Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Időzített regisztrációs pokolgép

2012.12.04. 14:40 | Proszektura | 197 komment

Címkék: regisztráció Orbán Viktor Áder János Schmuck Andor Puhl Sándor

Nagyjából az a gondolkodási mód határozza meg Orbánék logikáját: alkotmányellenes egy jogszabály? Ki nem szarja le, majd módosítjuk az Alkotmányt!

Akarom mondani az Alaptörvényt.

Ezt történt például a választási regisztrációval kapcsolatban. Miniszterelnökünk a minap kissé értetlenkedve jelentette ki a Kossuth adón, a szokásos reggeli (ahogy az egyik szocialista képviselő találó megfogalmazásában hallottam) „Urbi et Orbán” megnyilatkozása során, hogy a regisztráció eleve nem lehet alkotmányellenes, hiszen benne van az alaptörvényben.

Benne van, miután beletették. De Orbánnak még így sincs igaza.

Hiszen nemcsak abba került bele, hanem az úgynevezett átmeneti rendelkezésekbe is. Kérdés, ehhez sem nyúlhat hozzá az Alkotmánybíróság, vagyis ez is az Alaptörvény része-e?

Mindenesetre, ha az alkotmánybírák netán mégis okoskodni méltóztatnának, hát majd legfeljebb úgy lesz módosítva az a drágalátos Alaptörvény, hogy az Alkotmánybíróság a továbbiakban módosított hatáskörrel Puhl Sándor szerepét látja el. Vagyis a jogszabályok kontrollja helyett a megítélt tizenegyesek felülbírálata lesz a feladata a Sport tévé Harmadik félidő műsorában.

Bár, azt hiszem, teljesen fölösleges bármiféle kormánypárti aggodalom e téren, mert az Alkotmánybíróság még kellő jogosítványok birtokában is mismásolna, kussolna.  

Arról már nem is beszélve, hogy miként azt a hvg. hu megírta, az „Alkotmánybíróság személyi összetétele 2013-ben megváltozik: február 24-én Bihari Mihály, április 2-án Holló András tölti be a 70-et, amivel automatikusan megszűnik a mandátumuk. A helyükre a parlament valószínűleg az eddigi gyakorlatnak megfelelően a kormánytöbbséghez lojális alkotmánybírókat választ majd, amivel a 15 fős testületben 9-re nő a számuk.”

A lényeg mindebből az, hogy csöppet sem bízhatunk abban, hogy a bírák megsemmisítik ezt az elmebeteg intézményt. Mint ahogy természetesen abban sem reménykedhetünk, hogy Áder lép fel ellene.  Ez nem valami hulladékügy, ahol is nyugodtan lehetett okoskodni, az elnöki szuverenitást deklarálni, az orbáni adminisztráció különösebb presztizsvesztesége nélkül.

A regisztráció azonban más. Emellett teljes mellszélességgel kiállt a teljes Fidesz-KDNP. Ebből nem lehet csak úgy kihátrálni.

Pedig máris látszik, az alkalmazásával nagy bajok lesznek. Schmuck Andor például azt bizonyította, hogy ha mindenki regisztrálni akarna, az illetékes hatóság belerokkanna.

http://mandiner.hu/cikk/20121204_schmuck_andor_bebizonyitotta_lehetetlen_a_regisztracio

Hát még, ha rá is segítenénk kicsit.

Hát akkor próbáljuk is meg, kard ki, kard! Intézzük el őket saját fegyverükkel.

Fogjunk össze, és a regisztrálásra nyitva álló határidő utolsó napján menjünk mindannyian regisztrálni! És mindenki hozzon magával még egy embert. Ennyi kényelmetlenséget felvállalhatunk.

Gondoljuk el a hatalom pánikját, amikor az utolsó napon egy-egy jegyzői hivatal előtt több ezren fognak toporogni, regisztrálásukat kérve, követelve.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr824947341

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.12.05. 11:06:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni próbáló birca · http://maxval.co.nr 2012.12.05. 08:40:54

@Rodolfo63:

Akkor sem vizsgálhatja, nincs benne a jogszabályban.

Netuddki. 2012.12.05. 08:42:42

Zembörök! Nem kéne már egy nemzeti konzultáció, ahol megvitatnánk kell-e nekünk ez a bohóc és a pártja? De minél előbb, mert késő lesz...

Netuddki. 2012.12.05. 08:49:20

Amúgy meg aki hallgatta ma reggel a közigazgatási államtitkár asszonkát annak talán lejöhetett az orbán kormány esszenciája. Arról beszélt ugyanis a drágaszágom, hogy AJÁNDÉK lesz a zembereknek az új kormányablak, ahol mindent egyhelyen, könnyen, villámgyorsan el lehet intézni.

Hát kérdem én B+, mióta ajándék amit az én adómból fizetett emberek, a munkájukat talán végre jól elvégezve végre valahára megcsinálnak? Amit az én adómból működtetnek? Na ilyen a felfogás fidesz körökben. AJÁNDÉK amit nem lopnak el és arra költik amire amúgy is kellene...

kúrórudi 2012.12.05. 08:58:08

"Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye."

orbán viktor 2007

Psyman 2012.12.05. 09:02:30

Én személy szerint teszek rá magasról, hányan fognak ott toporogni. Aki van olyan ostoba (a magyarok 99,9%-a), hogy az utolsó pillanatokban megy csak el, az magára vessen.
Amúgy megsúgom, hogy a Fidesznek a következő választás egy win-win scenario. Ha ők nyernek, megint van 4 évük, az alatt akár rendbe is hozhatják a gazdaságot (hisztizőknek, "diktatúraépül"-eknek mondanám, hogy csak is egy menetközileg elfogadott rendszerben és erős gazdasággal rendelkező országból lehet sok pénzt kiszedni, szóval nekik is érdekük az ország rendbetétele). Ha meg nem nyernek, akkor meg lám, mégis működik a választási rendszer, le lehet váltani a Fideszt, nem is épül itt diktatúra. A Bajnai-Gyurcsány tandem meg borítékolhatóan még jobban le fogja pusztítani az országot, úgyhogy akkor már akár a 4/5-re is esély lehet 2018-ban...

