Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A magyar alagút

2008.09.08. 14:24 | Proszektura | 85 komment

Címkék: profil rendőrség kormány strabag korrupció autópálya szakértői

Avagy válaszféle azon kérdésre, hogy: minden magyar pártra ráhajtott a Strabag?

A Keresztapa-filmtrilógiában említett consiliere, vagyis a Corleone család ügyvédjének a jellemezésére hangzik el: hogy ő bizony speciális praxist folytat. Ez jutott eszembe azokról az útépítésekről, ahol szintén speciális megoldásokat alkalmaztak, völgyhidakat építettek völgy nélkül, alagutakat hegyek nélkül. A Balaton környékén elsőként megvalósított völgyhíd 41,5 milliárdba került, az M6-os autópálya Szekszárd és Pécs között pedig 250 milliárd forintért készül el, benne egy 8 kilométeres szakasszal, melyben 4 alagút és 3 völgyhíd is helyet kap és csupán ez a 8 (!) kilométer 40 milliárdot kóstál. Mindez egy olyan lankás vidéken, ahol se hegy, se völgy nincs, csak búzamezők és szőlőbirtokok! Ahol korábban legfeljebb artézi kútért fúrtak, vagy ha borospincére vágytak, netán, ha sírt ástak, akkor merészkedtek a föld alá.

Talán nem csoda hát, hogy az épülő alagút többször is beomlott, s egyéb súlyos balesetek is történtek. Mindezek ellenére határidőre, 2010. március 31-re befejezik az M6-os autópálya építését - jelentette be Roland Jurecka, a kivitelező STRABAG SE igazgatótanácsának tagja.

De ezek a hírek már nem is lennének annyira érdekesek, ha most nem olvashatnánk ismét egy osztrák újságban, a Profilban a Strabag és bizonyos hazai pártok állítólagos gyümölcsöző financiális kapcsolatairól – szinte valamennyi pártból ismert politikusok nevét is említve -, miközben persze tudjuk azt is, hogy a Strabag nyeri évente a legtöbb közbeszerzési tendert hazánkban. Mindenestre, ha csak félig igazak az osztrák lap értesülései, akkor is igen csak el kéne gondolkodni azon, hogy Magyarországnak most esetleg mégsem szakértői kormányra, hanem sokkal inkább szakértői rendőrségre lenne szüksége. Mert az cseppet nem rendjén való, hogy a hazai zsaruk nagyon profik a tilosban parkolók leleplezésében, a biztonsági öv nélkül autókázók, gyorshajtók kiszűrésében, sőt esetenként ártatlan emberek szemének kilövésében, vagy cigányverésben, de a milliárdos síbolásokat akkor sem veszik észre, ha az kiüti a szemüket. S cseppet sem rendjén való az sem, hogy ha nagy kínkeservesen le is folytatnak egy-egy ilyen eljárást, ami több évig is elhúzódik, akkor jönnek a bíróságok és össze-vissza, egymásnak tök ellentétes ítéleteket hoznak. Vagyis, az az igazság, nem csupán szakértői rendőrségre és szakértői ügyészségre, hanem szakértői bíróságokra is égető szükség lenne. Ha csak a bűnüldöző és igazságszolgáltató szervek kicsit hatékonyabban dolgoznának, Gyurcsánynak sem kéne, hogy főjön a feje, honnan varázsolja elő azt az ezermilliárdot, ami kéne hagymázos adócsökkentési terveihez.

Persze azért az lenne a legjobb, ha az útépítő cég is alapból szakértői lenne, amelyik a minél olcsóbb kivitelezésre törekedne, s ott nem építene alagutat, ahol erre semmi szükség, de ha már mégis erre vetemedne legalább tisztában lenne a legalapvetőbb geológiai törvényszerűségekkel, mielőtt belevágja a löszbe a kapáját. De hát miként is várható ez el egy olyan országban, ahol a szakértőiség leginkább csak egy-két speciális területre, a korrupció és adócsalás lebonyolítóira jellemző?

Szóval egyelőre sajnos nem látjuk az alagút végét, csupán a többször beomlott alagutat.

