Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Szekeres Európa hadvezére

2008.10.07. 11:58 | Proszektura | 35 komment

Címkék: imre torgyán magyarok nato kisz mszmp szekeres nyilai

Szekeres Imre lehet az egyik kelet-európai jelölt a NATO-főtitkári posztra. Amikor ezt a kérdőjeles mondatot megláttam, hirtelen azt hittem tán vírusos lett a számítógépem. Szekeres Imre a NATO élén. Ahogy elkezdjük ízlelgetni magunkban ezt a hírt, egyre több gondolat tolul az agyunkba.

Szekeres Imre, aki már az érettségije évében belépett az MSZMP-be, harminc évvel ezelőtt a Veszprém Megyei KISZ Bizottság titkáraként, majd első titkáraként tuti, hogy maga sem gondolt arra, miszerint egyszer majd a kizsákmányoló kapitalista rend lakájai és szekértolói azért jönnek ide Magyarországra puhatolózni, hogy vajon ő alkalmas-e egy ilyen, a kommunizmus alapjait békésen építgető szocialista tábort fenyegető agresszív katonai tömörülés irányítására.

Alkalmassága számomra egy pillanatig sem kétséges. Azért, mert egy percig sem volt soha katona? Hogy ilyen alapon nem, hogy NATO vezető, de még hazánk honvédelmi minisztere sem lehetett volna? Ugyan kérem, ez csak kötekedés, egy honvédelmet irányító vezetőnek nem lőni kell tudnia, vagy a társaival egyszerre menetelni. Egyébként is állítólag, már gyerekkorában nagyon szeretett ólomkatonákkal játszani. Ilyen alapon Torgyán, a belvárosi sztárügyvéd sem lehetett volna földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter, ráadásul kisgazdaként. Hiszen még a zabot és rozst sem tudta egymástól megkülönböztetni. Mégis milyen jól bevált, azóta is emlegetjük. Na és hány olyan politikusunk is van, aki az élet legkülönbözőbb területein is megállja a helyét. Draskovics például hol a pénzügyeket, irányítja miniszterként, hol az igazságügyet. De volt ő már banki vezető és MVM elnök is.

Szóval ennyit a szakmai alapú kötekedésekről! Ráadásul az Interneten egy felvételen láttam Szekeres Imrét valami Gripen avatáson vagy ilyesmin beszélni, az ott látottak ékesen meggyőztek arról, hogy ha kell, nem csak a csatamezőn, de a söntés, akarom mondani a fehérasztal mellett is megállja a helyét. Legfeljebb egy egészen picikét imbolyog néha.

Nem szeretem a magyarokban ezt a kishitűséget. Ugyan miért ne lehetne Szekeres NATO főtitkár? Mint ahogy szerintem itt lenne az ideje Göncz Kingát is az ENSZ élére jelölni. Jó, lehetséges, hogy a szlovákok egy picit talán tiltakoznának ellene, de a konfliktushelyzet nem tűnik oly vészesnek, akár egy jó erős fésűvel is feloldható.

Az azért kicsit elgondolkodtató mégis, hogy Európában milyen rossz a káderhelyzet. Tényleg nincs más alkalmasabb erre a legfőbb hadvezéri posztra? Vagy a magyarok hadi sikerei inspirálták a választást? Dicsőnek kis jóindulattal sem nevezhető történelmi múltunkat ismerve, ezt azért kötve hiszem. Bizony nagyon-nagyon régen volt már az, amikor Európa nyugati felén azért sopánkodtak a népek, hogy "A magyarok nyilaitól ments meg uram minket!" De aztán jött Augsburg és Merseburg. (Mostanában a Magyarok Nyilai pedig inkább már hazai vizeken vagánykodnak.)

Szóval, szerintem inkább az lehetett a szempont, hogy az utódnak könnyebben kimondható neve legyen mint a jelenlegi titkárnak, Jaap de Hoop Scheffernek.

