Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Hogy ha elindul a vonat

2008.12.23. 18:02 | Proszektura | 34 komment

Címkék: gyurcsány bush kóka sztrájk békák happy end gaskó sztrájkja forgatókönyvírók brekegése

A VDSZSZ december 14-én éjfél óta sztrájkolt, folytatva a 2008. február 1-én megkezdett, és már többször felfüggesztett akcióját. Most közvetlenül Karácsony előtt érkezett a jó hír, ismét felfüggesztették a december 14-én elkezdett sztrájkjukat. Merem remélni, nem azért, mert Gaskó beijedt volna attól az ismeretlen úriembertől, aki egy X. kerületi telefonfülkéből a 112-es központi hívószámon azt közölte vele, hogy „egy órán belül felrobban”

Eddig ebben az évben a vasutasok egyébként már február 1-jén, február 4-7 között, február 25-én, április 7-én, valamint július 15-én sztrájkoltak.

Én nem értem, hogy mi az oka annak, hogy mifelénk a leggyakrabban pont a vasutasok szüntetik be a munkát? Miért nem sztrájkolnak például soha a zöldségesek, a pizzafutárok, a pincérek vagy a pékek? A kőfaragókról és a balett-táncosokról már nem is szólva.

Miért örökké csak a vasutasok?

Érdekes egyébként, hogy most amikor Gaskó és csapata bénította meg a közlekedést, akkor ezen szinte mindenki felháborodott, Gyurcsány miniszterelnök pedig mielőtt elvonult volna Ausztriába síelni, ellenszenvesnek nevezi az egészet, és zsarolási potenciálról értekezett, mondván "mások rovására előnyöket próbál kicsikarni a maga javára".. Sőt még a Fidesz is kénytelen volt azzal szembesülni, hogy az ő szimpatizánsainak többsége is felháborodottan zötykölődött a vonatpótló zsúfolt buszokon és Gaskó anyukáját emlegette.

Amikor viszont Kóka János gazdasági miniszterként tette tönkre a MÁV-ot, s megszüntetett egy csomó vonatjáratot, jó néhány helyen lehetetlenné téve ezzel a normális közlekedést, azt reformnak nevezték el, s az urak odafönt nagyon elégedettek voltak magukkal s nem nagyon érdekelte őket a békák brekegése.

Most legújabban pedig egy zagyván összefércelt menetrenddel próbálkoznak a normális közlekedést megbénítani.

Amerikában hetekig az volt az egyik vezető hír, amikor sztrájkba léptek a filmforgatókönyv írók. Nem tudom Bush elnök hogyan reagált erre az eseményre, de olyan nagyon nem hozhatta őt lázba ez az esemény, legalább is nem emlékszem, hogy ezzel kapcsolatban bárminő kijelentésre ragadtatta volna magát. De az amerikai nép sem háborgott túlságosan, s nem kívánta a forgatókönyvírást megtagadókat se valamilyen melegebb éghajlatú ugandai bányába, se máshová. Sőt az írókat a színészek is bojkottal támogatták. Végül a vitás ügy békés kiegyezéssel zárult, három hónapnyi vita után sikerült megállapodnia a sztrájkoló Amerikai Írók Céhe (Writers Guild of America – WGA) és a producerek (Association of Motion Picture and Television Producers – AMPTP) tárgyalódelegációjának.  Mivel a Golden Globe-díjátadóm elmaradt a szokásos sztárparádé, s helyette mindössze egy száraz sajtótájékoztatóra került sor, az Oscar-gála közeledtével egyre több hajlandóság mutatkozott a producerek részéről a megegyezésre. S máris jöhetett a Happy End.

A mi vasutunk háztáján a Happy End viszont még késik. Akár csak a vonatok.

