Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A holokauszttagadás tagadása

2009.04.28. 16:43 | Proszektura | 49 komment

A várbéli Igazság menete néven ismert megmozdulással kapcsolatban a Magyar Gárda kifejtette, hogy a mozgalom nem fogadja el, ha bárkit is alapvető jogaiban, így a szólás és véleménynyilvánítás szabadságában korlátoznak. Ezért ellenzi azt is, hogy "bármely történelmi esemény dogmaként, megkérdőjelezhetetlen tényként legyen beállítva."

"Úgy véljük, a történelmi események vitatása, további kutatása vezethet a teljes igazság megismeréséhez, ezért az ezeket gátló törekvéseket történelemhamisításnak, valamint a szólás és véleménynyilvánítás joga durva megsértésének tekintjük".

Íme, hát ezt is megértük, a Magyar Gárda, mint a szólás- és véleménynyilvánítási szabadság bajnoka!

A Magyar Gárda, amelyik könyörtelenül fellép mindenféle történelemhamisítás ellen!

Ha hatalomra kerülnek, bizonyára ők majd nem szaroznak annyit, s büntetni fogják a holokauszttagadás tagadását.

A baloldal viszont Draskovics miniszter úrral az élén egyelőre most ismét jogalkotási lázban ég, sőt, az Alkotmány vonatkozó részét is újfent meg óhajtaná változtatni. Csak hát az a csúnya Fidesz mindig meggátolja ezt – ismételgetik sopánkodva.

Tavaly szeptemberben egy jogász felháborodottan számolt be a Népszabihoz irt levelében arról, hogy a baranyai megyeszékhely MÁV pályaudvarának központi csarnokában az egyik üzlet kirakata tele van antiszemita és hungarista kiadványokkal.

Ha valaki nem tudná, ez az a város egyébként, amelyik hamarosan Európa Kulturális Fővárosa lesz. Ez a város az egyike azon kevés megyeszékhelyeknek is, ahol baloldali városvezetés volt, s ahol épp mostanában szeretnék megválasztatni polgármesternek, a Magyar Parlament házelnökét, Szili Katalint. (Amire persze sokan azt mondják, szebb a Páva, mint a pulyka.)

De mégis mi lehet az oka annak, hogy a forgalmas pályaudvaron elhelyezkedő könyvesbolt sajátságos kínálatát az említett jogászon kívül Pécs lakosai, és az odalátogatók közül mégsem vette észre senki, az ilyesmikre egyébként oly kényes MSZP-s Szili, és az ő eszmetársai sem?

Reménykedjünk, talán csak azért nem szúrt ez nekik szemet, mivelhogy ritkán utaznak vonaton, és nem ismerik a pályaudvart és környékét. Mint ahogy Dávid Ibolya meg hasonló szituban nem értett a focihoz. Nem lehet minden politikus polihisztor.

Draskóczi kisasszony – a könyvüzlet vezetője - azzal érvelt, ezek a kiadványok is kellenek ahhoz, hogy ki tudja gazdálkodni a havi 290 ezer forintos bérleti díjat. Azt is mondta: ezeket a könyveket nemcsak üzleti szempontból kínálja, hanem azért is, mert igaznak tartja a bennük olvasható állításokat.

Az újságíró ezzel kapcsolatban kérdést intézett Draskóczi Nórához:

Elhiszi például azt, hogy nem volt holokauszt?
- Valamennyi zsidót biztosan megöltek, de nem annyit.
- Hanem mennyit?
- Nem tudom. Kevesebbet.

· 5 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr861091777

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Szombatblog 2009.05.03. 12:05:32

A tagadás tiltása Azt hallani mindenhonnan, hogy a Harmadik Köztársaság a legsötétebb időszakát éli - ám hogy pontosan miért is, abban már közel nincs egyetértés. A pénzügyi válság, a baloldali kormányzás tehetetlensége, az országban elharapózó…

Trackback: Kötöttségek nélkül 2009.04.30. 14:01:46

Komfortérzet az antiszemitáknakNagyon vacillálok holokauszt-tagadás ügyben, mármint, hogy jó lenne-e, ha büntethető lenne. Egyrészt a szólásszabadság nagyon fontos számomra, hisz ez a demokrácia alapja. Másrészt viszont a holokauszt-tagadás nem szimplán e…

Trackback: Csucsu - REFLUX 2009.04.28. 20:55:53

A kör közepén állok  „A legnagyobb baj az, hogy aki angyal akar lenni, állattá lesz.” (Pascal)Most, amikor ilyen zivataros, nehéz időket élünk, a Népszava olvasói levelein felbuzdulva erkölcsi kötelességem, hogy én is megfogalma…

Trackback: Sárdobáló 2009.04.28. 19:48:41

Holokauszt-relativizálásTegnap volt a Holokauszt áldozatainak emléknapja. Ez alakalomból blogunk egy megemlékezést közölt arról, hogy mit gondolunk. Ugyan Horváth Andor neve alatt jelent meg, mégis konszenzusos álláspontot képviselt, ami közel sem elvárás…

Trackback: Sárdobáló 2009.04.28. 19:47:57

Gyűlölet, méltóság, szólás-fetisisztákEgy neves büntetőjogásztól azt hallottam, hogy a gyűlöletbeszédet a szabadság és az emberi méltóság elleni bűncselekmények között, a becsületsértés minősített eseteként kéne elhelyezni a Büntető törvénykönyvben (Btk.)…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mokas_gizi 2009.04.28. 18:16:34