 

· 2 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr26653884

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Vastagbőr 2008.09.08. 15:05:34

Esnek ki a csontvázak: autópályapénzek 8:3 aránybanÚgy néz, Gyurcsány Ferenc és az MSZP semmit sem bíz a véletlenre: az elkóborolt "bárányt" bármi áron, de vissza kell terelni az akolba. Ha nem hajlandó erre, akkor jöhet a büntetés ... Szerintem…

Trackback: Vastagbőr 2008.09.08. 15:05:11

Hegyen, völgyön zakatol az M6-osÉs még alagútban is! Pedig se hegy, se völgy! Bevezetésként csodáljuk meg a kőröshegyi völgyhidat, az M7-es autópálya ragyogó ékkövét:                   A 88 méter magas völgyhíd…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

W Joe 2008.09.08. 14:45:18

Amikor régebben a jobboldali sajtóban nagyon pedzegették a Strabag - SZDSZ ügyet, akkor furcsa volt, hogy egy-két hétre rá tele volt Strabag reklámmal minden jobboldali TV, internetes újság.

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2008.09.08. 14:49:32

Így igaz! Ez mindenikinek feltünt, csak az illetékes nyomozószerveknek nem.

Seri 2008.09.08. 14:52:06

Autópályaépítésnél az Elfogadott Túlszámlázási Arány (ETA) kb 60% körül mozog nálunk. Itt ez a 8 km 40 milliárd, tehát a kb 24 milliárd vándorol ideoda, de inkább oda. Ha normál autópálya lenne, akkor kijönne kb 12 milliárdból, tehát csak 7,2 milliárdot lehetne ellopni. Ki az aki nem a drágább változatot választaná? (A 4-es metrónál az ETA 80%!)

Béla 2008.09.08. 15:04:24

Mi itt a probléma?
Ha TE, vagy én lennénk ebben a pozícióban Mi is így csinálnánk. Merd Magadnak bevallani.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.08. 15:06:16

Jól összekötötted a két "pikáns" témát ... ;-)

Proszektura · http://proszektura.blog.hu 2008.09.08. 15:15:36

a csontváz-hasonlatot, mint a proszektura főnöke nem tudom elfogadni. Bűzös hullák esnek ki a szekrényből, nem pedig szépen letisztított csontvázak.

bk 2008.09.08. 15:20:49

na igen, lopni szakértő módon tudnak politikusék. az az borzasztó, hogy nyilvánvaló a lopás, és mégis bármi következmény nélkül mennek a milliárdok. mutyiország. kell ennél több azoknak, akik az országot "irányítják"??? hát hülyék lennének ezen változtatni!

guszti 2008.09.08. 15:23:28

Nem értem mit nem értetek, Kuncze sajtónyilvánosság előtt elmagyarázta, egész pontosan a legutóbbi kampányban, mikor a strabag-téma feljött, és magyarázni kellett a bizit.
Egészen pontosan úgy szólt a magyarázat, hogy az ő elszámolásuk rendben van, mert ők egy külföldi (osztrák) alapítványtól kapták a támogatást, és - most figyi! - ahhoz nekik semmi közük, hogy ez a nagylelkű alapítvány egy szintén osztrák cégtől mikor mennyi támogatást kap, és milyen alapon. Az nyilván szintén mellékes, hogy az a másik nagylelkű sógi cég mennyi és mennyire túlárazott megrendelést kap attól a magyar kormánytól, amelynek pártjait a az ő általuk - osztrák belföldi ügylet keretében - támogatott alapítvány támogatja.

(Persze ehez kellet egy kis buta közjáték, hírtévével ugye nem állunk szóba mert hűdeszarfej az a forrófejű hülyegyerek riporterük - értem én, ügyesen lopni ér, lázadni viszont csúnya dolog - nem baj, akkor megkérdezi a MN, bumm. Mondunk valamit, hátha az ellenségeink nem értik, a barátaink meg lojálisak úgyis. Hát ez nem jött be, szerintem egyik sem. Csak a számokat tessenek nézni! Meg azt, mennyi gyűlölettel találkozik ma az, aki akár csak részben hasonló elveket vall valóban, mint amit ez a klán - sajnos csak - prédikál.)

Hm.

Siker? Öngondoskodás? Tolerancia? Szolidaritás? Miről beszéltek ti, ember, ha emögött az van, hogy "ha elég ügyes vagy, még csalni is ér, látod nekünk is milyen jól megy ez...a többi meg sz.l.?!?!?!?
Nekem körülbelül ekkor foszlott szét minden maradék illúzióm a szadesszal kapcslatban, nem is maradt párt akire szavazhaznék. Szóval vagy jönnek újak, vagy asszem költözés lesz ebből...

