Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Magyar Mikulás

2008.12.06. 15:13 | Proszektura | 27 komment

Címkék: télapó mikulás lajos horváth bokros dr. ágnes józsefváros byurcsány

Ma reggel türelmetlenül siettem az ablakunkhoz megnézni, vajh mit is hozott, hozott-e egyáltalán valamit a Télapómikulás Azért voltam izgatottabb a szokottnál, mert aggódtam amiatt, hogy az egész világon átívelő gazdasági recesszió miként hat ki a honi mikulásiparra. Lehet, hogy itt is leépítésekre került sor, és ezért az idén az egész mikulásozás elmarad.

 A Mikulást azért nevezem egyébként télapómikulásnak, mert már magam sem tudom, mi is az igazi neve. Előbb Mikulás volt sokáig, de aztán kezdték elhitetni velünk, hogy az öreg szakállast valójában nem is Mikulásnak, hanem Télapónak hívják. Mostanában meg ismét mikulás lett belőle. Na mindegy, a lényeg a lényeg, hogy hozzon valami ajándékot. S akkor tőlem hívhatják akár dr. Horváth Ágnesnek is.

De ne csomagot hozzon, mert nekem a csomagokról sajnos még mindig Bokros Lajos, újabban meg Gyurcsányék jutnak az eszembe. S az ő csomagjaik általában reformoknak nevezett megszorításokat, és növekvő számú álláskeresőnek nevezett munkanélkülieket tartalmaznak..

De a Mikulásnapi ideológiai vitákat félretéve, maradjunk a száraz tényeknél, miszerint tegnap este kiraktam a cipőimet az ablakba. Előtte szépen kipucoltam, fényesre vikszoltam, mert úgy hallottam a Mikulás csak azoknak ad ajándékot, akik ezt megteszik. Sajnos nem voltam tekintettel arra, hogy földszintes a lakásunk, és nincs rács az ablakon. Ma reggel ugyanis egy szem csokoládé nem volt benne, sem virgács. De még a cipőim sem találtam meg. Nem csak az enyéim tűntek el, de az egész családé. Beszéltem a szomszédokkal, ők is így jártak

Az első gondolatom az volt, hogy maga a Mikulás emelte el a cipőinket. Meg volt szorulva, s hát istenem! De aztán ezt a gondolatot elhessegettem magamtól, hiszen azért az i. sz. 3. században 52 éven keresztül Myrában póspökösködő, a névnapján ajándékokat osztogató Noel Baba (törökül "Ajándék Apa") és később Szent Miklós néven szentté avatott Mikulás tán mégsem süllyedt odáig, hogy már cipőlopásra is vetemedjen. Habár láttam én már karón varjút, de egy katolikus szent püspökről már azért mégsem várható ilyesmi. (Még, ha esetleg egy rabbi lenne az illető.)

Ami ennél sokkal valószínűbbnek látszott, hogy valamely utcai járókelő emelhette el, ugyanis tüzetesebb vizsgálódás után azt is észrevettem, hogy este szellőztetés után kissé nyitva felejtettük az ablakot.

Természetesen a rendőrséghez fordultam, feljelentést akartam tenni. Amint beléptem a kapitányság kapuján azon nyomban egy tucatnyi kommandós vetette rám magát, és tepert le a földre. Megbilincseltek, lefényképeztek, ujjlenyomatot vettek rólam, s persze dns mintát is. Később derült ki, hogy összetévesztettek egy nemzetközi körözés alatt álló belga pedofillal. Talán a palócos tájszólásom keltett bennük gyanút.

