A Népszabadság a blikkfangos Csináljuk a Gesztivált címmel számolt be a kulturális témájú hírei között arról, hogy Geszti Péter és minden eddigi popcsapatának tagjai készülnek az úgynevezett Gesztiválra, az idei Sziget mínusz egyedik napjára, ahol az összes Geszti-slágert eléneklik majd.
Nehogy félreértés legyen. Még ez a program is százszor szimpatikusabb számomra, mint bizonyos szélsőjobboldali suhancoknak – jaj, csak meg ne sértődjenek a jelzőn, és a TASZ segítségével hitelrontásért be ne pereljenek! – úgyszintén a Szigetre tervezett, benzinárak elleni tüntetése.
(Amely megmozdulásnak persze legkevésbé éppen a benzinárakhoz van köze!)
De maradjunk a Gesztiválnál. Amit ugye hol máshol is adhatna hírül a legolvasottabb baloldali napilap, ha nem a kultúrrovatában.
Ez a Gesztivál persze, bármilyen izzadtságszagú is, még mindig fényévekkel szellemesebb, mint például az Esti Showder. Ahol az elnevezésbeli vicces hatás legfőbb forrása az angol show és a magyar só, illetve sóder szavak variálása. Ki tudja már hanyadszor.
(Javasolható ötletek még e műfajban: Show-szóró, bor-show, söröskorshow, szófoshow.)
Mindenesetre jó sokáig törhette a fejét Geszti és kreatív csapata ezen a Gesztiválon.
A hazai humorkultúra nagyobb dicsőségére.
Ennyi erővel persze lehetett volna akár Geszti-püré is. Vagy akár Vad-Geszti.
Viccesen elferdített nevekben egyébként is nagyon jók vagyunk. Hugyo Zoltán, Mikorka Kálmán, Víz Elek stb.
Sic itur ad astra.
Az ilyen szóviccek használatánál annak idején még Karinthy Frigyes is elpirult. Pedig ő tényleg szellemesen művelte még az ilyesmit is. Lásd például a Luci Ferkót az Emberke tragédiájából.
De mostanában már más a kulturális igényszint.
Mindez az eszmefuttatás a magyar kultúráról és annak médiabeli tálalásáról annak apropóján jutott eszembe, hogy a mai napon a You tube-on a Pangea – The neverending World című magyar anaglif 3D animációs kisfilm – pontosabban egy ilyen című, valószínűleg soha el nem készülő film trailere – nézettsége immáron átlépte a kétmilliót. Ez év februárjában még egymillió volt a kattintások száma. Azóta fél év sem telt el, s az érdeklődők száma megduplázódott.
Az Egon és Dönci című egész estés 3D animációs mozifilm készítőinek újabb alkotását tehát minden reklámozás nélkül is nagyon sokan tekintik meg a világ miden táján. Csak Kaliforniában több mint harmincezren nézték meg az elmúlt egy év alatt.
Nem tudom mi lenne a megoldás, hogy ez a hír átüsse a hazai média ingerküszöbét.
Talán ide is egy dögösebb cím kellene.
Friss kommentek