Egyébként meg most ugye ott van épp vihar ebből, mert ott van választás, és ahoz ugye szíjjártó kádernek sincs, hogy is lenne hozzáfűzni valója, köze. Szóval nem lehet hogy ideje lenne már egy összeurópai kezdeményezésnek ezen a téren? Hogy ha már ennyi birka megszavazta ezt a cuccost, ott is, itt is, akkor ne csak a romlottak profitáljanak belőle? Nem kellene akkor már EU-s szinten odafigyelni a nagylelkű támogatókra, furcsa pénzmozgásokra?

scsaba1 2008.09.08. 15:31:13

Hogy ezért te mit fogsz kapni a útépítés "szakértőitől", mer' a franciáknál síkvidéken is van völgyhíd, a németek meg szelíd búzamezők alá fúrják be az alagutat, ill. azé' kellett, mert egy 15 fő állandó lakossal rendekelkező tanyaközpont miatt nem lehetett megcsinálni 40 gurigás völgyhíd nélkül....

szamárfül/pável · http://pavelolvas.blog.hu/ 2008.09.08. 15:31:57

drága játák a "demokrácia", sok kenőolaj elfolyik...

(amúgy a Fűrész 5-ön castingolnám a teljes hazai "elitet")

Simarizs 2008.09.08. 15:33:55

Kérem, itt (Bp, Pécs és közte az M6) Európa épül,...megmondta a "mester" akinek nem tetszik tessék, el lehet menni!
Az a baj, hogy nekem itt tetszik, nehezen akaródzik elmenni, és marhára nem tetszik amit és ahogy "mester" és haverjai csinálnak. Úgyhogy "mester" inkább egy fegyházat építsetek, ahol a haverjaiddal együtt rohadhattok majd...mert ebből a pofátlan lopásból már k-ra elege van mindenkinek.

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.09.08. 15:34:23

azért a bevágások/feltöltések tájromboló hatását se hanyagoljuk el...
az alagút a legkörnyezetbarátabb dolog, egyébként.
Lopni síkvidékiből is lehet. Leaglább a szőlők megmaradnak, ahol épp nem omlik be.

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.08. 15:42:17

peetmaster

az M5-ös Szegedig is mehetett volna alagútban , mert a legkörnyezetbarátabb dolog :-))

tl 2008.09.08. 15:46:55

Szekszárdtól Pécsig most 60km az út. Autópályán 90 km lesz.
Amúgy sztem mindenki tudja mire kell M4, K4, M5, M6, M7 és a többi csoda. Öcsi bácsi megmondta: Nagy pénz - nagy foci!

Sir Nyű 2008.09.08. 15:49:42

Az az egy baj a post szovegevel, hogy a tajekozatlansag (megint) nem volt akadaly a velemenynyilvanitas rogos utjan. Az autopalya utvonalat nem a kivitelezo tervezi, hanem az autopalyanyomvonal-tervezo ceg, igy az nem a Strabag meloja. Persze nyilvan van az a penz, amiert a kivant helyen vezet a nyomvonal, de erre ugyanugy csak homalyos utalasok allnak rendelkezesre (lasd a multkori mernok koma alternativ nyomvonalat, citation needed).

Elmeboy (törölt) · http://elmeboy.blog.hu 2008.09.08. 15:55:02

Szekszárdon születtem, s bár színésznőt még nem szerettem, ismerem a környék domborzatát egészen Pécsig.
Szekszárdtól délre - Bátaszékig -, és dél-nyugat irányban Baranya felé bizony vannak - ha nem is hegyeg, de elég meredek, hirtelen ismétlődő - dombok, völgyek.
Viszont aki megjárta már a régi 6-oson Pécset, tudhatja hogy az az út pont a lankák északi szélén húzódik, egyedül a Mecseknél kanyarodva fel éles szerpentineken.
Namármost arra még magam sem jöttem rá miért is kell az autópályát alagutakkal, hidakkal bevinni a susnyásba - de valószínű minél bonyolultabb a feladat annál nagyobb összegek szerepelnek a számlákon, és ezzel arányossan több pénzt is lehet elmutyizni.

jozo 2008.09.08. 16:15:17

Sir Nyű 2008.09.08. 15:49:42

találsz egy hibát, tehát az egész feltevés rögtön hibás, megdöl az elmélet a korrupt magyar politikáról?

szép :-))

tl 2008.09.08. 16:16:00

és egész biztos az elmúlt 20 évben nem az auópálya volt a legfontosabb dolog megin 50 évre eladósítani az országot 5szörös áron. Adósság kisebb lenne, nem menne el az egséz SZJA adósság meg kamattörlesztésre. Azt most meg keresnek egy szakértőt aki ezeket helyre tudná hozni..
de legügyesebb azért a 4es METRO. Erős versenyben. Kormányzati negyedre ki emléxik már/még?!

