Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A Magyar Polip

2013.11.17. 20:10 | Proszektura | 86 komment

Címkék: politika gazdaság korrupció polip közöny összefonódás

Nincs olyan magyar állampolgár, aki az elmúlt 23 évben ne vette volna észre, hogy a magyar politikai és gazdasági életet egy olyan alakzat irányítja, amit leginkább a polip kifejezéssel lehetne leírni. Karjai messzire elérnek, megszámlálhatatlan irányba fejtenek ki hatást, befolyásuk alatt tartják a legfontosabb pénzügyi, gazdasági, politikai, tájékoztatási pozíciókat. Mindenki, legyen az akár az egyik, vagy másik párt iránt végletesen elkötelezett szavazó, vagy dörzsölt propagandista, legyen az első választó diák, vagy két háborút megélt nyugdíjas, mindenki tudja, hogy a magyar gazdaság és politika sorsa a nyilvánosság elől elzárt titokzatos hátsó szobákban dől el. Ez a megfoghatatlan, meghatározhatatlan, és teljes terjedelmében még a működtetői által is megismerhetetlen "lény" a polip. A magyar polip.

Ki hozta létre és milyen eszközökkel?

Az ehhez hasonló kérdésekkel foglalkozó összeesküvés elméletek ezer és ezer oldalakra rúgnak. Egy részük holdkórosok által hallucinált képtelenségekből, más részük kivételesen intelligens gondolkodók által a tények megfigyelésén keresztül felépített elméletekből állnak, de akadnak belső informátorok kiszivárogtatásaiból származó morzsák is, vagy véletlen lebukásokból a felszínre kerülő elemek is.

A magyar polip fő mozgatója a különféle bonyolult elméletekkel szemben egy otrombán egyszerű lény:
Kovács János.

Ki ez a minden szálat mozgató rejtélyes Kovács János?
Ő a kisember. Az egyszerű senki. A tömegember. Ő az, aki sörért és virsliért, gáz és villanyszámláért szavaz. Ő az, akit a végletekig leegyszerűsített szlogenekkel és hangzatos, üres ígéretekkel lehet lekenyerezni. Kovács János az, aki négy évente megy el szavazni, de öt perccel a fülkébe lépés előtt még nem tudja biztosan, hogy hova fog ikszelni. Ő az, aki a választás másnapján már nem foglalkozik a politikával. Legközelebb négy év múlva emeli fel a seggét a Dallas harmincadik ismétlése elől. Semmi sem érdekli, csak hogy legyen elég szalonnája, langyos borsodija és kábeltévéje. Kovács János az, aki miatt a politika jelenleg semmilyen értelmes hosszútávú célt nem próbál még megfogalmazni sem. Említeni sem. Ő tehet arról, hogy a politikai elit rátelepedett mindenre amire egyáltalán rá lehet telepedni. Kovács János a felelős a privatizációért, az alagutas-viaduktos autópályákért, a trafikokért, az olajszőkítésért, a szemkilövetésért, egyszóval mindenért, aminek nem lett volna szabad megtörténnie, vagy ha mégis megtörtént, akkor legalább nem maradhatott volna következmények nélkül. A fentieknek nem lett következménye, mint ahogy semminek sincs következménye, legfeljebb annak, ha Bobby meghal a Dallasban, mert azt már mégsem lehet, akkor aztán felállunk a fotelből mind egyszerre.

Mivel Kovács János az elmúlt 50 évet a közügyekkel szemben tanúsított végtelen közönyének langyos posványában töltötte, így spontán módon kifejlődhetett egy a szülőszobától a halottasházig terjedő, mindent átszövő, mindenhol megkerülhetetlen polip, ami ma már szinte legyőzhetetlennek tűnik és ezért már az ország értelmesebbje sem emeli fel a szavát, inkább megadó engedelmességgel bezuhan a tömegsírba Kovács János mellé, vagy megértve a kor szavát beáll az aktuális hatalom szekerét tolni, hátha csurran-cseppen egy trafik, vagy legalább leesik egy ingyen toll és némi firkapapír az aláírásgyűjtéskor.

A közöny miatt épülhetett ki a kormányokon és rendszereken átívelő intézményesített rablásnak ez a felgöngyölíthetetlenül kusza szövevénye.

Ha az emberek felfognák, hogy az ország csak addig kifosztható, amíg hagyjuk, akkor lehetne tenni a szabadrablás ellen. Elhitették velünk, hogy kicsik vagyunk. Szavunk kevés. Mondták és mi lustán elhittük, hogy majd ők megcsinálják helyettünk. Hogy majd ők megvívnak a sötétség erőivel. Mi csak írjuk alá. Csak egy ikszet kérnek, mintha írástudatlanok lennénk. Csak egy keresztet tegyünk a lapra. Ezzel a felelősséget letettük. A felelősséggel együtt pedig a lehetőséget is, hogy az országot visszarántsuk ebből a dögletes posványból, ahova jutottunk.

A megoldás pedig pofon egyszerű. Vegyél részt a köz ügyeinek intézésében. Politizálj. És nem a szekértáborokból mért szardobálásra gondolok most, hanem arra, hogy legyél jelen a történésekben. Nem a mellszobor avatásokon vagy döntögetéseken. Valódi politikai eseményeken. Ezek pedig a hozzád legközelebb eső történések. A legszűkebb környezeted ügyei. A házad, az utcád, a falud, a kerületed dolgai. A nagypolitikának nevezett hazug gépezet, a képviseleti demokrácia, a maga visszahívhatatlan "képviselőivel" nem más, mint szervezett bűnözői csoportok látszólagos háborúja és valóságos kiegyezése egymással, a hatalomért.

Amíg ezen a szinten szemléljük az eseményeket, addig csak vesztesek lehetünk.

Ha részt veszünk a legszűkebb környezetünk ügyeinek alakításában, akkor van esélyünk győzni.

Ha elegen politizálunk, akkor végül az egész ország megtisztulhat.

