Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A külföld növekvő ellenszenve

2011.05.07. 20:37 | Proszektura | 151 komment

Azt írja az újság, Lujza, a rendvédelmi dolgozók tüntetésével összefüggésben, hogy „Sokat nem kellett várni a névcserére. Évekig Gyurcsány Ferencet gyalázták nap mint nap, tegnap már azt kiabálták a Parlament előtt: „Orbán takarodj!”.”

Mindehhez nem is titkolt megelégedéssel és kárörömmel még hozzáfűzi. „És áttörték a parlamenti kordont, és füstbe borult a belváros – megint.”

Már az írás címe is árulkodó: 'Máris eljött az Orbán takarodj!'

http://nol.hu/lap/20110507-takarodj_

(Érdekes volna persze azt is tudni, kik is akarták Orbánt elzavarni és kik randalíroztak? Nem lehetséges, hogy esetleg az ott szintén jelenlévő Eszes Tamás úr eszmetársai?)

És miután „A szerk.” szignóból megállapíthatóan nem is titkoltan szerkesztőségi cikkről van szó, különösen meglepő az írás befejező mondata, amely úgy kezdődik, hogy „A külföld… növekvő ellenszenvvel nézi a Fidesz magyar „forradalmát”

Elképzelem, amint ez az izé, ez a Mr. Külföld, mogorván összevonja szemöldökét és fejét csóválva, esetleg néhány körmös kíséretében ráripakodik a Fidesz elnökére, Orbán fiam, azonnal hozd ki az ellenőrződet!

Tényleg ott főzték ki ezt a tisztességtelen süketelést a legkedveltebb napilapunk szerkesztőségében? És ők elhiszik, hogy mi elhisszük, miszerint valóban létezik valamiféle egységes Külföld, méghozzá a Fidesz elleni egységes növekvő ellenszenvvel?

Érdekes kérdés persze az is, hogy a szerkesztőség szerint ez a Külföld mit gondol mondjuk az MSZP-ről? Őket növekvő rokonszenvvel szemléli?

Nem lehet az, hogy a NOL számára az a bizonyos Külföld olyan személyek véleményét jelenti, mint Daniel Cohn-Bendit, vagy Werner Hoyer, a német külügyminisztérium államminisztere?Tetszik, nem tetszik, ott a szerkesztőségben, szerintem bizony várni kell még arra az annyira áhított „névcserére”, vagyis igen sok hülyeséget el kell még Orbán Viktornak követnie ahhoz, hogy olyan mérvű ellenszenv övezze, mint Gyurcsányt.

Addig viszont a magam részéről növekvő ellenszenvvel figyelem a Népszabadság ilyen és ehhez hasonló mesterkedéseit. A majdnem csak részleges magyar sajtószabadság nagyobb dicsőségére.

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr472885826

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Nyugdíjas-felajánlás, feltételekkel 2011.05.08. 10:20:46

Hetvenhét éves nyugdíjas édesanyám ma reggel, a Budapest–Leányfalu Volánbusz viszonylat szolgáltatásait az állam kegyelméből egyelőre térítésmentesen élvező utasként, valahol Budakalász magasságában, a következő ötlettel hívott föl. Mobiltelefono...

Trackback: Para-Kovács Imre: Megint jobb lett! 2011.05.07. 22:34:18

A Moszkva tér nem a szocializmust juttatja az oroszok eszébe....

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lamed 2011.05.08. 08:29:28

@waszabi: Milyen érdekes, hogy a nagy büdös magyar önérzet annyira nehezen viselte az őszödi beszédet, hogy egyszerűen muszáj volt szétverni a várost heteken keresztül, míg Orbán folyamatos hazudozása nem vált ki ilyen indulatokat. Hogy lehet ez? Csak nem Orbán szervezte korábban a csőcselék gyújtogatásait?

lamed 2011.05.08. 08:32:43

@igényes: Vagy Fidesz párttag, vagy HT magyar, mert ezek ideológiailag képzettebbek, alkalmasabbak az ország ügyeit intézni.

igényes 2011.05.08. 08:34:07

A 16%-os szja győztese Csányi a 35 milliárdos tiszta haszonnal.

1. Csányi 35 milliárd
2. .......? 34 milliárd
2. .......? 34 milliárd
2. .......? 34 milliárd

midnight coder 2011.05.08. 08:34:48

Az a bizonyos külföld Izrael és vidéke (Németország). És az nem tetszik neki, hogy Orbán nem árulja akciós áron leértékelve a hazát mint Gyurcsányék. Persze hogy ellenszenves nekik.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 08:36:38

@igényes: bocs, de szerintem Csányi nem keresett 35 milliárdot, csak az OTP részvény árfolyama visszakúszott a válság előtti szint felére, így személyes pakettje is felértékelődött. A válság előtt 10e körül ment egy részvény, a válság után 1600-ig esett, most 6e körül van. 2008-ban emiatt 50milliárddal csökkent a vagyona, tehát még mínuszban van:) Forint, jövedelem akkor lenne belőle, ha adott pillanatban eladná.

igényes 2011.05.08. 08:39:36

A 16%-os szja győztessei:

1. Csányi 35 milliárd
2. .......? 34 milliárd
3. .......? 33 milliárd
4. .......? 32 milliárd
5. .......? 31 milliárd
6. .......? 30 milliárd
.
.
.
.
.
.
.
.
.
100. Szijjártó? 2 milliárd?

Hová teszik az extra pénzt? Várjuk már nagyon a munkahelyteremtéseket, mert ugye a 16% célja ez volt. Ja, hogy az OTP-től elküldenek és nem felvesznek dolgozókat!

lamed 2011.05.08. 08:45:23

@midnight coder: Éppen hogy Orbán árulja akciós áron a magyar munkaerőt például Németországnak. Azért nem csatlakozott az EU paktumhoz sem. Ez nagyon tetszik a külföldi nagytőkének, még Kína is itt épít Huawei-rabszolgatelepet. Akik tiltakoztak ellene (például a Luxemburgi külügyminiszter) azok éppen nem ebből a körből kerülnek ki.

igényes 2011.05.08. 08:45:29

@waszabi:

Keresett!

A Napi Gazdaság 100 leggazdagabb 2011 című kiadványa szerint a száz legtehetősebb hazai vállalkozó teljes vagyona körülbelül 2116 milliárd forint, ami 228 milliárdos növekedés egy év alatt

Megelőzte a leggazdagabbak között Demján Sándor korábbi listavezetőt Csányi Sándor. Az OTP elnök-vezérigazgatója a Napi Gazdaság kiadványa szerint 155 milliárd forintnyi vagyon tudhat magáénak, míg a Trigranit ingatlanfejlesztő tulajdonosa 140 milliárdot. A helycsere annak köszönhető, hogy az ingatlanpiac mélyrepülése miatt Demján vagyona 10 milliárddal apad, míg az OTP Bank részvényeinek erősödésének is köszönhetően Csányi 35 milliárd forintot keresett.

Alig változik az élmezőny

A leggazdagabbak nagy részét már évek óta az élmezőnyben találjuk. Az idei első hét helyezett már 2002-ben is ott volt a Top 10-ben. Csak akkor még szerényebb összegekkel. Majd egy évtizede még a 120 milliárd forinttal most harmadik Várszegi Gábor, a Fotex alapítója volt az első 40 milliárddal. Őt a most 75 milliárddal 6. Széles Gábor gyáriparos médiavállalkozó követte, akkor még „csak" 32 milliárddal. Demján akkori 30 milliárdja a harmadik helyre volt elég, Csányi a 9. volt 15 milliárddal.

lamed 2011.05.08. 08:52:54

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/dollarmilliomosokban_lekorozzuk_a_regiot.482330.html

"Dollármilliomosokban lekörözzük a régiót. A felmérés szerint összesen 9600 dollármilliomos él Magyarországon, ennél több a régióban csak Csehországban (12 600), de például Szlovákiában mindössze 2800 akad. A dollármilliomosok tekintetében még a négyszer nagyobb lélekszámú Lengyelország sem versenyezhet velünk, ahol 8800 hasonló vagyonú ember él."

Hát ez nagyszerű hír. Szétszakad az ország iszonyú gazdag felső rétegre, és elszegényedett nyomorult tömegekre.

"Lengyelország sem versenyezhet velünk..." Ki az a "velünk"?? A cikkíró is a milliárdosok közé tartozik? Vagy nekem is örülnöm kellene, hogy Csányinak ekkora a vagyona?

Mr. Waszabi 2011.05.08. 08:56:10

@lamed: lássuk más megvilágításban:
Orbán egy arrogáns barom, aki 12év óta szítja a nyugtalanságot az ország lakói között. Sikerrel.
Előtte nem volt ekkora ellentét a két oldal között. Tehát aki, erre képes, pusztán saját ambíciója miatt, annak már bagatell, hogy széttöreti a várost a csőcselékkel.
Annak idején Boross Péter is bepróbálkozott ezzel a trükkkel, csak ő lebukott.