Dr Kangörény 2008.09.08. 16:16:11

Volt már olyan, hogy ebben a kibaszott országban nem lopták szét magukat egyesek autópályaépítésen?

Strabag Demokrata 2008.09.08. 16:23:16

Nem tudom miért kell kenni a szart, a sógorkoma cég nem az mszpt, nem az mdfet, nem a fideszt, hanem az SZDSZ-t támogatja. Tudjátok, azatat a lop-stopos fazont, ahonnan a főszarkeverő mint a patkány gyorsan kimenekeüt, nemsokkal azután hogy a "televenkorrupciósügyekkel" szöveg elhangzott.
Nem véletlen, hogy ez a párt keményen nyomatja a közbeszerzést, jól tudják ők, hogy ez a KÖZBE SZERZÉS egyetlen lehetősége.
A fentebb vázolt összes eljárás szadesz vezette-irányította minisztériumok és főpolgármester alatt történtek és történnek.

Olcsó stratégia megpróbálni a szart másra kenni, de hát ebben ez a liberális társaság zseniális.

Bátor 2008.09.08. 16:25:48

Értem én, hogy miről beszéltek. Sőt még igazatok is lehet. De egy nyomvonal- ill. technológia választás azért nem ily egyszerű dolog. Lehet, hogy meg kéne kérdezni egy úttervező szakembert is. Úgy kerekebb a kép

987 2008.09.08. 16:39:05

Én örülök az alagutaknak és a hidaknak. Legalább szerencsétlen állatok át tudnak kelni az autópálya alatt, felett. Nem születni kell az egyik vagy másik oldalra. Mert bizony egy autópálya keményen szétvágja a természetet két részre osztva azt.
A sok okos aki meg tudja, hogy mit hogyan lopnak el mért nem fog össze és leplezi le őket vagy legalább próbálna meg. „Vétkesek közt cinkos az aki néma. ” De mindenki csak dumál-dumál bosszankodik, anyázik azt senki nem csinál semmit.

rocafort 2008.09.08. 16:45:50

Béla, nem lopnék ennyit. Ez túl sok. Normális ember nem csinál ilyet. Igen ez rád is vonatkozik!

T@Z 2008.09.08. 16:48:01

Azért kellett alagutat építeni mert nem adta el a vidéki földtulajdonos a barackost. Most meg jól mexívta, mert beesett az egész az alagútba. Ennyi

Rejtő Jenő 2008.09.08. 16:50:25

hát utat azért az o rbán család is épített Mo-on

Kopasz Mercis 2008.09.08. 16:51:07

Vajon honnan vették a pártok egy-egy kampányra azt a rengeteg pénzt? _Kivétel_ _nélkül_.
Tetszenek tudni egy ilyen bizottságban ami dönt van mondjuk 50% mszp, 40% fidesz, 5-5% szdsz, mdf.

Osztán mi megszavazzuk a te projektedet, ti meg a miénket. A lóvét meg olyan helyen ahol az alvállalkozók vagy 37 szinten terülnek el remekül ki lehet síbolni. Egy kis plusz pénz annak a vállalkozónak akitől jön a pénz, egy kicsi annak a politikusnak aki intézte az egészet, meg egy kis pénz a pártnak, nehogy már utólag megbüntessenek érte.
Mindenki örül, csak az adófizető szop.

Persze biztosan nem így működik, csak nekem élénk a fantáziám.

kacsa! 2008.09.08. 16:53:00

987 2008.09.08. 16:39:05
Nehogy már a vadátkelők miatt csaljanak el milliárdokat, ember! Anyám...