Dinkainka 2012.12.05. 09:02:33

@Mr.Fox: De azért még hosszú éveket fognak ülni börtönben.

Netuddki. 2012.12.05. 09:02:47

@kúrórudi: Kivéve azt az esetek amikor orbán viktor az ország mini-szterelnöke, és éppen a véleményével, érdekeivel ellentétes döntés születne. Nevetséges bohóc ez az ember, csak az a szörnyű egy ország függ pillanatnyilag a hülyeségeitől...

Psyman 2012.12.05. 09:03:40

@kúrórudi: "Kúrórudi egy olyan ember, aki csak mások gondolatait képes idézni, önállóak nincsenek, ellenben minden propaganda-maszlagot beszop."

Psyman 2012

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.05. 09:03:48

"Fogjunk össze, és a regisztrálásra nyitva álló határidő utolsó napján menjünk mindannyian regisztrálni! És mindenki hozzon magával még egy embert. Ennyi kényelmetlenséget felvállalhatunk.

Gondoljuk el a hatalom pánikját, amikor az utolsó napon egy-egy jegyzői hivatal előtt több ezren fognak toporogni, regisztrálásukat kérve, követelve."

lol. egyrészt nem hinném hogy különösebben pánik lesz, a határidő lejártával szépen bezárnak a hivatalok aszt mehetsz anyádba :)

2llkedő 2012.12.05. 09:04:15

@maxval, a gondolkodni próbáló birca:
Vizsgálhatja, mint ahogyan azt is vizsgálhatja, hogy az európai normákkal összeegyeztethető-e?

Netuddki. 2012.12.05. 09:04:27

@Psyman: ...és akkor a kezed belelógott a bilibe és felébredtél...

kúrórudi 2012.12.05. 09:05:11

@Psyman:

neked az a kiinduló alapod, hogy fidesz = jó, szocik, bajnai akárki = rossz. ezzel a kiindulóponttal nem nagy vezethetsz le mást mint ugyanezt....

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.05. 09:06:08

@Psyman: lol, kábé :)) de azért reménykedjünk az első opcióban.

kúrórudi 2012.12.05. 09:06:26

mondjuk posztoló jó hülye...

"Gondoljuk el a hatalom pánikját, amikor az utolsó napon egy-egy jegyzői hivatal előtt több ezren fognak toporogni, regisztrálásukat kérve, követelve."

hát aztán nagyon be lesz szarva az a hatalom.... nem fogtad fel bazgmeg h nekik nem érdekük a sok szavazó? elég az ő saját biztos bázisuk... annál nagyobb aránnyal nyernek...

rettenetesen buta a poszt írója...

kúrórudi 2012.12.05. 09:07:31

@Psyman:

hát ezzel jól mellélőttél.... ennyire nem kéne ám orbán feneket nyaldosni... mosd meg a nyelved mert z a barna ott az bizony a vezéred szara...

kúrórudi 2012.12.05. 09:08:15

@Psyman:

de látom zavar az idézet... be is írom mégegyszer:

"Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye."

orbán viktor 2007

Psyman 2012.12.05. 09:08:28

@kovi1970: Miért is? Én pont leszarom melyik tolvaj bandát szavazzátok meg :)

@kúrórudi: Tévedni tetszik drága kolléga, emberemlékezet óta nem szavaztama Fideszre. De viszketést kapok a könnygáz emlékétől, meg amúgy sem szeretem a privatizáción hatalmukat átmentő posztkomcsikat. Ők már egyszer leszerepeltek.

Psyman 2012.12.05. 09:09:29

@kúrórudi: Öcsi indulj, elkésel a suliból. Jah és anyukád nem engedte meg, hogy tetkót csináltass, szóval vigyázz, meg ne lássa a popsidra tetovált pillangót ;)

kúrórudi 2012.12.05. 09:10:31

@Psyman:

viszketést kapsz a könygáz emlékétől??

értem tehát akkor mások autóját felgyújtogató "hazafi" és "forradalmár" vagy

Psyman 2012.12.05. 09:11:59

@kúrórudi: Szóval nálad ez így működik.... Vannak az autógyújtogatók, az orbánseggetnyalók, meg a... minek titulálod magad? Szóval azok? Elég szánalmasan túlegyszerűsített világnézeted van öcsi :)

kúrórudi 2012.12.05. 09:12:10

@Psyman:

rettenetesen mellélőttél megint...
1. veled ellentétben nem vagyok 13 éves...
2. a tetkó a mi családunkban nem divat.... azt meghagyom az utcán őrjöngő proliknak mint ti

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.05. 09:12:38

@kúrórudi: "rettenetesen buta a poszt írója... " - mit vártál tőle? egy komcsi.

kúrórudi 2012.12.05. 09:13:51

@Psyman:

te tényleg kb. 13 éves vagy....

Psyman 2012.12.05. 09:15:04

@kúrórudi: Megeshet. Vagy csak jóval edukáltabb mint, te és röhögök rajtad :)

kúrórudi 2012.12.05. 09:16:05

@Psyman:

attól nem leszel "edukált" h kiguglizol néhány atin szót.... süt rólad a butaság és gyerekesség...

tomwar 2012.12.05. 09:16:58

@MetroGoldwinMayer:
"Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye."
Orbán Viktor, 2007. június 29.