De, ahogy látom, Viktorék visszaélnek ezzel, mindent megtesznek, hogy fölébresszék az alvó oroszlánt.
Az öszödi beszéd felháborított? Pedig beismerő volt.
A most el nem hangzó felcsúti nem hiányzik? Nekem nagyon.
Ti. azért hazudnak egyre nagyobbakat, meg keverik a szart, mert be kéne ismerniük, amit nem szeretnének. Mint egy gyerek:) Elhiszem, hogy kellemetlen, ha kiderül, hogy ők se különbek a deákné vásznánál, de ez úgyis kiderül, előbb vagy utóbb.
Egyébként Sztalinra hajaz a fiú, az volt ilyen sunyi és gátlástalan. Kb azt várhatod tőle, majd csak figyeld.

midnight coder 2011.05.08. 09:05:03

@lamed: Az EU paktum pont a gazdag tagországoknak kedvezett volna. Minden melóhely amit ide tudunk hozni az országba igencsak hasznos, a magyar munkaerőt hozza jobb helyzetbe. Ennek az országnak az egyetlen felemelkedési lehetősége a munka. És az a legszarabb, ha állam bácsi hitelből fizet szép magas szociális kiadásokat, nyugdíjakat, segílykét. Persze, az átlag MSZP szavazónak ez az ideális, a gond csak az hogy egyszer csak elfogy a hitel. Ezért kellett Fletónak lelépnie, ezért jött Libajnai aki visszavonta az osztogatások jó részét. De ebből még nem lesz GDP. Persze jobb egy hazai vállalkozás mint egy betelepült multi, de a jelen helyzetben mindkettő kell mint egy falat kenyér.

Ehhez pedig mozgástér kell, amit pedig - hála az elmúlt 8 év elkúrásainak - csak olyan intézkedésekkel lehet megtenni ami bizony sok mindenkinek nem fog tetszeni. Akár a manyugok államosításáról akár az EU paktumról van szó.

lamed 2011.05.08. 09:07:37

@waszabi: Biztos vagyok benne, hogy egyszer majd szerepelni fog Orbán ellen ez is a vádpontok között a bíróság előtt. Mint ahogy a magántulajdon erőszakos elrablása is a manyupokból. Most Orbán és bandája érinthetetlen, de nem lesz ez mindig így.

midnight coder 2011.05.08. 09:08:38

@waszabi: Ugyan már. Az ellentét kb. azóta létezi hogy Gyurcsányék jogelődjei magukhoz ragadták a hatalmat a kékcédulás választásokon, illetve hogy Kádárék 56-ban behívták az oroszokat. És bizony a vörösnácik ahogy 45 után fikázták az akkori jobboldal vezéralakjait ahogy a mostani vörösnácik fikázták anno Antallt és fikázzák most Orbánt. És a kicsi vörösnácik ugyanúgy fikáznának bárkit, aki a jobboldal élén van, feltéve ha az markánsak képviseli a jobboldal, és vele az ország érdekeit. A másik oldalon pedig az egekbe emelnek olyan országpusztító férgeket mint a Fletó vagy a Megyó.

midnight coder 2011.05.08. 09:10:40

@lamed: Remélem, hogy egyszer ennek a magyupos gazemberségnek a kiötlője fog szerepelni a vádlottak padján. Mert az hogy Gipsz Jakab TB befizetéseit eltérítik mindenféle kétes pénzügyi szervezetekhez, az így kieső összeget pedig állam bácsi hitelből nyomja vissza a felosztó-kirovó rendszerbe szvsz bőven kimeríti a hűtlen kezelés fogalmát.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 09:11:51

@igényes: vazze, ha a házad 2008-ban leértékelődött 30 milláról 18-ra, majd 2010-ben vissza 25-re, de egyik alkalommal se adtad el, nos, mennyit is vesztettél vagy kerestél? Semennyit, mert nem adtad el, benne laksz.
Az idézetedben is az áll, hogy a részvényei értéke változott.
A csúsztatás ott van, hogy nem nézi a cikk írója, hogy korábban mennyivel értékelődött le. Ez nem politikai kérdés, csak pontosság kérdése.
Arról megfeledkeznek sokan, hogy Csányi az elmúlt 3 évben szép sorban a vagyonából felvásárolta külföldiek kezéből a hungaricumnak tekintett, nehéz helyzetbe került magyar cégeket: Pick, Herz, Gyulai húskombinát,hogy csak a legnagyobbakat említsem. Ezek nem zártak be, ugye? Tette ezt a válság idején megcsappant vagyonából. Ő így magyar. Még javíthatna ugyan a magyar disznó felvásárlásán szlovák helyett, remélem megteszi ezt is.
Nem mindenki az, aminek látszik, és még kevésbé, aminek láttatni akarják súlytalan emberek. A tettek számítanak, nem a duma.

Lutetia 2011.05.08. 09:14:59

Néhány napja az egyik párizsi egyetemen bemutattak egy kollégának, aki azonnal nekem szegezte: "Magyarországról jött? Hát az valami borzalom, ami mostanában ott történik! Meg vagyunk döbbenve!"
Érdekes, olyannal nem találkoztam, aki azt mondta volna, hogy örömmel látja, hogy végre megfelelő pályára került Magyarország.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 09:15:26

@midnight coder: Orbán a legnagyobb kommunista Rákosi óta ebben az országban. Ez van sajnos, akármennyire is nem tetszik.
Gondolom Kádárt azért kellett kihantolni, hogy ne gerjesszen 4,9 erősségű rengéseket Farkasréten, miközben forog a sírjában Orbán ténykedései miatt:) Pedig az se volt makulátlan...

lamed 2011.05.08. 09:16:31

@midnight coder: Azt kellene eldönteni, hogy mi a cél, és mi az eszköz? Szerintem a cél az, hogy a széles tömegek jól éljenek, ehhez eszköz lehet a munkahely, az állam stb. De nem fordítva. 50ezer Ft-os bérért ázsiai munkakörülmények között nem érdemes dolgozni. Az nem igaz, hogy még ez is jobb, mint a semmi. Ennyiért ne dolgozzon senki. A munkának az EGYETLEN értelme a munkavállaló jóléte, semmi más. Ha nem eredményezi ezt, ha valaki csak azért dolgozik, hogy másnap ismét dolgozhasson, annak semmi értelme. És az EU-ból meg a paktumból kimaradt kis országokat kihasználják egymás ellen, a versenyképesség azt jelenti, hogy egyre inkább egymás alá ígérnek, amíg el nem érik a kínai munkakörülményeket. Ha most nálunk "versenyképesebbek" a bérek és a munkakörülmények, akkor jövőre más alánk ígér, aztán mi még az alá és így tovább. Ez zsákutca.

bebe tv 2011.05.08. 09:17:48

@Goompah: Ha a rendvédelmisek a saját tüntetésükön nem képesek rendet tartani, akkor hogyan lennének képesek az országban rendet tartani?

Na már bocsi, de úgy veszem észre a gondolkodás nem tartozik az erősségeid közé. A tüntető rendvédelmisek ugyebár szabad idejükben voltak tüntetni, de facto ugyan olyan státuszban vettek részt a demonstráción mint bármelyik civil. Az ugyebár nem derült ki, hogy az ő demonstrációjukat is biztosította-e szolgálatban lévő rendőrség. Csak feltételezem, hogy a kapitányság úgy vélte, hogy nem kell őket biztosítani mivel maguk is a rendvédelem tagjai.
Ebben az esetben a kirívó esetek mint zászlóégetés beszüntetése, a tettes kiderítése, elővezetése a szolgálatban levő demonstrációt biztosító rendőrség feladata lett volna, nem a tüntető szabadnapos rendőröké.
Ennek ismeretében lehet, hogy épp a zászlóégetés volt
ellenük a provokáció, hogy avatkozzanak ők be, hogy kitörhessen a balhé. Nem gondolod? Mert akkor a paprika jancsi véderő néhány tagja a bohóc ruhájában mi a frászt keresett ott? Még az is lehetséges, hogy a zászló égetéssel Pintér elvtárs máris megtalálta az okot arra, hogy többet ne tudjanak tüntetni az emberei. Erre mit lépsz nagyokos?

midnight coder 2011.05.08. 09:18:35

@Lutetia: Gondolom ő is KGB által támogatott kis nyugati vörösnácik egyike lehetett. Anno jó sok pénzt költöttek erre is.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 09:20:08

@midnight coder: az én országomat jelenleg az Orbán,Matolcsy,Lázár,Szíjjártó férgek pusztítják épp. Ezek az agyat és a lelket rágják, ami veszélyesebb. Ellenanyag termelődése megindult az elgyötört testben, a többit elvégzi az immunrendszer:)

midnight coder 2011.05.08. 09:21:13

@waszabi: Te kevered a komcsikat az antiliberálisokkal.
Mondjuk nem csoda - igazából a baloldal ma európában, és pláne nálunk gyakorlatilag értelmezhetetlen. A legnagyobb európai baloldali pártok sem igazán tekinthetők baloldalinek, inkább valamiféle populista-osztogató néphülyítő szervezetnek. Innentől kezdve baloldalról nézve kommunista az akire mondjuk.