Ehhez persze idő kell. És minél később vágunk bele, annál később jön el az eredmény.

Mire vársz még?

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr935636645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bicepsz Elek 2013.11.17. 22:47:11

Inkabb Kovacs Janosne, a 2-3 millio nyugdijas egyike!!! Szerintem nem csak lefele hanem felfele is kellene egy hatar!!! Mert ezek a nyugdijasok csak magukkal torodnek!! Azert szavaznak ide vagy oda, mert X vagy Y ad egy kis tobbletet!!! Sokuk frissnyugdijas es meg dolgozik is a fiatalok es kozepkoruak elol elveve a munkat!!!
DE mi a lenyeg??? A nyugdijast csak az elkovetkezo 5-10 ev erdekli!!! " Nekem jo legyen az unokak meg megalljak a helyuket vagy eletkeptelenek... Azert csinaltam egy gyereket, hogy mindent megadhassak neki[nem!!! Mert igy mindent megadhattam magamnak!!!]. Hat a csunya etnikum nem.igy gondokodott!!! Szegyejje magat!! Majd meg megeszik az unokaimat reggelire, annyian lessnek, de az man nem az en bajom, csak ne "oregezzenek"!!!

Meg persze most miutan kihaloban vannak fontosak lettek a megveheto "melyszegenyek/lumpen retegek". A technika segitene amugy az aktivabb politikai reszvetelt, de a regi generaciok megszoktak, hogy roluk dontenek nelkuluk (egy 1989-es filmben egy fiatal mondta, hogy " Akkor most dontsek mar el az elvtarsak, hogy szocializmust vagy kapitalizmust akarnak!!![vagyis o is rajuk hagyta volna a dontest].!!!).
Masreszt a kulfoldi munka es az EU egy jo kis szelep, amely kiengedi az elegedetlenkedoket!!!
A polip dolog mindig is volt es mindig is lesz: ez a dolgok rendje!!! Persze nem egy tokeletes polip inkabb versenyter, ahova be is lehet kerulni es ahonnan ki is lehet esni!!!

belekotty 2013.11.18. 08:47:40

@Bicepsz Elek: Gondolod hogyha sok felkiáltójelet teszel ki, attól igazad lesz?
A Kovács Jánosok a egyik napról a másikra küzdenek a nyomorral. Nekik holnap kell kenyeret adni a kölkök szájába, nem a távoli ködös jövőben.

Mária 2013.11.18. 08:50:30

Akkor most mégis jobb lenne, ha lenne valamilyen cenzus az általános választójog helyett?

Vagy legalább egy ici-pici előzetes regisztráció, azoknak a kiszűrésére, akik azt se tudják, melyik bolygón élnek?

Sírköves Slomó 2013.11.18. 08:51:39

Készülgettek a gigabuktára lélekben, poszterke. Ideje.

GabikA 2013.11.18. 09:10:09

kovacs janos = kadarikusz nyugger

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 09:30:45

Jóval ostobább az, aki elhiszi, hogy a balliberális pártok "demokraták", Orbánék antiszemiták, vagy akár elhiszi Bajnai kényszerhazugságát.
- Fájni fog (Ha hatalomra kerül).
- Kinek fog fájni Gordon
- A felső tízezernek

Szóval nagyon is okos Kovács János. Kiröhögi, ha a ballibsi megmondóemberek rettegnek és konkrétumokra szavaz.

(Azt nem értem miért ígéret, konkrétan rajta van a számlán mennyi a csökkenés).

Rezsit csökkenteni, Extra GYED-et bevezetni, ingyen sört osztogatni csak sikeres gazdaságpolitikát folytató kormány képes.
A rezsicsökkenés és a többi dolog csak a tünet, az okot mindenki láthatja, ha 2014-es pénzügyi adatokat összehasonlítja a 2010-el.

belekotty 2013.11.18. 09:35:39

@Elli Vízel - The Ultimate Survivor: Gigabukta nem lesz, simán buknak és meg is érdemlik. Hogy hogy nem zsidóztál? Dupla adag haloperidolt írt fel a pszichiátered?

fizetekmegegysort 2013.11.18. 09:35:57

@♔bаtyu♔: Hehe...extra GYED? Áruld már el lécci, ki szüntette meg a GYED mellett dolgozás lehetőségét?!

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.11.18. 09:36:24

Az értelmiségiek azt gondolják magukról, hogy racionálisabban szavaznak a választásokon, mint azok, aki szerintük buták.
A valóság pedig az, hogy mindenki érzelmi alapon dönt, a diplomások ugyanannyira nem vizsgálják meg racionálisan a pártok ígéreteit és programját, mint bárki más.

Creative destruction · http://t7.hu/0v1l-1984 2013.11.18. 09:39:58

@Mária: A magyar elit semmivel sem különb a magyar prolinál. A cenzus semmit sem oldana meg.

fizetekmegegysort 2013.11.18. 09:41:49

@Creative destruction: a valóság az, hogy hiába vizsgálják, ha nagyjából 2-3 kakakupac közül lehet választani (mármint kb ennyibek van reális esélye Parlamentbe jutni ebben a választási rendszerben). Na és innentől meg jön az érzelmi rész, ahogy írtad: melyik szarkupac kevésbé büdös az adott ember orrának - arra szavaz.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 09:42:23

Hát szerintem nem feltétlenül Kovács Jánoson bukik a dolog. Sőt ő az, aki legalább 4 évenként eredményeket kér, objektíven, és így van valami értelmes heurisztikája a szelekcióhoz.

Annál nagyobb a gond a hívő seregeknél, akiknél valóságos ténnyé vált, hogy pártérdek = nemzeti érdek. Itt nincs semmiféle szelekció, még az sem, hogy akkor most ki alatt volt legolcsóbb a tojás, nem kell neki eredmény, nem kell kenyér, csak cirkusz.