Ezzel az elvel hogyan tartod osszeegyztethetonek a dolgot?

kúrórudi 2012.12.05. 09:18:09

@Psyman:

jegyezd inkább meg vezéred szavait:

"Magyarország olyan ország, ahol az Alkotmánybíróság döntései mindenkire kötelezőek. Nincs kibúvó, kiskapu, ez a magyar demokrácia egyik vastörvénye."

orbán viktor 2007

tomwar 2012.12.05. 09:18:34

@Psyman: Az igazsag, hogy 2014-18 kozott a Fideszen kivu nincs eselye kormanyozni senkinek, akinek nincs ketharmada. Marpedig nem lesz.
Errol azert gondoskodtak a narancskomcsik.

Psyman 2012.12.05. 09:18:38

@kúrórudi: Akkor örülj neki, hogy te már 14 vagy és menj iskolába :P

kúrórudi 2012.12.05. 09:18:59

@tomwar:

elárulom a megoldást: hazudunk reggel dében este...

Psyman 2012.12.05. 09:19:40

@tomwar: Lol.... Narancskomcsik.... Ezt imádom ebben az országban, mindig az a komcsi, aki épp hatalmon van :D
Amúgy baromság, amit állítasz. Miért ne lehetne 2/3 nélkül kormányozni?

kúrórudi 2012.12.05. 09:20:18

@Psyman:

az hogy minden gyerekes mondatod végére kiteszed a ":P"-t ezt a nagyon edukáltságod melyik részében tanították neked?

nevetséges vagy....

Szevasztok 2012.12.05. 09:22:00

Ezzel a regisztrációval tkp megfosztottak egy alapjogomtól, mert azt ezután csak KÉRELEMRE gyakorolhatom.

Ez olyan pl., mintha 4 évente nyilatkoznom kellene arról, hogy fenntartom-e a lakásomra a tulajdonjogomat. És ha egyszer elfelejtem, akkor bocs, az államra szállt.

Psyman 2012.12.05. 09:22:33

@kúrórudi: Őszintén szólva kevés dolog rendítené meg kevésbé az önérzetemet, mint az, hogy egy jöttment senki, aki ráadásul "kúrórudniak" nevezi magát az Interneten, mit gondol.
És csak a te kedvedért :P :P :P :P :P

tomwar 2012.12.05. 09:22:33

@kúrórudi: A hazugsag egy dolog. Azzal nem lehet kormanyozni, max. valasztast nyerni, ez bebizonyosodott. ENNYIRE nem kell felni Bajnaitol...

Amugy Viktorek pont ezt probaljak a szocik utan csinalni: hazudnak es csalnak nap, mint nap...es nekik is csikorog a dolog nagyon.

Psyman 2012.12.05. 09:23:30

@tomwar: És akkor erre az a megoldás, hogy visszaengedjük a szocikat meg a DK-sokat (ex-szocikat) a hatalomba?

tomwar 2012.12.05. 09:24:58

@Psyman: Az a nem-komcsi, aki nyilvanossagra hozza a partallam bunos szereploinek es tetteiknek nevsorat. Aki KISZ es MSZMP tag volt, vagy hasznot huzott belole. Soroljam?

Ketharmad nelkul nem lehet rengeteg, ketharmadba ontott ostoba torvenyt, es embert levaltani. Ennyi.

Psyman 2012.12.05. 09:25:34

@Szevasztok: Ez nem igaz, mert a KÉRELMET egy szerv elbírálja, vagyis ott a szerv döntése nyomán keletkezik a jogod. Itt a szerv csak felvesz a nyilvántartásba, vagyis nincsen deklaratív aktus. A jogod megvan, legfeljebb nem gyakorlod. Ez ugyanaz, minthogy házasságot is csak anyakönyvvezető előtt lehet tenni, pedig ott sincs beleszólása az államnak abba, hogy ti ketten köthettek-e házasságot.

tomwar 2012.12.05. 09:25:43

@Psyman: MONDTAM EN ILYET!?
Miert gondolja mindenki, hogy ha tele a tokom az Orbanekkal, akkor en rogton Fletot imadom!?

kúrórudi 2012.12.05. 09:26:21

@Szevasztok:

a regisztrációban az a kemény h SEMMILYEN racionális érv nem szól MELLETTE az ország, a társadalom, a demokrácia szemontjából.... az kizárólag az ő érdekeiket szolgálja.

Psyman 2012.12.05. 09:26:48

@tomwar: Oké, mondj egy törvényt, ami miatt nem lehet kétharmad nélkül kormányozni. Csak egyet, ami NÉLKÜLÖZHETETLENNÉ teszi a kétharmadot a kormányzati munka elvégzéséhez.

kúrórudi 2012.12.05. 09:27:13

@tomwar:

"Miert gondolja mindenki, hogy ha tele a tokom az Orbanekkal, akkor en rogton Fletot imadom!?"

nem gondolja... ez az egyszerű fidesz hívők összemosása.... ha nem tetszik amit ők csinálnak akkor komcsi vagy...hazaáruló..gyurcsányista... stb.

Psyman 2012.12.05. 09:27:38

@kúrórudi: Végülis nincs ilyen sem Farnciaországban, sem az USA-ban... Tipikus diktatórikus állam mindkettő... De még van egy pár ilyen ország.

tomwar 2012.12.05. 09:27:39

IDEZET:
""Hát egy alkotmány sokkal többről szól, mint egy kormány. Tehát kormányok jönnek-mennek, a miniszterelnököt hol így hívják, hol úgy, az alkotmány pedig egy komoly dolog, az beleépül az ezeréves magyar államiság testébe, tehát az a törzséhez tartozik, az nem egy cserélhető végtag vagy sapka, hogy hol így, hol úgy viseli az ember a kalapját." O.V. 2010. október 1.