.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr73838731

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2008.12.23. 22:35:10

Azért ne hasonlítsuk már össze a WGA sztrájkot a VDSZSZ bohóckodásával! Kinemszarjale, hogy a kedvenc sorozatodból pár hónapig nem láthatsz új részeket? De vonaton elég sokan járnának be nap mint nap dolgozni. És a WGA az átlagember számára is jóval érhetőbb, elfogadhatóbb dolgokat követelt, mint most Gaskó.

vakablak 2008.12.23. 22:48:51

"Amikor viszont Kóka János gazdasági miniszterként tette tönkre a MÁV-ot, s megszüntetett egy csomó vonatjáratot, jó néhány helyen lehetetlenné téve ezzel a normális közlekedést, azt reformnak nevezték el, s az urak odafönt nagyon elégedettek voltak magukkal s nem nagyon érdekelte őket a békák brekegése."

Csúsztatás.

blokkos 2008.12.23. 22:50:04

Még sokkal több vonatot meg lehetne szüntetni, de inkább sokkal több vasutas beosztást! Akkor jutna a "kis vasutasoknak" is pénz. Legfőképpen az utastásokat kellene módosítani, hogy egy Gaskó féle barom ne béníthassa meg a vasutat. Miért nem lehet elindulni kalauz nélkül? miért kell mionden szerelvényfordulónál kocsivizsgáló, fékpróba, stb. Ha a mozdony kibírja eg yhétig un. napi vizsga nélkül, a kocsi miért nem? És ki az aki a saját autójaát minden leállás után újtra és újra ellenőrzi? Biztos vagyok benne hogy még mindíg NAGYON SOK A VASUTAS!

blokkos 2008.12.23. 22:56:56

JA! És egy csomó felesleges beruházás! Nézzétek meg a másik blogban megírt Ceglédi - SZállások esetét. Peron 12,5 mFt-ért, vonat meg nincs! Igaz utas se. Menjetek el Tiszatenyőtől Mezőtúrig. Ott 3 megállóhelyt építettek, két vágányú pályán, új peronnal, kamera rendszerrel, a hozzá vezető utakat aszfaltozva, Kétpón gyalogos átvezetéssel, dupla sorompóval. Igaz itt még nemzetközi vonatok is megállnak, de utas se le se fel. A három helyen ha van egéyz nep ötven utas sokat mondok. Amikpr Csugarban utasszámlálás volt, a vasutasok ingázatk le-fel, hogy meglegyen a szükséges létszám. Fizető utas pedig egész nap egy volt. Hát valahol itt van az az 1116 milliárd forint eg yésze amit a vasútra költünk az adófizető pénzből, feleslegesen. Meg természetesen a sok feleslges vasutasra!

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.12.23. 23:01:03

Az a helyzet, hogy Nyugaton nagyjából elképzelhetetlenek az olyan szűklátókörű, semmi mást csak a saját kényelmi vagy más szempontjaikat néző reakciók, mint nálunk. Ott az emberek tudják, hogy akik sztrájkolnak azért teszik, mert okuk van rá, és nem akarják helyettük eldönteni, hogy azok az okok jók-e. Csak nálunk túl sokan hiszik magukat a kommunista párt örököseinek, annyiból, hogy szeretik megmondani más mit csináljon. Azt is tudja a nyugati ember, hogy jobb ha szolidáris az érdekükett ma védőkkel, mert lehet, hogy holnap ő fog arra szorulni, hogy azok egyenek szolidárisak vele. De nálunk nagyon sokan csak magukat nézik, aztán csodálkoznak, ha egyedül vannak.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.12.23. 23:24:29

azt kell csinálni, mint japánban. mávot bezárni, felhinteni sóval, majd egy év múlva újra alakítani magán cégként. ott bejött. azóta olcsón és jól üzemel, előtte hasonló problémái voltak.

ezsolt 2008.12.23. 23:32:38

Nyugaton a kolbász is kerítésbôl van igaz? :)))

Az a helyzet, hogy néhany évvel ezelôtt a német vasutasok is sztrájkoltak. Amikor pedig a német dolgozók nem jutottak el a munkahelyükre, ôk is fel voltak háborodva.

Tegyük fel hozzán jogosan, ugyanis az állam tartja fennt a vasutat németbe', és itt is nagyrészt így van.

zpequino 2008.12.23. 23:36:19

"Miért nem sztrájkolnak például soha a zöldségesek, a pizzafutárok, a pincérek vagy a pékek? A kőfaragókról és a balett-táncosokról már nem is szólva.