Ez az a tömeg, amelyik lehetővé teszi, hogy MINDENT meg lehessen tenni. Ez az, amelyik minden g*ciséget, minden kontárságot, minden mutyit kimagyaráz, vagy simán ráböki, hogy a másik még rosszabb. Ők azok, akiknek meglenne a műveltségük ahhoz, hogy tegyenek, de inkább beállnak önként, ellenszolgáltatás nélkül segget nyalni.

@Creative destruction: Ez így van. A különbség, hogy a diplomások kreatívabban racionalizálnak.

Cooler 2013.11.18. 09:43:07

Azért gondolkodjunk el, h Kovács János talán a környezete produktuma. Az "elmúlt 20 év" alatt fejlődött ki.

Tapmancs 2013.11.18. 09:44:15

Általában nagyon eltérő a véleményünk Elemér, de ezzel nagyon egyetértek. A gond csak az hogy nem látok semmi esélyt a változásra, legfeljebb ha ez a korosztály kihal. De félek hogy mindig lesz utánpótlása. Ez a posztod is csak az ilyen kovácsjánosokhoz nem jut el. Mert ahhoz hogy valaki egy ilyen blogra kattintson, minimális érdeklődés kell a politika iránt.

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 09:46:04

@Cooler: Mi a baj Kováccsal? Mert saját jól felfogott érdekét nézi? Egy gagyi kormány úgyis belebukik, ha rossz gazdaságpolitikával osztogat, lsd. balliberálisok.

Moin Moin 2013.11.18. 09:50:11

„Vegyél részt a köz ügyeinek intézésében. Politizálj.” – írod. Nos, ez nem ilyen egyszerű, nem megy felszólításra.
A politizálás – az, hogy érzem-e úgy, vagy sem, hogy közöm van a többiekhez és én a többiekkel együtt vagyok a társadalom – nem kognitív döntésen alapul (a legtöbb ember esetében), hanem, mondhatni „ösztönökön”. Ezeket a szinte ösztöneinkké vált viselkedésmintákat nevezzük társadalmi stratégiáknak, amelyek a (korai) szocializációnk során kerülnek belénk és meghatározzák a későbbi – akár politikai – viselkedésünket, aktivitásunkat, vagy épp passzivitásunkat.
Éppen ezért, ha politikai aktivitásra akarod késztetni azokat a Kovácsjánosokat, akik nem ezt a mintát hozták otthonról magukkal, hanem a passzivitás, a beletörődés, az „egyedül vagyok - kicsi vagyok, semmit sem tehetek” és a felülről csurgatott javak fogyasztásának mintáját, azokra a racionalitásra alapozó magyarázatokkal, érvelésekkel aligha leszel képes hatni. Mobilizálni – azaz: egy rosszul rögzült „ösztönt” jobbal kiváltani – csak egy másik ösztönnel lehet és ez a másik ösztön a mintaadás-mintakövetés, amelyet egy, az embereket érzelmi-ösztönös szinten megragadni képes vehető tud csak megtenni.
Tudom, „rossz sajtója” van az efféle „karizmatikus vezetőknek”, ám ha belegondolsz, hogy a történelem során az összes nagy demokrata is épp ilyen volt, akkor rájöhetsz, hogy nem magával a karizmatikussággal van a baj, hanem azzal, ha ezt helytelen módon és nem a közjó érdekében használja valaki.
Ennek az egész témakörnek megvan a saját, pontosan kidolgozott rendszere – még matematikailag is le van írva, amiről persze a közélettel, demokráciával foglalkozó és általában humán képzettségű értelmiség alig tud valamit, így „politikai cselekvési stratégiájában” sem alapozhat e tudásra.
…Szóval: okos magyarázatokkal kb. pont annyit lehet elérni Kovijani aktivizálásában, mint amennyit Bajnaiék értek el: kb. semmit...

fizetekmegegysort 2013.11.18. 09:50:46

@♔bаtyu♔: lásd mdf 1994? Szocik 1998? Fidesz 2002? Ők mind buktak...

belekotty 2013.11.18. 09:51:09

@♔bаtyu♔: Mi volt a baj a balliberálisok gazdaság politikájával?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 09:52:12

@TaTa86.: Itt van pl batyu: @♔bаtyu♔:
Lehet, hogy nem a legszofisztikáltabb heursztika az alapján választani, hogy mennyi Szalont tudok venni a teszkóban a fizetésemből, de mégis legalább van valami!

Batyu mindent lesz*r. Párttal, néppel egy az utunk! Ha 500, ha 50 forint a 2.6%-os Herkules sör, teljesen mindegy! Ő a Fideszre szavaz! Ha éppen jól megy az országnak, akkor boldog, mert a Fidesz miatt megy jól, ha éppen szakadékba rohanunk, boldog, mert a szakadék miatt a ballibek is félnek, és "ha a ballibek visítanak, jó az irány".

Na most batyuból van egy rahedli a másik oldalon is, és így együtt(, mert semmi különbség köztük) ha nincsenek is abszolút többségben, ők teszik mainstreammé a nagypártokat, akikre aztán tudnak szavazni a Kovácsjánosok is, akik alapvetően kockázatkerülők, és ha sok sört tud venni, kormánypártra szavaz, ha keveset ellenzékre, de mindenképpen nagy pártra!

átlátó 2013.11.18. 09:53:13

Pedellusok szavaznak bakterokról és ez sül ki belőle.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 09:53:26

@♔bаtyu♔: Gyurcsány nyert 2006ban pocsék gazdaságpolitikával, Orbán nyer 2014ben gyurcsányi gazdaságpolitikával.

De egyébként egyetértek, Kovács sokkal kevésbé ártalmasabb, mint te.

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 09:56:14

@TaTa86.: Zárjuk rövidre. A politikának a Kovács Jánost kell szolgálnia, nem Szekerest, vagy Lendvait és ezt Kovács János szavazatával szabályozhatja.

