Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Hogyan ússzunk meg egy népszavazást?

2016.07.06. 20:44 | Proszektura | 196 komment

Címkék: népszavazás ellenzék Gyurcsány ORBÁN TAKARODJ! Mátyás mese

Mostanában a társadalmunk normálisabb felében többek között mindenki azon agyal, mi lenne a helyes magatartás az úgynevezett kvóta népszavazással, akarom mondani, hogy stílusos legyek, ezzel a Nemzeti Népszavazással összefüggésben.

És nem találják a jó megoldást.

Hát igen, most a baloldalon mindenki azon siránkozik, hogy jaj Istenem, hogy betett nekünk a Fidesz ezzel a rafinált kérdéssel, amire nem lehet helyes választ adni.

Sem az igen, sem a nem jó szívvel nem vállalható. Össze is vannak zavarodva. Menjünk? Maradjunk távol?

Azt mondja Gyurcsány Ferenc is Kálmán Olgának az Egyenes beszédben az imént, hogy a népszavazást csak a távolmaradással tehetjük érvénytelenné. Ezért ezt kell tenni.

Távol maradni. Fodor Gábor szerint viszont menni kell.

Hát ez a baj az ellenzékkel.

Hogy nincs csöppnyi fantáziájuk sem.

Ráadásul a jogszabályokat sem ismerik kellően. Mert igenis létezik jó megoldás. Mint a Mátyás mesében az a bizonyos lány, nekünk is azt kell tenni. Aki jött is meg nem is, hozott is meg nem is.

Vagyis el kell menni a szavazófülkébe és a szavazólapra jó keményen rá kell vésni a szöveget, hogy átlukadjon még a papír is:

ORBÁN TAKARODJ!

Az országos népszavazás akkor érvényes, ha az összes választópolgár több mint fele érvényesen szavazott. (Eredményes országos népszavazásról pedig akkor beszélhetünk, ha az érvényesen szavazó választópolgárok több mint fele a megfogalmazott kérdésre azonos választ adott.)

A mi szavazatunk ezért természetesen jogi értelemben érvénytelen lesz, vagyis nem lesz figyelembe vehető az 50 %-os részt vételi küszöbbel összefüggésben, ám ha sokan adunk be ilyen megjegyzésű szavazólapot, az viszont azért komoly üzenet értékű Orbán úr és bandája részére.

Vagyis üzenjünk Brüsszel helyett Orbánnak, hogy ő is megértse.

· 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr148871182

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Választói névjegyzékből való törlésem 2016.07.07. 19:31:34

Kedves Országos Választási Bizottság! Kérem a választási névjegyzékből való végleges törlésemet, vagy ha úgy jobban értik, akkor a leiratkozásomat. Indokom erre az, hogy álláspontom szerint, minden választás lényegét tekintve választási csalás, ahol ni...

Trackback: Leiratkozás a választói névjegyzékből 2016.07.07. 19:31:12

Kedves Orbán Viktor, Népünk Nagy Vezíre és Miniszterelnöke! Egy választási lista amire fel lehet iratkozni és tízezrek és százezrek iratkoznak fel rá, arról leiratkozásnak is lehetséges kell lennie. Ez alapvető állampolgári alapjog, vagy alaptörvény.  ...

Trackback: Törvényezési hiba a választási listáról való szabad leíratkozás hiánya 2016.07.07. 19:30:37

Kormányablak. Géppisztolyos szavazás? Kezeket fel vagy lövünk, de aki ránk szavazz, az leteheti az egyik kezét. Ilyen érzésem támadtak. Mert ez is a helyzet, csak legfeljebb a géppisztolyokat más helyettesíti. Jelenlegi felmérések szerint a választó...

Trackback: Választási névjegyzékből törölhetőek vagyunk 2016.07.07. 19:30:12

Nem kell elhinni egyik kormányzati,  Országos Választási Bizottsági, vagy más ügyintézőnek sem a megtévesztő kamu dumáit. Amikor csak arra hívják fel jellemzően a figyelmedet, hogy miért nem lehet. Mert lehet. Igen is le lehet már most is iratkozni, cs...

Trackback: Szavazási lehetőségek 2016.07.07. 19:28:56

Ha a geometriát szó szerint értelmezzük a két egymást metsző vonal nagyon sok helyes lehetőséget adhatna ki szavazásra. A zindex egyik cikke alapján mi se maradjunk le erről a lehetőség özönről, amelynek íróját minden bizonnyal ezen blog olvasgatása ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mr. Waszabi 2016.07.07. 18:34:19

@Tibi !: nem győzködöm én, dehogy - csak lejáratom. Pár trollt már felnyomtam eddig a Lázár titkárságon, miszerint ne pazarolják már az adóforintjaimat ilyen gagyira, legyenek szívesek. Mert nem építi a kormány imázst a szr propaganda. Mondjuk, nem válaszoltak, de én legalább megtettem hazafias kötelességemet, erre nem lehet panasza senkinek.
Nem kerül semmibe további emaileket írnom a Lázár-titkárságra - ha országunk szebb jövője a tét, ugye :)

nemecsekerno_007 2016.07.07. 18:44:24

@Mr. Waszabi: Jajjj... Hagyjuk. Nyílván mindeki troll, csak te vagy dömper.

Trackers 2016.07.07. 18:51:41

Elég gagyi poszt lett.

A kérdés az, hogy akarod-e, hogy az EU annyi migránst pakoljon az országba, amennyit csak akar ?

Erre kell válaszolni.

A többi az marhaság. Leszarható Gyurcsány és Orbán ugyanúgy általában is, avagy állandó jelleggel.
És ezen az sem változtat, hogy jelenleg Orbánnak van rohadtul igaza.

A blogger eltévedt.
Párthűsége, elfogultsága okán a valódi kérdésre meg se próbál válaszolni, hanem maszatol, Orbánozik.

És észre se veszi, mitöbb meggyőződése szerencsétlennek hogy igaza van.

De itt és ebben az esetben csak akkor lehetne igaza, ha azt akarja hogy az EU migránsokat öntsön az országba.
Ha nem akarja, akkor a NEM a jó válasz.

Mr. Waszabi 2016.07.07. 18:54:44

@nemecsekerno_007: mondtam én ilyet? Nem. De, ha lehet, ragaszkodjunk már az értelmes, tényekkel teli kommentekhez - a kormány propagandát szóról szóra, nos, azt hétfőként meghallgathatom a Kussuth Rádión elsőkézből. Aztán a hét folyamán a másik tucat képzavaró, egymásnak ellentmondó kormánystrómantól, majd végül a minielnöktől megint, aki cáfolja a saját maga által jól fizetett zavarkeltőit. Ha csak ugyanezen mellébeszélések 3. leiratát kopizza ide bárki, nos, az hányadik lehet a seggnyalók sorában? 527? 1042? Az ember élete ennél méltóbb pályára hivatott, úgy vélem.
De, egyszerűsítsük le: október 2-án elmegyünk szavazni, és mindenki kedve szerint voksol. Hol itt a probléma, nem értem? Biztosan nem az én egy szem érvénytelen szavazatomon fog eldőlni az eredmény - csak nekem nem kell mentegetőznöm vagy titkolóznom később - mert úgy szavazok, ahogy gondolom. Ez a szabadsági faktor mindenkinek rendelkezésére áll - de azt utálom, amikor politikai farvizeken evickélő rettegő majomcsapat akar győzködni arról, hogy kussoljak. Szóval, inkább ne tedd.

Kalmár 2016.07.07. 19:01:48

Kedves Blogger!

Fel kell tegyek neked egy nehéz kérdést!
Tudom, hogy nem fogsz rá konkrét választ adni, pedig nem bonyolult.

Az Orbán takarodj után mi jöjjön?
Szerinted ki tudná ezt az országot jobban kormányozni?
Ha a gazdaság számait vagy az átlagember zsebét nézzük ugyanis nehéz lenne azt állítani, hogy rosszabbul megy nekik a kormányzás, mint Fletóéknak ment!

Enélkül sajnos csak ugyanolyan vakló az ötlet, mint a hülye Britteké a brexittel. Neki a falnak ész nélkül.

Szóval ki jöjjön Orbán után?
Kire bíznád az országot?

