Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Gyurcsány HÜJE

2012.11.22. 18:46 | Proszektura | 95 komment

Címkék: IMF Bajnai Békemenet Bayer Együtt 2014 Gyucsány Csizmadia

Százmilliókért kommunikál 2014-ig a Miniszterelnökség, fogalmazta meg már címében is nem minden malícia nélkül az index cikke.

Eszerint az egyik vállalkozási keretszerződést a Miniszterelnökség következő két éves feladatainak - kreatív marketingkommunikációs stratégia és márkakommunikáció tervezése, üzenetek megfogalmazása - ellátáshoz szükséges munkák elvégzésére kötik, 150 millió forint erejéig. A másik keretmegállapodás pedig médiavásárlási, médiakampány-tervezési, médiastratégia-kidolgozási feladatokra vonatkozik majd, a keretösszeg itt nettó 550 millió forint.

Úgy látszik, az orbáni szabadságharc új eszközöket kíván bevetni a marketingkommunikáció területén is. Ez vezérelhette már akkor is, amikor nem is oly rég az I.M.G. Kft.--nek kétszázmillióért azt szabta feladatul, miszerint az IMF tárgyalások apropóján országos médiakampány keretében tévéreklámot, óriásplakátokat, online bannereket, illetve a nyomtatott sajtó részére hirdetéseket kell előállítania.

Az a kampány igen kreatívra sikerült. Nem engedünk az IMF-nek! Bár egyik szomszédom a kocsmában oda nyilatkozott, jóval ütősebb, agitatívabb lett volna az a hirdetési szöveg, hogy a  jó kurva anyját annak a köcsög IMF-nek!

Feltételezem, a mostani újabb kampányban is a lényeg a kormány tevékenységének dicsérgetésén, a velük egyet nem értők fikázásán lesz. És persze ezek az önfényezések, illetve ekézések nem minősülnek majd tiltott választási reklámtevékenységnek 2014-ben sem, tehát nyugodtan megjeleníthetők lesznek a kereskedelmi médiában is. Akár még a választások napján is.

Mindenesetre a százmilliók megérintették az én kreatív fantáziámat is. Máris, számtalan ötlet rajzik a fejemben. Íme a kommunikációs ötleteim fő vonalaiban!

Bizonyára még sokan emlékeznek Demszky azon ötletére, amikor ő is besorolt a fővárosi kátyúk ellen dudálva tüntető autósok közé. Szerintem az efféle módszerben rejlő lehetőségeket sokkal jobban ki lehetne használni. Már csak azért is, mert ez jóval olcsóbb, mint az óriásplakátok, egész oldalas újsághirdetések, tévéreklámok.

Élőláncot a Fidesz is tud a Parlament köré fonni, ha máshonnan nem, de Lengyelországból importált civil barátaival. És mi az, hogy csak az ellenzék láncolhatja oda magát a Parlament bejáratához? Meg tudják ezt tenni a békeemberek is.

A hangsúlyozottan civilek által szervezett békemenet fontosságát felismerve, javasolni fogom egyébiránt a Békemenet átkeresztelését is Békeügetésre. Ez jobban kifejezné e mozgalom tempósabb, sportosabb, fiatalosabb mivoltát.

Önmagában már a Csizmadia, Bencsik, Fritz, Bayer féle echte civilség is hatalmas ötlet.

De ez is tovább fejleszthető.

Lehetne például félpályás útlezárásokkal tüntetni az ellenzéki összefogást hirdető Együtt 2014 ellen. Civil a pályán. Civilek az autópályán.

Meg lehetne alakítani az összefogás jegyében létrejött Együtt 2014 ellenpárját, az E-gyütt (Eljött) 2014-et. Az Összefosás jegyében.

Aztán az ország összes nyilvános-budiját telerajzolni zsírkrétával, spray-el, olyan szövegekkel, miszerint GYURCSÁN HÜJE vagy KÖCSÖG BAJNAI. De jó az is, hogy MILYEN FERI? Aki a f…át a…-ba veri.  Jelentessük meg kettejük fényképét óriásplakátokon, és írjuk alá, hogy KÉT SZERELMES PÁR, MINDIG EGYÜTT JÁR… Az a duma, hogy ŐK TETTÉK TÖNKRE AZ ORSZÁGOT! persze sokkal hatásosabb lenne, de ez már foglalt, a civilek kisajátították. A kormányzati kommunikáció pedig ugye nem plagizálhat.

Persze az is lehet, hogy az érintett tönkretevők meg majd azzal fognak Orbánék kommunikációjának visszavágni, miszerint egyik fülem sós, a másik paprikás, nem hallom, mit dumálsz!

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr744920373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

exlex 2012.11.23. 09:39:25

Szarok a proszektúrára és az indexre.

butus, a Magyar Köztársaság állampolgára 2012.11.23. 09:52:10

A Fidesz az országot hülyének néző hazug tolvajok bandája, már rosszabb, min t az MSZP.

vpepe 2012.11.23. 10:01:06

Mert az is, "hüje"...

Csak azért mert az indexen ez már nem menő, nem lehet nem elfelejteni az elmútnyócévet.

vpepe 2012.11.23. 10:03:10

bocs a dupla tagadásért: nem lehet elfelejteni az elmútnyócévet!

ob.szerver 2012.11.23. 10:26:34

A következőket javasolnám Bajnaiék ellen:

1. Utcai zavargások, csatatérré tett belvárossal.
2. Traktoros gazda-demonstráció a fővárosban
3. Vasutas gördülősztrájk, lehetőleg érettségi idején
4. Többhetes szaros-hugyos tüntetés a Kossuth téren

Hja, hogy ezek kitalálói, szervezői, anyagi és logisztikai támogatói most éppen kormányon vannak?

