Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Szakértői kórház

2008.09.01. 12:38 | Proszektura | 17 komment

Címkék: orbán kóka torgyán fodor viktor jános gábor dr. józsef lendvai ildikó

 A napokban – a politikai uborka- és tojásszezon végeztével ismét felerősödtek azok a hangok, amelyek szerint immáron olyan nagy a baj, hogy szakértői kormányra van szükség. Az ország sorsáért még a nyári fagylaltnyalogatás és koktélozás közben is komolyan aggódó államférfiúink egy jelentős része ugyanis úgy látja, ismét kell valami a népnek jól eladható rizsa, amivel a média figyelmének központjába kerülhetnek, legyen az a TV2 Mokkája, avagy akár a Playboy.

Orbán Viktor az index egykori tudósítása szerint már 2006. szeptemberének közepén azt vetette fel, hogy egy szakértői kormány vezethetné ki Magyarországot a válságból. Amit a Nézőpont Intézet azzal a rettentő eredeti javaslattal toldott meg, hogy a szakértői kormány összetételéről az öt parlamenti pártnak kellene döntenie. (Megjegyzem, Orbán Viktor már csak tudta, mi fán terem az a szakértői kormány. Olyan mezőgazdasági és vidékfejlesztései szakértő minisztere volt például, mint dr. Torgyán József, a belvárosi sztárügyvéd.)

Most, hogy a nyári kánikulából visszatért lebarnult, rosszabb esetben leégett pártkorifeusok – miután felületesen átböngészték Gyurcsány Ferenc százharminckettedik terjedelmes programcsomagját – szinte egyöntetűen újfent ilyesmivel álltak elő, a sajtó ismét a szakértői kormány emlegetésétől visszhangzik.

A terjedelem szűkössége okán csupán néhány liberális pártfunkcionárius véleményét ismertetném.

Fodor Gábor tárca nélküli SZDSZ elnök: „Tudjuk, mit mondott a miniszterelnök arra az esetre, ha nem fogadják el az adótörvényeket: ezt belekalkuláltuk a döntésünkbe. Ma már egy óriási probléma, hogy a kormány hitelvesztése már nem választható el a miniszterelnök hitelvesztésétől.” Arra az újságírói kérdésre pedig, hogy „Előrehozott választásokkal számolnak ezután, vagy azzal, hogy az MSZP lecseréli Gyurcsány Ferencet?” – azt a választ adta, hogy „Amikor átvettem a párt vezetését, párbeszédet kezdtem a pártok vezetőivel és világossá tettem, cselekvési programot várok a szocialistáktól. Ha elfogadható lett volna, tárgyalnánk róla, ha nem elfogadható, megyünk tovább, és jöhet a szakértői kormány kérdése. Ha azzal sem tudunk előre jutni, csak akkor jöhet az előrehozott választás. Ez a cselekvési program nem elfogadható.

Az SZDSZ Országos Tanácsának elnöke. Gulyás József pedig az InfoRádiónak megerősítette, hogy pártja elfogadhatatlannak tartja a miniszterelnök cselekvési programját. Hozzátette: a szakértői kormány szükségességének felvetésével megvárják a költségvetési tervezet fogadtatását, illetve a miniszterelnök esetleges lemondását. A hallgattassék meg a másik fél is kedvéért tegyük hozzá, hogy a szakértői kormányról Lendvai Ildikó azon nyomban riadtan úgy vélekedett: ez nem komolyan végiggondolt ötlet, ez "politikai blöff", politikai illúzió".Kóka János stílusában hozzátehette volna akár azt is, egyébként sem a kókákat kérdezik meg arról, kik legyenek a kormányban.