midnight coder 2011.05.08. 09:22:45

@waszabi: Az agyat és a lelket már elpusztították a komcsik a gengszterváltás előtt. Ha nem így lenne, nem lett volna már három ballibes kormányunk, és kb. ott tartanánk ahol Szlovénia.

lamed 2011.05.08. 09:24:12

@midnight coder: Ez alatt Orbánt érted? Mert 98 januárjában lépett életbe a manyup rendszer, Orbán pedig azon a tavaszon lett miniszterelnök, vagyis gyakorlatilag ő indította igazán be. Akkor az induláskor még következmények nélkül felszámolhatta volna a manyup rendszert, erre akkor kiváló lehetősége lett volna, de ehelyett habozás nélkül továbbvitte. Megvárta amíg tele lett a kassza, aztán lerabolta egy pillanattal az előtt, mikor már kifizetésekre (és ezáltal az állami rendszer tehermentesítésére) került volna sor.

midnight coder 2011.05.08. 09:28:11

@lamed: Fordítva ülsz a lovon. Nézd meg a kicsi kínaiakat. 30 éve tömegesen haltak éhen, az országuk egy vicc volt. Ma ehhez képest egyes vidékeken már élnek úgy ahogy mi, de még mindig elég szarul él az átlagpolgár. De az országuk az ipari világ egyik vezető hatalma. 10 év múlva ők lesznek a világ vezető ipari hatalma, és az átlagpolgár lényegesen jobban él majd mint mi. 20 év múlva pedig európa (és nem mi, de Pl. a németek is) úgy fog tekinteni a kicsi kínaiakra mint mi anno a Bécsi út túloldalára.
Ezt az utat már Japán végigjátszotta, csak Kína sokkal nagyobb tétekben játszik. De japán felemelkedésének árát is csúnyán megfizette Pl. az amcsi autóipar - de ez semmi Kínához képest.

Hosszú távon az nyer, aki tovább lát az orránál.

Link Elek 2011.05.08. 09:28:42

Hülye fideszesek! Fideszes hülyék!
Hülye fideszesek! Fideszes hülyék!
Hülye fideszesek! Fideszes hülyék!
Hülye fideszesek! Fideszes hülyék!
Hülye fideszesek! Fideszes hülyék!

Ni! Ni! Ni! Ni! Ni!
Ni! Ni! Ni! Ni! Ni!
Ni! Ni! Ni! Ni! Ni!
Ni! Ni! Ni! Ni! Ni!
Ni! Ni! Ni! Ni! Ni!
Ni! Ni! Ni! Ni! Ni!

igényes 2011.05.08. 09:31:05

@waszabi: A veszteséget bizony le lehet írni folyamatosan, gondolom én! A következő években a nyereségből leírható, nem?

Mr. Waszabi 2011.05.08. 09:32:36

Megint az összefogás hiánya. A volt kelet eu blokk országaiban hasonlóak a bérek, az árak, a termelékenység és a problémák is.
Tudnának olcsón, versenyképesen termelni, s a saját paiacaikon értékesíteni az olcsóbban előállított terméket. Kurva nehéz úgy meggazdagodni egy szegény országnak, hogy közben mindent a fejlett országoktól vesz , ottani árakon. Jó ötlet volt egy ilyen gazdasági blokk létrehozása pár éve, nem tudom miért nem valósult meg. Együtt többre mennénk és ma már nem cucalista minőséget állítanak elő egyik országban sem, tehát nem lenne KGST szaga. Ha a lakosságot összeadjuk, ki jön egy 80 milliós piac. Az hozna fellendülést bármilyen területen: ipar, mezőgazdaság/élelmiszeripar és turizmus is.

midnight coder 2011.05.08. 09:33:32

@lamed: A manyup még Bokrosék műve volt. Az tény hogy hülyeség volt akkor nem leállítani, de 98-ban még volt pénz efféle luxusberuházásokra - 98 és 2002 között így is csökkent a GDP arányos államadósság.

A learatást pedig te se gondolhatod komolyan. Annak a pénznek minden egyes fillére ott van az államadósságban. Ami azt jelenti, hogy lényegében arról van szó hogy felvettek egy rakás pénzt a nevedben, ezt betették egy bankba, és annak a kamatai azok amik "levennék a terhet" állam bácsi válláról. Miközben persze fizetheti a kamatot a felvett hitel után.

lamed 2011.05.08. 09:37:36

@midnight coder: Csakhogy amíg Kínában a nyomorszintről fejlődnek folyamatosan felfelé, addig nálunk egy zuhanáshoz kellene tapsolni, azzal az ígérettel, hogy majd esetleg évtizedek múlva (amit meg sem élek majd) talán jobb lesz. Vagy nem. Addig pedig folyamatos szívás. Ilyen ígéretekkel tele a padlás. Engem nem érdekel, hogy 50 év múlva mi lesz, nekem egy életem van, és az most van. És nem úgy tűnik, hogy Orbán intézkedései felfelé ívelő pályára állítanák a tömegek életszínvonalát. Ráadásul az ilyen Lázár Jani féle taplókkal Orbán még hecceli is a csórókat.

Müller őrmester 2011.05.08. 09:39:24

Ha valaki objektíven szemléli a dolgokat, és eldönti mi igaz és mi nem igaz, amit Magyaroszágról írnak külföndön, az elgondolkozhat, hogy igaz és mi nem, amit Afganisztánról,Irakról,Iránról,Libiáról stb ír a nemzetközi sajtó.

midnight coder 2011.05.08. 09:39:58

@waszabi: Efféle egységet nehéz létrehozni. Az EU is ezért kudarc. Különféle fejlettségű, különféle érdekekkel rendelkező, egymással versenyző országok nem igazán tudnak tartós szövetséget létrehozni. Ehhez az önállóságuk feladása kell(ene). Az USA, Kína tud fellépni mint egységes ország. Az EU nem. Az EU-n belül egy régió pedig végképp szart sem ér.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 09:43:57

@igényes: nem tudom pontosan, hogyan könyvelik az értékpapírok árfolyamveszteségét/nyereségét, de szerintem a vagyonban mutatják ki.
Mint magán ember az értékpapírjaim árfolyamának változása után nem kell adót fizetnem, csak ha értékesítés során nyereségem lesz belőle az adóévben.
Dr. Selmeczi is azért hazudott orbitálisat az eltőzsdézett nyugdíjvagyonról, mert a portfóliókat nem értékesítették a pénztárak, hanem tartották s azok visszanyerték értéküket 2009-ben, tavalyra meg meg is haladták a 2008 előttit. Csak az OTP veszített 25%-ot, mert ők pont 2008-ban vezették be a 40% részvényt tartalmazó nyugdíjportfóliót, míg a többi pénztár csak 2009-től.

lamed 2011.05.08. 09:44:58

@midnight coder: Pontosan a sehová sem vezető, egymással való versengés csökkentése céljából kellene feladni a függetlenséget, és kellene egy egységes EU-t létrehozni. Ennek egy nagyon jelentős állomása az EU paktum. Sok ország megértette ezt, és csatlakozott, de Orbán nem értette meg sajnos, és kimaradunk ebből is.

igényes 2011.05.08. 09:47:23

@waszabi: Igen, ezt én is így tudom.

midnight coder 2011.05.08. 09:48:15

@lamed: Mi a cuculizmus egyik kirakatországa voltunk. Mi viszonylag jól éltünk, de ez egy Moszkvában hozott döntés következménye volt, és nem a mi érdemünk. Illetve annyiban igen, hogy 56 után nem akartak az elvtársak további zűröket az ablakban.
Aztán a gengszterváltás után volt egy szép nagy zuhanás, ami kb. Bokrosék idején érte el a mélypontját, és onnan kezdtünk el felfelé kapaszkodni. Ez tartott úgy 2002-ig. Utoljára akkor állt úgy az ország hogy ahogy éltünk az megalapozott volt. Utána Megyóék majd Fletóék szépen hitelből építették fel a nagy a jólétet. Csakhogy, a hitel elfogyott, Fletónak mennie is kellett, az adósság a kamatokkal itt maradt a nyakunkon, ahogy az önkormányzatok tartozásai (ezek is kénytelenek voltak felélni a vagyonukat, majd hiteleket felvenni, mivel a kötelezettségek adottak voltak, de mögötte nem volt pénz amiből finanszírozták volna), és a lakossági devizahitelek is. Az aki azt hiszi, hogy ezt az egészet az ő életszínvonala megúszhatja csökkenés nélkül, úgy hogy nem kivándorol ki külföldre, nos finoman szólva kissé naiv.

ikszel 2011.05.08. 09:49:00

Horváth Tihamér elnök, Széchenyi Gazdaságfejlesztő Társaság: "Ha van 300-400 ezer magyar vállalkozó, aki erre képes, az pedig egymillió embert érint, mert mindenkinek van édesapja, gyereke, és ha az egymilliót beszorzom a kétmillió forinttal, akkor az kétezer millió. Hát, erről lenne szó."

