Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Hogyan „kúrjunk el” egy népszavazást?

2016.04.07. 18:14 | Proszektura | 186 komment

Címkék: MSZP Nyakó István kopaszok Nemzeti Választási Iroda vasárnapi boltzár

Még tulajdonképpen hozzá sem kezdett, de minden jel arra mutat, hogy az MSZP-nek ezt a népszavazási lehetőséget, amely az Isten és a Kúria kegyelméből az ölébe hullott, sikerül majd jól „elkúrnia”.

Az első komolyabb hiba, amit már el is követtek, hogy a bírósági döntést kizárólag a szocialisták nagy sikerének próbálják beállítani, miközben mindenki látta, hogy ez nem a beszari Nyakó éhségmenetes István érdeme volt, hanem sokkal inkább azon kopasz fiatalemberek töketlenkedésének tudható be, akiknek annyi eszük sem volt, hogy felfogják, a Nemzeti Választási Irodában vénaszkenner ugyan nincs, de minden mozdulatukat jó néhány kamera rögzíteni fogja majd. Ezért elég ostoba dolog volt a részükről az épület előtt látványosan lepacsizni, puszilkózni, nyílt színen átlátszó dossziékat osztogatni, stb. Félreértés ne essék, tulajdonképpen nem ezeket a tar fejű markos urakat marasztalom el mindezért, hiszen ők az ilyesmiben bizonyára még gyakorlatlanok, autófelgyújtás, kőhajigálás, petárdázás, zsidózás, cigányozás helyett nem minden nap kapnak ilyen kvalifikáltabb, szellemileg megerőltetőbb feladatot. Nekik most alighanem csak annyit mondtak, Jenőkém, figyusz, hajnalban légy ott a haverokkal az Alkotmány u. 3. szám alatt, ahová jön majd ide valami libsibolsi kinézetű nyápic szemüveges komcsi ürge, akit viszont bazmeg nem szabad ám csak úgy egyből pofán verni, orrát betörni, szemét kiütni, meg ilyesmi, hanem egy adott jelre csupán finoman odébb tolni a blokkoló óra közeléből. Utána meg nem kell kórusban azt kiabálni, hogy aki nem ugrál, büdös román, meg hasonlók, hanem kéretik onnan minél gyorsabban lefalcolni.

Szóval ezek a kigyúrt golyófejűek nem jól csinálták, de hát 2018-ig lesz még kis idejük gyakorlatozni, vagyis a haza üdve és a Fidesz választási győzelme érdekében kifejtett ténykedésüket csiszolgatni.

De térjünk vissza a hibák felsorolásához!

A második hiba, amit a szocik elkövethetnek a leendő népszavazás kapcsán, hogy az aláírásgyűjtést is a pártjuk nevében végzik, amit még tetéznek majd olyasféle nyilatkozatokkal, kijelentésekkel is, amiknek az lesz a lényege, hogy a vasárnapi boltzár eltörlésével, valamint a földdel és a fizetési plafonnal kapcsolatos népszavazás tulajdonképpen rendszerdöntő népszavazás lesz. Ezzel ugyanis csupán azt érik majd el, hogy legalább egymillió Fidesz szimpatizáns nem fog a népszavazásra elmenni, mert ezt az ostoba vasárnapi zárva tartást ők sem kedvelik ugyan, de egyébként egy kormányzási válságból viszont, köszönik szépen, nem kérnek.  És különösen nem szeretnék, ha ismét a Simon Gáborok és Boldvai félék kerülnének hatalomra. Hogy Gyurcsány Fletót már ne is említsük.

A szocialisták részéről ezért a leghelyesebb az lenne, ha az aláírásgyűjtés, népszavazási kampányolás során szerényen és diszkréten minél inkább háttérbe húzódnának, és több teret engednének a szakmai szervezeteknek, a VOSZ-nak és társainak. Hiszen, ha kicsit is józanabbul szemlélnék a mai hazai politikai helyzetet, azt is látniuk kellene, hogy a Fidesz minden, az ostoba, központosított, diktatórikus rendszere ellen irányuló kritikát azzal próbál hárítani, a nép előtt lejáratni, hogy az nem szakmai, hanem politikai támadás.

Így lesz az oktatást és egészségügyet kritizálókból ávós ivadék és Soros bérenc.

Ha viszont a népszavazást kezdeményező aláírásgyűjtés szervezése és a népszavazási kampányolás irányítása átkerülne Dávid Ferencék kezébe, biztosra veszem, hogy mindamellett, hogy ezzel a Fideszt egyik hatásos érvétől fosztanák meg, ez esetben a szocialistákra féltékeny, velük rivalizáló pártok és választópolgárok is szívesebben állnának teljes mellszélességgel az ügy mögé.

Mindezt azért is érdemes lenne még most alaposan átgondolni, mert a szocialisták fentebb jelzett hibái végső soron a Fidesz-KDNP dupla győzelmét eredményezhetik.  Egy eredménytelen szavazás esetén egyrészt maradna a vasárnapi boltzár, miközben még a kormányzó pártoknak ez a népszavazás arra is jól jönne majd, hogy a világ szemében bizonyítsák, az ellenzék és az EU prominens vezetőinek folyamatos vádjai ellenére, milyen fantasztikusan is dübörög nálunk a demokrácia.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr638576698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.04.08. 10:17:52

Életszagú, hogy a maszop nem a maszop nevében gyűjt aláírást, hanem a fideSSjobbikkdnp selejtjei nevében.

Sir Galahad 2016.04.08. 10:26:30

Szerintem a Fidesz vár egy kicsit. Ha azt látja, hogy az MSZP töketlenkedik, ahogy szokta, akkor hagyja őket falnak szaladni. Ha azt látja, hogy mégiscsak sikeres az aláírásgyűjtés és meglesz a 200 ezer darab, akkor meg visszavonja/módosítja a vasárnapi boltzárról szóló törvényt és nem lesz népszavazás.

Pan Modry 2016.04.08. 10:45:39

Szerintem is faszul csinalja az MSZP, tipikus genetikai selejtek gyulekezohelyek, akarcsak a Fidesz, DK es a Jobbik

Nancsibacsi 2016.04.08. 11:13:31

MSZP-s képviselőket nem zavarja a boltzár, mert a bejárónő bevásárol nekik, meg úgy egyébként is viszi a háztartást, és gondoskodik mindenről. Nekik ebből politikai tőkét kell kovácsolni, vagyis nyilván az MSZP nevében kell aláírást gyűjteniük. Ha a fideszeseknek csak 20 százaléka elmegy szavazni, és igaz nem lesz meg a 4.2 millió, csak mondjuk 3.5, de ebből 3 millió a boltzár megszüntetésére szavaz, akkor 2018-ig lehet úgy kommunikálni, hogy az MSZP a többség akaratát teljesíti, hiszen hát az ő felvetésüket szavazták meg (majdnem). Szóval jó ez így nekik. Az lett volna a nagyobb bravúr, ha nem boltzár eltörlésről, hanem mondjuk ingyen sörről/államilag támogatott p.nciról írtak volna ki szavazást, mert az még inkább tetszett volna mindenkinek.

Crescence (törölt) 2016.04.08. 11:34:16

Eddig lényegében nem rontottak el semmit, tény,hogy nagyon fontos népszavazás lesz,ha nem is rendszerváltó,de rendszertörő. Mérlegelni kell a többi tényezőt is,mielőtt elküldöd őket a sunyiba. Ebben a korai fázisban tényleg nem értem a károgókat. Mindkét pártot készületlennek érzem a témában,az MSZP sem remélte,hogy sikerül. Ne feledjük, a Fidesz tagságot kvótaellenességgel hergelik,a kvóta elleni népszavazással is kezdeni kell valamit, -most mi van ezzel egyáltalán?-mivel ez O szívügye erre fognak koncentrálni. A boltbezárásos népszavazás megoszthatja a tábort,mert egy fideszes tagnak vagy szimpatizánsnak most két népszavazása lesz.

Barbaarb 2016.04.08. 11:35:48

Gondolod, hogy a z MSZP-seket valóban az zavarja, hogy nem nyithatnak ki a boltok vasárnap? Nekik aztán mindegy, nekik a politikai tőke számít, azt pedig jól felismerték (nem volt nehéz), hogy meg lehet lovagolni a témát, mert az emberek többsége elutasítja ezt. Ezért ők a saját népszerűségük növekedését akarják kisajtolni ebből a helyzetből, ami nem megy azzal, amit írtál. Azzal csak a Fidesznek és a boltzárnak lehet keresztbe tenni, de az MSZP-nek ma arra is figyelnie kell, hogy a baloldalon végre visszaszerezze megkérdőjelezhetetlen fölényét, és a Jobbikra is figyelniük kell.

@Sir Galahad:

Én nem gondolom, hogy maguktól eltörölnék, nem lenne sokkal kisebb vereség számukra, mint a népszavazás utáni eltörlés. A népszavazásnál meg megvan az esély az érvénytelenségre.

lavór 2016.04.08. 11:35:59

Ha a részvételi arány miatt lesz eredménytelen az esetleges népsavazás, az nem az MSZP és az ellenzék hibája lesz. A lehetőséget megteremtették, ha a szavazók nem élnek vele, akkor így jártak.

aeidennis 2016.04.08. 11:44:00

Kéne egy olyan törvénymódosítás miszerint ha egy népszavazáson nincsen meg az érvényességi küszöb, akkor a szervezők fizetik az egészet. :)

Magentax 2016.04.08. 11:54:09

Elég érdekes a poszter megközelítése.
Szerinte a kopaszok hibáztak, mert nem álcázták magukat. Ha megteszik, nem tűnt volna fel semmi a zembereknek és most teljes erővel düböröghetne a csalás.
Gratula! Tipikus fideszes hozzáállás.

A második hibánál - szerinted Ovi nem a saját pártja nevében ordított népszavazás után a vizitdíjról?
Tán azt várnád, hogy az mszp majd a fidesz nevében gyűjti a szavazatokat? Még hogy szerényen meghúzódni a háttérben...az elmúlt időszakban volt már pár népszavazás, csak egy példát írj, ahol a kezdeményező párt nem a saját mellét verte (lásd vizitdíj, most majd a kvóta elleni, stb)
Szerintem fordulj orvoshoz!
Ezt a népszavazást elbukni csak csalással lehet - de az előzmények után ezen sem lennék meglepve.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 12:06:45

@Sir Galahad: Az aláírásgyűjtés simán meglesz, ez nem kérdés. Bármelyik országos párt képes összeszedni 200 ezer aláírást, még a húgyagyú maszoposok is.
A kérdés , hogy milyen részvétel lesz a népszavazáson, (amelyet a vb várhatóan úgy a nyár kellős közepére fog kiírni).
Az érvényességhez elegendő 4 millió "iigen" szavazat biztosan nem lesz meg, de 2-3 millió "igen" voks is kényelmetlen helyzetbe hozhatja a kormányoldalt, viszont egy 1 millió alatti részvétel a szocik számára lenne csúfos kudarc, és a kormány kommunikálhatná úgy, hogy "hát kérem az emberek a lábukkal szavaztak.."

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 12:08:18

@A megvalósult amerikai ólom..: Az érvényességhez nyilvánvalóan 4 milliós részvétel kell és nem 4 millió igen szavazat..

Kivlov 2016.04.08. 12:10:31

@Sir Galahad:
Ennyi. Így vagy úgy, de sz*pni fognak nyakóék. :D

DFK 2016.04.08. 12:16:01

lesz egy 20 %-os részvétel, abból kb 35 % lesz a nem. Én nem kényszerítenék senkit vasárnap dolgozni azért, hogy nekem kényelmesebb legyen.

Balt 2016.04.08. 12:47:13

@Sir Galahad: Igen, ez az optimum: szépen leülnek a szaxervezetekkel és megegyeznek, miközben azok meg az a maszop fejére olvassák, hogy "pedig a szocialistáknak mindig a munkavállalók érdekeit illene képviselni és 100 éves jó és élő kapcsolatuk van a szaxervezeti mozgalmakkal, mint az a pedagógusoknál pl. nyilvánvaló." :)

Balt 2016.04.08. 13:17:15

@Crescence: Azt úgy hiszem kizárhatjuk, hogy azonos dátummal legyen a 2 népszavi. Azaz sztem boltzáros nem is lesz, vagy legalábbis nem lesz jelentősége, mert addigra visszavonják a törvényt.

efi 2016.04.08. 13:21:57

Nem lesz népszavazás.
Ha úgy áll a dolog, a fidesz picit módosít a törvényen. Ha mást nem kijavít egy kis a-t nagy A-ra és ezzel a lendülettel átnevezi a törvény számát. Ami - nagy hiba - benne van a népszavazási kérdésben.

ben2 2016.04.08. 13:33:04

@Magentax:

Az MSZP-sek azt szeretnék, ha ez a szavazás olyan lenne, mint Orbánék vizitdijas népszavazása, pedig olyan lesz, mint a kettős állampolgásrágról szóló.
Azt a népszavazást még csak nem is a Fidesz kezdeményezte, és hiába győztek az igenek, Gyurcsányék az érvénytelenségét úgy adták el, mint a Fidesz kudarcát és az MSZP győzelmét.