Nem gond, akkor legalább mehet a buli közpénzből.

Dr. No 2012.11.23. 10:35:26

@vpepe: Elmúltnyolcévre meddig ér hivatkozni? 4 évig? 8 évig?

vpepe 2012.11.23. 10:54:04

@Dr. No: Részemről bármeddig ér rá hivatkozni, mint ahogy a kommunizmusra is (amennyire az volt). Reméljük hogy mindkettő már csak történelem.

Most nem ők kormányoznak, de az adósság és a kiszolgáltatottság megmaradt. Ezt nem szabad elfelejteni, mert ha megtesszük, visszajönnek és az nem lesz jó az országnak.

kompolthyaladár 2012.11.23. 10:54:32

@ob.szerver: Az Andássy utat lehetőleg a közelgő fagyok idején szíveskedjenek ismételten lángba borítani, hogy kis időre el tudjam zárni a cirkót és leszaladhassak melegedni!

Hoppá! 2012.11.23. 11:06:39

Gyurcsány HÜJE: A problémát jól látod, csak nem helyesen írtad.

kzoltana 2012.11.23. 11:13:28

Orbán elvtárs! A nép boldog, és egyetért azzal, hogy szerintünk neki jó!
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3358_baratok_kozt

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.11.23. 11:17:46

@vpepe:

Nem felejtjük el. Mindössze arról van szó, hogy a mostani retardált páviánhorda dúlásának tükrében az "elmúltnyolcév" lassan olybá tűnik, mint vadvirágos réten kergetőzni.

exlex 2012.11.23. 11:21:31

@Dr. No: "Elmúltnyolcévre meddig ér hivatkozni?"
Holokausztra meddig ér hívatkozni? Az elmúltnyócévre is pont addig.

egyjózsi 2012.11.23. 11:23:27

@ob.szerver:
"1. Utcai zavargások, csatatérré tett belvárossal.
2. Traktoros gazda-demonstráció a fővárosban
3. Vasutas gördülősztrájk, lehetőleg érettségi idején
4. Többhetes szaros-hugyos tüntetés a Kossuth téren"

...felfüggesztve 2014-ig! Utána folytatódik...

vpepe 2012.11.23. 11:27:15

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Szerintem ezt csak azok akarják elhitetni, akik felelősek azért hogy ide jutottunk.

Arbet 2012.11.23. 11:29:45

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: Nem kell itt kisebb nagyobb jeleket keresni. A szar az szar, az állaga és a forma már tökmindegy. A cél az, hogy a szart le kell húzni a wc-n, a pultra meg kipakolni valami emészthetőt.

Nézzük mi van a zsákban. Csak szar. Akkor mi a teendő? Ki kell borítani, kukázni, eltüntetni, majd létre kell hozni valami eladhatót. Ami jó és aminek van értéke. Amit ha eladunk nem vágják hozzánk vissza, amivel nem megyünk csődbe és ami az EU hasznára is válik.

Hol találunk ilyet? Nem a parlamentben.
Hol keressük? Mindenhol amit eddig civil és versenyszférának hívtunk és véletlenül sem a közszférából.
Hogy találjuk meg? Nézzen körül mindenki a saját portáján a diplomás jó állással rendelkező ismerőseik között. Jogászokat kell keresni, közgazdászokat, bölcsészeket, szakembereket, államigazgatási gurukat.
Hol a garancia? A nép kezében. Azonnal visszahívható képviselőtestület, minden elköltött adóforint könyvelése nyílt és biztonságosan mindenki által hozzáférhető informatikai rendszerben, mentelmi jog megszüntetése, képviselők felelősségi körének meghatározása és betartatása.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2012.11.23. 11:44:01

"Önmagában már a Csizmadia, Bencsik, Fritz, Bayer féle echte civilség is hatalmas ötlet."

így van, főleg,hogy bayer úton útfélen elmondja, hogy fidesz pártkönyve/tagkönyve van, mégpedig igen alacsony sorszámú, hol civil ő?!

vpepe 2012.11.23. 11:44:49

Az elmúlt két év 2700 milliárd forintos megszorítása nem azért kellett, mert a mostani kormány ennyire béna, hanem azért mert úszunk az adósságban.

Rodolfo63 2012.11.23. 11:48:42

azt hiszem, épp itt az ideje, hogy a blogszféra feltegye azt a kérdést, hogy ha egy ekkora (mini) kampány 200 millió forintba került, akkor mégis hogy tudták a korábbi választási kampányaikat 386 millió forintból megoldani?

vagy a hatékony kormányzat csak drágábban tudja megoldani a dolgokat, mint a választási kampányban?

demagógnak demagóg, de azért mégis, ez kicsit öngól volt a kormány részéről szerintem

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 11:54:56

@vpepe: Te is beszoptad a dumát, gratulálok!

felcsutisuttyo 2012.11.23. 11:59:07

Ekézhetitek a nyolc évet és bárkit de ez 2 ÉV KORMÁNYA A LEGALJASABB LEGGAZEMBEREBB,BŰNÖZŐK KORMÁNYA--ÉS EZÉRT FELELNI FOGNAK !!!
AKÁR nyernek csalással...akár nem nyernek!!!!!!!

ob.szerver 2012.11.23. 12:09:32

@vpepe:

Itt egy link, szíves tanulmányozásra.

www.akk.hu/object.c693e119-153c-49bc-bc3d-71f805d83db1.ivy

Ebben találod a bruttó adósság alakulását. A netto sokkal kevésbé nőtt, mert a felvett hitelekből 20 mrd euro (6 eMrd Ft a devizatartalékokat növelte. Kalkuláld még bele a képbe a 3 eMrd-os implicit adósságnövekedést a nyugdíjkassza elherdálásae miatt. Számolgass, és akkor meglátod, ki és mennyivel növelte a tényleges eladósodottságot. Kicsit komplikáltabb mint a lakájmédia hazugságait szajkózni, de megéri, hidd el.

