Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A magyar emberek megkérdezés

2016.07.11. 14:55 | Proszektura | 49 komment

Címkék: népszavazás Kósa Lajos Harrach Péter Brüszel

Mostanában nem múlik el nap, hogy valamilyen Fidesz közlemény ne ostorozná Brüsszelt, meg a vele egy követ fújó ellenzéket, akik a bevándorlók tömeges kényszerbetelepítését készítik elő. Ahogy most legutóbb a két frakcióvezető, Kósa és Harrach urak közösen nyilatkoztak az MSZP-ről: ”Ha rajtuk múlik, a magyar emberek megkérdezése nélkül, megkezdődhet a bevándorlók tömeges betelepítése Magyarországra.”

Most egy pillanatra azért merengjünk el azon, hogy éppen Harrach Péter veti szemére a szocialistáknak azt, hogy ők „a magyar emberek megkérdezése nélkül” ténykednek.

Az a Harrach Péter, akinek a pártja, mint tudjuk, a Fidesszel karöltve, a magyar emberek megkérdezése nélkül vezettette be a vasárnapi zárva tartást, a magyar emberek megkérdezése nélkül próbálta meggátolni az abban a tárgykörben kiírandó népszavazást, s támogatta bőszen a neki tetsző kérdésben a magyar emberek megkérdezése nélkül a népszavazás elrendelését.

És hosszasan sorolhatnánk még azokat a döntéseket, amiket a Fidesz-KDNP-s hatalom a magyar emberek megkérdezése nélkül hozott az elmúlt hat évben.

Szóval megint a szokásos alattomos kétszínűség. Egyik főminiszterünk azt mondta, nem tudna jó szívvel a bennmaradásra voksolni. Ha lenne egy erről szóló szavazás, akkor vagy nem menne el, vagy pedig nemmel szavazna. Erre ráerősített a kormányszóvivő is, akiről aztán persze szintén „kiderült”, hogy amit mondott az nem kormányálláspont, hanem az ő magánvéleménye.

Régebben, ha egy politikus marhaságokat beszélt, többnyire azzal mentették ki, hogy amit mondott, az nem a politikusi véleménye, hanem „írói munkássága része”.

De ma már ilyesmivel sem mentegetőznek a hatalom birtokosai. Sőt, ha nagyon forszíroznánk ezt, akkor Orbán sértett felháborodottsággal alighanem arról kezdene el süketelni, hogy hát ez borzasztó, hogy ebben az Unióban szörnyű demokráciadeficit van, mert milyen dolog az, hogy itt a kilépésről már beszélni sem szabad.

Emlékezzünk, ezt játszotta el a halálbüntetés kapcsán is. Ő nem akar halálbüntetést, de hát azért beszélni csak szabad legyen róla!

Szóval mi nem akarunk kilépni, mi aztán nem. Miközben meg persze folyamatosan, a kilépésünket készítik elő. Naponta jelennek meg a közlemények arról, hogy a „valósággal szemben teljesen érzéketlen Brüsszel” valójában az ellenségünk, a vele egy követ fújó ellenzékiek pedig a nemzetünk, népünk árulói.

És hol van még október 2-a? A hivatalos kampány csak augusztus első felében kezdődik.

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr288880888

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szemtanú 2016.07.11. 19:34:54

Minden politikus többnyire marhaságot beszél, párttoktól függetlenül! Ki veszi őket komolyan?

bloglegelő 2016.07.11. 20:39:15

@szemtanú: senki. Harrach meg a kdnp bagázs önmaga paródiája.

de ettől még nagyon komolyan kell venni azt, hogy nem vagyunk (brüsszel) a németek csicskása, a munkaerőpiacuknak a koszos előszobája.

gyengébbek kedvéért: ne tolják vissza a nyakunkra a migránsokat

$pi$ 2016.07.11. 21:11:50

"És hosszasan sorolhatnánk még azokat a döntéseket, amiket a Fidesz-KDNP-s hatalom a magyar emberek megkérdezése nélkül hozott az elmúlt hat évben."

Hát mondjuk nem ártana. A vasárnapi zárvatartás ugyan elég zsenge példa, jelentősége kicsiny, vissza is vonták, szóval nem ártana még néhány példát hozni, ha lehet olyanokat, amiknek a súlyossága valóban indokoltá teszi az előzetes népszavazást.