Az MSZP abban bizik, hogy képes lesz 4 millió embert az ügy mellé állitani, majd a sikert meglovagolva minél többet a saját szavazótáborába csalogatni.
Csakhogy ez nem fog összejönni.
Az, hogy a népszavazáson a feltett kérdés motiválja az embereket a részvételre Svájcban talán igaz, de Magyarországon csak az eleve lefutott kérdések érik el az érvényességi küszöböt és azok is csak akkor, ha a mögötte álló politikai erők megfelelően mozgósitanak.

A vizitdijas népszavazásnál Orbánék 4 millió támogatója már eleve adott volt, csak az alkalom kellett, hogy megmutassák magukat.
Azaz nálunk előbb kell összeszedni a támogatókat és utána elzavarni őket szavazni, nem pedig a szavazástól remélni a támogatottságunk növekedését.

Az MSZP mögött viszont alig állnak pár százezren, és az összes mozgósitható ellenzéki szavazóval együtt (Jobbikot is beleértve) sem érik el a 2.5 milliót.
A Fidesznek tehát csak annyi lesz a dolga, hogy a saját szavazóit meggyőzze arról, hogy a vasárnapi boltzár nem is annyira kényelmetlen, de még ha az is, akkor sem kell a komcsik szekerét tolni.
A Fidesznek ráadásul ott van biztonsági tartaléknak a migráns kérdés: ha ez is felkerül a szavazólapra, akkor a Fidesz már nem tud vesziteni:
A vasárnapi boltzárra lesznek akik igennel, lesznek akik nemmel szavaznak.
Arra viszont, hogy engedjük-e, hogy az EU a beleegyezésünk nélkül arab bevándorlókat telepitsen az országba épeszű ember nem fog szavazni.

Ha tehát érvényes lesz a népszavazás, akkor lesznek kérdések, amiben az ellenzék nyer és lesznek, amiben a kormány. Igy arcvesztés nélkül visszacsinálhatják a boltbezárást a fenenagy demokráciára hivatkozva, miközben az MSZP nem tud profitálni a győzelemből.

Ha pedig érvénytelen lesz, akkor is valószinű, hogy sokkal többen fogják támogatni a kormány kérdését, mint a társadalmat megosztó ellenzéki kérdéseket. Igy dupla maflást kap az MSZP: egyrész ott lesz a mozgósitás kudarca és még a farokméregetésben (ki kapott több igen szavazatot) is alul maradnak.

Ezért van igaza a postnak:

Ha az MSZP pártsemlegessé tenné a népszavazást, akkor kirángatná az ügyet a szimbolikus politikai térből, ahol a kormány elterelő kérdése értelmetlenné válna.
Ha viszont pártlogóhoz kötik a népszavazást, azzal a Fidesznek is szabad utat adnak, hogy pártversenyt csináljon belőle, amit az MSZP a fent leirt okok miatt nem tud megnyerni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 14:32:04

@Balt: Sztem is, már a mostani kormánykommunikáció is azt sejteti, hogy nem lesz kötelező a boltzár, de vélhetően kemény feltételekhez lesz kötve a vasárnapi munka a kisikereskedelemben.
A munkavállalók helyzete egyébként is erősödött az utóbbi egy évben, hiszen munkaerőhiány alakult ki a kisker. szektorban.
Ezenkívül a nagy láncok között is kialakulhat egy megállapodás, hogy továbbra sem nyitnak ki vasárnap, hisz az utóbbi egy év tapasztalatai alapján ők egyértelmű nyertesei a boltzárnak..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 14:39:43

@lavór: Márpedig nem fognak, mert kizárt, hogy az Mszp 4 millió embert képes legyen elvinni erre a népszavazásra, különösen, hogy a vb vélhetően nyár közepére írja majd ki.
A kérdés csak az, hogy mennyien mennek majd el. A kormánypártnak már 2-3 millió boltzár ellenes szavazat is igen kényelmetlen lenne, hiába nincs meg a 4 milliós részvétel.
Viszont egy 1 millió alatti részvétel a szociknak jelentene csúfos kudarot. Ekkor a kormány kommunikálhatná azt, hogy "az emberek a lábukkal szavaztak.."

ben2 2016.04.08. 14:43:16

@efi:

Van ennél jobb is: megszüntetik a boltzárat, de kötelezővé teszik az 500%-os vasárnapi bérpótlékot. Aztán ellenőrző razziákat inditanak, hogy a munkáltatói szerződésekbe még véletlenül se kerüljön bele a kötelező vasárnapi munka és hogy a havi bér semmiképpen se tartalmazza alapból a vasárnapi bérpótlékot.
Le merném fogadni, hogy még a törvényjavaslat elfogadása előtt a kiskereskedelmi láncok ott csúsznának térden Orbán előtt, hogy tartsa meg a vasárnapi boltbezárást, az MSZP pedig kapna néhány telefont, hogy vonják vissza a népszavazási kezdeményezést.

lavór 2016.04.08. 14:46:29

@A megvalósult amerikai ólom..:

A kudarc nem az ellenzék kudarca, hanem a vasárnapi zárva tartás ellenzőié. Politikai értelemben már győzött az MSZP, ha ki tudja harcolni a népszavazást, és össze is gyűjti a 200.000 aláírást...

Legalább kiderül, hogy nem esetleg csak a boltbezárás ellenzői hangosabbak, mint a támogatói, illetve akiket hidegen hagy, hogy vasárnap zárva vannak a nagy plázák. HA nem hajlandó felemelni a seggét a fotelből, hogy végre sört vehessen vasárnap, akkor ne is vinnyogjon, ha zárva vannak a boltok.

A Fidesznek már így is kényelmetlen ez az egész. szerintem többet vesztettek a kutyakomédiával, mint nyertek. Szóval a kényelmetlenségüket már csak fokozni lehet.

ben2 2016.04.08. 15:12:06

@lavór:

Az MSZP kudarca lesz, ha a népszavazási kampányban mindenhol ott lesz az MSZP logója. Akkor már nem lesz elég elinditani a népszavazást, meg is kell nyerni.
Ezért mondja a post, hogy ekúrták ezt is, mert nem valami "független" Puklival inditották el az akciót, hanem a saját nevük alatt.
A Fidesznek _még_kényelmetlen az egész a hülye kopaszos akció miatt, de ez a kényelmetlenség éppen hogy enyhülni fog, ahogy a népszavazás közeledik.
A kormány eddig arra játszott - szerintem hibásan - hogy húzni kell az időt, amig az emberek megszokják az új helyzetet és akkor úgyis kifullad az egész. Ez egyértelműen nem jött be, az MSZP képes volt fenntartani az érdeklődést a téma iránt, és ez kétségtelenül az MSZP sikere.
Most viszont a saját akciójuk fogjává váltak, mert ha kiirják a népszavazást, akkor végig is kell csinálni a kampányt, amiből nagy valószinűséggel nem tudnak jól kijönni.
A megoldás az lehetne, ha valami minimális engedményért cserébe - pl. papiron eltörlik a boltbezárást, mint alaszabályt, viszont de facto megmarad - visszavonnák a népszavazási kezdeményezést.
Akkor mindkét fél kijelentheti, hogy győzött: az MSZP, hogy sikerült a kormányt sarokba szoritani, a kormány meg, hogy megvédték a boltbezárást.
Ráadásul a most kivárásra játszó többi ellenzéki pártnak is alávághatna az MSZP, mert elmondhatná magáról, hogy az egyetlen ellenzéki párt volt a ciklusban, aminek sikerült kézzel fogható eredményt elérni a kormánnyal szemben.
Ha viszont az MSZP belebukik a népszavazásába, akkor egyrészt a maradék, ideológiailag elkötelezett balos szavazók beállnak a DK mögé, a kormányellenes szavazók többsége meg a Jobbik mögé.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2016.04.08. 15:13:06

@ben2: Az 500% nyilván ajaskoás. Az a baj, hogy pár kommentelő megint keveri a célt, meg az eszközt. A cél nem az, hogy "szpopjon az mszp". A cél az, hogy ha megvan rá a többség igénye, akkor a boltok tarthassanak nyitva vasárnap is. Az egyébként nem rossz ötlet, hogy emeljék meg a vasárnapi bérpótlékot és ellenőrizzék szigorúan, de nem arra kell optimalizálni, hogy bárki is csússzon orbán lábai előtt (mégha valakinek valasmilyen perverz indíttatásból tetszene is ez a sztitu).

lavór 2016.04.08. 15:16:52

@ben2:

Már kifejtettem. Az MSZP politikai győzelme a népszavazás elérésével megvalósul.

Egyetlen ellenzéki párt, akinek ez sikerült.

A többi a választókon múlik. Ha azt akarják, hogy nyitva legyenek a plázák, emeljék fel a seggüket és szavazzanak.
Ennyi.

Értem, hogy a kormány ezt nem így szeretné kommunikálni, de ettől még ez van.

A jó magyar szokást szeretnétek folytatni, másra mutogatni, ha véletlenül nem a szájíznek megfelelő dolog jön össze.

Szokják csak a demokráciát az emberek. Ha szavaznak, dönthetnek, ha nem szavaznak, mások döntenek helyettük.

dare 2016.04.08. 15:36:03

Maximálisan egyetértek az írással.
Ahol a szocik ugráltak eddig az mindig visszatetsző volt az embereknek, nehezen lehet velük megértetni hogy a kevesebb néha több lenne.
Nagyon szeretnék már azt a hatalmat.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 15:55:03

@lavór: A kettős állampolgársági népszavazásnál is összegyűlt a kétszázezer aláírás mégis bukta volt a jobboldalnak, hiába győztek az igenek.
Naivitás a részedről, hogy önmagában egy népszavazás kiiratását politikai győzelemként fogod fel. Az lehet, ha több millió embert sikerülne elvinni az urnák elé. Viszont ha kevesen mennek el, az bukás lesz a szocialisták számára, mert megmutatja hogy még egy ilyen praktikus kérdés mentén sem képesek dinamizálni a szavazótáborukat, és azt is hogy a lakosság nagyobbik résztét hidegen hagyja a boltzár..

lavór 2016.04.08. 15:58:17

@A megvalósult amerikai ólom..:

Az a vicc, hogy a jelen pillanatban nagyobb jelentősége van a népszavazás megtarthatóságának, mint az eredményének. Politikai szemszögből.

Az MSZP akkor hibázik, ha nem ezen a vonalon marad.
Ők megteremtették a lehetőséget. éljenek az emberek vele.
Ha nem élnek vele, semmi gond.

Alotharian 2016.04.08. 16:07:06

Engem különösebben nem érdekel a vasárnapi nyitvatartást érintő népszavazás eredménye. Egy picit drukkolok azoknak a családos dolgozóknak, akik most örülnek a teljes hétvégének, hogy ne győzzön az MSZP.

Másrészről teljes mértékben támogatom az MSZP javaslatát a földeladások tiltásával kapcsolatban. Ez az igazán fontos téma, és emiatt lenne fontos, hogy eredményes legyen a népszavazás.

Punxsutawney Mormota 2016.04.08. 16:13:43

@Kivlov: Ha viszont nem fognak szipni, akkor Te fogsz szopni? Gyakorlatod van, mondjuk...

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 16:20:50

@lavór: "Az a vicc, hogy a jelen pillanatban nagyobb jelentősége van a népszavazás megtarthatóságának, mint az eredményének. Politikai szemszögből."

Ezt mire alapozod? Nyilván az mszp-nek jó lehetőség lesz, hiszen kampányt építhet fel a következő hónapokban erre. Viszont az így megszerzett politikai hasznot semmivé teheti egy alacsony részvétel okozta kudarc.
De az a veszély is fennáll, hogy a Fidesz egyszerűen átalakítja a törvényt, és nem lesz kötelező a boltzár, viszont- a munkavállalói jogokra való hivatkozással-olyan feltételekhez köti a vasárnapi nyitvatartást, ami miatt nem fogja megérni hiába nem tiltja majd a törvény..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 16:22:44

@Punxsutawney Mormota: Ti szoptatok már eleget, szopjon egyszer más is..

lavór 2016.04.08. 16:23:37

@A megvalósult amerikai ólom..:
Te hol is élsz pontosan? Ezt a kutyakomédiát, amit művelt a kormány a népszavazási kérdés beadásával... Szerintem ezen röhög az összes demokratikus ország.