Na, megállt a tudomány már?

dunántúli gyerek 2016.07.07. 19:24:20

888.hu/article-otven-migranst-sikerult-eddig-munkaba-allitani-a-2-milliobol-nemetorszagban

- számoljunk kicsit: a jól képzett, motivált agysebészekből 54et sikerült munkába állítani eddig(őket is a postánál ami állami kézivezérlés alatt müxik), holott átlag legalább 1 éve ott vannak

- a segélyre költhető összeg 4,1 mrd euró (1200 mrd forint), a beilleszkedésre mégegyszer ugyanennnyi
magyaridok.hu/kulfold/19-milliard-eurot-koltenenek-nemetek-jovore-migransokra-815095/

Tavaly 48000 magyar ment ki a Németekhez, gondolom dolgozni. Osszunk már egy kicsit: 19.000.000.000/48.000=39583 euró/kopf, és ez csak a töredéke a valós ktgnek, mert ez csak a központi ktgvetésből jövő pénz ehhez jönnek a tartományi ktgvetésből jövő havi 670 euró+lakhatás/migráns

Ez aztán a win-win, de úgy látszik a németeknek belefér. 5 év nem integráció után hazaküldeni még drágább lesz őket. Szerintem építhetünk kerítést a nyugati határra sofort.

dunántúli gyerek 2016.07.07. 19:41:37

@dunántúli gyerek: Bocsi elszámoltam magam.

Ha a jóváhagyott migránspénzt 19 mrd eurót elosztom a tavaly Németországba kivándorló 48000 magyar között majdnem 400.000 euró jön ki/kopf (120 millió forint/fő)

Nem integrálódnánk szívesen annyiért? Mert az araboknak eddig nem sikerült.

ob.szerver 2016.07.07. 20:00:45

@Kalmár:

"Ha a gazdaság számait vagy az átlagember zsebét nézzük"

Tényleg? A gazdaság számait? Azét, amelyik nyugati segélyek nélkül 0%-os növekedést produkált volna 6 év alatt, és a GDP 4%-át kitevő segélyekkel is csak átlag 1,5-öt? De nem ám akármilyen bázisról. Az elmúlt 80 év legnagyobb válságának mélypontjához képest. Még egy természetes visszapattanásra is képtelenek lettek volna önerőből. Szerinted ez tényleg csúcsteljesítmény, aminél senki nem tudna jobbat?

cipraszon 2016.07.07. 20:26:53

A posztoló megpróbál Orbán Viktornak üzenni. Legalább is agyal rajta.

Bellabella 2016.07.07. 20:42:04

Kár, hogy a szavazólapra írt szöveg nem jut el az "illetékeshez", csak az önkormányzati dolgozókhoz, akik jót röhögnek rajta. Volt, aki falloszt rajzolt, meg ilyenek...

micsoda? 2016.07.07. 21:15:09

@Illiberális ahogy Kossuth Lajos mondta: Köszönöm, látom komolyan gondolod, hogy meggyőzzél.

Magyarország sűrűn lakott település ezt én is tudom. Egy helyre több ezer menekült csak próbára tenne bennünket, és őket is. Megoldás lehetne a kvóta fizetése, vagy más, de ekkora ellenszenvet mutatni velük szembe, nagy hiba!!!

dunántúli gyerek 2016.07.07. 21:29:17

@ob.szerver: Ha a nagyanyádnak farka lett vóna.....

Azét ami az EU támogatással együtt minusz 15%osan nőtt a SZOCIK alatt, de legalább qrvára nőtt az adósság is...nem igéret, bizonyíték

Ugye?

dunántúli gyerek 2016.07.07. 21:31:07

@micsoda?: Eleinte én is ezt hittem.....de most már látszik hogy az EU jobb ha nem ugrál nagyon, mert nem marad egy tagja se a Németeken kívül.

Jolka40 2016.07.07. 21:43:41

@kokuszpok: De jó olvasni egy normális kommentet.

hahópihehh 2016.07.07. 21:49:01

@Ballib cenzúrázók réme 14: talán mert mindenki baszott NORMÁLIS bevándorlási politikát kialakítani, nem? nem vagyok bevándorlásellenes, ha megfelelően monitorozva van, h ki mit tesz meg azért, h befogadja az anyaország. na erre kellene költeni a pénzt, nem faszom stadionokra, mert nem lehet en bloc kijelenteni, h mindenki csak robbantgatni jön ugyanúgy, ahogy azt sem, h mindegyik agysebész. a kérdés, h ki mit hajlandó tenni azért, h előrébb jusson.

kovier 2016.07.07. 21:53:44

Ez a megoldás iga lenne akkor, ha normális kormányunk lenne, de nincs! Ahol az a nemzetgazdasági koncepció, hogy csakazértis, ott értelmetlen egy ilyen megoldás! Csak egyetlen esetet mondjon a kedves posztoló, amikor orbán értett bármiből is... azon kívül, amikor gyerekkorában verték! NE MEBJRETEK ELSZAVAZNI!!! Ez az egyetlen jó üzenet! Olyan csapat, amelyben az ilyen bircafélék lubickolnak, csak tönkreteszi... már tönkre tette... ezt az országot!!!!!!!!!

kovier 2016.07.07. 22:01:36

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: Olyan szervilisen ostoba vagy, hogy egyszer még tanítani fogják! Mit főszerkesztesz? Hogy ki, mikor, hogyan nyalja a hibbant vezéretek seggét? Kíváncsi lennék rá, hogy ha valaki hasonló mentalitású másik párt nyerné a következő választást, és ugyanazt csinálnák, mint most orbán, elvennének mindent az orbán geciktől és odaadnák, akár visszamenőleges érvényű törvényeket hozva a legalizálásra, hogy akkor mit mondanátok, mit csinálnátok! Döbbenetes, hogy ti ezt a kigyúrt, tolvaj, illibeláris, álkeresztény konzervatív hazug diktatúrát népnemzeti érdeknek látjátok! Döbbenetes, hogy Bencsiknek és neked mindenről az jut eszetekbe, hogy ballib... !!! Ti vagytok a lyukban a sötét!!!! Annyira sötét, hogy nem is látjátok tőle magatokat!!!

Frank99 2016.07.07. 22:03:23

napokban baráti társaságban erről beszéltünk.
Mivel gyűjtik azok adatait -igen gyűjtik, mert ott az alá nem írt jelenléti ív- el kell menni. Nagyon sok embernek, vállalkozónak akár egy kisvárosban, településen nem mindegy, hogy milyen adatokat tárol róla Kubatov.
Aztán utána már azt írsz a lapra, amit akarsz.

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.07. 22:11:27

@Kovicser:

А nép érdeke a jelenlegi hatalolmgyakorlás folytatása, annak minden hibája ellenére. Az alternatíva a gyarmati iga folytatása, hatalmas elnyomással.

Nem a módszerek számítanak, hanem a célok. A csőnya módszerek is megbocsáthatók, ha a célok jók.

Vírusbácsi 2016.07.07. 22:24:52

@Kalmár: hogy ki jöjjön utàna? Egy tànyèr bableves. Sok csülökkel. Az is jobban csinàlnà. Nem, nem az ördög, akarom mondani gyurcsàny. Ő se jöjjön. Kinevezzük a bablevest m.elnöknek, egy szèklàb a belügyminiszter, egy pohàralàtèt a külügyminiszter, stb, garantàlom, hogy minden jobban menne...

bonsalty 2016.07.07. 22:33:15

Hatalmas ötlet, rendszerváltó. A baloldalnak nem ez a problémája, hanem az, hogy a lelemėnyes fuck you böfögėsen kívül másra nem futja. Ės kit érdekelnek az üzenetek, ha nincs tartalma. A szavazó bizottság kiveszi és ėrvényteleníti a szavazatot, lepecsételik a bizottsági jegyzőkönyvet. Nektek egy emberre lenne szüksėg aki:
a)Tud beszélni, van karaktere.
b) Van programja a nyugdíjemelėsen kívül. Egy gazdasági program.
c) Egy nemzeti program, mely nem a demokrata párt amerika programja.
d)Van egy pártja, amely támogatja.
De csináljátok, ha jól esik.

ob.szerver 2016.07.07. 23:11:05

@dunántúli gyerek:

Az hogy ennyire ostoba vagy, arról nem tehetsz. De arról már igen, hogy még ahhoz is lusta vagy, hogy utánanézz a számoknak, és a tényeknek. Nem olyan nagy erőfeszítés, próbáld ki. És akkor talán nem irkálsz ekkora baromságokat.

