Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Ávéhás rendőr, rasszista rendőrség?

2011.01.12. 14:33 | Proszektura | 83 komment

Most akkor rasszista a magyar rendőrség, vagy ávéhás vagy mi?

Úgy tűnik nem mindegy, milyen jelzőket aggatunk rá. Azt a szombathelyi egyént ugyanis, aki szerint a rendőrségünk rasszista, bűncselekmény hiányában felmentették.

Az index beszámolója szerint a bíróság úgy döntött – mivel demokratikus jogállamban mindenkit megillető, alkotmányos alapjog a véleménynyilvánítás szabadsága –, hogy a rendőrség köteles az ilyen kijelentéseket tűrni.

Az index idézi a TASZ munkatársa kijelentését is, miszerint „ ijesztő az a világ, amelyben a közhatalom határozza meg az őt ért kritika határát. A bíróság ítélete azt üzeni, hogy mindenki szabadon elmondatja, ha véleménye szerint a rendőrség rasszista. A kritikus vélemény szabad, annak hangoztatását jogszerűen a közhatalom nem gátolhatja meg. ”

Novák Előd ellen viszont azért folyik jelenleg is büntetőeljárás – mentelmi jogát is felfüggesztették – mert ávósnak nevezett egy rendőrtisztet a 2006-os budapesti „sajnálatos” eseményekkel összefüggésben.

A kettőjük cselekedete között vajon van-e lényegi különbség? Mitől lesz büntetlen véleménynyilvánítás a szombathelyi emberé, s mitől üldözendő, társadalomra veszélyes magatartás Novák Elődé?

Tény, hogy Novák Előd egy bizonyos konkrét rendőrt ávósozott le, míg a szombathelyi illető általánosságban minden rendőr becsületébe belegázolt, amikor rasszistának nevezete őket.

Vagyis ha belegondolunk, tulajdonképpen ez az utóbbi a súlyosabb. Hiszen minden rendőrről – a portástól a rendőrfőkapitányig bezárólag azt állította, hogy fajgyűlölők. Míg Novák Előd közülük csak egyet tartott ávéhásnak..

Persze ne felejtsük, Novák Előd ügyében még nem döntött a bíróság. Csakhogy a mentelmi jogának megszüntetését kérő ügyészségnek is mérlegelnie kellett (volna), hogy megáll-e a bűncselekmény megalapozott gyanúja.

Ők igenlően döntöttek. Vagyis szerintük egy rendőrt nem lehet e minőségében sértő jelzőkkel illetni, csak sokat.

Annak ellenére tartotta a képviselő mentelmi jogának felfüggesztését az ügyészség szükségesnek, hogy még a rendszerváltó években az Alkotmánybíróság alkotmányellenesnek minősítette, és a büntető törvénykönyvből törölte a hivatalos személy megsértése bűncselekményét. (36/1994. (VI. 24.) AB határozat.)

Az Alkotmánybíróság kimondta, hogy a hatóság vagy hivatalos személy, valamint a közszereplő politikus becsületének csorbítására alkalmas – e minőségére tekintettel tett –, értékítéletet kifejező véleménynyilvánítás alkotmányosan nem büntethető.

 

A szombathelyi bíróság az index tudósítása szerint kifejtette azt is, hogy nem vizsgálta az elkövető kijelentésének igazságtartalmát, azaz, hogy valóban rasszista-e a szombathelyi rendőrség, hanem azt mérlegelte, hogy a közpénzből működő rendőrségről alkotott véleményének bárki hangot adhat-e.

Érdekes végeredményt hozhatott volna persze, ha a bíró mégis belemegy a rendőrség által becsületsértőnek tartott kijelentés valóságtartamának bizonyításába.

Ami pedig Novák Elődöt illeti, a vele szembeni büntetőeljárással csak azt érték el, hogy egy komolytalan váddal, ártatlanul meghurcolt nemzeti hőst csináltak belőle. Hátha még el is marasztalnák!

Mily szépen mutatnak majd a Nemzeti Pantheonban Budaházyval együtt.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr622578953

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Ávéhás rendőr, rasszista rendőrség? 2011.01.12. 20:42:12

Most akkor rasszista a magyar rendőrség, vagy ávéhás vagy mi?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Robinzon Kurzor 2011.01.12. 16:02:51

Meg is válaszoltad a kérdést.

Egy konkrét személyre nem lehet jogszerűen a becsületét sértő valótlan tényállítást tenni. (Kovács főtörzs ávéhás.)

Ellenben a "rendőrség" lehet rasszista, ávéhás, hülye, alkalmatlan, korrupt stb.
Ez nem az összes rendőrre személyesen vonatkozik, hanem a rendőrségre mint közhatalmat gyakorló szervezetre, amely e minőségében köteles ezt tűrni.

is 2011.01.12. 16:03:25

ezt rosszul latod. mivel a rendorseg az nem minden rendor, hanem egy onallo entitas. The whole is more than the sum of its parts, ha hozhatuok ilyen klasszikust (sajnos nem gorog eredetibol).

Anti Anyag (törölt) 2011.01.12. 16:06:58

Az attól függ. 2002-2010 között ha ellenzéki voltál, ÁVH, de az az MSZP-SZDSZ vezetőinek parancsainak volt köszönhető.

