Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Metró helyett börtönök

2010.08.03. 11:55 | Proszektura | 34 komment

A négyes metró nem egy sikertörténet, hogy nagyon enyhén fogalmazzak. A dübörgő Pannon-puma éles körmeire mondom, ennél nagyobb pénzpazarlásra kevés példa található még mifelénk is, holott ilyesmikben egyébként bővelkedik a hazai beruházási gyakorlatunk, hogy csak nagyhírtelenjében néhány autópálya építését és a Margit-híd felújítását említsem.

Ez a négyes metró azonban már nem is egy beteg állatorvosi ló, hanem egy egész haldokló állatorvosi ménes.

Most a legújabb hír, hogy úgy néz ki, nem kapnak működési engedélyt az Alstom kocsik. Tuti, hogy Orbánék keze van ebben is. Szerintem nem véletlen, hogy a közlekedési hatóság is akkor hozta már meg elutasító határozatát, miután egyértelművé vált a köztársasági elnökcsere. Minden mindennel összefügg. Az sem véletlen, hogy Demszky szerint viszont biztonságosak ezek a járművek, vagyis, ahogy ő szakszerűen megfogalmazta: „közlekedésbiztonsági szempontból megfelelőek”. Ha a főpolgármester szerint biztonságosak, akkor biztonságosak. Nehogy már egy szimpla közlekedési szakhatóság döntsön ilyen fontos kérdésről!

Egyébként, mint tudjuk, a hányatott sorsú négyes metró már fogantatásától kezdve a politikai játszmák részét képezte.

A Wikipédia szerint „Az állam és a főváros közti megállapodást az 1998-as választások előtt sietve szentesítette Demszky Gábor főpolgármester és Medgyessy Péter pénzügyminiszter. A számos szakember által súlyosan pazarlónak tartott projektet az új kormány luxusberuházásnak titulálta, és megvonta az építéshez szükséges támogatásokat”

(Olyan apróságon most ne akadjunk fenn, hogy szintén a Wikipédia közlése szerint 2001-ben a Legfelsőbb Bíróság jogerős ítélete is megállapította, hogy Medgyessy Péternek nem volt törvényes felhatalmazása az Országgyűléstől a szerződés aláírására.)

Az index most arra kíváncsi, ha nem jönne létre a metrókocsi-gyártó céggel a megegyezés, s nem sikerül a modern négyes metró útvonalát üzembe helyezni, akkor a nyájas olvasó mit látna szívesen az elhagyatott csőben. Az index cikkírója inspiráló ötletekkel is szolgál: az állomásokon: romkocsmát, földalatti sétányt, esetleg csatornát gondolákkal, vagy kis hadron ütköztetőt lehetne üzemeltetni.

Szerintem kézenfekvőnek tűnik az is, hogy a világhírű magyar bor tárolására használhatnánk (úgy sem veszi meg senki), vagy gombát lehetne bennük tenyészteni. Netán köztéri árnyékszékeket üzemeltetni, amelyekből oly sajnálatosan kevés van a székesfővárosunkban. Esetleg parkolókat kialakítani, természetesen szigorúan csak önkormányzati működtetéssel.

Ám azt még az indexes bérférgeknek is illene tudniuk, hogy ezek valójában vicces, komolytalan és megvalósíthatatlan elképzelések. Tarlós papa ilyen zöldségek hallatán bizonyára rosszallóan vonná össze őszes szemöldökét. A VEKE agilis szóvivőjéről már nem is beszélve.

Aztán az jut eszembe, hogy a legenda szerint ötvenhat előtt a Köztársaság tér alatt földalatti börtönökben senyvedtek a magyar nép legjobbjai. Akkoriban fel is túrták az egész teret.

Így hát kézenfekvő az ötletem. Legyenek börtönök a metróvonal állomásaiból. Ahová a törvénykezésben oly buzgalmár Orbán adminisztráció bekasztlizhatná a renitens tyúktolvajokat.

