Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Volner és a Jobbik horda

2012.10.26. 11:17 | Proszektura | 235 komment

Címkék: köztelevízió cigánybűnözés Jobbik Volner János Fidesz Népszabadság

Áll a köztelevízió reggeli Rekontra műsorában már sokadszor, rezzenéstelen arccal vagy leginkább tudálékos képpel, akár egy falusi kocsmáros, aki szerencsésen túl van már a második agyvérzésén, és aznapi harmadik felesén. Áll, és megfontoltan osztja az észt.

Volner János egy igazi self-made man, a Wikipédia szerint már tizennyolc éves kora előtt dolgozni kezdett és munka mellett érettségizett a dolgozók gimnáziumában. Ezután rendőrnek ment, és tiszthelyettes-képző iskolát végezve körzeti megbízott lett. Eredményessége miatt többször kitüntették és előléptették, jelölték az év rendőre címére is.

Bár Volner az ígéretes rendőri karrierjének búcsút mondott, az egykori zupás őrmester úr a tiszthelyettesi, káembési stílusjegyeit nem tudta teljesen levetkőzni, és úgy általában kétpercenként cigányozik egy jót.

Számára, számukra a világ meglehetősen egyszerű, egyik oldalon a magyarság, sok ezer éves dicső múlttal, másik oldalon a cigányság, ahogy ő nevezi, a cigány bűnözők. Bármi is legyen az aktuális téma, a Jobbik többi prominenséhez hasonlóan, mindig talál alkalmat a cigánybűnözés szóösszetétel használatára. Ma reggel pedig már ez a cigányhorda kifejezés is többször elhangozhatott a szájából a köztelevízióban.

Igen, a dolog láthatóan működik. Néha-néha még egy-egy liberálisabb újságíró összevonja ugyan a szemöldökét, sőt előfordul, hogy még bátortalanul tiltakozni is próbál, azonban ezzel az ellenkezése ki is fújt. Nincs idő, jöhet az újabb és újabb téma, teszem azt a Tiszavasvári választás. Például egy olyan kérdés, amelynek kapcsán ki lehet Volner úrból passzírozni egy jó kis Fidesz-bírálatot. Még az sem baj, hogy eközben Volner úr ismét lehetőséget talál a cigányozásra is a készülő „láncszavazások” kapcsán.

Mi lett volna például, ha a Népszabadság munkatársa ma reggel fogja magát és kijelenti, Volner úr, ön nem szalonképes, én ilyen emberekkel nem vagyok hajlandó még egy stúdió levegőjét szívni sem. És eltávozik anélkül, hogy felmarkolná a szerepléséért járó zsozsót.

A kérdés persze költői. Mert, hogy a Jobbikkal senki sem tesz ilyet. Mert ugye mi demokraták és úriemberek vagyunk. És azt valljuk, mindenki szabadon elmondhatja a véleményét.

Még ez a Jobbik horda is.

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr564871196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

berczy04 2012.10.27. 13:03:10

@No_Fidesz_No_Problem: Nyilván tudjuk kinek a hibája az ipar eltűnése, vele együtt a munkahjelyek eltünése. Ezen nem fogunk vitatkozni.

Ellenben ez akkor sem menti fel azt a fajta cselekmémy elkövetési módot, azt az állatias viselkedést, amit produkálnak. Magyar (értsd: nem cigány származású) embereknek is ugyan úgy kevés/nincs munkahely, miért nem állatiasodunk el ennyire?

Ha a gyerekem éhezik és lopnom kellene, lopnék, elkapnak, lecsuknak, pont. DE! Nem feltétlenül kell állatiasan, hordákba verődve, beteg módjára gyilkolászni. Erre semilyen munkahely megszűnése nem mentésg, a nehéz helyzet sem!

Ezt nem lehet menteni!

berczy04 2012.10.27. 13:03:40

@No_Fidesz_No_Problem: Ja, és tőlem nem láttál mocskolódást, nem a célom!

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.10.27. 13:04:32

@berczy04: csak tudod nehéz úgy beszélni egy jelenségről, ha nincsen neki neve. pl. nem mondhatom megmérem a lázadat helyett, hogy megmérem az izédet. Csak ennyi. Ezér vannak a szavak. Nahát!

berczy04 2012.10.27. 13:06:31

@greatwideopen: Félreértettél, tőlem mindegy minek hívjuk, lehet akár cigánybűnözés is, csak nevezzük meg! Kerek perec legyen megnevezve. Én csak reagáltam valamire, nem engem zavar a cigánybűnözés kifejezés.

sanyix 2012.10.27. 13:07:19

hujjujuj nevén nevezte valaki a tényeket! El kell hallgattatni, a Magyar Népköztársaság nevében!

greatwideopen · http://baconakbisztro.blog.hu 2012.10.27. 13:07:41

@berczy04: időközben rájöttem, de attol még ül a dolog.

Bafana 2012.10.27. 13:08:41

@iii: A Jobbik néhány embere nézett utánna, de mivel hivatalos adat nincs róla (mivel - helytelenül - nem lehet az elkövetőket származás alapján megkülönböztetni), így kénytelen vagyok elhinni.
Szerinted hihetetlen????

berczy04 2012.10.27. 13:14:38

@pavor nocturnus: MOst az mondod, hogy inkább emeljem az ingerküszöböm és ne foglalkozzak vele, forduljak el, meg sem történt, mert így jobb nekem? Kicsit önző hozzáállás ez, bár tény, vérnyomásom normális marad.

De ez még mindig nem orvosság arra, amit a nagyszüleim miatt érzek, akik vidéken, a témában nagyon is érintett környéken élnek. Sajnos erre az ingerküszöb emelésen nem megoldás.

Ganyé 2012.10.27. 13:16:58

kissé elfogult ez a cikk! A világon mindenütt kimondják leírják a bűnelkövetők nemzetiségét. Mindenki tudja hogy van cigány bűnözés, ha valaki ki meri mondani is, akkor a liberálisok egyből elkezdenek ajvékolni! Tudomásul kell venni hogy már több tucat bűncselekmény forma létezik, amit kizárólag cigányok alkalmaznak! Azon kívül ez a nép csoport tudatosan gyerek kortól arra van nevelve hogy bűnözésből fog élni...Tehát teljesen jogos a cigány bűnözés kifejezés!!! Meg lehet nézni a közzöségi oldalakon az adatlapokat...senki nem vallja magyarnak közülük magát!!! Ők olaszok, mexikóiak, brazilok, csikágóiak...Csak a liberális sajtó akarja belénk sulykolni hogy ők magyarok, nekik erről más a véleményük!!! És mi a foglalkozásod kérdésre a válaszok...hát nem az hogy gyári munkás...Maffiózó-kokainbáró-rappsztár..Volnernek teljesen igaza van, ha ellepik a várost a cigány hordák, akkor azt kell mondani! És nem azért horda, mert cigányok, hanem mert úgy viselkednek!!!

