Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Baloldali rasszizmus mno módra

2014.03.16. 15:45 | Proszektura | 63 komment

Címkék: médiahatóság Orbán MNO rasszista baloldal

ment_s_1394980412.jpg_1000x1000

Nézegettem az MNO-n a fotót a magányos tüntetővel, aki egy táblát tart maga előtt, ezzel a felirattal: „HA ORBÁNI CIG... GYEREKEK HULNAK AZ ÉGBŐL –KEZÜKBEN NARANCCSAL – AKKOR IS MEGNYERJÜK A VÁLASZTÁST”.

Az MNO a hatalmas fotó mellé rittyentett méretes írásában diadalittasan adta tudtunkra, miszerint „a baloldali összeborulás egyik támogatója súlyosan rasszista kijelentéseket tartalmazó – Orbán Viktor kormányfőt gyalázó – transzparenst tartott a kezében.”

Ismerős trükk ez. Egy nagyméretű kék nylon szatyorral odasettenkedni a baloldali tüntetők háta mögé, előkapni a táblát, gyorsan lefényképezni, majd tábla szatyorba vissza, s máris lehet szörnyülködni a baloldal rasszizmusán.

Provokációt feltételező elképzelésemet erősíti a „rasszista ellenzéki tüntető” sajátos póza is. A Petőfi szobornak, s jórészt az azt körülvevő embereknek is hátat fordítva mutatja föl az inkriminált szöveget.

A kép alatt persze a fotós neve sem szerepel, s a tömegben táblát tartó idős úr arca is ki van takarva, egyedül csak az övé, vajh miért?

Az újságíró-iskolán ez fénykép már önmagában is az alattomos, tisztességtelen újságírás tanpéldája lehetne. Az MNO azonban még erre is rátett egy, sőt több lapáttal, amikor a következő címet és alcímet adta beszámolójának:

„A baloldal folytatja: gyűlölkődő rasszizmus Orbán ellen

A baloldal újra elővette a rasszista kártyát: az összeborulás egyik híve rasszista kijelentésű transzparenssel gyalázta Orbán Viktort.”

Az „összeborulást” lejáratni szándékozó nagylöttyös igyekezetükben a szerkesztő hölgyek/urak még arra sem ügyeltek, hogy a főcímükben a gyűlölködő szó helyesen szerepeljen. Ha egyáltalán tudják, hogy kell azt helyesen leírni.

Ennek ellenére mégsem állítom azt, hogy a jobboldali sajtó an bloc ne lenne tisztában még az elemi helyesírási szabályokkal sem.

Egyébként pedig, még ha igaz lenne is az, hogy a baloldallal szimpatizálók között is akadnak rasszisták – s valljuk be, biztosan találnánk néhányat –, akkor is orbitális csúsztatás és médiahatósági vizsgálatot igénylő állítás pusztán egy ilyen kétes eredetű fotó alapján az, hogy a baloldal „rasszista kártyával” élne, gyűlölködő rasszizmust folytatna Orbán ellen.

A kitakart ábrázatú öregúr szövegét megnézve feltűnt az is, hogy a „HULNAK” szót helytelenül írták.

Tán csak nem ez a tábla is a Magyar Nemzet szerkesztőségében készült?

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr345864691

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Mandiner blogajánló 2014.03.17. 12:52:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.16. 15:59:18

Az utóbbi 10 évben kb. ezerszer találkoztam ballib szimpatizánstól azt az érvvel, hogy Orbán cigány.

burakefendi 2014.03.16. 23:05:29

a helyesírási hibák, elgépelések felemlegetése eléggé alacsonyrendű formája a gúnynak szerintem

Reggie 2014.03.16. 23:18:58

Nincs ebben semmi meglepo. A bal oldaliak tobbnyire szocialistak, a nacik pedig nemzeti szocialistak. A szocik mar csak ilyenek...

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.03.16. 23:20:58

folyton cigányoznak...ez csak neked új.

Pop40 2014.03.16. 23:39:02

@maxval a gondolkodó birca:

@FILTOL:

Ez nem érv, hanem tény.

Nagyon nem szeretek ilyen honlapokról idézgetni, de most a képet muszáj lesz, mert a fidesz.hu-n valamiért nincs fenn :DDDD

kuruc.info/galeriaN/hir/orban-viktor-tablokepe.jpg

kepfeltoltes.hu/121018/vicces-kepek-47-38_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Szerintetek ki van a képen, egy szőke svéd cserediák?