Skagerrak 2016.07.08. 05:50:27

Bocs, de az ember nem fogja felaldozni a hazajat csak azert mert nem bir egy politikust.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2016.07.08. 06:22:38

@user friendly: Mivel voltál "biztos", nagyjából sejted, hogy "normál" körülmények között mennyi az érvénytelen szavazatok száma... Nagyjából azokra a hülyékre korlátozódik, akik elmennek, de képtelenek megoldani azt a bonyolult feladatot, ami arról szól, hogy a két rublika egyikébe húzzanak egy x-et...
Hiába nem olvasod el, attól még összeszámolod, és ha most kiugróan magas lenne az érvénytelenek száma, az azért megjelenik a jegyzőkönyvben, és így már "jelzés" értékű...

Behajtó70 2016.07.08. 07:00:18

A zorbántakarodj kevés lesz, elvtársak! Kéne valami egyéb is, ami nem anti-izé, mert ha esetleg valahogy mégis elcsalnátok a választásokat (lásd osztrák liberális csaló haverjaitok), akkor lesz itt háborgás rendesen, de nem ám olyan öszödibeszédes,

prakp 2016.07.08. 08:11:01

Tök jó, hogy nemzetközi egyezményről egyébként se lehetne népszavazni. Szóval a geci megint csak a szart kavarja, terel a síbolásról. A csóri.

Netuddki. 2016.07.08. 08:12:12

Reggel volt a kovácsszóvivő a Kossuthon.
Persze a tolvaj bűnöző fajtája most kötelességről hablatyol a fidesznépszavazás kapcsán. Múltkor meg mindent elkövettek, hogy minél kevesebben menjenek el választani. Elmennek a jó q. annyukba! Már ezért sem fogok elmenni szavazni egy teljesen jelentéktelen kérdésben.

Azaz annyira nem jelentéktelen, hogy ha érvényes lenne (nem lesz) és borítékolhatóan 90% lenne a nemek aránya, az orbán megint kijelenthetné, na ugye. Na, ezt az örömet nem akarom megszerezni ennek a piti tolvaj bűnözőnek!

Netuddki. 2016.07.08. 08:26:31

@Behajtó70: Nyehehe! Öröm látni az (előre borítékolhatóan) eredménytelen fideszes "nép" szavazási kezdeményezéssel kapcsolatos vergődését a tolvaj fidesztrolloknak.

Zsuzsi25 2016.07.08. 08:45:06

@Mr. Waszabi: Ezzel meg egyet is ertenek veled, komolyan! - HA! ezer emberrol lenne szo (es nem az en telepulesemen raknak le oket (mint mondtam, neked is addig van ez a velemenyed, mig nem te szomszedodban vannak
....Szerinted franciaorszagban hogy kezdodott? Ugyanigy. 1000.el. aztan szepen szaparodtak...csaladegyesites stb. Es tessek...1 millio dög
De zavarnak az eloskodo ciganyok is. (Gondolom rajuk celoztal)
De kell nekunk meg 1 millio?
Te irsz arrol, hogy "ne csak a pillanatnyi erdeket nezzuk"...pedig pont te vagy az, aki nem nez a jovobe....mert nem 1000 emberrol van szo. Hanem legalabb 1 milliorol
Te mirol beszelsz?? Orban keresztul viszi az akaratat egesz europaval szemben??? Nem kell jeresztul vinni semmit. Merkelen kivul 90% azt mondja, hogy toloncoljak vissza oket. Akar haborus ovezetbe is. Marpedig ha ezzel Merkel szembe megy. Az nem demkkracia.
Nem a mi dolgunk megoldani az o problemajukat. Gyava fergek. Kormemden nem lattam még not. Egyet sem! Mind eleteros, 20-30-as ferfi....akik mast se csinalnak mint nyalcsorgatva, kivano tekintettel stírölik a noket. Gusztustalan. Emelygek ha csak egy ilyen koszos dög is méreget. (Ui: igen, kormendi vagyok.)

@prakp: Miert gindolja mindenki, hogy aki nem akar dögökkel egyutt elni, az tuti fideszes. Azert, mert nyugodt eletet akarok, es kkzbiztonsagot, plusz nem akarok eltartani meg tobb ingyenelot, abbol meg nem kovetkezik egyenesen, hogy fideszes is vagyok

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.08. 08:54:37

@Tibi !:

Vergődjél csak Gyucrsány csicska..

A magyarok hazazavarják a migránsokat, ha te ettől belepusztulsz is.

Mert nincs rájuk szükség, és mert ennnyit tudnak:

888.hu/article-otven-migranst-sikerult-eddig-munkaba-allitani-a-2-milliobol-nemetorszagban
Ötven migránst sikerült eddig munkába állítani a 2 millióból Németországban.
...

magyaridok.hu/kulfold/19-milliard-eurot-koltenenek-nemetek-jovore-migransokra-815095/
Németországban a szövetségi kormány jövőre 19 milliárd eurót fordítana a menekültügyre a költségvetés szerdán elfogadott tervezete szerint.
---
az állástalan migránsok munkanélküli segélyére 4,1 milliárd eurót szánnak, és szintén 4,1 milliárd euró jut a menekültek beilleszkedését szolgáló programokra.
...

É2I 2016.07.08. 08:57:07

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes: Nem kap tőlünk profitot? Eddig is csak azért jöttek ide, mert aránylag nyugi van. ÉS hatalmas vissza nem térítendő támogatásokat kaptak!
Van max egy tucatnyi jelentősebb EU-s cég nálunk, akiknek továbbra nem érné meg itt dolgoztatni - de ez se biztos.

Ugyanakkor könnyedén továbbállnak. Csehekhez, Szlovákokhoz, stb. Mi meg itt maradunk. Az ott dolgozókat nem számolom, mert szinte irreleváns, de a beszállítók tönkre mennek. Ez már jelentős.

Vissza már adó sem csorog.

A kínai nagy beruházások meg mind elmaradtak; egy sem lett, feltételezhető nem is lesz.

Ha kilépünk vesztjük azt a pozíciót is, hogy az EU-n belül tovább már nem adóztatják az EU-n kívüli cégeket.

Hankok tovább áll? Újabb érvágás.

Az EU-s áruházláncok szépen leépítenek, becsuknak, mert nem lesz fizetőképes kereslet. (Most kell majd figyelni a TESCO-t, mert könnyen ők teszik le a forgatókönyvet)

Szóval mind annak ellenére, hogy anno én nem szavaztam az EU-ra, most már semmiképpen sem szavaznék a kilépésre, mert nem élnénk túl. Túl kicsi a gazdaságunk, gyenge a fizetőeszközünk.

Ja és akkor tutira teli lennénk a migránsokkal, mert megvédeni tőlük magunkat a mostani haderőnkkel/határőrségünkkel -haha- nem lehetne. Ellenben az Osztrák határon azonnal ötméteres betonfalak épülnének.

Persze ez a legrosszabb forgatókönyv. De eddig a világtörténelemben mindig mi szívtuk meg, tök mindegy hol álltunk. (Na kivéve a Mátyás korát, de se pénzünk se paripánk azóta sincs.)

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.08. 09:08:10

@É2I:

Az nem tünt fel, hogy a kilépéspárti Nyugat - Európaiak elsősorban azért kilépéspártiak, mert az Eu számolatlan engedi be a migránsokat, és ahelyett hogy megakadályozná az idejövetelüket, szétosztaná őket igazságosan ?

Ezen kell változtatni.
Éppenhogy az EU egybe maradása érdekében, kell elérni hogy a migránsokat állítsuk meg, és a Merkeli értelemben vett multikultit azonnal szüntessük meg EU szerte !

Mert nem az a veszély, hogy mi kilépünk, hanem hogy NYugat Európa felbomtja az EU-t atomjaira, ha nem védjük meg magunkat együtt !