Balliberálisok nyugodtan aludhattak, feltéve, hogy kíváncsiságból nem mentek ki azok megmozdulásaira, akiknek a ballib kormányzat nem tetszett és akik nem feltétlenül voltak jobbosok.

Ma mindenki nyugodtan alhat és kimehet az utcára, mert az MSZP-SZDSz megbukott.

sanyisanyi 2011.01.12. 16:15:57

Szóval akkor minden rendőr ÁVH-s?

MOPO3OB · http://tinyurl.com/fakeb0ok 2011.01.12. 16:16:24

Az ÁVH-ról jut eszembe:
Az AlkotmányVédelmi Hivatal nagyon rossz név ebben az országban. Az ilyen szimbolikus rossz emlékű dolgoknak bizony van hatása.

bájgúnár 2011.01.12. 16:16:48

Mé nem rasszista?A magyart üldözi a cigót pátyolgatja.

bájgúnár 2011.01.12. 16:18:56

@Anti Anyag:
De a rendőr aki akkor ütött,vert és lőtt mais ottvan az álományban!

bájgúnár 2011.01.12. 16:19:39

Novák Előd egy mártír lesz!

szkeptikus vagyok 2011.01.12. 16:20:49

Ezt hívják röviden kettős mércének.
Ez a felállás lépten-nyomon tettenérhető. Anélkül, hogy ismerném a szombathelyi esetet, a vád "rasszista" és a "TASZ" jelenléte egyértelműsíti, hogy cigány lehetett az, aki lerasszistázta a rendőrséget.
Nagyon szélsőséges liberális szemszögből az ügy egyértelmű: A "romát" az esetek 99%-ban csak azért üldözi a rendőrség, mert a rendőrség rasszista (kimondatlanul), és minden mondvacsinált üggyel zaklatja a szerencsétlen és persze ártatlan romákat. A jobbikos, meg ugye alapból náci, tehát őt már a nézéséért is le kellene csukatni (gondolatbűn).
Most inkább ciki, hogy lett egy ilyen párhuzamos ügy, és éppen ezért Novákot is hazaküldik, mert nagyon kilógna a lóláb (lám, már a szerzőnek is szemet szúrt). Bár szívesen tartanák vizsgálati fogságba pár évig, persze csak szigorúan a "jogállamiság keretei között" a "demokrácia nagyobb dicsőségére". De pechük van, mert pillanatnyilag nincsen olyan ügy amely parlagon hever, és ne lett volna ráhúzva Budaházyra.

insert random 2011.01.12. 16:21:11

@Robinzon Kurzor: Teljesen igaz. Hozzátenném még, hogy "Kovács főtörzs" nem közszereplő, ezért az ellene elkövetett becsületsértés nem azonos súlyú pl. a rendőrség mint közfeladatot ellátó szervezet kritikájával.
Röhej, hogy egyáltalán felmerül, hogy a rendőrséget ne lehessen lehülyézni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.12. 16:24:51

Hát, az ÁVH-s az - nem egy értékitélet, vagy vélemény.
Az egy szervezet tagja.
Tény-téény-tény...
Marha könnyű megállapítani egy húszéves rendőrről, hogy a negyven éve feloszlatott szervezetnek
- nem tagja.
Hogy valaki benn a buta fejében rasszista vagy sem, az meg vélemény...

Nincs itt semmi párhuzam.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.01.12. 16:26:00

@simonmondja.:
Szóval az első egy rágalom,
a második egy vélemény.

insert random 2011.01.12. 16:31:15

@szkeptikus vagyok: Nincs itt semmilyen kettős mérce. A rendőrséget mint szervezetet rengetegszer hasonlították az ÁVH-hoz, de senki nem indított emiatt eljárást. Novák Előd viszont egy konkrét, megnevezett rendőrt ávósozott le. Ami szerintem súlyosabb vád, mintha rasszistának neveznek.

Szerinted melyik sértőbb, ha leírom, hogy erre a blogra elmebetegek kommentelnek, vagy az, ha kiderítem a polgári nevedet, a telefonszámodat és a lakcímedet (nem mintha erre képes lennék, de tegyük fel) és leírom, hogy "xy alias "szkeptikus vagyok" elmebeteg"?

ulloiut · http://orulunkvincent.blog.hu/ 2011.01.12. 16:40:45

Egyik kijelentés sem szerencsés, de nem szabad őket összemosni. Teljesen más egy személyt egyénileg becsmérelni, mint egy intézményt, és az utóbbit a véleménynyilvánítás joga nyilvánvalóan védi.

Ha azt mondom, hogy a rendőrség inkompetens (ami egyébként igaz és számos adattal és anekdotával is alá tudom támasztani), ez nem jelent semmit egy adott rendőrre nézve, tehát ettől még vannak kompetens rendőrök és ha egy rendőr a kijelentésemet hallaná, nem feltétlenül venné magára és nem is lenne oka rá.

szkeptikus vagyok 2011.01.12. 16:41:59

@insert random: Gondolom te is érzed, hogy a szarral gurigázol, de mivel "jogállam" van, biztosan neked lesz igazad. Amúgy meg azt írsz nekem, amit akarsz, vagy amiért megfizetnek.
De én sohasem fogom úgy érezni, hogy nagyobb bűn "leávéhásozni" valakit, mint kilőni valakinek a szemét. Pedig a "mélyentisztelt" ügyészség és bíróság szerint az előbbi lesz a súlyosabb.

bájgúnár 2011.01.12. 16:48:13

@Optimist Prime:
Ja a diliházban is az ápoltak az ápolókról ugyan ezt mondják!