Ha nem akarod megérteni, mit írtam, nem is fogod. Harmadszor nem írom már le.

nemszólokmégegyszer 2016.04.08. 16:26:51

Nyakó, mint hiteles ember? Viccnek is vicc. Bár a közhüjje Bajaferike sem tűnt el ezer buta bukta után sem a közéletből.

_most_ 2016.04.08. 16:32:31

Ha az mszp érdekeit nézzük, szerintem teljesen érthető, hogy politikai hasznot próbálnak húzni a népszavazásból, hülyék lennének ha nem tennél, ez a pártok dolga. Szerintem objektívan nézve mindhárom népszavazási kérdésben mellettük áll a többség, de ettől még nem lesz valaki mszp szavazó, szóval aki csak azért nem megy el szavazni, mert utálja az mszp-t, az teljesen megérdemli, hogy szopassa a fidesz.

Ludovikás Levente 2016.04.08. 16:33:32

Megvan a jó kis gumicsont a Maszopnak, ezen jó ideig elrágódhat.

A nyugger korosztályos szavazóiknak meg aztán tökmindegy, mikor mennek el bevásárolni, hiszen odamehetnek akár hétköznap bármikor egyéb elfoglaltság híján. Csak meg kell nézni, hogy a "sztrájkoló iskolások" című gyülekezetről készült fotókat, még az is ők voltak. Mint a Figaró az operában, itt is ott is nyugger Maszopos a közönség

_most_ 2016.04.08. 16:34:17

@Ludovikás Levente: ja, mert a birkamenet teli volt fiatalokkal :)

Ludovikás Levente 2016.04.08. 16:38:20

A Maszopos nyugger el fog menni népszavazni, hogy legyen ám már nyitva a bolt vasárnap is, mintha a hét többi 6 napja nem volna ugyanolyan jó neki. És a végén ezért a bolti alkalmazott mehet dolgozni vasárnap, miközben a Maszop nyugger - aki ezt megnépszavazta - otthon nézi a tévén a kedvenc szappanoperáját. Mert végül is minek menne vasárnap bevásárolni, amikor egész héten ráér?

Ludovikás Levente 2016.04.08. 16:41:43

@_most_:
Ezzel a bevásárlóközpontok alkalmazottait szopatja, akik majd mehetnek egész hétvégén dógozni

A fityesz leszarja a vasárnapi zárvatartást, minek érdekelné ez egyáltalán? Talán a KDNP-nek tényleg presztizsveszteség, de ők majd kiheverik valahogy

_most_ 2016.04.08. 16:45:24

@Ludovikás Levente: Vannak, akik 6 napot dolgoznak és, csak vasárnap tudnak vásárolni. Senkinek se kötelező vasárnap dolgozni, de aki vállalja plusz pénzért az megtehesse, aki meg vasárnap akar vásárolni, az is megtehesse, mert szabad országban így működik. És ha a fidesz leszarja a vasárnapi zárva tartást, akkor minek erőltetik, mikor a társadalom 70%-a ellenzi. Bezzeg erről nem volt nemzeti konzultáció.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 17:08:18

@lavór: Ez csak a te fejedben egy hatalmas politikai győzelem. A valóságban nem sokat számít. Ettől bizony még nem fog eltűnni a "gonosz Zorbán".
Ehhez első körben el kellene vinni több millió embert az urnákhoz, egyébként nem sokat ér az egész cirkusz..

lavór 2016.04.08. 17:09:56

@A megvalósult amerikai ólom..:

Nem jelzőztem (hatalmas), látod, nem figyelsz.

A többit meg talán 30-40 év múlva megérted.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 17:12:55

@Ludovikás Levente: Egyáltalán nem biztos, hogy a nagy láncok ki fognak nyitni vasárnap, hiába nem lesz már kötelező a boltzár.
Egyrészt ők jól jártak a boltzárral, másrészt erősödtek a munkavállalói pozíciók a szektorban, harmadészt komoly munkajogi feltételekhez lesz kötve a vasárnapi munka a kiskereskedelemben, ami miatt nem fogja megérni..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 17:14:01

@lavór: Jó értem, nincsenek érveid és próbálsz terelni..

lavór 2016.04.08. 17:15:20

@A megvalósult amerikai ólom..:

Nincs mit érvelni, 2x leírtam a lényeget. Te próbálod a dolgot terelgetni.
Annyi történt, hogy ebben a terelési vágyadban nem lettem partner.

Conchobar 2016.04.08. 17:38:26

"Ha viszont a népszavazást kezdeményező aláírásgyűjtés szervezése és a népszavazási kampányolás irányítása átkerülne Dávid Ferencék kezébe" - De ebből mi haszna lenne az MSZP-nek? Ne legyünk már naivak: az MSZP-nek nyolc, ők csak meg akarják lovagolni a vasárnapi zárvatartással kapcsolatos lakossági elégedetlenséget. Hát valamit amúgy is csinálniuk kell. Tessék pl. a birkózásra gondolni, vagy inkább a kézilabdára: a csapatnak okvetlenül valami értékelhető akciót kell indítani, máskülönben elveszik tőle a labdát (és 2018-ba be se kerül a parlamentbe)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 17:38:27

@lavór: Miit írtál le? Azt hogy szerinted már a népszavazás kiírása önmagában politikai győzelem. Miért? Milyen hosszútávú következményei lesznek önmagában ennek? Semmilyenek.
Annak lennének komoly következményei ha több millió igen szavazat születne ezen a népszavazáson, amit erősen kétlek.

lavór 2016.04.08. 17:40:33

@A megvalósult amerikai ólom..:

Tudod, amit nagyon akadályoz az egyik fél, de mégis sikerre viszi a másik, az győzelem.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 17:42:25

@Conchobar: Igen , ez jó alkalom lesz arra, hogy valamit kezdjenek magukkal, de ha érdektelenségbe fullad az egész, akkor az csúfos kudarc lesz a számukra.
Ezenkívül az is lehet, hogy a kormánypárt elébe megy a dolgoknak, és megszünteti a vasárnapi boltzárat, persze úgy, hogy közben sokkal szigorúbb munkajogi feltételekhez köti a vasárnapi munkát a kiskereskedelemben, ami sok tulajdonos kedvét elveszi majd attól, hogy vasárnap is kinyisson..

Conchobar 2016.04.08. 17:58:13

@A megvalósult amerikai ólom..: "de ha érdektelenségbe fullad az egész, akkor az csúfos kudarc lesz a számukra" - Dehogyis. Talán épp azért mertek belevágni. Lehet, hogy a szavazás nem éri el az érvényességi küszöböt, viszont a zárvatartást ellenző szavazatok száma nagy valószínűséggel jelentősen meg fogja haladni a zárvatartást helyeslő szavazatokat. Így a végén az MSZP győzelmet hirdethet majd (csakhát a dicsőségen majd osztoznia kell a Jobbikkal)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 18:03:29

@lavór: Mint az oviban, de megértem, az apró sikert is meg kell becsülni manapság a baloldalon.
Egyszerűen nem veszed figyelembe azokat az esetleges negatív forgatókönyveket, ami miatt kudarc lehet a szocik számára ez a népszavazás.
Az esetleges alacsony részvétel az egyik ilyen. De mi van ha tényleg elmennek sokan (több millióan), a kormány feloldja a boltzárat, de az üzletek többsége mégse nyit majd ki vasárnap.
Ekkor joggal mondhatják majd a támogatók: " mi elmentünk, igennel szavaztunk, kedves mszp , az üzletek mégse nyitnak ki vasárnap. Lúzerek vagytok!"

lavór 2016.04.08. 18:09:08

@A megvalósult amerikai ólom..:

Látom jelzőkényszered van. A "győzelem" az győzelem.

Teóriákat lehet felállítani, mi történne, ha alapon, de ezeket teóriaként kell kezelni.

Először is: a népszavazás még nincs kiírva.
Az elméleted szerint a kormány megelőzi egy törvénymódosítással, így a népszavazást okafogyottá teszik. Tehát nem építhet a népszavazásra az MSZP semmit. De már ezzel is presztízst veszítenek.

Szóval mielőtt messzemenő következtetésekkel terhelnéd a nagyérdeműt, várjuk ki, mi fog valójában történni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 18:10:46

@Conchobar: Én nem az érvényességi küszöbről beszéltem, (amit egyébként biztos nem fonak elérni), hanem ha mondjuk még 1 millióan sem mennek el. Ekkor a kormány könnyen kommunikálhatja azt, hogy a szavazókorúak 7/8-a a lábával szavazott, és nem akarja eltörölni a boltzárat.
Ezen a szavazáson nem az igenek és nemek aránya lesz perdöntő-hisz biztos, hogy az igenek győznek majd-hanem a részvételi hajlandóság.
Az pedig, hogy valaki egy utcai kérdezőbiztosnak odaböfögi, hogy támogatja, hogy vasárnap is nyitva lehessenek az üzletek, még nem jelenti azt, hogy szavazni is elmegy majd..

lavór 2016.04.08. 18:11:22

@lavór:
"De már ezzel is presztízst veszítenek."

Mármint a kormánykoalíció, így a Fidesz.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 18:17:58

@lavór: Az, hogy valóban megelőzi csak egy lehetőség. Mindenesetre ha így is tesz, attól még egyáltalán nem biztos, hogy az üzletek többsége kinyit majd vasárnap, mert a kötelező boltzár megszüntetésével párhuzamosan komoly munkajogi kritériumokat is támaszt majd a vasárnapi munkavégzéssel kapcsolatban a kormány a kisker szektorban..
Egyébként is, az utóbbi egy év megmutatta, hogy a nagy áruházláncok számára kedvező a kötelező vasárnapi zárvatartás..

lavór 2016.04.08. 18:20:26

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ezt már olvastam tőled. Nem igazán szólnék hozzá, míg nem tudom, mit lép a kormány. Elméleteket lehet gyártani a végtelenségig.

Conchobar 2016.04.08. 18:21:54

@A megvalósult amerikai ólom..: "hanem ha mondjuk még 1 millióan sem mennek el. Ekkor a kormány könnyen kommunikálhatja azt, hogy a szavazókorúak 7/8-a a lábával szavazott" - Jó, hát te itt inkább a vágyaidat írod le, semmint azt, ami valóban esélyes a bekövetkezésre

Conchobar 2016.04.08. 18:28:25

@lavór: "Az elméleted szerint a kormány megelőzi egy törvénymódosítással, így a népszavazást okafogyottá teszik." - De minek? Ráér ezt meglépni a szavazás végén is (ha az érvényességi küszöböt meghaladóan, jelentős számban szavaznak a vasárnapi zárvatartás ellen). Túl ezen, nem szabad arról megfeledkezni, hogy a közvélemény a KDNP-nek tulajdonítja a zárvatartást (és nem a Fidesznek)

lavór 2016.04.08. 18:32:45

@Conchobar:

Érvényes népszavazás esetén nem tehetnek mást, mint a népszavazás eredményét végrehajtják.

Szóval előtte kell lépniük.

"Túl ezen, nem szabad arról megfeledkezni, hogy a közvélemény a KDNP-nek tulajdonítja a zárvatartást (és nem a Fidesznek)"

Ugyan, ezt szeretnék elhitetni az emberekkel. A KDNP 5 emberből áll, egy névleges pártocska. És mint már nyílt titok, mindenről OV dönt.

exterminador 2016.04.08. 18:34:09

Én úgy érzem, ha lesz népszavazás, az érvényes lesz és eredményes is. Elég széles néptömegeket sikerült ezzel a teljesen felesleges intézkedéssel felhúzni. Még a Fidesz-szavazók többsége is ellenzi a boltzárat. Ugyanazt a szituációt érzem kibontakozni, mint a 2008-as háromigenes szavazásnál.

Conchobar 2016.04.08. 18:45:28

@lavór: "Ugyan, ezt szeretnék elhitetni az emberekkel. A KDNP 5 emberből áll, egy névleges pártocska" - Ne hidd. Szavazójuk ugyan nem sok van (országos viszonylatban), de például a faluban, ahonnan írok most, a Fidesznek nincs is alapszervezete. Csak a KDNP-nek (vasárnapi misére járással, bérmálkozásokkal, effélékkel)

lavór 2016.04.08. 18:47:17

@Conchobar:

Fidesz nélkül elérnék az 1%-ot? De mindegy is, ha egyszemélyben OV dönt mindenről egy demokráciában, ugye...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.08. 18:49:41

@DFK:

"Én nem kényszerítenék senkit vasárnap dolgozni azért, hogy nekem kényelmesebb legyen."