LoL, így számolnak a gazdaságfejlesztők :)

gorcsev54 2011.05.08. 09:50:37

@SzaGyu: "Most itt van a nyakunkon egy zsák rothadt narancs.
Csak az a kérdés, hogy kiválogassuk, vagy kidobjuk az egészet úgy, ahogy van." Szerintem ez nem kérdés!

midnight coder 2011.05.08. 09:50:59

@lamed: Nem. Ez a paktum az erőseket erősítette volna, a gyengék meg szívnak mit a torkosborz. Az önállóságot akkor lehet feladni, ha kapsz valamit érte. Pl. közös gazdaság, közös szociális rendszer, közös államadósság. Nos, kétlem hogy a franciák és a németek nagyon tapsikolva fogadnák az ötletet. Addig viszont bizony mindenkinek ki kell állnia az érdekeiért.

midnight coder 2011.05.08. 09:52:40

@midnight coder: Ps. Mi még a közös valutát sem kaptuk meg, mint Pl. a görögök akik szintén fényévekre voltak a feltételek teljesítésétől. Az persze megint más kérdés, hogy mennyire lenne jó nekünk ez a közös valuta, de szépen mutatja hogy mennyire pofára mennek a dolgok az EU-ban.

sterimar 2011.05.08. 09:54:45

@igényes: 16% szja csak ettől az évtől van, okoska.

sterimar 2011.05.08. 09:56:49

@kirsten: "az ország nagy részének nagyon elege van "

Sokan vagytok, de nem elegen.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 09:58:06

@midnight coder: emennek van történelmi alapja, évszázadokig működött kisebb nagyobb hézagokkal. Ha megfigyeled , a pozíciónk elég jó ebben a régióban, mert nettó befektetők a magyar cégek. Régi szabály, hogy polgár a polgárhoz m, paraszt a paraszthoz való.
Ha ezt nem lehet összehozni pár ország között, akkor mit lehet? Semmit. Akarat és belátás kérdése, hogy mi történik.
A nem akarás önmagában kevés a megélhetéshez, abból nem lesz semmi. Lehet álmodozni nagy magyarországról meg egyéb irreális eképzelésekről, de látni kell, hogy se kellő saját tőke, se saját technológia nincs ebben az országokban. Ahhoz hogy nagy legyen, nettó exportőrnek kellene lennie, de nincs olyan terméke, ásványa ami ezt lehetővé tenné. A mezőgazdaság az egyetlen, de azt szétbaszták az elmúlt 20 évben, nem törődtek vele. A nemzetközi élelmiszerpiacon évek óta felfelé mennek az árak. A mi mezőgazdaságunk pont akkora sorvad el, mire exportálni lehetne jó áron.
Ha megépítenék a víztározókat és némi csatorna rendszert, lehetne öntözéses műveléssel királyoknak lennünk 5 év múlva.
A spanyoloknak sincs öntözésük, vizük sincs és ott már sivatagosodik az éghajlat, nem terem meg a búza pl. A lehetőségünk adott, csak az nem látja, akinek kéne.

Az alapállás az, hogy a nyugat-európaiak megcsinálták a maguk közösségét, amivel szemben a kivül maradt egyes országok versenyhátrányban vannak mindenképp. Tehát ez kényszer, nem kedv kérdése, ezt kéne látni. Szél ellen lehet hugyozni, csak nem érdemes.

sterimar 2011.05.08. 10:01:29

@lamed: "magántulajdon erőszakos elrablása"
Igen, ezt a komcsik csinálták 1949-ben. A maszop barátai.

midnight coder 2011.05.08. 10:01:35

@waszabi: Ebben kétségtelenül van valami, csak ezen a régión belül is - pont a hasonló helyzet miatt - elég nagyok az ellentétek. Nagyon nem mindegy hogy teszem azt egy Audi vagy egy másik cég hova épít gyárat.

midnight coder 2011.05.08. 10:02:45

@sterimar: nem elvbarátai, csak jogelődjei. Elveik már rég nincsenek.

sterimar 2011.05.08. 10:13:18

@lamed: "Az nem igaz, hogy még ez is jobb, mint a semmi. Ennyiért ne dolgozzon senki."

Igazad van, haljon éhen.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2011.05.08. 10:19:20

Kivancsi vagyok mikor kezdik illegitimezni a mostani kormanynak nevezett bioszavazo gepezetet.

vizesnyolcas 2011.05.08. 10:19:48

Az volt már valamelyik kommentben, hogy OV bedöntötte a forintot?
Amúgy lehet,hogy tényleg sok mindenben igazodni kellene a külföldhöz. - Például az USA egyes államaiban az antiszociálisan viselkedők alkarjába beültetnek egy kis bigyót, amitől az illető 8-10 évig steril lesz. (A 70-es évekig volt ilyen Svédországban, de ott a sterilizálás végleges volt.)

Mr. Waszabi 2011.05.08. 10:22:21

@midnight coder: pontsítok: nem a nagy jólétet emelték, csak mintegy 700 ezer közalkalmazott bérét és milliónyi nyugdíjat rendeztek. 2002-ben 15 év munkaviszonnyal tanár, nővér bruttó 35 körül keresett. Az emeléssel lett 65, a diplomás minimálbér bevezetésével meg 110. A nyugdíjak szintén a béka segge alatt voltak. Összehasonlításképpen akkor a piaci bérek br 100 körül voltak már egy callcenterben is, ami ugye nem egy kvalikfikált munka.
Nem lehet azt mondani, hogy nem kellett volna emelni, hisz nyomorogtak azok az emberek. Az emelés mértékét lehetett volna elnyújtani több évre, ügyelve, hogy az államháztartás egyensúlya ne boruljon meg. De akkor is sok embernek gondot okozott volna, ha kevesebbet emelnek, ezt azért látni kell.
Mindezt azért mondom, mert innen nézve túl könnyen vagdalkoznak sokan azzal, hogy Megyó hogy kúrta el a pénzt. Abból a pénzből emberek éltek(túl). Szomszédok, rokonok, ismerősök, gyerek tanárai, orvosa. Kicsit normálisabban kéne hozzáállni ezekhez a problémákhoz, itt nem személytelen pénzhegyről van szó.

Pajtás 2011.05.08. 10:23:00

de szar poszt istenem. hozd ki az ellenőrződet. fogalma sincs a poszt írónak mi az hogy külföld? a belföld szót ismered?

sterimar 2011.05.08. 10:24:08

@vizesnyolcas:Nem OV döntötte be a forintot, hanem Gyurcsány és haverjai. Emlékszünk ugye, amikor 310 forint körül járt? Ez nem a kormányváltás után történt, nézz utána mikor pontosan.

midnight coder 2011.05.08. 10:28:10

@waszabi: Aligha - OVI-ék egyetlen igazán szar húzása a minimálbér 40 ezerre emelése volt.

>Nem lehet azt mondani, hogy nem kellett volna >emelni, hisz nyomorogtak azok az emberek.
De. Ha én a nevedben felveszek tízmillió forintot és adok neked belőle 5 évig havi kétmilliót akkor jót teszek veled ?

Mr. Waszabi 2011.05.08. 10:38:38

Ami még említést érdemel, az a lakásprogram teljes hiánya, nemcsak 1990 és 2002 között, de előtte is.
Érthető, hogy sokan szeretettek volna saját lakáshoz jutni vagy házat építeni, normális emberi igény ez.
Megyónak azt rovom fel, hogy fellazította az eredeti, új lakás építésre ösztönző törvényt és ezzel ingatlan spekulációt gerjesztett az országban. Ezen viszont balos, jobbos egyaránt megszedte magát. Orbán egyetlen becsületes húzása az új lakásépítési program volt, kiskapuk nélkül, kár volt elbaszni.
Ott is a mohóság mutatkozott meg. Amíg csak az FHB forint hitelét értékesíthették a bankok, addig volt egyensúly. Amikor deviza alapon kezdtek azzal konkurrálni, akkor kezdődött az eladósodás. Azt most sem értem, hogy ha az MNB tudta ennek veszélyeit - márpedig többször felhívták erre a figyelmet - és cselekvési jogköre is volt, akkor miért csak tavaly kezdtek intézkedni, miért nem 6 évvel vagy 3 évvel ezelőtt? Járai és Simor voltak elnökök ezalatt, tehát jobb és bal is, s egyik se tett semmit. Sok mindenkinek van itt felelőssége, nem lehet egy oldalra kenni a hibákat.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.05.08. 10:42:02

@midnight coder: Te komolyan is gondolod amiket leírsz, vagy csak kiszakadnak belőled a baromságok. Nem tudom ki ígérte a választási kampányában folyamatosan, hogy nem lesznek megszorítások, a népet nem lehet tovább terhelni.... Azóta sincsenek megszorítások, áh dehogy... Csak egy országot (pontosabban a Fideszes részét) néznek hülyének. A Tarlós azért akar új adókat bevezetni Budapesten , mert az nem megszorítás, ugye? A benzin ára nálunk akkor is felfelé megy, ha a világpiacon csökken az olaj ára, és a dollár tavaly volt utoljára ilyen gyenge a Forinthoz képest. De természetesen ez sem megszorítás, mint ahogy az élelmiszerek árának folyamtos emelkedése sem. Neked nagyon jó lehet most. Egy ország szív a Fidesz és Orbán Viktor balfaszkodása miatt de neked ez jó. Örülök, hogy neked legalább jó, mert a többségnek nem.