De mindez közismert, sőt már lassan lerágott csont. Ami viszont nekem szemet szúrt, s ami arra késztetett, hogy mégis foglalkozzam a szakértői kormány kérdésével az az a hangnem, ahogy ezt az érintettek elővezették. Aki a sorok között egy kicsit is tud olvasni, az felfedezheti a nyilatkozatokból kiérezhető burkolt fenyegetést. Ha ezek a tapló maszoposok nem tesznek le az asztalra haladéktalanul valami nekünk tetsző cselekvési programot, akkor bizony nagy probléma lesz, jön a zsákos ember. Vagyis jön a szakértői kormány! És lesz nemulass’ Reszkessetek, mert olyanok jönnek majd esetleg, akik értenek is a kormányzáshoz’ 

Ez valóban elborzasztó, félelmetes perspektíva! Hogy nem az határozza majd meg egy miniszter, vagy egy államtitkár személyét, hogy kellő alázattal viseltetik-e az országirányitó pártélit iránt, valamelyikük csókosa, üzlettársa vagy csicskája, netán rokona: ipam, napam, sógor, koma, jó barát, ilyesmi e, hanem az, hogy ért e ahhoz, amit csinálnia kell.

Az isten őrizzen ettől a verziótól! Lendvai Ildikónak teljes mértékben igaza van, sokkal jobb a jelenlegi helyzet, amikor például olyan hadügyminiszterünk van, aki soha sem volt még sorkatona sem. Fegyver is legfeljebb csak vadászatkor volt a kezében. Vagy a búcsúban, a céllövöldében. Viszont az MSZP megbízható katonája.

Azért elragadott a fantáziám, mi lenne, ha az élet más területén is azok az elvek érvényesülnének, mint amik az állam irányításában.

Mondjuk a sportirányításban a politikai hovatartozás döntene,nem pedig a hozzáértés.

Mit, hogy már most is így van?

Elnézést, akkor hozzunk más plasztikusabb példát, mondjuk egy kórházat. Ahol a politikailag rendkívül meghízható Jani bá’ lenne az igazgató. A belgyógyászatot Valika, a neje vezetné, aki korábban egy bölcsödében dadaként dolgozott. A nőgyógyászat a nyugdíjas ácsmester Géza nagybácsinak jutna. Nagy kujon az öreg. A proszektúra lenne az Olgi tántié. Igaz, hogy vegetáriánus, és a boncolás során nem tudná megkülönböztetni a májat és a vesét, de hát istenem, azoknak a delikvensnek már úgy is olyan mindegy.

De,ha valaki mégis ráunna a sok rokon garázdálkodására, s szakértői kórházat követelne, ahol orvosdoktorok dolgoznak, akkor jönne ott is egy Lendvai Ildikó és kijózanítana bennünket, hogy ez csak egy blöff, egy illúzió.



 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr83642991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny Favorite (törölt) 2008.09.01. 13:40:12

Magyarázák már meg!

Ki az az szdsz, hogy ők várnak egy cselekvési programot????

Mi a mocskos f@szért nem csinálnak semmit.....mint egy rossz kurva.....bassza meg ez már majdnem alkotmányos monarchia!!!
A " valaki" létrehoz valamit és akkor ő(k) majd helyben hagyja, ha megfelel?
Ha meg nem felel meg akkor visszadobja?
Be vannak oltva munka ellen?

Várják a cselekvési programot ????!!+!!=/+%/(+"+(

Asszem megbomlott az agyam! nemértem,nemértem,nemértem

Freechild 2008.09.01. 13:49:33

igen, érdekes ez a szakértői kormány dolog... Az elnevezés sejteti hogy a mostani nem az...

Vérnűsző Barom 2008.09.01. 14:00:12

"Asszem megbomlott az agyam! nemértem,nemértem,nemértem"
De, attól tartok pont az a baj, hogy kezded érteni...

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.09.01. 14:03:33

Komolyan, mint az amerikai céges evezőscsapat, van 20 menedzser, aki parancsolgat, és 1, akinek csinálnia kellene, aztán milliárdos tanulmányokat csináltatnak, hogy miért nem sikerült. Ebben az országban már mindenki irányítani akar, de dolgozni senki. Tudjátok mit? Ezentúl én is irányítani akarok, persze felelősség nélkül, ahogy az ebben az országban megszokott.

Vérnűsző Barom 2008.09.01. 14:09:50

Persze, hogy nem az. Miért lenne az?