Szekeres Imre kinevezését azért egyelőre még ne vegyük teljesen készpénznek. A döntéshez állítólag mindenképpen meg kell várni az Egyesült Államokban az elnökválasztást, az USA-nak ugyanis meghatározó a szerepe a NATO működtetésében.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr47700962

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vastagbőr 2008.10.07. 13:40:50

Újabb ejtőernyős Brüsszelben?Április elsejei tréfának is rossz lenne, de ma október 7-e van: "Szekeres Imre lehet az egyik kelet-európai jelölt a NATO-főtitkári posztra, írja a Magyar Nemzet. A katonai szövetség szakemberei nem…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.10.07. 12:31:13

Úgy látszik, bejött nekik a Gripen avató beszéd :-)
www.youtube.com/watch?v=8ubC6_XM5UI

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.10.07. 12:37:20

Szekeres esetleges főtitkárrá választásával tovább javul NATO kompati...tibilátásuunk.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.10.07. 12:37:21

Szekeres esetleges főtitkárrá választásával tovább javul NATO kompati...tibilátásuunk.

Kinyílott a pitypang. Megírom. 2008.10.07. 12:39:44

Jól kibabrálunk az impirilistákkal! Hej, ha ezt Papp elvtárs megérhette volna!

nick_007 2008.10.07. 12:39:45

Pedig nem április elseje van. Ezt komolyan gondolták?
Vicces lenne, ha NATO főtitkárként mondana ilyen beszédet :)

is 2008.10.07. 12:58:07

ha nem április tréfa, akkor egy újabb jel, hogy kívülről az egész teljesen másképp látszik, mint ahogy azt itt bent 85%-ban gondolják. kívülről:
- faszság volt a márciusi népszavazás, hát még az eredménye
- a kormányzati negyed európai tevezési díjat nyert
- Szekeres valamiért kell a NATO-nak
- a konvergenciaprogamot jónak tartják

talán lesz olyan hosszú ez a lista valaha, hogy csak egy picit megálljon ez a magában járó malom, ami mindig csak ezt a hozzáállást tudja kiköpni magából.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.10.07. 12:58:15

Szerintem csak azért akarnak k-európai főtitkárt, hogy az oroszoknak ezzel is jól beintsenek. Negyed százada még a betépett anarchisták legszürreálisabb álmaiban sem jelent meg a magyar NATO-főtitkár figurája (főleg nem Szekeresé :-)).

2008.10.07. 13:05:34

engem az érdekelne, hogy a Magyar Nemzet honnan vette a hírt? Mert amíg nem valami magas rangú NATO tiszt vag hivatalonok mond ilyet egyértelműen ("igen, Szekeres Imrét el tudnánk képzelni a főtitkári poszton") addig ez csak egy nagy lufi amit akár Szerekes is felröppenthetett kb. olyan alapon, hogy ELVILEG megválaszthatnák NATO főtitkárnak (de gyakorlatilag esélye sincs rá).

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.10.07. 13:05:46

csak kacsa lehet.
vagy már rég putyinék irányítják a nato-t is...

amúgy a fasz index a címben főtitkárt ír, a hírben már csak regionális igazgatót, vagymit... na, az tőlem lehet. ott több whiskeit kaphat.

Dr Kangörény 2008.10.07. 13:08:16

1. Ha ez újsághírben megjelenik, akkor semmi nem lesz belőle.

2. Én személy szerint kurvára unom már, hogy ami Magyaországgal kapcsolatos, abban mindig mindenki talál valami fikáznivalót. Ez már beteg elmére vall.

3. Javier Solana neve mond valamit?
Végzettségét tekintve fizikaprofesszor. A Spanyol Szocialista Párt tagja. Volt kulturális miniszter, kormányszóvivő, oktatási miniszter,külügyminiszter. Majd a NATO főtitkára lett.
Ja és békeaktivista volt.

És sem a spanyoloknak, sem másnak nem volt baja a munkájával.

De ti csak gyalázkodjatok tovább, balfaszok!