Bafana 2012.10.27. 13:18:00

Nem beszéltem össze senkivel, esküszöm :)
Az indexen (korábban már máshol is) van egy videó, amint egy felzárkóztatásra váró, oda utazó "fiatal" ellop egy mobiltelefont.
Ki van takarva az arca, bár szerintem ez egy nagybajuszú kun legény lehet, vagy egy fiatalos idős néni, akinek a leszállás lendületétől beleakadt a keze a lány mobiljába.
Szerintem ez a felvétel az egész blogot zárójelbe teszi :)

And37 2012.10.27. 13:23:52

@pavor nocturnus: "Elvárni, hogy a hozzáállásukon változtassanak, akkor lehetne, ha a feltételeket is biztosítanád ehhez."

Ez szerintem hülyeség. Elvárni, hogy egy társadalom tagjai mindenkor úgy viselkedjenek, hogy az az adott társadalom javára szolgáljon, az szerintem mindenkor elfogadható. Különben miért várhatnánk el egy *hosszabb távon működőképes* társadalomtól, hogy a társadalom tagjainak tekintse őket, vagy legalábbis nem megoldandó problémaforrásként?

Másrészről meg elvárni egy lepukkant, munkanélküliekkel és éhezőkkel teli régióban, lopásra szocializált iskolázatlan fiataltól, hogy ő hirtelen dolgozni akarjon és az eddigi erőfeszítéseinek háromszorosával feleannyi pénzt keresni mint eddig, legalább akkora hülyeség.

mivammáhe 2012.10.27. 13:25:43

Láttam a kérdéses riportot, szerintem teljesen korrekt volt. Persze kihasználta a médiát abból a szempontból, hogy a pártja jelszavait hangoztatta- vitte bele még jobban a köztudatba, de ez nem bűn.
Más: aki a mai világban megkérdőjelezi, hogy van-e cigány bűnözés- vagy nincs, illetve a cigánykérdés sürgősen megoldásra vár- és igen, akár radikális eszközökkel is, és itt nem gyilkolászásra kell gondolni, hanem éles paradigma váltásra..- nos az vagy hülye, vagy ki sem mozdul az elefántcsont tornyából, vagy vak, vagy aljas.

Demokratának nevezni magunkat, miközben a másik szempontját csak a saját szűrőinken- bigott hülyeségeinken- keresztül vagyunk hajlandóak kommentálni- nos ez aljas és bigott egyszerre. Ezt nevezik kettős mércének..

De természetesen vitázhatunk, de kérem, csak személyeskedés nélkül...

Köszönöm!

mivammáhe 2012.10.27. 13:27:08

"...nos ez aljas és bigott...." helyett aljas és hülye ....

bocs az elírásért

:-)

And37 2012.10.27. 13:28:16

@Bafana: én se beszéltem össze senkivel, de láttam nagy kék hátterű plakátokat szerte a környéken. Nem tudom mennyibe kerültek, de szerintem plakátja több mint egy mobil. Azt viszont biztosan tudom, hogy a mobilt nem tőlem vették el, a pénz egy részét, amiből a plakátokat kirakták, igen. Na jó, nem elvették tőlem, csak úgy alakították a feltételeket, hogy érdekemben álljon adózni, tehát adóztam. De NEM ezekre a plakátokra.

berczy04 2012.10.27. 13:37:42

@And37: Igazad van, amit írsz, csak ehhez a témához épp jottányit sem kapcsolódik. Terelésnek jó, de felesleges...

Ganyé 2012.10.27. 13:38:29

@And37: Soha senki nem kapott annyi támogatást ebben az országban mint a cigányság...És miért nem lehet elvárni a társadalmi normák betartását??? Most viccelsz? Ezekben a szegény régiókban magyarok is laknak!!! És bár nagy a munkanélküliség, azért nem éheznének ha a kis kedvenceid nem rabolnák nap mint nap ki őket...Hiszen megtermelik a háztájit, művelik a kertet míg a cigány a kocsmában döglik egész nap...aztán hazafelé kirabol egy portát, ha olyan kedve van, megerőszakolja a 90 éves nénikét, aztán levágja a lábát, oszt akkó jó van...Aztán majd az ilyenek mint te, azt mondják hogy igaza volt, mert szegény...A vidéki magyarság régen is eltudta tartani magát amikor még nem volt ipari termelés! Mióta rá szabadultak a falvakra ezek az állatok, azóta csak a rettegés és a nyomor...

Bafana 2012.10.27. 13:39:21

@And37: Hidd el, nekem sem áll érdekemben adózni a feneketlen kútra hasonlító felzárkóztató programokra. Mint a videón is látszik, nem vált be.
Bár lesznek itteni "jogvédők", akik elkezdik magyarázni, hogy a lány kezében nem mobil, hanem párizsis zsömle volt, és az elkövető - talán egy finn cserediák - vitte az éhező családjának.

Drang 2012.10.27. 13:40:50

Ha a Jobbik svábbűnözésről meg szlovénhordákról beszélne, nyilván mindenki részéről az lenne a reakció, hogy ezek megőrültek / hazudnak. Amikor viszont cigánybűnözésről meg cigányhordákról beszél, még ballib oldalról sem az a reakció, hogy ezek megőrültek / hazudnak, hanem hogy ezek nácik.

kela-bá 2012.10.27. 13:41:35

Emberek ! Pici országban élünk, lélekszámunk csepp a tengerben gondjaink óriásiak , melyek a világválság következtében hozzánk is begyűrűztek. Nem biztos, hogy az a megoldás ha itt a blogokban egymásra támadunk, gyűlölködünk mindez csak megbetegít. Tisztelet a kivételnek !
Itt most a Jobbik a téma. Hagyni kell őket csak civakodjanak egymás közt, állítólag értünk, az országért. Ne zavarjuk hasznos tevékenységükben. Mi meg törődjünk inkább magunkkal, családunkkal, ismerőseinkkel, egészségünkkel. Hasznos, humánus információkkal segítsük egymást ! Pld.:

www.tudatraebresztes.blog.hu www.vntv.hu

Jön a tél, jó felkészülést !

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 13:42:15

@Bafana:

"A környéken egy tényleg nagyon szegény idős nénike bement a boltba. Nagyon éhes volt, nem volt pénze. A kabátja alá elrejtett 2 zsömlét és egy zacskós tejet. Az eladó észrevette és elfordította a fejét."

*

És hány napig lehet élni két zsömlén és egy liter tejen?

És ha megette a liter tejet meg a két zsemlét, akkor megint ment a boltba, hogy lopjon?

És hány nagyon szegény nénike van arrafelé? És a boltos mindegyiküknél minden nap elfordítja a fejét?