Ezután viszont már nem volt akadálya, hogy előadjam a panaszomat. Az ügyeletes tiszt azonban sajnálattal közölte, hogy nem tud az ügyemmel érdemben foglalkozni, mert az okozott kár nem éri el a húszezer forintot. Mondtam, hogy nem csak az én cipőmet lopták el, hanem az egész családét. Mindez pedig már a várható ajándékokkal együtt is meghaladja az említett szabálysértési értékhatárt, tehát bűncselekmény. Kioktatott, miszerint nem tudhatom, hogy a lopásokat egy és ugyanazon Mikulás vagy akárki más követte el, hiszen mostanában már belőlük is több van, éles a verseny a Mikuláspiacon is. A Józsefváros környékén már megjelentek a kínai Mikulások is. Megnyugtatóan közölte még, hogy ráadásul nagy szerencsém is van, hogy nem a fáimat lopták el az erdőmből, mert akkor most még mindennek a tetejében jól meg is büntetnének, amiért nem vigyáztam az értékeimre. Látva elszontyolodásomat annyit azért jóindulatúan elárult, hogy szerinte még az is elképzelhető, hogy valamelyik másik területen ténykedő Mikulás lopta el a cipellőket, nem az aki a mi körzetünkbe szokott adakozni. Még azt sem zárta ki, hogy egy nyári Mikulás lehetett a tettes. Ugyanis a Mikulások is a közöttük kialakult versenyben esetenként bizony nemtelen eszközöket is bevetnek az egymás ellen. Hiszen bizonyára hallottam már róla, hogy néha a taxisofőrök is megpofozzák egymást a drosztokért folytatott küzdelemben.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr97807756

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

budapesti paraszt-felmenőjű 2008.12.06. 16:39:35

Teljesen érdektelen, banga írás.

Roy 2008.12.06. 16:41:08

Minek tetted ki az ablakba a cipőket? Hány éves vagy? Hiszel még a mesékben?
Külömben is a cipőket nem az ablak külső részére kell tenni, hanem belülre. A mikulás a kéményen jön be.

Netuddki. 2008.12.06. 16:49:21

Te most hülyéskedsz, vagy tényleg hülye vagy? A bújtatott zsidózás meg már nem trendi.

RS 2008.12.06. 16:54:38

Aki ebben a megjegyzésben "bújtatott zsidózás"-t vél felfedezni, az sürgősen kezeltesse magát üldözési mánia ellen :-P
Tényleg senkinek nem jött le, hogy mit is akart írni a szerző?

paráznabillegető 2008.12.06. 16:59:39

jaaa!
ez én voltam! :)))
igazából bele akartam szarni vagy hányni. de a szaráshoz hideg volt, hányni meg még nem voltam elég részeg.
a lábbeliket pár sarokkal odább elhajigáltam, keressétek arra.
a csokikat ne, azokat megettem. de a virgácsok is valahol ott lesznek.

abdul 2008.12.06. 18:03:19

Aki ezt "írta" az adja el a számítógépét és altattassa el magát örökre. Könnyebb lesz nekünk így.

dhole 2008.12.06. 18:20:27

Pedig ott van a rejtett zsidózás, ami nem baj, mert a kóristafiúkat meg a gennyes katolikus papok dugják betépve.

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2008.12.06. 18:23:23

HUMORZÉRZÉKHUMORZÉRZÉKHUMORZÉRZÉKHUMORZÉRZÉKHUMORZÉRZÉKHUMORZÉRZÉKHUMORZÉRZÉK

Oz 2008.12.06. 19:23:03

Viccesvót.
Na, megyek vissza Saskabarét nézni.

Amiedreem 2008.12.06. 19:27:14

végig se lehetett olvasni! Muhaha! inkább akommenteket olvastam el,tutti jobban jártam vele

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.06. 19:33:32

Lesz mindjárt Hofi, rajta majd nagyobbat nevetek, első körben ez se volt rossz.

6B6SM9 2008.12.06. 19:52:02

Ez humoros megfogalmazása volt annak a közhelynek, hogy manapság rossz a közbiztonság, köszönjük.

A Szerzőn kívül csak Farkasházy tud ilyen remek poénokat írni.