Akkor ugye víz, villany és gáz sem kell vasárnap, ahogy tömegközlekedés sem (a kórházak elmennek a dízelgenerárokról is)? Ha netán autóval jársz: a benzinkutak se nyissanak ki, tankold fel a kocsit szombaton. Az éttermek is zárjanak be, mert azok is csak a kényelmedet szolgálják.

Conchobar 2016.04.08. 19:07:23

@lavór: "Érvényes népszavazás esetén nem tehetnek mást, mint a népszavazás eredményét végrehajtják. Szóval előtte kell lépniük." - Dehogyis előtte. Azt ők is belátták, hogy nagy ostobaság volt Kubatovtól odaküldeni a kopaszokat Nyakót akadályozni. Mert ezzel nyulaknak látszanak, azt láttatják, hogy nagyon be vannak szarva a népszavazástól. Ezért váltottak: nemcsak szabad utat adtak Nyakónak, hanem még a érkezési sorrendes törvényt is megváltoztatták. Nem tartom valószínűnek, hogy elkövetnék azt a következetlenséget, hogy megint megfordulnának, és nekilátnának akadályozni az MSZP népszavazását. Helyette mást csinálnak inkább: részint ők is népszavaztatnak, másrészt elkezdik kedvetleníteni a népet, hogy emelkedhetnek az árak, ha megszűnik a vasárnapi boltzár (nem találom most azt a cikket, pedig dél körül olvastam)

Netuddki. 2016.04.08. 19:08:15

Leszarom kiscsákó, hogy a zellenzék ellen bujtogatsz! Leszarom a maszopot! Idáig se vásároltam vasárnap, de aláírom és elmegyek szavazni, csak hogy megmutassam a genetikai selejt, tolvaj, bűnöző kormányod balfaszkodásival nem értek egyet.

Netuddki. 2016.04.08. 19:09:14

@Tibi !: Ja, és nem én csináltam a vasárnapi boltzárból fotelforradalmat.

Conchobar 2016.04.08. 19:09:24

@lavór: "Fidesz nélkül elérnék az 1%-ot?" - Országosan aligha. Viszont egy-egy településen majdnem tarolnak (vö: 2016.04.08. 18:45:28-i kommentem)

Netuddki. 2016.04.08. 19:12:39

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Reggel a Kossuthon pedig pont ezt akarta bemesélni az orbán. A zemberek mán ne dógozzanak vasárnap! Meg a boltzár csak az első lépés volt. Hogy a plafon nem szakadt rá a stúdióban!
Értem én, hogy Grazban kellett kezelni mentális gondokkal, de ne nézzen már hülyének másokat is!

lavór 2016.04.08. 19:15:53

@Conchobar:

Majd kiderül, mit lépnek. Ha elhiszik a szövegüket az emberek, megérdemlik. De akkor ne is pampogjanak, hogy zárva a pláza.
Éhen hal a család...

Egy-egy település nyugodtan a KDNP-é éhet, pláne, ha a települések kihalófélben lévő kisfalvak.

Conchobar 2016.04.08. 19:23:05

@lavór: "Ha elhiszik a szövegüket az emberek, megérdemlik." - Csakhogy az nem föltétlen hit kérdése, hogy a boltzár megszűnése után valóban emelnek-e árat a multik (hiszen a vasárnapi munkára többet kell nekik fizetniük a dolgozóknak, ráadásul most megint annyi embert vissza kell venniük, ahányat elküldtek a boltzár bevezése miatt)

Dekatlon 2016.04.08. 19:24:12

mszp és józan mértéktartás? ugyan már, de tényleg :)
elbasszák ezt is szépen

Conchobar 2016.04.08. 19:27:10

@lavór: "ha a települések kihalófélben lévő kisfalvak" - Hát amelyikre a fentebbi kommentemben utaltam, az nem kihalófélben lévő

lavór 2016.04.08. 19:27:38

@Conchobar:

Az árak így is, úgy is emelkednek. Legalábbis felénk biztosan.
A zárvatartás nem okozott árcsökkenést, szóval árnövekedést sem ettől várok.

megtorolom 2016.04.08. 19:42:27

A feleségem határozottan örült a vasárnapi zárva tartásnak, mivel így egy napot itthon lehetett.Úgysem fizették őket duplán, csak normál hétközi bérrel. Ők biztos elmennek szavazni és nem a nyitvatartásra! Ez pedig elég sok nemmel való szavazatot fog jelenteni. Valóban mellélövés ez a buli, mert itt a szenvedő alanyokat nem kérdezték meg, hogy te tényleg szeretsz vasárnap is trógerolni? Én emlékszem mikor vezették be ezt a vasárnapi nyitvatartást, akkor sem voltak a dolgozók hepiben. Érdekes, évtizedekig nem voltak a boltok nyitva, és nem ált meg az élet. Szerintem a kormány kivár egy kicsit, dolgozzanak meg az aláírás gyűjtéssel, de lehet hogy előbb,kihúzzák a széket alóluk.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 20:24:09

@megtorolom: Végül is 340 ezer kisker alkalmazott van az országban. A szavazókorú családtagjaikkal együtt meg lehet olyan 5-700 ezer nem szavazat. Azért ennél több igen szavazat várható. Reális vereség az lehet a szociknak, ha kevesen mennek majd el.
Aki elmegy és nemmel szavaz majd sajnos az is a részvételi arányt növeli majd, vagyis a szavazás legitimitását. Ezt azért gondoljátok át.
Én biztos nem megyek el, vagyis a lábammal szavazok. Sztem aki a boltzár mellett van inkább ne menjen el.

macihagyma 2016.04.08. 20:25:31

Nos, más faszával verni a csalánt
..
Javaslom, hogy aki igennel szavaz majd az menjen el dolgozni a kereskedelembe! Sajnos azok ugatnak, akik hétfőtől péntekig dolgoznak és hétvégén a családjukkal lehetnek . A sok agyhalott, rohadtul elfoglalt nyuggerről nem is szólva mert többnyire velük volt tele az áruház.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 20:27:38

@lavór: Évente 54 nappal többön kell majd nyitvatartani, ha a boltzár eltörlése után nyitva akarnak tartani vasárnap. Ezenkívül jelentősen növelni fogják a kötelező bérpótlék összegét. Ezeknek azért lesznek plusz költségei.

macihagyma 2016.04.08. 20:29:31

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Te olyan hüly....nem, sötét vagy, hogy neked tök felesleges hétvégén áram.

lavór 2016.04.08. 20:35:48

@A megvalósult amerikai ólom..:

És? Boltzár előtt is így volt. Boltzár után semmi nem lett olcsóbb.
És ki állítja biztosra, hogy növelni fogják a bérpótlék nagyságát?

Pont akkora népbutítás lesz ebből, mint a boltzár bevezetése előtt volt.

Peter100 2016.04.08. 21:51:21

Fábry mondása, hogy a aki kurvának megy, az ne csodálkozzon ha megbasszák. A boltos ne csodálkozzon, ha vevők vannak (vasárnap is)
Sajnos az ügyeleten a dokihoz is mennek betegek vasárnap. Pedig biztos már szombaton is érzi, hogy fáj a feje. Ö is ezt választotta. Simán kellene egy törvény, hogy vasárnap nem lehet bűncselekményt elkövetni, és akkor a rendőrök is otthon maradhatnának.
Egyébként nagyon sokaknak jól jött a vasárnapi plusz pénz. Azt támogatom, hogy legyen 200% az óra/munkabér (még talán éjjel is)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 22:23:21

@lavór: Ma volt a hírekben, hogy várhatóan 100 %-os bérpótlékot vezetnek be. Nyilván a kormánynak is érdeke, hogy minél kevesebb bolt nyisson ki a boltzár feloldása után vasárnaponként, csökkentve ezzel a szocialisták sikerét. Ezt pedig a vasárnapi munkaválalás feltételeinek szigorításával érhetik el munkajogi oldalról.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.08. 22:29:24

@Peter100: Amiket felsoroltál nem lehet nélkülözni vasárnap sem. A vásárlásokat viszont lehet úgy ütemezni, hogy vasárnap ne kelljen több százezer kiskereskedelmi dolgozót beugrasztani.
Amióta üzletek vannak , azok mindig zárva voltak vasárnap Magyarországon, ez csak a rendszerváltozás után változott meg..

Afrika steht an der Elbe 2016.04.08. 22:37:19

Át kell tenni szombatra a zárva tartást, majd arról népszavaztatni a libsiket. Megnézném magamnak az eredményt.

24 éves borsodi dédnagypapa 2016.04.09. 00:15:14

"Ezzel ugyanis csupán azt érik majd el, hogy legalább egymillió Fidesz szimpatizáns nem fog a népszavazásra elmenni "

Pontossan. Akkor sem szavaznek az mszp mellett, ha Orban Viktor orokre bezaratna minden uzletet az orszagban.

Pop40 2016.04.09. 01:13:36

Megfordítanám a gondolatmenetet: Szerencsére a boltzár annyira ütős téma, hogy még az mszp, a szokásos dilettantizmusával sem tudja elkúrni az erről szóló népszavazást.

Más kérdés, hogy nagyjából 100%, hogy nem lesz népszavazás róla, Vitya rég eltörli addigra. Nem megy bele olyan csatába, ahol a vak is előre látja, hogy szétverik. Nem kockáztat meg ekkora buktát másfél évvel az OGY-választások előtt.

Pop40 2016.04.09. 01:16:30

@DFK:

"Én nem kényszerítenék senkit vasárnap dolgozni azért, hogy nekem kényelmesebb legyen."

Akkor jó hírem van, pajtás: mások sem kényszerítenek emiatt senkit vasárnap dolgozni.

Legalábbis én még soha senkiről nem hallottam, akivel erőszakkal íratták volna alá a munkaszerződését, hogy mostantól bolti eladóként vasárnap is dolgoznia kell.

Pop40 2016.04.09. 01:19:25

@24 éves borsodi dédnagypapa:

Borzalom.

Tehát, ha jól értem: az egymillió (ha még maradt annyi) fideszes majom otthon marad, mindenki más meg elmegy, és leszavaz a boltzár eltakarítására.

Ennél tökéletesebb felállást kérni sem lehetne. :D

Pop40 2016.04.09. 02:10:52

@ben2:

Erre a kommentre szokták a "bilibe lóg a keze" örökbecsű kifejezést használni :D

"Az MSZP mögött viszont alig állnak pár százezren, és az összes mozgósitható ellenzéki szavazóval együtt (Jobbikot is beleértve) sem érik el a 2.5 milliót."

És ez szerinted ki a tököt érdekel?
Aki rühelli, hogy vasárnap nem tud elmenni vásárolni, az szerinted nem fog elmenni szavazni, azért, mert nem szoci szavazó?
Gondolkodj már kicsit, ha van mivel...

Túl ezen, a fideszesek TÖBBSÉGE (igen, a FIDESZESEK TÖBBSÉGE) is rühelli a boltzárat. Velük kapcsolatban már az is nagy eredmény lenne Vityától, ha azt elérné, hogy maradjanak otthon, és ne szavazzanak a kúrmány ELLEN.

Ja, és ez a népszavazás még pluszban mozgósítani fog egy olyan réteget, akik soha nem szavaztak még, mert hidegen hagyja őket a politika, azt az egyet viszont tudják, hogy rühellik a zárvatartást.

Akkora bukta lesz ebből a fidesznek, hogy olyat még a világ nem látott.

"A Fidesznek tehát csak annyi lesz a dolga, hogy a saját szavazóit meggyőzze arról, hogy a vasárnapi boltzár nem is annyira kényelmetlen, de még ha az is, akkor sem kell a komcsik szekerét tolni."

Persze, öreg, csak bilibe lóg a kezed.
A fidesz mostanság arról sem tudta meggyőzni a szavazóit, hogy menjenek el leszavazni a fideszre - akit elvileg szeretnek.

Mennyire egyszerű lesz majd meggyőzni őket arról, hogy menjenek el leszavazni a boltzárra, amit rühellnek... :DDDD

Elhiszem, hogy ezek a te vágyálmaid, csak nehogy nagy pofon ébresszen fel belőlük a népszavazás után :DD

"akkor is valószinű, hogy sokkal többen fogják támogatni a kormány kérdését, mint a társadalmat megosztó ellenzéki kérdéseket."

Itt is a biliben van a kezed, öreg.