Remélem érted, hogy a megoldás se nem a lopás, se nem a fej elfordítása, hanem az ország olyan gazdasági helyzetbe hozása, hogy akik dolgoznak, azok ne a létminimum szintjén vegetáljanak, akik végigdolgozták az életüket, azok ne kényszerüljenek rá, hogy tejet meg zsemlét lopjanak, akik pedig önhibájukon kívül vannak állás nélkül, azok kapjanak megfelelő támogatást addig, amíg újból - lehetőleg rövid időn belül - el tudnak helyezkedni, hogy ne legyenek rákényszerítve a lopásra.

rezvez 2012.10.27. 13:46:00

blogíró hullákból parizer. :)

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 13:48:38

@berczy04:

"Magyar (értsd: nem cigány származású) embereknek is ugyan úgy kevés/nincs munkahely, miért nem állatiasodunk el ennyire?"

*

Te nem olvasod a police.hu honlapot, meg a Privát kopót? BESTIÁLIS cselekmények vannak rajta, amiket nem cigány származású emberek követtek el, persze az tény, hogy a nem cigány származású bűnözők inkább a fehérgalléros bűncselekmények elkövetésében vannak otthon.

And37 2012.10.27. 13:51:19

@berczy04: Nem terelés, legalábbis nem annak szántam, csak a dolgok más színben megvilágításának. Nem sokkal több becsületes, mindig tisztességesen adózó, kiskapukat nem kereső, buszon sosem bliccelő törvénytisztelő magyart ismerek, mint sötétebb bőrszínű, beilleszkedni kevésbé akaró honfitársat.
(Utóbbiból személyesen egyet se.)

Bafana 2012.10.27. 13:54:11

@No_Fidesz_No_Problem: Én egy mérleget próbáltam bemutatni, aminek az egyik felét elkezdted "boncolgatni". A másik felét elfelejtetted. A hangsúly azon volt, hogy valaki - vajonkik - loptak valamit, amit ha eladnak kb. 140-150 ezer forintot kapnak érte. Cserébe okoztak egy 100 milliós kárt és kockáztattak kitudja hány emberéletet, mert a tűzoltóságot, mentőket stb. sem lehetett elérni.
De kb. hetente lehet hallani kábellopásokról, amit szerintem terrorcselekménynek is lehetne minősíteni és aszerint büntetni.

2012.10.27. 13:54:23

@Drang: A nácik őrültek, mi a probléma?

sanyix 2012.10.27. 13:59:00

@iii: te már csak tudod, hiszen te normális vagy (szerinted), és visszamentél 60 évet és kibeszélted a dolgot a nácikkal :)

And37 2012.10.27. 14:01:14

@Ganyé: szerintem ezt nem nekem szántad. Pont azt írtam hogy hülyeség nem elvárni tőlük a társadalmi normákat. Meg mellé azt, hogy cserébe az is hülye, aki azt várja egy tolvajláson sose rajtavesztőtől, hogy a magától beálljon a jómunkásemberek sorába. A bűnözők bőrszíntől függetlenül jó lenne ha börtönben lennének. De nem csak a pitiánerek.

Az elmúlt 20-30 év szociális támogatásaival szerintem a következő 20-30 évünket is elqrtuk. Ez kb. olyan, mint az afrikai éhezők esete: ha kaját küldesz nekik, akkor az a kevés földműves is tönkremegy, aki addig tudott gazdálkodni, ha megtanítod az éhezőket földet művelni és eszközöket adsz hozzá, akkor még bármi is lehet.
Mivel nem ilyen területen dolgozom és nem vagyok ismerője a témának, nem tudom megítélni, lehetett volna-e jobban csinálni, de azt biztosan érzem, hogy ami most van és amerre halad még mindig, az nagyon nem jó.

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 14:03:33

@Bafana:

Büntetni nyilván KELL.

De azt is tudni KELL, hogy a büntetés önmagában nem oldja meg magát a problémát, ami abból áll, hogy ma az országban egy sokszázezres csoport van munka nélkül, jövedelem nélkül, mindenféle segély és érdemi juttatás nélkül, gyakorlatilag KIÍRVA mindenféle nyilvántartásból és statisztikából.

Ugyancsak egy sokszázezres, állás nélkül maradt szakmunkás réteg pedig már el is hagyta az országot.

Az ittmaradtak fele, négymillió ember a létminimum szintje alatt él.

Állambácsi meg csak néz és nem érti, hogy miért nincs SZJA-bevétele, meg hogy van az, hogy hiába a lehető legmagasabb az EU-ban nálunk az ÁFA, 27,5%, mégis egyre kevesebb ÁFA-bevétel csorog be nekik a kasszába.

Hábazz, Állambá' úgy, hogy ahol nincs munka, ahol nincs normális munkabér, ott nincs SZJA-levonás se, meg vásárlás se, meg a vásárlás utáni ÁFA se, vagyis adózás se nagyon van.

Parajpuding 2012.10.27. 14:04:04

Ahogy láttam a 23.-ai tüntetéseket, a jobbik tábora nagyrészt olyanokból tevődött össze, akik legfeljebb kutyatápként lennének képesek hasznára válni a világnak.

Misi56 2012.10.27. 14:08:21

@Bafana: Kinek, mikor, hol mondta??

berczy04 2012.10.27. 14:15:13

@Parajpuding: Ha így vélekedsz, szívesen bemutatnálak téged is a kutyámnak. Boldogan harapná ketté a torkodat...

And37 2012.10.27. 14:18:03

@Bafana: a felvett eset egy mobiltelefon lopása. Mekkora erőfeszítésedbe telik gyaníthatóan 50 ezer forintnál nagyobb korrupciós ügyben nem cigány származású illetőt NÉV SZERINT mondani, aki nem ül a tettéért, és aktív politikai szereplő? (Mondjuk akár négyet-ötöt is?)

A kettő között nem kellene legyen sok különbség, de a videóra vett gyereket remélem hamar elkapják, míg a nagyhalak valószínűleg mindig meg fogják úszni.

A felzárkóztató programok tökéletlenségével egyetértek, de ezeket így partvonalról kritizálni nem fogom többet. Hiába látom úgy, hogy a céljukat nem érték él, azt nem tudom, hogy mi lett volna más programmal, vagy nélkülük az eredmény. És minden tiszteletem azoké, akik ilyen közegben hajlandóak dolgozni.

Abban viszont biztos vagyok, hogy ha valaki kollektívan minden cigány ellen uszít, azzal csak árt. Ugyanannyira, mint ha megpróbálja elkendőzni a problémát.