Avatar 2011.01.12. 16:54:12

@szkeptikus vagyok: Nekem úgy tűnik, hogy bizonyos jobboldali körökben legalább akkora üldözöttség tudat él, mint a cigányok egy részében.
Ha meg már nekiálltál gyorsan egy kis fikát kenni a TASZra, akkor esetleg nézz utána, hogy a rendőri túlkapások tárgyalásakor melyik oldalon álltak TASZos jogászok.

szkeptikus vagyok 2011.01.12. 16:59:52

Amúgy a posztnál maradva is igenis károsabbnak tartom, hogy büntetlenül le lehet rasszistázni a rendőrséget, mely amúgy sem áll a helyzet magaslatán ha a makulátlan kisebbség tagjaival szemben kell(ene) fellépnie, míg az egyes rendőri túlkapások elkövetői mögött felsorakoztatják a személyi jogokat és mi mindent, csak hogy ki ne kelljen vetni (vagy legalább is nevén ne kelljen nevezi) maguk közül azokat, akik miatt vészesen megcsappant a szervezet tekintélye. Ennyit a megtisztulásról, a személyes felelősségről.
Ez a csodálatos "jogállam" csak-csak a bűnözők paradicsoma és láthatóan mindent meg is tesznek, hogy az is maradjon!

szkeptikus vagyok 2011.01.12. 17:01:01

@Avatar: Csak nem zsidót vagy cigányt is megütöttek a rendőrök?

HúszTíz 2011.01.12. 17:09:08

Nem értem, hogy az írásban miért van a "sajnálatos" szó idézőjelben. Azok igenis sajnálatos események voltak mindkét fél részéről. Egyrészt azért, mert a tüntetők azt csinálták, amit, másrészt mert a rendőrök úgy viselkedtek ahogy. Mind a kettő fél elkúrta.

Nem azt állítom, hogy a rendőrségnek nem azt kellett volna tennie, amit, hanem hogy mivel nem tudta elfogni/letartóztatni a valós elkövetőket, válogatás nélkül mindenkit potenciális zavargónak tekintett és félállat módjára lövöldözött közéjük, ütlegelte őket, tette ki megalázó procedúrának, stb. Érdemes megnézni a Célpontban az egyik ilyen börtönőrt, aki akkor volt szolgálatban és elmeséli, hogyan bántak azokkal, akiket azokban az időkben bevittek a fogdára - hát bizony elszomorító.

A poszthoz még annyit, hogy NE magától kérte, hogy függesszék fel a mentelmi jogát, amit (ő) egyébként is feleslegesnek tart. Ha valakivel szemben eljárást akar indítani az ügyészség, csak rajta.

Tény, hogy teljes egészében a rendőrséget lerasszistázni eléggé hülye dolog, de abban NE-nek igaza volt, hogy azokban a 2006-os időkben a rendőrség valóban az ÁVH módszerei szerint bánt azokkal, akik kint tüntettek. Nem válogatva aközött, aki valóban csak ott lóbálja a zászlót és skandál és azok között, akik valóban dobáltak, meg gyújtogattak.

Elszomorító továbbá, hogy azok miatt a dolgok miatt, amit akkoriban a magyar rendőrség tett, nem született elmarasztaló ítélet olyan szinten, hogy mondjuk valakit letöltendőre ítéltek volna, amit valójában érdemelt. Helyette a rendőrök egymást védték (ami mondjuk érthető) és hazudtak a bíróságon, hogy nehogy gyanúba keverjék a társaikat. Van még hova fejlődnie nem csak a magyar rendőrségnek, hanem a magyar igazságszolgáltatásnak is...

Terézágyú 2011.01.12. 17:15:10

@HúszTíz:
"azokban a 2006-os időkben a rendőrség valóban az ÁVH módszerei szerint bánt azokkal, akik kint tüntettek."

Vagy éppen: a Horthy-rendőrség módszerei szerint. Merthogy azok meg karddal estek nekik a tüntetőknek sokesetben.
Ez csak úgy eszembe jutott.

2011.01.12. 17:19:00

Az szdsz megdöglött, de az undorító liberális kettősmérce tovább él.

HúszTíz 2011.01.12. 17:23:43

@Terézágyú: Egyik sem pozitív jelző mindenesetre és az akkori rendőrséget minősíti - ki tudja, hogy azóta mi változott a szervezeten belül.

Avatar 2011.01.12. 17:24:33

@szkeptikus vagyok: Csak ez lehetett az ok.
Gondolom Morvai is azért állt a Jobbik EP listájának az élére, mert miután sikeresen közbenjárt, hogy a homoszexuális nemi kapcsolatoknál is 14 év legyen a beleegyezési korhatár 18 helyett, továbbra is annak a csapatnak az élén akart szerepelni, ahová a legtöbb buzi összegyűlt.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.12. 17:28:16

"Vagyis ha belegondolunk, tulajdonképpen ez az utóbbi a súlyosabb."