Kovács Jánost nem érdekli hogyan csinálod, rád bízza, magánügy. Az sem érdekli, ki hazudja magát nagyobb demokratának. Őt az érdekli, nagyon helyesen hogy jobban éljen.

Én is így szavazok, más tészta, hogy balliberális pártra soha NEM szavazok. nem azért mert volt komcsik és kiszolgálóik, hanem azért mert szemléletük miatt eleve sikertelenek.

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 09:57:08

@TaTa86.: Miért vagyok "ártalmas"? Mert nem azt írom amit te?

Eszednél vagy? Gondolom, liberális vagy?

Amatőr 2013.11.18. 09:57:32

@Cooler: "Azért gondolkodjunk el, h Kovács János talán a környezete produktuma. Az "elmúlt 20 év" alatt fejlődött ki. "

Nos Barátom, ez alapvető tévedés! Az elmúlt évszázad második felének köszönhető az igénytelen, politikai, jogi, társadalmi, stb téren kocsmaszintű ismeretekkel rendelkező tömeg kialakulása.
A megfelelő eszköz a köznevelés. Az önállótlan és agyatlan tömeg könnyebben irányítható.

És ez nem varrható kizárólag az orbánék nyakába. A folyamat - megszakítás nélkül - rákosiéktól napjainkig tart.

Hipok Rita 2013.11.18. 09:57:39

Az ország boldogulásához tehát le kéne váltani a népet. Nagyszerű ötlet!
Van még egyéb hasonlóan nagyívű elképzelésetek?

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 09:57:53

@belekotty: Nem hiszem, hogy értenéd, ezért nem írnék hat oldalt ha nem haragszol.

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 09:58:52

@Hipok Rita: Ja, érdemes most olvasni azokat, akik egyébként majd megszakadnak, akkora demokraták, sőt liberálisok is.

legnagyobb ellenségük "Kovács János", aki 4 évente beleszól.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 10:01:38

@♔bаtyu♔: Leírtam, miért vagy ártalmas. És nem, én jobbos vagyok.

"hanem azért mert szemléletük miatt eleve sikertelenek."
Jah, mert a NER Meciaros beütése mindenhol a siker garanciája.

panelburzsuj 2013.11.18. 10:01:54

"leesik egy ingyen toll"

beesik egy ingyen troll

2013.11.18. 10:04:36

A poszt korrekt, Kovács Jáno s= Joe the plumber. Viszont amíg amerikában Joe-nak eszébe nem jutna, hogy kerüljön állami kézbe a szélerőmű vagy a nyugdíjmegtakarítás, a mi Kovács Jánosunk tapsol hozzá. Meg a 13. havi nyugdíjhoz is. Joe akkor gurul be, ha a szövetségi kormány beleteszi a mocskos kezét az ő bizniszébe. Megél ő magától. Mások a reflexek. Ezzel együtt a magyar elit is hibás. Demjánnak és Csányinak épp most esik le, hogy átverték őket. Megérdemlik.

buddha 2013.11.18. 10:05:59

jó a poszt,hűen tükröz mindent
csak ki kell menni hétvégén egy falusi meccsre,megérted,hogy miért tart itt az ország,persze ha fülelsz és nem a meccset nézed..

Gera 2013.11.18. 10:07:37

Ezt kikérem magamnak, a facebook profilomat Kovács Jánosnak hívják :)

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 10:10:40

@TaTa86.: magyarázkodhatsz haver, te liberális vagy.

fists 2013.11.18. 10:11:58

Na még egy önnön vélt intelligenciájába beleszédült pökhendi libsibolsi, aki szerint ha a nép nem azt gondolja mint ők, akkor a nép hülye büdösparaszt proli. Hiszen ha a hülye bunkó nép olyan pallérozott lenne politikailag. akkor nem a saját zsebét nézné, hanem fizetne inkább 2x annyi rezsit, 3x annyi szja-t, hisz ez az ára annak, hogy megint jó sok segélyt fizethessenek a nem is rászorulóknak, és ne kelljen már a drága bankoknak bankadót fizetni. Hát pedig az ökör hülye bugris nép az a világon mindenhol arra szavaz, aki azt igéri, hogy többet hagy a zsebében. Mondjatok egy példát ahol nem. Hát ha még tényleg be is tartja az igéretét és tényleg többet hagy a zsebében akkor azt miért is akarná leváltani. Finnyáskodó, amúgy anyagilag jól eleresztett libsibolsi entellektüelek kedvéért?! Haha...

Kiábrándító valóság · http://goo.gl/IoXK6 2013.11.18. 10:12:03

@Mária: Nem vagyoni, vagy intellektuális, hanem morális cenzus kéne.

fizetekmegegysort 2013.11.18. 10:17:29

@fists: miről beszélsz? Kétszer annyi a kajaszámlám, a bankköltségem mint 2010-ben, 400 ft a benzin...stb. Csak a hülye nem veszi észre, hogy az egyik kezükkel adnak, a másikkal meg 2x annyit vesznek el. Erről ír a posztoló is...

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 10:18:56

@fists: Éppen, hogy megokosodott a nép, mert most már nem hisz a ballibsi politikusoknak.

Eleve nem lett volna szükség pld. bankadóra, ha 2002-ben nem Gyurcsánynak, hanem Orbánnak hisznek.

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 10:20:59

@fizetekmegegysort: Köszönd meg Gyurcsánynak. Az államadósság nála nőtt meg 30%-al, az IMF hitelt is ők vették fel.

Vagy hogy gondoltad, mindezt ő is fizeti ki? Akkor te vagy a birka, nem Kovács János.

Ezt neked kell kifizetni, méghozzá most (is).