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 12:11:38

@vpepe: Szívesen. Csak nem értem, miért nyomatjátok azt, hogy ha van egy lakás, azon hitel van, abban él egy család, akkor a lakáshitelt úgy kell visszafizetni, hogy az egyébként sofőrként dolgozó apukát lábon lövöd, és a kocsiját eladod. Mert Viktorék ezt tették!

Arbet 2012.11.23. 12:12:18

@ob.szerver: Kit érdekel, hogy egyik másik mennyi hitelt vett fel?
Mindegyik lenyúlja a pénzeket Bajnaiék 5000 milliárdot nyúltak le az EU-s pénzekből + IMF hitel + EU hitel + adófizetők pénze.

Orbánék meg ugyan úgy lenyúlták az EU-s pénzeket, adófizetők pénzeit, meg még új hiteleket is vettek fel.

Mindegyik szar. Mi meg azon civakodunk, hogy melyik tolvaj a nagyobb. Legyen eszetek.

WetRinR 2012.11.23. 12:12:41

@vpepe: Ha olyan nagy volt a baj, akkor ez a kormány miért pont adócsökkentéssel kezdte a regnálását?

laci0011 2012.11.23. 12:19:56

@vpepe: 3-5%-os kamattal ez nem jön ki.Valaki hazudik.

vpepe 2012.11.23. 12:24:03

@ob.szerver: már egy ideje nézegetem én is ezt a táblázatot.

Képzeld el mi lett volna még, ha a meglevő hitelek megújításán felül is vettünk volna fel hitelt, és a magánnyugdíj pénz egy részét nem tesszük be.

A kormány célja az adósságszerkezet átstruktúrálása, mégpedig a devizaadósság átalakítása forinthitellé - elég megnézni a devizaadósság alakulását. A 2011 szeptemberi megugrás az árfolyamnak köszönhető. A devizaadósság ugyanis sokkal rosszabb, mint a forint (lásd pl. Japán 200%-os eladósodottságát, csak ott nagy részben a lakosság felé tartoznak).

Jól látszik az adatokból, milyen nehéz szélmalomharc ez, sajnos azt hiszem, hogy lényegében visszafizethetetlen is. De ezért is kár Orbánékat okolni.

vpepe 2012.11.23. 12:27:44

@WetRinR: Szerintem az adócsökkentés célja a középréteg megerősítése volt, ami meg is jelent a végtörlesztésnél (kb 800 mrd), ill. a lakossági állampapírok (szintén kb annyi) elterjedésénél.

Radio Silicon 2012.11.23. 12:28:07

Nekem tetszenek a plakátok. Jó ötlet a feledékeny emberek emlékezetét egy picit frissíteni.

Ianas 2012.11.23. 12:34:19

@Hoppá!: Ha ez lenne a probléma, akkor nagyon jó világ lenne. Csak az a baj, hogy Gyurcsány már 3 éve nem probléma.

vpepe 2012.11.23. 12:35:17

@félázsiai nemecsek ernő áruló: a megszorítások elkerülhetetlenek, hiába megy a kormánypropaganda, hogy nincs megszorítás.

Az a baj szerintem, hogy már nincs honnan elvenni. Bárhonnan elveszel, az problémaként jelentkezik, pl. hiába építed le az államháztartást, attól is csak nőni fog a munkanélküliség.

De a probléma gyökere nem ez, hanem az hogy miért kell folyton megszorítani? Szerintem azért, mert a nemzetközi piac megette az ország gazdaságát.

WetRinR 2012.11.23. 12:35:22

@vpepe: Szerintem a végtörlesztés jelentős része az ingatlanok piaci ár alatti eladásából (ld. ingatlanpiaci helyzet) illetve a tartalékok mozgósítása (kölcsönkérés rokonoktól, barátoktól) révén történt. Legalábbis az én környezetemben ez volt a jellemző, és nem az, hogy egy évnyi +20%-os szem. jövedelemadóból fizették vissza a többmilliós hitelt.
Az viszont jellemző, hogy az ismerőseim között az adócsökkentés miatt csak egyvalakinek nőtt jelentősen a jövedelme. Igaz neki rögtön félmillióval (banki osztályvezető). Nyilván ő az a középréteg, akit meg kellett erősíteni.

belekotty 2012.11.23. 12:41:54

@exlex: Mondjuk annyi napig amennyi halálos áldozat volt. Rendben? Mert 2006-ban nem volt halálos áldozat, a holocaustnak meg volt legalább 100 ezer magyar áldozata.
Ami azt jelenti hogy kb 270 évig még lehet rá hivatkozni. :-))

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 12:42:04

@vpepe: A megszorítások elkerülhetetlenek, de nem mindegy, hol, és hogyan szorít meg az állam. Az állandósult megszorítások elsődleges indoka az, hogy az állam minden részére belepofátlankodik az életünkbe, pedig ideális esetben az infrastruktúra fenntartása, és egyes szociális alapú kiadások kivételével takarodhatna onnan a kurva anyjába.

Fizessen nyugdíjat, de csak addig, amíg fel nem építi a tőke alapú ellátórendszert, a Rákositól itt maradt igazságtalan felosztó-kirovó rendszer helyett!

Tartson el egészségügyet, de racionalizáltan működtesse, akár magántőke bevonásával is, megfelelő törvényi szabályozás, és felügyelet mellett persze.

Ezek mindent államosítanak, mint egy jó kommunista, bameg, a jól működő piaci konkurenciát kicsinálják, és miközben az államnak alap feladatok ellátására sincs pénze, még több kiadást terveznek be. Mert az államosított vagyont fenn is kell tartani, amit már egy korábban jól működő piac fenntartott, most az is állami feladat lesz, úgy, hogy pénz az nincs rá.