Mr. Waszabi 2016.07.08. 09:31:05

@Zsuzsi25: azért nem tudunk egyetérteni, mert figyelmen kívül hagyod az egyes országok vonzó képességét. A miénk momentán és még egy darabig nem lesz a szír, afgán bevándorlók célállomása az alacsony életszínvonal és jövedelmek miatt - szemben a fejlett nyugati, északi államokkal. Amiként volt ez a 90-es években is a Romániából bevándorlókkal. 10-ből 8 húzott Svédországba, Németországba, mi csak ugródeszkának kellettünk. A mostani beszivárgókból 10-ből 10 nyugati országokba igyekszik.
Nos, ezért látom tök felesleges parának a német vagy a francia, osztrák helyzethez hasonlítani a miénket - nincs semmi alapja. Sztem, akik idekerülnek a kvóta miatt - ha ez lesz -, akkor azok rövidesen elhúznak haza, vagy valami másik hasonló kultúrájú országba, ahol legalább szabadon mozoghatnak és jobban boldogulhatnak.
Másfelől, nézz csak körül, hogy elsősorban a távol-keletiek célállomása vagyunk - kínaiak, mongolok, vietnámiak számára. Elvannak, nem szerepelnek, dolgoznak - olyan munkákat, amiket mi nem akarunk vagy tudunk csinálni. Saját városomban szinte az összes, korábban magyar kiskereskedő által üzemeltetett ruházati boltot kínaiak vettek ki, miután a magyar ruhaipar bedőlt a válság alatt.

Neo07 2016.07.08. 09:53:33

Normális vagy, blogíró?

El kell menni a kvóta-népszavazásra, és nemmel szavazni!

A blogíró meg vagy hülye, vagy szélsőliberális hazaáruló.
Nem kétezer bevándorlóról lesz szó, hanem minimum több százezerről, de lehet akár egy-két millió ember is.

Ugyanis potenciálisa kétszázmillió néger, arab lesi Afrikában és a Közel-Keleten, hogy tényleg szabad a pálya? Ha elindulnak, az isten sem fogja feltartóztatni őket.

Azonkívül: ne feledjétek, aki az igennel szavaz, az a Schengen lebontására is szavaz. Ne legyenek illúziónk: ahhoz, hogy a betelepített embereket az illető országokban tartsák, bizony vissza kell állítani az állandó határellenőrzést.

Szóval, akárhogy is, Schengennek, a szabad utazásnak így is, úgy is vége... És ez az EU halálát jelenti...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.07.08. 09:59:46

Ezzel az ötlettel az a baj, hogy van az a választási bizottság, amit meg lehet győzni arról, hogy az ilyen szavazólapokat is Orbán melletti IGEN-nek jegyezzék be...
Abszurdisztán jobban teljesít!

málta 2016.07.08. 10:02:15

@Bajer Zsolt:
"Hat ezert, mert barmilyen kerdes merult fel az elmult 6 evben, ok SEMMIRE SEMMILYEN VALASZT SEM TUDTAK ADNI "az orbantakarodjon" kivul."

Elég szelektív a memóriád. Az ész érvek és tények azelőtt esnek ki belőle, mielőtt az első hangot felfognád.
Persze sokan vagytok így ezzel. Ez a Vezíred sikerének kulcsa, emiatt lophatják szét a szemetek előtt az országot.

Ebben az ügyben csak annyit kellene meghallanod, hogy mit is akar Brüsszel. Kevesebb mint 2000 menekült ügyének elbírálását, és pozitív elbírálás esetén hagyni őket itt letelepedni. Ha akarnak.
Ám persze senki sem akar itt maradni, mi több a magyarok is menekülnek (már akinek van lehetősége) - miért is?
Amúgy a Vezír már rég aláírta a vonatkozó EU-s javaslatot, ami egyébként demokratikusan, az európai többség akaratából, az őket képviselő képviselők szavaztatásával jött létre.

Te csak habzsold a hülyítő kormánypropagandát, neked csinálják. Sajna az én pénzemből is.

Kivlov 2016.07.08. 10:07:28

Távol maradni? Mert?
És még ti hőbörögtök, hogy nem működik a demokáré? :D :D :D

A távolmaradás a legnagyobb öngólotok, saját magatoknak mondotok vele ellent. Csináljátok. '18ban újra sz*ptok. :D

málta 2016.07.08. 10:09:10

@CSAK A dunába lőtt libsi a jó libsi !!:

"Elkepesztoek ezek a libsik. Az orbanfobiajuk miatt, kepesek lenenek, tobb tiz millio terroristaval elarasztani magyarorszagot."

Ez maximum a te fejedben van így.
Gondolom összesen ennyi fér bele. A sötét anyag kitölti az űrt.
Amit írtál, az a te feltételezésed (meg esetleg néhány hozzád hasonló elhülyített szerencsétlené), amire semmilyen hiteles alátámasztást nem tudsz prezentálni. A saját sörpuccsos ordításodon túl.
A nick neved nomen est omen - ha ugyan érted.

Mérnork 2016.07.08. 10:10:53

@bonsalty:
"b) Van programja a nyugdíjemelėsen kívül. Egy gazdasági program."
Hát, ööö, adóztassuk meg jó alaposan a gazdagokat!!!
Gazdag alatt meg azt értik, aki be van jelentve hivatalosan, mondjuk egy multinál és 150k Ft-nál többet keres. Az összes kamu minimálbéres vállalkozó meg az minimálbér+okosba bejelentett alkalmazottaik meg legyenek adómentesek. Na ez az amiért soha nem fogok a magukat demokratikusnak hazudó balfaszokra savazni.

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.08. 10:13:10

@málta:

Hála az égnek, ez minden normális ember fejében így van.
Csak a pár százaléknyi, hozzád hasonló agyatlan Gyurcsnyista gondolja, hogy a migránsok hasznosak, holott minden tapasztalat, és tény ennek ellentmond.

888.hu/article-otven-migranst-sikerult-eddig-munkaba-allitani-a-2-milliobol-nemetorszagban
Ötven migránst sikerült eddig munkába állítani a 2 millióból Németországban.
...

magyaridok.hu/kulfold/19-milliard-eurot-koltenenek-nemetek-jovore-migransokra-815095/
Németországban a szövetségi kormány jövőre 19 milliárd eurót fordítana a menekültügyre a költségvetés szerdán elfogadott tervezete szerint.
---
az állástalan migránsok munkanélküli segélyére 4,1 milliárd eurót szánnak, és szintén 4,1 milliárd euró jut a menekültek beilleszkedését szolgáló programokra.
...

Neo07 2016.07.08. 10:43:58

@Frady Endre:
"ilyen szavazólapokat is Orbán melletti IGEN-nek jegyezzék be..."

Most vagy az értelmezési képességeddel van baj, vagy direkt dezinformálsz.

A Fidesz a NEM-et akarja. Akarják-e, hogy az EU is... előírhassa? NEM.

Max val Birca főszerkesztőhelyettes · http://bircahang.org 2016.07.08. 10:49:49

@É2I:

Pont ezért kell regionális antibrüsszelita összefogás. Külön-külön lenyom minket Brüsszel, de egy egész régió ellen nem lesz képes így feklépni.

desw 2016.07.08. 11:00:34

@Mr. Waszabi:

"Ha ki akarom sarkítani, akkor minden magyar településre 1 migráns. Aki bűnöző lesz, azt lecsukják, ..."

Akkor is ilyen megértő és jószívű leszel, ha ez az egy szem bűnöző menekült a te szerettedet bassza meg?

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2016.07.08. 11:29:04

@Neo07: A NEM jelentené az Orbán igenlést.
Igen, Orbán a NEM-et akarja.
:)

room_101 2016.07.08. 11:38:33

Azért vigyázzunk az összefirkált, érvénytelenített szavazólappal. Az orbán seggéből előbújt választási bizottság esetleg azt mondja rá: na jó, határeset, de elfogadom.

room_101 2016.07.08. 11:39:58

@Max val Birca főszerkesztőhelyettes:
Látom, ezerrel nyomod itt is a szellemi környezetszennyezést. Nem unod még?

Mr. Waszabi 2016.07.08. 11:42:07

@desw: ez is csak rettegtető kamuduma. Nézz körül, naponta történik erőszak, késelés, emberrablási próbálkozások - pedig még itt sincsenek a migrik. És az átlagemberek többsége még is elkerüli az ilyen helyzeteket, mert nem jár olyan helyeken, rossz időpontokban, vagy egyedül, ahol ez előfordulhat vele. Ne tegyünk már úgy, mintha most hű de közbiztonság lenne.

rasztaszív 2016.07.08. 11:45:09

orbán a vatikán érdekeit szolgálja,ők segítették (pénzzel,propagandával) a hatalomba,megválasztásakor orbán a pápához rohant kezet csókolni.

az eu-ból való kilépés (illetve európai szinten az eu szétverése) nyithatná meg újra az utat a hatalomba a katolikus egyház számára.

