Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Nemzeti cigi. Egyiknek áldás, másiknak szívás.

2013.04.27. 21:20 | Proszektura | 32 komment

Címkék: politika maffia kábítószer cigaretta kereskedelem függés dohány

Felröppent a hír, hogy a júliustól tovább szigorodó dohányárusításra pályázó trafikosok egy jelentős része - hiába az évtizedes szakmai tapasztalat, - elesett attól, hogy a továbbiakban is kereskedhessen a tüdőrákkal. Egyesek úgy tudják, hogy az igen jövedelmező legális drogkereskedelem térképének újrarajzolásakor a pályázatokon egyes Fidesz-közeli érdekcsoportok - párttársak, barátok, rokonok, uramok, bátyámok - nagyot nyertek, míg mások - idegenszívűek, multik, hazaárulók, offshore lovagok - nagyot buktak. Egyesek szerint minden törvényesen zajlott, nem történt semmi különös, nincs itt semmi látnivaló, magyar munkahelyek teremtek a semmiből, és egyébként is inkább a Portik-üggyel kellene foglalkozni. Mások szerint emberek megélhetése veszett oda, fáradságos munkával felépített trafikok válnak az enyészet martalékává.

A valóságban semmi ilyesmiről nincs szó.

A valóságban drogról van szó. Drog bizniszről. Arról, hogy emberek súlyos ön- és környezetkárosító függésén ki keres és mekkorát. A nemzeti cigiügyben érdekelt és elmélyült Lázár János be is jelentette, hogy kevés lesz az eddig szokásos 4%-os árrés. Fel kell azt jól vinni 10%-ra, hogy a díler is jól járjon, ne csak a fogyasztó. Ja, és persze nemzeti együttműködés van, úgyhogy ki kell szorítani a piacról a multikat, akik egyébként a dohánytermékek gyártásának és forgalmazásának jelenleg 80-90%-át bitorolják a jó magyar dohánycégek kárára. Úgy néz ki, hogy az új dohánykereskedelmi törvények előkészítését és megírását, egy jó magyar dohánycég legbelső köreiben fundálták ki, és ezzel a kormánynak semmi baja nem volt.

Merthogy szükséges újra hangsúlyoznunk, hogy nincs szó másról, mint arról, hogy ki keressen a drogon. Nem az a fontos, hogy a gyerekek, a kamaszok, a fiatalkorúak ne jussanak cigarettához. Nem az a fontos, hogy akik már rászoktak, azok közül minél többen leszokjanak róla. Nem az a fontos, hogy akik már nem szoknak le, és káros szenvedélyük miatt kórházi kezelésre szorulnak, azok közül minél több embert sikerüljön megmentenünk.

Az a fontos, hogy a drogpénz kihez áramoljon.

Nekem nincs pénzem ebben az egész bizniszben. Szerencsére nem dohányzom. Szerencsére nincs trafikom.

Annak tudnék nagyon örülni, ha nem egy erősen addiktív és egyben súlyosan egészségkárosító termék kereskedelméből akarna mindenki minél nagyobb részt kihasítani, hanem valódi lépéseket tennének afelé, hogy visszaszorítsák a dohányzást. Mert lehet, hogy egyeseknek üzlet a 10%-os árrés, másoknak üzlet a jövedéki adó, de a társadalom egészének irtózatos sok tízmilliárdos ráfizetés a dohányzás egészségügyi következményeinek a kezelése. Ezen mindannyian bukunk. Akik szívják, akik fújják és akik csak nézik.

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr115250117

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Tóni és a haverok 2013.04.28. 02:33:44

Rogán Tóni, az ötödik kerület drága, egyetlen, és nagyon úgy tűnik, hogy jó ideig felülmúlhatatlan polgármestere magyarázhatja a bizonyítványt már sokadszor. Nyilván, aki beugat, annak majd jól szarrá büntetik a kocsiját a rengeteg, Belvárosban fellelh...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

camilló 2013.04.28. 06:40:52

Ha annyira küzdeni akarnának a dohányzás ellen, akkor a leszoktató programokat kellene támogatni, meg a lehető legolcsóbbá tenni a leszokást segítő gyógyszereket. Valóban csak arról van szó, hogy a klientúrát helyzetbe hozzák.

Vidéki 2013.04.28. 08:15:49

A szerző nagyon jól rátapintott:

„a társadalom egészének irtózatos sok tízmilliárdos ráfizetés a dohányzás egészségügyi következményeinek a kezelése. Ezen mindannyian bukunk. Akik szívják, akik fújják és akik csak nézik.”