Igazságbeszédért 5 év börtön egy osztrák hazafinak
És a kaftánosok szidják az inkvizíciót... Miközben szabadon tagadható Isten, az ember, a házasság, minden évezredes érték és hagyomány, az, hogy a fű zöld stb., miközben a cionista média azt sugallja, hogy a 100 millió embert kiirtó kommunizmus nem is volt olyan rossz, a holokamu cáfolatáért börtön jár a zsidók által irányított Németországban és Ausztriában. De ha igaz volna is a héber hazugság, miért ne lehetne kételkedni egy valós vagy vélt történelmi eseményben, amikor az ufókról is bárki állíthat bármit, ahogy a történelem bármely más korszakáról is?

füligjimmy77 2009.04.28. 18:22:04

Ha tudsz mutatni Jézusról/Buddháról egy videófelvételt, fényképet, vagy egy szemtanút, aki látta őket csodát tenni, 40 napig bolyongani a sivatagban, vagy évekig ülni egy fa alatt, elhiszem. A kommunizmust meg szerinted ki tagadja? Hallotál valaha Gulág-tagadókról? Amúgy castlakozom szvbrkhoz :-ásit

2009.04.28. 18:23:03

a zsidók először még 40 millió halottról számoltak be, idővel szép lassan konszolidálták. A korabeli légifelvételeken barakkok voltak, nem gázkamrák. A ruszkik a felszabadított (khmm) táborok lakóit legyilkolták, az amerikaiak meg lebombázták a gyárakat, ahol akkoriban a táborlakók dolgoztak. A kis híres tábortúlélő Anna Frank bejegyzéseit akkor még nem feltalált golyóstollal írta. Az állítólagos gázkamrák falain nem találták meg a zyklon b gáz nyomait, holott az évszázadokra beleég bármilyen felületbe. Végezetül kb 2 éve (azthiszem angol) kutatók ráakadtak egy vöröskereszt pecsétjével ellátott ívre, melyen 271.000 halottról volt szó.

Holokamu...

(Mielőtt fasisztázna sok bérenc: Dédnagyapám a 'rendszer ellenségeként' Auschwitzba került. De nem elégették, halálra dolgoztatták.)

Hattory Hanzo 2009.04.28. 18:26:11

@mokas_gizi:

"miért ne lehetne kételkedni egy valós vagy vélt történelmi eseményben"

Simán lehet kételkedni egy valós történelmi eseményben, csak akkor nem kell csodálkozni, ha szellemi fogyatékosnak tartanak.

states 2009.04.28. 18:29:18

Kurva unalmas már a Magyar Gárda is, a holokuszttagadás is, meg annak a tagadása is. Az ország egyetlen nagy trágyadomb, és ezt a gumicsontot rágja a baloldal már a rendszerváltás kezdete óta, miután kormányozni nem tudnak, lopni viszont annál inkább. Figyelem elterelésre ugyanis kiváló. És van néhány tucat idióta, amelyik ehhez szállítja a muníciót. Hogy maguktól ekkora barmok, vagy vannak, akik erősen érdekeltek abban, hogy azok legyenek, ki tudja...

2009.04.28. 18:29:47

havas szófia szerint '56 ellenforradalom volt... ezt miért nem büntetik??????

Büszke 2009.04.28. 18:35:40

@Hattory Hanzo: Igen, de az elmebajt nem büntetik börtönnel. A szólásszabadságba be kell, hogy férjen a hülyeség...

S. Annyi 2009.04.28. 18:50:17

Szerintem az emberiség a zsiráftól származik. Na. Ez a tények tagadása. követelem, hogy büntethetővé váljék, ha valaki az embert a zsiráftól származtatja. Kivéve persze, ha vakondokot, vagy a piranhát teszi özös ősünkké.

falatkenyér 2009.04.28. 18:50:36

Ez a gárda fasz.om is inkább a csorákkal foglalkozna behatóbban!

mindenlébe 2009.04.28. 18:50:57

@venomspawn:
nem ertem. nem hiszel a dedapadnak? vagy halalra dolgoztatas az oke, az volt, zyklon B nem?

Az en dedapaim/dedanyaim nem usztak meg a zyklon B-t.
Ha valaki szerint hazudok, kerem, mondja el, hova bujt el a fel csaladom 65 evre. Nem er a nevem, szabad a gazda.

Meg 1 kerdes: Mi van ha 10 ev mulva vki azt kezdi tagadni h valakit is halalra dolgoztattak ott? Hogy veded meg az igazad?