Soha ennyire egységes nem volt még az ország, mint a mostani népszavazási kérdésekben. Még a pártod szavazóinak döntő többsége is ellenzi.
"társadalmat M E G O S Z T Ó kérdés???" Miről beszélsz te, kiscsillag? :D

Kurva nagyot fogsz nézni a népszavazás estéjén, asszem. Valami fejfájáscsillapítót, meg pár liter piát készíts elő, szükséged lesz rájuk. :D

Azt viszont értékelem, hogy próbálsz lelket önteni az elvtársaidba, akik már látják az eljövendő buktát. A pozitív hozzáállás fontos, és szép dolog. :-)

Pop40 2016.04.09. 02:16:16

@efi:

Kötve hinném.
Ez nem opció, mert akkora balhé lenne belőle, hogy még + ezzel a fidesz gyakorlatilag elismerné, hogy ő is tisztában van vele, hogy a népszavazás lesöpri az álláspontját.
A kopaszos balhéja után egyéb sem hiányozna neki, csak ez. (Mindezt másfél évvel az ogy választások előtt.)

Csak 2 választásuk van:
1, érdemileg átalakítják, illetve visszavonják a törvényt
2, hagyják lemenni a népszavazást, és benyelik az orbitális buktát.

Szerintem vissza fogják vonni, majd megindokolják valami tőlük megszokott maszlaggal.

Pop40 2016.04.09. 02:20:59

@_most_:

" szóval aki csak azért nem megy el szavazni, mert utálja az mszp-t, az teljesen megérdemli, hogy szopassa a fidesz."

Ilyenből maximum párezer hardcore birkamenetes van, de hogy ők elmennek, vagy sem, tökmindegy.

A döntő többség eltörli a boltzárat: az összes ellenzéki szavazó, balosoktól Jobbikig, a bizonytalanok döntő többsége, sőt, a fideszesek döntő többsége is rühelli, a maximum, amit a fidesz elérhet náluk, hogy maradjanak otthon.

És akkor az a réteg még szóba sem került, aki magasról leszarja a politikát, soha nem volt még szavazni, de rühelli, hogy nem tud vasárnap vásárolni.

Pop40 2016.04.09. 02:23:59

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Annak lennének komoly következményei ha több millió igen szavazat születne ezen a népszavazáson, amit erősen kétlek."

Muhahahaha :DDD

Ne nagyon hallgass majd híreket a népszavazás napján :D

Pop40 2016.04.09. 02:26:11

@Conchobar:

"(csakhát a dicsőségen majd osztoznia kell a Jobbikkal)"

Már miért kéne?

A Jobbik max annyit tett, hogy ő is a boltzár eltörlésére biztatja a szavazóit.
Az viszont, hogy egyáltalán van népszavazás, a kopaszos balhé óta elvitathatatlanul az mszp érdeme. Nyakót lökdösték a kopaszok, nem valamelyik jobbikost.

Pop40 2016.04.09. 02:31:12

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Mint az oviban, de megértem, az apró sikert is meg kell becsülni manapság a baloldalon."

Ez egy igazán vicces beszólás, tekintve, hogy mostanában nagyjából csak az nem veri el a fideszed, aki el sem indul. :DD

"Ekkor joggal mondhatják majd a támogatók: " mi elmentünk, igennel szavaztunk, kedves mszp , az üzletek mégse nyitnak ki vasárnap. Lúzerek vagytok!""

Persze, nyilván, ha az üzletek nem nyitnak ki, azért az mszp-t okolják majd :D
És persze, az üzletek majd nyilván nem fognak kinyitni. :DD

Egyre szánalmasabb, ahogy a haverjaiddal nyugtatgatjátok egymást :DD

Orbitális fideszbukta lesz, elvtárs. Szokd meg, és nyugodj bele. Túlzottan bele akart pofázni a fideszed az emberek magánügyeibe, és ezt pár ezer birkamenetes seggnyalón kívül szó szerint mindenki rühelli.

Pop40 2016.04.09. 02:33:10

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Én nem az érvényességi küszöbről beszéltem, (amit egyébként biztos nem fonak elérni), hanem ha mondjuk még 1 millióan sem mennek el."

Sőt. Mi van, ha senki nem megy el. Akkor mekkorát ég majd az mszp. Ugye?

Álmodozz csak. Még van rá nagyjából fél éved. :D

Pop40 2016.04.09. 02:35:20

@exterminador: Jól érzed.

Demokráciák történetében ilyen egyöntetű szavazást ritkán lehet látni, amilyen ez a boltbezárós lesz.

Pop40 2016.04.09. 02:42:30

@megtorolom:

"Valóban mellélövés ez a buli, mert itt a szenvedő alanyokat nem kérdezték meg, hogy te tényleg szeretsz vasárnap is trógerolni? "

Értelmes embereket erről nem kell külön megkérdezni, mert tisztában van vele már akkor, amikor aláírja a "bolti eladó" pozícióra szóló munkaszerződést.

Mint ahogy a pékek sem nyervákolnak, hogy korán kell kelniük, mert a vásárlónak már hajnalban kell a friss péksüti.
Minden munkakörnek akad kellemetlen része is, aki nem bírja, nyugodtan elmehet máshova dolgozni.

Pop40 2016.04.09. 02:45:53

@macihagyma:

"Sajnos azok ugatnak, akik hétfőtől péntekig dolgoznak és hétvégén a családjukkal lehetnek ."

Bizony.
És ez sajnos azokon csattan, akiket erőszakkal soroztak be bolti eladónak, és agyonlövéssel fenyegették őket, ha más szakmát választanak, amennyiben büdös nekik a hétvégi meló.

Pop40 2016.04.09. 02:50:07

@A megvalósult amerikai ólom..:

"A vásárlásokat viszont lehet úgy ütemezni, hogy vasárnap ne kelljen több százezer kiskereskedelmi dolgozót beugrasztani. "

Persze, lehet.
Sőt, friss kenyeret is lehet csak délután venni, hogy ne kelljen több ezer péket hajnalban beugrasztani.

lavór 2016.04.09. 07:02:48

@A megvalósult amerikai ólom..:

Szóval már most beismerte a Fidesz a vereséget.
Megpróbálja a szokásos módon hátulról mellbe támadva intézni a dolgot.
Azt se feledjük el, hogy a bérpótlékok csökkentését, az új munka törvénykönyvét mind, mind a Fidesznek köszönhetik a dolgozók. És ugye ezek pont nem a munkavállalóknak kedveznek...
Szóval az állandóan hazudozó, ígéreteit be nem tartó kormánynak miért is kéne elhinnünk, hogy valóban 100% bérpótlékot fog bevezetni vasárnapra... Arról már ne is szóljunk, hogy ha ezt egy ágazatra teszi meg, akkor az összes többi ágazatban feszültség keletkezik...
Mondjuk a nővérek lehet örülnének egy ilyen 100%-os pótléknak... már ha meg is kapják, ugye...

És ideje lenne megértened: ha jól kommunikál az MSZP, már akkor meg fogsz őrülni, mikor hivatalosan bejelentik a népszavazást.

"Az MSZP megteremtette a lehetőségét a népszavazásnak! A választók végre élhetnek demokratikus jogaikkal! Ha nem értenek egyet a kormánnyal, más dolguk nincs, mint a megfelelő helyre tenni az "X"-et.... " stb, stb...

Meg fogsz őrülni. :D

gmihaly621 2016.04.09. 07:42:15

Okostóni, ha a népszavazás eredményeképpen visszaállítják a vasárnapi boltbezárás előtti állapotot, az az aláírásgyűjtésben együttműködő pártok közös sikeres lesz. De az utcán, a standok számán mérhető lesz, ki hogyan teljesített. A szocik "túlreprezentált" szerepeltetésében pedig a média a hibás, ebben számítás is lehet, hogy ilyen véleményt blogolhass pölö Te is.

macihagyma 2016.04.09. 08:27:29

@Pop40: Ja, értem. Szóval ha valaki elmegy eladónak, mert mondjuk azért a havi nettó 85 ezerért nem sokan tolonganak de neki két gyereket is etetni kell, ezért a hét minden napján lehet őt dolgoztatni , hogy a tetves parasztja, aki fennen hangoztatja a jogait,Vasárnap is el tudjon menni a madaras Tescoba akciós kutyakaját venni.

macihagyma 2016.04.09. 08:28:50

@lavór: A nővérek folytonos műszakban járnak. Nincs vasárnapi pótlék.

Conchobar 2016.04.09. 08:35:43

@Pop40: "A Jobbik max annyit tett, hogy ő is a boltzár eltörlésére biztatja a szavazóit...Az viszont, hogy egyáltalán van népszavazás, a kopaszos balhé óta elvitathatatlanul az mszp érdeme." - A biztatás már épp elég (pláne akkor, ha a szavazás sikeres lesz, mert az azt jelenti, a Jobbik felől nézve, hogy a Jobbikra is hallgattak a saját választói). Ami meg a népszavazás elindítását illeti, ki kell, hogy ábrándítsalak: az nemcsak az MSZP érdeme, hanem Fideszé is (hiszen nyilvánvalóan amiatt indulhatott el az aláírásgyűjtés, hogy a kormánypárt a választási bizottságon keresztül zöld utat adott neki). Azt természetesen megértem, hogy egy MSZP-fan valamiféle MSZP-diadalt vél látni, node egy pártatlan szemlélő...

midnight coder 2016.04.09. 08:48:01

@macihagyma: Mert ha valaki elmegy mentősnek nem sokkal többért, annak kutya kötelessége téged kórházba vinni miután tajtrészegen leestél a lépcsőn, eltört benned ez-meg az, plusz még jól össze is hánytad és hugyoztad magad ?

midnight coder 2016.04.09. 08:52:43

@macihagyma: Ps. Amúgy pont az akciónyugdíjasok azok, akiket nem zavar a boltbezárás. Ők egész héten ráérnek megvenni a leértékelt macskakaját. Akik beszopják ezt, azok azok akik hét közben dolgoznak, és néha szombatra is beesik nekik valami extra teendő (Pl. további meló).

midnight coder 2016.04.09. 08:57:04

Amúgy az MSZP tényleg elég hülyén csinálja ezt. Azzal, hogy rendszerdöntő népszavazást akar faragni belőle, elég jó eséllyel el fogja érni, hogy a jobboldali szavazók akkor is távol maradnak, ha amúgy egyetértenek a dologgal. Én sem fogok elmenni szavazni, pont ezért. Szar dolog a vasárnapi boltbezárás, de az MSZP még szarabb dolog.

Ráadásul, ez azt jelenti, hogy az aláírásgyűjtés ugyan sikerülni fog, a népszavazást viszont bukni fogják.

Végül, ha a FIDESZ-nek van még némi stílus és stratégiai érzéke, akkor a bukott népszavazás után egy nagyívű gesztussal mégis lehetővé teszi, mondván hogy azért elég sokan szeretnék ezt... Így még a jó demokrata szerepét is eljátszhatják, és még egy nagyot rúghatnak így az agyatlan komcsikba.

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.04.09. 09:13:06

@Pop40: XD

@macihagyma: Kishusom!Nekem eddig minkét szakmámban akármelyik nap kellet dolgoznom!
Az egyikben általában heti 6 éjszakát.Volt,hogy hetet is.
A másikban benne voltak bizony vasárnapok is.
Bár ez azért lazább volt a havi 13-18 nappal.
De ezt én választottam,nem ugrálok,ez van.
Az egyik helyen volt 160-180 órám.
A másikon meg 250-300 órám.
Ez van,ezt választottam.
Általában havi 25 éjszakát dolgozok és nem pofázok.
Ha akarok,majd váltok.
Leginkább a saját hülyeségem volt az oka,hogy az előző helyen több,mint 2 évig voltam.

Jolka40 2016.04.09. 09:16:04

@DFK: A fiam buszvezető. Vasárnap is dolgozik, hogy az is meg tudja látogatni a szüleit, barátait, el tudjon menni kirándulni, várost nézni, akinek nincs autója, és csak vasárnap van ideje. Persze kap vasárnapi pótlékot. Ez így van rendjén

Jolka40 2016.04.09. 09:34:44

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Csak a templomok legyenek nyitva. Nna.

Potyka Kálmán 2016.04.09. 09:36:44

A leírtak stimmelnek, csak annak indoklása nem, hogy miért kellene az MSZP-nek háttérbe vonulnia.

A pontos indoklás: mert nem értenek hozzá. A helyzet az, hogy a Fidesz valóban ki tud jönni jól is a népszavazásból. Amit viszont be lehet állítani úgy, hogy ne tudjon a Fidesz jól kijönni belőle. Csak erre az MSZP-nek nincs kapacitása.

