Az utóbbi időben egy sötétbarna csinos hölgy képe virít számtalan újságban egy olyan hirdetéseben, amelyik már megint egy csodafogyószert reklámoz és tele van vele a hazai média. Ez az újabb csodatermék, immáron nem a zöldkávé, hanem egy kapszula, a Garcinia Cambogia Veda ami azért képes elképesztő lefogyást előidézni - 32 kilót két hét alatt! -, mert hidroxi-citromsavat (HCA) tartalmaz.
"Egy nap egy kiló minusz andrea-g. weebley. com Hogyan fogytam 17 kilót nem egészen egy hónap alatt. Nézze meg itt!"
A reklám szerint a termékről e reklámbejegyzésben áradozó hölgy nem más, mint Györei Andrea, 35 éves szentlőrinci ápoló és két gyermek anyja.
A Google képkeresőben utána néztem, hány helyen található még meg a neten ennek a hölgynek a képe és ki is ő valójában.
Érdekes eredményre jutottam.
Ugyanezzel a fényképpel találkoztam egy görög nyelvű reklámban is, ahol viszont már ezt a szöveget írták a fotója alá:
Ξένια Γραμματικού, 35, είναι νοσοκόμα και μητέρα δύο παιδιών από την Αθήνα. Tehát itt az ápolónőt már nem Andreának, hanem Xéniának hívják és athéni lakos. A két gyerek az stimmel.
A spanyoloknál viszont Marta Garcia a neve, és madridi ápolónő. A két gyerek itt is detto.
De ez a hölgy az olaszoknál is hódít ám! Csak ott a képaláírás szerint Sara Milano, 35,
A hogyan vesztettem 38 kilót két hónap alatt cím alatt futó reklámszöveg kamu olvasói reflexiókat, kommenteket is tartalmaz. Valamennyi nyelvű reklámban ugynazok a hozzászólók, ugynazon fényképekkel, csak másként hívják őket a magyar, görög, olasz, spanyol nyelvű oldalon.
A többnevű Andrea, Xénia, Maria, Sara elmeséli, hogy egy doktornő csodálatos lefogyását hallva jutott arra az elhatározásra, hogy ő is kipróbálja ezt a csodaszert.
A bejegyzésembe e doktorhölgy képét másoltam be egy hazai reklámból. A magyar szövegű reklámban ennek az "előtte, utána" felíratú kövér-sovány doktornőnek a neve: dr. Nagy Júlia, Ő állítólag 15 kilót fogyott és tíz évet fiatalodott ettől a szertől.
De ő is egy nagy átváltozó művész egyébként. A spanyol nyelvű reklámban dr. Julia Moreno, az olaszban dr. Julia Stone. A Kiskegyedben lévő reklámban pedig ugyanezen fénykép alatt már Martha Price néven szerepel, és itt -38 kilós fogyással dicsekedhet.
De ugyanez a nő egy angol reklámban, ahol ugyanez a fotó található, a Fruta Planta kínai pasztillától fogyott 84 fontot. http://frutaplantabiz.wordpress.com/2014/01/20/incredible-weight-loss-transformations
És még ez is mind semmi. Egy amerikai speciális fogyasztó terápiának, a Deit Doc-nak is szerepel szemléltető alanyaként ez a sokoldalú doktornő.
Úgyhogy végülis jogos a kérdés, hol, milyen néven, hányszor fogyott le ez a soknevű asszonyság?
De mielőtt komolyabban aggódni kezdenénk az egészségéért, inkább gondolkozzunk el egy kicsit azon, hogy ha ez a reklám valóban nem hazudik, mennyire lenne egészséges, egy szervezetet mennyire viselne meg egy ilyen, a reklámban beígért brutális fogyás. 38 kiló egy hét alatt! Nem kéne ide szigorú orvosi felügyelet a kúra időtartamára?
Ha viszont ez az egész fogyókúrás reklámkampány netán félrevezető és hamis, akkor viszont hol a francban van a fogyasztóvédelmi felügyelőség? Az ő szemüket hogy hogy nem ütik ki ezek az enyhén szólva is furcsa reklámok?
Engem érdekelne az is, hogy hol, mikor, kik vizsgálták be ennek a szernek a hatékonyságát, az emberi szervezetre gyakorolt hatását? És hol, mikor, ki engedélyezte ennek a szernek az árúsítását?
Bizony, jó lenne, ha egy olyan országban, ahol az átlagnál jóval több a túlsúlyos emberek, és az ebből adódó betegségek száma, a fogyasztóvédelem is jobban teljesítene. Ezt a problémát stadionépítésekkel nem lehet megoldani.
Friss kommentek