Egyetertek, ne buntessuk a holokauszt-tagadast, elvegre szegeny szcientologusok meg azt hiszik h gyikok iranyitjak a Foldet. De hogyan vedjuk meg a szeretteink emleket?

justitia. 2009.04.28. 18:51:44

Holokauszt-tagadás és szólásszabadság


Az esszé közvetlen tárgya a holokauszt-tagadás büntethetősége illetve, hogy szükséges-e a büntetőjogi szankcionálás, mint a véleménynyilvánítás alapjogának korlátozása.
A holokauszt-tagadás gyakorta együtt jár a közösség elleni izgatással. A hatályos Btk. (269.§.) szerint a közösség ellen izgat: „Aki nagy nyilvánosság előtt – a) A magyar nemzet, b) valamely nemzeti, etnikai, faji, vallási csoport vagy a lakosság egyes csoportjai ellen gyűlöletre uszít.”
Az izgatás „a gondolat olyan nyilvános kifejtése, amely meghatározott jelenségekkel kapcsolatosan tudat és érzelemformáló, s ebből következően esetenként indulatébresztő hatást gyakorol mások pszichikumára.”
A közösség elleni izgatás általában a gyűlöletre uszítással valósul meg, amely ”alkalmas arra, hogy az emberek nagyobb tömegében a szenvedélyeket oly mértékben szítsa fel, amely gyűlölet kiváltására, a társadalmi béke, harmonikus emberi kapcsolatok megzavarásához vezethet”. A téma szempontjából a nemzeti, etnikai kisebbség valamint a faji, vallási csoport fogalma érdekes. A magyar jogrend szerint a zsidóság nem nemzeti vagy etnikai kisebbség. Az vitatható, hogy a zsidóság faji vagy vallási csoport-e de a jogrend jelenleg, mint vallási közösséget ismeri el. A holokauszt-tagadás - általában, mint a zsidó közösséget sértő cselekmény jelenik meg, de ez kiterjedhet az emberiség ellen elkövetett bűnökre is. A jelenlegi magyar jogrend hagyományai alapján a közösség elleni izgatás bűncselekménye a véleményszabadság jogos korlátozását jelenti. A gyűlöletbeszéd és a közösség elleni izgatás nagyon hasonlatos egymáshoz, de nem minden értelmezésben szinonim fogalom.
A holokauszt-tagadás fogalma a holokauszt tényeinek tagadását, jelentőségének csorbítását, eljelentéktelenítését jelenti. A holokauszt tényeinek tagadása sokszor a zsidó közösség elleni izgatással párosulva valósul meg, és ha ez így történik, akkor automatikusan megvalósul a közösség elleni izgatás, amely alapján az elkövető büntethető. Önmagában a holokauszt tagadása - nyelvtani értelmezés alapján- kizárólag a holokauszt tényeinek tagadását, jelentőségének csorbítását jelenti, mindenféle izgatási szándék nélkül

Holokauszton, a náci Németország által, az európai zsidóság módszeres kiirtási kísérletét értjük, amely a fasiszta ideológia nevében, a történelemben egyedülálló módon, egy népcsoport tagjainak teljes, kivételt nem ismerő megsemmisítésére törekedett.

Érdemes áttekinteni, hogy mit is tagadnak a holokauszt-tagadók:
Az, aki a holokausztot tagadja, az az eseményekkel kapcsolatos, a többségi vélekedés által elfogadott - esetenként történelmi igazságként ismert - tényt tagad, vagy jelentőségét kisebbíti.
A holokausztot tagadók 60-nál is több pontban, tudományosnak tűnő alapossággal sorolják fel állításaikat.
Pl.:
a) A holokauszt egyáltalán nem történt meg, az európai zsidóság szervezett kiirtásának vádja koholmány,
b) A koncentrációs táborokban nem voltak gázkamrák, azokat a háború után építették meg,
c) Azok a táborok, amelyekben a zsidókat fogva tartották, valójában munkatáborok voltak és az áldozatok döntő többsége a járványoktól és a túlhajszoltságtól halt meg és nem tudatos és szervezett tömeggyilkosság következtében.
d) Az európai zsidóság összesen nem tett ki 6 millió embert, sokan túlélték a borzalmakat, tehát az áldozatok száma jóval kevesebb kell, hogy legyen mint a hivatalosan elfogadott szám.
e) A szövetségesek a háború idején rendszeresen fotózták, illetve filmezték a táborokat és a tagadók állítása szerint egyetlen felvétel sem bizonyítja, hogy emberek millióit égették volna el .


A példálózó felsorolásból is kitűnik, hogy nagy részletességgel és több oldalról támadják a holokauszttal kapcsolatos történelmi tényeket, illetve próbálják kisebbíteni a náci haláltáborokban lezajlott borzalmakat. Az érvek nagy része könnyen cáfolható, de sok esetben kihasználják a konkrét adatok hiányát illetve azt, hogy az áldozatok számában a történészek sem értenek egyet. A több millió zsidó szenvedésének és elpusztításának tragédiájához mérten méltatlannak és erkölcstelennek tartom a számok bizonyíthatatlanságának „meglovagolását”. A holokauszt – tagadás fogalmába beletartozik annak relativizálása, jelentőségének csökkentése, illetve más népirtásokkal való összehasonlítása is. A tagadók által gyakran hangoztatott állítás szerint a zsidóság megsemmisítésének kísérlete nem egyedülálló a történelemben, a szovjet gulágokban elkövetett szisztematikus népirtás áldozatainak száma a sokszorosa lehet a holokauszthoz viszonyítva.
A holokauszt-tagadók többsége nem elégszik meg a puszta tagadással, hanem következtetéseket von le arra nézve, hogy kinek és miért áll érdekében a holokauszt megtörténtének igazolása.
Két fő teória létezik:
1) A holokauszt valóban megtörtént, de a zsidóság mesterségesen tartja napirenden a témát,
2)A meg sem történt holokausztot mítoszként használja a zsidóság, hogy társadalmilag túlvédett helyzetbe kerüljön és ez által anyagi-erkölcsi előnyhöz jusson.
Ezek azok az állítások, amelyek már túlmennek a történelmi események szimpla tagadásán, a zsidóság nemzetközi összeesküvését állítók felelősségre vonása a legtöbb országban az uszítással, illetve izgatással kapcsolatos büntetőjogi normákkal szankcionálhatók.
A holkauszt – tagadást büntető jogszabályok többsége, a nürnbergi törvényszék által megállapított tényekre hivatkozik, amelynek tagadása vagy relativizálása, jelentőségük kisebbítése megalapozza a bűncselekmény elkövetését. De mi számit ténynek a holokauszttal kapcsolatban? Mi számit bizonyított ténynek? Mi az ami ellen nem lehetséges bizonyítás?
A legtöbb jogrendben a köztudomású tényeket nem kell és nem is szabad bizonyítani. A holokauszttal kapcsolatban az egyes államok eltérő szabályozást alkalmaznak, ezért a következőkben áttekintjük az országok szabályozását, bírói gyakorlatát.