Ez is nagyon lényeges megállapítása a szerzőnek:

„A valóságban drogról van szó. Drog bizniszről. Arról, hogy emberek súlyos ön- és környezetkárosító függésén ki keres és mekkorát.”

Ez is az alkoholhoz hasonlóan drog, mégis a fejlett társadalmak egészen másként viszonyulnak hozzá, mint a keményebb drogokhoz, talán azért, mert nem olyan gyorsan pusztítanak, mint a kemény drogok.

Franklin Delano Roosevelt, mikor a mult század első harmadában a hatalmas világválság közepette az USA elnöke lett, első intézkedésként megszüntette a szesztilalmat.

Nálunk most Bajnai Együtt 2014 mozgalma van hasonló helyzetben. Ha győznek a 2014-es választásokon, a vadkender legalizálására számíthatunk!

Seres László a HVG „A rezsimváltás 22-es csapdája” című cikkében foglalkozik azzal az ellentmondásos helyzettel, hogy Bajnai ilyen Milla-Szolidaritás típusú szervezetekre támaszkodva akarja leváltani a mostani kormányt.

Seres nagyon jól láttatja:

„Azaz, formállogikailag: előbb-utóbb Bajnaira sem lesznek vevők.

Ergo: vagy Bajnai pálfordul, és lesz egy őt sakkban tartó adóemelő, protekcionista, szociális-populista-zöld-szakszervezeti kormány első embere,

vagy még másnap lecserélik őt a Szabad Marijuana Mozgalom elnökére, aki a válsághoz nem ért ugyan,

de hangulatjavító intézkedésként legalizálja a kendert.”

öregecske100 2013.04.28. 08:34:57

Azért azt is vegyük figyelembe, ha most hirtelen mindenki leszokna a cigiről és nem vásárolnának, akkor az adóbevételek igencsak megcsappannának. Ennek viszont egyenes következménye lenne, hogy újabb adókat találnának ki, ami viszont már mindenkit érintene.

poor 2013.04.28. 09:13:12

@Vidéki:
Megjött megjött a figyisz droid. Mi van Bajnai nagyon zavaró a köreitekben. Nem baj majd minden hazugságot rákenünk. Na ehhez értetek hazudni-hazudni szemrebbenés nélkül!!! Az e cigivel mi is van? Nem jön utána a nagy pénz a haveroknak azért tiltjuk? Mi kell még hogy kicsit is elszégyelld magad? Mit ígértetek ellenzékben? Most meg egészen mást mondunk?

Vidéki 2013.04.28. 10:30:47

@poor:

Mi a hézag Kendermagos?

Sokan vannak, akik nem rajonganak úgy a drogliberalizációért, mint a Bajnai-párt társelnöke Juhász Péter és az Együtt 2014.

A nem drogfüggő, normális emberek számára nem szimpatikus egy olyan aktivista szereplése, aki drogliberalizációért küzd és egyidejűleg az Együtt 2014 mozgalom társelnöke lehet.

Még ha fűt-fát ígér is egy netalán-tán bekövetkező esetleges választási győzelem esetére.

Hogyan tűrhet meg Bajnai társlelnöki pozícióban egy olyan alakot, mint Juhász Péter

aki viszont rajong a drogliberalizációért

és ezzel elidegenít az Együtt 2014-től sok olyan embert

akik nem rajonganak a drogliberalizációért

és feltehetően sokkal többen vannak, mint a drogliberalizációért rajongók.

Aki az Investigation Discovery ismeretterjesztő csatornát nézegeti, betekintést nyerhet az Egyesült Államokban elkövetett bűnesetekre, az elkövetők motivációira, a felderítés menetére és a bűneseteket követő jogi eljárások finomságaira és buktatóira.

Nagyon sok súlyos bűncselekmény hátterében a drogfüggőség áll.

A drogfüggők képtelenek a normális életvitelre. Hiánybetegségük arra sarkallja őket, hogy az egyre növekvő adagokhoz bármi áron hozzájussanak. A legsúlyosabb bűntényektől sem riadnak vissza.

Nemcsak a maguk életét, hanem a környezetükben élő normális emberek életét is tönkre teszik.

Vannak olyan deviáns alakok, mint az Együtt 2014 társelnöke, akik azzal próbálnak hírnévre szert tenni, hogy a normális emberek, a józan többség érdekei ellenében a bűnpártolás ingoványos talajára merészkednek.

Józan embereknek nem szabad elfogadni elképesztő meredek szövegeiket.