Iden haromszor modositottak az Alaptorveny...es fogjak annyiszor, ahanyszor az erdekeik (nem az embereke) megkivanjak. Erre az emberre bizzam a Hazam!?!?

kúrórudi 2012.12.05. 09:27:52

@Psyman:

a regisztráció a poszt témája... mondj érvet a regisztráció MELLETT....

tomwar 2012.12.05. 09:28:43

@Psyman: Egykulcsos ado. (egyet kertel)

Szerinted az is autovezetes, ha egy Trabival mesz le Jaszarokszallasra, meg egy Ferrarival csapatni a Hungaroringen, nem?

Psyman 2012.12.05. 09:29:17

@tomwar: Bíznád-e egy olyanra, aki abból szerzett vagyont, hogy magyar cégeket vitt csődbe, magyar állami támogatásokat tett zsebre, és aki szó nélkül miniszterként végigasszisztált Gyurcsány 2006-2009-es tevékenységéhez?

tomwar 2012.12.05. 09:29:33

@kúrórudi: Aki nincs velunk, az ellenunk van. Ezt anno Rakosi mondta...szep eszme...es meg tolem kerdezik, miert komcsizom oket?

kúrórudi 2012.12.05. 09:30:02

@Psyman:

"Végülis nincs ilyen sem Farnciaországban,"

te agymosott, beszoptad viktorék hazugságát...

a franciáknál tudod kinek kell regisztrlnia?

1. AZ ÚJ SZAVAZÓKNAK. akik most lettek 18 és ELŐSZÖR szavaznak.
2. AKIK LAKÓHELYET VÁLTOZTATTAK.

ez nagyon nem ugyanaz mint ami most nálunk lesz h MINDENKINEK....

nem kéne ám agyatlanul beszopnod viktorék minden szavát...

Psyman 2012.12.05. 09:30:11

@kúrórudi: Mellette? Pl. nem tudják 3000 Ft-ért megvenni a cigányok szavazatát. Pl. nem tudnak 400 hajléktalant körbeutaztatni a fél országon és leszavaztatni 40 választókerületben.

kúrórudi 2012.12.05. 09:31:11

@Psyman:

várom az érveket. még nem sikerült EGYETLEN érvet sem írnod a regisztráció MELLETT...

szóval miért is jó?

tomwar 2012.12.05. 09:31:28

@Psyman: Szep orszag mi, hogy csak a szar kulonbozo megjelenesi formaibol valaszthatunk....darabos, kemeny, lagy es budos, fos, stb.

HAT EZ A BAJOM. Nem talalok egy epeszu embert, ha meg igen, annak eselye semmi.

Psyman 2012.12.05. 09:31:48

@tomwar: Az egykulcsos adó miért lenne létszükséglet a kormánynak? Nem a mértéke van 2/3-ba foglalva, csak az, hogy egykulcsos legyen. Ettől még bőven lehet kormányozni, azon kívül nincs megtiltva a törvényben az sem, hogy különböző (feles törvényt igénylő) kedvezményekkel kvázi többkulcsossá tegyék.
Rossz példa. Másik?

kúrórudi 2012.12.05. 09:31:57

@Psyman:

"Pl. nem tudják 3000 Ft-ért megvenni a cigányok szavazatát."

dehogynem... fizetnek neki a regisztrációért is....

Psyman 2012.12.05. 09:32:46

@kúrórudi: A franciáknál MINDENKINEK kell regisztrálnia. Ott laktam, szóval tudom, miről beszélek ;)

Psyman 2012.12.05. 09:33:21

@kúrórudi: De legalább akkor is csak egyszer tud szavazni. Bár tudom, nem erősséged a matek, hogy ezt megértsd:P

tomwar 2012.12.05. 09:33:55

@Psyman: Pl. Valaki nem regisztral...de az uj kormanypart egyre inkabb nem tetszik neki, es nem adna hatalmat szamukra az onkormanyzat, vagy EP valasztason? Szavazhat ellenuk? Nem, mert a 2/3-ad alaptorvenybe foglalta a regisztraciot (es itt vissza a poszthoz) es ennyi....

Psyman 2012.12.05. 09:34:02

@tomwar: Nekem sem tetszik, de ha a nép ENNYIRE buta, hogy felváltva szopják be ugyanazt a maszlagot újra és újra...

Psyman 2012.12.05. 09:35:18

@tomwar: Az önkormányzati választás egy időben van az OGY választásokkal, tehát nem jó példa. AZ EP-választásnak meg a világon semmi köze nincs a magyar pártokhoz, csak a magyar nép olyan végtelenül korlátolt, hogy azt hiszi, minden róluk szól.

kúrórudi 2012.12.05. 09:35:35

@Psyman:

"A franciáknál MINDENKINEK kell regisztrálnia."

ez nem igaz... nézz utána....

tomwar 2012.12.05. 09:37:03

@Blogger Géza: Aha, igy is kell: ez jol jellemzi az orszag jelenlegi vezeteset: aki csoro, akinek nehezseg, ido es penz atutazni a szomszed faluba, varosba, az szopjon! Annyit er, amennyie van, ugye?
Ruhhellem a fajtad egyre jobban.

tomwar 2012.12.05. 09:38:02

@Psyman: Azert mne lepodj meg, ha nem egy idoben vannak...sose volt meg egyidoban. Ugyanabban az evben, osszel szokott lenni...de ijen aprosagok ne zavarjanak. 6 honap, ugyan mar!

tomwar 2012.12.05. 09:39:10

@Psyman: Szoval ezert jo a regisztracio: hogy tobbet szopjon a nep, hatha rajon, hogy atbasztak? Tenyleg, zsenialis terv!

tomwar 2012.12.05. 09:42:27

@Psyman: Az a baj, hogy benne van: egykulcsos. Es ha tortenetesen tobbet akarnanak? 16%-nal nem lehet magasabb akkor sem, a csorok mar igy is rabasztak.
Toldozni foldozni feles torvenyekkel? Akkor meg minek Alaptorvenybe foglalni?