Németország:
A német terminológiában „Auschwitz-hazugságnak” nevezett holokauszt - tagadás bűncselekmény és több évtizedes múltra tekint vissza. 1960-ig a büntető törvénykönyvben az osztályharcra való felbujtás tényállását alkalmazták, ezután a gyűlöletre uszítás, illetve a faji gyűlöletre uszító kijelentések publikálása, terjesztése, majd az emberi méltóság, becsület megsértése, mint magánvádas bűncselekmény lett szabályozva. Ezek még nem kifejezetten a holokauszt tagadását szankcionálták de , segítségükkel fel tudtak lépni az ilyen kijelentésekkel szemben is. 1980-ban újabb javaslat született a törvény szigorítására, önálló bűncselekményként való szabályozása megosztotta a liberális és kereszténydemokrata politikusokat. A végeredmény egy kompromisszum lett, amelynek alapján az eredetileg magánvádas ”Emberi méltóság megsértésének” bűncselekménye közvádassá vált azokban az esetekben, amikor a sértő kijelentést a sajtóban terjesztik vagy a közönség számára hozzáférhetővé teszik és olyan társadalmi csoport ellen irányul, amit a nemzeti-szocialista rendszer üldözött. A módosítást erősen kritizálták minden oldalról, a legfőbb érv az volt, hogy nincs kötelezettség az igazmondásra, a moralitás és a legalitás nem esik egybe, ezért minden véleménynek szabadnak kell lennie, amíg nem sérti mások jogait. A német szövetségi alkotmánybíróság végül leszögezte, hogy bár a német alaptörvény a véleményeket tartalmukra tekintet nélkül védi, mégis a véleményszabadság korlátjaként jelentkezik a demokratikus vita és rend védelme. A hatályos német jogban tehát a holokauszt tényeinek tagadása önálló tényállás és büntetendő.

Izrael:
Az első állam, amely a holokauszt tagadásának tilalmát törvényben szabályozta. Az izraeli parlament 1986-ban fogadta el a törvényt, amelyben a „zsidóság elleni bűntett” és az „emberiség elleni bűntett” fogalma azonos a „nácikról és a náci kollaboránsokról szóló törvény”-ben foglaltakkal.

Ausztria:
A holokauszt tagadásának büntetését az NSDAP betiltásáról szóló 1945-ös törvény 1992-es módosítása vezette be. E törvény alapján büntethető, aki nyomtatásban, rádión vagy más médiumon keresztül, vagy más módon a nagy nyilvánosság számára hozzáférhetöen tagadja, jelentőségét csökkenti, helyesli vagy igazolni próbálja a nácik által elkövetett népirtást, vagy egyéb emberiség elleni büntettet.

Anglia:
Az Egyesült Királyság jogrendje nem tiltja a holokauszt tagadását. A Public Order Act (1986) alapján azonban büntethető a fajgyűlöletre uszítás. Bár a törvény szövege nem említi a vallási csoportot de büntethető az aki olyan kijelentést tesz, amely fenyegető, gyalázkodó, sértő bármely társadalmi csoportra nézve, ha azt a fajgyűlölet szándékával tette illetve a hatására a fajgyűlölet megnövekedése valószínű. Elmondható, hogy Angliában a holokauszt tagadásának büntetésére irányuló kísérletek eredménytelennek mondhatók és ez által a bírói gyakorlat sem alakult ki.

USA:
Az Egyesült Államok joga sem tiltja a holokauszt tagadását, és összefüggéseiben elmondható, hogy a bírói gyakorlat a lehető legszélesebben húzza meg a szólás és véleménynyilvánítás szabadságát. Az államokban az un. Brandenburg-teszt alapján csak rendkívül szűk körben korlátozható a véleményszabadság: törvényellenes cselekményre felhívás a közlő részéről, a törvényellenes cselekmény bekövetkeztének objektív valószínűsége. Talán a túlzott tolerancia eredményének következménye, hogy 1980-ban Artur R.Butz professzor az USA-ban megalapította az „Institute for Historial Review”nevű intézményét, amelynek célja a holokauszt általánosan elfogadott tényeinek revíziója


Magyarország:
Kifejezetten a holokauszt tagadását a hazai jog sem szankcionálja. Amennyiben a tagadás gyűlöletkeltő kifejezésekkel párosul, úgy a Btk.269.§. alapján büntethető. Több kísérlete is volt a Magyar törvényhozásnak, hogy a „gyűlöletkeltésre alkalmas egyéb cselekmény”-t törvény által szankcionálja de az alkotmánybíróság megsemmisítette az erre vonatkozó rendelkezéseket.