A magyar gyakorlat pont nem ez. Ha konkrét személyről állítok valamit, az becsületsértés, és ilyen ügyben számtalan elmeszelő ítélet születik. A közösség elleni izgatást azonban valahogy sosem látják bizonyítottnak...

elizon pucsnik 2011.01.12. 17:41:19

Próbáljuk már felfogni,hogy a fegyveres testületeknél szolgálók sosem fogják kitúrni maguk közül a bunkó,tapló,korrupt stb. elv-bajtársaikat,hacsak éppen nem a politika kívánja meg.Így tehát van ÁVH-s,rasszista,fasiszta,cisztercita ...nézőpont kérdése.

Anti Anyag (törölt) 2011.01.12. 17:52:12

@bájgúnár: De a főpolitikusok és főparancsnoka már nincs ott. A rendőr magától nem kezdi el csühölni a tömeget és főleg nem lő bele. 2006. október 23-án semmi nem történt volna, ha pld. Demszky és Kuncze nem megy bele Gyurcsány tervébe.

A rendőr azt csinálja, amit parancsolnak neki és ha azt parancsolják, hogy keményen fiúk, nem fogunk minden egyes töréses esetet kivizsgálni, akkor jönnek elő a soraikban szolgáló szadista állatok is.

2011.01.12. 17:56:56

@Fedor:

Így van, a rendszeresen magyarok meglincselésére összecsődülő cigányhordát soha nem vonják felelősségre közösség elleni erőszak miatt. Jobb esetben maximum 1-2 példányt elővesznek közülük "garázdaság" vádjával.

dr kíváncsivagyok 2011.01.12. 18:07:59

@Optimist Prime: Egyetértek, hármat egy csapásra.....

dr kíváncsivagyok 2011.01.12. 18:11:25

A RENDŐRSÉGNEK AZ A DOLGA, HA BŰNÖZŐK TÖRNEK -ZÚZNAK, HOGY AKÁR A LEGKEMÉNYEBB ESZKÖZÖKKEL IS , FELLÉPJEN ELLENÜK !! Ez a pár sérülés semmi ahhoz képest , ami fejlett demokráciákban előfordul....teljesen jogosan . Aki korpa közé keveredik , ...megeszik a disznók....

Pinainas 2011.01.12. 18:14:37

Nem értem.. Akkor most a TASZ egy nácikomcsi társaság?

Pinainas 2011.01.12. 18:16:10

@kíváncsivagyok: Jól látom hogy te most ledisznóztad a rendőrséget? Nembaj már lehet.

morden2 2011.01.12. 18:20:01

Szerintem a rendőrségnek a bűnőzőket kellene hajkurásznia, nem megszeppenve állni a bíróság előtt, hogy jaj csúnyát mondtak rám...

kvadrillio 2011.01.12. 18:48:02

szerintem meg az AVH az NBH, az NBH meg AVH.....:)

....a módszereik meg közel azonosak.

Rasszista meg az, aki a nyugdíjasok, a hajléktalanok, a cigányok ellen uszít !

..és ilyen elég sok akad...:)

wip 2011.01.12. 18:52:24

Tessék mondani, ezek után Novák Elődöt le büdösfasisztázhatom???
Vagy csak annyit mondhatok,hogy borznáci???

2011.01.12. 18:57:04

@morden2:

Ez a liberálkommunisták cigányfajvédő ámokfutásának az eredménye. A rendőrök nem mernek kellő szigorral fellépni olyan bűnözők ellen, aki nem a napon barnultak. Mer akkor rászízmus van és a végén őket rúgják ki.

renevol 2011.01.12. 19:01:52

@szkeptikus vagyok:
"De én sohasem fogom úgy érezni, hogy nagyobb bűn "leávéhásozni" valakit, mint kilőni valakinek a szemét. Pedig a "mélyentisztelt" ügyészség és bíróság szerint az előbbi lesz a súlyosabb."

Azt a bizonyos szemkilövést az - a 2006-os eseményekkel kapcsolatban, ha jól tudom, egyetlen esetet kivéve - egymásra soha nem valló rendőrbűnözők közül követte el valamelyik. A bíróság nem mentett fel senkit (mint ebben a szombathelyi esetben), hanem nem tudták megállapítani, hogy kit kell elítélni. Így a két esetnek a bíróság (pontosabban: a törvény) szemszögéből történő összehasonlítása után nagyon nem azt látjuk, mint ahogy azt te a prekoncepcióid alapján elképzeled.

A TASZ-t ért bírálatodat szerintem nem fogja tudni senki megváltoztatni (az ilyen előítéletek túl mélyen vannak ahhoz a szélsőjobbosok egyszerű gondolkodásában), de talán jobb, ha tőlem is hallod: hülyeség, amit a TASZ-ról írogatsz. Ez az "én nem szeretem a jazz-t, bár még nem hallgattam meg egy albumot sem, de nem is fogok" típusú duma.

Más.
A rendőrségnél dolgozók rasszista hozzáállását a rendszerváltás utáni magyar kutatások is megerősítik, így ez nem vélemény, hanem tudományos tény. Maga a rendőrség is próbál e "trend" ellen tenni. Azon lehet vitatkozni, hogy a rendőrség, mint szervezet jellege egyenlő-e a rendőrségnél dolgozók egyéni jellegeinek összességével, vagy többségével. Szerintem nem, tehát a szervezet maga nem lehet rasszista, még ha a szervezet dolgozói (egyelőre) nagy számban azok is.