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2008.10.07. 13:08:54

Én nem gondolnám, hogy Szekeres lufiját a Magyar Nemzet eregetné. Vagy már itt tartunk?

belga 2008.10.07. 13:09:49

Ha azt nézzük, alkotmányjogilag a hadsereg (honvédség) főparancsnoka viszont a mindenkori köztársasági elnök. Az se sokkal jobb...

states 2008.10.07. 13:22:40

Azok után, hogy Gyurcsányra tegnap nem szakadt rá a mennyezet, amikor előadta sírástól elcsukló hangon a nagymonológot, már semmin sem csodálkozom...

tl 2008.10.07. 13:38:14

1. ez egy bedobott kacsa, semmi alapja, de ha H.Kovácsnak sikerült kommunista életpályályát megkoronáznia.. 2. Szekeres et. fontosságát kelti . 3. így van, nem harcolni kell a zimprealisták ellen, hanem beépülni!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.07. 13:44:33

Kangörény_ 2008.10.07. 13:08:16

Te most komolyan Javier Solana és a mi Imrénk között vonsz párhuzamot?

LOL

Bandi 2008.10.07. 13:48:53

Szekeres "tokéletes" NATO fotitkar lesz. Ahogy Solana is az. Hja kérem, ha Solana lehetett ugy fotitkar, hogy elotte hosszu évekig o szervezte Spanyolorszagban a NATO ellenes tuntetéseket.
A NATO fotitkari poszt pedig csak parasztvakitas, az amerikaiak részérol Europa felé. Probalnank csak meg SACEUR-t jelolni. Nem is tudom miért az mindig csak amerikai lehet...
Esetleg DSACEUR-nek? Nos az meg 1966-ig francia vagy brit parancsnok lehetett, 2005-ig brit vagy német (hiaba igyekeztek a franciak 1996/7-ben megkapni ezt a tisztséget, cserébe a NATO katonai szervébe valo visszaintegralodasért) 2005-tol meg elvileg csak német lehet...
Tudjuk hol a helyunk - tudjak hol a helyunk ;-)

br · http://www.szalaiannamaria.net 2008.10.07. 13:49:35

"Mint ahogy szerintem itt lenne az ideje Göncz Kingát is az ENSZ élére jelölni. Jó, lehetséges, hogy a szlovákok egy picit talán tiltakoznának ellene, de a konfliktushelyzet nem tűnik oly vészesnek, akár egy jó erős fésűvel is feloldható."

Itt kezdtem el horkolva hangosan röhögni...

diego 2008.10.07. 13:51:04

Komolyan mondom, fizetnék azért hogy ilyen primitív, szűk látókörű "blog" oldalaknak még csak a címei se jelenjenek meg a böngészőm indexes oldalsávjában. Másnak megjelenhetnek, de én, személyre szabottan kérném és akár fizetnék is ezért az opcióért. Nyilván a mélyen tisztelt szerző sokkal bölcsebb, mint azok az európai döntéshozók, akik ESETLEG ezt a döntést meghozzák. Nyilván így van, és a tisztelt szerző nem csak a saját impotens létezését próbálja kompenzálni ezzel a tevékenységével. Én őszintén kívánok a szerzőnek sok sikert ahhoz, hogy képes legyen szélesebben látni, és gondolkodni. Eddig rengetegszer megfogadtam hogy ilyen írásokon nem húzom fel magam, sőt, meg sem nyitom. De most elképedtem már a címen is. Többet erre a blogra nem jövök, nyilván ez hatalmas öröm lesz a szerzőnek és kommentelőknek (bár sajnálhatják is, hiszen keserű módon, nem veszem majd fel a válaszokat, ordenáré és szűklátókörű kommenteket) Bárcsak látnátok magatokat mondjuk brit szemmel.. sírnátok. (Rettentően tisztelem a kivételeket, jó volt belefutni egy-egy értelmes és tájékozott véleménybe. de sajnos ritka.. legalábbis ritkán nyilvánul meg.)
Kívánok minden jót! Őszintén. :((

Bandi 2008.10.07. 13:52:25

(hopp, Solananal kimaradt a "volt") Egyébként kérdezzuk meg az "utca emberét" ki halllot mar Jaap de Hoop Scheffer-rol? ...Sulytalan. Lord Robertson pedig akkor véste be magat orokre a szivembe mikor kijelentette az iraki haboru kapcsan (2003), ha a franciak nem értenek egyet azzal, hogy a NATO részt vegyen az invazioban, akkor a legjobb lenne kizarni oket. Hiaba, a NATO demokratikus allamokbol all...

szarospista 2008.10.07. 13:58:36

Nem azért, de már volt olyan honvédelmi miniszter aki nem volt katona... pl: Szabó János(?), aki az Orbán-kormány honvédelmi-minisztere volt.