Az a baj, hogy igazából a Szerencsejáték Zrt. kivételével az államnak miden pénznyelőtől, mint a tűztől úgy kéne szabadulnia. A szocializmus már bebizonyította, hogy az államosítás nem megoldás! Akkor miért csinálják?

khmm... 2012.11.23. 12:48:17

Elemír, meló van! Odarohantál már Hatvanba a rendőrséget ostromló kiccsalád megsegítésére? :-DDDD

vpepe 2012.11.23. 12:50:34

@WetRinR: persze én se úgy értettem hogy hirtelen összespórolták a pénzt, de végtörleszteni a tehetősebb (közép)réteg végtörlesztett, és nyilván eladásból / tartalékból. De a tartalékok újraképzéséhez ez komoly segítség.

Ez az 500 mrd sajnos nem az alacsony keresetűeknek kedvezett (hogy tisztázzuk, én se jártam jobban vele). de a szándék szerintem egyértelműen a középréteg kialakítása, ami nélkül erős hazai gazdaság nem létezhet.

ob.szerver 2012.11.23. 12:50:48

@vpepe:

"Képzeld el mi lett volna még, ha a meglevő hitelek megújításán felül is vettünk volna fel hitelt, és a magánnyugdíj pénz egy részét nem tesszük be."

Erről azért kérdezd majd meg a 10 év múlva nyugdíjba menő generációt, és onnantól fogva minimum 25 éven keresztül.

Nem az a kérdés, hogy a szocik elkúrták-e. Megalapozatlanul próbáltak népet boldogítani és az sokba került. De össze sem lehet hasonlítani avval a társadalom és gazdaság minden szintjére kiterjedő pusztítással és rombolással, ami most folyik.

A táblázatból leszűrhetted, hogy a tényleges (nettó) adósság 8 év alatt kevésbé nőtt, mint az utóbbi kettőben. Az adósság súlyos gond, de nem magasabb nálunk, mint az EU átlag. Az adósságot nem kell visszafizetni, de gazdasági növekedéssel és fegyelmezett fiskális politikával kezelhető és kinőhető. A fő gond a recesszió, a kilátástalanság, a beruházásoknak az amortizációt sem pótló szintje. A gazdaság tetszhalott állapotban van egész társadalom letargikus, a nyomor általános. semmi nem épül, semmi nem fejlődik (kivéve a Közgépet), a piacképes tudással rendelkezők menekülnek az országból. Fideszparadicsom 2010-2014.

vpepe 2012.11.23. 12:51:37

@WetRinR: ha nincs középréteg, akkor két réteg van, a rabszolgák és az oligarchák.

Pszt! 2012.11.23. 12:51:54

Ezek a viktorosok 20 éve ugyanezt a lejárató, mocskolodo kampányt folytatják.

ZSírfeka 2012.11.23. 12:52:21

Mennyivel egyszerűbb plakátokat gyártani, mint jól kormányozni...
Az elmútt 2 és fél év lassan behozza az elmúttnyóc évet. 2014-ig le is hagyja.
Nagy ügyesség, és gátlástalanság szükségeltetik hozzá, négy év alatt ugyanannyit, vagy még többeti lopni, mint amennyi az elmúttnyóc évben történt!
Jó az a plakát. Gyurcsányt ne feledjük, és az ilyen tacepaók Orbánt sem fogják feledtetni.
A kisstílűsége lesz a veszte. :)

kifordított nagyanyó 2012.11.23. 12:53:37

Miért van az ha látok egy új fideszbirkát annak pont 27 hozzászólása van?
Egyébként nem rossz írás.

vpepe 2012.11.23. 12:59:05

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Te az államot vennéd ki a játékból, vagyis a szabad piacot erősítenéd. De sajnos pont az látszik, hogy a szabad piac ugyanolyan korrupt és igazságtalan, mint a kommunista rendszer, csak ez még nem elfogadott (mert pont azok irányítják a folyamatot, akik a rendszer kegyeltjei).

"Az a baj, hogy igazából a Szerencsejáték Zrt. kivételével az államnak miden pénznyelőtől, mint a tűztől úgy kéne szabadulnia."

Kevés jól működő állami tulajdonunk van, de pontosan azért, mert ami jól ment, azt adtuk el, és szinte csak az maradt meg, ami a kutyának sem kell (kivétel Szerencsejáték Zrt, Posta, MVM).

A privatizáció csak akkor lenne jó, ha a hazai piacot gazdagítaná, de jellemzően külföldi tőke kezébe kerültek a garantált piacot biztosító egységek (biztosító, élelmiszer-kereskedelem, energia).

Saga 2012.11.23. 13:08:08

@vpepe: költség haszon elemzés nem volt az látszik. Úgy engedtek ki a felső rétegnek adót, hogy közben a legalacsonyabb keresetűeket sarokba szorította és a kitörés lehetőségét csírájában elfolytja. Egyéb adókkal átláthatatlanná teszik az adórendszert, így az nem tudatosodik az adófizetőben ráadásul kiemelten súlytja az alacsony keresetűeket.
A felsőoktatás tandíjai siralmas méretűek. Ilyet bevezetni 10 éves ütemezéssel szokás, hogy aki oda akar menni, annak a szülei takarékoskodni tudjanak. Amerikában ez van, de ott sem most alakították ezt ki.
Az oktatás ahelyett, hogy kiemelt lenne (lásd: "kiművelt emberfők sokasága" - valami sokadrangú kutyabőrös írta a középkor végén...) inkább kolonc és "legyen önfentartó felsőoktatás". Miért nem az egyházak?!

És akkor még csak pár dolognál vagyok.

