Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Magyaros vendéglátás piránjákkal

2008.09.05. 08:58 | Proszektura | 32 komment

A szeptember beköszöntével olvasgatom a menetrendszerű siránkozásokat arról, hogy megint milyen rosszul sikerült a hazai nyári turistaszezon. Százalékok repkednek a rettentő recesszió bizonyítására. (Jellegzetes magyar szokás ez a siránkozás. Közismert vicc, amikor Khon úr panaszkodik, minden nap veszteség, amikor kinyitja a boltját. S, hogy miből él? Abból, hogy szombaton zárva tart. Nálunk még a milliárdosok is siránkoznak, hogy milyen rosszul megy nekik. Ez alól legföljebb egy-két ostoba procc újgazdag a kivétel, akik a piros helikopterükre, milliós órájukra vágnak föl.)

De az tényleg igaz, hogy a hazai turizmussal baj van.

Augusztus közepén Görögországban üdültünk, s a nyaralás egyik fénypontja az a fakultatív program volt, amikor egy „kalózhajó” fedélzetén a halálfejes lobogó alatt egy „lakatlan” szigetre hajókáztunk.

A kalózhajón persze nem virtuális áldozatként, hanem kvázi vagány kalózokként tartózkodtunk.  Ami fejenként 22 eurónkba került, vagyis mindössze mintegy 5.000 Ft-ba, ami ha úgy vesszük cseppet sem drága, hiszen a cech magában foglalt mintegy félnapos hajókázását a csodaszép Égei-tengeren, bőséges ebédet a szabadtéren elkészített és feltálalt sült hallal, görögsalátával, s persze korlátlan borfogyasztással, gyakori ouzo kínálgatással. Mind ezenközben sokat fürödhettünk is, nemcsak egy elhagyatott tengerparton, de aki akarta odakünn a nyílt tengeren is megmártózhatott.

A vicces kapitány közben azzal nyugtatgatott, hogy „no cápa, cak picike piranja.”

Mindannyian tudjuk, hogy mifelénk is létezik programszerű kalózkodás a vendéglátásban, csak a külhoninak pontosan a fordítottja. Nálunk ugyanis nem a vendégek játsszák a kalózok szerepét, hanem a kedves vendéglátók. Aki egynémely szórakozóhelyen nem hajlandó a két langyos koktélért félmillió forintot leperkálni, azt a tar fejű gyorstalpaló vendéglátó-ipari szakemberek veszik kezelésbe, s jobb esetben csak halálosan megfenyegetik, s arra kényszerítik, hogy a legközelebbi bank automatából kivegye a pénzét.

Azt is tudjuk, a pesti taxisok miként bánnak a külföldi utasaikkal. Miként kerülik meg felük fél Budapestet, amikor a Keletiből az Oktogonhoz mennek.

Tényleg csoda-e ezek után, hogy folyamatosan csökken a hazai turizmus?

De nem csupán az ilyesfajta vendéglehúzás okoz problémát, hanem a rossz közlekedés, a kosz, az aluljárók bűze, újabban pedig még ehhez egyfajta hungarikumként hozzájárul az is, hogy hetente menetrendszerűen kiürítenek egy-egy városrészt mindenféle rozsdás bombák miatt.

De miért nem lehetne mindebből előnyt kovácsolni?

Marketingesek figyelem! Népszerűsítsük hazánk fővárosát ily módon: bomba ajánlat! Látogasson el a bombák városába! Hangulatos éjszakai kitelepítés a helyi általános iskola tornatermébe. Svédasztal zsíros kenyérrel és vöröshagymával. Pusztamérgesi olaszrizlingből korlátlan fröccsfogyasztás. A program ára mindössze 9990 Ft/fő.

No cápa, no piranja! – mondaná a kapitány. Cak picike fizetőpincér.

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr24649275

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

papilloma 2008.09.05. 09:43:35

A hazai idegenforgalom már egy nagy zsák fos. Idegenvezető vagyok, van belelátásom. A taxis baszik megkerülni a fél várost, simán, a legrövidebb útvonalon megy (idő pénz), és így is lehúzza a vendéget. (Westend-Nagycsarnok: 12 000 FT, Keleti-Deák-téri Le Meridien: 17 000 FT, csak néhány példa, amivel a turistáim nap mint-nap megtalálnak)

Codexo 2008.09.05. 09:57:58

10 éve mondom... Csődöljön be ez a szarság amit Magyarországnak neveznek, mert reménytelen az egész és csatoljanak minket Ausztriához.
Éljen a MONARCHIA!!!