Bafana 2012.10.27. 14:20:26

@No_Fidesz_No_Problem: Amit leírsz, mind igaz, ezt sehol nem vitatom. De nem ez az alapkérdés, nem erről van szó.
Az arányok teljes eltorzulásán van a lényeg. A sok példa után mégegyet mondok: falusi rokonok mondták, hogy régebben is loptak a cigányok tőle tyúkot. Pontosabban tőle is és a faluban jónéhány embertől, évente 2-3 darabot. Ez bele volt kalkulálva, mint "veszteség", legyintett egyet, ment tovább minden.
Majd jöttek a "jogvédők" és mostmár úgy lopnak 5-6 tyúkot, hogy kiírtják az összes állatot. Viccből, bosszúból, nem tudni. Volt, aki észrevette, nyomorékká verték!
Ezt hívják aránytévesztésnek, amiről szól az egész. Ha valaki ezt nem érti, az szerintem nem akarja érteni.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.27. 14:21:10

@pavor nocturnus:
Ez nem mentség a brutális gyilkosságokra és rablásokra. Ez nem megélhetési bűnözés. Ez kegyetlenség, megerőszakolnak és rádgyújtják a házat, mert büdös magyar vagy.

Nem, nem akarom idáig emelni az ingerküszöböm. Nem akarok elsétálni a gyilkosokat mellett, ráfogva, hogy azért ölte még mari nénit, mert éhes volt. Meg akarta enni? Tudod idén nagymamámhoz kétszer törtek be, félelemben él. A rendőrség másodjára nem volt lebeszélte a feljelentésről. Mikor tesznek vmit? Miután megölték?

xanax · http://bennyhillifier.com/?id=CVTFxYMhwiA 2012.10.27. 14:22:56

@No_Fidesz_No_Problem: a probléma nem az, hogy nincs munka, hanem hogy ezek a retkek nem AKARNAK dolgozni. Nagy különbség...

Ganyé 2012.10.27. 14:23:52

@And37: Elnézést tényleg nem neked szólt, hanem pavor...-nak! Nekem egyébként volna elképzelésem ennek a nagyon komoly problémának a kezelésére, és pár év alatt komoly látszata is lehetne...de amíg ebben az országban a liberális sajtó dönti el hogy mi a jó és mi nem, addig csak számolatlanul ( meg persze elszámolatlanul ) öntik majd a milliárdokat az állítólagos integrációs programokra, teljesen értelmetlenül...

Ganyé 2012.10.27. 14:23:52

@And37: Elnézést tényleg nem neked szólt, hanem pavor...-nak! Nekem egyébként volna elképzelésem ennek a nagyon komoly problémának a kezelésére, és pár év alatt komoly látszata is lehetne...de amíg ebben az országban a liberális sajtó dönti el hogy mi a jó és mi nem, addig csak számolatlanul ( meg persze elszámolatlanul ) öntik majd a milliárdokat az állítólagos integrációs programokra, teljesen értelmetlenül...

mivammáhe 2012.10.27. 14:28:48

@Parajpuding: köcsög vagy libsi "barátom", de meg van bocsájtva, mert nem tudod mit beszélsz :-)
Ja ők bent vannak a parlamentben, ti meg nem, azért ez jelez valamit...

@And37: na de ezek nem akarnak sem termelni, se dolgozni
Az én gyerekeim azt tudják, hogy apa reggel elmegy dolgozni (igen jelenleg munkanélküli vagyok, és mégis dolgozni megyek, nem lopni...)

Az egész szemléletet meg kell változtatni, mert másképpen nem megy..

@iii: ki is a náci? Aki nem szereti- érthető okokból a cigányokat? Kissé tudatzavaros dolog ez így nem??

Bafana 2012.10.27. 14:32:24

@Misi56: Volner mondta az egyik Ma reggelben. Talán 2 hete.

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 14:33:42

@And37:

"A felzárkóztató programok tökéletlenségével egyetértek, de ezeket így partvonalról kritizálni nem fogom többet. "

*

Mit érnek a felzárkóztató programok, ha a befejezésük után ugyanúgy NINCS munka, mint ahogy a megkezdésük előtt sem volt?

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 14:36:00

@xanax:

"a probléma nem az, hogy nincs munka, hanem hogy ezek a retkek nem AKARNAK dolgozni. Nagy különbség..."

*

Milyen érdekes, hogy 1990 előtt ez a sok "retek" mind dolgozott...

komplikato 2012.10.27. 14:37:44

@And37: Úgy rémlik 880 millió volt a szép kampány, ebből 240 esett le Simlicska elvtársnak.

öszödi mém 2012.10.27. 14:39:16

@No_Fidesz_No_Problem: Miért szopod még mindig a szocigányok faszát? Csak az győzne meg, ha neked is kinyírnád valamelyik családtagodat?

And37 2012.10.27. 14:39:23

@iii: "Nincs se cigány-, se fehérbűnözés, ennek az égvilágon semmi jelentősége nincs. Bűnözés van, amit meg kell büntetni, akárki is követi el. "

Azért ha felírnánk az egyik oldalra hogy jobbik, zsidók, cigányok, a másik oldalra meg hogy zsidóverés, egyoldalú hitelszerződés-módosítás meg kábellopás, akkor valószínűleg mindenki pont ugyanúgy kötné össze a három párt.

Az emberi gondolkodás természetes velejárója a kategorizálás, a dolgok leegyszerűsítése. Abból meg ugyanolyan egyszerűen jön a megbélyegzés és kirekesztés is, ha pl. rendszeresen azzal dobálózunk, hogy cigánybűnözés. Ahol van cigány munkatárs, ott az ilyen jellegű lelki teherrel nagyon nehéz lehet nem cigány környezetben élni és dolgozni. Ha pl. bármi eltűnik, ki lesz az első gyanúsított?

Emiatt érthető számomra, hogy a jogvédők miért próbálják kerülni, hogy ez a kifejezés a köznyelvben túlzottan elterjedjen. Hasonlóan szegény régióban hasonló közegben felnevelve jó eséllyel a svábok gyerekei közül is ugyanannyian próbálnának lopással túljutni a mindennapok gondjain. De mivel nem ilyen közegben nevelkednek, remélem sose tudjuk meg, milyenek lennének a "mélyszegény svábbűnöző hordák".

And37 2012.10.27. 14:42:34

@No_Fidesz_No_Problem: pl. hogy nem veri agyon azt, akinek a fiával dolgozott együtt hónapokon keresztül. Meg a többieket sem.

A másik irányból megközelítve, a felzárkóztató programokkal pont ugyanaz a baj, mint az oktatással, az egészségüggyel vagy a tömegközlekedéssel. Vannak jószándékú próbálkozások, de se elég tudás, se elég elszántság, se elég pénz hozzá, hogy elejétől végéig végig lehessen vinni.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.27. 14:43:05

Ismerve itt az elvakultabb ballibsiket, nekik a cigánypecsenye is cigányozás, szóval erről ennyit, Volner egyszerűen csak kimondhatta az igazságot.

Wintermoots (törölt) 2012.10.27. 14:43:37

@Bafana:

óriási tévedés azt hinni, hogy minden monomániás hülye böfögéseire szépen kell reagálni. egy tisztességes parlamentben vona meg a jobbik már rég nem lenne ott.