Rejtő Jenő 2008.09.08. 16:53:08

Nézzétek az M-1 et ma este megkerült Kaya Ibrahim talán Fidesz cégek is meglesznek

knimbus4 2008.09.08. 16:57:02

Én megkérdeztem egy ottani mérnököt, hogy Szexárd és Őcsény között, mi a francnak kanyarodnak be a mocsárba, majd újra vissza az igazi nyomvonalba? Ha nincs kanyar, nincs mocsár és a nyomvonal is rövidebb.
Mérnük úr válasza:
-Figyelj! Ha nincs kanyar, az csak nyolcszáz millió. Kanyarral mocsárral 2,5 millárd. Mert az alap 10-12 méterrel vastagabb. Melyiknek több a 8 %-a? Jönnek a választások. Kell a pénz mindenkinek. Ez az összeg többek között arra kell. Nekünk is tolnak vissza belőle. Mindenki jól jár.
A baj az, hogy ezt merik mondani cca 40 ember előtt. Én mondom, mi vagyunk a marhák, hogy ezt meg lehet velünk csinálni.

Rain 2008.09.08. 16:57:35

Van egy gyerekkor óta barátom, aki világéletében mérnöknek készült. az is lett, speciálisan autópályaszakértő. perpill is olyan helyen dolgozik, ahol rálátása van az összes hazai autópályára. pártokat utálja, soha nem is állt szóba senkivel. mondom, műszaki ember.
megkérdeztem, mi a helyzet azokkal az M6-os alagutakkal. azt mondta, teli a töke a sok idióta újságíróval, hülye politikusal, és a tudatlan népséggel.
igaz, h lankás az a vidék, de ha emlékeztek az áltiskola 6 oszt földrajzra, akkor tudjátok, hogy rossz minőségű, laza löszből van, amit a duna hordalékából söpört össze a szél százezer évek alatt. ha lejtőket építesz rá az autópályának (sok kanyarral, amitől még hosszabb is lesz pluszban), akkor kurva drágán piszokul meg kell alapozni, különben megcsúszik. ha vízszintesen viszed, akkor át kell vágni a dombsorokat. a laza talaj miatt 30%-nál nem lehet meredekebb a rézsű. számold ki, hogy néhány km hosszan 30-50-100 méter mélyen mennyi földet kell innen kiternelni - és valahová elvinni, mert ez a föld szar, nem jó semmire. legközelebb valahol Pécs alatt lehetett volna lepakolni. számold ki, mennyibe kerül több köbkilométer elszállytása... vagy van az alagút.
azt mondja, rengeteget számoltak... nem strabag, nem cég, nem párt, hanem az autópályamérnökök, és ez jött ki legolcsóbbra és egyben legbiztonságosabbra.
ettől még nyilván igaz lehet az összes csúszópénz, pártok, meg minden - de pl az alagutakat nem kéne belekeverni, ha valaki nem ért hozzá.
szép napot!

Kopasz Mercis 2008.09.08. 17:05:12

knimbus4 2008.09.08. 16:57:02,

neked is élénk a fantáziád :)

guszti 2008.09.08. 17:05:30

hogyha tényleg szakmai szempontok és/vagy környezetvédelmi megfontolások miatt menne arra a nyomvonal amerre, még mindig töredékéből kihozható lenne. Itt az a baj, hogy tényleg azért győzött az eleve drágább elképzelés, mert úgy többet lehet ellopni. Csak sajnos nem arányosan. Így valódi környezetvédelmi problémával jösz elő, mondjuk érintettként, azonnal megvesznek kilóra vagy elkezdenek megcsinálni. (A nagy pénz így működik, a kisebb akadályokat letolja maga elől, elég nagy kritikus tömegre van szükséged, hogy esélyed legyen, és minimum országos médiavisszhangra) Ha meg polgármester vagy, nem nagyon pampoghatsz kifelé, amíg fentről meg nem engedik neked, különben felejtsd el hogy legközelebb is behívnak a zárt ajtók mögé tárgyalni. Meg a falud is, hogy kap ebben a ciklusban bármit. Lásd M0-val kettévágott Csömör esete. És nem kellett volna sem alagút, sem völgyhíd, hogy ne szopassanak meg egy fél falut napi szinten, csak egy kerékpársáv és egy biztonságos járda. Az sajnos kevés, azon nem lehet akasztani senkinek, ki is maradt, lehet menni a padkán isibe.