2013.11.18. 10:22:49

@fists: Magad bizonyítod a poszt igazságát. A megoldás nem az, hogy csökkentjük az árakat, mert ezzel azt érjük el, hogy elmegy a tőke, nincs beruházás és lerohad az ország. Chavez alatt sem nőttek az árak, most foglalta el a katonaság az elektronikai üzleteket, hogy olcsóbb legyen a színes tévé. A megoldás az, hogy növekvő gazdaságot csinálok növekvő bérekkel és abból az emberek tudják a számlákat fizetni. Csak ehhez intelligencia kell, mert nehezebb, mint erőszakkal árat csökkenteni. Kedvencem a bankos rész, mivel a hitelezés leállt, az MNB kénytelen a bankokat finanszírozni, hogy tudjanak miből adni a vállalkozóknak. A párszáz forintos spórolásod ára a több milliárd eurós MNB devizaállomány leépítése és 3 ezer millárd forint magánnyugdíj elköltése volt. Megérte? Aligha.

Netuddki. 2013.11.18. 10:28:01

Ostobaság azt hinni, hogy a "Kovács Jánosok" ostobák...

2013.11.18. 10:29:13

@♔bаtyu♔: Az a világválságnak volt köszönhető. A legalapvetőbb tényekkel nem vagy tisztában. Most csak azért nem nőtt jobban, mert eltüzeltek 3 ezer milliárdot és lejjebb vitték az MNB devizatartalékát. Persze ez a pénz később a nyugdíjak kifizetésekor hiányozni fog. Emésztgesd.

Netuddki. 2013.11.18. 10:29:43

@♔bаtyu♔: Ó, ebben ne legyenek kétségeid! A gyurcsányod is felelősségre lesz vonva azért ami alatta történt, meg az orbánod is amit ő qrt el...

fizetekmegegysort 2013.11.18. 10:29:58

@♔bаtyu♔: aha, értem. Gyurcsány tehet arról, hogy 2010ben elvették a rezsitámogatásokat és most egy részét "rezsicsökkentésként" megkapjuk. Arról is, hogy elvették a GYED melleti munka lehetőségét, és most "extraGYED" néven visszaadják. Arról is, hogy "neazemberekkelfizessékmeg" bankadó, tranzakciós illeték és hasonlók miatt a pénzügyi ktsgeink megnőttek. Milyen fasza, hogy 3,5 év kétharmados kormányzás után még mindig csak annyi az érv, hogy Gyurcsány meg elmútnyócév.... Na, erről írt TaTa: ha holnap csecsemőket reggelizik Orbán a Kossuth téren, nektek akkor is azelmútnyócév lesz a hibás, meg a Gyurcsány.
És mielőtt ezzel jönnél: balfaszok azok ott a libsi oldalon is, de legalább nem mondják meg nekem minden nap, hogy hogyan legyek jó állampolgár.

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 10:33:18

@storker: Ez egy általános elv, ami igaz. Azonban a tröszt ellenes törvények éppen a legnagyobb kapitalizmusban vannak, továbbá válság idején a kormányok általában beavatkoznak, árszabályozással, állami megrendelések piacra zúdításával.

Semmi probléma nincs azzal, ha a kormány különféle eszközökkel csökkenti az energia árát, az még nem jelenti azt, hogy minden területen beavatkozik.

A bankos példád is hasonló, nézd már meg milyen vállalkozási hitelek vannak, a vállalkozások olcsó állami hitelekre cserélik le a régieket, ami eleve azt jelenti, hogy bőven van hitel.

Az más tészta, hogy ezt először ki kellett böjtöltetni, továbbá le kellett szorítani az inflációt is.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.18. 10:34:00

Jó az a viaduktozás, meg alagutazás az autópálya ügyben! Érdekes, hogy sosem mérnököket kérdeznek meg, hanem politikusokat, celebeket, tehetségkutató nyerteseket, műzöldeket és más hasonló "hozzáértőket"... :)
Én mérnökként eddig akárkivel beszélgettem, ha érdekelte és rászánt 5 percet a megértésre, mindegyiküknek el tudtam magyarázni, milyen társadalmi kényszerek és természeti törvények szükségszerű következménye volt az alagút és a völgyhíd.
Persze azt is tudom, hogy a szürke igazság megértésénél sokkal szórakoztatóbb a szenzációhajhász behabzás. :)

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 10:35:56

@fizetekmegegysort: Ha én veszek fel egy kurvanagy hitelt a én te kontódra és eltelik húsz év, akkor egészen biztos, hogy te elmúlt húszéveznél.

fizetekmegegysort 2013.11.18. 10:37:12

@Frady Endre: nekem spec egy madárvédő barátom magyarázta el a völgyhidat... Na azóta nem akarok okosabb mérnök lenni a mérnöknél, természetvédőbb a természetvédőnél. De tényleg bárkinek mondtam, az volt a válasz: merloptakaszocik.

Amatőr 2013.11.18. 10:37:43

@Frady Endre: "Én mérnökként eddig akárkivel beszélgettem, ha érdekelte és rászánt 5 percet a megértésre, mindegyiküknek el tudtam magyarázni, milyen társadalmi kényszerek és természeti törvények szükségszerű következménye volt az alagút és a völgyhíd."

Nos, az alagúttal kapcsolatos érveket én is szívesen meghallgatnám! Mint érdeklődő kívülálló.

♔bаtyu♔ 2013.11.18. 10:37:51

@storker: Hogyne. A világválság okozta, hogy 2006-ban 13%-os volt az államháztartási hiány.

Azt hiszem, megköszönöm, hogy szakértősködtél, de a továbbiakban már nem igénylem:)))

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 10:39:06

@♔bаtyu♔: Ennyi. Egyszerű vagy mint a faék. Liberális vagyok és kész. Mondjuk tényleg nem vagyok oda ezért a nacionálkommunizmusért, amit a fideszesek annyira kajálnak, és a libsik sem.

Vombatus Ursinus 2013.11.18. 10:41:45

@♔bаtyu♔: Most is a te kontódra veszi fel a kormány a hiteleket kötvénykibocsájtás formájában. Az mennyivel jobb?