Az elv a bajom. (no, meg az alaptorveny bo fele, es a melle csatolt PR kampany, de ez legyen az en bajom...)

dr. mesterséges színezék 2012.12.05. 09:43:19

"Mint ahogy természetesen abban sem reménykedhetünk, hogy Áder lép fel ellene."

Azért a gondolat aranyos, hogy Áder, a Fidesz választási matematikusa, és minden valószínűség szerint az egész genyózás éceszgébere majd jól felbuzdítja Stumpfot, hogy alaposan nézze meg, nem-e alaptörvényellenes-e itten-e ez a törvény-e, amit számszakilag éppen ő alapozott meg.

Psyman 2012.12.05. 09:44:05

@kúrórudi: Most erre mit mondjak? Nyilván az a sokmillió francia meg amerikai a hülye, aki elment regisztrálni, és neked van igazad...

@tomwar: A 2011-es jogszabály szerint egyszerre lesznek. Legalábbis mikor legutóbb megnéztem még arról volt szó.
Az átbaszás meg hogy is jön ide? Én azt mondtam, hogy azért jó a regisztráció, mert a retardáltak (nem a cigányokra gondolok!) nem fognak érzelmi alapon szavazni, a hajléktalanokat meg nem fogják körbeutaztatni szavazóbusszal a fél országon. Mit nem lehet ezen érteni?

tomwar 2012.12.05. 09:44:18

IDEZET:

""Én azért tartozok felelősséggel, ami a saját szándékom, meg azért, amit tettem, meg tenni szándékozok Magyarország érdekében. És ezek között a tervek között nem szerepel a magyar közjogi rendszer felforgatása." O.V. 2009. november 25.

Az ember, aki sosem hazudott. Sajat bevallasa szerint.

Az internet nehezen felejt...

dr. mesterséges színezék 2012.12.05. 09:44:51

@Blogger Géza: "Így van, menjetek el az utolsó napon, én meg majd jót röhögök rajtatok itthon a kellemes internetes regisztrációmmal. :)"

Tusványoson nincs internet?

Szevasztok 2012.12.05. 09:45:54

@Psyman: "A jogod megvan, legfeljebb nem gyakorlod. "

Ha van egy jogom, csak éppen nem GYAKOROLHATOM, akkor az most mi? Lehet jogászkodni meg nyelvészkedni, de az gyakorlati szempontból - legalábbis ideiglenes jelleggel - jogfosztás (de hívhatod felfüggesztésnek, vagy korlátozásnak, ha úgy jobban tetszik.)

Psyman 2012.12.05. 09:47:07

@tomwar:
1) Miért ne lehetne magasabb? Semmi nem tiltja meg.
2) Mint említettem, csak adj adókedvezményeket feles törvényben bizonyos jövedelem alatt, és HOPPÁ! Máris kétkulcsos!
Én nem azt mondtam, hogy szerencsés sarkalatos törvénybe foglalni, csak azt, hogy ettől még nem kell 2/3 ahhoz, hogy kormányozni lehessen.
Amúgy meg az Alaptörvény jogi szempontból egy baromi jól összerakott, átgondolt, megindokolható, racionális, tömören: minőségileg kiváló alkotmány. Hogy egyeseknek bizonyos megfogalmazás nem tetszik, vagy hogy az ellenzéki látszathiszti miatt "ez nem is a nép alkotmánya" (amely érv eleve nevetséges), a jogi értékét nem csökkenti.

tomwar 2012.12.05. 09:49:28

@Psyman: Figyu, ezt a szavazatvasarlos izet ugorjuk at, meg a cigokat, kb. semmi ertelme ez miatt szopatni a maradek milliokat. Egyetlen alkalommal sem sikerult hitelt erdemloen bizonyitani ezt, birosag elott. Igen, van, tudom, de SOSEM ezeken a szavazatokon mulott az orszag sorsa (amugy a jo Fidesz is elt vele, kerdezd meg Papcsak Feri kampanyfonoket, hogyis volt az iteletben)

Ami kurvara bassza a csorom: a levelben regisztralas es szavazas....megis hogyan!?

A franciakkal ne peldalozz, az elmult masfel evben dolgoztam naluk eleget, es utanajartam: csak az uj valasztoknak, es azoknak kell regisztralni, akik masik helyre koltoztek.

Amerikai cegnel dolgozom, van itt vagy 50 USA allampolgar...megkerdezzem oket is?

Psyman 2012.12.05. 09:49:45

@Szevasztok: Nem azt mondtam, hogy nem gyakorolHATod, hanem, hogy nem GYAKORLOD: Orbitálisan nagy különbség. Ki tiltja meg neked, hogy regisztrálj? Senki! Ki kötelez, hogy az utolsó nap utolsó óráiban menj regisztrálni? Senki! Akkor miről is beszélünk?
Képzeld, az önvédelemhez is jogod van, mégsem lőhetsz le valakit csak azért, mert el akarja venni a tárcádat. Ettől még nem szűnik meg az önvédelemhez való jogod. Polgári házasságot sem köthetsz a házasságkötő termen kívül. Ettől még nem szűnik meg a házasságkötési jogod.

Szevasztok 2012.12.05. 09:53:03

A regisztrációhoz felmerül még további kérdések: Ha én házhoz hívom a jegyzőt regisztrálni, és ott kiderül, hogy nem igazán lettem volna rá jogosult, akkor mi van? Egyáltalán ki dönti el, hogy eléggé korlátozva vagyok-e a mozgásomban? A jegyző? Vagy előre regisztrálnom kell magam az otthoni regisztrációhoz, hogy kijöjjenek?