Racionálisan folytat az USA drogellenes háborút, racionálisan költ az USA évente sok milliárd dollárt drogellenes háborúra, noha totális győzelem, az ellenfél feltétel nélküli fegyverletétele nem várható a belátható jövőben.

Az Egyesült Államokban a törvényhozóknak több józan eszük van, mint a Juhász Péter-féle drogliberalizátoroknak.

Nem lehet véletlen, hogy az Egyesült Államok juttatott fel űrhajósokat már több, mint 40 éve a Holdra és nem a Juhász Péter féle drogliberalizátorok.

DezInf 2013.04.28. 16:21:35

@Vidéki:

Vidéki,ezt csak neked,csak most,csak..........

Mivan narancsbolsi trollok? Kezdtek előmászni a pöcegödörből?
Nagyon eltüntetek a blogszférából a trafikbotrány kitörése óta. Nincs véleményetek az ügyről? Nem mertek kiállni és védeni a védhetetlent? Ilyen gyengén fizetnek meg titeket?
Pedig most lett volna itt az idő,hogy bizonyítsátok megingathatatlan hűségeteket a párthoz és a vezéretekhez.
Gyáva,gerinctelen fidesztrollok.

Ejj,Enrico......maradhattál volna még egy kicsit ott,ahava való vagy...

mizrolist 2013.04.28. 17:06:52

@Vidéki: rögtön offtopic témával kezdesz, mert másod nincs raktáron.

A marihuána kevésbé káros az egészségre, mint a nikotin vagy az alkohol. Ennek ellenére tiltják.
A nikotin kereskedelmét meg épp most vonta az ellenőrzése alá a Fidesz; míg az igazi keménydrog, a sok bűncselekményért és halálért felelős alkohol esetében évekkel ezelőtt lazítottak a szabályozáson (pálinkafőzés, ha nem emlékeznél).

Amúgy mi a véleményed arról, hogy 20-30 éve trafikot üzemeltető kisvállalkozók helyett olyanok kaptak nyitási jogot, akiknek sem tapasztalatuk, sem üzletük, sem árukészletük nincsen, viszont a Fideszhez közel állnak (mint pl. Palcsó Tamás)?

sárkányfő 2013.04.28. 17:07:47

A dohányipar éves forgalma 500 MRD Ft, ennek 10%-a, 50 MRD lesz a Fideszmaffia haszna.
És ez csak a dohány, erre jön még rá az alkohol, ami önmagában több, meg a kávé, energiaital, stb.:

hvg.hu/gazdasag/20130218_Alkoholt_kavet_uditot_es_ujsagot_is_arulh

"Szeszes és energiaitalt, kávét, ásványvizet, üdítőt és újságot is árulhatnak majd a nemzeti dohányboltok - döntött a parlament hétfőn."

Az évi 50 MRD Ft-os hasznot tehát nyugodtan meg lehet duplázni vagy akár triplázni. Nem tartom életszerűnek, hogy aki dohányzik, az direkt még külön elmenjen máshová megvenni a kávéját meg a többit.

Ja, és a Fideszmaffia ettől kezdve ellenérdekelt a dohányzás és az alkoholizmus elleni küzdelemben. Sőt egy minél piásabb és füstölőbb szétszívott magyar nemzetben érdekelt.

CsakMintTe 2013.04.28. 17:08:48

@Vidéki: "A drogfüggők képtelenek a normális életvitelre. Hiánybetegségük arra sarkallja őket, hogy az egyre növekvő adagokhoz bármi áron hozzájussanak. A legsúlyosabb bűntényektől sem riadnak vissza."

Mint az alkoholisták? Nahááááát...

Ha ezek a juhászpéterek ekkora mumusok, akkor miért nem mumus az, akinek a fejéből kipattant a "pálinkaliberalizáció"?

...Olyan jó, hogy ennyire hosszan lehet bajnaizni bármilyen témában, amiről amúgy kínos lenne mind pro, mind kontra eszmefuttatásokat kierőlködni. Nem állhatsz mellé, mert a lelked mélyén érzed, hogy nem kóser, nem szólhatsz ellene, mert akkor hol a párthűség... hát akkor bajnaizol, az az egyik joker jelpill. Nünüke.

Vidéki 2013.04.28. 17:12:45

@Blue23:

Az Egyesült Államokban a törvényhozóknak több józan eszük van, mint a Juhász Péter-féle drogliberalizátoroknak és a magadfajta szuper-demokrata Kendermagosoknak.