Miért örökké csak a vasutasok?"

Talán mert ők vállalkozóként próbálnak megélni? Vagy ha nem akkor páros lábbal rúgnák ki őket, ha nem mennének be dolgozni? A versenyszférában dolgozóknak sokszor épphogy nehezebb a szakszervezetek hiánya miatt, nem is beszélve a válságról, ami miatt máris többtízezer ember veszítette el az állását, csak Magyarországon.

Amit Gaskóék műveltek (-nek) az sima kicseszés volt sok-sok százezer emberrel, csak azért, mert Kóka egyszer ígért nekik fűt-fát. Szóban. Olyasmit kérnek, ami nem jár nekik: mi közük van nekik a MÁV Cargóhoz? És ha egyáltalán lenne is, mikor szokott az egyszerű melós részesedést kapni egy cég (vállalat) eladásából? Kérdezőskdj kicsit Ózdon, Dunaújvárosban, vagy a most, a válság miatt tönkrement vállalkozások háza táján. Ettől még persze joguk van a sztrájkhoz, más kérdés, hogy az is teljesen etikátlan: a legutóbbi újrakezdéskor például 2 órával a sztrájk kezdete előtt jelentették be a kiterjesztését, országos szintre. Rengeteg egyetemista utazott pl. haza addigra (vasárnap délután volt) és kellett is összepakolnia fél órán belül, hogy visszaérjen az egyetemre, vizsgázni. Az elégséges szolgáltatást (legalább annyit, hogy 1 vonat reggel oda, 1 este vissza) pedig illene biztosítani, menetrendszerűen.

Simán kirúgnám azt, aki egy ilyen sztrájkban részt vesz. Ha nem tetszik a nyugdíjas állása, menjen a versenyszférába próbálkozni. Ja, hogy ahhoz lusta meg hülye? Akkor meg ne sírjon, hogy ennyiért dolgozik. Pláne, hogy annyit keres, mint egy tanár.
Én nem vagyok velük szolidáris, nem érdekel a nyugati ember se. A nyugati ember nyugaton él, azért.

ezsolt 2008.12.23. 23:36:21

Tehát azért dolgozol, részben, hogy a vasút is mûködjön a Te pénzedbôl, ezért talán megilletne valamiféle biztonság a közlekedés terén.

Persze legyen joga mindenkinek sztrájkolni, de érdekes én soha nem gondoltam, hogy 250 000 ftért nekem jogom van hôbölögni.

tompus 2008.12.23. 23:44:26

A pékek azért nem sztrájkolnak, mert ha nem süt kenyeret, akkor egyrészt nem kap fizetést, kirúgják, másrészt villámgyorsan találnak a helyére új embert.
A vasút a kommunizmusból ittmaradt borzadály. Egy krampácsolónak hosszabb ideig tart a képzése, mint egy orvosnak.
Rengeteg vonat azért nem indult el, mert nem volt, aki ellenőrizze a fékpróbát. A mozdonyvezető nem tudja ellenőrizni, hogy működnek-e a fékek?
Vagy azért nem mentek, mert a jegyvizsgáló sztrájkolt. És nem az volt a baj, hogy nem ellenőrizte volna senki sem az utasok jegyét, hanem az, hogy nem lett volna, aki minden állomáson integet a mozdonyvezetőnek, hogy indulhat. A mozdonyvezető nem tud belenézni a tükörbe vagy kihajolni az ablakon? Vagy ha muszáj integetni, akkor azt bárki meg tudja tenni. Nem nagy kihívás eldönteni, hogy akar-e még bárki fel-leszállni.