érdemes lenne utánanézni,hogy az eu-t köpködők mekkora hányadának van itt valamilyen klerikális háttere...

Andy73 2016.07.08. 11:59:35

Nem ismerem a jelenlegi felméréseket, de szerintem a józan ész szerint a következő eredmény várható a választásokon. Várhatóan elegen elmennek ahhoz, hogy érvényes és eredményes választás legyen, még akkor is, ha van, akit nem érdekel a dolog, és vannak, akik tudatosan távol maradnak.
Az érvényes szavazatok aránya várhatóan min. 90 % NEM, max. 10 % IGEN. Érvénytelen szavazat max. néhány százalék, ahogy mindig.

Ha a szerző javaslatát megfogadják azok, akik nemmel szavaznának, akkor csak a nemek aránya lesz kisebb. Tehát a javaslat öngól. De józan ész már nem nagyon van a baloldalon.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.07.08. 12:01:40

@room_101:

Ez van, a liberálisok még nem tudták elnyomni a nép hangját.

desw 2016.07.08. 12:02:08

@Mr. Waszabi:

Mellébeszélsz!

Emelkedett-e az erőszakos bűncselekmények száma? "Menekültek" ill. 3. országból érkezett bevándorlók is elkövetők-e?

Mindkét válasz egyértelműen igen. Akkor? Mi a fasznak kell mégtöbb trógert és bűnözőt importálni Európába?

medvegy 2016.07.08. 12:11:36

@Mr. Waszabi: Kérdeznék tőled párat!

1. Az az 1200 migráns ugye akkor volt, amikor Merkel még csak 160 ezer migrással rendelkezett. Most ugye van Európában minimum 2 millió. Most mennyi esik ránk, és egy-két év múlva mennyi fog?
2. Per pillanat a befogadó állomásokon cirka 4 és fél ezer forintba kerül egy migráns naponta. A saját elesettjeink havonta kapnak 22600 Ft ellátást szociális segélyként. Mennyit kell majd fizetnünk a betelepített migránsoknak ellátásként majd fejenként és havonta? És miből?
3. Ha megkapják a német segélynek megfelelő összeget havonta a semmittevésért, a mi munkanélkülijeink mikortól fognak legalább ugyanannyit kapni? Elvégre az esélyegyenlőség benne van ebben a tákolmányban is!
4. Mi lenne, ha időnként gondolkodnál és nem csak automatikusan az ellentétét üvöltenéd, annak amit Orbán mond? Néha ő is eltalálhatja a valót! Akármilyen aljas és szemét ember egyébként.

Ami pedig engem illet, utálom a fideszt, mint minden rendes esztergomi, aki tapasztalta már elégszer hogy mire képes ez a csürhe. Mielőtt még le orbáncsicskáznál. Viszont veled ellentétben én néha azért gondolkodom is.
Van még egy-két kérdésem, de azt későbbre hagyom, először ezekre válaszolj! Ha mersz és tudsz!

Neo07 2016.07.08. 12:15:19

@rasztaszív:
"érdemes lenne utánanézni,hogy az eu-t köpködők mekkora hányadának van itt valamilyen klerikális háttere... "

Rossz helyen tapogatózol, ugyanis én is az EU-t "köpködöm", és tegyük hozzá, joggal, és nekem abszolúte nincs klerikális hátterem, mivelhogy abszolúte nem hiszek semmiféle istenben... A vallást káros, középkori csökevénynek tartom, ami az emberi gondolkodást ejti béklyóba. Nonszensz, hogy a teológusok doktori címet szerezhetnek, mert csak a hülyeségről tudnak papolni órákon keresztül... Nem a teológusok dolgozták ki a holdraszállást, nem a teológusoknak köszönhetjük a mikroprocesszorokat, a számítógépeket, az IT-ipart, ami által most vitatkozhatunk egymással, nem, ők még a világbékéhez sem tudtak hozzájárulni, ellenben papírt, azt tudnak szerezni...

rasztaszív 2016.07.08. 12:20:11

@medvegy: orbánnak akkor lehetne igaza,ha az általad is feszegetett kérdésekre koncentrált volna,a közös európai megoldást keresve.akkor talán már a közös európai szociális rendszer megteremtésének lehetőségéről beszélnénk,amivel mi csak jól járhatnánk.ez helyett lázítani kezdett,és a számunkra előnyös megoldásoktól csak egyre távolabb kerülünk.

rasztaszív 2016.07.08. 12:22:09

@Neo07: akkor Neked is csak azt javasolhatom:kezd el figyelni,kikkel állsz olykor közös platformon...

Andy73 2016.07.08. 12:27:47

@Andy73: Helyesbítés: Vagyis ahány százalékkal esetleg több lesz így az érvénytelen szavazatok száma, annyival csökken az IGENEK aránya.
Akiknek fontos, hogy NE legyen kényszer-betelepítés, azok aligha fogadják meg a baloldali blogger javaslatát, még akkor is, ha nem különösebben kedvelik Orbánt.
Tehát a blogger javaslata csak az IGENEK számát csökkentené, ami egy újabb öngól a baloldalon.

medvegy 2016.07.08. 12:28:14

@rasztaszív: Ez úgy hülyeség, ahogy leírtad! Miért is kell eltartanunk nekünk európaiaknak több millió ingyenélőt? Két millió migránsból 54-en találtak munkát, mikor csak Németországban van több százezer üres állás?

Tulajdonképp be sem szabadna engednünk a földrészre ezeket! Az élethez mindenkinek joga van igaz, de a jó életért meg kell dolgozni! Az nem alanyi jog! Nem jár nekik itt semmi se! Tegyenek rendet otthon, és dolgozzanak meg a saját jólétükért! Ahogy mi is tesszük itt Európában!

Neo07 2016.07.08. 12:30:03

@rasztaszív: "közös európai megoldás"... Ez kifejezés valami fétis lehet nálatok... Ha Orbán (Fidesz) javasol valamit, az nem a "közös európai megoldás", ugye, ellenben, ha Merkel mond bármi hülyeséget, az "közös európai megoldás"...

Vegyétek már észre, mi van akkor, ha kiderül, hogy Merkel tévedett, és Orbánnál van az igazság? Persze, ez jellemző a baloldalra, automatikusan feltételezitek, hogy csak a szent nyugatiaknak lehet igazuk, mi csak buták lehetünk.

Vedd észre, pont a szociális rendszer miatt jönnek ide a bevándorlók! És akkor a meglevő szociális rendszer kibővítését akarjátok Orbán megoldása ahelyett?

Jönnek 200 millióan, mit csinálsz akkor, miből fogod őket finanszírozni, miből veszel majd el?

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.08. 12:30:50

Ez megvan ?
Érdekes ez a ballib mentalitás.

Itt nálunk azért kampányolnak, hogy ne szavazzanak az emberek.

Persze ha kell, akkor a balllibek képesek arra is, hogy az emberek 147%-át rávegyék arra, hogy szavazzanak a ballib jelöltre, mint ahogyan tették ezt Ausztriában meghamisított leválszavazatok esetén:

lovasistvan.hu/2016/05/25/ausztria-mar-szabad-beszelni-a-1469-os-valasztasi-csalasrol-vegkepp-megorult-az-eu-gazdaja-is/
Ausztria: már szabad beszélni a 146,9 %-os választási csalásról; végképp megőrült az EU gazdája (is):

rasztaszív 2016.07.08. 12:36:05

@medvegy: van egy nagyobb közösség,amelyik hajlandó finanszírozni a dolgot,ehhez a nagyobb közösséghez kell nekünk valahogy viszonyulnunk.

rasztaszív 2016.07.08. 12:40:20

@Neo07: igen,a közös európai szociális rendszer lenne a megoldás.jönnének ide menekültek,de azt finanszírozná is az eu.
a hazai lakosság pedig annyival jobban járna,hogy szarna a menekültekre.

medvegy 2016.07.08. 12:44:47

@rasztaszív: Például nem beállni közéjük ha hülyék és nem ésszerűen gondolkoznak. Ez is egy viszonyulási alap.
Attól hogy egy csomó eszement a kútba ugrik, nekünk még nem muszáj utánuk ugrani!

Tulajdonképp miért is akarod eltartani Észak-Afrikát és a Közel-Keletet a saját zsebünkből? Erre tudsz értelmes logikus feleletet?