Pedró27 2011.05.08. 10:42:42

@Goompah: "Azt azért el kell ismerni, hogy - bár minden ellenszenvem és utálatom a szoclibeké - az ő regnálásuk alatt a rendvédelmi szervek egyenruhás tagjai nem égettek izraeli zászlót, zsidó jelképet. "

Nyugdíjas tűzoltó is egyenruhásnak számít?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.05.08. 10:47:45

@midnight coder: Te drága ember(?)! Figyeled mennyibe kerül a gáz, a villany és egyáltalán a rezsi? Ha nem emelték volna fel a minimálbért akkor az emberek még nagyobb része nem tudná fizetni ezeket. De tulajdonképpen igazad van, akinek nincs semmije az annyit is ér (lázár jános után szabadon). De legyen neked igazad, ilyen emberekre nincs is szükség. Majd az ovi által megálmodott Fidesz jövőben minden jobb lesz, addig meg fél lábon is kibírjátok.

Pedró27 2011.05.08. 10:50:43

@Goompah: "Ha a rendvédelmisek a saját tüntetésükön nem képesek rendet tartani, akkor hogyan lennének képesek az országban rendet tartani? "

Ez egy logikai hiba. Ha a gondolatmeneted igaz, akkor valami baj van a rendvédelmisekkel, tehát tenni kell velük valamit. Ha tesznek velük valamit, akkor az ellen tüntetni fognak.

Az, hogy ezek a tüntetések botrányosak, semmiképpen sem az egy éve hivatalban lévő belügyminisztert minősítik, bármi is róla a véleményünk. Már ha minősítenek egyáltalán bárkit is.

torró 2011.05.08. 10:52:54

Az Orbánozóknak!2002-n állaqm adósság 8 mrd dollár .2010 -22mrd dollár. Diktálnak a kölcsönt adó bankok és az IMF. A nyugdíj rendszert csak a 2/3 birtokában lehet változtatni. De amikor bevezették senki nem hirdette hogy ezt a pénzt pótolni kell a befizetett adókból vagy hitelből.Egyszóval teljesen elhibázott lépés volt az akkori kormány lépése.Még valami! Senki nem gondolhatja komolyan hogy bármilyen összetételű kormány kánaánt tudott volna ebből a káoszból csinálni!.Ezt az országot ha tetszik ha nem, újra kell szervezni.Ha olyan kurvára értenek egyesek egy ország rendbetételéhez akkor eddig hol voltak?
Jön már az igéret az MSZP részéről az ingyenes óvoda meg iskolai étkeztetés stb.És ugyan miből?? Vagy Szanyi kapitány már tudja hogy a következő választásra kicsit helyre áll az ország pénzügyi helyzete? Vagyis abban bizakodnak hogy a FIDESZ kínkeservesen rendbe teszi a dolgokat akkor jöhetnek megint szétkúrni?
Egyébként tessék megnézni mi van a Portugáloknál.A másik .Az a nyugat aki állítólag Orbán bírálója, ugyan miért vette át azokat az intézkedéseket és vezeti be szép sorjában/bankadó,multikra külön adó stb/??
Egyszer megkérdeztem egy Orbánozót , mond már meg miért ez a nagy ellenszenvetek.A válasz: csak úgy!
Kicsit úgy kellene véleményt alkotni hogy minden körülményt figyelembe veszek, nem egy oldalúan.

vackor1 2011.05.08. 10:59:38

@sterimar: Nem kell utánanézni, emlékszik rá mindenki ( rajtad kívül ) , hiszen az válság alatt volt..Mondjam lassabban is? :))
( de ha már írtad amit írtál, akkor mondjuk, nézd meg pl. az akkori és a mostani, benzin, kenyér - de tudod mit? BÁRMINEK az árát vesd össze a 310-es és a mostani 265-ös € mellett, hát nem furcsa?? :))- árakkal is, kérlek )

A másik: csak én nem tudok számolni vagy ez nem pont ennyi - tudom , a lényeghez nincs köze, de szúrja a szememet- :

"Ha van 300-400 ezer magyar vállalkozó, aki erre képes, az pedig egymillió embert érint, mert mindenkinek van édesapja, gyereke, és ha az egymilliót beszorzom a kétmillió forinttal, akkor az kétezer millió"..

Mindenkinek további szép napot!

sterimar 2011.05.08. 11:07:25

@vackor1: Válság alatt. Ez jó szöveg. Az Eurót meg az USD-t miért nem érintette a válság? És a többi kelet európai devizát? Mennyi volt a magyar alapkamat? Mennyi volt ugyanezen idő alatt a cseh, a lengyel, a szlovák?
Ezeken gondolkozzál még egy kicsit.

vizesnyolcas 2011.05.08. 11:07:55

@sterimar:
Máskor olvasd végig a mondatot egészen a kérdőjelig! Merthogy én nem állítottam, hanem kérdeztem? - De ha nem érted, hogy 263,95-ös euróárfolyamon - akár ? nélkül is - ez csak egy irónikus megjegyzés lehet, meg hogy kiknek szól, az gáz. Na mindegy.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 11:08:27

@midnight coder: ezt most könnyen mondod. De kíváncsi lennék, mit szólnál, amikor naponta a saját környezetedben tapasztalod a szegénységet. Ezért írtam az érem ezen oldaláról is. Nem szeretem, amikor álságosak az emberek, amikor megtagadják emberi mivoltukat. A szar itt van, meg kell oldani, ez kétségtelen.
Én is egyetértek azzal, hogy életszínvonalban feléltük azt a pénzt, ez nem kétséges. Azonban a Bajnai csomag 90%-ban egyezett a mostani Széll Kálmánnal, tehát nem Viktor vagy Matolcsy a nagy látó. Viszont kétségeket ébreszt bennem, hogy annak a csomagnak a végrehajtását felfüggesztették és egy esztendeig nem történt semmi, most meg többségében ugyanazokat az intézkedéseket vezetik be.
Ebből pár dologra következtetek:
- nincs új gazdaságpolitika, csak hazudták, mert nem tudtak
újat kitalálni, viszont ciki lett volna beismerni, hogy a Bajnai
csomag jó;
- a Bajnai kormány is volt olyan jó, mint ez,
viszont nem kellett megbolygatniuk a demokratikus
jogrendet a gazdaság helyretételéhez;
- közel egy évig nem történt semmi a hezitálás és
tanácstalanság miatt gazdaságilag, viszont a demokratikus
intézményrendszert szétverték a mi pénzünkön;
- kirúgták az IMF-et, amelyik 4-6 % között hitelezett nekünk.
Most kiderült, hogy mégis csak kell hitel, így stikában
kibocsátottak dollárkötvényeket 3 milliárd dollár értékben 30
évre(!), amelyekre 7,5%-ot fizetünk;

A büszkeség és az arrogancia nem jó tanácsadó, ez látszik. Különösen, ha szakértelemmel sem párosul.

Most lenyomják a Bajnai csomagot pepitában az emberek torkán, mert Orbán diadalmas győztes akar lenni 2014-ben, bármi áron. Ez a személyes motiváció elég sokba kerül mindenkinek, pedig így is van elég bajunk.
Gyurcsány hauzodott? Igen.
Orbán hazudik? Igen.
A különbség az, hogy Orbán 2006 óta tudja, mik a következményei az ilyen hazugságnak, s még is kijátsza ezt a lapot. Az egyetlen hiányosság, hogy a felcsúti beismerőbeszéd még nem hangzott el. De majd talán ősszel...

midnight coder 2011.05.08. 11:13:14

@the_lonewolf:
"Nem tudom ki ígérte a választási kampányában folyamatosan, hogy nem lesznek megszorítások, a népet nem lehet tovább terhelni...."
Rossz a memóriád. Fletó igérte, 2006-ban. Ott ült a reklámban egy limó belsejében és mondta bele a kamerába hogy nem lesznek választások, őt az ellenzék sem tudná megszorításokra kényszeríteni, mert az rossz az országnak, rossz az embereknek. Tudod, akkor mondta ezt miután megcsinálták az ÁFA 20%-ra csökkentését (aminek egy másodpercig nem volt fedezete) és a hosszú távú adócsökkentést. Pár hónappal az Öszödi beszéd előtt, amikor pedig ezt mondta Fletó:
"Amit meg lehetett csinálni az elmúlt egy hónapban, azt megtettük. Amit az azt megelőző hónapokban titokban meg lehetett csinálni úgy, hogy nehogy a választási kampány utolsó heteiben előkerüljenek olyan papírok, hogy mire készülünk, azt megtettük."
Mindeközben folyamatosan hangoztatták hogy a FIDESZ-nek nincs programja...