$pi$ 2016.07.11. 21:15:55

"Miközben meg persze folyamatosan, a kilépésünket készítik elő. Naponta jelennek meg a közlemények arról, hogy a „valósággal szemben teljesen érzéketlen Brüsszel” "

Miért, nem az? Számomra tök nyilvánvaló, hogy brüsszel szembe megy a választók elsöprő többségének akaratával, szembe megy a demokrácia alapelveivel, szembe megy a nemzeti szuverenitással és a népek önrendelkezésével és ami talán a legfurább szembe megy a józan ésszel.

És miközben ezt mondom nem az ország kilépését készítem elő. Nem akarom, hogy kilépjünk az EU-ból, miért akarnám? Ha bunkó a polgármester akkot lépjen ki a polgármester, nehogy már én költözzek el!

Willkommenskultur 2016.07.11. 22:08:15

Nna, tehát a vasárnapi boltzár (amit visszavontak) szerinted azonos súlyú mint a migrincek letelepítése...

Meglátjuk mi lesz a népszavazáson.:)

29 Palms 2016.07.11. 22:21:06

Nem igazán értem ezt a poszt.

"...s támogatta bőszen a neki tetsző kérdésben a magyar emberek megkérdezése nélkül a népszavazás elrendelését."

Szóval ez úgy lenne korrekt, hogy ki kellene írni egy népszavazást arról, hogy legyen-e népszavazás? :)
Amúgy egy népszavazás az nekem innen tökre úgy tűnik mintha éppen megkérdeznék az embereket.
A vasárnapi nyitvatartásról valóban nem kérdeztek meg senkit, de végülis megváltoztatták az álláspontukat. Nem érzem ezt olyan erős példának.

Aztán az egész egy érthetetlen fordulattal átcsap abba, hogy a kormánytagok ne beszéljenek a magánvéleményükről, mert az alattomos kétszínűség. OK, értjük. Mellesleg attól hogy valaki csalódott az EU-val kapcsolatban, nem feltétlenül jelenti azt hogy mindenképp ki akar lépni belőle. Személy szerint én is úgy vélem, hogy hoztak nagyon rossz döntéseket Brüsszelben, hogy némely esetben rémisztő a töketlenkedésük. Én azt tartom alattomos kétszínűségnek, hogy miután Orbánt elhordták mindennek egy kerítés miatt, kitömik pénzzel Törökországot, ahol építenek egy nagy betonfalat és alkalomadtán tényleg halomra lövik a menekülőket. De ez valamiért senkinél nem üti meg a hírérték minimális mércéjét sem.

Szóval mi lenne a megoldás ezzel a magánvéleménnyel kapcsolatban? Mert sírni nagyon tud minden ellenzéki blog, de aztán az valahogy sosem derül ki hogy mégis mi lenne az üdvözlendő magatartásforma. Mindenki szépen mosolyogjon, mondjuk hangosan hogy minden nagyon szép, minden nagyon jó, és bármit is döntsön az EU vagy valami misztikus csodaszervezet, kérdés nélkül elviseljük és lelkesen kussolunk a sarokban?

lombozódó 2016.07.11. 22:33:10

@Willkommenskultur: Normális esetben érvénytelen lesz :-)))))
/ szavazhatsz egy semmit a nagy semmiről /

Willkommenskultur 2016.07.11. 22:37:24

@lombozódó: Mivel csak politikai mutatvány, az EUt nem köti, nem is lényeges hogy érvényes-e vagy nem. Persze azért annál hangsúlyosabb minnél többen szavaznak.

lombozódó 2016.07.11. 22:38:43

A KDNP nem létező párt, az ingyenélők kifizető helye, a király segedelmével. / ott nagy hangoskodnak pimasz módon ilyen Harrach féle beképzeltek /

lombozódó 2016.07.11. 22:41:14

@Willkommenskultur: sőt a magyar országgyűlést sem köti. Igy csak hülyítés és fölösleges pénzköltés :-)))

Willkommenskultur 2016.07.11. 22:45:36

@lombozódó: Azt nem mondanám. 6-8 milliárd aprópénz.