0xFFFF 2008.12.06. 19:57:36

Nálatok a cigánymikulás járt. Az az igazival ellentétben nem hoz, hanem mindent visz. És ez a hülyék kedvéért nem burkolt zsidózás, hanem nyílt büdöscigányozás. ;)

Yasashi Tanuki 2008.12.06. 19:58:10

Át kell költözni Yózsefvárosból a Duna boldogabbik felére. Már a Fekete Vonat is megénekelte, hogy az hely gettó. Még mindig ott élnek a Pityinger meg a Váradi a Dopeman haverjai a városrehabilitáció ellenére.

Redaz 2008.12.06. 20:18:04

telapo oroszoknal van. A tobbinel mikulas.

Boka 2008.12.06. 21:36:04

"növekvő számú álláskeresőnek nevezett munkanélkülieket tartalmaznak.. "

A tv-ben minden nap bemondják azt az 1200 szerencsétlen suzuki dolgozót,akit elbocsájtottak !

Hír : Amerikában minden 3. órában elütnek egy biciklistát !
Hogy unhatja már szegény ......

PP7Ldd 2008.12.06. 22:12:06

Redaz 2008.12.06. 20:18:04
>> telapo oroszoknal van. A tobbinel mikulas.

pont most olvastam, nekem is új volt:
annyit.blog.hu/2008/12/06/a_mikulas_nev_es_alakvaltozasai

"Közkedvelt a Télapó kifejezés is, ami a hiedelemmel ellentétben egyáltalán nem kommunista kreálmány. Már a két világháború között is gyakran használták, ha ideológiát akarunk keresni hozzá, hát éppen azért mert szlovák eredetű a másik név."

is 2008.12.06. 22:28:55

én értem is a viccet, meg szeretm is. egynek jó volt, sőt háromnak is: elsőnek, utolsónak, és egyetlennek. peace.

Anyaaa · http://galeria.hu 2008.12.06. 23:26:05

Fú, nem értem, mit vagytok úgy oda. Nekem tetszett, akinek meg nem jött át a lényeg, olvasgasson inkább val'díznit. Össz annyit akart - szerintem - elénk tárni, hogy ez a nagy büdös magyar valóság, kissé kisarkítva. És tényleg. Többek között a Mikulásozás sem csak arról az idillről szól már régóta, amiről kéne, vagy amit szeretnénk látni...

/Ez csak privát vélemény volt, nem kell kommenteznetek./

Cucuka 2008.12.06. 23:33:58

Egyezzünk meg: nyílt zsidózás és burkolt cigányozás.

Szergej 2008.12.07. 00:36:30

Ez nyilvan nem tortent meg, de akar meg is tortenhet. Minden nap.

Kis naiv 2008.12.07. 03:41:04

És mezétláb mentél a rendőrségre?Röhejeslehettél!

bunkóparaszt 2008.12.07. 04:41:47

úgy tűnik, pár zsidó kommentelő magára vette a sztorit.
Lehet, hogy ők is lopnak?

molaris 2008.12.07. 06:24:28

Rátonyi Róbertet idézve: ez is operett, az is operett.
Így aztán ki ezt, ki azt olvassa ki belőle.
Cigányozásnak, zsidózásnak kevés.
Humornak, életképnek gyönge.
Devalváció idején ennek is örülni kell!!(??)

lilike13 2008.12.07. 07:01:22

Mikulást és rabbit, pedofil belgát meg csokoládés virgácsot összehozni...Ittál, mielôtt írtad?

öregmogyi 2008.12.07. 08:13:37

Te cigány! Minden cigány esetet "magyar"-ként prezentálsz? Fáj az igazság?
A csokid és a cipőd keresd az aluljáróban! Száz forintért fogja árulni egy fajtatársad. Vagy ha látsz magyart száz forintért árulni virágot, paprikát, cigit, HILTI fúrógépet,stb, akkor azt fotózd már le légyszi! Addig meg ne magyarozz, kishülye! Amúgy örülök neki, hogy megloptak a cigányok! :-))))) Már kijárt ez neked.
süti beállítások módosítása