"A benzin ára nálunk akkor is felfelé megy, ha a világpiacon csökken az olaj ára"
A benzin árát alapvetően MOL Rt határozza meg, évek óta fix képlet alapján. És nem a pillanatnyi üzemanyag ár alapján, hanem hosszabb időszak átlagából (fél év ha jól emlékszem, de nem biztos).

vackor1 2011.05.08. 11:14:44

@sterimar: Értem. Tehát szerinted nem volt válság. Értem. :)))
Egyébként nem közgaszdász vagyok , így vitatkozni sem fogok, nem lököm fejből még a magyar kamatokat sem, pláne a számomra teljesen irreleváns cseh, lengyel, szlovákot, én csak egy egyszerű, de gondolkozni és látni/érteni képes emberke vagyok, aki nem elvakult se jobbra se balra.. :))
Biztosan tudom, hogy vannak olyanok, akiknek ez nem tetszik, de én már csak ennyire egyszerű vagyok.. :))
Ráadásul a politikát sem szeretem, a benne mozgó embereket meg hajjaj.. :)))
Neked is további szép napot!

Goompah 2011.05.08. 11:15:58

@bebe tv:

"Erre mit lépsz nagyokos?"

Nevezd így a bárcás kurva anyukádat. :D

"Na már bocsi, de úgy veszem észre a gondolkodás nem tartozik az erősségeid közé."

A saját gyengeelméjűségedet ne próbáld másra vetíteni.

"A tüntető rendvédelmisek ugyebár szabad idejükben voltak tüntetni, de facto ugyan olyan státuszban vettek részt a demonstráción mint bármelyik civil."

S mindezt egyenruhában? Mert akkor a hatályos törvények szerint egyenruhás bűnözők. :D

"Csak feltételezem, hogy a kapitányság úgy vélte, hogy nem kell őket biztosítani mivel maguk is a rendvédelem tagjai."

A rendvédelmisnek civilként is kötelessége szolgálatba helyezni magát, ha rendbontást tapasztal. Ezt elmulasztották.

"Ebben az esetben a kirívó esetek mint zászlóégetés beszüntetése, a tettes kiderítése, elővezetése a szolgálatban levő demonstrációt biztosító rendőrség feladata lett volna, nem a tüntető szabadnapos rendőröké."

A szolgálatban lévő rendőrök egészen véletlenül nem ugyanannak a rendvédelmi testületnek a tagjai? Mert ha igen - és ezt nemigen tagadhatod -, akkor mégis csak igaz az az állításom, sőt a fenti érveddel magad is alátámasztod az igazamat, hogy a magyar rendvédelmisek nem voltak képesek biztosítani a rendet a saját tüntetésükön. Avagy a tüntetők nem a magyar rendfenntartó testületek tagjai voltak?

Bocsáss meg, de ekkora öngólt ritkán rúg valaki egy érvelésben, mint amit te rúgtál most magadnak. :D

zöld erdőbe jártam... 2011.05.08. 11:19:34

őskommunisták a top 3-ban és a vezetésben...jó reggelt kívánok!

sterimar 2011.05.08. 11:22:29

@vackor1: Válság volt, de nem amiatt volt 310 forint egy euró, hanem az elkúrt gazdaságpolitika és az elszálló hiány miatt fellépő bizalomvesztés miatt.
Azokban az országokban, ahol nem qrták el, nem került a bedőlés szélére a deviza sem, a válság ellenére.

midnight coder 2011.05.08. 11:23:43

"De kíváncsi lennék, mit szólnál, amikor naponta a saját környezetedben tapasztalod a szegénységet."
Én csak azt mondtam és mondom is, hogy 2+2 akkor is négy. És azzal hogy Megyóék hitelből csináltak belőle nyolcat sokkal többet ártott mint használt.

"Azonban a Bajnai csomag 90%-ban egyezett a mostani Széll Kálmánnal"
A Bajnai csomag nagy vonalakban nem csinált mást, mint hogy bezárta azoknak a pénzcsapoknak egy részét amin keresztül kifolyt a pénz. És nem azért mert Bajnaiék megvilágosodtak hogy ez így nem mehet tovább, hanem mert Fletóék a csőd szélére vitték az országot.

"Viszont kétségeket ébreszt bennem, hogy annak a csomagnak a végrehajtását felfüggesztették és egy esztendeig nem történt semmi, most meg többségében ugyanazokat az intézkedéseket vezetik be."
Történt ott sok minden, próbálkoztak pár dologgal, csak nagyon kicsi a mozgástér. Ezt a mozgásteret bővítették különféle trükkökkel, Pl. a manyup felszámolásával.

Az IMF szép és jó, de nekik aztán végképp teljesen mindegy hogy itt rakásra döglenek-e a nyugdíjasok, őket tényleg csak az érdekli hogy a pénzüket visszakapják. Orbánéknak meg az az érdekük, hogy 2014-re legyen olyan állapotban az ország hogy elegen szavazzanak rájuk hogy ismét ők kormányozzanak.

"a Bajnai kormány is volt olyan jó, mint ez,
viszont nem kellett megbolygatniuk a demokratikus
jogrendet a gazdaság helyretételéhez"
Demokratikus jogrend ? Ez a "demokratikus jogrend" lehetővé tette hogy az elmúlt 20 év alatt kifosszák az országot, hogy háromszor kerüljön egy olyan magát baloldalinak hazudó párt hatalomra aminek a miniszterelnöke egy rablóprivatizálásból lett milliárdos volt KISZ vezető.

fakopács 2011.05.08. 11:24:12

@torró: Seggfejkém ha enniyre nem vagy tisztában a tényekkel, akkor inkább az Ablakzsiráf nevű kiadványt szinesgesd - az való neked - és ne blogokon írogass, te buta fideszes!
Az államadósság nem 8 illetve 22 milliárd dolcsi - de szép is lenne - hanem 8 EZER volt illetve 22 EZER FORINT jelenleg.
Látom nagyon képben vagy, ezzel az "ismeret anyaggal" csak úgy "rendelkezhetsz" ha komoly olvasási problémáid vannak.
Na az ilyen hülyék szavazták a nyakunkba Orbán Viktort és bandáját, akinek esze, ismerete a zárushoz tart, de véleménye és szavazati joga sajnos van.

midnight coder 2011.05.08. 11:24:45

@sterimar: Nem beszélve arról, hogy nálunk már a válság előtt is a hibahatár közelében volt a GDP növekedésünk, miközben Pl. a szlovákok szárnyaltak.

fakopács 2011.05.08. 11:27:27

8 ezer milliárd és 22 ezer milliárd - a milliárd kimaradt

vackor1 2011.05.08. 11:28:55

@sterimar: Biztos így van , ahogy Te mondod, én nem vitatkozom, mert sokakkal ellentétben tudom, hogy nincs nálam a bölcsek köve.
Másrészt nem is személyeskedni akartam - komolyan -, hiszen akkor rengeteg kommentre írhattam volna, hiszen van véleményem a dolgokról, sajnálom, hogy pont a tiedre válaszoltam, de akkorra jutottam el a végére az olvasással és két - szerintem - tárgyi tévedést írtam le- nézd vissza az első kommentemet - , nevezetesen: a válság ALATT volt 310 az €, most - ráaásul ahogy te írtad jóval gyengébb- mégis minden sokkal drágább Magyarországon , és az egymilliószor kétmillió forint az NEM kézezer millió.. ennyi volt, ennyi voltam, tényleg nem érdemes erre több szót vesztegetni, nem vitázni akartam, csupán észrevételt tettem. :))

Mindenkinek további szép napot! :)

Mr. Waszabi 2011.05.08. 11:39:22

@midnight coder: drága barátom konkrétumokról beszélek, ami valóság. Nem az ujjamból szoptam. Nem volt a b. nejemnek 40-ezre 2002-ben, csak 34. Diplomával, közalkalmazottként. Sem külön emelést, sem pótlékot, sem egyéb kompenzációt nem kaptak, hiába emelték papíron a minimálbért. Amikor Megyó emelte a béreket, akkor emelkedett arra szintre, ami a törvényben volt.

torró 2011.05.08. 11:45:18

"fakopács" Kösz a kiigazítást! Azért remélem ez boldogsággal tölt el? És ti hülyék meg a szocikat .Ki csinált nagyobb kárt nekünk? Azt sem tudod kit hülyézel le ,mert neked mindenki az. Csak te vagy az ész egyedüli birtokosa .2014 -n visszahozhatod őket .Remélem megduplázzák neked az adósságot.

the_line 2011.05.08. 11:46:20

@sterimar: Én pont 2008 őszén költöztem Lengyelországba. Volt egy kis euróm, azt váltottam be, ha szükséges volt. 2008 szeptemberében 3.3-3.4 PLN-t adtak egy euróért, télen 4.7-ért is váltottam. Bár ez nem a hivatalos árfolyam (ugye pénzváltó függő is a dolog) de nagyjából összehasonlíthatod, hogy ehhez képest hány % volt a forint gyengülése.

lamed 2011.05.08. 12:03:25

Kirúgták az IMF-et? Micsoda nagyszerű haditett, bátor Orbán-vezér szembeszállt velük a függetlenségünk érdekében!