Kérdés: Akarunk-e kibaszni az osztrákokkal?

Cyric 2008.09.05. 09:59:06

A Forma1 alatt vizsgálgatták a taxisokat, és az jött ki, hogy MINDEN (!!!) taxisnál találtak szabálytalanságot! (nem ad számlát, dupla tarifa, stb...)
De gondolom azóta mindegyik befizette a pár ezer forintos büntijét, és furikázik tovább nagy vígan.
Ott helybe vettem volna el az engedélyüket 5 évre, és akkor elgondolkozna a többi is, hogy megéri-e átvágnia az utasokat...
De hát itt mindent meg lehet csinálni következmények nélkül...

A Nép Te vagy (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.09.05. 10:10:51

Minden romlott! És minden ezért, ennek következményeként valamilyen szálon:

www.kibulizottorszag.net

(Vigyázat, nincs benne semmi az idegenforgalomról. De van sokminden arról hogy mi folyik az országban húsz éve. A lényeg.)

Kísérletinyúl 2008.09.05. 10:17:12

én most egy jó tapasztalatot szeretnék megosztani,csak hogy ne legyetek már ilyen elkeseredettek :-)
idén a balatonnál nyaraltunk és már előre rosszul voltam,ugyanis mind a vizpartot mind a tömeget rühellem,és a balcsiról is csak rosszat hallani
ezzel szemben az árak rendkívül korrektek voltak!a parti bazársoron és a vendéglőkben is!
500-1000 között laktató menüt kaphattál és strandcikkek olcsóbbak voltak,mint kaposváron a tescoban.ja és nagyobb választékban is.
udvariatlan pincérrel egyszer találkoztam. mivel én is vendéglátóban dolgozom, megértettem,h nem nagy öröm 40 fokban a napon szaladgálni,hát kedvesen mosolyogtam és nem vettem fel a mogorvaságot,így a végére megenyhült és rém kedves lett ő is :-)
ezen az egy kis közjátékon kívül csak segítőkész és roppant udvarias eladókkal találkoztam.
úgyhogy van remény gyerekek,talán sikerül a régi rossz beidegződéseket végre levetkőzni azzal,h felnőtt egy új generáció,amit nem fertőz már a kommunizmus :-)

whollosi · http://www.pecsiborozo.hu 2008.09.05. 10:24:28

Hát szerintem a nép is tehet arról, hogy itt tartunk. Összefogással, igényességgel lehet ez ellen tenni, bár baromi hosszú idő. Amíg azonban a piacon-szupermarketben egy halomban a hat féle krumpli, és az étteremben a rántott hús a sláger, addig ne várjon az ember csodát.

doktor.dikhed 2008.09.05. 10:45:11

A bombákról csak annyit, hogy ha csak egyszer nem ürítenék ki egy régi bomba miatt a területet és robbanna, mindenki bűnbakokat és felelősöket keresne (jogosan), most ugyanezek a kiürítések miatt óbégatnak (feleslegesen).

kukacospista 2008.09.05. 10:47:49

No nem akarom szépíteni a dolgot,de azért ez európai sajátosság...Lásd magyarokra utazó labanc rendőrök...A Práterban is idegen szó hallatán tévednek 5-10 ájrót...
máshol is csak emberek vannak,akik szeretik a lét...
Itthon,ha lehetne normálisan élni,vmi.-vel jobb lenne.Hiszen mindenki a rablást látja,a milliárdok helyett beéri apróval is...

szem 2008.09.05. 10:52:13

A rossz közlekedéssel, a kosszal, az aluljárók bűzével egyetértek, de azért egy több tonnás világháborús bomba egyészen más kérdés. Nem viccből vagy hobbiból telepítik ki az embereket. Attól, hogy eddig egyik megtalált bomba sem volt veszélyes, nem jelenti azt, hogy a következő nem fog egy egész háztömböt a levegőbe repíteni. Ez pont olyan, mint a mikor az útfelújításokra panaszkodnak. Lehet választani az ócska, kátyús utak és a nyári útlezárások között.