_most_ 2014.03.16. 23:47:08

nem értem mi abban a rasszizmus, ha kimondjuk azt a tényt, hogy Orbán bizony eléggé úgy néz ki, mint egy cigány, hihetetlen, hogy a fidesz szavazók tapsikolnak a nyugdíjak lenyúlásához, a trafikmutyihoz, a földmutyihoz, a baltás gyilkos szabadon engedéséhez, az orosz gyarmatosításhoz, de azt már nem tudják elfogadni, hogy Orbán cigány, persze ez csak a rasszista fidesz szavazóknak okoz problémát, olyanok pedig nincsenek :D

P.Freddy 2014.03.17. 00:49:31

@maxval a gondolkodó birca:

maxval-al egyetértésben én is azt gondolom, hogy rohadjon ki a bele és kapjon rákot az a köcsög, aki a táblát feltartotta. Akár akkor is kirohadhat a bele és kifolyhat a tartalma, amikor az MNO-ban leadja a leltári táblát és a Fidesz székházában felvesz a sajtpénzt a kis köcsög rasszistája. Aztán mehet következő helyszínre újabb táblával vagy a bohócruhájában, oszt jónapot.

Fulek 2014.03.17. 01:34:41

@P.Freddy: Fáj az igazság, hogy a nagy (in)toleráns párt szövetség szavazói között sok a rasszista, pedig csak elég visszaolvasni a baloldali bértollnokok írásait....

hidegsegg 2014.03.17. 04:00:33

"an bloc", mi? De más szemében a hejesírás, igaz?

Dr. Valentin Narcisse 2014.03.17. 04:59:55

good night left side. and finally shut the fuck up please.

camilló 2014.03.17. 05:01:11

@_most_: Még ha cigány is lenne, nem az a baj vele! Tőlem akár bantu néger is lehet, vagy akár "fajtiszta árja". Jó lenne már, ha nem azzal foglalkoznának az emberek, hogy esetlegesen milyen származású az adott politikus. Ha valaki sz.r ember akkor sz.r ember, ehhez nem tesz és nem von el semmit a származása.

camilló 2014.03.17. 05:02:51

@Reggie: Te pont a különbséget nem látod!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.03.17. 05:28:58

Igen, a nagy liberálisok cigányoznak, ilyenek.

midnight coder 2014.03.17. 06:13:46

@_most_: Az, hogy a baloldal ezt pejoratív értelemben használja. Nincs ezzel semmi baj, csak fel kell vállalni hogy igen, mi rasszisták vagyunk. Ha a Jobbiknak sikerült, az MSZP-nek is fog.

midnight coder 2014.03.17. 06:18:48

@enpera: A liberósok nagy része a Választott Népből kerül ki (legalábbis a vezéreik). Akiknek a szemében aki nem Ábrahám leszármazottja, az már eleve alacsonyabb rendű faj. Ami amúgy szépen látszik a liberósok hozzáállásán is, ők afféle kultúrhérosznak tekintik magukat, akik folyamatosan ide akarják hozni a kultúrát, ha épp olyan a helyzet akkor Moszkvából, ha meg nem olyan akkor Párizsból vagy Brüsszelből.

toportyánzsóti 2014.03.17. 06:20:50

@enpera: Zombikokat liberálisozod?Nehogy megtalálják és kitegyék a telefonszámod.Többet nem alszol.

toportyánzsóti 2014.03.17. 06:23:21

@maxval a gondolkodó birca: Akinek van szeme láthassa tesvírem.Ha volt már ügyed a bíróságon cigókkal,rájössz egyezik a génkészlet és az erkölcsi norma putinpincsiével.

toportyánzsóti 2014.03.17. 06:32:17

Az mno-ból úgy ömlik a hazugság mint tehénből a trágya.Nincsenek erkölcsi skurpulusaik,leírták már,nekik minden eszköz megengedett.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.17. 06:48:05

@Pop40:

Na és? Orbán cigány származású. De ez miért érv ellene?

Behajtó70 2014.03.17. 06:53:02

Persze,mhogy ismerős! Ez a balliberális oldal módszere! Nektek ne lenne ismerős? Ti találtátok ki!

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.03.17. 07:03:20

NIncs ebben semmi furcsaság.

A ballib majmoktól csak a Jobbik rasszistább.

nol.hu/belfold/20111205-a_rejtett_ketharmad-1290348
Az arány az LMP-sek körében a legalacsonyabb, de még náluk is 49 százalékos, a fideszesek 60, a szocialisták 61 százaléka is így gondolja – azaz az MSZP-szimpatizánsok hajszálnyival bár, de előítéletesebbek a fideszeseknél.

nu pagagyí 2014.03.17. 07:16:04

@maxval a gondolkodó birca: Miért lenne sértő Orbánra, hogy ő cigány?

toportyánzsóti 2014.03.17. 07:28:29

@Sal Colman: 40 éves szingli vagy akit senki sem akar dugni?