Wintermoots (törölt) 2012.10.27. 14:44:33

@Wintermoots:

vona sem meg volner sem.

azért jó látni, mennyi agyatlan jobbossal van tele a net, szánalom.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.27. 14:45:04

@No_Fidesz_No_Problem: Milliárdokat öltek cigányvezetőkbe, cigányprogramokba, nem hiszem, hogy most már a kormányt kellene okolni.

1998 óta egy egész cigánynemzedék szerezhetett volna érettségit és/vagy valamilyen értelmesebb szakmát.

mivammáhe 2012.10.27. 14:45:10

@And37: na ez az: a cigány közeg!!!!
Hiába tanítod szépre, jóra, ha hazamegy a cigányságot látja!

Anti Anyag (törölt) 2012.10.27. 14:46:16

@Wintermoots: Ja, nyilván tele lenne Kunczékkel, Lendvai Ildikókkal.

Köszi, akkor inkább Vona. Láttuk már, hogy "az" a parlement mennyire tisztességes.

mivammáhe 2012.10.27. 14:47:25

@Wintermoots: de ott van, márpedig a választók akaratából!!!- akkor a probléma létezik, és meg kell oldani!
Más: nehogy már te döntsd el, ki kerülhet be, meg ki nem! Demokrata vagy-e??

dzsugasvili 2012.10.27. 14:51:22

Csúnya dolog, de én meg az ilyen blogszerzőhöz meg a kérdező újságírók agyvérzését várom már egy-egy jobbikos beszélgetés során. Néha úgy érzem, hogy ez a dekadens, undorító pesti társaság direkt a borzongás miatt hívja meg újra és újra a jobbikos politikusokat, akiknek lehet jajongani a beszédje alatt. Lehet még a gatya is nedves az ilyen kis mandineres meg népszabós taknyoknál, mikor tiltakozni kényszerülnek. A jobbikosok meg készséggel ellátják ezt a feladatot, mintha ezzel minden el lenne intézve.

Kicsit a Gyaloggalopptból a "ni" lovagok jutottak eszembe a cigány szóval meg a cigánybűnözés kifejezéssel kapcsolatban. Ezek a szituációk majdnem ilyen viccesek. Ha a Jobbik parlamentbe kerülésének volt komolyabb pozitív hozadéka, akkor az az, hogy ezekről a korábban kimondhatatlan problémákról végre lehet - ha nem is teljesen nyíltan - beszélni.

And37 2012.10.27. 14:51:23

@xanax: a retkek nálunk a kertben sose dolgoztak, szerintem te is az öntözéssel próbálkozz, akkor legalább nőnek.

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 14:51:44

@Anti Anyag:

"Milliárdokat öltek cigányvezetőkbe, cigányprogramokba, nem hiszem, hogy most már a kormányt kellene okolni."

*

Kidobott pénz mindenfajta program, addig, amíg a befejezése után ugyanúgy NINCS munkahely, mint az elkezdése előtt sem volt.

Aki valóban meg akarja oldani a problémát, az először hozzon létre olyan gazdasági környezetet, ahonnan nem menekül a tőke, és nem zárnak be naponta 100 vállalkozást.

öszödi mém 2012.10.27. 14:52:43

Az ilyen Wintermoots féle zsidógeciket be kéne dobni egy Kolompár-telepre.

And37 2012.10.27. 14:53:29

@mivammáhe: jaja. Apósom munkatársa 10 év meló után azt mondta, többet nem jön dolgozni, mert bár szereti meg minden, de a faluban kinézik. :(
Na ezt kellene megakadályozni derék politikusainknak a pálya megfelelő irányba lejtésével, bármennyire lehetetlennek tűnő feladat is.

Bafana 2012.10.27. 14:53:42

@Wintermoots: "egy tisztességes parlamentben vona meg a jobbik már rég nem lenne ott."
Akkor mit tennél a Jobbikta leadott szavazatokkal? Igazi liberális gondolkodásod van. Grat. érte!

dr kivancsivagyok 2012.10.27. 14:55:09

aha es kanadaban is azert hivjak oket bunozonek mert nincs munka nekik... jaja hiheto tortenet...

And37 2012.10.27. 14:57:42

@Anti Anyag: "Milliárdokat öltek cigányvezetőkbe, cigányprogramokba, nem hiszem, hogy most már a kormányt kellene okolni. "

Oké, akkor Manci nénit okolom, de akkor oldjuk meg azt, hogy Manci néni döntse el, a GDP fél százalékát hova szeretné költeni.

Mellesleg az első - számomra is értelmezhető - eredményt épp az aktuális kormány érte el az eddigi pangás után az iskolakerülés visszafogásával. És nem kellett hozzá senkit börtönbe csukni, csak a családtámogatási rendszeren csavarni egyet.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.27. 15:01:58

@No_Fidesz_No_Problem: Na ja. Ilyen környezet max. Svájcban lehet, de ott is csak azért, mert a svájci csak akkor vásárol külföldit, ha semmi más nincs és nem is lehet arról lemondani.

Szóval ez még átlag-nyugateurópai környezetben is marhaság, főleg manapság.

A cigányok problémáját ilyen eszközökkel nem lehet megoldani. Vagy két hónapja, egy kifejezetten cigányokra specializálódott doktori végzettségű pedagógus mondta el nekem, hogy egy genetikai problémát akarnak kezelni pedagógiai módszerekkel. Pedig a nő nem jobbikos.

A környezet pedig előreláthatólag jobb nem lesz, sőt rosszabb. A dolog nem is kormányfüggő, legfeljebb annyiban, hogy ha egy kormány felelőtlenül vesz fel kölcsönöket és nem ügyel a költségvetési hiányokra, az évekre menően megszívathatja az utánakövetkező kormányt és persze a lakosságot.

csavari 2012.10.27. 15:03:51

@komplikato:

Neked mennyi esett le kis prosti?

And37 2012.10.27. 15:04:45

@No_Fidesz_No_Problem: A munkahelyhiány a probléma egyik része. Vannak jelentősnek tűnő kulturális különbségek is, pl. gyerekvállalási hajlandóságban. Ez pusztán a szegénységből adódik, és ha lenne elég munkahely (és ráadásul hajlandóak lennének dolgozni azok is, akikről most én pl. nem nagyon hiszem), szóval meló és fizu mellett kevesebb gyereket vállalnának, vagy szerinted ez ettől független?

And37 2012.10.27. 15:15:03

@Ganyé: "Nekem egyébként volna elképzelésem ennek a nagyon komoly problémának a kezelésére, és pár év alatt komoly látszata is lehetne..."

Ha ez olyan, amit az aktuális feltételek között, Európában meg lehet valósítani úgy, hogy utána pl. nekem nem kell szégyellnem hogy magyar vagyok, akkor megoszthatnád.

Anti Anyag (törölt) 2012.10.27. 15:21:26

@And37: Van egy gyanúm, nem véletlen szórják ki a cigányokat épp azokból az országokból, akik 20 éve nekünk akarnak példát mutatni antirasszizmusból és az összes hazai libsi rájuk mutogat, mint követendő példák.