A regisztráció kapcsán nem a regisztráció TÉNYÉVEL van a legnagyobb baj, hanme a részletszabályokkal. Legfőképpen azzal, hogy hol, mikor, és milyen módon lehet regisztrálni.

Ha az pl. USA-hoz hasonlóan a sarki boltban, postán is lehetne regisztrálni, akár még a szavazás napján is, akkor mindjárt kevesebb lenne az ellenkezés.

tomwar 2012.12.05. 09:53:05

@Psyman:
Tenyleg. Semmi. Szivem szerint megvalasztanalak, es utana felemeltetnem veled az egykulcsos adot 20%-ra. Szerinted meddig elnel utana? (ne feledd, a TEK nem fog vedeni...)

Amit te javasolsz, az toldozgatas, amire az egykulcsossag miatt van szukseg.

Arrol a granitszilargdsagu alaptorvenyrol irtad, amit eddig haromszor modositottak!?

Jogi szempontbol pl. az alaptorveny szerint nem vagy jogosult nyugellatasra...tenyleg nagyon jol ossze van rakva...

Szevasztok 2012.12.05. 09:57:35

@Psyman: "Ki tiltja meg neked, hogy regisztrálj? "

Erről beszéltem. Az alapjogom gyakorolhatóságát FELTÉTELHEZ kötik. Nem az a kérdés, hogy ki tiltja meg, hanem az, hogy miért teszik FELTÉTELLÉ.

Moindok egy példát: A regisztrációra menet április 29.-én elüt az autó és bekerülök az intenzívre. Három nap kóma után felébredek, de HOPPÁ lemaradtam a regisztrációról! Szavazni tudnék, de így már nem SZAVAZHATOK.

Ki tehet róla?

piglet is shine 2012.12.05. 10:08:45

Kicsit sem értek egyet a poszttal. Fantáziajátéknak jó az utolsó napon ezrével tolongó, regisztrálni akaró tömeg. A valóság az lenne, hogy a jegyző a munkaideje végén bezárja a kaput, oszt jó napot. A regisztráció kiagyalói és haszonélvezői pedig pezsgőt bontanak, és nyelves csókot váltanak.

Éppen az ellenkezőjében - mármint a lehető leghamarabbi regisztrálásban - látok esélyt arra, hogy a háziorvosuk is nyugtatókat szedjen a pszichoszomatikus tüneteik miatt. Rájuk férne az a bő másfél évnyi általános rossz közérzet.

Psyman 2012.12.05. 10:13:59

@tomwar: Én 50%-ra emelném, és havi 1.5m alatti jövedelemnél ez alól adnék 40% kedvezményt. Probléma megoldva ;)
Újra mondom, hátha megérted: Én nem azt mondom, hogy jó, hogy 2/3-os az egykulcsosság. Csak ettől még nem lesz kormányozhatatlan az ország 2/3 nélkül, tehát az eredeti érved nem állja meg a helyét.
Már megbocsáss, de az,hogy a kormányoldal esetleg apróbb dolgokat megváltoztat rajta, miért is érinti azt, hogy az alaptörvény, mint jogszabály baromi jól össze van rakva? Úgy érzem, hogy neked az az alap kiindulás, hogy csak azért, mert valamit megváltoztatnak, már rossz. Így viszont nem lehet érdemben eszmét cserélni.
Amúgy jobb, ha felkészülsz, innentől minden 2/3 új alkotmányt fog kreálni, mert ennyire retardált a magyar politikai kultúra :S

Hol állít olyat az Alaptörvény, hogy nem vagy jogosult nyugellátásra? Ilyen alapon nincs jogod levegőt sem venni....

Psyman 2012.12.05. 10:19:25

@Szevasztok: Angyalom, a szólásszabadságod, a vallásszabadságod, az élethez és testi épséghez való jogod mind "feltételekhez" van kötve. Bilibe lóg a kezed...
A szavazati jogod semmilyen nincsen korlátozva, szabadon gyakorolhatod. Az előzetes regisztrációban, mint már mondtam nincs semmi demokrácia-ellenes, sem alkotmányellenes, sem ördögtől valóság. Csak egyesek kurva lusták a posta és a szupermarket között még az önkormányzathoz is beugrani arra az 5 percre, ezért most sápitoznak.
Amúgy meg igazolt vis maior esetén még utólag is felvetetheted magad. Egyébként meg aki olyan retardált, hogy mindent az utolsó pillanatra hagy, szerintem meg is érdemli, hogy sorban álljon, neadjisten lemaradjon. Van rá elég hosszú idó, hogy feliratkozz, belefér, ha 10 perccel kevesebbet nézel otthon tévét, mert megálltál egyszer hazafele menet feliratkozni.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.05. 10:21:12

@Szevasztok: "Ha én házhoz hívom a jegyzőt regisztrálni, és ott kiderül, hogy nem igazán lettem volna rá jogosult, akkor mi van?"

akkora pofont kapsz tőle hogy leszáll a fejed :DD

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.05. 10:24:01

@piglet is shine: "Éppen az ellenkezőjében - mármint a lehető leghamarabbi regisztrálásban - látok esélyt arra, hogy a háziorvosuk is nyugtatókat szedjen a pszichoszomatikus tüneteik miatt. "

ugyan miért? a hivatalokban eddig is egésznap ment az ügyintézés, van sor, stb, dolgoznak a hivatalnokok. nemfognak hanyattesni attól hogy ezután regisztráltatni is kell a júzereket.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.05. 10:27:32

@Szevasztok: "Erről beszéltem. Az alapjogom gyakorolhatóságát FELTÉTELHEZ kötik. Nem az a kérdés, hogy ki tiltja meg, hanem az, hogy miért teszik FELTÉTELLÉ."

személyi igazolványod se küldik ki alanyi jogon, hanem bekell érte fáradnod és el kell intézned, pedig jogod van hozzá. de amúgy senki nem fog meghatódni a rinyálásodon. vagy regisztrálsz vagy nem szavazol, aszt ennyi.