Ebből nem lesz felelős nemzet.

vpepe 2012.11.23. 13:10:35

@ob.szerver: @ob.szerver: igen, nem vitás hogy az mnyp pénz is adósság. Én azt azért nem bánom, hogy nem külföldi biztosítók spekulálnak ezzel az összeggel, ill. az mnyp-tagok közel felénél nem keletkezett semmiféle megtakarítás. Semmivel sincs rosszabb helyen az a pénz most, mint volt.

Az adósság egy folyamatosan növekedő pályára lett kitalálva, amely elképzelés szerte Európában megdőlni látszik (az EU is recesszióban van, bár tény hogy egyelőre kevésbé, mint Mo., de nem biztos hogy ez így is marad). Az EU déli része rosszabb helyzetben van nálunk, ami az egész EU-t is magával sodorhatja, szóval szerintem kár mintának venni.

Egyetértek, hogy nagyon rossz helyzetben vagyunk, nem gondolom hogy ebből egyszerűen ki lehetne jönni.

ivan_the_terrible 2012.11.23. 13:11:20

@vpepe: Nem is kell elfelejteni, Isten ments! Ám azt sem illenék elfelejteni, hogy a Fidesz szintén megszavazta Medgyesi 100 naposát... nem a 2/3-os szoci gőzhenger nyomta le az ország torkán. Abban a bizonyos elmúlt nyolc évben egy dolog számított: minél rosszabb az országnak, annál jobb a Fidesznek. Erre tettek fel mindet! Mert nehogy azt higyjük, hogy 2009-ben nem tudta a Fidesz, hogy hosszú távon finanszírozhatatlan a felsőoktatás és az egészségügy...

És mindazt, amiért utáltam/utálom a szocikat: a korrupció, hozzá nem értés, pártkatonák pozícióba hozása, részre hajló állami tv, kormánypropagandára elszórt 100 milliók, pártlapok támogatása adópénzekből... stb.. a Fidesz pont ugyanúgy folytatja, csak sokkal elképesztőbb mértékben, mivelhogy mindezt intézményesíti és állami keretek közé foglalja.

Mindehhez olyan szintű arrogancia és a kettős mércének olyan fokú alkalmazása társul, hogy attól kinyílik a bicska az ember zsebében... bár úgy látszik, hogy egyelőre még sok embernek jó ez így is. Amúgy nem is értem, hogy nem lehet ezt látni?

vpepe 2012.11.23. 13:14:18

@Saga: egyetértek azzal, hogy lehetne ezt sokkal jobban is csinálni. Viszont a realitások talaján maradva két alternatíva létezik, és én az MSZP-ből biztos nem kérek, mert volt rá elég idejük hogy megmutassák, hogyan kell ezt csinálni, mégsem sikerült.

vpepe 2012.11.23. 13:19:58

@ivan_the_terrible: Korrupció és hatalmi harcok mindenhol vannak, a legkisebb cégtől az állami vezetésig. Megint csak ugyanazt tudom írni, hogy két választás van: Fidesz, vagy MSZP. Én a magam részéről utóbbit eleget láttam, Orbánnak viszont jóval kevesebb ideje jutott bizonyítani.

ob.szerver 2012.11.23. 13:24:37

@vpepe:

"Semmivel sincs rosszabb helyen az a pénz most, mint volt."

Ugye, most viccelsz. A pénz túlnyomó része ma már sehol sincs. Beleöntötték a 2010-es 7%-os költségvetési hiányba. Folyó kiadásokra herdálták el egy egész generáció (!) nyugdíjvagyonának 1/4-ét. Azok közül az aljasságok és gaztettek közül, amelyet az orbánrezsim a nemzet ellen elkövetett, ez messze kiemelkedik.
Jövő évben kezdődik a devizatartalékok kirablása és átjátszása Simicskáéknak. Az lesz majd csak ehhez mérhető.

WetRinR 2012.11.23. 13:30:29

@vpepe: Orbán 2*4 év, 1 vezető
MSZP 3*4 év 4 vezető
Kinek volt kevesebb ideje bizonyítani?

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 13:42:34

@vpepe: Ez azért elég demagóg: "az látszik, hogy a szabad piac ugyanolyan korrupt és igazságtalan, mint a kommunista rendszer" mert ebben a formában egészen biztosan nem igaz. Soha a világtörténelemben egyetlen cégvezető sem volt olyan korrupt, mint az állami hátszéllel működő rablóbandák, mert ha a töredéke történik ilyesminek, akkor a versenyelőnnyel való visszaélés, a kartell-gyanú, a tröszt-ellenes eljárások mindig féket szabnak neki.

"Kevés jól működő állami tulajdonunk van"
Pontosan egy: a Szerencsejáték Zrt.

vpepe 2012.11.23. 13:43:31

@ob.szerver: a 3000 mrd-ból 1400 ment el kb adósságcsökkentésre, 600 a költségvetésbe, 200 a reálhozamok kifizetésére, volt kb 150 mrd-nyi árfolyamveszteség (ami visszajöhet), a többi még megvan. Sajnos ez van, de ezt a lépést még az ünnepelt baloldali sztárközgazdász, Róna Péter is helyesnek tartotta.

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 13:46:17

@vpepe: "A privatizáció csak akkor lenne jó, ha a hazai piacot gazdagítaná"
Szerinted a vagyon eladásából származó pénz hova ment? A hazai költségvetésbe. Ahogy a hazai költségvetést tehermentesítette az infrastruktúra fenntartásától való megszabadulás. Attól meg, hogy egy magyar Simicska, vagy külföldi Warren Buffet neve van egy cég papírján rohadtul nem lesz jobb, vagy rosszabb az államnak, ez vegytiszta demagógia!

vpepe 2012.11.23. 13:50:48

@WetRinR: attól hogy az MSZ(M)P cserélgeti a vezetőit, mint a sz*ros gyatyát, a háttérből ugyanazok irányítják a folyamatot.