De ha már ilyen szépen túllépnénk rajta, és jönne az a remek szakértői kormány, talán ne bízzuk a véletlenre, politikai ismeretségekre, hasonlókra.
Egyszerűen pályáztassuk meg az állásokat. Kéne egy db. miniszterelnök, olyan, aki nem beszélhülyeségeket, nem lop, viszont elmenedzselgeti a többi csúcsvezetőt.
Kéne pl. hadugyminiszter. Remekül le lehetne írni, hogy milyen elvárásaink lennének vele szemben, és zseniális CV-ket adhatnának be (megnyert-elvesztett háborúk, területek, veszteséglisták, számarányok, stb.)
vagy egészségügyi minisztert. eddig ennyi halott, járvány volt, majd működése kezdetétől ez így meg úgy változott, most az addiginak a hatszorosa az átlagéletkor.
A belügyminisztert is remekül lehetne pályáztatni, zseniális statisztikákakat lehetne összehasonlítgatni a bőnözés szintjéről eddigi munkahelyein.
Majd a CV-ket ki a netre, népszavazásra, oszt döntse el az istenadta nép, melyik tetszene neki jobban.
Kapjanak rendes fizut, célprémiumot, plusz biztosítás, és ha nem jön be, amit csinálnak, akkor csukják le őket párszáz évre.
Csak sírva kérek mindenkit, aki az előzetes válogatásban részt venne: párthoz, valláshoz semmilyen formában ne kötődjön egyik pályázó személye se. Az ilyesmi legyen egyszerűen kizáró ok.
És persze az egykori alkalmazói semmilyen formában se ugathassanak bele a munkájukba. Ahogy mi, szavazók se tehetjük a mostanival...

mendson 2008.09.01. 14:17:47

Na és vajon a szagértőkormány vajon mit fog csinálni?Csak nem azt amit a parlament többsége jóváhagy? Arról nem is beszélve, hogy az ide irógatók többsége az elmult 18 évben már végigolvasta az összes un. szakértő ötleteit és szintén az összes szakértő ezeknek ellentmondó ötleteit.Mostan például a pü.minisztérium és az államreform bizottság asztalán csak adó és adóstruktura javaslatból vagy 70 van amik egymásnak is ellentmondanak.

trey82 2008.09.01. 14:19:45

Én úgy tudtam hogy a politika is egy szakma, méghozzá elég ősi.


No nem a legősibb, de... majdnem...

Dr Kangörény 2008.09.01. 14:31:40

Én liberális elveket vallok, de ennek az szdszhez semmi köze. Az agyam el tudom dobni ilyen esetben, hogy van bőr a képükön bármilyen programot várni bárkitől???? Kormányzó párt voltak, mi a lófaszért nem nyújtottak ők programot akkor? Ha a szocik nem fogadták volna el, ki lehetett volna húzni a kormányból.
Erre nincs mentő körülmény.

Csak látnék már valakitől egy olyan tökös programot, amire rá tudnék bólintani, hogy: Na, ez igen!
De egyelőre csak a lózungok vannak, mindenfelől.

Johnny Favorite (törölt) 2008.09.01. 14:31:51

Hol vagytok szakértők?
Hol bujkáltok?
Rohadékok vagytok szándékosan népnyomorítók módján eltitkoljátok mit és hogyan kellene csinálni?
Azonnali száműzés...értsenek máshol "szakot"!


És vajh ki lesz majd az aki ért a szakértők kiválasztásához?
Az lesz majd a szakértői szakértő?