User1 2008.09.05. 10:58:19

Nagyon szeretek és gyakran kirándulok is magyarországon. Nem találkozom problémás dolgokkal. Most már a balatonon sem, ahová minden nyáron pár napokra legalább háromszor elmegyek. (Igaz, kizárólag kistelepülésekre).
A vidék még más országokkal összehasonlítva is nagyon jó szinvonalú és olcsó.

Bp ebben a tekintetben kivétel. Külsőleg egyre jobban pusztul le, a turistákat a WC-s nénitől a taxisig mindenki fosztogatja. Demszky regnálását sajnos még bukása után pár éven át is meg fogjuk érezni.

A görögöknél létezik turistarendőrség. Ide úgy gondolom, ugyanez elsősorban Bp-re kellene.

Dezsőjóska 2008.09.05. 11:01:54

Nemtom emlékeztek-e a Taxi 1-re. Ott a srác 7 évet várt, hogy kapjon engedélyt! Itt is valami hasonló kéne. He meg köcsög akkor azonnal elvenni!

Szelid sunmalac 2008.09.05. 11:02:19

Ket hete voltam Tisza-tavon. Egy csonakos korutat ajanlottak, ahol egy vezeto magyarazna a vizivilagrol. A tura harom-harom es fel oras. Majd az ar: orankent 4000Ft. Fejenkent! Kicsit gondolkodjunk mar el! Legjobb esetben is 24000-bol uszunk meg a parommal egy csonakazast egy mocsarban??? Egy delelotti programert? Magyarkent is?

maydayray 2008.09.05. 11:03:00

kukacospista, a Praterben kint vannak az árak, nincs külön étlap külföldieknek, szóval ne daráld már a hülyeséget lécci. a rendőrök is miért utaznak a magyarra? mert tudják, hogy valami nem lesz kóser, engem német rendszámmal, ha kint a matrica, miért nem állítanak meg? mert rendben van minden, azért.

User1 2008.09.05. 11:11:53

Görögországban az a csalás, hogy étteremben nem adnak számlát. (négy, több fős csoportoknál) Viszont ilyenkor minden kaja árából levesznek 1-2 eurót.

Mellesleg pici ajándékot is adnak, egy süti, egy pohár bor, dinnye darabkák szőlővel.

Ez amúgy itthon is elterjedhetne, de itthon épp csoportban veszélyesebb étterembe menni.

User1 2008.09.05. 11:13:35

Szelid sünmalac: Ez nem lehúzás, csak magas az ára.

DFK 2008.09.05. 11:19:08

E heti példák, mitől silány a hazai vendéglátás:
Szegeden történtek:
1. Neves halászcsárda a Belvárosi hídnál: Amíg nem rendeltünk egy 4400 Ft-os bort, addig csak foghegyről beszéltek a pincérek velünk, persze utána már "urak" voltunk.
2. A sétáló utcában leültünk egy neves cukiban a kiülős részen. A pincér egyből letegezett minket, pedig vagy egy tizessel volt fiatalabb nálunk. A nem túl bonyolult rendelésből (2 üditő, 1 fagyi kehely) az egyik üditőt tévesen hozta ki. A csere lassú volt. Fogyasztás közben jókat szórakoztunk, mit össze bénázott a pincér. Mikor a számlát kértük kb 40-50 percet vártunk, hogy fizetni tudjunk. Ezek után persze nuku borravaló, így a számla kiegyenlítésekor a pincér többször visszakérdezett, hogy mennyiből kérünk vissza, mivel nem akart hinni a fülének.
3. Szeged közeli halászcsárda, vacsora: Igen gyenge halászlé, kb halászlé kock, egy kis hal belefőzve; roston sült harcsa: se nem harcsa, se nem roston sütve.
4. Másik szegedi cuki/kávézó nem messze a 2 pontban említettől. Reggel, már bőrönddel beülünk kapucsínóra. A kapucsínó kihoztalakor a pincér megkérdi, ugye rögvset kifizetjük?
Mindezt 3 nap alatt tapasztaltuk meg...
Már tudjuk, hogy legközelebb Szegeden hova nem megyünk...