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Az MVM, és (ha jól tudom) a Posta is nyereséges - ja és a MOL is.

A pénzvilág korrupciójával kapcsolatban gondolj csak a 2008-as válságot kirobbantó amerikai befektetési csoportok, bankok és hitelminősítők összejátszására, melynek következtében egész Európát megrengető folyamatok játszódnak le ma is.

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 13:58:59

@vpepe: A posta nem nyereséges, és csak addig vegetál, amíg a hamarosan kikényszerített piaci nyitás meg nem történik. Abban a pillanatban lehúzhatja a rolót.

A MOL pedig nem állami cég.

De látom, nem nagyon sikerült felfognod, amit írtam.

"válságot kirobbantó amerikai befektetési csoportok, bankok és hitelminősítők összejátszására"
Olyan szép, amikor ilyen hülyeségekkel bizonyítod, mennyire nem értesz ahhoz, amiről beszélsz! A jelenlegi válság a hitel-lufi miatt van. Azért, mert boldog-boldogtalan fedezet nélkül vett fel hiteleket, és egyszercsak egy lufi (Lehman Brothers) kipukkant. Maga mögött hagyott egy csomó fedezetlen csekket, ami a Lehman Brothers mérete miatt elég nagy lavinát indított el.

Az, amit leírtál, messziről mutatja, hogy gazdasági ismereteid az egyébként rettenetesen demagóg, és hazugságokkal teletömött Zeitgeistig érnek el, és nem tovább.

WetRinR 2012.11.23. 14:20:02

@vpepe: Bocs, de ezzel szerintem megkerülted a kérdést. A MASZOP szaros gatyája nem érdekel; OV-nek saját magának volt/van 8 éve bizonyítani, de a közhangulat szerint ez nem nagyon sikerült eddig.

Marcangoló Korelnök 2012.11.23. 14:20:44

"Élőláncot a Fidesz is tud a Parlament köré fonni, ha máshonnan nem, de Lengyelországból importált civil barátaival" - posztoló, síkossá röhögtem az orcámat rajtad. Te tényleg azt hiszed, hogy 1600 embert (forrás: Népszava!) a Fidesz csak lengyelekkel feldúsítva tud összekürtölni? Hadd súgjam meg neked: ehhez a Fidesznek nem két, de nem is egy országra volna szüksége, mint Gyurcsányodnak, hanem egyetlen kis sikátorra.

Marcangoló Korelnök 2012.11.23. 14:22:55

@félázsiai nemecsek ernő áruló: ázsioid, néha mondasz igazat, de az ilyen, fensőbbrendű, gőgös fröcsögések miatt, mint "de látom, nem nagyon sikerült felfognod, amit írtam", hullott ki anyapártod a Parlamentből mindörökre.

Marcangoló Korelnök 2012.11.23. 14:24:22

@vpepe: az viszont nem sokat jelent, Róna Péter olyan elvszilárdságú kőszikla, mint egy homokszem a tengerparton.

vpepe 2012.11.23. 14:34:34

@félázsiai nemecsek ernő áruló: A MOL egy társaság, mely részben állami tulajdonban van, így nyereségének egy része az államot is megilleti.

"A jelenlegi válság a hitel-lufi miatt van. Azért, mert boldog-boldogtalan fedezet nélkül vett fel hiteleket, és egyszercsak egy lufi (Lehman Brothers) kipukkant. "
Az üzenetedből ezt tudtam kihámozni cáfolatként, e mondat lényegi része is az "egyszer csak". Az "egyszer csak" helyett azt írnám, hogy az amerikai bankok, hitelminősítők és befektetési csoportok összejátszottak abban, hogy AAA minősítésű értéktelen derivatívákat játszottak át európai bankoknak, hogy a lufi inkább itt pukkanjon, mint ott. Ez reálisabb magyarázat az "egyszer csak"-nál.

micsoda? 2012.11.23. 14:35:27

@Pszt!:Nagyon helyes, és lehet itt bárki jelölt, akkor is ez az eszközük. Nekünk meg tragédia. A legjobb példa erre "Gyurcsány". Még, konkrétumot, hogy mi is a baj vele nem hallottam, az öszödi beszéden kívül.

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 14:37:18

@Marcangoló Korelnök: Melyik pártról beszélsz?

@vpepe: Akkor nem nagyon jártak sikerrel, mert a legnagyobbat Amerikában durrant. Ide csak a lökéshullám ért el.

vpepe 2012.11.23. 14:41:38

@WetRinR: szerintem az 1998-2002 közötti kormányzás nem indokolta, hogy leváltsák Orbánt, jóllehet akkoriban sokkal könnyebb dolga is volt, mint most.

Ha pedig ez igaz, akkor most még kevesebb esélye van, mint akkor volt.

Tény, ha az szoci miniszterelnököket személyenként vesszük, egyiknek sem volt annyi ideje, mint Orbánnak.

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 14:41:46

@micsoda?: Az őszödi beszéddel sem volt semmi baj.

vpepe 2012.11.23. 14:43:14

@Marcangoló Korelnök: Egyetértek, csak jobb oldalról az indexen szerintem nem szabad hivatkozni, mert az itt nem ér semmit - különben Bogár Lászlót említettem volna elsőként.

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 14:45:16

@Marcangoló Korelnök: ? Fejtsd már ki kérlek, mert nem tudom, miről beszélsz!

Ha arról, hogy az ő esetében bizonyítottnak tekinthető, hogy a demagóg, hazugságokkal teli lejárató kampány milyen sikeres tud lenni, akkor igen, igazad van!