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 10:42:23

@storker: Egyezzünk ki: Gyurcsány és Megyó sz*r volt, mi több, amit 2004-2006ig csináltak az konkrétan a hazaárulás határát súrolja.

Orbán meg ugyanazt csinálja mint ők.

Egyik sz*r, másik ph*sch. Lehet választani.

Netuddki. 2013.11.18. 10:43:43

@Frady Endre: "Én mérnökként eddig akárkivel beszélgettem, ha érdekelte és rászánt 5 percet a megértésre, mindegyiküknek el tudtam magyarázni, milyen társadalmi kényszerek és természeti törvények szükségszerű következménye volt az alagút és a völgyhíd."

Tényleg igazi költő vagy! Szebben nem is lehetett volna körülírni a lopást! ;)

szanalmas 2013.11.18. 10:45:45

@kovi1970:

Abszolút. Bírom, mikor Kovács Jánosok ítélkeznek Kovács Jánosokról, meg népeznek, meg emberekeznek, meg birka magyaroznak. Meg ők a fasza gyerekek és helikopterek. Meg különbek és a szent tudás birtokosai. Milyen alapon?!

Netuddki. 2013.11.18. 10:46:13

@♔bаtyu♔: Nézd B+! Qrvára unalmas már, hogy a felelősséget a fidesz mindig a zelmúlt8évre mutogatva akarja elkerülni! Ez nem csökkenti a maszop felelősségét, és a tiéteket se.
Fidesztrollok! A legközelebbi fejtágítón felvethetnétek ezt a témát mert pont az ellenkező hatást éritek el vele...

fizetekmegegysort 2013.11.18. 10:46:21

@♔bаtyu♔: ha te úgy veszel fel a hitelt a kontómra, hogy előbb a többség megválasztott és felruházott ezzel a jogosultsággal, akkor rábasztam, nem húszévezek. Ezért nem négyeljük mi fel az Orbánodat, nem dobáljuk a Parlamentet kockakővel, nem gyújtogatunk az utcán autókat. Max kis foci az Orbánfejjel, ami szerintem gusztustalan, és nem menti fel azokat, akik csinálták az akasztott Gyurcsányos performanszotok sem - amiről nagy kegyesen megfeledkeztek a ballibsizés közben akkor, mikor méltóztattok megsértődni a Vezér szobordöntése kapcsán. Szóval épp ezért el kéne dönteni mi legyen: ha te elmútnyócévrzhetsz én is szidhatom Orbánékat. Vagy elfogadjuk, hogy minden kormányt megválaszt valaki, és utána elkezdünk racionális érvek alapján beszélgetni dolgokról, amiket máshogy látunk/gondolunk.

2013.11.18. 10:52:32

@♔bаtyu♔: Várj, ez akkor volt, amikor Orbán 14. havi nyugdíjat ígért? Mert amit én láttam az volt, hogy nőtt a GDP, teremtődtek munkahelyek és fejlődött a gazdaság. A 2006-os őszödi beszéd az ezzel való szembefordulást jelentette és lám, el is indult lefelé a mutató. Persze a világválsággal ők sem számoltak. De amíg alattuk megvolt a nyugdíjpénzem és nőtt a devizatartalék, addig Orbán remekül elköltött több ezermilliárdot, így meg kissé az az érzésem, hogy más **-val veri a csalánt. Így könnyű arról beszélni, hogy nem nőtt az adósság. Ja és recessziót is okozott, ami még Gyurcsánynak sem sikerült.

Netuddki. 2013.11.18. 10:53:04

@szanalmas: Attól, hogy az állampolgárok a "redvás szendvics" és "gennyes tus" közül valakit megválasztanak, és a megválasztottak pozíciójukkal kapcsolatban bűncselekményt követnek el még nem a választók a felelősek. Főleg, hogy idáig még egyik párt se úgy kampányolt, hogy válasszatok meg, mi majd jól ellopjuk az adótokat amit kemény munkával adtatok be a közösbe.
Addig meg amíg nem lesz egy értelmes alternatíva a választásokra, addig nem kéne szidni a zembereket. Lúzer blogíróknak se...

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 10:55:01

@fizetekmegegysort: " Ezért nem négyeljük mi fel az Orbánodat, nem dobáljuk a Parlamentet kockakővel, nem gyújtogatunk az utcán autókat. "
Pedig tök őszintén: nem ártana. Sajnos Kádár óta nálunk virtus a birkaság.

Orbán tönkreteszi a gazdaságot, képtelen akármit is kezdeni a meglévő krízisekkel. pofátlanul tömi a középosztály terhére a szpáhiai zsebét, állampártot épít, és nem volt ellene egyetlen épkézláb tüntetés sem!

szanalmas 2013.11.18. 10:57:10

@kovi1970:

Pontosan. Vérciki, hogy valaki úgy gondolja, hogy ő sokkal zemberebb, mint a zemberek.
Vagy ha gondolja, ne írja le, vagy ha leírta, ne írja alá, vagy ha aláírta, tagadja le! :)

scsaba1 2013.11.18. 10:57:41

@Frady Endre:

Én pedig legalább annyi mérnököt fel tudok vonultatni, aki a fejét fogja a viaduktól vagy az M6-os alagútjaitól, sőt a sehova sem vezető M6-os autópályától úgy általában. Amelyre a mai napig is igaz, hogy egy átlagos kedd délelőtt a Dunaújváros utáni szakaszon simán le lehetne forgatni egy posztapokaliptikus filmet, amelyben a főhős valami Madmax autóval menekül a kihalt autópályán.

Pl. nonszensz, hogy hamarabb épült meg az, mint a fővárost elkerülő körgyűrű.