WUT 2008.09.05. 11:20:24

az idegenforgalom a világon mindenhol a lehúzásról szól, Magyarország (Budapest) abban különbözik, hogy itt a pofátlan árakhoz nem kapcsolódik legalább egy minimális színvonal sem.

azért nézzük meg mondjuk Amszterdamot, ami tipikusan turistacsalogató hely. elég jó éttermek vannak mindenhol, tényleg jó kajákkal stb., de nagyon drágán, időnként nevetséges árakon. meg a kis boltok, ahol 2 euróért adnak egy croissant-t.. meg bemegyek egy boltba, 1 euróért veszek a kínai boltostól 1 db (!) zöldalmát, másnap megint akarok venni egyet, és akkor már másfél eurót akar kérni érte, rohadjon meg.

de mondjuk az a város legalább szép és tiszta. ha le is húznak, de cserébe kapsz egy viszonylag egységes színvonalat.

ilyenek az emberek, az más kérdés, hogy a magyarok ebben is élenjárnak (negatív értelemben), szolgáltatás nulla, a fosztogatás meg a maximumon.

calogero 2008.09.05. 11:22:02

Nem igaz,h egyre kevesebb külföldi van,pláne nem Pesten,ami még koszos aluljárók,hajléktalanok stb ellenére is a világ egyik legszebb városa. Ha nem hiszed,járkálj egy kicsit a világban,na meg ne csak turistaként menj,hanem élj kicsit külföldön... Ha bárkit lehúznak,átvernek taxisok,vendéglátósok az nagyon nagy gáz,de azért azt ne mondja senki,h ez menetrendszerűen megtörténik,max benne van sajnos... az 500 ezres számlák meg 99 %-ban jogosak, ugyanis árlap szerint tényleg annyi,ehhez azért elég madár külföldiek kellenek..

vakablak 2008.09.05. 11:23:25

"Bp ebben a tekintetben kivétel. Külsőleg egyre jobban pusztul le, a turistákat a WC-s nénitől a taxisig mindenki fosztogatja. Demszky regnálását sajnos még bukása után pár éven át is meg fogjuk érezni."

Jajjaj! Hát persze, Demszky felel mindenért, a WC-s néniktől a taxisokig terjedő turistalerablásért is. Demszky monnyonle, és akkor egycsapásra megjavulnak az utak, sőt a WC-s nénikék sem húzzák le a turistákat, a taxisok meg egyenesen ingyen fogják szállítani őket.

"A görögöknél létezik turistarendőrség. Ide úgy gondolom, ugyanez elsősorban Bp-re kellene. "

Kiváló ötlet! Akkor lenne a parkolótársaságokon kívül még egy intézményesített lerabló-szervezet, bár ezek takarmányállatai nem a mezei polgárok volnának, hanem az általuk kiválóan megzsarolható vendéglősök, boltosok, taxisok, stb. A helyzet annyiban változna, hogy a turistákról lerablott pénzből ezek tehát sápot szednének, ennyi lenne az eredmény, nem más. Amúgy meg még egy - lehetőleg fegyveres-viperás - testület lúdtalpazna az utcákon, megint egyfajta közterületfenntartó-portás-rendőr-munkásőr keverék, akinek persze vastagon megvolna mindenféle jogosítványa ahhoz, hogy mindenki mást basztasson, igazoltasson, megalázzon, előállítson, megbírságoljon. Gratula már az ötletért is.

Gepember · http://blog.gepember.com 2008.09.05. 11:30:55

Nekem is volt olyan, hogy nagyon lassan hozták a számlát, negyed órát vártam, nem jött... felálltam az asztaltól és indultam kifelé, rögtön ott volt az asztalon :)

canismerga 2008.09.05. 11:36:10

Mondjuk a legtöbb "lehúztak" c. történetben benne van az is, hogy az állítólagos károsult éjszaka még az élet császára volt, reggel meg valahogy szeretné csökkenteni az otthon bevallandó veszteséget. Hajnalban még a szar is keserű és nagyon gáz megmondani az asszonynak, hogy ebben a hónapban nem eszünk anyukám, mert elbasztam a fizetést.
Ha már a vendéglátósok közé bekeveredtek a taxisol is, halkan jegyezném meg, hogy a szakma tisztességes része évek óta lobbyziik a fixtarifás rendszerért és a névre és nem öt perc alatt alakítható bt-kre szóló nyilvántartást, csak a fuvarszervező cégek tulajdonosai és az alvállalkozók közötti ellentét miatt a fixtarifa soha nem fog létrejönni, plusz mindig akad egy okos politikus, aki megérzi, hogy ezen sokat lehet kaszálni és addig okoskodik, amíg minden marad a régiben.
Adalékként a bp-i taxiscégeknél dolgozik kb. 6000 , egy havi tagdíj alsóhangon 60 ropi. Ha fix tarifa lenne nem lenne a taxisnak érdeke fuvarszervezőt fizetni. A nyilvántartásról meg annyit, hogy otthon még a személyi szám is alkotmányellenes.Lehet számolni...
Asszem abbahagyom és megyek főzni.