Jenyei 2012.11.23. 15:00:17

@doggfather: miért, tán katona? Na ugye.

micsoda? 2012.11.23. 15:45:28

@félázsiai nemecsek ernő áruló: Másra nem, csak arra tudnak hivatkozni. Bugyuta, de az is aki erre fókuszál.

ZSírfeka 2012.11.23. 15:51:06

@Marcangoló Korelnök:
Mi? Vagy csak én?
Nem, én parlamenti pártra nem szavazok 2006 óta. Inkább vesszen el a szavazatom egy függetlenen, vagy nekem tetsző kis párton.
De a hiénákat nem etetem.
Alig vártam, hogy a túlmozgásos bohóc eltűnjön, mindegy, ki kerül hatalomra 2010-ben, csak jobb lehet.
Tévedtem.
De a lelkiismeretem nyugodt, nem a nemzetmegosztó kommunistákra szavaztam 2 és fél éve. És nem is az MSZP-re. ;) :)
Egyébiránt pedig:
Ezzel a politikával nehéz lesz nyernie a köpönyegforgatónak, főleg, hogy nem kicsit k*rta el, hanem nagyon. Elvesztegetett közel három évet az ország életéből, ahelyett, hogy egyből a megszorításokkal kezdte volna a kormányzását, és akkor talán már kifelé kecmeregnénk a slamasztikából.
Én ezért vagyok dühös rá, épeszű ember tudhatta, hogy másképp nem lehet elindulni kifelé. Ehelyett ügyeskedett vagy 3 évig, és ott vagyunk, mint 2010-ben sem:
Diadalként jelentik, ha a forint 280 Ft alá megy, holott 265 Ft-al vette át a hatalmat a tehetségtelen.
Amúgy pedig, mondom, másfél év nagy idő: a kapkodásból ítélve, illetve, hogy az arroganciából származó pökhendiség, ami a tudást pótolja a nevetségesnél, most üt vissza.
Csak 3 dolog hibádzik attól, hogy O.V. államférfi legyen:
tehetség /aki mindent erőből, illetve jogász ésszel igyekszik megoldani, az "annyit is ér"/, kisstílűség /lsd. az összes pitiáner lépést, amit meglépett, Cohn-Bendit ügytől a Ferihegyi névváltoztatásig/, és az alázat /a nemzet felé, mert jelenleg másfél millió Fideszes miniszterelnöke, semmi tisztelet az egész nemzet, Magyarország iránt/.
Aki saját sérelmeit az ország dolgai elé helyezi, soha nem lehet államférfi.
Ez természetesen a bohócra is vonatkozik, más-más indokkal.
Köszönöm.

nemecsek ernő áruló 2012.11.23. 16:01:33

@Pszt!: "Egyszer már volt részünk ilyen mocskos kampányban, ahol lezsidózták és lekommunistázták az ellenzéket. Ennek azonban egyszer s mindenkorra vége, ezt mégegyszer nem engedheti meg magának az MDF."
Orbán Viktor valamikor 1990-1994 között

én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.23. 16:21:07

Mi a baj a Gyurcsány-Bajnai képpel a plakátokon?
Végre két európai embert látnak a turisták, nem debil pigmeusokat.

Önnek megyünk (törölt) 2012.11.23. 16:52:36

@én már a fény gyermeke vagyok: Erre ne vegyél mérget. Egyik
külföldi ismerősöm még 2006-7 körül járt itt, és kérdezte, hogy miért tüntetnek hónapok óta az emberek Kossuth téren. Meg egyáltalán mi az az egész, amiből egy kis szeletet ő is látott a TV-ben (égő TV székház, üres tér, stb). Elmondtam neki...

Ezek után azon "értetlenkedett", hogy akkor hogy-hogy nem zavarták el rögtön az emberek az egész gárdát. Náluk egy ilyen sztori után napokba mérhető idő alatt tűnt volna el az egész kormány...

bebe tv 2012.11.23. 17:02:55

@doggfather: "Önmagában már a Csizmadia, Bencsik, Fritz, Bayer féle echte civilség is hatalmas ötlet."

Főleg annak az ismeretében, hogy Csizmadia elvtárs a Kádár érában a kereskedelmi és vendéglátói főiskola ( ma BGF ) igazgatója volt. Legalább is ő ezt terjesztette el magáról, amikor a 70-es évek végén 80-as évek elején Piliscsabára költözött.
Ilyen beosztásokat azokban az időkben kizárólag csak megbízható mszmp tagok láthattak el, és gyakorlatilag a fővárosi pártbizottság jóváhagyása kellett hozzá.
Így lehetett Boros Péter is ha jól emlékszem a Dél-Pesti Vendéglátóipari Vállalat igazgatója+ a munkásőrség szállító zászlóaljának társadalmi parancsnoka amit most naná, hogy elhallgat.

Miért nem gátak épültek stadionok helyett? 2012.11.23. 17:13:55

Jobboldali túlsúly alakult ki a Nemzeti Színház igazgatói pályázatát elbíráló kilenctagú bizottságban, mely arra enged következtetni, hogy Vidnyánszky Attila fogja váltani Alföldi Róbertet a poszton, ha politikai döntés születik.
Döntés márpedig hamar születhet, mivel a bizottság tagjait megnézve egyértelműnek látszik a jobboldali túlsúly: kretén Kerényi Imre - aki szerint mindannyian spirituális kapcsolatban vagyunk Orbán Viktorral - a miniszterelnök házi könyvkiadója, így, ha politikai döntés születik a Nemzeti igazgatói székének ügyében - nem pedig szakmai -, akkor egyértelműsíthető, kire adja le a voksát.

Nagy Viktor, aki Pécsről indult, valamint az idei Pécsi Országos Színházi Találkozó záró gáláját rendezte meg, civilben a jobboldali színházi szakemberek által létrehozott Magyar Teátrumi Társaság alelnöke, így nála sem kétséges a döntés, ha nem szakmai alapon nézik majd meg a négy jelentkező pályázatát.