A németek csak jövőre csak szövetségi szinten 6000(19 mrd eurót) milliárd forintot költenek a migránsaikra.

És ugyanúgy nem kapnak érte cserébe semmit.

grafoguru 2016.07.11. 23:11:29

@Willkommenskultur:

"A németek csak jövőre csak szövetségi szinten 6000(19 mrd eurót) milliárd forintot költenek a migránsaikra.
És ugyanúgy nem kapnak érte cserébe semmit."

Mi lenne, ha feajánlanád a segítségedet a német kül- és gazdaságpolitikának? Szerintem kapva kapnának rajta. Nagy előrelépést jelentene nekik a tudásod integrálása.

bloglegelő 2016.07.11. 23:19:35

@Willkommenskultur: már hogyne kapnának, az egész migránsügy erről szól, nem Merkel széplelkűségéről. A német gazdasági elit lefektette, hogy x százezer darab, alkupozícióban nem levő rabszolgára van szüksége. És a németek precíz emberek, össze is hozták. Mi meg az ajtajuk előtti szemétdomb leszünk.

Willkommenskultur 2016.07.11. 23:46:37

@bloglegelő: Mit hoztak össze?

hirtv.hu/hirtvkulfold/54-migrans-dolgozik-az-egymilliobol-1350308

lombozódó 2016.07.11. 23:47:44

@bloglegelő: de nem a KDNP a megmentő erő.
A királyunk meg hablatyol, sajna már nem tudja mit is lehetne tenni a honi társadalom érdekébe :-Ű)Ű)

bloglegelő 2016.07.12. 01:37:16

@Willkommenskultur: tudom, hogy most még nem dolgoznak, de az okos stratégák biztosak benne, hogy előbb-utóbb igen. Ott, ahol senki más nem akar, a törökök már kivonultak az aljamunkából.

BircaHang Média szerkesztősége · http://bircahang.org 2016.07.12. 05:48:10

A ballib szabályok szerint kétféle népszavazás van:
- igazi: melyen a ballibek kérdései merülnek fel,
- ál: melyen nem-ballib a kérdés.

Az utóbbi eset természetesen azt is jelzi, kőkemény diktatúra igája alatt szenved a nép.

chrisred 2016.07.12. 05:57:50

@$pi$: Tudtommal nem kérdezték meg az emberek véleményét a vasárnapi nyitvatartás törvényi betiltásáról, sem annak az eltörléséről, a jelentőségét meg akkor lehetett volna lemérni, ha összehasonlítjuk mondjuk a kormány népszavazási kezdeményezésének támogatottságával. A 300 forintnak is csekélynek tűnt a jelentősége, mégis belebukott a kormány.

chrisred 2016.07.12. 06:01:07

@bloglegelő: Az a helyzet, ha a német kormány vendégmunkásokat akar behozni, mindenki megkérdezése nélkül simán megteheti. Ahogy a magyar kormány is importálhat 250 ezer mexikói munkást, ha ezt kívánja meg a gazdaság. És ahogy a lengyeleknél is dolgozik majdnem egymillió ukrán.

Nzoltan 2016.07.12. 06:16:17

Orbán soha nem akart kilépni az únióból. Ez csak az ellenzék kampányszövege, mert nem maradt más. A politikai analfabétizmus jellemzi a politikai baloldalnak nevezett gittegyletet. Ötlet híján faszságokat beszélnek.
Ha brüsszel így folytatja, nem orbán vezeti ki az országot az únióból, hanem maga a lakosság.

1ghost 2016.07.12. 07:26:42

Hát igen! 6 év bőven elég volt ennek az aljas narancsos társaság kiismeréséhez.

A magyar emberek vélemény - hazudja Harrach! Hahaha...

Egyfelől, a ránk eső kvóta cirka 1200 migráncs, ami kurvára nem érdekli a magyar emberek tíz milliós közösségét, mert ez részben elhanyagolható létszám, másrészt ha valakiben a szolidaritásnak a minimuma sincs, az nem ember.

Ami viszont baromira érdekli a magyar embert, az példának okáért a vasárnapi boltzár -mint a cikk is helyesen említi -, vagy az olimpia, a magánnyugdíj elrablása, hogy csak a legfontosabbakat említsem.