CsakMintTe 2013.04.28. 17:15:35

@Vidéki: "magadfajta szuper-demokrata Kendermagos"

Most látsz először, írtam sacc/kb. 6 mondatot, de te ezt máris így látod. Hááát, nem irigyellek, kedves, amennyi mumusod neked lehet...

De azért röviden kifejthetnéd, hogy abból, amit leírtam, milyen úton-módon következtetted ki ezt a roppant szellemes jelzőhalmazatot. Aztán talán vitatkozhatunk.

sárkányfő 2013.04.28. 17:19:13

@Vidéki:
Neked részesedésed van a Fideszmaffia hasznából, vagy balek módjára tök ingyen nyalod őket?

phaszfej 2013.04.28. 17:31:42

hozzám jön az összes profit. a fideszesek csak a bábjaim.

DezInf 2013.04.28. 17:37:17

@sárkányfő:

Hagyd,süket ez a fideSSparaszt,csak mellébeszél és panelekkel dobálózik. Csak azt hallja meg,ami számára kedvező.
....ő is felkerült a listára....

Vidéki 2013.04.28. 18:07:10

@Blue23:

Írod: "Ha ezek a juhászpéterek ekkora mumusok, akkor miért nem mumus az, akinek a fejéből kipattant a "pálinkaliberalizáció"?"

Azért mert a fejlett társadalmak egészen másként viszonyulnak az alkohol tartalmú italokhoz, mint a keményebb drogokhoz, talán azért, mert nem olyan gyorsan pusztítanak, mint a kemény drogok.

Franklin Delano Roosevelt, mikor a múlt század első harmadában a hatalmas világválság közepette az USA elnöke lett, első intézkedésként megszüntette a szesztilalmat.

Ti okosabbnak képzelitek magatokat Franklin Delano Rooseveltnél is aki megszüntette a szesztilalmat és a mostani Egyesült Államoktörvényhozóinál is, akik nem mossák össze marihuánát és kemény drogokat sem
a szeszes italokkal.

Magatartásotok a Móricka viccre emlékeztet, aki nagyobbat akart fingani, mint a nagyapja és beszart.

Ti szuper demokratáknak képzelitek magatokat attól, hogy hogy harcoltok a drogliberalizációért.

CsakMintTe 2013.04.28. 18:13:24

@Vidéki: Úgy látszik, ez a többesszámozás általános kórtünet. Figyelj, egyetlen személlyel csevegsz, légy drága egyes számot használni, jó?

Egyébként továbbra is kérdezem, honnan vetted, hogy kendermagos lennék, illetve hogy harcolnék a drogliberalizácóért. Ugyanis erre nem válaszoltál, csak többé-kevésbé megismételted, amit már egyszer leírtál.

Jó, tudom, ez van belédprogramozva, de légy végre önálló gondolkodású felnőtt ember, és próbálj értelmezve olvasni, majd arra válaszolni, amire kérnek! (Oké, nem kötelező, semmi sem kötelező itt, csak egy felvetés, hogy hogyan vehetnének téged komolyan.)

Na hajrá, biztosan menni fog!

TetraB 2013.04.28. 18:35:53

@Vidéki: így van, ezért is legalizálják egyre több államban. mi Európábal egyetemben úgyis ilyen kérdésekben az USA f.szát szopjuk pár kivétellel, amíg folyt a drogháború, addig itt is az volt, ott most jönnek rá, hogy hibáztak, kb. 40 év múlva ide is eljut majd.

regress 2013.04.28. 18:58:24

@Vidéki: baromarcú,ahogy elnézem anyád se c.vitamint szedett,mikor összehozott.nézz már utána,a drog,vagy a dohány ,alkohol pusztít jobban.álszent faszok vagytok.

DezInf 2013.04.28. 19:10:39

@Vidéki:

Kifejtenéd a véleményedet a trafikmaffiáról?
Mennyiben érint ez téged és a szűkebb környezetedet?
Hajlandó lennél a véleményedet kifejteni koncessziót nem kapó majd húsz éve trafikot üzemeltető választópolgárok előtt is?

Ne libsizzél,komcsizzál,ne mellébeszélj,hanem válaszolj!

Válaszolj ha tudsz,ha mersz :)))))

kaes 2013.04.28. 19:12:13

Szóval a fidesznek esze ágában sincsen VALÓBAN a dohányzást csökkenteni, ugye ezért az egészségügyi kiadások is emelkednek. Akarnak az eün spórolni? Hát azt se!!!
Károsabbak a dohányzásnál is.