Neo07 2016.07.08. 12:46:29

@rasztaszív: Ne vedd szívedre azt amit írok, de kénytelen vagyok leírni azt, hogy válaszod egy tipikus példája a sokat emlegetett szervilizmusnak, vagy legalábbis annak gyanúját erősen felveti.

Az EU teljes jogú tagjaiként verhetjük (és vernünk kell) a tamtamot a saját véleményünk hangoztatásaként. Arról nem is beszélve, hogy nem vagyunk egyedül ezzel a véleménnyel, más tagállamok is hasonló véleményen vannak. Tudtommal még nincs eldöntve az, hogy fizetni kelljen a bevándorlók befogadásának elutasításáért. És amíg nyitott a kérdés, addig igenis győzködni kell.

Véleményem az, hogy ha mégis megszületne egy ilyen ostoba döntés, Mo. jobban járna, ha inkább fizeti a kvótát. Úgysem kellene sokáig fizetni, az EU szét fog esni.

medvegy 2016.07.08. 12:46:55

@rasztaszív: Az európai szociális rendszer az ittenieknek épült fel, a saját elesettjeinknek. Néhány potyautas még belefér, de több millió, vagy több tucat millió semmiképp.

rasztaszív 2016.07.08. 12:53:06

@medvegy: a menekültek jönni fognak,nincs mese.nekünk most azt kell eldöntenünk,hogy egy arra egyébként alkalmas nagyobb közösség tagjaként akarjuk-e ezt megélni,vagy csak magunkban.

desw 2016.07.08. 12:53:38

@rasztaszív:

"orbánnak akkor lehetne igaza,ha az általad is feszegetett kérdésekre koncentrált volna,a közös európai megoldást keresve"

Hosszú hónapok óta minden értelmes ember azt mondja, hogy az Eu külső határait kellene védeni, és nem beengedni papírok nélkül milliókat és utána vakarózni, hogy kik is jöttek be. Ehhez képest mi van?

desw 2016.07.08. 12:54:39

@rasztaszív:

" a menekültek jönni fognak,nincs mese."

Amíg ilyen puhapöcsű ez Eu vezetése, addig valóban így lesz.

rasztaszív 2016.07.08. 12:55:13

@Neo07: a kvóta egyébként egy hülyeség,a probléma megkerülése.de Te tudsz-e más alternatívát,mint a közös szociális rendszer?

rasztaszív 2016.07.08. 12:56:43

@medvegy: európai szociális rendszer még nincs.előbb meg kell csinálni.

Neo07 2016.07.08. 12:57:32

@rasztaszív: Tévedsz. Nem kétezerről lesz szó, nem is húszezerről, hanem annál jóval többről. Innentől kezdve az ország szuverenitása megszűnne, hiszen idegenek mondanák meg, hogy kik jöhetnének az országba, abba az országba, ahol őseink annyi vért hullajtottak annak függetlenségéért.

És azt se hagyd figyelmen kívül, hogy "mellékesen" megszűnne a határok szabad átjárhatósága, hiszen ellenőrizni kell, hogy a migrik betartják (nem) a határozatot. Tehát azt felejtsd el, hogy ellenőrzés nélkül mehetsz majd Bécsbe, vissza lesznek állítva a bódék, tudod, csak "ideiglenesen". Ezt mi már ismerjük, ideiglenesen 40 évig már állomásoztak itt megszálló erők...

Elfelejtheted a szabad strandolást, a gyereked (unokád) iskolájában nem lesznek majd koedukált testnevelés órák, mert hát ugye a muzulmánok lányai nem akarnak majd együtt tornázni a fiúkkal, és az ő "érzékenységükre" többet fog érni,mint a mienk... Lesznek itt is robbantások, lefejezések, mert a hitetlenekkel szemben ezt meg lehet tenni. És még egy csomó hátrány, lehetne írni hosszasan...

rasztaszív 2016.07.08. 12:58:44

@desw: az van,hogy a tengeri határokon ez nem megoldható.arra ráterelni a tömeget viszont minimum antihumánus.

rasztaszív 2016.07.08. 13:06:05

@Neo07: nem tudom,mennyiről lesz szó.de azt gondolom,hogy ha akkor az eu határa tőlünk nyugatra lesz,úgy sokkal nagyobbat szopunk.akkor pufferzóna leszünk,itt gyűlik majd föl a legalja,akit nem engednek be.

Neo07 2016.07.08. 13:15:00

@rasztaszív:
"de Te tudsz-e más alternatívát,mint a közös szociális rendszer? "

A migrik bevándorlásának leállítása, kinyilvánítani azt, hogy az EU megtelt. A közös szociális rendszerre szánt pénzt az afrikai országok gazdaságának megsegítésére és a túlnépesedés elleni kampányra kell költeni. Hazájukban kell segíteni nekik.

Harcoljanak meg ők is a szabadságért. De tudni kell, hogy nem a fegyverek elől menekülnek, ugyanis pl. Görögország tökéletesen biztonságos hely, ott nem fenyegeti az életüket semmilyen veszély. Érdekes módon mégis tovább akarnak állni, lehetőleg Németországba vagy valamilyen hasonlóan gazdag országba... Jé, csak nem a pénzért, a segélyért szaladnak?... De.
Jól akarnak élni, kocsit, házat, húsz gyereket, mindezt segélyből, munka nélkül. Egy kis mecset (sok mecset), Korán-iskolák, nők, hetvenhét szűz van még a kívánságlistájukon.

És ezt mi termeljük ki nekik? Mi robotoljunk éhbérért itt Magyarországon, az uniós átlag töredékéért, ők meg nyerjenek új hazát itt, ott, mindenütt, csak a két szép szemeikért, no meg a "közös európai értékekért"...

Arannyal befuttatott nagymecsetet ne építsünk minden kerületbe nekik, ingyen és bérmentve? Mi meg menjünk nyugatra asszimilálódni, és adjuk át ezt ezt a földet nekik?

medvegy 2016.07.08. 13:25:46

@rasztaszív: Van európai szociális rendszer, csak éppen minden országban más. Viszont van együttműködés az európai országok szociális rendszerei között. Különben nem lennél jogosult például egészségügyi ellátásra sem egy másik országban, ha éppen ott utazol, vagy élsz.

Neo07 2016.07.08. 13:29:22

@rasztaszív: A hírek szerint kétszázmillió ember készülődik, tervezi az indulást.

A tengeri határok védelme a legkönnyebb.

Egy. A méltatlanul alacsony bérek már most is kirajzolnak egyfajta határt.

A Lajtán túl többszörösét lehet kapni ugyanazért a munkáért, mint pár kilométerrel keletebbre. Akkor milyen EU ez? Ez nem az az EU, amiért mi annak idején beléptünk. Most még nem vagyunk, és ha jól alakul, nem is leszünk pufferzóna. Ha az összes migri No.-ba megy, azok fognak szívni vele, sőt, szívnak most is vele, csak még cenzúráznak a szent Nyugaton, így nem sokat olvashatunk erről. (Nahát, ki hitte volna?!)

Akkor lesz pufferzóna Mo., ha megvalósítják a betelepítést, és visszaállítják a belső határellenőrzéseket. Mivel jönnek továbbra is Görögország, a Balkán felől, ezért valóban itt fognak felgyűlni a migrik. És akkor ki tudja, hol áll meg a létszám...

Ausztria már tervezi a kerítést az osztrák–magyar határra. Csak tudj róla.

rasztaszív 2016.07.08. 13:29:35

@Neo07: a túlzásaidtól eltekintve,nyilván van itt egy sor kezelendő probléma.csillapítani kell a beáramlás ütemét,de a kialakult helyzetet is kezelni kell.a számunkra kedvező fordulat,túlzás nélkül nemzeti érdek pedig éppen a közös eu-s szociális rendszer felé való elmozdulás lett volna.

medvegy 2016.07.08. 13:31:06

@rasztaszív: Jönnek, ha beengedjük őket. Izraelbe se engedik be őket, pedig ott már a világháború előtt óta szeretnének urak lenni. Viszont ha nagyon hőbörögnek, a zsidók pofán verik őket.

Ausztráliába se nagyon mennek, azaz mennének, de nem hagyják őket. Az óceán egy szigetén 4eldöntik hogy ki mehet be, a többit visszapaterolják.