A dolgok esszenciája ezért ez: a fidesz-kdnp nevű bűnszövetkezet az utolsó a honban, aki "a magyar emberek megkérdezés nélkül " kijelentést másoknak felróhatja.

Ilyen gerinctelen, hazug, és végtelenül aljas kormánya rákosiék óta nem volt az országnak.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2016.07.12. 07:33:37

A blogíró el van tévedve.

AZ EU ha felbomlik az elsősorban azok miatt lesz, akik számolatlan engedik be a migránsokat.
AKik megszüntetnék a nemzetállamokat, és növelnék a Brüsszeli vízfejet.
ÉS nem a Keleti blokk, hanem a Nyugati lesz az, ameilyik megszünteti az Uniót.

Az más kérdés hogy jelenleg csak a Keleti Blokk tudja, hogy az EU hogyan tartható fenn hosszútávon.
Nevezetesen ha megvédi önmagát, és a határait a migránsoktól, és hagyja a nemezetállamokat saját hatáskörükben működni.

Trompf · http://trompf.blog.hu 2016.07.12. 07:34:36

@1ghost:

De volt..

A Gyurcsányék hasonlóan balfaszok és hazugok voltak.

Kicsit többen utálják is őket máig még a Fidesztől is, ami lássuk be nem kis teljeseítmény.

1ghost 2016.07.12. 07:52:54

@Trompf:

"Az más kérdés hogy jelenleg csak a Keleti Blokk tudja, hogy az EU hogyan tartható fenn hosszútávon. "

Hát ez kurva jó! Nem is mondtad, hogy kiengedtek az elmegyógyintézetből! Hogy micsoda? És még a fideszbe is felvettek?

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.12. 08:46:52

Így integráld a migránsodat:

888.hu/article-otven-migranst-sikerult-eddig-munkaba-allitani-a-2-milliobol-nemetorszagban
Ötven migránst sikerült eddig munkába állítani a 2 millióból Németországban.
...

magyaridok.hu/kulfold/19-milliard-eurot-koltenenek-nemetek-jovore-migransokra-815095/
Németországban a szövetségi kormány jövőre 19 milliárd eurót fordítana a menekültügyre a költségvetés szerdán elfogadott tervezete szerint.
---
az állástalan migránsok munkanélküli segélyére 4,1 milliárd eurót szánnak, és szintén 4,1 milliárd euró jut a menekültek beilleszkedését szolgáló programokra.
...

Ballib cenzúrázók réme 14 2016.07.12. 08:48:17

@1ghost:

Attól még hogy a ballib "demokraták" ezt harsogják attól még ez nem igaz.

A ballib kormányok regnálásuknak 96%-ban az előrehozott választást csúfosan elbukták volna.
A Fidesz kormány a ciklusának 96%-ban megnyerte volna azt.

Amitől a ballibek rettegnek az éppenhogy a demokrácia.
Jelen esetben a menekültek kérdéskörében ez hatványozottan igaz.

DocBulywood 2016.07.12. 09:12:52

Hogy félünk 1296 migrinctől, miközben majd' 1 misis, ősmigrinc állománnyal rendelkezünk, akik bicskáznak, Szögi Lajosokat vernek agyon, stb.

Ez utóbbi elfogadott. Igaz, nyakra-főre termelik a pulyát, aki a nagymamád nyakából letépi a láncot, de ez nem zavar. Dolgozni nem akarnak, a 4 általánost 9 év alatt végzik el, munkára alkalmatlanok, beilleszkedni nem akarnak - tisztelet annak a maroknyinak, amelyik meg igen és a 100 tagúnak, aki a hírünket viszi a nagyvilágba.

Szóval cirka 1300 ember miatt reszketöl? Vicces...

Egyébként meg a betelepedettek között van kínai büfés, török szőnyegárus, arab gyros-os. Ezek nem zavarnak?

Attilajukkaja 2016.07.12. 09:30:02

@$pi$:
"amiknek a súlyossága valóban indokoltá teszi az előzetes népszavazást"
Szerintem nem kell ahhoz feltetlenul nepszavazas, hogy odafigyeljenek az emberek velemenyere.