@poszt
És hol van az a többmillió Kis József, akinek hányingere van az egész garnitúrától fideszestől, szocistól, gyurcsányostól, bajnaistól együtt. Hogy a teleibebaszott úgynevezett ellenzék végtelenített Júdea(i)-népe-nemzeti-népfrontot játszanak a Brian életéből, miközben a Fidesz simán kirabolja az országot.
Elmegy Londonba mosogatni?

fizetekmegegysort 2013.11.18. 10:59:20

@TaTa86.: tudom, hogy nem ártana. Három kiskorút nevelek - gyáva vagyok kivonulni (ezzel együtt volt hogy várandósan megtettem mert azt mondtam ezt nem lehet csinálni)

Jenyei 2013.11.18. 11:05:38

Tessék, egy Nagy János NAV-os nem várt tovább. Milyen sors vár rá?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.18. 11:08:29

@scsaba1: Anno írtam erről (mármint az M6-os alagútjairól és viaduktjáról) egy cikket: holnapmagazin.hu/print.php?type=A&item_id=5224 :)
Az M0-lal is az a helyzet, hogy a műzöldek miatt nem záródik. Bárhová is jelölik ki a mérnökök a nyomvonalat, jön pár műzöld és tiltakozik. Ezért is írtam egykor az alábbi versikét:

Ha az eső...

Ha az eső szikla lenne,
Kiskertemben agyonverne,
Hogyha pedig medve volna,
Ereszünkből kibrummogna.
Netán lenne olaszrizling?
Ittasodna minden grizzlynk.
S ha mint aszfalt nyerne testet,
M0 körbeérné Pestet!

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2009/08/ha-az-eso.html

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2013.11.18. 11:11:52

@fizetekmegegysort: Alapvetően a tüntetés nem háromgyermekes családanyák sportja. :o)

Fullánkos Algol 2013.11.18. 11:12:07

Ezzel így kiragadod a helyzetet a szélesebb történelmi és abból fakadó társadalmi kontextusából.
A megértéshez szükség van annak felismerésére hogy ki ki volt előző életében. Pl.:
Akkor: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/28/Kun_bela.jpg most: www.szuperinfo.hu/2013/10/orbanviktorfideszmpsz09010402.jpg
Akkor: m.cdn.blog.hu/sz/szegyenfuzet/image/10.%20R%C3%A1kosi%20M%C3%A1ty%C3%A1s.jpg most: upload.wikimedia.org/wikipedia/hu/thumb/e/e3/Rog%C3%A1n_Antal.jpg/250px-Rog%C3%A1n_Antal.jpg

Kandeláber 2013.11.18. 11:31:13

És előtte mi volt, kispofi?
Magyarország mint szovjet provincia.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2013.11.18. 11:33:05

@♔bаtyu♔: Ehhez annyit szeretnék hozzátenni, hogy Kovács János pl. nem vesz autót (ahol a járulékos költségek, átíratás, stb. nagyon csendesen a triplájára emelkedtek az utóbbi években) nem kell megváltania a nagyapja sírját (27000 forint helyett hipp-hopp 120 000 forint) és még sorolhatnám. Ugrálok az örömtől, hogy havonta 500 forinttal kisebb a rezsim (mert eleve jól szigetelt házban, takarékosan, ésszel élünk), miközben bármilyen extra esemény történik (amiből az ún. középosztálybeli családban évente van egy pár, Kovács Jánosnál meg nincs, aki meg hülyére lopja magát, az úgyis lexarja...) súlyos százezrekkel fizetek többet. De szerintem nagyon érdemes lenne azt is összeírni, melyik élelmezési cikk mennyivel lett drágább az utóbbi 2-3 évben.

Beru 2013.11.18. 11:37:28

A németek jópár éve belementek, hogy több adót fizessenek, azért, hogy felzárkózzon a volt NDK. Pocsék helyzet volt, de belementek, a jövő érdekében. Szintén a németek pár éve belementek, hogy jóléti juttatásaikat megnyirbálják, azért, hogy erősödni tudjon a gazdaság. A jövő érdekében. Az eredményt látjuk.
És mi történik nálunk? Ha valaki ki meri mondani azt, hogy "fájni fog", mindjárt keresztre feszíti. És nem, nem Bajnait védem, hanem azt a politikust védeném, aki végre, egyszer megcsinálná azt a fájdalmas átalakulást, melyet halogatnak a rendszerváltás óta, amely miatt nem versenyképes az ország. De Kovács János miatt ez lehetetlen.Pillanatnyi érdeke miatt lehetetlen. És ez borzasztó.

seahawks 2013.11.18. 11:42:59

Szerintem meg szok a vesztesek skik politizálnak. Én nem. Tojok mindenre szavazni sem járok 94 ota. Igy vagyok boldog ember.

Amatőr 2013.11.18. 11:46:15

@Frady Endre: A völgyhídról nem kívánok vitatkozni, de ilyen épületes baromságot, minthogy 10-15 méter magasságú löszpukliba alagutat építünk - merthogy abba fúrni is képtelenség - még nem látott a világ!

Arra nem gondoltak, hogy nem elég, hogy az építkezés - beomlással együtt - csak kidobott pénz volt, de az autópálya létezéséig az év 365 napján, napi 24 órában felügyeletet, energiát és rengeteg pénzt igényel? Nagyságrendekkel többet, mint az azonos hosszúságú autópálya!

De most már mindegy, legfeljebb turistacsalogató látványosságnak jó lesz!

Ezek után nem fogunk csalódni, ha a 4-es autópályánál a Tisza alá is alagutat építenek. HOSSZÁBAN!

Amatőr 2013.11.18. 11:56:50

@Beru: "A jövő érdekében. "

Az öregem is úgy élte le az életét, hogy ma tegyen le az asztalra és majd holnap fel is vehet róla. Aztán valahogy az az asztal mindig üres volt.
Nekem is minden adminisztráció azt sulykolja; ma egy kis megszorítás, nadrágszíjhúzás, esetleg pici fájás, oszt majd holnap, vagy jövőre, vagy nemsokára jobb lesz.

Tehát a legnagyobb tisztelettel bár, de kérném, hogy a kedves édesanyjukat hülyítsék! És annak okozzanak pici fájást is, mert nekem már fájt eleget.