EU:
Az európai parlament 1993. február 11-én fogadta el a „náci koncentrációs táborok és történelmi emlékművek európai és nemzetközi védelméről” szóló határozatát, amelyben a közös európai szervek feladatának tűzte ki a holokauszt tényeinek tagadása elleni küzdelmet. Az Európai Közösség parlamentje a tagállamokat arra szólítja fel, hogy az erősödő rasszizmus és antiszemitizmus, a holokauszt egyre gyakoribbá váló kétségbe vonása miatt tegyenek megfelelő jogi lépéseket a náci népirtás tagadásának megakadályozására.


Mint láttuk az egyes országok - főként a történelmi sajátosság és érintettség okán - eltérően vélekednek a véleménynyilvánítás - szólásszabadságról és a holokauszt-tagadás büntetendőségéről. Pl.: ” A szólásszabadság abszolút érték, még akkor is, ha az, amit mondanak, olyan megvetésre méltó és nevetséges dolog, mint a holokauszt tagadás”- állítja Gideon Levy izraeli újságíró. És ez az a vélemény, amellyel én személy szerint is leginkább azonosulni tudok. Örülök, hogy békében és biztonságban nőttem fel, sajnálom azoknak a millióit, akik a világháború áldozataivá váltak - legyenek katonák, civilek, zsidók vagy keresztények. De úgy vélem, hogy nem szabad egy bizonyos eseményt az emberiség több ezer éves múltjából kiemelni, elszigetelni - bármennyire is szörnyű és embertelen is az - és azt mondani, hogy aki ezt vitatni meri, azt büntetőjogilag felelősségre kell vonni.
Hiszen elkerülhetetlen a kérdés, hogy milyen jogon büntetjük éppen a holokauszt tagadást? A holokauszt tagadó letagad egy érvényesen bizonyított tényállást és sérti bizonyos emberek nyugalmát, biztonságérzetét, esetleg vallási érzelmeit. De ha ezt büntetjük, akkor miért csak a holokauszt tagadókra vonatkozik a büntetés? Miért ne üljenek börtönben mindazok, akik a történelem számos egyéb vonatkozásában a hivatalos tudománnyal szemben lévő álláspontot képviselnek, kutatnak? És itt most szigorúan csak a történelmi tényekről illetve azok vitatásáról beszélek és természetesen így is előfordulhat, hogy valamely nép vagy nemzet ezt sértésként éli meg. Majdnem minden olyan film, amely Jézus életéről szól, kiváltja valamely - esetenként szélsőséges - vallási közösség bírálatát vagy követelik a film betiltását. Pl.: Passio, Da Vinci kód. Az Angliai média mélységesen felháborodott a „Hazafi” - című filmben (a film az amerikai függetlenségi háborút mutatta be az USA szempontjából) megrajzolt „Anglia-ábrázolás” - tól. Pedig „mindössze” arról van szó, hogy a két nemzet homlokegyenest máshogy élte meg ugyan azt a történelmi tényt, eseményt…
A véleményszabadság és a holokauszt - tagadás büntethetőségének konfliktusából némelyik ország gyakorlatában a tiltás került ki győztesen, még azokban az esetekben is amikor a vélemény kinyilvánítása semmilyen veszélyt nem jelent. Márpedig ez a vélemény és szólásszabadság liberális koncepciójával összeegyeztethetetlen, hiszen mindaddig, amíg valamely jog megsértésének közvetlen veszélye nem áll fenn, a szabadság nem korlátozható.
A holokauszt tagadása önmagában nem feltétlenül becsületsértő vagy alkalmas a gyűlöletkeltésre. A jog és a társadalom küzdelme a veszélyes eszmék ellen talán azzal a tanulsággal szolgálhat, hogy vannak és mindig is lesznek a társadalmi együttélésnek olyan területei, ahová a jog a maga eszközeivel, kötelező normáival soha nem lesz képes belépni. Esetleg nem is a jognak hanem az oktatásnak, a nevelésnek, az erkölcsi útmutatásnak és a társadalom egységes fellépésének kell megakadályozni, hogy a múltbéli szörnyűségek megismétlődése egyszer reális veszély lehessen.

S. Annyi 2009.04.28. 18:51:49

A Marson vazze akkora gázkamra van, mint állat. Náczi marslakók!

Büszke 2009.04.28. 18:59:38

@justitia.: Tárgyi tévedés a történelemben egyedülállót emlegetni. Az örmény holokauszt során, a törökök a teljes örmény kisebbség kiirtására törekedtek. Egy nagyon tisztességes (egyébként zsidó származású) krónikás tollából: Farnz Werfel: A Musa Dagh 40 napja. Olvasd el, érdemes.

Hattory Hanzo 2009.04.28. 18:59:38

@Büszke:

Én még véletlenül sem gondolom, hogy börtönnel kéne őket büntetni. Egyszerűek, mint a faék, de ez legyen az ő bajuk. Csak ne legyenek arrogánsak, meg ne fenyegetőzzenek, amikor kiröhögik őket, és elzavarják a picsába. Ennyi.