Az IBS-en lassan úgy fogják tanítani a beruházástant, hogy első pont, kiket kell megvenni, kábé mennyiért, szomszéd közös képviselője ennyi kb, ha cég akkor kicsit húzósabb, önkori előadó amannyi, felettese zé. Második, kell egy jogászstáb a civil ellenkezés agyagba döngöléséhez, pénz nem számít, de ezek a gecik nagyon nagy károkat tudnak okozni az akadékoskodásukkal. Estébé.
Most mondjátok meg, én vagyok nagyon felpörögve, vagy tényleg így jár kedvenc elitünk agya?

hamár 2008.09.08. 17:07:42

az autópályák nyomvonalánál még egy nagyon fontos szempont van. Amikor az első megfelelő pozicióban lévő emberek elkezdenek értesülni az autópálya építés körülbelüli nyomvonaláról, akkor elkezdik a környező földeket felvásárolni. Ebből aztán az lesz, hogy egy pár csoportosulás kezébe kerül a lehetséges útvonalakon fekvő földterületek zöme. Persze, soha senkinek nem sikerül egy teljesen normális útvonalon minden földet felvásárolni, hanem foltszerűen oszlanak meg a területek.

Ezek után nincs más hátra, mint lobbizni, hogy a tényleges nyomvonal minél több ponton érintse 1-1 csoport kezében lévő területeket, és minél kevesebb helyen menjen a konkurensekén. Ebből lesz az, hogy hirtelen kell egy baromi nagy kanyar (pedig mehetett volna egyenesen is), mert az éppen jobban lobbizó félnek az egyenes mellett nem volt földje, de 2km-el arrébb akadt.

A többség nem is sejti, hogy ez mennyire kemény busines igen komoly szorzókat lehet elérni a befektetett tőkére vetítve, viszont ha nem jön össze az üzlet, akkor eleget bukni, hogy mindenki a végsőkig elmenjen.

szobatars 2008.09.08. 17:11:18

"...Az IBS-en lassan úgy fogják tanítani a beruházástant, hogy első pont, kiket kell megvenni, kábé mennyiért.."

Szerinted miből van az IBS???

knimbus4 2008.09.08. 17:12:37

Még valami. Mint a vidék talán egyik legjobb ismerője. Az az alagút, ott a bátaszéki havasok alatt, a végén úgysem fog normálisan elkészülni. Lehet sehogy. DE KÖZBEN!!! Mindenki, IGEN mindenki, ellenzék - kormánypárt -ok elsíbolnak pár 10 milliárdot. Jut a szakértőknek is, jut a középveztőkig bezárólag mindenkinek. A melós örülhet, hogy van munkája. Ez így lett eldöntve, már a tervezés alatt. Tudta-tudja ott mindenki, hogy mit csnál? Ez egy ilyen ország. Csak próbálnék én elcsaklizni ötven forintot. Majd ülnék annyit, mint bagoly a fán.

knimbus4 2008.09.08. 17:17:59

psmith!
Ha akarod be tudom mutatni a mérnök urat is, a nyomvonalat is. De megnézheted magad is a Google-on. Én kicsit közelebbről láttam.
A fantáziám valóban élénk, de teljesen másra használom.

GergőÁron (törölt) 2008.09.08. 17:19:41

Lopnak, mert megtehetik.
Mert csicska vagy.
Mert nem érdekel téged.
Olykor hőbörögsz, de azért mégiscsak szemet hunysz a dolog fölött.
Négy évente boldogan csápolsz valamelyiknek, mert elhiszed, hogy más, mint a másik.
Mert hobbból, érzelemből csinálod, nem észvől. Hisz nem értsze hozzá, hülye vagy, de a szád az nagy.
Ha fel is tűnik valami, akkor gyorsan és könynen be lehet tömni a pofádat valami cirkusszal.
Ha valami apróság nemteszik óbégatsz kicsit a szomszéd hülyének, de alapvetően le se szarod, mi van.
Így hát szarban van a haza.

GergőÁron (törölt) 2008.09.08. 17:22:17

guszti 2008.09.08. 17:05:30

ne is próbáld a nagy pénzre kenni.
ez nem alapvetően a nagy pénz természete.

Ez a csicska nép természete.

majki82 2008.09.08. 17:25:10

Hallottatok már Pósta Zoltánról (szekszárdi közlekedésépítő mérnök tavaly még a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium főosztályvezetője volt)? Egy szakértő, aki feleslegesnek tartotta az alagutakat völgyhidakat. Amikor megkérdezte miért van ezekre szükség egy kérdést kapott válaszul: "Pósta úr, miért fáj önnek 50 milliárd?" Ő ekkor mondott le...