EddieCivic4g 2014.03.17. 07:30:07

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Van egy olyan mondás, hogy "Majd ha cigánygyerekek potyognak az égből." Röviden: "Soha". Aki egy kicsit is tud szöveget értelmezni, az egyből levágja, hogy a táblán a cigány szó nem Orbán származására utal...

nu pagagyí 2014.03.17. 07:35:33

A z igazi rasszizmus a közmunkának becézett rendőri felügyelet, a 26 éves nagypapákról való értekezés, a kormány asszisztálása egyes jobboldali önkormányzatok által művelt a faji alapú szegregációhoz és a cigány származású polgárok jogainak napi gyakorlattá tett megsértéséhez.

Nem a cigány szó elhangzása elhangzása a rasszizmus, főleg nem egy szólás keretében, hanem az a hangnem, aminek az MNO rendszeresen teret ad ebben a kérdésben, ha éppen nem műfelháborodik.

nu pagagyí 2014.03.17. 07:43:59

Az MNO újságírója elárulta magát. Nyilván gyűlölheti a cigányokat, ha a "cigány" szó említését kapásból a gyűlölet megnyilvánulásának gondolja.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.17. 07:46:22

@nu pagagyí:

Mert akik annak mondják, sértésnek szánják.

Ez olyan, mint a zsidózás. Semmi gond kijelenteni szimpla tényként valakiről kijelenteni, hogy zsidó, de más dolog, ha ugyanezt egy kurucinfós cikkben olvasod róla.

barli 2014.03.17. 07:53:52

Legalább ne védjétek bameg! Komolyan, mint a Vágási Feri, aki kikérte magának, hogy cigány. Sokkal rasszistább volt, mint aki cigányozott, mert elismerte, hogy az lenne a baj, ba cigány lenne. Lehet szidni a Vikit, de ha van benne vonó, akkor van benne, ennyi. Ezért szidni primitív.

béla a görög (törölt) 2014.03.17. 07:55:52

Mi a rossebb van már az index-nél? Jobbra tolódás?
Eltűntek a a főoldalról a politikai blogok vagy csak nagyon kis óvatosan és lentebb helyezve az új dizájn szerint, új blogok, pár poszterek és bérkommentelők ott is ahol nem voltak.
---
Miheztartás véget...
Orbán cigány, a pénzem ellopta. Tolvajként kezelem. Az egész jelenlegi kormányt tolvaj, élősködőként kezelem.
A liberálisok toleranciája véges. A helyén kell kezelni a 'jobboldal'-t - nincs is tisztességes jobboldal... Úgy mondom a fideszeseket meg a nemzeti hözöngőket a helyén kell kezelni - ha darab szarként kezellek benneteket akkor a helyeteken kezellek benneteket (ez van gyerekek - szemet-szemért)
Nagyjából ennyi. Van még kérdés? Nincs és nem is lehet. (Amúgy sem szoktatok kérdezni - úgyhogy most a ti stilusotokban - nesze b+ ez van ezt kell szeretni)

nemigenértem 2014.03.17. 08:01:19

@béla a görög:
De jó, hogy baloldali vagy!
Köszönöm!

Ne hagyd abba, írj sokat!
Április 6! (addig még pár embert el kell bizonytalaníts, hogy ilyen primitív, állatok oldalán jó helyen van e?)

Lovag Mihály 2014.03.17. 08:03:14

@EddieCivic4g: ebben az országban nagyon sokan nem tudnak szöveget értelmezni (pár példa: Kövér "köteles" beszéde, Bayer Zs. cigányság-állat féle cikke, Lázár Dzs. annyit is ér mondása - na ezek is félre vannak értve. Jajj, a kedvencem: Orbán megdicsérte Bajnait urban legend)

Peterpapo 2014.03.17. 08:19:59

A sok agyas jobbos szavazónak nem esik le, hogy a bal csak azért cigányozza Orbánt, mert a jobbosok egy jó része rasszista? Én egyébként pont leszarom, hogy kinek milyen a bőrszíne, nem annak alapján döntöm el, hogy egy mocskos kis hazug görény, mint Viktor, vagy sem.