Az alagút egy másik – jól elszeparált – részébe Gyurcsányék kerülnének. Ezek a rohadékok, akik szétlopták az országot. Vagyis a komcsik. Hogy még egyszer ne tudjanak csak úgy – ha arra szottyan kedvük – rárontani nemzetükre.

De ide kerülnének ugyancsak egy szigorúan jól elszegregált részbe a Magyarok Nyilai is. Vagyis mindazok az igazi hazafiak, akik például halált megvető bátorsággal verték össze saját garázsában Csintalan Sándort. Innen irogathatná „Szaszka” a világmegváltó gondolatait.

Egyvalamit azért nem értek Miért kell egy metróvonal építéséhez a föld alá bújni, drága fúrópajzsokat használni? Hiszen, miként azt az M6-os autópálya építésnél bebizonyítottuk, tudunk mi a földfeletti síkságon is alagutat építeni.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr82195425

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Hűtlen kezelés Alstom-ügyben? 2010.08.03. 12:32:01

Ha a főváros felmondaná az Alstom-szerződést, körülbelül 2015-16-ra lehet kész a négyes metró - vagyis két éven keresztül üresen állna a metróalagút. A szerződés szerint ráadásul vis maiornak számít, ha az Alstom nem kapja meg a szükséges típusengedélyt.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greybull 2010.08.03. 15:58:08

Az ötlet félig jó. Ne a 4-es metró állomások legyenek börtönök, hanem az alagút falában legyenek cellák kialakítva, ott ücsörögjön láncraverve demcki, haggyó, mesterházi (mindkettő), az összes szadeszos-maszopos klientúra tag, és a cellás részeken lassítson a szerelvény, hogy mindenki jól lássa a pofájukat.

Kepkocka · http://zenelokepkockak.blog.hu 2010.08.03. 18:01:15

Nekem lenne egy ötletem, jót tennénk vele a hazai iparnak is, a 4-es metró működne, új kocsikkal, sokunk számára ismerősökkel. Szabad a gazda? A megoldás: Ganz Hunslet G2. 1994-ig futott próbaüzemben, a típusengedélyt igen hamar megadnák rá némi pofozgatás után (talán már van is neki ilyen, mert 1991-től rendszeresen közlekedett), hazai fejlesztés, persze rengeteg gond volt vele anno, de a mostani csapdahelyzetet talán meg tudná oldani. Egy gond van csak: le kéne gyártani belőle annyi darabot, amennyi kéne. De szerintem ezt is meg lehetne oldani valahogy.

kodó tamás 2010.08.03. 19:00:17

ne csak a buszsávot használhassák a taxik, hanem a metro alagutat is. pár évig minden ok.
utána meg a vészvillogós-útközepi-utas-kirakásról leszoknak majd hamar...

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.08.03. 19:02:08

A megoldás: összekötött kézihajtányok fognak ott járni.
Kiváló csapatépítő dolog, mert az utasok hamar kibasszák azt, aki nem hajt. Sportnak sem utolsó és mégis közlekedésre használjuk a közlekedésre épített alagutat.

hattyú 2010.08.03. 19:02:10

meg kéne hosszabbítani :D :D Pécsig, hogy amikor 2148-ban újra Európa cultúláris fővárosa lesz Pécs akkor a meghosszabbított 4-es metrón utazhassanak odáig a túristák, higgyétek el, jólesz! büszkék lesznek unokáink is és ha kézzel ássuk akkor mennyi új munkahely lesz, jejeje!

indapass90210 2010.08.03. 19:03:51

Szerintetek sem tud az Alstom metrót/vonatot építeni?

www.youtube.com/watch?v=FdQ8CG2Up-g

turner · http://kiforditott.blog.hu/ 2010.08.03. 19:07:03

"Ez a négyes metró azonban már nem is egy beteg állatorvosi ló, hanem egy egész haldokló állatorvosi ménes." --> ez qrva jó :DD

@Kepkocka: Én sem értem, hogy miért nem lehet magyar metrót építeni...? Bár lehet, hogy Ganznál nincsenek haverok...

kodó tamás 2010.08.03. 19:08:48

ezek a franciák nagyon balfaszok, a magyar jogszabályokban mindig van kiskapu. Nem volt kulcsuk a kiskapuhoz? vagy már akkor a kulcsár mesterháziernő már böriben volt?