Dr Kangörény 2008.10.07. 14:01:18

zero, bizony van olyan szempont, ami alapján van párhuzam. Sokkal több benne a logika, mint abban, hogy "ez" nem alkalmas semmire.
Egyébként olvasd el az előző kommentem 2. pontját és látod mi a véleményem a "minden szar, ami itthoni" hozzáállásról.

Mellékesen a hír kamu, tehát ezen pörögni felesleges.

Még mellékesebben, én emlékszem arra, amikor a lejárt mandátumú magyar ensz tizstviselő megfúrta a helyére kinevezett másik magyart, így ott most egy külföldi van helyettünk.
Csókoltatom az ilyen embereket, mert szerintem ez a hazaárulás.

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2008.10.07. 14:10:19

kedves diego, mivel vívtam ki ezt a mérhetetlen gyűlöletet? Azért mert viccelődni merészeltem egy vicces híren? Sajnálom, hogy elveszítettem egy olvasó az Ön személyében. Úgy tűnik, a tréfát Kangörény sem nagyon érti és értékeli.

kisdarab állat 2008.10.07. 14:11:27

persze. és kóka jános lesz az opec elnöke. nem kell mindent elhinni.

Flagellum Dei 2008.10.07. 14:20:17

Jött Augsburg és Merseburg - marhaságok leírását megelőzően tán nem ártana először hiteles forrásokból utánajárni a fent említett két csata kimenetelének... (1965-ben tanult történelemkönyv NEM hiteles forrás). Augsburgi győzelmet akart írni, ugye...?

Bandi 2008.10.07. 14:32:21

Kangörény_ - Lehet, hogy a hir kamu, de Szekerest mar CFSP foképviseloként is hirbe hoztak. Nem zorog a haraszt ... (?)
Hiaba, tele vagyunk ilyen emberekkel akik mindehol tokéletesen megfelelnek (ld. Kovacs). De semmi gond, a "tobbiek" is (ld Barroso, Walstrom-EB, Trichet-EKB, stb.). Itt nem az emberekkel, hanem a poziciokkal akad némi gond.

Helvete 2008.10.07. 14:37:07

Flagellum
Meg a mohácsi csatát is mi nyertük igaz? Oh... te Istenek ostoba 'ostora' :(

Valaki a sok közül 2008.10.07. 14:37:59

Én sem akartam ezt elhinni. Ez vagy valami díszposzt lehet, vagy kurvára nem érdekli őket, ki tölri be, mert úgyis az USA diktál. Erre viszont a legtökéletesebb épp Szekeres, csak állandóan fel legyen töltve az irodai bár.

Azért mit szólt volna Szekeres, ha valaki 30 éve mint párttitkárnak azt mondja, hogy 32 év múlva a Nato főtitkáraként egy értekezlet után már nem a kopott szekrényből kell elővennie a piát és a pia sem valamelyik Szabolcsi elvtárs lakótelepi konyhájában készül.

Az illető valószínüleg 89-ben szabadult volna a Lipótról.

Invictus 2008.10.07. 14:40:43

Állítólag Orbánból is lehetett volna NATO-főtitkár, pár évvel ezelőtt felmerült a neve. na ez is annyira lehet komoly info.
Bár még mindig sokkal hihetőbb volt az, minthogy ez az alkesz bunkó vidéki párttitkár... aki a repülőn beszól az olimpikonoknak, hogy mit keresnek az első osztályon, ahol ő utazik... meg a Gripen-avatós beszéd :)
Ha K-Európai főtitkárt akarnak, akkor szerintem lengyel lesz az, mivel egyedül nekik van komolyan vehető haderejük a térségben (ja meg a románoknak... szóval román is lehet, pff).