$pi$ 2016.07.12. 10:59:23

@1ghost: "Egyfelől, a ránk eső kvóta cirka 1200 migráncs"

Ez közismert hazugság, amit a politikusok kezdtek el, az ellenzék rajongótábora pedig sulykol már hosszú hónapok óta. Milliók befogadásáról van szó, az EU és a magyar állampolgárok arányában felosztva egyértelmű, hogy ennél sokkal több migráns jutna ránk.

Ezeket az 1200 meg 1300 főket nyilván beetetési jelleggel hazudják egyesek. Aztán ha itt van a 1200 fő, akkor nagy naívan azt mondják, hogy a kétmillióból ránk eső rész 40000, ha meg többen jönnek, akkor majd több is lesz ez még.

Csak nagyon naív vagy hazug ember képes olyanokat mondani, hogy megindult afrika, a magyarországra eső rész 1200 fő. Mekkora duma ez már!

@Attilajukkaja: persze, a vasárnapi boltbezárás egy baromság volt, nem kellett volna népszavazás róla, egyszerűen eszükbe sem kellett volna, hogy jusson. csakhát vallási fanatizmus is van a világon.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2016.07.12. 11:06:29

@Willkommenskultur: A vasárnapi zárvatartás, csak egy példa volt, de még lehetne sorolni, például ott van a tákolmány, a Városliget beépítése, az eszetlen stadion építésszemben az egészségüggyel (melyikre van nagyobb szükség)

John Doe3 2016.07.12. 11:21:01

@$pi$: egyezzünk meg abban, hogy attól, hogy a "nyilván" szócskát beilleszted egy mondatba, attól még nem nő meg az igazságértéke.

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2016.07.12. 11:33:44

@BircaHang Média szerkesztősége: Nem emlékszem, a Fidesz-KDNP mikor gyűjtött össze legalább 200.000 aláírást a migráns népszavazás kiírásáre. De lehet, hogy te jobban tájékozott vagy.

$pi$ 2016.07.12. 12:18:02

@The Ghost Wolf: "A vasárnapi zárvatartás, csak egy példa volt, de még lehetne sorolni, például ott van a tákolmány,"

Az alaptörvényről milyen népszavazást akartál volna? Mondatonként egy-egy kérdés? Vagy "maradjon -e ideiglenes alkotmány örökre"? Milyet?

"a Városliget beépítése,"

Miért pont arról az egy építkezésről? Miért nem minden egyes kapavágásról akkor már? Tudod, ahogy a többi kormány is minden egyes építésról, a hatos autópályáról, a metróról... hopp...

"az eszetlen stadion építésszemben az egészségüggyel (melyikre van nagyobb szükség) "

Ilyen ellentét soha nem volt, a stadionépítés az egészségügyi kiadásoktól független, mint ahogyan pl. a metróépítés sem az egészségügytől vette el a pénzt.

De persze remélem nem azt akarod sugallni, hogy a kórhzakra többet kellene költeni amikor az országban 18 millió kisgyerek éhezik! :D

Gyorgy Nagy 2016.07.12. 13:25:41

Harrach egy vén seggnyaló megélhetési bohóc.

fidesz jobbik mszp dk együtt pm lmp fodor egykutya 2016.07.12. 15:15:42

Orbán horthysta Alaptörvényéről sem kérdezték meg az embereket. Pedig az ennek a mostani fidesz világnak a kiindulási alapja, a törvényi váza. A legitimizált lopás törvénykönyve.

chrisred 2016.07.13. 05:35:56

@fidesz jobbik maszop dk együtt pm lmp egykutya: "A mocsár lecsapolásáról nem szokták megkérdezni a békákat."

$pi$ 2016.07.13. 08:08:39

@fidesz jobbik maszop dk együtt pm lmp egykutya: "Orbán horthysta Alaptörvényéről sem kérdezték meg az embereket."

Okés, mondj egy országot, ahol az alkotányt népszavazással írták meg. Biztos van ilyen, csak én nem tudok róla, szóval nosza! :D

chrisred 2016.07.13. 08:58:46

@$pi$: Népszavazással alkotmányt írni nem lehet, mert az barkochbával elég nehézkes. Viszont az alkotmányRÓL szóló népszavazás a világon kismillió esetben történt meg.