A Nép - Te vagy! (törölt) · http://www.kibulizottorszag.net 2008.12.23. 23:58:12

ezsolt 2008.12.23. 23:32:38 ,

Nem, nincs abból. Utálom azt az ócska trükköt, amikor az érvelés abból áll, hogy a másik ember szájába adnak valamit amit nem mondott, hogy aztén amiatt utasítsák el azt a mást amit mondott. Ugyanolyan visszatetsző, mint az átlag magyar szolidaritás hiánya. Nem voltam ott a német sztrájk idején amit fölhozol, de meg merem látatlanban kockáztatni, hoigy férevezető haogyan beállítod. Lehet, hogy a volt NDK területén háborogtak, más emberek ellen, nem tudom. Az nem nyugat, ott ugyanolyan a mentalités vagy hasonló mint nálunk. Az is lehet, ez természetes is, hogy akiket kellemtelnül érint eg sztrájk, nem örülnek neki. De ami nincs, az a másik emberre acsarkodéás, mert sztrájkol. Nincs a más szempontjétt semmibeveveő gyűlőlölködő kisszerű önzőség ami nálunk enyhén szólbva túl gyakori. Nem ugyanaz, ha valaki zsörtölüdik egy sztrájk mint valami elemi csapás miatt, és az, hogy ocsmánykodik a sztrájkoló honfitársa ellen, figymázza annak céljait amihez pedig semmi köze. Mint te is kicsit lejjebb. Semmi közöd ahhoz más miért sztrájkol. Akkor sem, ha kellemetlen neked. Nem a te dolgod. Az övé.

VIKUNYA 2008.12.24. 00:08:33

Azért van közöm hozzá, mert az én adóforintjaimból kapja a fizetését, és az én adóforintjaimból kér még többet. Már hogy picsába ne lenne hozzá közöm baszki, ha egyszer a NÉP ÉN VAGYOK!

ZBR 2008.12.24. 00:37:33

ÉRDEK, ezt az egy szót kéne ismerni és akkor nem lenne ilyen meglepődött, "nem értem" stílusú a poszt.
1. Amerikában valakinek (meg van nevezve, producerek) ÉRDEKÉBEN állt a megegyezés.
2. Magyarországon valakiknek (most tényleg pártsemleges módon) ÉRDEKÉBEN állt a felforgatás.

Az utasok ÉRDEKE az meg senkit nem ÉRDEKELT. A visszafejlesztett, vagy csak szimplán haldokló falukban élő emberek mobilitási igénye megnő (helyben lehetetlen mindent elintézni, mindenhez hozzájutni), kéne a vasút. A mindenkori kormánynak NEM ÉRDEKE kidobni rengeteg pénzt erre a vasút-dologra.

Ilyen marha egyszerű, minden mindennel összefügg és mindent az érdek mozgat. Lehet, h kicsit leegyszerűsítettem, de remélem a lényeg világos.

scsaba1 2008.12.24. 01:13:52

"Én nem értem, hogy mi az oka annak, hogy mifelénk a leggyakrabban pont a vasutasok szüntetik be a munkát? Miért nem sztrájkolnak például soha a zöldségesek, a pizzafutárok, a pincérek vagy a pékek? A kőfaragókról és a balett-táncosokról már nem is szólva."

Butuska kérdés... A MÁV állami cég, a pékségek, zöldségesek pedig magánvállakozások.

A MÁV-nál erős a szakszervezet, a "pékeknél" talán nincs is. Így sztrájkalap sincs, amiből fizetni lehetne a dolgozóknak. Illetve a nem dolgozóknak. :)

A MÁV egy óriásvállalat, több tzezer alkalmazottal, a "pékségek" nagyrészt kisvállakozások max. néhány tucat emberrel.

Ironizálásnak gyenge, komoly kérdésnek hülye...

De legalább el lehet mondani még százszor, hogy geci Gaskó szarjál a hasuknál összenőtt sziámiikersünöket...:)

7esbusz 2008.12.24. 01:39:34

Olyan ez a post, mintha egy 10 éves diáktól dolgozatot kértek volna "miért sztrájkol a MÁV?" címmel.
Bőven ki lett már vesézve Gaskó evtárs a gördülőjével együtt, de ilyen dedós aspektusban, amcsi forgatókönyvírók kontra vdszsz, még nem az biztos.
Leülhetsz fiam, egyes.

Szibarita 2008.12.24. 03:42:45

En 3 sztrajkot lattam londonban (mar ha ez nyugatnak minosul, kedves nyugati okostojas), mindharomnal rohogtek a koveteleseken es en olyan emberrel, aki nem lett volna duhos a sztrajkolok ostobasagan, nem talalkoztam.