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2013.04.28. 19:42:44

Megjegyeznem hogy a Fidesz a kocsmai dohanyzas betiltasaval tobbet tett a dohanyzas es a passziv dohanyzas visszaszoritasaert mint barmelyik kormany valaha. Pont.

kaes 2013.04.28. 19:46:29

@d.z.: igen, ez helyes döntés volt-és miért akar dohányterméket árulni ugyanez a garnitúra? Megmondom: tiltani és ennek hasznát bezsebelni náluk ugyanazt jelenti. Jellemhiba, mondom.

házelnök 2013.04.28. 20:19:25

Várom, hogy kiflisgabika benyújt valami prostitúcióval kapcsolatos törvényt.Strici nem lehet csak fideszes vagy valami.....

Vidéki 2013.04.28. 20:32:30

@Blue23:

Kérded: " honnan vetted, hogy kendermagos lennék, illetve hogy harcolnék a drogliberalizácóért. "

T e magad írtad: ""Ha ezek a juhászpéterek ekkora mumusok, akkor miért nem mumus az, akinek a fejéből kipattant a "pálinkaliberalizáció"?"

Azaz összemostad! Érvelésedben benne volt, hogy, hogy ha a szeszes italok forgalmazása legális, akkor miért nem legális a vadkender?

Vidéki 2013.04.28. 20:37:54

@TetraB:

Írod: "ilyen kérdésekben az USA f.szát szopjuk pár kivétellel,".

Az USA törvényhozói reális gondolkodású emberek, nem dogoktól eltorzított agyú valóságtól elrugaszkodott alakok.

Ezért volt képes az USA már több, mint 40 éve űrhajósokat küldeni a Holdra.

CsakMintTe 2013.04.28. 20:42:22

@Vidéki: Igen, te ezt szeretted volna kiolvasni belőle, mert ez illik a kis világképedbe. Csakhogy épp az ellenkezőjét jelenti, főleg abban a szövegkörnyezetben, amelybe helyeztem.

Ezért ajánlottam, hogy talán értsd is, amit elolvasol... Gyanítottam, hogy a megértés hiánya okozta nálad a feldolgozás sikertelenségét - persze csak részben, mert másik részben az, hogy ha valaki neked ellent mer mondani, az máris a legsötétebb túloldalon találja magát hozzád képest, mert neked az csak úgy jó.

A világ nem csak fekete-fehér... S az ember nem csak valaki másokhoz képest valaki.

Vidéki 2013.04.28. 20:50:20

@DezInf:

Írod: "
Ne libsizzél,komcsizzál,ne mellébeszélj,hanem válaszolj!"

Én sehol egy szóval sem libsiztem, komcsiztam!

Ez a te csodafegyvered? Hazugságokat állítani!

Neked hazudni muszáj?

Kérded: "Kifejtenéd a véleményedet a trafikmaffiáról?"

Nem tartom valószínűnek hogy létezne trafikmaffia.

Viszont létező valóság Ron Werber magyarországi tanítványainak megvadult propagandája, akik képesek a bolhából is elefántot csinálni és vihart kavarni egy teáscsészében is!

Vidéki 2013.04.28. 21:10:44

Ron Werber magyarországi tanítványainak megvadult propagandája arra is képes, hogy a mai Magyarországot diktatúraként ábrázolja.

Ha valaki veszi a fáradságot, hogy elolvassa Orwell 1984 című művét nagyon jól informálódhat arról, hogyan működik egy diktatúra.

hogy elolvassáa Orwell 1984 című művét!

Egy önkényuralmi rendszerben nincsenek szabad választások, nincsenek ellenzéki pártok és nincsen szabad sajtó sem.

Egy diktatúrában nem jelenhetnének meg a sajtóban olyan arcátlan kormányellenes hazugságok, amelyeket az úgynevezett balliberális magyar újságokban rádiókban és TV csatornákon nyilvánosan megjelentethetnek!

DezInf 2013.04.29. 08:08:03

@Vidéki:

Látom,még mindig nincs kész a pártutasítás, ezért rögtönözni kényszerülsz.
Hazudsz, inkább beszélj arról amiről kérdeztelek.
Mi a véleményed?
Érintett vagy ?
Haszonélvezője vagy?

Ne beszélj félre,ne hazudj,ne takarózz Ron Werberrel.
Igazat mondani,az a te halálod:)))))

2013.04.30. 06:30:21

trafikügy : a jövőre csak 200 fős parlamentből kiszoruló vidéki polgármesterek kártalanítása

Baldrick02 2013.04.30. 10:18:02

@sárkányfő:
és eddig kinek a haszna volt?
süti beállítások módosítása