Bandi 2008.10.07. 14:48:11

Kangörény_ : szerinted Solana valoban olyan potolhatatlan munkat végez, és azért van ott ahol van, mert nem talalni nala alkalmasabbat? Ugyan mar... Solana is csak egy kényszeredett kompromisszumos megoldas eredménye, hogy ne német, brit vagy olasz toltse be ezt a tisztséget. Mosolyogni, elore masok altal megirt beszédeket elmondani, kezetrazni Szekeres is legalabb olyan jol tud mint Solana.
Hol volt a Mr. CFSP 2003-ban az iraki krizis idején? Es korabban, mikor a torokok majd a gorogok blokkoltak a Berlin Pluszt? Nem, nem o oldotta meg a helyzetet. Egy normalis EU-védelmi doktrinat sem tudott osszehozni, a Solana Papers gyengécske szoveg. Leég a narancsos forradalom idején mert az orosz, fehérorosz és ukran partner oroszra valtanak egymas kozt, o meg nem ért semmit..Az Afrikai Unio korberohogi. Soroljam még?
Végul is nem az o hibaja, ezek mediatizalt tisztségek...

amfiteatrum 2008.10.07. 14:53:39

Szekeresnek Imre
"A mesterséges intelligenciák alkalmazása" témájából doktorált... vagyis az "értelmi működés zavarai a beszédben alkohol hatására erős szélben". Amúgy vegyészmérnök. De katona nem volt, igaz Torgyán se látott a virágcserépen kívül földet.
A fenti info a hivatalos életrajzából származik, melyből érdekes módon kimaradt az MSzMP tagság.
És tagja a Jászok Szövetségének :))))
De indent egybevetve röhejes az egész.

Valaki a sok közül 2008.10.07. 14:57:54

amfiteatrum:

"A fenti info a hivatalos életrajzából származik, melyből érdekes módon kimaradt az MSzMP tagság."

Bevallom, nekem már az is jól esik, hogy szégyenlik:)

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.10.07. 15:26:03

diego 2008.10.07. 13:51:04

Baszd meg, ha nem tetszik, ne olvasd.
Ha olvasod és nem tetszik, ne kommenteld.

Én sem járok olyan blogokra ami nem testik, csak hogy oda beírjam hogy szar és ide többet vissza nem jövök, mert ez az infó senkit sem érdekel-

allah 2008.10.07. 15:44:53

diego: Nézd már meg ezt az embert te bárgyú barom!! Zavar, hogy vannak olyan blogok amelyek rávilágítanak hazánk szégyenteljes, vezető beosztásban lévő alkesz utolsó senkiházijaira? HOGY van képe ennek a szemétládának kiállni tök részegen, és egyáltalán milyen módon lehet valaki honvédelmi miniszter, mikor gőze sincs milyen katonának lenni???!! A pofámról lesült volna bőr, ha végig kellett volna hallgatnom a zagyvaságait, amit még józanul sem tudott volna felolvasni rendesen. De jó lett volna Istenem, ha a végén tartanak ezen a gecin BK27-es gépágyú hatásbemutatót..

murci 2008.10.07. 16:01:36

"és kóka jános lesz az opec elnöke"
:))))))

mendson 2008.10.07. 16:12:34

Hát allah.Engem nem igazán az az EGY ember zavar akit max.négyévente lecserélhetnek.Engem ez a SOK süket zavar akik itt születésük zavaros körülményeit és /vagy gyermekkori traumáit (ugy mint szarba tapicskolás,ágybaszarás etc) kifejezetten roszindulatú grafomániában oldják fel.Különösen a nick választás az ami szépen tükrözi jellemüket.Allah,Proszektura,Zéro (ez utóbbi kettő különösen beszédes).Van aki kfejezetten senkinek tartja magát (valaki a sok közül).Szóval Csernus doki szépen ellene veletek élete végéig,de ti rajtatok még az sem segitene.
süti beállítások módosítása