Fehergalleros, jolkepzett emberek, jolfizetett munkahelyeken.

Netto hulyesegeket beszelsz. Lehet, hogy a delolaszoknal, a gorogoknel vagy a portugaloknal olyan jolfejlett a szocialis erzek, hogy nem bosszantja oket, ha hulyesegeket akarnak (mondjuk peldaul ferihegyrol en is kivagnek jopar embert), de azert "nyugaton" sem ez a norma.

Nincs jelentos kulonbseg a ket mentalitas kozott, az emberek megitelik a koveteleseket (ezek itt peldaul egeszen nevetsegesek) es aztan dontenek.

1szerű állampolgár 2008.12.24. 04:48:59

Nos arról, hogy a sztrájk mennyire csak a vasutasok dolga, csak annyit, hogy a munkabeszüntetésükkel nem csak a MÁV-ra, hanem az ügyfelekre is nyomást gyakorolnak. Amennyiben Magyarországon több vasúttársaság működne (mármint a GYSEV-en kívül is) máris nem érdekelné annyira az embereket az egész móka. De nem mi ki vagyunk szolgáltatva a vasutasok egy részét (!) tömörítő szervezetnek, amely láthatólag már csak magáért a sztrájk kedvéért is folytatja a munkabeszüntetést. (Gaskó még a ferihegyi sztrájkhoz is akar csatlakozni, pedig ugye az némileg más tészta)
Szóval a nép (ha már ezt a fogalmat használjuk) csak akkor lehet szolidáris a sztrájkolókkal, ha azok is szolidárisak vele. De én egyelőre csak egy csoport zsarolási kísérletét látom, amellyel nem csak saját vállalatukat tolják a csőd felé, hanem óriási károkat okoznak az egész országnak. És ezt én is fizetem.
Szóval talán én határoznám meg, hogy kivel vagyok szolidáris és kivel nem és nem elvi vagy valamilyen homályos ideológiai alapon.

magyar-magyar szótár 2008.12.24. 07:22:23

Talán azért nem sztrájkolnak a sütipékek, kőfaragók , mint egyéb, jelentős konkurrenciával dógozó ágazatok, mint pl a stréber, ócska demagóg copynger polpancser bloggerek is, hát izé, kint kell lenni a piacon, mert mi lesz a kattogásszámukkal..

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.24. 09:00:39

@zpequino: "Rengeteg egyetemista utazott pl. haza addigra (vasárnap délután volt) és kellett is összepakolnia fél órán belül, hogy visszaérjen az egyetemre, vizsgázni..."

baxmeg, hány, de hány helyről hallottam ezt az egyetemista nem tud visszaérni... annyi pattanás legyen a fletó pofáján...

aki volt egyetemista az pontosan TUDJA, hogyan megy a vizsgázás
1. feliratkozom...
2. nem tudok elmenni, mert másnapos vagyok kegyetlenül, vagy vakbelem van...
3. felemelem a kagylót, mobilt, s bejelentem, hogy ma nem...
4. megkapom a pót időpontot...
5. és már kezdődhet is a VIZIT, a vizsgaidőszak záró iszonyatos tivornya...

szóval legközelebbi sztrájknál majd vmi más ugatást kéne kitalálni.................

Panka-manka 2008.12.24. 09:08:41

Miért nem lehet az egészet eladni?
Finanszírozza a veszteséget az új tulaj vagy tegye rendbe.

Ezért kell mindent eladni az országban. Az állami cégek másra nem jók mit hogy a bukott tehetségtelen politikusokat jó pénzért parkoltassák valahol.

ufó - tardai arc, modoroschan küldi a szlenget 2008.12.24. 09:14:35

@Panka-manka:

pontosan az a lényeg, hogy el akarják adni...
te venni akarsz egy jól jövedelmező céget (mert nyugaton a vasútból hatalmas zsetonok jönnek le), szóval venni akarsz egyet...
melyiket választanád?
1. szuperül működő, tiszta vonatok, elégedett utasközönség; ára: 1.000.000
2. trágyadomb, de minimális költséggel rendbe hozható, és akkor majd szépen tejelő vasút; ára: 1.000

ugye, ugye nem véletlenül HAGYJÁK szétrohadni...

