb például egy dokumentumfilmben láttam, hogy az utóbbi években Hawking komoly tudományos vitába keveredett a Columbia Egyetem egy professzorával a fekete-lyukak határlevállásaival kapcsolatban, és bizony Hawking végül elismerte, hogy nem neki volt igaza. Nyilvánvaló, hogy S.T. korszakalkotó tudós, de rajta kívül is vannak még, csak ők nem olyan érdekesek a média számára. Hawking sajnálatos betegsége folytán sztereotip figurává vált, és ezt imádják az újságírók. Einstein korában is sok vele egy szinten lévő koponya volt (Heisenberg, Bohr, Dirac) csak őket valamiért a média nem kapta fel.
A kutyákkal szemben pedig nem biztos, hogy az a fő elvárás, hogy jó legyen az "önkifejező képességük", lehet, hogy fontosabb , hogy leküzdje, elfogja a bűnözőt, kitartóan üldözze a vadat, kiválló legyen a szaglása stb. Nyilván a tenyésztés során ezek igen fontos szempontok.

hopptarisznya 2013.05.24. 15:20:19

@Ches Desmond: a beszélgetésünkhöz kapcsolódó hír:

index.hu/tudomany/2013/05/20/egy_evszazada_butul_az_emberiseg/

egy évszázada butul az emberiség

" a 20. században a fejlett társadalmakban egyre inkább jellemző, hogy az okosabb embereknek kevesebb gyerekük születik, mint a butábbaknak, és mivel a kevésbé intelligensebbek génjei nagyobb ütemben terjednek, az evolúció törvényei szerint ez végső soron lehúzza az átlagot."
süti beállítások módosítása