$pi$ 2016.07.13. 21:41:49

@chrisred: "Népszavazással alkotmányt írni nem lehet, mert az barkochbával elég nehézkes. "

No, ezt magyarázom egy ideje. :)

"Viszont az alkotmányRÓL szóló népszavazás a világon kismillió esetben történt meg. "

Nos igen, de nem hinném, hogy ennek indítása a kormány feladata lenne. Én például szívesen elmennék egy olyan népszavazásra, ahol arról van szó, hogy legyen -e az állam és vallás szigorú elválasztásáról egy szabály az alkotmányba és egyúttal kerüljön ki a vallás összes többi említése a szövegből.

Az ellenzék nyugodtan indíthatott volna ilyen népszavazást, ehelyett csupán annyit tettek, hogy unalomig ismételik, hogy nem volt népszavazás az alkotmányról. Miért nem volt? Hát mert béna az ellenzék. Nehogy már a kormány kérjen népszavazást helyettük, nem?

chrisred 2016.07.14. 05:48:07

"Nos igen, de nem hinném, hogy ennek indítása a kormány feladata lenne."

Annak a feladata, akinek módjában áll akár az alkotmány módosítása, akár új alkotmány készítése - technikailag a kettő ugyanaz. Ezek 2010-től alkotmánymódosításhoz szükséges parlamenti többséget adó kormánypártok voltak.

chrisred 2016.07.14. 05:54:13

@$pi$: Abban mondjuk egyetértek, hogy a Jobbik felelőssége ilyen téren elővehető. Ha a volt szocipárt megmaradt darabjai azt mondták, hogy ők inkább maradnának a régi alkotmánynál, a Fidesz pedig megírta az újat a saját érdekeinek megfelelően, minimum kezdeményeznie kellett volna valamit.

$pi$ 2016.07.14. 05:56:39

@chrisred: "Annak a feladata, akinek módjában áll akár az alkotmány módosítása, akár új alkotmány készítése - technikailag a kettő ugyanaz."

A népszavazás indítása miért lenne annak a felelőssége, aki népszavazás nélkül is tud alkotmányt módosítani? Ennek semmi értelme. A népszavazásnak pont az az értelme, hogy a törvényhozást kényszerítsék.

chrisred 2016.07.14. 06:16:04

@$pi$: Nem. A népszavazásnak az az értelme, hogy meggyőződjenek egy politikai döntés társadalmi támogatottságáról.

$pi$ 2016.07.14. 10:51:07

@chrisred: "A népszavazásnak az az értelme, hogy meggyőződjenek egy politikai döntés társadalmi támogatottságáról. "

Akkor a törvény előírná a kiírását, de nem tenné kötelezővé az alkalmazását. De ez persze csak játék a szavakkal.

Azt mondod a kormány dolga, hogy népszavazást kezdeményezzen. Nem, nem az. Ennyi.

Attilajukkaja 2016.07.14. 18:51:44

A magyar emberek le vannak szarva. Nem, nem Brusszel altal, hanem a jo magyar maffia kormany altal. Aki ezt nem latja, az vagy vak, vagy lefizetett ember. Ilyenek is akadnak szep szammal. Idejevel majd ok is elszamolnak a lelkiismeretukkel. Vagy ha az nincs, a gyermekeik/unokaik megvetesevel.
Nem lennek a helyukben!!!!!

chrisred 2016.07.14. 19:32:20

@$pi$: Nem, azt mondtam, annak a dolga népszavazást kezdeményezni az alkotmánymódosításról, aki alkotmányt akar módosítani. A te logikád szerint az ellenzéknek kellett volna bizonyítania, hogy nincs szükség alkotmánymódosításra, vagy legalábbis olyan jellegű módosításra, amit a kormánypártok terveztek. Ez szerintem fordított logika.

$pi$ 2016.07.15. 06:55:00

@chrisred: "A te logikád szerint az ellenzéknek kellett volna bizonyítania, hogy nincs szükség alkotmánymódosításra"

Magyarországnak 1989-től ideiglenes alkotmánya volt ezt maga az alkotmány deklarálta. Szerinted mi szükség azon tanakodni több mint húsz év után, hogy jó -e az ideiglenes alkotmány vagy meg kell végre csinálni, ami húsz éven keresztül elmaradt?
süti beállítások módosítása