tiem 2008.12.24. 09:22:53

Sajna a személyszállítás sehol sem jó biznisz, veszteséges. Több módon lehet ezt kezelni, van ahol az áruszállítás, van ahol az adófizetők. Más út jelenleg nincs! Viszont Franciahonban van egy érdekes rendszer. Ott a vasúttársaságot nem fogjátok elhinni ki támogatja, ki fizet azért, hogy arra járjon a vonat, az önkormányzat. Szeretnél megállót, fizess! És láss csodát fizet. Érdekes módon itt egyből kiderül mennyi a valódi utas...
Másrészről a MÁV minden kormány fejős tehene, illetve jutalék-biznisz-haveromatjoálláshoz juttatom bázisa is. Csak most olyan szelek járnak amikor ezt az állampolgárok nem tudják finanszírozni. Ha leáll ez utóbbi, akkor lehet vmit tenni.

Amúgy elég gyenge összehasonlítani a Mávot a forgatókönyvesekkel. Mióta támogatja az állam ezen utóbbiakat?

Megfigyelo 2008.12.24. 09:29:08

Az egyetemistak vizsgai egy nagyon komoly problema, nem szabad viccelodni vele. Nekem egy rokonom nem tudott eljutni a sztrajk miatt az allamvizsgajara. Szerencsere sikerult uj idopontot kapnia, es egy autos ismerost keriteni, aki elfuvarozta...

Kalmár 2008.12.24. 09:32:23

@1szerű állampolgár:

Kicsit jobban körül ker járnod mielőtt ítélsz.
A kormány megeggyezett a vasutasokkal 3 évvel ezelőtt, hogy ha a Cargo privatizációs előkészületekben segtítik a vasutasok a kormányt, akkor részesülnek a bevételből!!
Sajnos erről kussol a ballib média. Akkoriban 50 milliárdra számítottak, de a tárgyévben is csak 80-al számoltak a költségvetésben. Ezzel szemben 102,5 milliárd volt a bevétel.
Ebből kéri a részét a megeggyezés szerint a szakszervezet.
Összesen 9 milliárdot tesznek ki a 250ezer forintok.
Kormányunk katasztrofális teljesítménye miatt minden fillért kuporgatna. (ami nem haveri cégekhez megy)
Ígéretéről megfeledkezve hergeli a vasutasokat és szokásához híven összeugrasztja a különböző társadalmi csoportokat. Oszd meg és uralkodj. Teljesen jogos követeléseik ellenére a kormény pr csapata utálatos önző politikai akcióvá silányítja látszólag a sztrájkot.
Jogos jussukért harcolnak!

tiem 2008.12.24. 09:58:18

@Kalmár:
Rendben van, kapják meg a jussukat. Azonban én nem utazom vonattal, mégis támogatom a MÁVot havi 10.000 Forintommal (nem számolom a családomat, akiket szin tén én tartaok el). Ezentúl nem kívánom támogatni a mávot, így kérem a MÁVos dolgozókat, fizessék ezentúl a hiányt, a minimum 170 mrd ft-ot/év. Tudom, demagóg a szöveg, de vegyük már tudomásul: Ők veszteségesek, erős érdekérvnyesítők, így nem lehet semmilyen normális változtatás t létrehozni. Nem kiragadva kell ezt nézni, bele kéne helyezni a nagy magyar valóságba!
Olyan, hogy állam nem létezik, csak adófizetők vagyunk! Ha ott adunk 250.000-t, az fejenként, aggastyán és cscsemő csoportokat is beleszámolva, x ezer forint! És azt szintén mi fizetjük, adófizetők!
Egyébként, hajrá sztrájk, mert ADDÍG SEM MI FIZETJÜK A cehhet! csökken a veszteség! (HAHA)

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.24. 09:59:31

Kalmár: azért röhej, hogy egy magát jobbosnak nevező párt ordibál a szakszervezetek mellett... lehet, hogy mégis igaz a komcsi beütés? :D