Büszke 2009.04.28. 19:01:02

@Hattory Hanzo:Ok, nálad a pont elismerem. Ezek szerint egy véleményen vagyunk a kérdésben.

lagymanyosi 2009.04.28. 19:03:30

nagyon unalmas már ez a holokauszt sztori.fasz kivan az egésszel.történtek sokkal randább dolgok is a történelemben,mégsem jár érte börtön,ha nem hiszed el,vagy csak kételkedsz a teljes igazságában.

justitia. 2009.04.28. 19:05:14

@Büszke: "A tagadók által gyakran hangoztatott állítás szerint a zsidóság megsemmisítésének kísérlete nem egyedülálló a történelemben, a szovjet gulágokban elkövetett szisztematikus népirtás áldozatainak száma a sokszorosa lehet a holokauszthoz viszonyítva."

Sütemény1975 2009.04.28. 19:10:12

a holokasztot tagadni butaság, viszont az is gusztustalan, hogy a zsidók azóta folyamatosan hasznot húznak belőle.
nagyon jó ipar lett, rengeteget lehet belőle profitálni.
bízzunk benne, hogy azok a szerencsétlenek akik ott meghaltak, már nem látják az utódjaik ténykedéseit...

Büszke 2009.04.28. 19:13:39

@justitia.: ?Akkor én most tagadónak számítok? Csak azért mert szerintem az örmény kisebbséget is módszeresen előre kitervelten ki karták irtani Törökországban? Azaz volt örmény holokauszt is. Szar érzés ám, ilyen óvatlanul benáculni ám. Mindig azt hittem humanista vagyok és tessék, megtudom, hogy náci. De azért nem kell kimennem az elmebetegekkel a sikertelen kitörési kísérletet ünnepelni, ugye? Azt hiszem kicsit furcsán néznék ki közöttük. Kicsit komolyabbra fordítva a szót, kapj már a fejedhez mielőtt simán holokauszt tagadónak állítasz be azért, mert az esszéd tévedésére hívom föl a figyelmed. Ezek szerint, aki az általad leírtakkal nem ért egyet: az holokauszttagadó! Gratulálok!

justitia. 2009.04.28. 19:17:54

@Büszke: Kicsit arrogáns vagy de nem baj :-)
Én az esszé összes "tényállásánál"(btk.stb.),a hivatalos álláspontot írtam le,ami természetesen vitatható.Azért tartottam fontosnak a holokauszt hivatalos definícióját leírni mert azokban az országokban ahol a holokauszt -tagadás büntetendő,már az összehasonlítása is törvénybe ütköző!

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2009.04.28. 19:27:33

@justitia.: Köszönöm az anyagot, számomra nagyon értékes összefoglaló.

Picsasereghajtó 2009.04.28. 19:34:07

@S. Annyi: Sőt még Duna is van ott, minden nap belelőnek 600.000.000 millió zsidót.

papamaci1 2009.04.28. 19:51:01

Megboldogult ifjúkoromban a komm. történelemkönyvek gimiben a nácizmus zsidó áldozatainak számát 350-450.000 re tették. A mai hivatalos adat 600.000. Húsz év múlva ez az adat egymillió lesz.....

papamaci1 2009.04.28. 19:54:06

Az örmény holokauszt említése tilalmas a testvéri NATO szövetséges Törökország miatt. Az ukrán holokausztot (6 millió halott) nemzetközileg el se ismerik. Ki beszél az amerindán holokausztról ?

pocak 2009.04.28. 19:55:55

Na most egyfelől az örmény népirtás, a Gulag, a konkvisztádorok áldásos tevékenysége, másfelől pedig a holokauszt között az a különbség, hogy ma is vidáman szaladgálnak köztünk olyanok, akik örömmel állnának neki zsidót irtani, előbbiek lelkes követői viszont alulreprezentáltak a nyugati társadalmakban.

Mongyuk én sem gondolom, hogy szankcionálni kéne a holokauszttagadást. Egyszerűen ki kéne röhögni a tagadókat, meg kitaszítani őket magunk közül.

papamaci1 2009.04.28. 19:55:58

A holokauszttagadás= eretnekség. És fellobbanak a Szent Inkvizíció máglyái....

papamaci1 2009.04.28. 19:57:43

Ja és a palesztin holokausztról megfeletkeztem. Biztos antiszemita vagyok, hogy az arabokat kihagytam....

AYBARS ANDA 2009.04.28. 20:04:32

ÖREG!

Menjél ezzel a kampánybejegyzéssel az anyád bús picsájába!!

Gyurcsány fingott egy NÁCIZÓSAT, most az összes LIBBANT és BALLER a blogvilágtól a Népszabadságig és a Hírszerzőig ugat vadbaromságokat.

AZ ORGANIKUS MAGYAR NEMZETKARAKTER NEM valami -IZMUS!

Csak nektek idegen, mert szar korcsok vagytok, NEM MAGYAROK!!!

barosso 2009.04.28. 20:08:22

"Ha hatalomra kerülnek, bizonyára ők majd nem szaroznak annyit, s büntetni fogják a holokauszttagadás tagadását."

Kik? A Magyar Gárda kerül hatalomra? pff

"Ha valaki nem tudná, ez az a város egyébként, amelyik hamarosan Európa Kulturális Fővárosa lesz"

Még egy építkezés sem kezdődött el, inkább ez a baj.

panki83 2009.04.28. 20:12:11

De unni azért még lehet?