User1 2008.09.05. 11:54:13

Mo-on van pár szabály amit érdemes betartani:

Mindig érdemes megkérdezni egy helyi lakost és turistás helyen (nagyobb városok, pld. Keszthely méretű) kerüljük az éttermeket főútvonalon és sétálóutcákban. Ez ott is igaz, ahová sok turista jár, pld. nevezetesség mellett van. Ugyanez igaz a kisebb települések szállodájára, kiemeltebb panzióira is, mert ezek előre bejelentett csoportokra, esküvőkre specializálódtak.

A balatonon kistelepüléseken érdemes nyaralni, itt olcsó, vagy ingyenes a strand és jók még a strandon lévő étkezőhelyek is, mert a helyi lakosságból élnek.

Bp-en az összes turistás helyet kerülni kell. Általában drága, de sok esetben gagyi is, sőt előfordul, hogy romlott a kaja. Olyan helyek, ahová elsősorban Bp-iek járnak, korrektek, sőt nagyon jó is akad bőven az összes kerületben. Itt is igaz, hogy helyit kell megkérdezni, akár többet is.
Ha valaki biztosra akar menni, a nagy szállodákban 6-10 ezer Ft-ért komolyabb és jobb minőségű svédasztalt ehet végig, mint bármely tengerparton.

Nem különösebben turistás helyen a vidék nagyon jó, még sehol sem csalódtam. Ilyen helyen nem szoktam kérdezősködni, az első helyre beülök, ami tettszik.

Más országokkal való összehasonlítás értelmetlen, mert összességében a legolcsóbban a legjobb kajákat nálunk lehet enni és itt sem kevésbé udvariasak összességében mint másutt. A környezetre is igaz ez, pld. a WC-kre.

vakablak 2008.09.05. 12:05:17

"Nem különösebben turistás helyen a vidék nagyon jó, még sehol sem csalódtam. Ilyen helyen nem szoktam kérdezősködni, az első helyre beülök, ami tettszik."

Az én tapasztalataim szerint az egyszerű helyeken, az ilyen éttermek többségében egyszerű moslékot szolgálnak fel (kis túlzással persze). Kivételek vannak.

"Más országokkal való összehasonlítás értelmetlen, mert összességében a legolcsóbban a legjobb kajákat nálunk lehet enni és itt sem kevésbé udvariasak összességében mint másutt. A környezetre is igaz ez, pld. a WC-kre."

Ettől hisztérikus röhögésben törtem ki. Te jártál-e már külföldön, Romániát, Moldáviát és Azerbajdzsánt leszámítva? Ugyan miért lenne már értelmetlen a magyar turistaipart a világ más turistaiparaival összehasonlítani??? Ahogy összehasonlíthatjuk a magyar gépgyártást, könnyűipart, mezőgazdaságot, közszolgáltatást stb. ezek külföldi megfelelőivel, a turizmus sem kivétel. A "legjobb kaja" pedig nem egy egzakt fogalom, mindenkinek más. A "legolcsóbb" pedig tévedés. Említed, hogy "a nagy szállodákban 6-10 ezer Ft-ért komolyabb és jobb minőségű svédasztalt ehet végig, mint bármely tengerparton", buhahaa. Ez volna a legolcsóbb tipped? Nem tudok egyetlen olyan helyet Németországban vagy Ausztriában, ahol ne kapnék alacsonyabb árért jobb minőségű "svédasztalt" (ahogy te nevezed), mellé udvariasabb személyzetet, tisztább WC-ket és kellemesebb környezetet, mint Mo.-on.

User1 2008.09.05. 12:22:00

A hasonlót a hasonlóval kell összehasonlítani. Ülj be mondjuk Németországban egy komolyabb szállodában. Itt sem rossz a kaja, csakhogy jóval drágább. A svédasztalt nem én nevezem svédasztalnak, a legtöbb komolyabb hazai szállodának nálunk egyszerűen ilyen az étkeztetési rendszere. Hasonló van pld. olaszországban is, meg kell mondanom, ugyanolyan pénzért lényegesen gyengébb. Persze több pénzért jobb, mert ott fokozatok is léteznek. Ülj be Görögországba egy tavernába. Előétel 6-7 Eu, főétel 10 - 15 eu. Hasonló nálunk a balatonon jóval olcsóbb és a WC hasonlóan tiszta.