Pontosan tudják, hogy ezt pénzzel nem lehet megoldani, erőszakkal pedig nem lehet. Igy megy vissza a feladónak.

Ami mellesleg mindenfajta általuk - nekünk magyarázott európai értékrenddel ütközik.

Egy igaz ember 2012.10.27. 15:32:05

Ha már a Jobbik horda és a politikai zombik között kell választanom, akkor inkább az életre szavazok.
Bevallom, én inkább az Átv-t az "objektív" hírforrást nézem, ahová valamilyen csoda folytán sosem hívnak meg Jobbikost. Így rekesztik ki az ország hatodát.
De láthatunk zombit nyakra-főre: Kuncze, Magyar Bálint, Gyurcsány, Fodor Gábor, Bajnai, stb.
Éljen a demokrácia!
De könyörgöm, ne így!!!

r222 2012.10.27. 15:56:08

Miről beszélünk mi itt?Gazdasági okok,meg megélhetési bűnözés?Itt tartunk még mindig?Bármelyik gazdaságilag fejlett országról legyen is szó,a cigány mentalitás ott is ugyanúgy működik,mint itthon.Mindegy,hogy van munkahely,vagy nincs és hiába a rengeteg támogatás.Kanadától kezdve Olaszországon át, Spanyolországtól Finnországig a probléma ugyanaz.Megélhetési bűnözés?Miről beszélünk?Megélhetési bűnözés az lenne,ha Lakatos Romárió besétálna a közértbe,majd egy zacskó tésztát és félkiló kenyeret elrejtene a kabátja alá,majd megpróbálna fizetés nélkül távozni.Ez lenne a megélhetési bűnözés.Ezzel szemben a valóság?A valóság az,hogy Romárió és a testvére bemegy Margit nénihez,huszonöt késszúrással megöli, bónusz gyanánt még azért elveszi a pénztárcáját és angolosan távozik.Semmi köze nincs a megélhetési bűnözéshez.Agyonverem Pali bácsit,mert ez akkor jó brahinak tűnt?!Persze,ha már ott voltam elvittem a néhány ezer forintját is.Ez lenne a megélhetési bűnözés?Ugyan már,ne nézzük egymást hülyének.

Jobbik!A Jobbikot Ti,kedves liberálisok teremtettétek.Ti ültettétek el a magvait a hazug és undorítóan képmutató politikátokkal.Most mutogattok azokra a szerencsétlen emberekre,akik erre a pártra adták le a voksuk és náciztok,fasiztáztok fröcsögő pofával mindenkit.Végtelenül aljas és végtelenül tisztességtelenek vagytok.Megteremtettétek a Gólemet,úgyhogy köszönjétek is meg magatoknak!

berczy04 2012.10.27. 15:56:53

@Wintermoots: Egy tisztességes parlamentben Vonára meg a Jobbikra nem is lenne szükség...

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 15:58:19

@Anti Anyag:

"egy kifejezetten cigányokra specializálódott doktori végzettségű pedagógus mondta el nekem, hogy egy genetikai problémát akarnak kezelni pedagógiai módszerekkel"

*

Na ja :)

És hányas számú kromoszóma melyik allélpárjának melyik szakaszán található ez a "genetikai probléma"?

Hol publikálták a felfedezést, melyik egyetemen, melyik szaklapban?

Jó nagy ökör lehet a te doktori végzettségű pedagógusod :)

himpellér 2012.10.27. 16:01:32

Kívánok a cikk szerzőjének, és a liberális hozzászólóknak egy tizenhét tagú cigány családot szomszédként. Vagy fogadjanak egyet örökbe-ez még jobb- és éljenek velük együtt. Aztán jövő ilyenkor térjünk vissza a kérdésre...

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 16:01:41

@And37:

"Vannak jelentősnek tűnő kulturális különbségek is, pl. gyerekvállalási hajlandóságban. "

*

A századforduló és a háború előtti Magyarországon - igen, abban a korban, amelyikbe a Fidesz és a Jobbik lelkesen réved vissza - az átlagos MAGYAR szegény családokban is többnyire 6-8 gyerek volt.

berczy04 2012.10.27. 16:13:04

Ahogy látom itt a többség fejébe tényleg nem fér bele, hogy a cigányság nagy rész nem nem tud, hanem egyszerűen nem akar beilleszkedni. És amíg ez így van, náluk nincs meg hozzá az akarat, addig akár tótágast is állhatunk, további milliárdokat is ölhetünk bele, semmi eredménye nem lesz. Legfeljebb néhány káder ismét zsírosra keresi magát.

Tökéletes példa a nyugat, ahol a pénz, háttér meglenne, mégis kudarcba fullad. Azt mivel magyarázzátok, kedves cigánymosdató kommenttársak?

pjm 2012.10.27. 16:16:48

@dr. Kóser Malac: jó lenne, de sajnos nem...

pjm 2012.10.27. 16:18:25

@No_Fidesz_No_Problem: ja és 12-14 et szült egy asszony, csak a fele meghalt. Hát valahogyan csak fenn kellett tartani a családot. Ami a magasabban lévőket illeti ott is 3-5 volt a maximum...

2012.10.27. 16:37:08

@No_Fidesz_No_Problem: Persze! Itt a magyarázat, a rengeteg beteg gyerek! Gondolom a Kozmának is beteg gyerekek miatt kellett meghalnia! Milyen barom vagyok hogy nem láttam át! Ja meg ennek is beteg a gyereke?index.hu/belfold/2012/10/27/igy_lopjak_a_telefont_a_metron/

regress 2012.10.27. 16:42:07

milyen érdekes,a cigánynnak 2 csirkéért kötelet kívántok,az "urak"100milliókat nyúlnak le,azoknak meg a seggét nyaljátok

2012.10.27. 16:55:10

A Jobbik egy liberális kreálmány. Elég hallanunk az EU képviselőjük Izrael-t dicsőitő ömlengéseit. Azért kreálták, hogy lehessen állandóan rasszizmusról, meg neo-náci veszélyről rikácsolni. A Parlamentben is együtt szavaztak az LMP-vel és az MSZP-vel.

23.-án is mű csetepaté volt a röhögö Index-es "brutális" megverése. Kiváncsi leszek a tagság mikor jön rá, hogy átveri őket a vezetőség, a liberális bérencek!

And37 2012.10.27. 17:06:12

@berczy04: "Ahogy látom itt a többség fejébe tényleg nem fér bele, hogy a cigányság nagy rész nem nem tud, hanem egyszerűen nem akar beilleszkedni. "

Azért ha mondjuk 400 ezer vagy tudomisénmennyi ember nagy része egyáltalán nem akar beilleszkedni, az az ország izomból borul. Szerintem.

Az, hogy nem a mi normáink szerint akarnak élni, és az általunk is biztosított keretek (pl. 2010-ig jellemző családtámogatás) között számunkra elviselhetetlen módon élnek sokan, az igaz. De ez nem jelenti azt, hogy a keretek változása esetén ne tudnának alkalmazkodni.