Itt lakozik az ellentmondás: ezt nem érthetik meg, mivel "nincs kapacitás", tehát teljes gőzzel beleállnak majd a "kormánybuktatásba".

Eredmény: a blog pusztába kiálltott szó marad.

midnight coder 2016.04.09. 09:45:01

@Potyka Kálmán: A népszavazást úgy legalábbis nem lehet beállítani, hogy a FIDESZ rosszul jöjjön ki belőle. A legrosszabb esetben a KDNP kap egy pofont, de az meg pont leszarja. Itt aki nagy taslira számíthat, az az MSZP.

Pop40 2016.04.09. 10:18:11

@macihagyma:
Jól látod.
Senkit nem kényszerítenek, hogy bolti eladónak menjen, x ezer állás van, ráadásul mindegyiknek megvan a maga árnyoldala is, csak ők nem rinyálnak mint te, (úgy, hogy mellesleg pontosan tisztában voltál vele, mire jelentkezel, mikor aláírtad a szerződést.)
Innentől fogva akkor rinyáljon a rendőr, tűzoltó, mentő is a rossz beosztás miatt? A pék a korai kelés miatt? Az irodista a túlóra, meg a teljesíthetetlen határidők miatt?

Milliónyi vevőtől várnád el, hogy változtasson az életén, mert neked büdös a meló, amire szerződtél. Pedig a milliónyi vevő jó része ugyanúgy valami szopatós állásban gürcöl, gyereket nevel, stb stb, de semmi gond, mindehhez majd még egy plusz terhet is a nyakukba vesznek, azért, mert te még a saját munkádat is képtelen vagy ellátni rinyálás nélkül.

Pop40 2016.04.09. 10:22:16

@midnight coder:

Aha. A fidesz csak jól jöhet ki a dologból, bezzeg az mszp, akinek az ügyben elfoglalt álláspontjával nemhogy a teljes ország, de még a fideszesek zöme is egyetért, csak rosszul.

Te amúgy mit szívsz?
Vagy ez még a péntek este hatása, nem sikerült kialudnod?

Értem én, hogy narancsköd, de azért a legminimálisabb realitásokat tudomásul kéne venni.

Pop40 2016.04.09. 10:28:00

@midnight coder:
"Én sem fogok elmenni szavazni, pont ezért. Szar dolog a vasárnapi boltbezárás, de az MSZP még szarabb dolog."

Öreg, és szerinted az ilyen hardcore birkamenetesek vajon mekkora tömeget tesznek ki? Azok, akik inkább ülnek a szarban, csak nehogy az mszp mellett kelljen szavazniuk?

Túlzottan nagy, a népszavazást befolyásoló mértékű tömegre ne számíts.

Bőven ellensúlyozzák őket azok, akik amúgy leszarják a politikát, soha nem szavaznak, de most életükben először elmennek, mert rühellik a bezárt boltokat vasárnap.

Légy erős, "hangyányival" többen lesznek, mint azok, akik bármi szart benyelnek, csak nehogy ártsanak a Viktorkájuknak.:D

Pop40 2016.04.09. 10:35:41

@Conchobar:
A fidesz érdeme? Ne röhögtesd már ki magad.
A kopaszos balhé után a fidesznek semmi más választása nem volt, mert a vak is látta, hogy rettegnek ettől a népszavazástól.

Az, hogy lehetővé tették, nem érdem, simán egyszerű tűzoltás, próbálják minimalizálni a károkat.

Hogy az mszp fan mit csinál, nem tudom, mert nem vagyok mszp fan.
Ha mindenki mszp-fan lenne, aki rühelli a szaros tolvaj fideszed, csak mszp-s képviselő lenne a parlamentben, senki más nem.jutna be.

És igen, a népszavazás a szocik érdeme, bármilyen balfasz módon is csinálták. Nyakón kívül ugyanis senki nem tolongott az időbélyegzőnél, pedig mindenki másnak nyitott volt a lehetőség, aki el akarja érni a népszavazást.
Ha ők mégsem éltek a lehetőséggel, a szocik meg igen, az nehogy már a szocik hibája legyen.

én csak hallgatok 2016.04.09. 10:38:55

A vasárnapi munkavégézés ellentételezésének van egy másik vetülete is, hogy a bolti dolgozók hétfő-szombat reggeltől estig dolgoznak, azonban nekik is lehet elinténivaló dolguk egy polgárbarát hivatalban, ahol 8-17 óra között fogadják az alattvalókat, amihez szabadságot kell kivennie. Namármost a vasárnap ellenében kötelezően kiadott pihenőnap, értelemszerűen hétköznapra esik, amikor esetleg tényleg el tudná intézni ügyes-bajos dolgát, nem elhasználva ilyenekre a szabadságát, hanem azt az eredeti elképzelés szerint, családdal együtt eltöltött pihenésre használná. A felnőtt emberek sokkal jobban értékelik a különböző élethelyzetekre "rugalmasan" reagáló munkaidőt, mint a kötelező, hétvégi "pihenést", ami szintén nem pihenés, mert sokan akkor is dolgoznak, hogy azért pénzt kapjanak és megéljenek. Szerintem éppen ez, a szűk keretek között biztosított "szabadság" központilag törénő megvonása érintett érzékenyen a dolgozókat.

Pop40 2016.04.09. 10:40:41

@lavór: Kötve hinném, h lesz 100% bérpótlék, pont amiatt, amit írsz: mert akkor mindenki más is követelné, teljesen jogosan.

És a fidesznek addig szimpi a dolog, amíg a multik faszával verheti a csalánt, de ha pl a rendőr, mentős, ápoló s egyéb közalkalmazott bérpótlékát neki kéne a költségvetésből kigazdálkodni, akkor már mindjárt nem lesz olyan sürgős a dolog.

Potyka Kálmán 2016.04.09. 10:41:46

@midnight coder: Hogyne lehetne. Mindent lehet, csak a labdát kell átpasszolni a pálya másik térfelére. Hogy Fideszes hasonlattal éljek ;)

lavór 2016.04.09. 10:47:22

@Pop40:

Persze, orbitális kamu, mint az összes többi dumájuk.
Arról már meg is feledkezhetünk, ha a sikeres népszavazás eredménye a nyitvatartás támogatása lesz, és ennek ellenére ők különböző egyéb jogszabályokkal akadályozzák meg a nép döntését, az ostor az ő hátukon csattan. Az MSZP pedig teleharsoghatja a világot a Fidesz antidemokratikus viselkedésével. Közeledik a választás, pont jól fog jönni az MSZP-nek. Bár úgy hiányoznak nekem, mint a hátamon egy púp.

Ezt már bebukta a Fidesz, mindegy mit csinálnak.
Ha lenne egy csepp eszük, gyorsan lehetővé tennék a nyitvatartást, kifogva a szelet a népszavazásból, ez az apró politikai győzelem még nem hozza fel az MSZP-t a sírból. De Orbán büszkesége és arroganciája meggátolhatja ezt a lépést.

én csak hallgatok 2016.04.09. 10:53:10

Ja és még valam, hogy más megvilágításban is lehet lát(tat)ni a dolog!
A nagy szupermarketek jellemzően légkondis áruházak, nyáron az megy éjjel-nappal, tehát a villanyszóra akkor is pörög, amikor nincsen senki. A hétvégn vásárlók többek között AZT is élvezték, hogy a nagy nyári melegben, kellemesen hűtött helyen sétálgattak, nézelődtek, mert nincsen mindenkinek az otthonában saját használatú légkondi. A hőségriadókor például rendelkezni szoktak, hogy a légkondis helyek, hivatalok engedjék be az embereket hűsölni. Az emberek a kényelmes dolgokat nagyon hamar megszokják. Persze, ami az egyiknek kényelmes, az a másiknak esetleg kényszerű, de a szolgáltató szektor bizony már csak erről szól.

Pop40 2016.04.09. 11:04:10

@lavór:

Szerintem az lesz, visszavonják ezt a hülyeséget, még a népszavazás előtt. Majd löknek mellé valami fals dumát, ahogy a fidesz amúgy is szokta. (Pl látták, hogy az embereknek nem tetszik a dolog, és ők mindig a zemberek véleményét tartják szem előtt - vagy vmi egyéb baromság.)

Vitya nem kockáztatja meg, hogy ogy-választások előtt 80%-os arányban elverjék egy, a fidesz számára amúgy pitiáner ügyben.

Pop40 2016.04.09. 11:07:51

@én csak hallgatok:
" a szolgáltató szektor bizony már csak erről szól."

Ez a lényeg.

Nem kötelező ebben a szektorban dolgozni.
De aki itt dolgozik, fogadja el, h itt bizony a vevő az első

Aki ugye ha nem jön, nem lesz megrendelés, és a bolti eladót kirúgják.

És akkor aztán egész héten a családjával lehet. :-)

én csak hallgatok 2016.04.09. 11:20:29

@Pop40: Szoktam a főnökömet ezzel húzni, ha nagyon panaszkodik, hogy a sok eszetlenségre meg az ő főnökei hülyeségére panaszkodik és emiatt alig van szabadideje, mert hát éjjel-nappal szokták hívogatni és nem ér rá semmire, hogy legyen kemény, szóljon be nekik, mutasson be és rövid időn belül segíteni fognak, hogy legyen sok-sok szabadideje és mindenre rá fog érni.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.09. 12:57:27

@lavór: Sztem nem én fogok megőrülni, sokkal inkább te a csalódottságtól, mert ez az egész cirkusz közel sem fogja beváltani a reményeidet, és ismét pofára kell esnetek. Megint realizálnod kell magadban, hogy a Zorbán bizony még jóóó sokáig kormányon lesz.
Azt remélem tudod, hogy már az eddig megszavazott plusz pótlékok mellett sem lesz kifizetődő a vasárnapi nyitvatartás a kisker szektorban. A nagy áruházláncok pedig különösen nem erőltetik a vasárnapi nyitvatartást, köszönik szépen jól elvannak a mostani állapottal

lavór 2016.04.09. 13:00:06

@A megvalósult amerikai ólom..:

Komám, megint álmodozol. Nehezen esnék pofára, mivel pont nem érdekel, hogy nyitva vagy zárva vannak-e vasárnap a boltok. Az MSZP-t legalább úgy rühellem, mint a Fideszt.

Ne törd magad ennyire az elméletek gyártásával.
Ki kell írni a népszavazást és majd elválik, mit akar a kisebbség vagy a többség.

Nem olyan bonyolult dolog ez.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.09. 13:01:20

@lavór: "Az MSZP pedig teleharsoghatja a világot a Fidesz antidemokratikus viselkedésével. Közeledik a választás, pont jól fog jönni az MSZP-nek."

Komolyan mondom, mint Hitler a bunkerben , aki nem létező hadosztályokat tologat a terepasztalon..:))

A emeszpé meg a többi csahos az utóbbi öt évben is teleharsogta viláot, oszt mire mentek vele? Nem sokra..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.09. 13:05:00

@lavór: Nem azért lesz csalódás a számodra, hanem azért mert nem fogja beváltani azokat a politikai változásokat, amire számítasz.
Ugyanez volt a netadónál is. " A kormány hatalmas arcvesztést kénytleen elkönyvelni, aminek komoly következményei lesznek."-szólt a rigmus Aztán gyorsan elfelejtette miindenki az egáészet, a baloldal népszerűsége pedig jottányit sem nőtt..

lavór 2016.04.09. 13:06:02

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Ami késik, nem múlik." Ismered a mondást, ugye.
"Bukott Fidesz." "Bukott jobboldal."

Ízlelgesd, szokd a dolgot. :D

lavór 2016.04.09. 13:07:15

@A megvalósult amerikai ólom..:
HA ennyire nem számít, mit legózol ennyit a kérdésen?
Népszavazunk azt szeva'.

Weißkopf 2016.04.09. 14:23:48

@Conchobar: "nemcsak az MSZP érdeme, hanem Fideszé is (hiszen nyilvánvalóan amiatt indulhatott el az aláírásgyűjtés, hogy a kormánypárt a választási bizottságon keresztül zöld utat adott neki)" Minek is adott zöld utat a NVI? Ha jól emlékszem, a herceghalmi polgármester felesége (Erdősiné) beadványának! És ezt csak a Kúria szerdai döntése bírálta felül úgy, hogy az MSZP beadványát hirdette ki érvényesnek.

Pop40 2016.04.09. 17:27:01

@A megvalósult amerikai ólom..:

", sokkal inkább te a csalódottságtól, mert ez az egész cirkusz közel sem fogja beváltani a reményeidet, és ismét pofára kell esnetek."