Oda se mennek, ahol nem kapnak semmit. Például Szaúd-Arábiában egy nagy semmit se adnak nekik, ha nem dolgoznak. Nem is nagyon akaródzik nekik odamenni.

rasztaszív 2016.07.08. 13:32:09

@medvegy: egy valóban közös európai rendszer az átlagmagyar számára mindenképpen egy nagyságrenddel jobb ellátást jelentene.

desw 2016.07.08. 13:40:08

@rasztaszív:

" az van,hogy a tengeri határokon ez nem megoldható."

Nem-e?? Esetleg a kifogott menekülteket nem Európába kellene hozni, hanem vissza Afrikába. Egy idő után el sem indulnának, mert nem érnék el a céljukat. Viszont amíg a partiőrség Afrika-Európa ingyen taxiként működik...

"arra ráterelni a tömeget viszont minimum antihumánus."

Az jó! Ha választani kell, hogy ők vagy mi pusztuljunk el, akkor én rájuk szavazok. Nem vagyok olyan buzeráns romantikus, hogy föláldozzam magamat és a családomat értük.

Mr. Waszabi 2016.07.08. 13:46:48

@medvegy: csak olyan számokról lehet beszélni, amelyeket már tudunk.
Az két dolog, hogy mennyi embert engedtek be, és egy másik, hogy ebből hányan kapják meg a menekültstátuszt. A kvótarendszer a menekültstátuszt megkapókra vonatkozik, ami csak töredék száma a beáramlott migránsoknak. Mint korábban írtam, a nyugati országokban is folyik a kitoloncolás. Ugyen nem lehet tudni, hányan kapják meg a menekültstátuszt, de a hírek szerint - országtól függően - csak töredékük.
A németek más kérdés, mert ők a szakképzett munkásoknak adnának munkát. Szóval, amiről én tudok legutóbbi, az a lengyeleknek kb.7000 ezer, nekünk kb 3170. De, megelőlegeztem, hogy ennek többszöröse is lehet. Viszont arra is felhívtam a figyelmet, hogy ennél jóval számosabb az országunkban jelenleg is élő migránsok száma, tehát nem látom, mire rettegtetés milliós számokkal dobálódzva.
Azzal nem nekem kell kezdenem valamit, hogy igyekszel figyelmen kívül hagyni egy nemzetközi méretű menekülthullámot, mint jelen valós történést, és azt gondolod, hogy ki tudjuk rekeszteni 100%-ékig magunkat ebből, miközben rajtunk áramlanak át nyugat-európa felé. Ez gondolkodásnélküliség sztem.
Azt nem értem, miért hasonlítod össze az EU által nyújtott menekülttámogatás összegét, vagy a magyar kormány által a migránsok ellátására fordított összeget a magyar kormánynak a állampolgárok részére juttatott szociális támogatások összegével, hisz alma, körte és krumpli. Az egyiket az EU nyújtja, a másik kettőt meg jelen kormányzat határozta meg. Az, hogy igazságtalannak érzed, nos, az csak egy érzés, ráadásul fals érzés, mivel nem a menekültek kapnak sokat, hanem a magyar kormány ad keveset - bármi szociális témában.
De, még mielőtt végképp rossz ehlyre tüzelnél: magam nem támogattam a beengedésüket, sem a letelepítésüket. Úgy gondolom, hogy ideiglenes menekült státuszt kéne kapniuk csak, s ha rendeződik a szír helyzet, akkor menjenek haza. De, elnézve a kormány nem kellően átgondolt menekültpolitikáját, gyanítom, hogy utóbbira nem fog sor kerülni. És igazából ez bosszant. Ha a kormány nem akarta volna beengedni őket, akkor nem engedte volna be. A németek is kopaszok voltak, kapkodott mindenki a témában - de még mindig nem tudni részleteket arról, hogyan is történne a menekültstátuszúak kezelése.
Nos, mindezek miatt tartom pusztán politikai szimpátia szerzésnek Orbán kvótanépszavazását - amit nem támogatok.

Mr. Waszabi 2016.07.08. 13:50:41

@desw: ja, az EU elég sokat bénázik. Nem is értem, hogy miért nem kezelték azonnal a helyzetet Törökországban és Görögországban - ott olcsóbb lett volna kerítést építeni, meg határőrséget biztosítani, mint már a kontinens belsejében, országonként. Egyszerűen nem ocsúdtak fel időben.
Ez hasonló helyzet, mint amikor a dél-szláv háborúban évekig nem voltak képesek beavatkozni, s végül az amcsiknak kellett. Pedig az se ma volt, lehetett volna készülni, de most megint csak megy a herevakarás, hogy hát kéne egy közös haderő, meg ilyesmik.

medvegy 2016.07.08. 14:06:13

@Mr. Waszabi: "csak olyan számokról lehet beszélni, amelyeket már tudunk.
Az két dolog, hogy mennyi embert engedtek be, és egy másik, hogy ebből hányan kapják meg a menekültstátuszt. "

Körülbelül tök mindegy, hogy menekültstátuszú vagy sem. Itt van két millió eddig és még jönne a többi. A kvótát meg 160 ezerrel csinálták. Ez van akárhogy maszatolsz.
A németek meg azzal a cirka két és félmillió törökkel sem tudnak mit kezdeni, akiknek az őseit vendégmunkásként fogadtak be az elmúlt évtizedekben. Mert csak nem és nem akarnak németté válni. Aztán a délszláv háború bosnyák menekültjei is ott vannak még a nyakukon, és valahogy azok se igazán épültek be teljesen a rendszerbe.
Valahogy még sem tanult Merkel belőle. Kellett neki az újabb csürhe. Hát megkapta, legyen vele boldog.

Én nem akarok egy migránst sem. Nincs szükségem rá, hogy azon az adón élősködjenek, amit én fizetek a honfitársaimmal. Van elég magyar állampolgár, akiknek kell a segítség, nekem ők a fontosabbak. Az afgán és pakisztáni kecskepásztorok és ópiumültetvényesek vagy a bangladesi takácsok maradjanak csak szépen otthon. Ha meg idejönnek orrba kell verni őket. Csak az erőszakból értenek, ehhez szoktak.

Mióta Orbán felépítette a kerítést nagyságrendekkel csökkent a "betévedő menekültek" száma. Talán mert az illegális határátlépőket visszapaterolják Szerbiába? És évekig ki vannak tiltva nem csak Magyarországból, de az EU-ból is?

Mr. Waszabi 2016.07.08. 14:12:19

@medvegy: elhiszem, hogy megbsz az ideg, de lassítsál már le picit, legalább, hogy elolvasd, milyen hülyeséget írsz le.
A 160 ezer a kalkulált menekültstátuszú az 1 milliónál is több migránsból.
Ami sztem kvára nem mindegy. A kitoloncolások folynak.
Ha ennyire nem foglalkoztatnak a tények, akkor mi a fenéről vitatkozol? Engem a félelmek, képzelgések nem érdekelnek - az nem a valóság.

Neo07 2016.07.08. 14:12:37

@rasztaszív:
"egy valóban közös európai rendszer az átlagmagyar számára mindenképpen egy nagyságrenddel jobb ellátást jelentene. "

Nagyobb bérek kellenének, nem szociális rendszer, segély, támogatás...

Neo07 2016.07.08. 14:36:13

@Mr. Waszabi:

Vicc az a kitoloncolás, ami folyik. Eddig csak pár százat tudtak csak összefogdosni, a nagy többség eltűnt...
"...tehát nem látom, mire rettegtetés milliós számokkal dobálódzva."
Pedig készülődnek, a java még csak most fog indulni. Látom, csak nem akarjátok megérteni: ez elvi kérdés, ebből nem lehet engedni. Nem engedhetjük meg, hogy mások döntsék el még annak a pár embernek a sorsát itt, Mo.-n, mert előállhat az a helyzet, hogy jogszerűen határozhatnák meg, hogy most pedig egymillió ember megy ide, teljesen mindegy, hogy jövőre, vagy 20 év múlva, de az a damoklészi kard fel lesz függesztve a fejünk fölé. Biztos vagyok benne, hogy 2003-ban nem erre szavaztunk. Ha akkor lebegtethették volna ezt az opciót, még az is lehet, hogy nem szavaztuk volna meg a belépést, vagy legalábbis nagyon kevesen mentek volna el szavazni. Így is alacsony volt a részvételi arány, nem véletlen, hogy nem sokkal előtte direkt emiatt vitték lejjebb az érvényességi küszöböt.

"hanem a magyar kormány ad keveset - bármi szociális témában."