"Három nap kóma után felébredek"

szerintem te olyan kómába vagy alapba amiből sose fogsz felébredni :DD

tomwar 2012.12.05. 10:30:59

@Psyman: Adorendszer nem alkotmanyos elem. Problema megoldva. Nem egyszerubb radirozni?
Nem, nem lesz kormanyozhatatlan: de nem is lesz kormanyozhato. EGy helyben fog topogni...es nem csak az ado miatt.

Epp most olvastam vegig az alaptorvenyt. ANNYIRA azert nincs jol osszerakva. Ugyanis nem ismeri el a 1949-es Alkotmanyt, ezen keresztul annak modositasait sem...kovetkezekeppen semmit, 1944 ota. Ennek mi a fene ertelme volt?

Alaptorveny, XVIII. cikk, (4) bekezdes.

Nos, en abban nem latom, hogy jogosult lennek nyugdijra idos koromban.

tomwar 2012.12.05. 10:36:03

@Psyman: Egem a regisztracio nem erint.
De tudod van am ma Magyarorszagon szamtalan telepules, ahol nincs jegyzo. Csak egy faluval arrebb. Es hat a Volan nem am a &-es busz, hogy 5 percenkent jojjon....

Miertis nem lehet Magyarorszagon levelben regisztralni? Tudod, mint pl. a konzultacio: kikuldenek egy levelet MINDENKINEK, valaszboritekban a regisztracios levelle. Alairod, visszakuldod. Ennyi. Ket csekk kozott feladod a postan. Tudod, mint az erdelyiek, vajdasagiak, felvidekiek, burgerlandiak, kanadaik, ausztraliaik, es sorolhatnam...

Szevasztok 2012.12.05. 11:03:33

@Psyman: "Angyalom, a szólásszabadságod, a vallásszabadságod, az élethez és testi épséghez való jogod mind "feltételekhez" van kötve. "

És mondd, ha a szólásszabadságommal élni akarok, akkor azt hol kell előzetesen bejelenteni? És ha este az utcán leütnek és elveszik a tárcámat, akkor a bíró csak akkor ítéli el a tettest, ha a fejbekólintás előtt hivatkoztam a testi épséghez való jogomra?

Hozz más példát mert ezek nem jók.

Disintegrator Rising · http://disintegrator.blog.hu/ 2012.12.05. 11:34:27

@Szevasztok: attól függ hogy kómában vagy-e épp vagy nem :D

2llkedő 2012.12.05. 11:46:47

@Psyman: "Csak egyesek kurva lusták a posta és a szupermarket között még az önkormányzathoz is beugrani arra az 5 percre, ezért most sápitoznak."

Nem ez az igazi kérdés, hanem az, hogy mi értelme a regisztrációnak? Mi pluszt ad ahhoz képest, ami jelenleg is van?

TheSaurus 2012.12.05. 12:03:19

Szent Adóbevallás napja évek óta így megy: van rá pár hónapunk, aztán az utolsó napon a főbb posták gálánsan nyitva tartanak éjfélig, aki meg addig se megyen oda, azt meg is büntethetik. Jó, adózni (elvileg) kötelező, választani meg nem, de aki nem regisztrál határidőig, az így járt. Hülye egy törvény, de pillanatnyilag ez van, ezt kell utálni.

2llkedő 2012.12.05. 12:06:20

@TheSaurus: A kérdés továbbra is az, hogy mi értelme, és mi a célja a regisztrációnak?

TheSaurus 2012.12.05. 12:12:52

Talán az, hogy amíg ezen gondolkodunk, addig se máson. Remélem, nem 2014 áprilisában jövünk rá, hogy mi volt a célja és az értelme.
Kádár et. is jól sakkozott állítólag, és amíg ellenfele azon tépelődött, hogy mi a fenének hagyta elöl a vezérét védtelenül, a két huszár átugrott a védelmen és sakk-matt.
Más: ennek a vasárnapi tüntetésnek (meg persze az előzményének) szerintem az lehetett az értelme, hogy jó korán összerántott egy nagykoalíciót, ami másfél évig nem fogja kibírni, felrobban, és soha többé nem lehet összerakni.

Psyman 2012.12.05. 12:53:49

@tomwar: Nem csak az alkotmányos elemeket lehet sarkalatos törvénybe foglalni. Ilyen szabály sehol sincs. Egyébként nem értem miért rugózol ezen a 2/3 dolgon, mikor igenis van lehetőség rá, hogy anélkül kormányozzák az országot. Maximum neked nem szimpatikus.

Alapvetés: "Hazánk (...) önrendelkezésének visszaálltát 1990. május másodikától (...) számítjuk."
Az 1991. évi XXXI. törvény alkotta meg Magyarország 2011. új alkotmányát, megváltoztatva a régi Alkotmányt. És mivel egy legitim parlament legitim törvénye módosította, a módosított Alkotmány ugyanolyan legitim, mint bármilyen más törvény, amit 1990. május 2 után hoztak. Vagyis csak a szocializmus korszakát tekinti illegitimnek az Alaptörvény.