Akkor meg mit szenvedsz itt ennyit?
Vitya majd jól megnyeri a népszavazást, az ország elsöprő többséggel leszavaz a zárvatartás mellett, te meg fizetésemelést kapsz.
Biztos így lesz, ne aggódj.

"A nagy áruházláncok pedig különösen nem erőltetik a vasárnapi nyitvatartást, köszönik szépen jól elvannak a mostani állapottal"

Ez is biztos így lesz.
Már előttem is van, ahogy a tecsó a megnyert népszavazás után dafke, csakazértse nyit ki :D

Pop40 2016.04.09. 17:38:51

@A megvalósult amerikai ólom..:

" Aztán gyorsan elfelejtette miindenki az egáészet, a baloldal népszerűsége pedig jottányit sem nőtt.."

Bizony. A fidesz meg azóta is sorban nyeri a választásokat mindenhol, ahol csak elindul, annyira elfelejtette mindenki az egészet.

Pop40 2016.04.09. 17:41:42

@lavór: Azért legózik, amiért a kisgyerek mondogatja a sötétben: nem félek, nem félek, akkor se félek! :-)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.09. 23:07:27

@Pop40: Párszor már pofára estetek, amikor időközikből messzemenő következtetést vontatok le, legutóbb 2014-ben is, amikor az időközik alapján bizakodtatok, aztán csúnya maflás lett a vége áprilisban..

Ezek az erőviszonyok, másfél évvel a netadó után:

www.median.hu/kepek/upload/2016-02/1abra20160204.png?options=width:645;height:420;quality:100;

---

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.09. 23:12:55

@Pop40: Nem nyeri meg,mert nem lesz népszavazás a kérdésben, feloldják a boltzárat, az üzletek többsége viszont mégsem fog kinyitni vasárnap továbbra se, és szépen elfelejti mindenki az egészet.
Ősszel pedig jön a kvóta ellenes népszavazás.

"Már előttem is van, ahogy a tecsó a megnyert népszavazás után dafke, csakazértse nyit ki"

Azért nem fog kinyitni mert nem éri meg neki..

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.09. 23:15:24

@lavór: Csak meg akarlak kímélni az újabb csalódástól.. Jobb előre felkészülni rá..;)

Pop40 2016.04.09. 23:56:59

@A megvalósult amerikai ólom..:

Nem rémlik, hogy 2014-ben 2 olyan év lett volna a fidesz mögött, amiben nagyjából mindenki elverte nagyjából mindenhol, ahol elindult.
De javíts ki nyugodtan, ha tévedek.

Pop40 2016.04.10. 00:01:19

@A megvalósult amerikai ólom..:
",mert nem lesz népszavazás a kérdésben, feloldják a boltzárat"

Ez szerintem is így lesz, Vitya nem vállalja be az orbitális buktát 2 évvel a választások előtt.

A többi meg baromság, ezt a lemezt nem tudom, honnan szedtétek.
Az összes bevásárlóközpont tömve van vasárnap, ha hagyják kinyitni.
Majd épp ez nem éri meg neki, mi? Ne röhögtesd már ki magad.

Akkor mi a f.szom éri meg neki szerinted? Ha zárva van??

lavór 2016.04.10. 07:01:26

@A megvalósult amerikai ólom..:

Azt látom, hogy van egy nagy tömeg, a "nincs pártja" oszlopnál...
Azon izgulj, nehogy szavazni menjenek...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.10. 14:38:14

@Pop40:

Ha hinni lehet a felméréseknek, amelyekről a Zindexen is lehetett olvasni, a nagy láncok jól jártak a boltzárral. Ebből akár az is következhetne, hogy a tilalom feloldása után sem nyitnak ki, és ez egy gazdaságilag megalapozott lépés lenne. Ha ebben megegyeznek egymással és tartják magukat a megállapodáshoz, akkor ez történik.

Én mégsem hiszem, hogy így lesz. Elég lesz csak egy nagyobb láncnak kinyitnia a nagyobb forgalom reményében - hiszen ha csak ő nyitna ki, tényleg nőne a forgalma -, és akkor a többiek is követni fogják.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.10. 14:44:43

@Weißkopf:

"Minek is adott zöld utat a NVI? Ha jól emlékszem, a herceghalmi polgármester felesége (Erdősiné) beadványának! És ezt csak a Kúria szerdai döntése bírálta felül úgy, hogy az MSZP beadványát hirdette ki érvényesnek."

Akkor el kellene már végre döntenie a ballib oldalnak, vajon Magyarországon ma diktatúra van vagy sem. Mert ugye eddig az volt a mantra, hogy a bíróságok a Fidesz zsebében vannak. :)

Weißkopf 2016.04.10. 14:52:42

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A bíróságok nem egészen (talán alig), az ügyészség az, amelyik úgy táncol, ahogyan a Fidesz (vezére) fütyül...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.10. 14:54:52

@Pop40:

"Vitya nem kockáztatja meg, hogy ogy-választások előtt 80%-os arányban elverjék egy, a fidesz számára amúgy pitiáner ügyben."

A Fidesz - hacsak nem lesz totál hülye - mindenképpen jól tud ebből kijönni:

Ha még a népszavazás előtt módosítják a törvényt, akkor ugye mehet az, hogy meghallgatták a nép szavát.

De akkor is nyer, ha megtartják a népszavazást - feltéve, hogy az minél hamarabb lezajlik, hogy ne befolyásolja a 2018-as választást. Az érvényességhez szükséges arány valszeg úgysem jön össze, tehát ha egy vesztes, ám érvénytelen népszavazás után szüntetik meg a boltzárat, ugyanazt lehet mondani: meghallgattuk a nép szavát.

Az egyik oldal azt mondja, hogy a vesztes népszavazás arcvesztés a Fidesznek. Én inkább úgy látom, hogy egy kényelmetlen téma lezárását jelentené, ami után az már nem terhelné a 2018-as választást.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.10. 14:57:40

@Weißkopf:

Na ja, ahol PP a legfőbb ügyész...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2016.04.10. 15:26:34

@macihagyma:

"Szóval ha valaki elmegy eladónak, mert mondjuk azért a havi nettó 85 ezerért nem sokan tolonganak de neki két gyereket is etetni kell, ezért a hét minden napján lehet őt dolgoztatni , hogy a tetves parasztja, aki fennen hangoztatja a jogait,Vasárnap is el tudjon menni a madaras Tescoba akciós kutyakaját venni."

Akiket te "tetves parasztjának" titulálsz, ők nagyjából az ország lakosságának 99%-a. Akik közül sokan esetleg épp azért szeretnének vasárnap vásárolni, mert hét közben ők is minden nap dolgoznak, így csak vasárnap érnének rá. És akik esetleg épp olyan helyen dolgoznak, ahová te hét közben csak szabadság kivételével tudsz elmenni, mert a kötelező szabad vasárnap miatt másképp nem tudsz.

Másrészt hadd módosítsam kissé a szövegedet, csak egyetlen szempontból:

Szóval ha valaki elmegy buszsofőrnek*, mert mondjuk azért a havi nettó 85 ezerért nem sokan tolonganak de neki két gyereket is etetni kell, ezért a hét minden napján lehet őt dolgoztatni , hogy a tetves parasztja, aki fennen hangoztatja a jogait,Vasárnap is el tudjon ... .

* helyettesíthető mozdonyvezetővel, repülőgéppilótával, pincérrel, közüzemi dolgozóval (gáz, víz, villany, távközlés), orvossal, nővérrel, mentőssel, rendőrrel, tűzoltóval stb.

Pop40 2016.04.10. 15:54:38

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Amit a második bekezdésben leírsz, igaz, a közgazdaságtanban külön fejezet foglalkozik a kérdéssel, fogolydilemma néven.

Az meg, hogy jól jártak, olyan értelemben lehet igaz, hogy a vevőik nem voltak hajlandóak átmenni teszkó-osan helyett cba-ba, ahogy a fideszes maffia remélte. Inkább vállalják a kellemetlenséget, meg a tömeget, de dafke osan-teszkóba járnak vásárolni.

Ettől még nyilván megéri majd nekik kinyitni, mint ahogy épeszű ember nem gondolhatja, hogy ha egy teszkó nostop nyitva van, az kevesebb bevételt hoz neki, mintha vasárnap zárva lenne, a hét többi napján meg 10-kor be kéne zárnia.

Pop40 2016.04.10. 16:06:01

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ma Mo-n demokratúra van. A demokrácia kiherélt, üres intézményei megvannak, de a főtitkár elvtárs szava a döntő.

Ugyanakkor bizonyos kérdésekben, amik nagy nyilvánosságot kapnak, engedniük kell. Ez a népszavazós cirkusz tipikusan ilyen, még a leghülyébb birkamenetes számára is nyilvánvaló, hogy a kopaszos cirkuszt a fidesz szervezte.

Innentől kezdve, ha a fidesz nem akarja, hogy ráégjen, hogy retteg a nép szavától, engednie kellett.
Ettől ez még messze van a demokráciától.

Pop40 2016.04.10. 16:12:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Így van.
A szerencsétlen hülyéje nem fogta fel, hogy akit ő leparasztozott, annak ugyanúgy megvan a maga szivatós állása, idióta főnökkel, és idióta munkabeosztással.

Ennek a szerencsétlen hülyének a vevők unatkozó milliárdosok halmaza, akik a hét 7 napja helyett most csak 6 napot shoppingolhatnak.

Aztán csodálkozik a vadbarma, mikor elküldik anyjába.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 16:16:47

@lavór: Igen csak tudod, a magyar lakosság 30-40 %-a soha nem szokott elmenni szavazni, ugyanis a részvételi arány 60-70 % szokott lenni.
Általában mindig a vesztésre álló fél bízik ebben az érdektelen tömegben, de nem szokott bejönni. Persze légvárakat lehet építeni..

lavór 2016.04.10. 16:19:14

@A megvalósult amerikai ólom..:

Ha akar vasárnap vásárolni, plázázni, elmegy. Ha nem akar, vakarhatja tovább az ülepét a fotelben lúzerként. Ennek aztán sok köze nincs a légvárépítéshez. Mit törődsz vele, ha otthon maradnak a nyafogó emberek?

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 16:25:30

@Pop40:

"Az összes bevásárlóközpont tömve van vasárnap, ha hagyják kinyitni."

Viszont még jobb, ha ez a tömeg a hét többi napjára tevődik át és így jelentős költségcsökkenés érhető el.
Ezenkívül, mivel munkaerő hiánnyal küzd a szektor, a kiskereskedelmi dolgozók pozíciója is eléggé megerősödött.
Plusz még a vasárnapi bérpótlék jelentős növelése is az ellen hat, hogy kinyissanak vasárnap.
A nagy láncok vezetése pedig valószínűleg megegyezése jut egymással ebben a kérdésben..

( Azzal remélem tisztában vagy, hogy a botzár csak a kisker. szektora vonatkozik. A plázákra, vendéglátóipari egységekre nem..)

Pop40 2016.04.10. 16:29:33

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Ebben nem értünk egyet.

A fidesz ebből már csak rosszul jöhet ki.

Amit írsz, a "meghallgatták a nép szavát"-verzió a kopaszos cirkusz és a népszavazás kiírása ELŐTT működött volna. Most már nem.
Ha most visszavonják, nem az lesz a következtetés, hogy meghallgatták a nép szavát, hanem h beijedtek a várható szavazás eredményétől.
A nép szavát az utóbbi egy évben bármikor meghallgathatták volna, kicsit sem gyanús, h pont most jutott eszükbe, nem? ;-)

Ha viszont meglesz a népszavazás, az akkora bukta lesz nekik, hogy még.

Egyfelől nem hiszek az alacsony részvételben.
Másfél éve erről a témáról szól minden, ráadásul ez olyan téma, amit mindenki megért, és mindenkinek van róla véleménye.
Majdnem biztosra veszem, hogy sokan elmennek majd.

A végeredmény pedig borítékolható.
Gigabukta lenne ez a fidesznek, hidd el.

Épp ezért nagyon valószínű, hogy a fidesz nem hagyja elmenni idáig a dolgot, és a kisebb arcvesztést választva, visszavonják a törvényt.
De hogy ebből jól nem jönnek már ki, az fix.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 16:34:16

@lavór: Elképesztő ez a reakcióidő.. hogy csinálod ?

Plázázni eddig is plázázhatott, azokra nem vonatkozott a boltzár, csak a kiskereskedelemre. A mozi, étterem, kávézó stb. nyitva lehetett.

Tehát akkor szerinted aki vasárnap nem egy szupermaketben lődörög, az lúzer. Érdekes világszemlélet..
Ha nem plázázik, miért kell feltétlenül egy fotelben ücsörögnie otthon? Más időtöltést nem tudsz elképzelni?