Szigethy Gábor színháztörténész a 2013-as POSZT versenyprogramjának egyik válogatója, őt pont a Teátrumi Társaság delegálta a pozícióra.

Ókovács Szilveszter, aki 2010-ben a Duna TV kirúgott vezérigazgatója lett, majd egy évvel később az Operaház élére nevezte ki kormánybiztosként Réthelyi Miklós nemzeti erőforrás-miniszter. Idén augusztusban Balog Zoltán erőforrás-miniszter megbízott főigazgatóként erősítette meg pozíciójában - az ő döntésénél is nagy tétre lehet tenni, hogy kit választ meg, ha mellőzi a szakmaiság kérdését.

Révész Mária, volt pécsi Fidesz-elnök és alpolgármester idén februárban lett besegítve a POSZT-ot szervező POSzF Nonprofit Kht-be társ-ügyvezetőként Stenczer Béla fesztiváligazgató mellé, a Teátrumi Társaság ekkor szerzett a Magyar Színházi Társasággal megegyező tulajdonrészt a kht-ben. Révész voksolása így egyértelműnek látszik.

Ötükön kívül az Emberi Erőforrások Minisztériuma, mint munkáltató két szakreferenst delegál a bizottságba, róluk pontosabb információk egyelőre nem állnak rendelkezésre. A munkavállalókat (a színművészeket) Törőcsik Mari, a Nemzet Színésze és Konrád Antal - a Színházi Dolgozók Szakszervezetének elnöke - képviselik, náluk szakmai szempontú bírálás várható, így képzeletbeli szavazatszámlálásunkban ők ketten adhatják Alföldire a voksukat.

A Nemzeti Színház élére a jelenlegi igazgató, Alföldi Róbert mellett Vidnyánszky Attila, a debreceni Csokonai Színház igazgatója, Szennyai Mária színésznő és Hídvégi Miklós színész-rendező pályázott - olvasható az MTI közleményében. (Vidnyánszky Attila pozícióhalmozásáról ebben a cikkünkben írtunk bővebben - a szerk.) Szennyai Mária színésznő egyébként 2011-ben a Pécsi Nemzeti Színház igazgatói posztjára is pályázott az index.hu cikke szerint, de tavaly végül Rázga Miklósnak szavazott bizalmat a baranyai megyeszékhely vezetése.

A tét tehát nagy, a politikai döntéshozatal pedig Damoklész kardjaként lebeg a bizottság feje felett. Ha ez alapján döntenek a Nemzeti Színház igazgatójának kérdésében, azzal beírhatják magukat a magyar színháztörténelem lapjaira. A fekete lapjaira.

Ne legyenek kétségeink, a sunyi, simlis, álszent, műmagyar nemzeti fideszes döntést illetően!

Qrvkmny 2012.11.23. 17:34:16

@exlex: Tisztelt Uram !
Ön egy rikítóan nagy, elvakult barom !

Qrvkmny 2012.11.23. 17:35:24

SOHA TÖBBET FIDESZ !!!

én már a fény gyermeke vagyok 2012.11.23. 18:04:40

@Önnek megyünk: Elzavarják külföldön a balfasz kormányokat? A hülyék. Nem hogy inkább békemenetet indítanának.

dr kíváncsivagyok 2012.11.23. 18:12:12

@én már a fény gyermeke vagyok:
" Mi a baj a Gyurcsány-Bajnai képpel a plakátokon?
Végre két európai embert látnak a turisták, nem debil pigmeusokat."

A Fideszes propagandisták oly mértékben nincsenek képben , hogy nem veszik észre mennyire kontraproduktív ez a plakát !

Pop40 2012.11.23. 18:31:08

@Önnek megyünk:

És egy olyan kormány, ahol 100%-ban a min elnök koleszos haverja nyeri a közbeszerzéseket, haverokhoz játszotta át a földeket, szétverte a felsőoktatást, a gazdaságot, ellopta a manyup-megtakarításokat, minden létező intézménybe benyomta a szarkupac sameszait, (stb stb stb) , egy ilyen kormány mennyi idő alatt tűnt volna el az ismerősödéknél?

himpellér 2012.11.23. 18:41:06

Mér? Nem hüje a gyurcsótány???

ajjaj99 2012.11.24. 08:34:21

@vpepe: A manyuppal kapcsolatosan sokadszorra is le tudják írni, hogy nem is volt nyereséges. Pedig egy pénzügyi világválság után pár évvel a kilépők majd 80%-a kapott reálhozamot. Akik nem kaptak, azok között olyanok is voltak, akik után nem is volt befizetés. Ennyit a te ötven százalék nyereséges megjegyzésedről.

ajjaj99 2012.11.24. 08:37:14

@vpepe: A MOL nyeresége nem illeti meg az államot, csak a részvényosztalék, ha van az adott évben. Az idén 11 milliárd volt, ami kb 2,2%-os jövedelmet jelent.

ajjaj99 2012.11.24. 08:45:41

@ZSírfeka: Orbán államférfivá válásának 3 hiányzó tulajdonsága: a felsorolásodban zavaró a 2. tulajdonság, mert a kisstílűség az nem hiányzó, hanem meglévő tulajdonsága.

ZSírfeka 2012.11.24. 22:43:39

@ajjaj99:
Igen, elnézést érte. :)

nandras01 2012.11.26. 12:40:52

@vpepe:
"Az elmúlt két év 2700 milliárd forintos megszorítása nem azért kellett, mert a mostani kormány ennyire béna, hanem azért mert úszunk az adósságban."
aha... ez biztosan így van, hiszen megmondták a hangok is...
süti beállítások módosítása