Kopasz Mercis 2008.09.08. 17:26:22

knimbus4 2008.09.08. 17:17:59,

olvass vissza!

zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2008.09.08. 17:37:50

Rain 2008.09.08. 16:57:35

És ez az egyetlen útvonal Szekszárdról Pécsre?

knimbus4 2008.09.08. 17:42:23

Szóval, se polgármester nem vagyok sehol, se párttag nem voltam és erre a kis időre már nem is leszek.:-) Nem járok szavazni, mert a menűben nincs senki, akire jó szívvel. Nem politizálok senkivel. Elmondtam dolgokat, amiket jártomban keltemben, nem kocsmában, összeszedtem. Mindezt indulat nélkül MÁR! Érdekel, mi történik kis hazámban, nagyon is, de mivel tenni annyit tudok, mint az Albán légvédelem, áttértem szemlélődő üzemmódra. Mondjatok jobbat. Mit csináljak?

csaszu · http://csaszu 2008.09.08. 17:51:32

Csináljunk Proletár Forradalmat ! Államosítsuk vissza a földeket, ingatlanokat, tiltsuk be a profitot !

Rain ! Téged nem veszünk be a P. Forradalomba !

scsaba1 2008.09.08. 17:58:31

"de ha emlékeztek az áltiskola 6 oszt földrajzra, akkor tudjátok, hogy rossz minőségű, laza löszből van, amit a duna hordalékából söpört össze a szél százezer évek alatt. ha lejtőket építesz rá az autópályának (sok kanyarral, amitől még hosszabb is lesz pluszban), akkor kurva drágán piszokul meg kell alapozni, különben megcsúszik. ha vízszintesen viszed, akkor át kell vágni a dombsorokat. a laza talaj miatt 30%-nál nem lehet meredekebb a rézsű. számold ki, hogy néhány km hosszan 30-50-100 méter mélyen mennyi földet kell innen kiternelni - és valahová elvinni, mert ez a föld szar, nem jó semmire. legközelebb valahol Pécs alatt lehetett volna lepakolni. számold ki, mennyibe kerül több köbkilométer elszállytása... vagy van az alagút."

Értem. Tehát ebbe a rossz minőségű, laza löszbe inkább fúrjunk alagutakat, mert az biztos jó és takarékos ill. nem fog beomlani.
És a az alagutakból kitermelt földel mi a helyzet? Az elhordják a szorgosmanók?

Magyarországon bármilyen elmélet mögé fel lehet sorakoztatni minimum 25 szakértőt, akik megszakértik a dolgokat. Mi ilyen szakértő ország vagyunk. Miért is nincs már nekünk szakértő kormányunk...