Más.
A cím ÁVH-t emleget, a szöveg ÁVO-t.
@insert random: ne hallgass a szélsőjobbos szargurigatókra (sic!), így van. Bizonyos helyzetekben ha azt mondom: "a politikusok korruptak", az nem ugyanaz, mintha ugyanebben a helyzetben azt mondom: "Hagyó Miklós korrupt". Szerintem itt azt kell vizsgálni, hogy ez ebbe a bizonyos helyzetbe tartozott-e.

(Sajnos konkrét elképzelésem nincs arról, hogy hogy lehetne egzakt módon körülírni az ilyen jellegű helyzeteket, de pl. egy ilyen blogos hozzászólásban pl. tökmindegy szerintem, viszont mondjuk egy politikussal készült interjúban meg pl. nem. Nem tudom jól megfogni a különbség lényegét, nem gondolkoztam még ezen, csak annyit érzek, hogy van különbség.)

renevol 2011.01.12. 19:03:20

@kvadrillio: "Rasszista meg az, aki a nyugdíjasok, a hajléktalanok, a cigányok ellen uszít !"
Szerintem nézz utána, mert a szó nem ezt jelenti. :)

wip 2011.01.12. 19:07:16

Amügy mivel állítólag a rendőrség egy erőszakszervezet, mutasson már bármelyik senkiházi szjobbos egy demokratikusan szétvert tüntetést.
A 2006-os, fidess által fizetett MTV-pogrom után érdekes módon Sárközy, aki szintén jobbos és szintén törpe és szintén ...származású, ,mit is mondott, mit kellett volna használni az MTV-be betörőkre?
Fegyvert és jogosan! Az elsők közé lábra célzott lövést kellett volna leadni, és utána nem évekig csámcsogni, hogy szegény tüntetők stb.!
Ezt úgy hívják, és akkor is úgy hívták, hogy jogos fegyverhasználat, csak a fidesses ügyészek elmiskárolták a dolgokat, mint az Ezüsthajón elutazó Kaya Ibrahimnál...

torró 2011.01.12. 19:10:28

Szerintem az a baj hogy mindenki olyan érzékeny tud lenni mintha ő maga tökéletes lenne .Rám bárki mondhat bármit leszarom.Mondjad öcsém, de te sem vagy külömb, csak nem vagy képes a tükörbe nézni/önvizsgálat/. A rendőr meg inkább röhögje ki ha valamit mondanak rá.Aki ilyesmire szánja magát ,csak a tehetetlenségét próbálja egyensúlyozni. Azt szoktuk mondani , előbb nézd meg ki mondja. Egyébként a rendőr legtöbbször parancsot teljesít. Vagy jól vagy rosszul.És azért a parancsnoka a felelős. Aki volt katona az tudja, parancsot megb...ni nem lehet mert szaporodik.

renevol 2011.01.12. 19:10:30

@imperial: "A rendőrök nem mernek kellő szigorral fellépni olyan bűnözők ellen, aki nem a napon barnultak."

Értem, akkor viszont ugye a börtönökben sem lehet cigány többségről beszélni, tehát a szittyanyilas-zsigerkomcsi-tarsolynácik szokásos érvelése sem állja meg a helyét, mi szerint abból tudjuk, hogy a cigányok mind bűnözők, hogy a börtönök tele vannak cigányokkal. Ugye érted az ellentmondást.

(Bocs a szittya...stbstb-t, ezt azért kellett, hogy érezd a súlyát, mekkora értelmetlenség a "cigányfajvédő iberálkommunistákról" szóösszetételed. Ismerek a másik oldalról is egy ilyen embert, őa Fideszre szokott nekem szurkálódásképpen "imperiál-nemzetifasiszta" és hasonló hosszú jelzőket küldeni. Úgy látszik vannak ilyen emberek, akik ezt kedvelik. Neki is mindig visszaküldök néhány hosszú összetételt a maszopról, hátha egyszer végre rájön, hogy a lényegről lenne értelme beszélgetni, nem pedig ilyen jelszavakkal agymosni saját magatokat.)

renevol 2011.01.12. 19:16:16

@wip: "Ezt úgy hívják, és akkor is úgy hívták, hogy jogos fegyverhasználat, csak a fidesses ügyészek elmiskárolták a dolgokat, mint az Ezüsthajón elutazó Kaya Ibrahimnál..."

Szerinted tényleg a fideszes ügyészek adták ki a parancsot a rendőrségnek a 2006-os MTV-ostromnál, hogy gyak. ne is védekezzenek, és hagyják szétverni a székházat? Érdekes, én pont hogy a Maszopos akkori kormánytöbbség egyértelmű politikai megrendelésének gondolom ezt... De ezt akkoriban is nagyon sokat elemezgették, elemezgettük. Egy új hang vagy ebben a történetben ezzel a fideszezéssel! :)

2011.01.12. 19:16:23

@renevol: senki sem szokott úgy érvelni, hogy a cigányok mind bűnözők, tehát hazudsz, mint ahogy a liberálbolsik általában szoktak.

2011.01.12. 19:25:40

@torró:

Ja a rendőr parancsot teljesít, csak mióta a maszopszadeszes büdösbolsik megszabták, hogy a cigányoknak mindent szabad, azóta szart sem ér vele.