And37 2012.10.27. 17:09:50

@No_Fidesz_No_Problem:
"És hányas számú kromoszóma melyik allélpárjának melyik szakaszán található ez a "genetikai probléma"?"

Nem feltétlenül, csak nem fejtette ki túlzottan. A bőrszín miatti kirekesztés pl. az USA-ban sem ismeretlen probléma, és teljes mértékben genetikai. Érzésem szerint mi még nagyon az elején vagyunk annak, ami utat arrafelé járnak.

De nem vagyunk ezzel egyedül, gondolom a németeknél a törökök hasonlóan nehéz eset, annyi különbséggel, hogy ők dolgoznak.

And37 2012.10.27. 17:10:39

@And37: az idézet vége lemaradt..
"Jó nagy ökör lehet a te doktori végzettségű pedagógusod :) "

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 17:24:55

@Lindalinda:

Ja, liberális kreálmány :)

A Jobbik vállaltan demokráciaellenes szervezet.

Láttál te már demokráciát ellenző libsit, csillagom?

No_Fidesz_No_Problem 2012.10.27. 17:27:16

@And37:

A bőrszín miatti kirekesztés nem "genetikai" probléma, hanem előítélet, amennyiben nem az egyes ember viselkedését ítéli meg valaki, hanem pusztán a bőre színe miatt belerakja egy skatulyába.

sanyix 2012.10.27. 17:48:28

@No_Fidesz_No_Problem: Vállaltan? Ja még mindig amiatt a mondás miatt hogy "Mi nem vagyunk demokraták." Aminek a végét, a magyarázatot a "sallangot" levágták?

Demokráciát ellenző libsit nem látni, hiszen szerintük(szerintetek) a demokrácia az amit ti mondtok, vagy ha kedvenceitek vannak hatalmon. Minden más diktatúra :D

Szóval ilyen értelemben demokrácia ellenző libsit nem látni, eredeti értelmében viszont a legdemokráciaellenesebb oldal a ballibsi, követve szellemi elődeiket, a kommunistákat: "Mindenki kussoljon akinek nem az a véleménye mint nekünk, be kell zárni őket, elhallgattatni, károsak a társadalomra."

baliquez 2012.10.27. 18:37:14

index.hu/belfold/2012/10/27/igy_lopjak_a_telefont_a_metron/

A "fiatal fiú" mostanság indexnyelven ugyanazt jelenti mint a bűnözőcigány magyarul, kitörő örömmel üdvözöljük a nyelvújítás forradalmárainak legújabb vívmányát, be is írhatjuk a libsináci-magyar szótárba rögtön a "meleg" és a "roma" szavak mellé.

Egyébkény amit a kormos csinál az sem rablás, hanem "trükkös eltulajdonítás", ez az elkövető kulturális sajátosságai miatt gyerekcsínynek számít (hiszen "fiatal fiú", alig 28 éves).

Hogyaszongya továbbá: rablásSOROZATÉRT másfél évet kapott. Az igen. Nyilván csak azért ilyen keveset mert a: nem bírta a bezártságot b: egészségi okokból, mert hagyományosan nem bírják a bezártságot, lévén vándornép vándorgénekkel. A "kábítószerrel visszaélés" is tök normális, nehogy már a parasztok beleugassanak hogy mivel lövi magát egy sukár romacsávó, ugye.

Ha már ilyen baromi jól belejöttek a nyelvészkedésbe újságék és rajvédőék, nekem is lenne egy szerény javaslatom: definiáljuk az "ember" fogalmát, szépen, körülírva, pontosan. Ugyanis a "roma" szó közbeszédbe erőszakolásával (ami köztudottan ember-t jelent cigányul, persze csak cigányembert, a többiek ergo kizárva a halmazból) paradox helyzet állt elő.

Szerintem ugyanis az hogy két lábon jár és beszél még kevés. Ilyet madarak is tudnak, plusz repülni. Ráadásul kevesebb köztük a dúvad, szóval inkább a madarak felzárkóztatásával és társadalmi integrációjával kellene foglalkozni. Annak is több értelme lenne, madarak ritkán nevelik a fiókáikat a gondozóik megölésére és kifosztására.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.27. 18:48:34

A fenenagy liberális franciák visszaküldik őket Romániába? Nem csak azért mert cigányok, hanem mert tolvaj bünõző banda. Megtűrik a négereket, muszlim népeket. Pont ezeket nem?
Azért mert nem élni, boldogulni mennek, hanem élősködni. Angliában sem hiába vándorolnak még mindig a gypok, pedig egy fokkal kulturáltabbak.

Mutassatok egy, egyetlenegy olyan európai országot, ahol be tudtak illeszkedni.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.27. 19:08:49

De a másik fene nagy liberális megoldáskeresés is jó lehet. Az USA-ban az indiánokat rezervátumba zárták.

HomicideWatch (törölt) 2012.10.27. 19:14:57

Nem is értem miért vették le a blogot az index címlapjáról. Mégsem csak jogvédők olvassák a blogokat. :)

Fufo 2012.10.27. 20:16:57

Nem vették le, most is címlapon van

And37 2012.10.27. 21:32:49

@No_Fidesz_No_Problem: a bőrszín a genetikai, nyilván nem a kirekesztés (amit írtál az stimmel). Mindenesetre a bőrszín/megjelenés alapján történő kirekesztés lehet éppen olyan jellegű genetikai eredetű probléma, ami pusztán pedagógiai módszerekkel nehezen kezelhető.

Bár valószínűtlen, hogy erre gondolt, aki eredetileg írta, úgyhogy válaszolhatna a reakciódra.

Genetikai vizsgálódásra amúgy ezt a cikket találtam, ami talán nem nélkülöz minden tudományos alapot:
www.mvsz.hu/m7vk/pop_16.html

Persze levonja a következtetést hogy a finnektől olyan távol vagyunk hogy nem lehetünk rokonok, de ha elvégezte volna a matekot a saját adataiból, akkor kijön hogy mégis velük a legnagyobb az egyezőség, ennyit a tudományáról.

A cigányokra vonatkozó rész: "A hazánkban élő romák Észak–Indiából származnak, három hullámban érkeztek Magyarországra. A beás és oláh cigányok nemcsak a genetikai betegségekben, de a klasszikus genetikai markerekben is különböznek (ACP, GC, C3, BF)."

Ebből viszont baromira nem látom, hogy az informatikában gyorsan felzárkózó indiaiak miért tennék genetikailag eldöntötté, hogy esélytelen a dolgunk hazánkba szakadt régi rokonaikkal. Az hogy nem pusztán pedagógiai módszerekkel kell a problémát megközelíteni, amúgy is nyilvánvaló, munkahely nem lesz táblakrétából, ebbe meg nem kell belekeverni a genetikát.