Egyébként függetlenül attól, hogy egyetértek a sztrájkolókkal (mert igenis legyen a dolgozónak érdekérvényesítő képessége - nem ők tehetnek arról, hogy a cipőpucolóknak és a kéményseprőknek nincs elég erős szakszervezetük), a szarházi fidesz és leköpnivalóan képmutató vezérkara, csak addig támogatja a sztrájkolókat, amíg a mocskos kis politikai céljaikra fel tudják használni őket.
Ha a fidesz lenne kormányon, ők lennének a leghangosabb ellenzői a sztrájknak.
(más kérdés, hogy akkor meg a maszop állna ki teljes mellszélességgel a sztrájk mellett)

szilárdan... · http://www.flickr.com/photos/haazee 2008.12.24. 10:01:38

tiem: ha felfognád végre... egy már kialkudott, talán írásba is foglalt megállapodást rúgtak fel valahol. Pusztán ezt szeretnék a vasutasok megkapni. Ennyi. Amit leírtál, azt úgy hívják, hogy demagógia. Igazán jó fidesz tag lehetnél.

Liberté, Egalité, Fraternité! 2008.12.24. 10:44:04

Érdekes módon Magyarországon mindig csak az álam ellen sztrájkolnak, a versenyszférában dolgozók féltik a munkahelyeiket. Sürgősen el kellene már adni a MÁV-ot, mint Thatcher asszony anno, hogy rend legyen. De szőröstül-bőröstül. Na persze egy olyan országban, ahol nincs igazi jobboldal, csak nemzeti (módosult tudatállapotú) szocialisták, ott mindenki csak nyüszít.

öreg büzész 2008.12.24. 11:21:37

Persze, persze! Ha bármi írásos megállapodás lett volna akkor azt lobogtatnák a Gaskóék. Legfeljebb kaptak egy szóbeli igéretet ami aztán nem teljesült, vagy még ennyi se volt. Ha rajtam múlna akkor én úgy adnák nekik 250 rugót, hogy akkor most privatizáljuk a céget és akinek a munkájára még egy év múlva is szükség van az megkapja a pénzét. A többiek így jártak...

tiem 2008.12.24. 11:27:41

@szilárdan...: ,ok, egy tehetségtelesn fasz kötött egy szar szerződést. Lehet azért érvelni, hogy mindenáron és csakazértis tartsuk be, de ha folyton a mi f@szunkkal verik a csalánt, és eléri a fájdalomküszöböt, akkor lehessen má' változtatni! Tessék észrevenni, hogy az egész világ derékig szarban van, mi szokás szerint fulladozunk! Véleményem nem változik, a MÁVot gyökerestül kell kigyomlálni, mert nem tudjuk így fenntartani. Jó lenne, ha dolgozók és gaskó (kis gvel) észrevennék mivel tesznek a tagság érdekében, az állandó ellenkezéssel, hátha lesz vmi személyes = politikai haszon belőle, vagy konstruktívan, egy jobb rendszert közösen építgetve. Te hallottál már egy javaslatot!? mert én nem! Tessék elfelejteni az állam mindenhatóságáT Ezért szívunk, mert vannak akik szeretik elhinni létezik a télapó!

Szibarita 2008.12.24. 11:39:12

Faszsag, nem volt itt semmilyen szerzodes. Arrol van szo, hogy tudatosan felremagyaraznak egy egyszeri kompenzaciot, amit a kozalkalmazotti statusz elveszteseert kaptak a MAV Cargo dolgozoi, nem masrol.

Vagy felremagyarazzak, vagy tenyleg komplett hulyek.

En szemely szerint beleirnek a munkavallaloi torvenybe nehany objektiv korlatot a sztrajkokkal kapcsolatban, nevezetesen mondjuk ne lehessen veszteseges cegnel az inflacional nagyobb merteku emelesnel tobbert sztrajkolni, ne lehessen premiumert sztrajkolni es illegalis sztrajk eseten megengednem a munkaadonak, hogy fegyelmivel, gyorsitott eljarasban rakja ki az embereket.

Sztrajkoljanak ha meltanytalan a helyzet, de legyen mar benne valami alapfoku realitas.

tiem 2008.12.24. 12:00:07

@Szibarita: 90%-ban egyetértek veled! De az eccerű dolgozót máskép kell mérni, mint a fejesT. Gaskóék teljes egyetértésben fogadták el a fizetésükről szóló máv döntést. Erről tudnak a tagok?