Az sem igaz, hogy nálunk az éttermekben egy átlagos vidéki városban szart adnak, kóstold meg pld. a Szécsényi Gesztenyéskert sztrapacskáját, vagy ugorj el Diósjenőre, ahol a halat ajánlom. (A környék tele van tóval) Amúgy mindkettő nevenincs hely, távol a turistáktól, helyi lakosokból él. Mondok komolyabb helyet is, Egertől 5 km-e az Egri borház, mondjuk ennek ételkínálata és fineszessége mondjuk összevethető egy komolyabb berlini éttermével. Persze. És nézd meg az árakat.

Nem a külföldet fikázom, de nem írom alá, hogy magyaország igénytelen hely lenne. Csak 2008-ban kb. 20 településen jártam, ebből négy balatoni és nem éreztem magam semmilyen tekintetben rosszabbul mint pld. Bécsben. Sőt jobban, hiszen olcsóbban kijöttem. Ráadásul én ínyenc vagyok, tehát ezért elég "szőrös" is.

Man in the Mirror 2008.09.05. 12:26:12

User1

Ezt Te tudod, de a turistak nem.

calogero 2008.09.05. 12:36:32

Miért ne tudnák a turisták? Ne akarja már senki elhitetni,h innét úgy mennek haza a turisták,h milyen szar volt itt,hogy átverték őket stb,stb. Én egy évet éltem Londonban és NEM találkoztam olyan emberrel,aki járt már nálunk és ne áradozott volna,h milyen kurva szép volt,mennyire jól érezte magát,hasonlók. A barátaim fele Pesten olyan külföldi,aki egyszer Pestre látogatott ilyen -olyan okokból és annyira beleszeretett a városba,h itt keresett aztán munkát,itt tanult tovább csak,h itt élhessen.. és nem albánokról,meg üzbégekről beszélek, hanem olaszokról,spanyolról,írekről,németekről,angolokról,meg brazilokról..

canismerga 2008.09.05. 12:39:43

Valljuk be, hogy Bécsben te is a Prater-be, vagy max. Grinzing-be jutsz el és boldogan eszed a rántotthúst, mert ott wienersnitzel-nek hívják, Párizsban a "Sanzelizén" eszel dióscsigát és nem tudod, hogy a Pierre nevű volt idegenlégiós kültelki kocsmájában sokkal jobb esetleg a kaja. Mindkét helyen szemérmetlenül sokkal drágább az étel, mint két sarokkal arrébb, csak ott te vagy turista és ott téged b@sznak át, mint szart a palánkon. De boldogan fizeted a sznobságod és a kalandvágyad feláras díját, mert külföldön vagy és jól érzed magad.

User1 2008.09.05. 12:41:28

Man in the Mirror: Egyetértek, sajnos ahová a turisták általában beülnek, én oda nem ülnék be. De itt a turisták egész Mo-i viszonylatban csoportosan legfeljebb 300 helyre ülnek be. Persze ennél nálunk jóval több gagyi hely van, továbbá ahol a külföldiek csoportosan kajálnak sem mind gagyik. Még azt sem mondom, hogy utolértük pld. németországot.

Külföldön (görög, német, osztrák, stb) gyakorlatilag bárhová beülhet az ember. max, drágább árakkal találkozik, de egyéb rizikó nincs. Azzal együtt ott is előfordul, hogy kellemetlenségei támadnak az embernek, pld. udvariatlan, vagy lusta a pincér. Ez nem magyar sajátosság.

User1 2008.09.05. 12:47:57

Azt már nem is említem, hogy nálunk kurvajó borokat lehet iddogálni hihetetlenül olcsón akár autentikus körülmények között is, pld. pinyóban, vagy vidéki gazda kertjében. De a kocsmák kivételével (ide inyenc eleve be sem téved) mindenhol nagyon kultúráltan.

DFK 2008.09.07. 22:25:42

A hétvégén Zamárdiban is felkerült egy újabb tag, az oide-sem-jövünk-többet listára. Még egy cigány pecsenyét se tudtak ehetően elkészíteni. Húslevest se.
süti beállítások módosítása