Peterpapo 2014.03.17. 08:22:27

@nemigenértem:

A primitívség nem azon múlik, hogy milyen stílusban írod le a gondolataidat, hanem azon, hogy az elmúlt 4 év után még képes vagy erre a hazug, tolvaj bandára szavazni.

nu pagagyí 2014.03.17. 08:32:39

@maxval a gondolkodó birca: Csak neked sértő, mert a "cigány" szó említése egy általad gyűlölt embercsoportot juttat eszedbe. Kezeltesd a problémádat, ha zavar. Orbánékról olyanok nyilatkoztak, aki ismerték a falu szélén lakó családot, annak kapcsán vélelmezik sokan, hogy cigány származású. Nincs ebben különösebb probléma, mindenkit a tettei alapján kell megítélni. Nekem speciel pont a Orbán tettei nem tetszenek. Az, hogy cigány-e, vagy nem az a Te problémád és a vezér úré.

Jolka40 2014.03.17. 08:33:54

Kit érdekel, hogy milyen származású. Az a baj, hogy tehetségtelen.

Netuddki. 2014.03.17. 08:34:43

A március 15.-én életbe lépett új ptk szerint az mno-t qrvára megbüntethetik ha a táblát tartó tudta nélkül készítették a fényképet. Ha ellenzéki tüntető lett volna akkor miért adta volna a beleegyezését az mno-nak? Na, erre varrjatok gombot B+!

Netuddki. 2014.03.17. 08:35:51

@nu pagagyí: Nem az a gond, hogy az orbán roma származású. A gond, hogy nem egy tisztességes muzsikus családból származik. Na.

nu pagagyí 2014.03.17. 08:39:32

@Lovag Mihály: mandiner.hu/cikk/20101110_orban_a_kulfold_kalapot_emelhet_hazanknak

Felteszem, erre gondoltál, amelyben Orbán kisajátítja a Bajnai kormány eredményeit.

nu pagagyí 2014.03.17. 08:41:41

@maxval a gondolkodó birca: Nálad nem lehetek demagógabb. Ismerem a képességeimet e téren és ez sajnos szerénységre int.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.17. 08:44:58

@nu pagagyí:

Még nevetséges is vagy... Nem lenne egyszerűbb beismerned az igazságot?

Lovag Mihály 2014.03.17. 08:46:07

@nu pagagyí: hát perszeee, kisajátítja..

EddieCivic4g 2014.03.17. 08:46:51

@Lovag Mihály: Csak véletlenül jutottak eszedbe pont ezek az esetek, vagy szándékos volt részedről, hogy még egy tök ártatlan, politikamentes kommentre is kormányvédéssel reagálsz?

nu pagagyí 2014.03.17. 08:48:29

@maxval a gondolkodó birca: Milyen igazságot? Hogy demagóg az MN? Helyettük nem nyilatkozhatok.

Lovag Mihály 2014.03.17. 08:52:07

@EddieCivic4g: 2014.03.17. 08:46:51

véletlen. ez megy ma Magyarországon.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.17. 08:55:18

@nu pagagyí:

Ne fokozd. Teljesen belagalyodtál már. Mire jó ez?

nu pagagyí 2014.03.17. 09:10:32

@maxval a gondolkodó birca: Azt rögtön gondoltam, hogy egy "birca" képtelen logikus érveket felfogni. Még sok erőfeszítést igényel, hogy a nevedben feltüntetett tevékenység valóban állandó jelzőként alkalmazható legyen. Ne add fel!

EddieCivic4g 2014.03.17. 09:12:15

@Lovag Mihály: Elég szomorú, hogy ez megy...

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.17. 09:21:25

@nu pagagyí:

Milyen érvet vársz ostoba szövegeidre? Eddig még egy ellneérvet se mondtál, csak elővettél valamilyen pártlemezet és nyomod. Én meg ezt megállapítottam.

Te egy ballib robot vagy, keress magadnak egy hasonló fideszes robotot, s elmondjátok aztán egymásnak a lemezeiteket, s mindketten boldogok lesztek aztán. De én mivel nem vagyok robot, ebben sajnos nem tudok segíteni neked.

Lovag Mihály 2014.03.17. 09:28:54

@EddieCivic4g: ugyan. szép idő van, lehet egy csomó mindennek örülni. a politika nem ér meg annyit, h ezzel kelljen foglalkozni. 4 évente el kell menni szavazni, több szót nem érdekel (max trollkodást). mindkét oldal szavazói tök egyformák.