"RTL Klub Híradó - Pap Tóth Erika
2007-06-18, 17:55
Ha sokat keres a MÁV-os vezető, sokat keres a szakszervezeti tisztségviselő is. Átlagosan 700 ezer forintot. Vagyis, a vasutasok jó megállapodást kötöttek a MÁV-val, hogy a bérüket a vezetői fizetésekhez igazítják. Ez a véleménye a Magyar Szakszervezetek Országos Szövetsége elnökének."


Gaskó úr, elfogadom a felmondását
aláírás: állampolgár

hányingerem van!

zpequino 2008.12.24. 16:16:56

ufó:

Haggyámá... Megmondom, mi van nálunk pl.:

1. Feliratkozom.
2. Nem tudok elmenni, felmegyek a neptunra.
3. Le lehet iratkozni, a vizsgát megelőző nap délután 2-ig, és akkor át lehet jelentkezni más időpontra.
4. Ők négykor jelentették be, hogy hattól sztrájk, tehát ez bukó.
5. Ha mégsem jutsz el oda másnap(ig), marad tehát a pótvizsga, január 29-től valamikor, aminek a következő hátrányai vannak (többek között):
- ha tanultál rá, kezdheted előről
- aki előbb adja le az indexét, előbb veheti föl a tárgyait, ha megint nem fér be emiatt valahová, csúszik vele tovább
- nekifuthatsz egyszer, ha nem sikerül, egyes

Én pontosan tudom hogy megy ez, így. Az még soha, senkit nem hatott meg, hogy sztrájk volt. Sztrájkoljanak, oké, de az alap lenne, hogy előző nap délelőttig mondjuk be is jelentsék, akkor azt meg lehet oldalni. Nem csak az egyetemistáknak, hanem nagyobb eséllyel azoknak is, akik bármilyen más időpontra mennének.

ZBR 2008.12.28. 01:02:54

@szilárdan...:
Okké. Itt rontottad el barátom: "talán írásba is foglalt".
Tudod miért?!
Azért mert a MÁV még mindig az egyik legnagyobb munkáltató az országban. És innentől kezdve IGEN ÉRDEKES az a kormány/miniszterelnök/miniszter/egyéb balfa**, aki a pálröcsögei bakternak is megígéri a 250 000 Fortintot! Ez a bakter ugyanis az egész Cargo eladásból annyit látott, hogy egyik nap az előtte elrobogó vonatra még MÁV volt írva, másnap már H-CARGO!
Ha pedig "gentleman's agreement"-ről van szó, tehát írásba nem foglalt megállapodásról, akkor azért maximum egy pár órás figyelmeztető jellegű munkabeszüntetést kell tartani, mintegy figyelmeztetendő a kedves urakat, hogy ez nem volt szép húzás.
Viszont, amíg nincs írásos megállapodás, addig
1. ne ballib médiázz itt, mert ők sem képesek bizonyítékokat bemutatni a vasutasok mellett.
2. Szó elszáll, az írás megmarad. 9 milliárd forintról, de még 250 000-ről pedig jobb helyeken írás keletkezik. Ahol nem, ott mindkét fél ludas. Ezért egy utólagos sztrájk gyakorlatilag ugyanúgy a szakszervezet nevetségessé tétele.

És azt már csak mintegy mellékvágányon említeném meg:
A sztrájkolóknak meddig érdekük ezt csinálni?! Ha nagyobb kár érte őket, mint a 250 000 Ft, akkor megérte?!

Kevesen tudják, de a vasutasok az eladott jegyek után is kapnak jutalékot - mármint azok, akik eladták azokat. Azzal, hogy elkergették az utasaikat, sikerült hosszútávon csökkenteni a bevételeiket, mondjuk a jegyvágóknak. Ma 50 Forint jegyeladási jutalékot buktak, egy hónap alatt 1500, 12 hónap alatt 18 000. Tudom, bagó, de miután nem csak 50 Forintot buknak egy nap...
süti beállítások módosítása