Segítek: kirándulás, mozi, múzeum, színház, rokonok/barátok fogadása/látogatása stb.

lavór 2016.04.10. 16:39:21

@A megvalósult amerikai ólom..:

Az a lúzer, aki hőbörög a boltzár ellen, de nem egy el szavazni, ha lesz rá módja.

Elméletben egy ilyen szavazás reggel hattól este hatig, hétig tart.
A lóhelytől pár percre szoktak lenni a körzeti szavazóhelyiségek. Szóval templomba menet után és kocsmázás előtt csak be lehet szorítani egy pár perces elfoglaltságot...

Netán azért aggódsz, mert az emberek gyakorolhatják alkotmányos jogukat? Félsz, hogy rászoknak?

Pop40 2016.04.10. 16:39:54

@Weißkopf:

Nem is csak hogy kis haver: ex-fideszes képviselő, aki mellesleg Eltolcsyékkal ebédelget nyilvánosan.

Na vajon mennyire lehet pártatlan, mi? ;-)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 16:40:32

@Pop40: Igen visszavonják, csahogy épp emiatt nem tud erőt meríteni a témából a baloldal, nem tud kampánytémátcsinálni belőle, tehát a remélt politikai haszon elmarad. Ráadásul, még az üzletek többsége sem nyit majd ki, és szépen elfelejti mindenki az egészet, különösen, hogy ősztől a kvóta ellenes népszavazás fogja uralni a napirendet.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 16:42:19

@lavór: Itt már rég nem a szavazásról van szó. Nem lesz erről népszavazás, mert visszavonják törvényt. Lásd az előző kommentemet..

lavór 2016.04.10. 16:45:32

@A megvalósult amerikai ólom..:

Nocsak, megbeszélted Viktorral?
A baloldal már így is nyert. Sarokba szorította a Fideszt ezzel a kérdéssel. Bár az a svédcsavar benne, hogy a Fidesz szorította magát sarokba. De a babérokat a Fidesz saját hülyesége miatt a testvérpártja, az MSZP fogja learatni.

Pop40 2016.04.10. 16:51:58

@A megvalósult amerikai ólom..:
"Viszont még jobb, ha ez a tömeg a hét többi napjára tevődik át és így jelentős költségcsökkenés érhető el."

Nincs olyan, hogy egy tömeg egy az egyben "áttevődik". Van egy teszkó, amiben tömeg van szombaton és vasárnap. Ha egy az egyben áttennéd a vasárnapi létszámot szombatra, AZ EMBEREK KONKRÉTAN NEM FÉRNÉNEK BE. Egy helyre, ami tömve van, matematikailag berakhatsz kétszer annyi embert, de a valóságban nem.

Innentől fogva az egész okfejtésed kiindulópontja hamis.

Az angoloknál pl ugyanúgy nyitva vannak vasárnap a boltok, pedig ott aztán nem mismásolják el a pótlékot. Gondolod, ha ott megéri, itt nem?

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 17:03:38

@Pop40: Nem a forgalom számít, hanem a profit, ebben pedig a költségek is benne vannak.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 17:05:49

@lavór: Ezek minden valóságalapot nélkülöző elképzelések, légvárak. Egy bolhából csinálsz elefántot, de erre magad is rájössz majd előbb-utóbb..

Pop40 2016.04.10. 17:13:18

@A megvalósult amerikai ólom..:

"különösen, hogy ősztől a kvóta ellenes népszavazás fogja uralni a napirendet."

Mit gondolsz, az átlagembert melyik téma érdekli jobban?

A migránsok, akikről az, aki nem néz kormányszócső csatornákat, nem is nagyon értesül,

Vagy

A boltbezárás, ami miatt minden vásárlónak HETI RENDSZERESSÉGGEL módosítania kell a programját?

Szerinted az emberek mindennapi életére melyik témakör van nagyobb hatással?

Én személy szerint mindkettőre elmegyek majd, és leszavazok a kötelező kvóta ellen is, meg a boltzár ellen is.
Ugyanakkor kötve hinném, hogy Átlag Micikét jobban érdekelnék a migránsok, (akiket max az m1-en lát az az 1%,aki odakapcsol) mint az, hogy mikor hol vásárolhat.

Pop40 2016.04.10. 17:17:27

@A megvalósult amerikai ólom..:
Profitot a forgalom hoz, nem az, ha zárva van az üzlet.
Ráadásul van egy csomó fix költség, amiket akkor is fizetni kell, ha zárva vagy (bérleti díj, raktározási díj, több áru szavatossága jár így le, stb stb.)

Már csak nem gondolod, hogy az eladócsaj minimálbérhez közeli bére önmagában eltünteti egy tömött teszkó aznapi profitját??? Ugyan már, királylány. :-)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 17:26:02

@Pop40:
"Nincs olyan, hogy egy tömeg egy az egyben "áttevődik"."

Már megtörtént az utóbbi egy évben,de nem csak szombatra tevődött át, hanem megoszlott péntek és szombat között.
Egyáltalán nem vesztettek vevőket, és jól jöttek ki az egészből.

Pop40 2016.04.10. 17:27:08

@A megvalósult amerikai ólom..:

"Ha nem plázázik, miért kell feltétlenül egy fotelben ücsörögnie otthon? Más időtöltést nem tudsz elképzelni?"

Ez az, amit sem te, sem a fideszed nem tud megérteni.

Az emberek zömének nem a plázázás hiányzik.
Hanem az, hogy szabadon dönthessenek róla, plázázni akarnak, vagy akármi mást.

Az emberek zöme rühelli, mikor Vitya, Harrach, Tömjén, meg egyéb f@szfejek nem érik be azzal, hogy lopnak, de még a magánéletébe is betolakodnak, és elő akarják írni neki, mikor mit tegyen.

És ennek köze nincs a plázához.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 17:30:55

@Pop40: Igen, de a forgalom meg nem csökkent, a költségek viszont igen.

"Ráadásul van egy csomó fix költség, amiket akkor is fizetni kell, ha zárva vagy "

Viszont vannak költségek, amit meg nem kell kifizetni az év 54 napján: vasárnapi bérpótlék, fűtés /légkondi.

"Már csak nem gondolod, hogy az eladócsaj minimálbérhez közeli bére önmagában eltünteti egy tömött teszkó aznapi profitját???"

Már többször írtam, hogy ez a forgalmo áttevődött más napokra..

Pop40 2016.04.10. 17:31:28

@A megvalósult amerikai ólom..:
Jó, ezen fölöslegesen vitatkozunk.
Meglátod majd, hogy miután megszűnt a boltzár (így vagy úgy) milyen rekordsebesen nyit ki újra minden.

Bár biztos vagyok benne, hogy amúgy igazad van, egy hétközben dolgozó ember épp azzal a lelkesedéssel megy vásárolni meló után péntek este a tömegbe, mint ráérősen a vasárnapi szabadnapján a kisebb tömegbe. ;-)

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 17:36:10

@Pop40: "Mit gondolsz, az átlagembert melyik téma érdekli jobban?"

A kvóta, különösen, hogy a magyar lakosság 70%-a nemigen vásárolt eddig sem vasárnap. (Persze ettól még simán odaböfögi a kérdezőbiztosnak, hogy legyen vasárnap is nyitva a tecsó, mer' mé' ne, de azért annyira nem izgatja föl a téma.)
Viszont a kvóta a biztonságérzetét sérti, különösen a nyugat-európai kártékony társadalmi jelenségek miatt..

panelburzsuj 2016.04.10. 17:36:49

@A megvalósult amerikai ólom..:
Persze hogy "áttevődött": ha csak másnaponként lehetnének nyitva, azokra a napokra is "áttevődne".

Mint ahogy fordítva is "áttevődött", amikor negyedszázada sorra nyíltak a az éjjel-nappalos boltok. Pont annyi, amennyit a forgalmuk elbírt.

Pop40 2016.04.10. 17:36:57

@A megvalósult amerikai ólom..: ja, és még valami:

Faszikám lehúzott 8-10 óra melót pénteken. Lehet, h elmegy majd kényszerből megvenni a tejet meg a kenyeret, de hogy a tömegben, fáradtan nem áll neki korzózni (ún "impulzív vásárlások") abban biztos lehetsz. Megveszi a legszükségesebbet, aztán menekül.

Márpedig ezek az impulzív vásárlások az általad emlegetett profit igen jelentős részét adják, sok-sok légkondit meg pénztárost ki lehet fizetni a bevételből, amit generál.

Pop40 2016.04.10. 17:39:26

@A megvalósult amerikai ólom..:
Persze, öreg, nyilván a kvóta.

Egy kibaszott zsemlét nem tud megvenni a boltzár miatt a Balatonon nyáron, de nyilván a kvóta érdekli jobban, mert az sokkal nagyobb hatással van az életére. :D
Há' hogyne :D

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 22:08:56

@Pop40:

"Márpedig ezek az impulzív vásárlások az általad emlegetett profit igen jelentős részét adják, sok-sok légkondit meg pénztárost ki lehet fizetni a bevételből, amit generál."

Nem hinném, hogy a vasárnapi impulzív vásárlások ilyen lényegesek lennének, egy törpe kisebbség járt lődörögni a tescoba vasárnap. A többség eddig is pénteken illetve szombaton végezete a hétvégi nagybevásárlást, persze volt aki vasárnap, de azóta ő is áttette a megelőző napokra, másészt a pénteki szombati nagyobb tömeg is generál többletvásárlást, mert egyfajta versenyhelyzetként élik meg a vásárlók.

A megvalósult amerikai ólom.. 2016.04.10. 22:13:30

@Pop40: A biztonság iránti igény sokkal fontosabb mint az, hogy majd nyáron nem tud a balcsin vasárnap zsömit venni a sparban.
De tökmindegy, mert úgyse jut el népszavazásig ez a kérdés.

Pop40 2016.04.10. 22:56:53

@A megvalósult amerikai ólom..:

Lehet, h nálatok így volt, de máshol nem. A plázák tömve vannak vasárnap, már csak azon egyszerű ok miatt is, hogy pénteken a többség dolgozik, és utána semmi kedve a tömegnyomorban tülekedni.

Azért ezen a "törpe kisebbségen" jót röhögtem:-)))
Többször lépni nem lehetett vasárnap, mi lett volna, ha a többség jár...
:DDD

Pop40 2016.04.10. 23:02:49

@A megvalósult amerikai ólom..:

Majd kiderül:-)

Szerintem se jut el addig a dolog, Vitya valami fals dumával visszavonja a boltzárat.
Én speciel nagyon sajnálom, a boltzárnak mindenképp vége, de jó lenne emellett még a tolvaj Vitya száját is elkenni :DD

Mindenesetre első dolgom lesz majd keresni egy aláírásgyűjtőt, és aláírni, nehogy az mszp elbalfaszkodja ezt is, és ezen múljon, bár kötve hinném, hogy ezen fog.

lavór 2016.04.11. 11:57:25

És itt a vége, nyert az MSZP. Pedig jó lett volna megismerni a népszavazással az emberek valódi véleményét.

Pop40 2016.04.11. 14:23:12

@lavór: Én a magam részéről sajnálom kicsit, rúgtam volna egyet a fideszes maffiába a népszavazáson.

Más kormánynál azt mondanám, jó, hogy spórolt az ország 5 milliárdot a népszavazáson, de mivel a fideszmaffia úgyis ellopja, így ez most nem szempont.

lavór 2016.04.11. 14:25:37

@Pop40:

Még nem lejátszott ez a meccs.

Lehetne egy megerősítő népszavazást tartani az ügyben...
Nehogy pár hónap múlva meggondolja magát a kormány. Mert képesek rá.
Emellett ott van a másik két kérdés is, amit a hétvégi ámokfutás során sokkal fontosabbnak tartanak, ha bevállaltak egy ilyen bukovárit.

Pop40 2016.04.11. 22:59:19

@lavór:

Hidd el, boltzár ügyében nem fogják meggondolni magukat. Sőt.
Villámsebesen átverik a törvényt a parlamenten, s utána még azt is elfelejtik (ők is meg a híveik is) hogy egyáltalán létezett ez a törvény.

Ha 1 év múlva esetleg még valahol szóba kerül a boltzár, már úgy fognak rá emlékezni, hogy a rohadt szocik vezették be, és a fidesz törölte el közkívánatra :)))

Magna cum laudeTigeri másztesz digrii 2016.04.12. 08:30:30

@Pop40: Ahogy a varánusz új írása írja.Nézz csak rá.
A sok fideszbirka meg tényleg éljenzi ezért majd vikit.
süti beállítások módosítása