Petrocz 2008.09.01. 14:36:50

A szakértői kormány egy blöff! Mert parlamenti demokráciákban nem akkor van probléma, ha egy kormányról kiderül, hogy alkalmatlan ( ugyan melyik volt alkalmas?), hanem ha elfogy a parlamenti többsége!
Tételezzük fel ugyanis, hogy összeáll tizenvalahány zseni. Kormányozni viszont csak akkor tudnak, ha élvezik a képviselők többségének támogatását. Lehetnek bármilyen okosak, "az új többség" Orbánnal az élen őket is bármikor térdre kényszerítheti, ha nem a kedve szerint tesznek.

paaj 2008.09.01. 14:40:50

Ez állat! Az az szadesz fenyeget amelyik eddig kormányon volt. He? Miva? Akkor jó volt a semmihez nem értő siserehad mostan meg má nem? Na menjenek oda ahova gondolom.Fodor száguld lefele a lejtőn de messze még az alja. Igaz a tetejét se látja már.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.09.01. 15:01:08

A Proszektúrát eddig sem az eszéért szerettük, de azért az már kicsit túlzás, hogy azzal kérkednek, hogy fingjuk nincs róla, mi az a szakértői kormány.

A poszt az alábbiakban foglalható össze: "Höhöhöhöhö, akkor ezek szerint eddig nem a szakértők voltak kormányon? Höhöhöhöhö! Hanem a hüjjék! Höhöhöhöhö!"

Most tegyük félre azt, hogy eddig valóban a hüjjék voltak (és vannak jelenleg is) kormányon, ez ebben a pillanatban mellékes.

Viszont meg kéne tanulni, hogy mi a demokrácia lényege: nem a legjobbak, legügyesebbek, legokosabbak, legszakértőbbek kormányoznak, hanem az, akit a nép megválaszt. Ennyi.

A szakértői kormány ezzel szemben egy olyan kormány, akit a kutya sem választott meg, viszont ilyen-olyan politikai kompromisszumok eredményeképpen különböző területek szakemberei látnak el benne ideiglenesen miniszteri posztokat, és nem azzal vannak elfoglalva, hogy a rájuk szavazó néptömegeknek tett ígéreteiket teljesítgessék, hanem megpróbálják szakértelmük szerint irányítgatni az országot.

A szakértői kormány kvázi a demokrácia felfüggesztése, és elég ijesztő dolog. Persze egy Gyurcsány ámokfutásánál talán még mindig kevésbé az.

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2008.09.01. 15:10:29

Kedves Pók, humorérzéket sajnos nem tudok adni.

Johnny Favorite (törölt) 2008.09.01. 15:17:25


"....egy olyan kormány, akit a kutya sem választott meg,..."


1.Ezen legitimációs problémák érdekes módon ferenc testvér államcsínyénél nem voltak feszegetve.

2.A plebs egy programot,egy miniszterelnök jelöltet, egy pártot/annak helyi képviselőjét szavaz meg.---(tudom, hogy fideszül hangzik) , de ezen kormányprogram köszönő viszonyban sincsen az azóta megalkotott, "lefutatott" programmal.

tehát kedves" Pók"....ennyi erővel akár szakértők is lehetnének :D

szürke_tapir · http://akozert.blogspot.com 2008.09.01. 15:32:25

@Johny Fav.: te mit értesz Ferenc testvér államcsínye alatt? Azt,a mikor egy hivatali idejében lévő miniszterelnök iylen-olyan okokból átadja a hatalmat más pártbeli riválisnak?
Thaetcher--> Major; Blair--> Brown is államcsíny volt akkor?
Attól, hogy van egy véleményed GyF-ről nem kéne megkérdőjelezni bevett demokratikus technikákat...
@Petrocz: reménykedni azért leeht, hogy a fidesznek tán van annyi esze, hogy hagyja, hogy az esetleges szakértői kormány vigye el majd a balhét azokért a reformokért amiket meg kellett volan lépni már rég, csak senkinek nem volt hozzá bátorsága...

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.09.01. 16:46:12

Kedves Proszektúra, igazad van, sajnos tőlem nagyon távol áll a humor.

Bár talán annyira nem, mint "humor" mögé bújva komolyan hülyeségeket írni.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.09.02. 12:00:36

Johnny Favorite:

"1.Ezen legitimációs problémák érdekes módon ferenc testvér államcsínyénél nem voltak feszegetve."

Voltak, de természetesen csak a jobboldali sajtóban.
süti beállítások módosítása