Ez egy remek nyolc év volt, a cigánybűnözők annyira elpofátlanodtak a kivételezésnek hála, hogy nyíltan kiröhögik a rendőröket, egyre gyakrabban rájuk támadnak, mert tudják hogy úgysem lesz retorzió. Mert a rendőr félti az állását, fél a rasszizmus vádjától és fél a szamurájkarddal hadonászó mocskos véglényektől is. Marad a traffipaxolás, a cigányok meg lassan minden nap legyilkolnak valakit párezer forintért. Szép új liberális világ.

renevol 2011.01.12. 19:32:37

@imperial: Kikerülted a hozzászólásodban rejlő önellentmondás feloldását.

renevol 2011.01.12. 19:33:52

@imperial: "a maszopszadeszes büdösbolsik megszabták, hogy a cigányoknak mindent szabad"

Tudnál ennek alátámasztására konkrétumokat (pl. jogszabályokat) felmutatni?

lancelotbéka · http://lancelotbeka.blog.hu/ 2011.01.12. 19:36:55

A rendőrség nem rasszista.Viszont a balfasz törvények a bűnözőknek több jogot adnak,mint a rendőröknek,így a statisztikák javítására marad nekik a kisemberek basztatása,bírságolása....

renevol 2011.01.12. 19:37:59

@imperial: "... a cigányok meg lassan minden nap legyilkolnak valakit párezer forintért. Szép új liberális világ."

A liberalizmus ennek a tökéletes ellentéte. Bár Mr. Szemellenzőnek lehet, hiába magyarázok.

renevol 2011.01.12. 19:46:24

@lancelotbeka: "a statisztikák javítására marad nekik a kisemberek basztatása,bírságolása...."

Így van. Szerintem is ez az , ami a leggázabb a dologban. Olvastam egy friss összeállítást arról, hogy a börtönökben fogvatartottak csoportja nem "A bűnözők", hanem a bűnözők közül jellemzően a kisebb érdekérvényesítő képességgel rendelkező, anyagi szempontból szegény csoportokból verbuválódik. (Így kerül sokkal több cigány a börtönökbe, mint amekkora a társadalmon belüli arányuk.) Nem jó ez az USÁ-ra jellemző kiválasztódási mód; ott van az, hogy gyakorlatilag aki a drágább ügyvédet tudja megvenni, az lesz felmentve. Nálunk a rendőrség meg a legkisebb ellenállás irányába megy.

Kandabula 2011.01.12. 20:09:17

Ma azért mehet ki mindenki nyugodtan az utcára, mert egyrészt a randalírozókat igazán felbujtó párt győzött, így ez most már nagyon nem érdeke, másrészt a mostani ellenzék kulturált, nem fog kirakatokat betörni és autókat felgyújtani. Ez ilyen egyszerű. Kérésre kifejtem... A rendőrség pedig se nem ÁVH, se nem rasszista. Teszi a dolgát.

renevol 2011.01.12. 20:30:57

@Kandabula: Basszus, én meg tökre azt hittem, hogy nem a Jobbik van kormányon. Vagy szerinted a Fidesz támadtatta meg pl. a Fidesz-demonstrációt is a rendőrökkel, az akkori ellenzéki szerepéből? Ahha....

Szerintem baromság az ellenzék kulturáltságáról beszélni. Jellemzően nem ellenzéki képviselők rohangáltak 2006-ban sem az utcákon, hanem a nemzetközi szinhedmozgalom lelkes aktivista hülyegyerekei. Másrészt légyszi legalább a szemkilövetős MSZP-ről ne írj ilyet, hogy "kulturáltan" áll a tömegdemonstációkhoz. A katonásdit játszó, a gyülekezési törvénnyel csak visszaélni tudó náci Jobbikről meg pláne ne. Harmadrészt a jellemzően nyugdíjas Maszoposoktól légyszi ne várjuk már el, hogy 80 évesen forradalmat csinálnak bármilyen helyzetben. Öregek, tehát nem tudnak utcakőért lehajolni, és ráadásul egy olyan diktatúrában nevelkedtek, ahol pisszenni sem lehetett rendőr jelenlétében.

(Az ilyesmi történelem-ferdítések eredményeképpen lesz '56-ból is nyilaspuccs egyeseknél...)

Avatar 2011.01.12. 20:42:35

@lancelotbeka: A bűnözők nem kapnak semmilyen többletjogot, pont attól bűnözők, hogy szarnak a jogra. A rendőröknek viszont be kell tartani a jogot, még ha ez néha nehéz is, de őket éppen azért fizetik, hogy a szabályokat betartsák és betartassák.

És bármilyen furcsa, a rendőr sem mindig parancsot teljesít, illetve nem feltétlen úgy teljesíti a parancsot, ahogy azt elvárnák tőle. Pl. van, amikor saját bosszúját akarja kiélni, akár úgy, hogy brutálisan összeveri azokat, akikről azt feltételezi, hogy az őt molotovval és kockakövekkel dobálók közé tartozik, akár úgy hogy drogot rejt annak a cuccai közé, aki számon kérte rajta a kötelező eljárásrend betartását:
index.hu/belfold/2011/01/12/karterites_az_amfetaminnal_hamisan_vadolo_rendorok_miatt/

martinasz 2011.01.12. 20:44:03

Jó estét! Javaslom elolvasni az INDEX mai cikkét arról hogy hogy egy fiatal 11 év után pert nyert a rendőrség ellen! A rendőrök kábítószert tettek a holmijai közé aztán megtalálták....változnak az idők valóban nem egy tíz dollárost dugtak el a könyvespolcon!...utána meg vitassuk meg ezt a posztot!