Celtic 2009.04.28. 20:46:57

@AYBARS ANDA: Az ember nem ordibal, csak azert, mert magyar. Persze, ha faj a magyarsaga, akkor elhiszem, hogy otletszeruen idonkent CSUPA NAGYBETUVEL ir. Vegulis, lattam mar hulyebbet is, bar teny, hogy nem sokat.

csunderlik.péter · http://csucsuka.blog.hu/ 2009.04.28. 20:57:08

Például David Irving tagadja a holokausztot, és valószínű, hogy az alkohol káros hatásaiban se hisz.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2009.04.28. 22:10:53

@mindenlébe: Igen, előfordul, hogy valakiket elvittek 65 évvel ezelőtt, és 64 éve, mikor véget ért a világháború, nem jöttek haza. Ez szörnyű. Sőt: borzasztó. És ezt tiszta szívemből mondom.

Viszont.

6,745 milliárd ember él a Földön. Ezek közül 12 millió zsidó. És ebből a 12 millió zsidóból mindössze 10-11 millió szokott megemlékezni a holokausztról - mert így tartja helyesnek. És ez helyes is.
A maradék közel 1 millió zsidó nem emlékezik meg. Miért? Nem firtatom, legyen az ő dolguk.

Amire ki akarok térni: közel 11 millió ember és az ő lelki traumájuk, az ő szenvedésük hadd ne váljon több mint 6,7 milliárd ember "emlékezetévé", emléknapjává, hadd ne kelljen ennek a rengeteg embernek hozzájuk lágyan, tiszta szívből, boldogan viszonyulni!
Nem, egyáltalán nem lenne holokauszttagadó a világon, ha ez a 11 millió zsidó nem követelné azt, hogy a világ össznépessége velük együtt emlékezzen januártól decemberig, havon ta legalább egyszer, de néha többször is. Nem lenne tagadó ember, ha ez a 11 millió zsidó a maguk négy fala között sírna és rína a holokausztjuk miatt, és maximum "nyitott megemlékezést" tartana, melyre én is elmehetnék, akinek egyébként nincsen köze a dologhoz - de talán elmennék, tiszteletemet tenném a nyavalyájuk mellett, mert így érezném helyesnek. mondjuk, évente egyszer. Vagy kétévente.

Csak azt nem akarom, hogy immáron hetente, kéthetente legyen valamilyen holokauszttal kapcsolatos "információ". Mert ezért vannak tagadók. Nem azért, mert szeretnék csökkenteni a borzalmakat, hanem azért, mert ti, zsidók, az egész világra rá akarjátok erőltetni a megemlékezéseteket - és ez baj.

Hosszabb bejegyzés erről a blogomon.
Köszönöm.

serwer 2009.04.29. 02:08:37

@Tom Bobb:

Elolvasva a kommentedet - gyorsan beszúrom én is: akinek egyébként nincs köze a dologhoz - az jött le hogy te utálod a zsidókat.
Persze utálhatnád a japánokat is, mert ők meg Hirosima miatt nyavajognak, vagy utálhatnád az ausztrál bennszülötteket, mert ők meg a saját sorsukat siratják.
Nem, te a zsidókkal nem vagy kibékülve és tudod miért nem?
Vegyél a kezedbe egy földgömböt és keresd meg magad rajta.

Nincs is sok gyerekgyilkosság, ha egészet vesszük alapul.
Ezért hibás a statisztikád.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.04.29. 08:18:36

@serwer: Gondolom a Trianoni békeszerződést is ilyen mércével méred.Vagy nem?Most akkor jól értelmezen ,minden nép sérelme ugyanannyit ér?(Elméletileg)

mindenlébe 2009.04.29. 09:05:33

@Tom Bobb:
Nem ertek egyet serwerrel, nem hiszem h utalod a zsidokat, es egyetertek veled par dologban.

Nem tudom, honnan veszed, hogy van 1M zsido akik nem emlekeznek meg. Nem tudom, honnan veszed, hogy minden honapban meg kene emlekezni a holokausztrol.
De ertem, amit mondasz, sot, hozzatennem, hogy a zsidoknak sem jo ha tul sokat foglalkoznak a temaval - es mondom ezt egy traumatizalt es traumatizalo csaladban felnott zsidokent.

csak 3. dolgot szeretnek emliteni:
1. nem igaz, hogy a holokauszttagadok a holokauszt megemekezesek miatt leteznek. a H.tagadok az antiszemitizmus miatt leteznek, es mar akkor is tagadtak a tortenelmet, amikor meg nem volt hivatalos megemlekezes nap (amibol amugy kizarolag 1 darab van aprilis kozepen, nem minden honapban). A H.ban amugy ciganyokat is irtottak, akiknek nincs hivatalos megemlekezesuk, megis az o gyilkolasukat is tagadjak ezzel (sot, de ezt hagyjuk).

2. ha nem buntetjuk a H. tagadast, akkor az egyetlen fegyver ellenuk az, ha nem felejtjuk el, mi tortent. Tehat megemlekezunk az aldozatokrol evente egyszer (nem ketevente, nem evtizedente, es nem is havonta!!)