Mert nem vagyunk gazdagok -- bizonyára tudsz arról, hogy óriási az eladósodottságunk... Évente 1000 milliárd forint megy el adósságszolgálatra, ami mehetne jobb helyre is, szóval adósrabszolgák lettünk.

"s ha rendeződik a szír helyzet"

Nagyon optimista vagy. Ezen kívül nem tudtál arról, hogy mindenki szír? A pakisztáni, az iráni, a fekete-afrikai, mindenki...

"Ha a kormány nem akarta volna beengedni őket, akkor nem engedte volna be."
A sunyi, zöldhatáron átszaladó emberek ezreit hogy állítod meg kerítés nélkül? Mert nem volt előtte kerítés. És mi voltunk a nácik, hogy merjük megállítani őket... Pár évtizeddel előtte lőni szoktak a határon, nemcsak itt, hanem mindenütt a világon... Az USA határainál ma is lőnek.

medvegy 2016.07.08. 14:37:31

@Mr. Waszabi: Ne magadból indulj ki kérlek. Én egyáltalán nem vagyok ideges. Csak kimondom azt amit te nem mersz, vagy nem vagy képes, mert nem akarod beismerni vagy nem vagy képes felismerni a pillanatnyi helyzetet.
A kitoloncolások tulajdonképp nem érnek semmit. Nagy nehezen kitoloncolnak egy-két tucatot havonta és ezrével tolakodnak be. Ez szerinted siker? Mert szerintem inkább szégyen. Egy két repülőgépnyi balfácánt visszavisznek, ha tudnak, aztán vesz egy másik útlevelet más névvel és kezdi újra a futamot.

Ami azt illeti, mindig van egy fontossági sorrendem, amit betartok. A legfontosabb a családom, aztán a közeli ismerőseim, majd az országom lakói. Utána jönnek a többi európaiak, a migránsok meg csak a sor végén az összes többi után. Ők se adtak nekem semmit.

Neo07 2016.07.08. 14:39:58

Az USA határainál ma is lőnek. A demokráciát oktató USA-ban ma is lőnek a határokon, lőnek embereket, lőnek rendőröket, meg lobbi van korrupció helyett, szóval hagyjuk azt a süket dumát, hogy az USA a demokrácia őrzője lenne...

medvegy 2016.07.08. 14:40:08

@Neo07: Ahhoz egységes bérpolitika, adórendszer meg egészségügyi és szociális rendszer kéne, ami nincs. Amíg ez a politikusi gárda produkálja itt magát, nem is lesz. Se az magországok se a periféria-országok vezetőinek nem érdeke.

Csuti Ördögüző 2016.07.08. 14:49:03

@rasztaszív: ellátást, igaz?

Az eut is igy adtak el 12 eve. A gdp azota lassabban no mint elotte az adossag megtriplazodott.

Mr. Waszabi 2016.07.08. 16:31:11

@medvegy: nem ismersz, ergo, csak gondolhatod, hogy én mit merek vagy épp miről van megalapozott álláspontom. A kettő nem ugyanaz. Vannak reális veszélyek, ezekkel érdemes számolni, de a gerjesztett félelmek csak gyengítik az embert. Nem véletlen szólok ellene. Azt az energiát,. amit ilyesmikre pazarolsz, sokkal hasznosabb dolgokra lehet fordítani.
Az utolsó bekezdésben egyetértünk maradéktalanul. Én az mondom mindig - meg kell látni a szitut, és azt kell megoldani. Hogy itt mi lesz menekültkvóta ügyben, azt még az EU tagállamok vezetői sem tudják - pedig ők fogják eldönteni. Akkor itt minek parázni? Addig még egy csomó embert sokkal inkább fenyeget a munkanélküliség, a háza elárverezése, vagy hogy az elégtelen eü ellátás miatt feldobja a pacskert. Engem ezek jobban izgatnak - habár mostanában már nem érint egyik sem. Viszont, nem csak a magam érdekeiért állok ki, hanem ha látom, hogy valami sok embert érint, akkor is kinyitom a pofámat, vagy épp teszek érte. De a csinált parát rühellem, mert csak rombolja az agyat és a lelket - az hiányzik itt legkevésbé.

medvegy 2016.07.08. 19:52:33

@Mr. Waszabi: Mondom ne akard a magad félelmeit rám vetíteni. Én nem félek a migránsoktól, de mástól sem. Amúgy sem családi betegség ez nálunk, ami azt illeti a nagyanyám beleszólt a pap prédikációjába, ha úgy vélte hogy hülyeséget beszél. Tőle féltek is. Én viszont nem járok misére, van jobb dolgom is.
Ami pedig a migránsokat illeti olyanok mint a sáskák. Elpusztítanak, fölzabálnak mindent, és nincs haszon utánuk, csak a sivár puszta.
A mohamedánok már csak ilyenek. Nem építenek, nem fejlesztenek semmit, de időnként megindulnak és kinéznek egy-egy zsákmánynak alkalmas területet, és megpróbálják lerohanni. A katonai képességeik csak egy rablóbanda szintjén állnak, ezért képes Izrael még mindig ellenállni a maga pár milliós társadalmával a többszáz milliós szomszédságának.

Ami pedig a mi helyzetünket illeti. Miért is kéne a szűkös anyagi lehetőségeinket idegenekre pazarolni? Így is csehül állunk.
Azért hódoljak be neked, mert te valamilyen idióta kotlósösztöntől hajtva befogadnál jöttmentek millióit? Hát nekem nem kellenek, és semelyik normális gondolkozású honfitársunknak.

Nevezhetsz mindennek, de én nem vagyok hozzád hasonló. És ahogy a környezetemben lemérem, nagyon pofára fogsz esni októberben, mert a többség nem veled lesz. Persze te éppen úgy nem viseled el, ha a többség nem a te szád íze szerint ugrál, mint a leghülyébb kopasz bandák. Csak a z a demokratikus döntés, amit te, vagy elvbarátaid diktálnak.
Féltek is a megmérettetéstől és ezért szervezkedtek. Szívetek joga, de tudod itt nem arról van szó, hogy Orbánnak igaza van, vagy se.
Orbán se szívjóságból migránsellenes, hanem csak messziről kiszúrja a konkurenciát. Épp úgy, ahogy az egyik zsebtolvaj a másikat a 6-os villamoson. Nem kell neki a másik élősködő.

Kalmár 2016.07.08. 20:02:28

@ob.szerver: Ha a kohéziós alapokat te nyugati segélynek tartod,
(amiket nyilván az Orbán kormány megválasztása után találták föl, az előző kormányok nem részesülhettek belőle.....) akkor egy celebekről szóló bloghoz szólj hozzá!
A gazdaság kérdését ne feszegesd!

Kalmár 2016.07.08. 20:04:47

@Vírusbácsi: Igen. Többnyire ennyit tudnak kierőlködni magukból a nagyra becsült kritikusok.......
Annak a bablevesnek a következménye az, ami a fejetekben ész helyett kavarog.

medvegy 2016.07.08. 20:08:35

@Kalmár: Gondolkozz el ha van egyáltalán mivel!

Ha a kertész lopja az almát az almáskertemből, nem azon agyalok, hogy ki legyen a következő kertészem, hanem kibaszom a kertből amilyen gyorsan csak lehet! Agyalni a következő kertész személyén aztán is lehet, ha már nem tud lopni tőlem ez.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.07.09. 00:00:29

@rasztaszív: És mégis miért finanszírozza "ezt a dolgot" azt a "nagyobb közösség". Ezen nem gondolkodtál még el?
Másrészt miért ne próbálhatná meg a magyar vezetés meggyőzni azt a "nagyobb közösséget", hogy gátat kell szabni az illegális migránsok beáramlásának?

Mr. Waszabi 2016.07.09. 08:09:21

@medvegy: ne legyél már röhejes. Itt van minden hozzászólás, szép sorban, bárki elolvashatja, ki kinek mit mondott. Te voltál az, akinek nem tetszett, hogy a félelemkeltés ellen szóltam, és próbáltad rám nyomni a sajátjaidat, mintha az érv lenne. Lehet, hogy ez másoknál bejön, de nálam nem. Erről ennyit.

ember100 2016.07.12. 00:15:25

@Kalmár:
Helló !

TÉNYLEG az a legfőbb érved hogy ki legyen a vezír helyett ?
BÁRKI akár az ördög Ő is jobban vezetné az országot és kevesebbet lopnának alatta :)
süti beállítások módosítása