Jamesboci 2010.08.03. 19:13:14

Télleg, a Ganz.........
ezeket meg zárgyák be az alagutba.

jocóka 2010.08.03. 19:13:38

@Kepkocka: nem lenne jó ötlet. mire elkészült már elavult volt, valamint 60%-os volt a rendelkezésre állása! ergo minden harmadik körben meghibásodott...

Bluesrider 2010.08.03. 19:14:59

Rakjanak az Ikarusok alá vonatkerekeket oszt jónapot...

2010.08.03. 19:16:11

:) szerintem a világ legnagyobb paint-ball pályát köll megcsinálni, egy két fúrás ide-oda, dőlne a lóvé
Ez a Demszky vagy gazember, vagy egész egyszerűen elme roggyant sík hülye, vagy mindkettő egyszerre

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2010.08.03. 19:34:27

@Dövan:
De nyilván tud, csak valami el lett fuserálva.
Ez egyébként gyakorta előfordul, hogy rosszul specifikálnak valamit, túl későn akarnak módosítani, abszurd határidőket szabnak, abszurdan aláígérnek a konkurenciának és utána nem tudják kihozni az árból stb.

moncayo 2010.08.03. 19:34:52

Én az alagútban vigalmi negyedet gondolnék. Betolunk pár száz darab kiselejtezett MÁV kocsit, fülkéset. Minden fülkét kiadnék egy lánynak, havi 50 rugóért. 5000 fülkénél az havi 5000x50.000 Ft = 250 millió/hó = 3 milliárd Ft/év (+áfa). Ezzel több legyet is üthetünk:

1./ Az igért 1millió munkahelyből 5000 már meg lenne
2./ Komoly Fővárosi bevétel lenne, így lenne pénz a BKV-ra
3./ Lenne státusz pár pártembernek
4./ A nyugdíjas Demszkyt meg kötelezném, hogy napi 8 órában használt óvszereket újrahasznosítson, azaz mossa ki, hajtogassa össze és az idelátogató nyugdíjasoknak feleáron adja el

kodó tamás 2010.08.03. 19:42:26

egy földalatti pártnak lehetne székház hm..

marhaszív 2010.08.03. 19:46:19

@moncayo: különösen a 4./ ponttal értek egyet, de nagyon.

Móg 2010.08.03. 19:53:15

a piszkos,szemét,elnyomó{jelenleg van 2 millió 56-os és 4 millió volt ellenzéki akik mind el voltak nyomva az átkosban}
kommunista rendszer minden felhajtás nélkül metrókat csinált,amelyek ma is működnek
20 éve eljött a kurva nagy demokrácia és azóta minden ugy működik Magyarországon ahogy a négyes metró épűl

sanyix 2010.08.03. 20:16:23

@turner: A ganznál nem voltak haverok, de tettek be, és szét is lopták az egészet az elvtársak, mint az ikarust. Ma már nem hogy metrót de még egy szöget sem tudnának legyártani.

sanyix 2010.08.03. 20:32:02

@jocóka: Miért is volt elavult? AC motorok, visszatáplálás... 60%-os rendelkezésre állás? Egy prototípustól mit vársz?

nem nemsiker_s 2010.08.03. 20:49:22

Hát igen, végigmentem az M6-oson Azok az alagutak egy röhej.
Megvannak csinálva működnek, ok.
De az adófizetők pénzével miért szórakoztak ?

A ballibsiknek ott is ki lehetne alakítani 1-2 cellácskát.