And37 2012.10.27. 21:42:43

@Anti Anyag: azt hiszem tőled várom a genetikai utalás kifejtését.

További megjegyzés:
"Van egy gyanúm, nem véletlen szórják ki a cigányokat épp azokból az országokból, akik 20 éve nekünk akarnak példát mutatni antirasszizmusból (...) Pontosan tudják, hogy ezt pénzzel nem lehet megoldani, erőszakkal pedig nem lehet. "

Vonatkozó, nem tudom mennyire hiteles része a wikipédiának:

hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1gi_cig%C3%A1nyok#K.C3.B6z.C3.A9pkor

"Kezdetben megpróbálták őket visszaszorítani a közép- és kelet-európai területekre. Majd miután ez részben sikertelennek bizonyult, egyre szigorúbb és kegyetlenebb intézkedéseket hoztak ellenük. Skóciában és Angliában a 16. század elejéig ötezer cigányt végeztek ki. Franciaországban 1595-ben parlamenti határozatot hoztak kiirtásukra. Svédországban és Dániában 1662-ben rendelték el halálbüntetésüket, amennyiben nem hagyták el az országot."

A módszer nem ismeretlen Európában, mégis jobb lenne, ha elkerülhetnénk.

And37 2012.10.27. 22:50:12

@r222: "A Jobbikot Ti, kedves liberálisok teremtettétek."

Ha szerinted ők teremtették, akkor nyilván az évtizedek óta megoldatlan és a válság miatt súlyosbodó társadalmi problémák, meg a két kormányzásra esélyes párt vállalhatatlansága fel sem merül, meg a helyzet farvizén ügyeskedő megélhetési politikusok. (Akik EU-pénzből még EU zászlót se tudnak rendesen meggyújtani.)

És gondolom attól, hogy mondjuk főműsoridőben beszélhetnek cigánybűnözésről meg halálbüntetés visszaállításáról, meg masíroznak rendíthetetlenül, meg teleszórják a tájat állami pénzből minden bűnözőt elrettentő rovásírásos táblákkal, attól minden jobb lett, a bűnözés tényleg két hét alatt megszűnt, vagy legalábbis a halálbüntetés bevezetése pillanatában megszűnik. (Vagy mi a Jobbik megoldása?) És ha már 1990 óta egyfolytában cigánybűnözéstől harsogna minden csatorna, de azon kívül nem történne semmi ezügyben (ahogy most se nagyon), akkor biztosan nem létezne a Jobbik, de így, hogy a liberálisaid eltussolták az ügyet, most miattuk lett hirtelen szavazóbázisa?

Szerintem legalább annyira rossz, ha gondolkodás nélkül gyűlölködőket támogatsz (mondjuk szerencsére zömében nem ilyenek a jobbik szavazói, a képviselők tényleges gondolatait nem ismerem), mint ha olyanokat, akik jelen viszonyok között elvárnák a cigányok általi rendszeres zaklatást és lopásokat átélőktől, hogy több megértést tanúsítsanak a "megélhetési bűnözőkkel" szemben.

Amúgy amit nagy erényüknek tartok, hogy megmutatták, tudunk közös cél érdekében összefogni. Környezetemben teljes mértékben hiányoznak a családinál nagyobb összetartó közösségek, a gárda - még ha számomra nem szimpatikus módon is - ilyen közösség látszatát keltette. Másik erényük, hogy bár nem túl sok eredménnyel, de felkavarták az állóvizet, legalább beszélünk a cigányság problémaköréről.

And37 2012.10.27. 23:17:06

@berczy04: asszem a végére jutottam a kommenteknek, amennyit leszűrtem:

- ne kendőzzük, takargassuk, hanem nevezzük a nevén (de azért csak finoman, mert különben megbélyegez olyanokat is akiket így eleve ellehetetlenít)
- a rendőrök a pitiáner de rendszeresen visszaeső bűnözők ellen hatékonyabban léphessenek fel
- de ne csak a kis tolvajokat kapják el
- legyen munka, mert enélkül a felzárkóztató programok semmit nem érnek
- máshol sem csinálják jobban
- amíg a cigányok nem akarják, addig nem is lesz beilleszkedés
- a cigányságnak olyan vezetőkre lenne szüksége, akik más irányba viszik, mint a mostaniak

Ez engem még nem győzött meg, hogy megoldottuk... (És ehhez képest a (bal)liberális/jobbikos pengeváltások eléggé túlsúlyban voltak.)

Ha volt még jó érv amit kihagytam, küldjétek, mára kiírtam magam, bocs a karaktertengerért...

baliquez 2012.10.28. 00:18:27

A Jobbik nem demokratikus párt. Ezt egyébként nyíltan ki is jelentik magukról mindenféle szemlesütés nélkül. Egyszerű és frappáns válaszaik a különböző nagyon is létező problémákra pedig nem jelentik azt hogy ettől vállalhatók lesznek vagy megoldást jelentenek. Józan paraszti észre és az asztalra ököllel csapó zsigeri indulatokra építenek, szentkoronás régenjobbvoltra, olykor civilizáltan olykor ijesztően előadva.

Példaként: mondjuk van egy betegünk, léziós, lázas, mittudomén ebolás, simán exitál reggelig ha nem kap megfelelő kezelést. Lopósék (és ebben a fidesz erősebb és gátlástalanabb csapat mint az mszp, de kb. egykutya) hideg vizes borogatást és pólyázást javasolnak (ápol s eltakar alapon), egymás alaposan kezét megmossák, beteg zsebeit pedig kipakolják, mert az a szabály, majd ők megvédik, és hívnak papot, ne aggódjon.

Jobbik fogna egy szikét és felvágná az összes hólyagot, köpölyözne és piócázna, beadna vödörnyi hánytatót, végtagokat csonkolna és forró szurokkal bevonna. Szörnyű kínokat okoznának, nem férnek oda, egyelőre csak mondják.

Milla pedig azt mondja hogy ezek nem is orvosok, és semmi keresnivalójuk a beteg környékén. Schifferék eközben azon vitáznak hogy ki legyen a professzor úr. Bolondok tisztelt háza.

Közben ketyeg az óra, és a betegnek már hörögni sincs ereje.

And37 2012.10.28. 11:56:46

@baliquez: Ez teljesen korrekt jellemzése volt a szituációnak. A bajt tetézi, hogy én a Milla környékén sem látok orvosokat, azok, ha volt eszük, már rég elhúztak. Meg a Fidesz is inkább csak jogilag demokratikus, és úgy is csak azért, mert könnyen igazítják a jogrendet.

don07 2012.10.29. 16:04:20

Te hol laksz? Valahol Budán? Költözz már le Miskolcra, vagy más, súlyosan elcigányosodott környékre, és majd 1-2 hónap után újra beszélünk! :)

Éhes_ló 2013.02.10. 16:02:13

Szar dolog szembesülni az igazsággal.
Ilyen postok lesznek belőle.
süti beállítások módosítása