Aztán felvett még nagyobb hitelt 2x akkora kamatra magán bankároktól, és 2x akkora megszorításokat hajt végre, mint amit az IMF akart.
De legalább a nagy büdös függetlenségünk megmaradt. Simán megérte.

lamed 2011.05.08. 12:08:24

@Pedró27: "Nyugdíjas tűzoltó is egyenruhásnak számít?"
Még akár az is annak számíthat, ha tűzoltóság feliratú ruhában a hivatalos rendezvény közepén csinálja. De a nagyobb baj az, hogy a körülötte álló tűzoltók és egyéb valódi egyenruhások nem pofozták le a fejét a szarházinak, pedig nem egy pillanat alatt zajlott le. Sőt, azóta sem ítélte el senki. Vagyis ezzel a tűzoltók, rendőrök, katonák és egyéb egyenruhások ugyanolyan szar férgek lettek.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 12:21:52

@midnight coder: Orbán nem különben rablóprivatizálásból meghízott KISZ vezető:) Nézz utána: lakás mutyi, szőlő, 120 milliós vagyon.
Egyetlen ember nincs a kormányban, aki nem volt tisztségviselő az MSZMP-ben vagy a KISZ-ben. Egy sincs. Khm. Belülről gyengítették a rendszert, értem én.
Ne legyél már ilyen elvakult. Isten egyelőre nem keresztelkedett ki az Orbán névre, legalábbis nem közvetítette a tv:)
A többiek vagyonosodását nem nézegettem, de biztos találnánk érdekes dolgokat, nem is vagyok rá kíváncsi. Mondjuk onnantól kezdve álságos a szarkenés, hogy a Strabag és a Grippen is kente az összes pártot, akármelyik is volt hatalmon. Persze ezek az osztrák bíróságon derültek ki, nem nálunk:) És amennyi minden még nem derült ki...
Hogy lehetett Pintér mindkét párt kormányának belügyminisztere szerinted? Érdekes dolgok vannak itt.

Pszt! 2011.05.08. 12:26:05

Biztos csak a népszabi meg a csúnya komenisták nem örülnek az orbánnak? Az ország 2/3-ának überfasza minden mi?

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=Hy6Cf9nGNiw 2011.05.08. 12:28:37

@midnight coder: 2010-ben a választások előtt kipofázott folyamatosan a megszorításokra nincs szükség a szocik akarják megnyomorítani az embereket a megszorításokkal, stb. faszságokat? Nem emlékszel? Valami Viktornak nevezték azt az ökröt. A benzin árát meg még a Kádár alatt határozták meg féléves és éves szerződések. Érdekes módon, amikor emelni kell a benzin árát, az rögtön követi a világpiaci emelkedést. Amikor csökkenteni kellene akkor az valahogy nem akar begyűrűzni ide. Persze értem én a pártunkat és kormányunkat. Amíg magas az üzemanyagok ára, több adó folyik be az államkasszába. Az üzemanyagok jövedéki adó csökkentése is csak addig volt fontos a Fidesznek, míg hatalomra nem kerültek. Azóta ezt valahogy elfelejtették.

Mr. Waszabi 2011.05.08. 12:35:01

@midnight coder: örök dilemma, hogy a szabadságban a rossz emberek is szabadok, a diktatúrában meg a jók is megdöglenek. Nincs igazság.
De inkább a szabadságra szavazok, ha már lehet választani: szeretem én eldönteni, ami rám tartozik. Nem dolgozott helyettem egyik majom se soha, alamizsnát se adtak, munkát se, ellenben az én adómból lebzselnek a parlamentben 20 éve. S amíg ez így van, addig ne akarjon engem embernek nevelni egyik léhűtő se, meg megmondani, miről, hogy gondolkozzam. Van nekem magamhoz való eszem, működik is, ezért nem kérek agymosást, köszönöm.
Száz szónak is egy a vége: a Kádárt kidobtuk, mert nem tetszett a diktatúra. Hát ez se tetszik.
Ha majd valami jót is csinál Orbánunk, azt meg fogom dícsérni, de egyelőre ebben az etapban ilyen nem történt.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2011.05.08. 13:04:03

Mi lenne, ha a rendvédelmisek növekvő és jogos ellenszenvét emelnék ki az újságíró szerkesztőségek... és nem kitalációikat ütnék be a gépbe? Mi lenne, ha végre a valóságos helyzeteket elemezné a SZAKMA, és nem nyikhaj hülyegyerekek illuzórikus agymenéseit vennénk alapnak? Mi lenne, ha megfelelő emberek lennének megfelelő helyeken és cselekednének megfelelően?
Nem zúgna a nagyon jogos "Orbán takarodj!" Amíg viszont az ország tönkretétele a legfontosabb és egyedüli hatalmi szempontja, addig nyugodtan számíthatunk a külföld ellenszenvére IS!
Terelések helyett - értelmes tevékenységet várunk el a "vezetőktől" - tehát Orbán takarodjon el nyugodtan és a lehető leggyorsabban az egész idióta szolgaszemélyzetével együtt. Az ország élni akar és értelmes életet szán magának, nem pedig politikai ámokfutásokhoz asszisztálni - miközben saját élete megy tönkre....

Viktor_Viccnélkül (törölt) 2011.05.08. 13:20:05

@SzaGyu:
Majd egyszer megérted. Az analógiáknak pedig nincs értelme addig, amíg nem bizonyítható, hogy tényleg fennállnak. Azaz a "mi megmutatjuk" elv pl. a sportban is jelen van, és összefogja az embereket. Ahogy Magyarországon is. Személyes, mindennapi tapasztalat is mutatja, hogy MÁR MOST (pedig még csak kb. 1 év telt azóta, hogy a 8 év rombolás befejeződött), MÁR MOST vannak ÁTLAGEMBEREK, akik pozitívumokat is érzékelnek. Egyszerű emberek. Visszatérve a "megmutatjuk" típusú biztatáshoz és összefogáshoz, az csak a Ti (SzaGyu és társai) mindig okoskodó, öncinikus, magukat okosnak hivő embertípusotoknál nem működik.

Az is csak a Ti önámításotok, hogy Orbánt sehol sem fogadják szívesen. Ezt látod, mert ezt akarod látni. Merkelről is ezt dumáltátok, aztán nézd, fogadta Orbánt, és még méltatta is Magyarország legutóbbi eredményeit. Ja hogy diplomácia? Minden az. Ha valakit nem fogadnának, az tényleg annak a jele lenne, hogy nemkívánatos. Olvassatok NOL-on és Indexen túl mást is. Ja hogy az hírgyár/Széles féle birodalom? Ahogy gondolod. Hülyegyerekek.

Droli · https://soundcloud.com/drolimusic 2011.05.08. 13:29:43

A külföld véleménye ott van a forint/euro árfolyamban. Tessék megnézni, főleg a tendenciát!

Dexter007 2011.05.08. 13:31:51

büdös komcsi Orbánt védőknek üzenem: fizessétek ki az államadósságot TI, ha már a majmotokat beválasztottátok főmajomnak! a normális emberek szívnak miattatok, mert ezt a beteg állatot istenítitek, TI negatív IQ-s parasztok! síkagyú, egybites fülke-forradalmárok, gyerünk, virítsátok a lóvét!

Viktor_Viccnélkül (törölt) 2011.05.08. 13:44:30

Dexter007 egy troll nyilván. Mindenki tudja, hogy az államadósságot Kurcsányék halmozták fel.

szcsaba66 · http://www.bumbino.eoldal.hu/ 2011.05.08. 13:58:41

@Amatőr: ezt most miért?? nem értem, bocs, csak egy villany szerelő vagyok.

Goompah 2011.05.08. 14:08:06

@Viktor_Viccnélkül: Legalábbis a legnagyobb részét.

Azért ez a mostani 3 milliárd és 750 millió dolláros hitelfelvétel nem egészen világos nekem. Az IMF-hitelnél rosszabb feltételekkel vették fel a hitelt, ráadásul a megszorítások így is a nyakunkban vannak. OK, talán nem olyan formában, de itt vannak. A gyakorlatban mindegy, hogy a különadók révén hárulnak rám vagy közvetlenül. Szóval ami bejött a különadókból, az elmegy, sőt annál több elmegy a magasabb hitelkamatra.