EddieCivic4g 2014.03.17. 09:43:12

@Lovag Mihály: Na ezzel teljesen egyet tudok érteni:)

Pop40 2014.03.17. 10:57:23

@midnight coder:

"A liberósok nagy része a Választott Népből kerül ki"
" Ami amúgy szépen látszik a liberósok hozzáállásán is, ők afféle kultúrhérosznak tekintik magukat, akik folyamatosan ide akarják hozni a kultúrát, ha épp olyan a helyzet akkor Moszkvából"

Ha jól értem, te most leliberóztad meg lezsidóztad Vityát?:DDDD

@maxval a gondolkodó birca:

Egy szóval nem mondtam, hogy ez érv ellene.
Ez mindössze egy egyszerű tény, amit a hívei fújtatva kérnek ki maguknak, hogy nem, az ő istenük aztán tuti nem lehet cigány. :)

Nyilván ez önmagában semmit nem jelent, ettől még lehetne jó miniszterelnök is, nem a származásából következik, hogy egy utolsó szarházi tolvaj.

maxval a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.03.17. 11:03:01

@Pop40:

Eleve az a gond, hogy magukat baloldalinak és/vagy liberálisnak mondó emberek komoly érvnek hiszik Orbán cigány származását. Mert ha egy jobbikos mondja ezt, semmi gond, akkor koherens.

eßemfaßom meg áll 2014.03.17. 13:03:27

"demokraták" mai kommentjei:

fedor.blog.hu/2014/03/16/bator_sir_orban

brumeszkosz 2014.03.16. 19:14:55
Hazug,tolvaj gyáva cigány beszartál??? A memóriád még addig terjed,hogy nem feledted 2006-ban Fletó, hogy megalátzott. Fosol mi büdös cigány???!!!!

kovi1970 2014.03.17. 08:16:55

... Kissé mintha elfogult lennél a vajdáddal kapcsolatban....

ZSírfeka 2014.03.16. 22:43:49
.... a vajda egy órán át nem jöhetne ki. Igazi demokrata hangulat, a kocsma természetesen nem Lengyelorszá...

eßemfaßom meg áll 2014.03.17. 13:10:11

Mindenesetre élmény léátni, milyen nagy lelkesedéssel vállalják fel a rasszizmusukat a legliberálisabb legdemokratább nickek :)

Pop40 2014.03.18. 01:03:23

@maxval a gondolkodó birca:

Hogy mások mit csinálnak, azt nekem nem tisztem minősíteni, én magamról tudok csak nyilatkozni.

Magamat semmiképpen nem sorolnám a liberális, pláne a baloldali kategóriákba, szigorúan csak néhány vonatkozásban.
Az más kérdés, hogy Magyarországon nem létezik jobboldal, ami van, az vagy hígagyú tolvaj komcsik gyülekezete (fidesz) vagy turulagyú turbómagyar barmok gyülekezete (jobbik) - így kénytelen vagyok a baloldalra szavazni, hogy nehogy egy brancsba kerüljek ezzel a söpredékkel.

Amúgy pedig @béla a görög: kommentelőtárs itteni véleménye nagyjából jól összefoglalja az én véleményem is: aki "cigánykodik", az ne csodálkozzon, ha úgy is kezelik.

A tolvaj cigányokkal szemben valóban eléggé rasszista vagyok, de nem azért, mert cigány, hanem azért, mert tolvaj, mint Vitya.

Pop40 2014.03.18. 01:06:06

@eßemfaßom meg áll:

Ennél már csak az a nagyobb élmény, hogy mikor Vityáról és az ő szentséges, érinthetetlen valagáról van szó, az amúgy zsidózó, cigányozó narancsbolsi söpredékből hirtelen hogy elő tud törni a liberális jogvédő. :DDDDD

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.03.18. 08:47:44

@Pop40: akkor csupaszítsuk le.
1. ha valaki cigány, nem gond, nem vagy rasszista.
2. ha valaki becstelen cigány, a cigánysága gond, mert (csak és kizárólag ilyenkor) rasszista vagy.
1 <=> 2.
pontosan ezért tartják a kérdést napirenden, hogy vitya cigó, mert a hozzád hasonlókban (a választók többségét jelenti ez a kör) vastagon mínuszpont XY cigánysága. a magyarok általában minimum verbálisan rasszisták, és még csak fel sem tűnik nekik.

milliliteratura · http://milliliteratura.blog.hu/ 2014.03.18. 08:49:02

@Pop40: a zsidózó-cigányozó narancsbolsi söpredék pontosan ugyanaz, mint a vörösbolsi söpredék. kis ország vagyunk, nem telik ki belőlünk két söpredék. azt az egyet viszont megosztva lehet uralni.
süti beállítások módosítása