Vu, de ja vu 2011.01.12. 20:47:14

Az én véleményem az, hogy abban van a hiba, aki azt hiszi, hogy a direkt erre a célra (is) létrehozott erőszakszervezet majd pont nem azt a hatalmat védi, amelyiktől a kenyeret kapja...

Régi és igaz mondás, hogy sz.rj oda, ahonnan eszel", no ez működik mindenhol...

Jelenleg van egy kormányunk, amelyik hál'Istennek mentes minden paranoiától, gondolom ezért hozta létre a TEK (Terror Elhárító Központ) nevű szervezetét, gyk: FRE, amiben némi érdeklődésre meg lehet tudni, hogy a legutolsó beosztású ember a közönséges járőr-nyomozó fizetésének hányszorosát kapja... gondolom azért, hogy ha "bármi történne", mindenáron a törvény szellemében járjon el...

És az is szerencse, hogy "itt mindenki hülye, csak én vagyok villamos":-(

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2011.01.12. 20:49:50

Respekt ezért a posztért.

Most tényleg lekevertél egyet a kettős mércének!

nu pagagyí 2011.01.12. 20:54:34

@renevol: Ők nem, csak az általuk felheccelt tömeg, a felbérelt szkínhed élcsapattal. A képviselő urak a buli alatt lapítottak, majd előpattantak mint a szabadság harcosai.

Mesterlövész 2011.01.12. 21:00:26

Már bocsánat, de a "szemkilövősök" mutassanak már egy képet akárkiről is, akinek kilőtték a szemét. A másik meg az, hogy a Novákpatkányét legszívesebben én lőném ki, és aki tör-zúz, azt meg nehogy már hagyják randalírozni a rendőrök, ha már van rendőrség. Talán otthon is lehet maradni a tisztelt "tüntetőknek".

Kandabula 2011.01.12. 21:05:37

@renevol: Kedves Revenol. Kérlek, magyarázd el nekem, hogy a Fidesznek miért kellett rendszeresen olyan helyeken gyűlésezni, amelyek a város rendjét zavarták. Miért nem lehetett volna jó egy stadion, a Népliget, vagy akár a Hűvösvölgyi Nagyrét? Miért várta az Astoria-rendezvényt követően Orbánt egy páncélozott autó? Miért? Tudott már valamit? Mitől félt? Hiszen párttársaival volt körülvéve. Válaszolok: megrendezte ezt a cirkuszt és a rendőrség kényszeresen fellépett. Az már más dolog, hogy egyes rendőrök visszaéltek a hatalmukkal. De az, hogy egy őrjöngő tömeg mit hoz ki egy szintén őrjöngésre hajlamos rendőrből, legyen a pszichológusok feladata.

Kandabula 2011.01.12. 21:08:54

Ledarálta a kötelezőt aztán elslisszolt, otthagyta tömegét.

renevol 2011.01.12. 21:58:30

@nu pagagyí: Nekem logikusabbnak tűnik ez a verzió:
Az akkori kormány ellen igen felpaprikázott volt a hangulat önmagában is, nem kellett ehhez semmilyen külső segítség. Ezt a kormány "önerőből" érte el. Az, hogy az akkori ellenzék és parlamenten kívüli csoportok ezt megpróbálták kihasználni és rádobtak egy lapáttal, az tény; viszont ez szerintem egyrészt érthető is, másrészt kifejezetten hasznos is lehetett a kormánybuktatás szempontjából (így is tizenvalahány százalékot kaptak a szocik...). Én a Fidesztől emlékeim szerint nem olvastam semmiféle erőszakos cselekedetekre való bátorítást. (Mint ahogy azt is egyértelművé tették 1-2 évvel később, hogy a Magyar Gárda nevű náci szervezetet is betiltják kormányra kerülésük esetén.)

Békés, és még soha nem látott kitartással szervezett tüntetéssorozat indult a kormány ellen - ami egy kifejezetten demokratikus fejlemény volt, függetlenül mindentől. Ebbe a politikai demósorozatba fejelt bele a Budaháziék-féle náci szkinhedcsapat. Hogy hívta-e, tolta-e őket valaki, nem tudjuk, de a kormányellenes tüntetésekre nyilván bárki elmehetett, így a terroristák is odakerülhettek bárki szervezése nélkül. A rendőrség korai bénázását én csak látszólagos bénázásnak tartom, és egyértelműen a Maszop stratégiáját véltem benne felfedezni: minél nagyobb a csetepaté, minél hosszabb ideig tart, minél több nácit mutatnak a tévék, annál jobban felejtik el az emberek, hogy a kormány ellen tüntessenek - pláne, hogy a médiákban ugye összemosták a nácikat a tüntetőkkel, ami soha nem nehéz. (Nézz meg bármilyen külföldi nagyobb, hosszabb tüntetést: hiába van kinn egymillió ember, azt a tízet fogják külön mutogatni, akik extrémek. Ugyanez van a melegfelvonulással is: az emberek azt hiszik a tévében látottak alapján, hogy a melegek azok transzvesztiták.) A stratégia lényege, hogy a kormányellenesség szép lassan egyenlő legyen a náciságga. "Vagy velünk, vagy velük." Ezt a nácis trükköt már párszor láthattunk MSZP-s válság esetén: bokros-tocsik alatt kizárólag SzabóAlbertéket mutogatta a kormánypárti sajtó; mikor Gyurcsány megpuccsolta az akkori miniszterelnököt és így hatalomra került, valahogy véletlenül pont akkor mutogatták a tévében naphosszat a zighejlező BácsfiDianát...