Addig OK, amit valahol olvastam, hogy magasabb kamatozású hitelt váltottak ki ezekkel. De a 4-6%-os IMF-hitel nem lett volna mégis olcsóbb? Még a járulékos kiadásokkal is?

fonó 2011.05.08. 14:10:44

Megint az olcsó összeesküvés!!!!!!Ha bárki kritizál az csak idegenszivű nemzetáruló..... lehet. Ha 250 ezer alatt KEVESEBB a fizetés és valakik emliteni merik az csakis idegenszivű világösszeesküvő lehet. ÉS HA NEHEZEBBEN ÉL MEG KEVESEBB PÉNZBŐL??????AZ KIZÁRT?????????

fonó 2011.05.08. 14:13:08

Miért az államadósságra kell háritani hogy nincs beigért kánaán? Választás után 6,5-7 %-ot akartak kicsikarni. AZ NEM LETT VOLNA VESZÉLYES????? Be ne nyaljátok már ezt az olcsó kifogást!!!

Viktor_Viccnélkül (törölt) 2011.05.08. 14:17:10

Rövid távon nehezebb, hosszú távon megtérül.

Persze érthető, hogy most akarjátok etetni a gyerekeiteket, nem 2 év múlva, de akkoris csak bizalmat és kitartást kérünk.

üdv:
Lázár János

Tusko Hopkins 2011.05.08. 14:50:32

Mielőtt még a blog felborulna az egyoldalúságtól, itt egy kis emlékeztető "mindenki"-nek.

Ma Orbán Viktor Tuskó Hopkinsként (Rejtő Jenő alapműve) szónokol és lózungol. A képlet az, hogy aki a névsort olvassa, arról nem derül ki, hogy ő is ott volt a probléma okozói között. Márpedig úgy néz ki, hogy 20-21 év alatt a regnáló kormányoknak sikerült lerombolni még azt is, ami esetleg eredmény volt a régi rendszerben.
Ma néhány közgazdász a lózungolást megelégelve próbálná bemutatni a magyar államadósság-spirál indulásának, ill. nekilódulásának történetét. Ez a mai „seggnyaló” médiánál nem nagyon sikerül. A lózungoló politikusok azt hiszik, nem emlékszünk már. Ők csak a 8 év MSZP regnálás alatti államadósságról beszélnek. Nos még jól emlékszünk, nem olyan régen volt 1998-2002. Az elején nem volt gond, közismert, a „Bokros csomag” jótékony hatása. Íme az államadósság megugrásának szerényen elhallgatott néhány oka a Fidesz regnálásának 2. szakaszában:
- Főtiszviselői kar létrehozása, bebetonozása, pénzügyi finanszírozása.
- Köztisztviselői bérek jelentős arányú emelése.
- Lakáscélú, kedvezményes törlesztésű köztisztviselői hitelek bevezetése. Ez 2,5%-os hitelkamatot jelentett, a többi állami forrás és kamattámogatás volt. Személyeskedés nélkül: rengeteg vezető politikus és köztisztviselő részesült belőle. Aki kiváncsi rá, hogy a mai vezető politikusok között, jobb és baloldalon egyaránt, kinek van ilyen hitele, az interneten nézelődhet. Az ekkor bevezetett kedvezményes lakáshitelek az ingatlanlufi Mo.-i kiváltó oka, hiszen akinek ez nem járt, nem akart lemaradni; 1-2 évvel később az emberek nyakló nélkül elkezdték felvenni az EURO- és svájci frank alapú hiteleket. Sajnos a FIDESZ kedvezményes lakáskölcsönadásait 2002-től az MSZP is folytatta. Igaz, hogy a FIDESZ –érában kapható 20 milliót 10 millió Ft-ban maximálta, és a 2,5 %-t felemelte 4 %-ra.
- Diákhitel bevezetése. Ezt is a FIDESZ vezette be, és sajnos az MSZP is folytatta. Közismert, hogy fékek nélkül vehették fel a diákok mindenre. Hatalmas biznisz volt ez is a Diákhitel Központnak és néhány banknak. Kell-e mondanom, hogy a kedvezményes kamat feletti részt a mai napig ki fizeti itt is a bankoknak? Nem, nem a jóisten, hanem a magyar állam.
- A minimálbér emeléséhez kapcsolódó különböző juttatások (a közalkalmazotti és a köztisztviselői szférában) államadósságra gyakorolt hatása.
- 2001-ben a FIDESZ kormány alapvetően rossz stratégia alapján aranyáron vásárolt Gripen vadászrepülőket. Ezek ugyan kiváló gépek, de a magyar technika és személyzet alkalmatlansága miatt azóta is csak díszek. Tessék utánagondolni az államadósságra gyakorolt hatásnak (1 Gripen 20 milliárd, 14 Gripen ?). A Gripen vásárlási döntés az F-16 helyett abszolút dilettáns, bár inkább korrupciógyanús volt. Sokan emlékeznek még a Gripen körüli furcsa fejleményekre. Nem véletlen, hogy a dokumentumok itt is titkosítva vannak.
- Amikor 2002.-ben a FIDESZ elbukta a választást, néhány nappal a választások előtt sok-sok milliárdot költött el betervezetlenül, feleslegesen, az addigi beruházási prioritásokat felrúgva (a lényeg, hogy minél üresebb legyen az utód kamrája).

Természetesen ezek a tények nem mentik az MSZP-SZDSZ kormányok 2002-2010. közötti hanyag, felelőtlen, tolvajlásokkal fűszerezett kormányzását és a Kádár-rendszer által összehozottat sem. De legyen végre vége az örökös hazudozásnak, hogy az államadósság létrehozásában a FIDESZ ártatlan. Mikor jön már egy mesebeli kisgyerek, aki a hajbókoló tömegnek megmondja, hogy Tuskó Hopkins király meztelen?!

lamed 2011.05.08. 15:56:17

@Viktor_Viccnélkül: "MÁR MOST vannak ÁTLAGEMBEREK, akik pozitívumokat is érzékelnek. Egyszerű emberek. "

Konkrétan milyen pozitívumkról van szó? De most komolyan érdekelne! Az egyszerű átlagember milyen konkrét pozitívumokat érzékelhet jelenleg?
100ezerrel több a munkanélküli, példátlanul lerövidítik a munkanélküli segély időtartamát, 3 millió manyup-tag pénzét államosították, a munkavállalók 80%-ának kevesebb lett a nettó pénze az adócsökkentés következtében, egyre kevesebb fiatalnak lesz lehetősége a felsőoktatásban továbbtanulni, a munkajogokat megnyírbálják, a munkaidőt növelik, kiszolgáltatottabbá váltak a közszférában (de egyébként mindenhol) dolgozók, a korkedvezményes nyugdíjat elveszik a rendőröktől-tűzoltóktól, a kiskereskedelem zuhan, új házat nem épít senki, új autót nem vesz senki, mindenhonnan csak leépítésekről hallani.
Most ezek után milyen pozitívumról beszélhetünk? Tényleg érdekelne, hogy szerinted a társadalom mely csoportjához tartozó átlagembernek lett jobb az elmúlt 1 évben? Mert a lázárjani-féle újgazdag orbán-csicskáknak jobb lett, az igaz, de a normális emberek számára mi lett jobb?

Viktor_Viccnélkül (törölt) 2011.05.08. 22:33:08

A dolgok egy része, amiket sorolsz, csak szajkózza tovább amit az Orbán-ellenes erők propagandája mond, pl. "államosított" nyugdíj. Mi hátrányt érzékelsz konkrétan ebből, ha nem vagy agymosott? A pénzed megvan, csak máshol (és amikor kell, meglesz -- mennyivel biztosabb a tőzsdében bízni hogy 20 év múlva meglesz mint az államnál?). Ráadásul most még államadósságot is csökkenteni lehet vele.

A pozitívumok pl. az okmányiroda. Mondták többen, hogy sokkal kedvesebbek ott, gördülékenyebb, és van rendes sorszám is mert nem adja el őket a biztonsági őr már délután fél egyre. Ez csak egy példa.
Tisztogasson csak Orbán. Helyesen teszi. Még ha a legtöbb átlagember csak 2 év múlva fogja érezni az erősödő gazdaság hatásait.

Amatőr 2011.05.13. 17:35:30

@szcsaba66: Bocsánat, de csak ma kerültem ismét gép elé. Arra próbáltam célozni, hogy a többé-kevésbé komplett pénzvilág és a hazai baloldal első reakciója az volt az Orbánék gazdasági és politikai lépéseire, hogy véleményük szerint összedől a magyar gazdaság és a forint elértéktelenedik. Nos, csókoltatom a külföldi és hazai "szakértőket", de úgy tűnik, hogy ez egyszer tévedtek.
A levesbe egyenlőre Portugália és Görögország siet, néhányan meg javában isszák az imf tanácsait, tehát jó úton haladnak ugyanarra. Mi nem.
Mint már azt többször hangsúlyoztam, az elmúlt két évtizedben a teljes magyar politikai gárda Antalltól Gyurcsányig lejáratódott, lejáratták egymást és önmagukat, tehát csak a szememnek hiszek, ezeknek nem.
Annyira naiv vagyok, hogy azt hiszem; ha javul a forint a dollárhoz, euróhoz, frankhoz képest, akkor a gazdaság is működik. Az utóbbi 6-8 hónapban pedig inkább javul, mint romlik.
süti beállítások módosítása