3. A H. "bedorgolesenel" mar csak egy tortenelmi trageida bedorgolese folyik naponta, es az Trianon. Szerinted az autok hany %an talalhato meg a Nagy-Magyarorszag matrica? Ez nem az aldozatok es a martiromsagra valo folyamatos emlekezes/emlekeztetes? A te szavaid szerint, ez majd' 80 eve tortent, szornyu, sot, borzaszto - Get a move on.
Viszont aki ilyet leir, az nemhogy nem lehet Igaz Magyar, hanem idegenszivu, hazaarulo, libsi/komcsi/zsido(berenc), nem kivant torlendo.

serwer 2009.04.29. 11:05:06

@blas:
Nyilván mindenkinek a saját nyomorúsága a legnagyobb.

@mindenlébe:
Cigány holokauszt napja :
hu.wikipedia.org/wiki/Cig%C3%A1ny_holokauszt_eml%C3%A9knapja
Sőt az örmények is a napokban emlékeztek meg a saját gyászukról.
www.evangelikus.hu/nagyvilag/a-vilag-oermeny-templomaiban-megemlekeztek-az-oermenyek-elleni-genocidiumrol

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.04.29. 11:19:30

@serwer: Valószínüleg így van, viszont a kérdésem nem erre vonatkozott.

serwer 2009.04.29. 11:48:47

@blas:
Megtennéd, hogy leírod mégegyszer részletesebben? Nem szórakozni akarok.
Köszi!

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.04.29. 17:04:19

@serwer: Rendben.Globálisan,az egész világra kiterjesztve egy-egy nép,ország valamilyen negatív eseményt követő sérelmét egy mércével lehet vagy kell mérni?
A hozzászólásod alapján ,úgy tűnik szerinted igen,mivel példaként Hirosimát és az ausztrál bennszülötteket emlegeted a második világháború idején történt zsidó genocídiummal szemben.

serwer 2009.04.29. 19:37:12

Igen, egyenlő mércével, de persze nem tudom felülről nézni a holokausztot, mert itt élek magyarországon vagy a nem is olyan régen történt a délszláv háborút, ott pl. jártam.
De kivülállóként tudom nézni pl. az ausztrál bennszülötteket.
Ennek ellenére úgy gondolom, hogy nincs kisebb vagy nagyobb holokauszt és nem állítanék parasztmódon, a halottak számával fontossági sorrendet.

blás.hun2010=murderer 2,3-atm thief 7 year (törölt 2009.04.29. 20:29:36

@serwer: Nem kell fontossági sorrendet állítani.Mivel az már megvan.A mértékegységét úgy hívják;kártérítés.
Nem szeretek nagy szavakkal dobálózni de ezek a dolgok:tények.A tények azon kívül ,hogy makacs dolgok ,jelenleg úgy tűnik még antiszemiták,nácik,fasiszták és fajgyűlölők is.Legalábbis a 20. század közepe óta.

Csomorkány 2009.05.10. 11:58:14

Justizia: hát, szexuális imperatívusz, ez nagyon durva. Én ugyanis nem tagadom a Holokausztot, sőt, érzelmi távolságot sem tartok tőle, kifejezetten ökölbeszorul a kezem, ha végiggondolom, mit tettek ott nőkkel és gyerekekkel, de bizony azt gondolom, hogy ez igenis egy lapon említhető legalább három másik XX. századi eseménnyel:
- örmény népirtás
- ukrajnai terroréhínség a harmincas években (több millió halott)
- az a mód, ahogyan a délvidéki svábokat koncentrációs táborba zárva, éhhalállal pusztították ki a szerb partizánok. Azért a svábokat mondom, mert a magyarság alig ötvenezer meggyilkoltja, az nem szisztematikus népirtás volt,a svábok gyilkolása viszont igen.

Namost, ha törvénnyel tiltják meg valahol, hogy valaki mindezek között összehasonlításokat tegyen, az a közbeszéd olyan kisajátítása, ami miatt a leghatározottabban tiltakozom. Továbbá állati veszélyesnek tartom. A zsidók azért hozták létre Izrael államot, hogy olyan nép legyenek, mint bármelyik másik. Erre szexuális imperatívusz már megint törvénnyel emelik ki őket minden más nép közül. Ha ez a baloldal összes szellemi teljesítménye, akkor húzzanak már a...

mokas_gizi 2009.05.28. 19:51:40

@justitia.:

Igen mégis minden a holokamuval van tele...
Ha valaki a gulágban kételkedik azt pl nem büntetik meg...
Egyre több dologról derül ki hogy amit a Holokauszttal kapcsolatban állítottak az hazugság...!!!

Már azt a 6 milliót is lejjebb vitték régen még 20 millió volt megy az még lejjebb is...

mokas_gizi 2009.05.28. 19:58:19

@mokas_gizi:

Raul Hilberg, a holovallás egyik főpapja 1997-ben megjelent, Die Vernichtung der europaischen Juden /Az európai zsidók megsemmisítése/ című könyvének 956. oldalán a következő számokat közli a hat lengyelországi táborban meggyilkolt zsidókkal kapcsolatban:

Auschwitz: 1 millió halott
Treblinka: 750 ezer halott
Belzec: 550 ezer halott
Chelmno: 150 ezer halott
Sobibor: 200 ezer halott
Majdanek: 50 ezer halott
Ez összesen 2,7 millió "elgázosított", ami igencsak messze van a nagyközönség számára propagált hatmilliós számtól, de a szűkebb körökben elsuttogott négymilliótól is.

süti beállítások módosítása