Szóval nekem az a gyanúm, az tűnik logikusabbnak, hogy a Maszop rendelte le a nácikat a tüntetőkhöz, és a Maszop rendelte el a rendőrök kezdeti bénázását (hiszen az ő belügyminiszterük volt épp a főnökük), hogy aztán jól oda lehetett csapni mindenkinek en bloc, meg lekordonozni az egész várost. Csak hogy ez már nem segített rajtuk.

Vu, de ja vu 2011.01.12. 22:13:08

@renevol: A "nemhivatalos média", azaz Wikileaks szerint a "csürhét" nem a kormánypárt rendelte meg...

Pár napja volt fenn néhány órára a hír...

Attól még persze lehet hamis és igaz is... biztosat max. a "csürhe" ill. a megrendelő tudna, de ugye ennek azóta sincs gazdája:-(

...nem úgy, mint a felgyújtott, összetört autóknak, kirakatoknak, pártszimpátiától függetlenül:-(

Rémlik nekem olyasmi is, hogy a '98-as Nagy Győzelem előtt már-már elviselhetetlen méreteket öltött a kézigránátos robbantgatás és már durrogtatós cselekmények sora... aminek aztán egy erős belügyér percek alatt véget vetett... gondolom azóta a robbantók is rendőrkézre kerültek... mert ha igen, igazán leközölhették volna...

val 2011.01.12. 22:19:57

"Novák Előd ellen viszont azért folyik jelenleg is büntetőeljárás – mentelmi jogát is felfüggesztették – mert ávósnak nevezett egy rendőrtisztet a 2006-os budapesti „sajnálatos” eseményekkel összefüggésben."

Mer' ő nááááci!

Táskás Tóni 2011.01.12. 22:40:00

@renevol: Az viszont tény, hogy Orbán és a fidesz vezetősége nagyon szívesen tartott beszédeket a szaros-hugyos Kossuth téri tüntetőknek és nem győzték hangsúlyozni az egy a tábor egy a zászló szlogent. Elég későn határolódtak el a gárdától és a mai napig a parlamentben ülő fidesz képviselő Wittner Mária folyamatosan részt vett a gárda rendezvényein és Orbán ezért egy szót sem szólt. A kordonokat pedig először a Parlament köré Orbánék rakták ki még 1998-2002 között. Pipa is voltam amikor a gyerekeimmel arra sétáltam, ezért emlékszem rá.

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2011.01.12. 23:02:46

Egymilliót ért Papp élete.

Budapest - Egymillió dollár, vagyis közel 212 millió forint. Ennyit ért Papp István élete az emberrablók számára, akik 3 hónapon keresztül tartották fogva Szudánban a magyar békefenntartót.

A rendőrség és a Szíjj ártó azt hazudta, nem fizettek érte.

Meddig tűrjük a szociknál is simlisebb, álszent bandát?

Amidazophen 2011.01.12. 23:11:29

Nem az a legfőbb kérdés, hogy a rendőrség antiszemita vagy rasszista. Fontosabb ennél, hogy hogyan kerülhetett egy maffiózó hajlamú rendőrtiszt a BM élére?

Tita nick 2011.01.12. 23:19:01

Egyébként simán ÁVH.

Kandabula 2011.01.13. 01:07:21

@renevol: most már semmi nem érdekes. Edd meg, amit főztetek.

Kandabula 2011.01.13. 01:09:02

@Tita nick: jó, hogy vagy. Tudod mit beszélsz, vagy csak úgy...

pyromaster 2011.01.13. 02:47:55

Mennyi ostoba magyar semmirekello! Sirankoztok abban a pusztulat orszagban es jobbos-balos is csak azt lesi, hogy nem kell dolgoznia. Inkabb dolgoznatok, vilag lustai, ahelyett, hogy ki ki a sajat gazdaja talpat nyalogatja napszamba es kiloknetek magatok kozul a sopredeket. Szerencsetlen rabszolgak....

kpityu2 2011.01.13. 06:11:39

Ilyesmiről mindig egy jelenet jut eszembe a Dilizsaruk sorozatból: - A kölyökre horogkereszt van tetoválva! Mit várt: elénekli az Ebony and Ivory-t?
Szóval ha valaki állatbefogónak megy, az ne háborogjon ha rávicsorog a jószág. A rendőrség picsogása csak a pitiánerségüket és pszichológiai alkalmatlanságukat bizonyítja.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2011.01.13. 09:06:39

@imperial: A poszt nem a tetlegességről szól, de gondolom ezt te direkt értetted félre. Én az uszítók rendszeres bírósági diadalmenetére gondoltam, név szerint pl. Hegedűs Lórántra.
süti beállítások módosítása