A XVIII. cikknek nincs is (4) bekezdése... Így nem csodálom, ha nem látod ott a nyugdíj-jogosultságot... A XVII. cikk pedig a munkavállalókról szól, nem a nyugdíjasokról. A nyugdíj hoz való jog egyébként a nemzetközi egyezmények,d e az AB határozatai alapján is levezethető az élethez való jogból.
Egyébként meg a XIX. cikk (1), (2) és (4) bekezdése egészen pontosan azt jelenti, hogy mindenkinek joga van a nyugdíjhoz. Az, hogy te nem vagy jogász, és ezért nem érted, az meg - no offense - ebben az esetben teljesen lényegtelen.

Én a regisztrációt általában védem. Nem mondtam, hogy a jelenlegi szabályozással 100%-ban egyetértek. Szerintem sem lehet megkövetelni a magyarországi szavazóktól, hogy elmásszanak a jegyzőig, ha a külhoniaknak nem kell. Ezt az Alkotmánybíróság is majd kimondja, nyugodj meg.

@Szevasztok: Ha tüntetni akarsz, be kell jelenteni. Ha házasodni akarsz, be kell jelenteni. Ha vissza akarod szerezni a tárcádat (ami egyébként a tulajdonhoz való jogodat sérti), be kell jelenteni. Ha valaki megsértette a testi épségedet, be kell jelenteni. Sajnálom, de mindegyik példám jó :) Amúgymeg most nem mennék bele, hogy mely alapjogok követelnek meg az állam, vagy más ember részéről passzivitást, illetve aktív tevékenységet. De a választójog az utóbbiba tartozik, és abba még inkább belefér, hogy az állam is elvárjon valamilyen aktivitást a polgáraitól.

@félázsiai 2llkedő: Már leírtam itt egy párszor.... Keress vissza.

2llkedő 2012.12.05. 13:04:03

@Psyman: "Már leírtam itt egy párszor.... Keress vissza."

Hát bevallom férfiasan visszanéztem az összes 188 bejegyzést, de nem találtam meg azt, amire te hivatkozol. Egyszer sem, nem hogy többször.

dr. mesterséges színezék 2012.12.05. 13:24:07

@félázsiai 2llkedő: A Fidesznek vélhetően jó, a trolljaiknak biztosan jó, ha Viktor aszongya, hogy jó - kell ennél több érv?

tomwar 2012.12.05. 13:30:23

@Psyman: Akkor az illegitim korszakban hozott torvenyek es iteletek is illegitimek?

Nalam ez az alaptorveny van:
XVIII . cikk

(4) Magyarország az időskori megélhetés biztosítását a társadalmi szolidaritáson alapuló egységes
állami nyugdíjrendszer fenntartásával és önkéntesen létrehozott társadalmi intézmények
működésének lehetővé tételével segíti elő. Törvény az állami nyugdíjra való jogosultság
feltételeit a nők fokozott védelmének követelményére tekintettel is megállapíthatja .

Ebben nem talaltam jogot - fenntart nyugdijrendszert, de nem jogosit fel ra.

Sajnos - nem sajnos nem sikerult a felveteli a jogra, es mivel ugy gondolom, hogy nem teljesen az en hibambol, igy jol megsertodtem, es nem probaltam ujra. Utobb masfele vitt az elet, de mai napig erdekel.

Ha, ha nekem kene 2014-tol kormanyozni, akkor felettebb idegesitene par dolog...ami szerintem szuksegtelenul van sarkalatos torvenyben rogzitve.
Mint mondtam, lehet kormanyozni, nem is vitattam - a hasonlatom azonban a vezetesi elmeny (Trabi vs. Ferrari) nem lesz az igazi 2/3 nelkul.

Nos, ONMAGABAN nem a regisztracoit ellenzem, csak SZUKSEGTELENNEK tartom es feleslegesnek, valamint karosnak a megkulonboztetes miatt. Azt pedig fel sem hozom, hogy magyarorszagi lakohely nelkul egyaltalan nem tamogatom a szavazati jogot, hisz en se szolok bele mas eletebe. Altalaban mindenki a lakohelye szerinti korzetben szavaz, talan nem veletlenul.

2llkedő 2012.12.05. 13:36:57

@dr. mesterseges szinezek: "kell ennél több érv?"

Ha Piktor aszongya, akkó nem köll.

Dokec 2012.12.05. 15:50:55

Már megint a pleonazmus! A pokolgép kifejezezés idözített bombát jelent, akkor meg minek mind a kettö? Hatásvadászatból, akárcsak a fegyverarzenál, ami ellen már felhödültem néhányszor (arzenál = fegyvertár). Aki magyarul ír, tanuljon meg már végre magyarul!

kamill77 2012.12.05. 17:36:47

@Psyman:

"Ki tiltja meg neked, hogy regisztrálj?"

te nem ebben az országban élsz? hát a törvény tiltja meg. választásokat megelőzően x időponttól.

kamill77 2012.12.05. 17:38:42

@Psyman:

"Ki kötelez, hogy az utolsó nap utolsó óráiban menj regisztrálni? Senki! Akkor miről is beszélünk?"

és ki kötelez arra, hogy elfogadd, x időponttól fogva tilos regisztrálnod? orbánék.

erről beszélünk.

kamill77 2012.12.05. 17:43:38

@Psyman:

"Polgári házasságot sem köthetsz a házasságkötő termen kívül. Ettől még nem szűnik meg a házasságkötési jogod."

rossz példa. nem a helyszínnel, az időponttal van a probléma.
pl x éves korodon túl nem köthetnél házasságot.
neked jogodban állt házasságot kötni, nem tetted. gyakorolhattad volna...

de hogy egy életközelibb példát is előhozzak, pl melegek nem házasodhatnak. noha joguk az van hozzá, mint minden állampolgárnak. épp csak a lényeg sántít. korlátozzák, mégpedig úgy, hogy olyannal, akit valóban, tiszta szívedből szeretsz, ne tehesd meg.

"ott" a jog... és nincs ott a jog...
jogfosztás, az van.
süti beállítások módosítása