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.18. 12:17:17

@Amatőr: Egyrészt az a "löszpukli" sok helyen jelentősen meghaladta a 10-15 métert. Ha rézsűsen emelték volna ki, akkor a nyomvonal széles sávjában rengeteg termőterületet ki kellett volna sajátítani és megszüntetni.
Egy autópálya egyébként nem egy szalag, amit csak ráfektetnek a tájra. Szigorú előírások szabályozzák a maximális hossz- és keresztesését, a függőleges lekerekítési és a vízszintes kanyarodási sugarakat. Ha az alagutaknál följebb lett volna emelve, akkor a völgyekben hosszabb és magasabb hidakat kellett volna építeni.
Még annyit, hogy az ajánlattevő kivitelezők mind beárazták a bevágásos ill. az alagutas verziót, és mindegyiküknél az alagutas jött ki olcsóbban.
Ja, és a bevágás esetén kitermelt 3 Keopsz piramisnyi földet is nehéz lett volna bárhol az országban eltüntetni. :)

Amatőr 2013.11.18. 12:51:20

@Frady Endre:
Tudod, a nyolcvan alatti IQ-val nehéz felfogni, de megpróbálom!

Ha jól értem, tehát a jelzett hely egy különleges adottságú, sőt, esetleg világunikum, amelyhez hasonló nincs még egy e földtekén és ezért kellett alagutat építeni a pukliba?

Vagy tévednék és például az elég síkvidékű Hollandiában is számtalan hasonló alagutat építettek az autópályákon?

Vagy esetleg ez egy globális probléma, amire a magyar mérnöki elit találta meg az egyetlen helyes megoldást?
Esetleg Pritzker-díj?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2013.11.18. 13:09:39

@Amatőr: Sajnos ez itt nem sík vidék. Ez a Geresdi dombság. Én jártam a helyszínen még építés közben és láttam két alagútvég között az áthidalandó völgyet. Fizikailag meg lehetett volna oldani sokkal drágábban töltéssel és bevágással is, csak irgalmatlan sok földet kellett volna megmozgatni és a töltés konszolidációja még a mai napig sem fejeződött volna be. Ja, és a bevágásból kitermelt talaj nem volt alkalmas töltésépítésre, azt valahol el kellett volna helyezni. Stadionépítésre sem volt alkalmas ám! :)
Ennek a területnek semmi köze egy hollandiai alföldhöz. :)

Amatőr 2013.11.18. 14:09:34

@Frady Endre:
Feltéve, de meg nem engedve, ha minden érvedet elfogadom, akkor is marad két megválaszolandó kérdés:

- Évenként hány száz, vagy fene tudja mennyi milla az alagutak üzemeltetési és felújítási költsége, illetve hány év alatt költődik el a két építészeti megoldás közötti költségkülönbség?

- Létezik e a földtekén még egy ilyen építmény?

Vidéki 2013.11.18. 14:41:06

@Creative destruction:

Írod:
"Az értelmiségiek azt gondolják magukról, hogy racionálisabban szavaznak a választásokon, mint azok, aki szerintük buták."

Az Investigation Discovery TV csatornát szoktam nézegetni.

Az Investigation Discovery TV csatornán az USA-ban megtörtént bűneseteket elemeznek, ismertetnek.

Érdekes, hogy a súlyos bűnügyeket esküdtbíróságok előtt tárgyalják.

Az esküdtek nem képzett jogászok, hanem egyszerű értelmes emberek.

A jogászoknak, a vád és védelem oldalán úgy kell érvelniük, hogy meggyőzzék a laikus esküdteket és az eljárás végén az esküdtek megvitatván a hallott érveket, azokat mérlegelve kijelenthessék: A vádlott bűnös, vagy nem bűnös!

Kandeláber 2013.11.18. 14:53:00

@Amatőr: Évtizedek óta ez a szlogen: egy kicsit most rosszabb lesz, de utána jobb.
Aztán kezdődik minden elölről.
Aki ennek bedől, az nem is birka, hanem egyenesen ökör.

Amatőr 2013.11.18. 15:57:06

@Kandeláber: "Aki ennek bedől, az nem is birka, hanem egyenesen ökör."

Ebben az országban tenger sok az ökör.

És sajnos igen keveseknek jut eszébe, hogy az ajánlattevőt (nadrágszíj, picit fáj, stb) elküldjék az anyjába. Pártállásra való tekintet nélkül! Mert általában azoknak ajánlgatják a megszorítást, akiknek már nincs miből és azok, akiknek meg tele a padlás.

Ha kérhetném bajnai elvtársat, talán kezdje önmagán.

Kandeláber 2013.11.18. 16:53:00

@Amatőr: Az imádói nem fogják megkérdezni. :D

Vombatus Ursinus 2013.11.18. 17:00:06

@Vidéki: "A jogászoknak, a vád és védelem oldalán úgy kell érvelniük, hogy meggyőzzék a laikus esküdteket és az eljárás végén az esküdtek megvitatván a hallott érveket, azokat mérlegelve kijelenthessék: A vádlott bűnös, vagy nem bűnös!"

Túl azon, hogy már megint valami off-faszságot hoztál ide, van ott még jónéhány büntetőeljárási okosság, ami nem vethető össze a magyar viszonyokkal. A példád marhaság.

Alkibiadesz 2013.11.18. 19:41:48

Persze az is lehet, hogy a magyar polip nem a Kovács Jánosokra épül hanem azokra a magukat okosnak és nemtömegembernek gondoló Gipsz Jakabokra akiknek az intelligenciájából csak arra futja, hogy megalkossák magukban a tömegember kovácsjánosok képét, ezzel igazolva a saját tehetetlenségüket.

Vombatus Ursinus 2013.11.19. 18:09:07

@Vidéki: Mert nem ugyanaz a jogrendszer, te ostoba barom...
süti beállítások módosítása