Vagy szellemvasutat csinálni belőlük, ezek az idétlenek meg csak riogatnák ott a jóérzésű embereket.
Én azért a varázslatos mosolyú Kókának is fenntartanék egy cellát.
Hisz ő rajzolgatta merre menjen a 6-os

Rókakígyó 2010.08.03. 20:52:36

Az télleg tény, h csak a szocik loptak? Lopnak? Ez nagyon viccesnek hangzik. Szerintetek most mi van? Forradalom?

moncayo 2010.08.03. 20:58:40

Morbid, de fapados temetkezési helynek is jó lenne. Minden állomáson a szellözőaknába egy csapóajtóval le lehetne bocsájtani a megboldogultat, s a gravitáció leszállitaná.

S a Keleti megállónál speciális akna lenne, itt az elmúlt 20 év tolvaj politikusait lehetne leengedni. No meg Demszky-t. De őket élve élve.

TemplarOmega (törölt) 2010.08.03. 21:13:23

Szerintem Demszky batyával meg atöbbi féreggel menekülőember játszatni online közvetítéssel.

Esetleg etnikai kérdéseket is megoldana, ehhez alkalmaznánk kisebbséget, beszélik lincselésbe nagytömegben elég hatékonyak.

hirokin 2010.08.03. 21:17:45

Azt írták már, hogy a gombát nem tenyésztik, hanem termesztik?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.03. 21:41:47

@hirokin: Ugyan már. Gombatenyészet az van. Na és gombatermészet van-e? Tényleg, milyen természetű gombáról is beszélünk?

Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2010.08.03. 21:43:09

Ha meg ékezeteken vacakolnánk: termeszből is csak hangyát ismerek. Gombát azt biztos nem.

CernaGeza 2010.08.03. 21:51:33

a "termesztik" egy kolóniában élő, várat építő háziszárnyas.

Az alagútból pedig lehetne víztározó, 2 nagy parafadugóval lezárva.

Hagrid 2010.08.03. 22:01:10

Jó poszt! Demszkyt a kerekek alá!:D

jozicsenko 2010.08.03. 22:01:14

@Dövan: amikor azt az ötszázzal száguldó csodavasutat megépítették, egy rakás előírást tartottak be

ide, nekünk, a kifosztandó gyarmatra jó lenne egy olyan is, ami max 80-al, ha megy

persze ehhez elég lett volna pár (magyar) szabványt betartani, amire volt idejük

bulvármédiás => · http://kepviselo.blog.hu 2010.08.04. 09:11:12

Ezt a metrót el se kellett volna kezdeni, pedig állítólag már az 1970' években is fölmerült az igénye.
Amúgy szerintem meg már fejezzék be, mivel a jelen kormánynak nagy presztízst jelentene ("Amíg a tolvaj komcsik 12 éven keresztül csak félmunkát végeztek, azt mi 2 év alatt befejeztük!"), különben hatalmas támadási felületet kapnak ("Nincs négyes metró, mert a Fityisz leállította az építkezéseke, viszont a járatokat nem tömette be.")

@Kepkocka: Ez nagyon jó elképzelés, csak hát valaki(k)nek föl támasztani a céget.

@jocóka: Azóta fejlődött a technika, talán jobbat is tudnak majd készíteni.

2010.08.04. 09:25:33

Egyetértek! Legyenek börtönök a metróvonal állomásaiból. De közben azért épüljenek tovább a börtönök, mert a megélhetési, a politikusi, a" fehérgalléros" bünözést , kökemény börtönnel kell büntetni.Ilyen a "három csapás" törvény, amelyet tovább kell szigoritani!

greybull 2010.08.04. 10:51:12

@Bluesrider: meg fogsz lepődni! Párizsban van olyan metró vonal, amelyik NEM SINEKEN fut, hanem - ebben nem vagyok biztos - beton, vagy fa "sínen" és gumikerekei vannak - olyan csöndes, hogyha lassan indul el, észre sem veszed! Szóval jó az ötleted, és még vasúti kerék sem kellene az Ikarusz-ra.

greybull 2010.08.04. 17:34:07

@Rókakígyó: most FASZNER van! (Forradalom A Szavazófülkékben - Nemzeti Együttműk.Rendszere)!
süti beállítások módosítása