boblaci 2008.09.08. 17:58:52

Olyan ez mint a foci! mindenki kurvára ért hozzá, és persze igazlátó módjára azt is tudja, hogy ki hogyan, kinek mennyi, de ha megnéznénk a "kedves acsarkodó kommentelők" életviszonyait, akkor bizony róluk is hamar kiderülne, mennyire életművészek, és mennyire értenek az állam átbaszásához! Tavaly Horvátországot járva bennem is felmerült a kérdés, hogyan, miért ilyen "olcsó" a Horvát autópálya, mikor nálunk meg kurva drága! Ellentétben az itt acsarkodó szájtépőkkel, én vettem a bátorságot és megkérdeztem a közuti igazgatóságon dolgozó útépítő szakmérnököket, hogy szerintük mitől ez a nagy különbség? Háát bizony elgondolkodtató volt a válaszuk (egyik sem volt pártember, és nem is szimpatizáltak a politikával)! Az egyik alapvető különbséget abban látták, míg Mo-n minden pöcsköszörü falunak (kb 5-10 km-enként) kiépítették az autópálya rácsatlakozót (hidakkal, ilyen olyan lekanyarodó pályákkal egyetemben), addig ugyanez a Horvátoknál 30-40, de van, hogy 80 km-ig nincs lecsatlaozás! A másik ok, pedig a kiszolgáló létesítmények kiépítettsége! míg a Horvátoknál ezt egyáltalán nem a kivitelezésnél valósították meg, addig Mo-n nem készülhet úgy AP, hogy ne legyen legalább 30km belül parkoló, benzinkut, étterem stb. stb. A harmadik dolog pedig az, hogy a Horvátoknál van egy olyan törvény, ami nem teszi lehetővé, hogy ilyen olyan önkormányzat, vagy paraszt irreálisan sokat kérjen a kisajatítandó területéért, vagy az önkormányzat megakadályozzon egy létesítmény átadását, kivitelezését, mert a polgármester meg a testület fideszes, és úgy gondolják, most jól bebaszunk a komcsi kormánynak, vagy éppen környezetvédő, aki pár békáért, kígyóért vagy a tököm tudja milyen állat miatt tesz keresztbe az autópálya építésének! (lásd a most átatdandó M0-ás híd)
És van még egy nagyon fontos szempont, különbség! Míg nálunk 3200 kis köztársaság (önkormányzat) mükszik, addig ez a Horvátoknál lakossságarányra levetítve éppen harmada, hogy már ne is említsem a demokrácia őshazáját, Angliát, ahol 68 millió lakosnak van kb 1200-1300 önkormányzata! Mo-n ez a szám 3200! tetszik érteni? Nem csak ugatni kell, hanem utánna nézni, hogy miért mükszik jobban más országokban az állam!
Egyébként meg a poszt írónak csak annyiban van igaza, hogy egy nagyon pici "értelmiségi" csoport (szdsz) terrorizálja ezt a kormányt! Ne féljetek, ha tehetné, megtenné a fidesszel is! Úgyhogy nem ártana a suk ugatónak elébb a saját háza elött söpörni, s csak aztán nekilátni eltakarítani az ország "szemetét" Oszt jónapot!

knimbus4 2008.09.08. 17:59:09

Csaszu...
Az nem jó.
Mint Leninék is jól benyomtak az Aurórán aztán 1 hét múlva, amikor kijózanodtak, mondta: Látjátok miket csinál az ember részegen? Utána már hiába ivott csak Burattinó ásványvizet, késő volt. Valami mást kel. A fegyver is szerszám. Ne felejtsd.

Winston Smith 2008.09.08. 17:59:44

Önmagát megnevezni nem kívánó információforrásom jelentette:

- Titkos kormányülésen eldöntötték, hogy a választások előtti optimális cash flow biztosítása végett Budapestról Békéscsabára cikcakkban fog menni az épülő autópálya, alagútban, de a biztonság kedvéért néhol völgyhídon. Az ehhez szükséges völgyek kiásására a Strabag nyert megbízást.
- Metró fog épülni a Tisza alatt Rakamaz és Tokaj között.
- 100 000 négyzetméteres országos akatatologatási igazgatási központ fog épülni Tiszanagyfalu mellett, a tervezésre 10 milliárd forintot szavazott meg a kabinet.

De psszt! Senkinek egy szót se, ez még államtitok!

knimbus4 2008.09.08. 18:10:02

Ámen! Boblaci!
A politikus az politikus. Azért más a nevük, hogy legelább az alapján meg tudd őket különböztetni. Nem szeretem egyiket sem. Igaz nem is gyűlölöm. Aki eddig még egyetlen fillért nem kültött el abból, amit saját maga keresett meg, az ne mondja meg nekem, hogy mit csináljak, hogy éljek. Így szép lassan, teljesen öntörvényű lettem. Ami jár-jogos befizetem, ami nem annak a csekkét, számláját kidobom. Ami szerintem helyes, úgy csinálom, nem kérdezek senkit. Hívő vagyok. A sáját tisztességes hitemben hiszek, ahogy nagyapám és apám tanított. Nem kellett e miatt soha se pártirodába se templomba járnom. Vagyis nem leszarom, hogy nálunk hogy építenek, lopnak, hazudnak, hanem nem idegesítem magam miatta, mert csak a saját életemből veszek el éveket ezzel. Nem tudsz mit csinálni. A tehetetlenség tényleg szar dolog, de ez van.

Én 2008.09.08. 18:19:26

boblaci: "Mo-n nem készülhet úgy AP, hogy ne legyen legalább 30km belül parkoló, benzinkut, étterem stb. stb." Ehhez képest az M7-en Siófok és Letenye között nincs egy benzinkút sem.

bambapacák 2008.09.08. 18:25:48

A Közbe-szerzés ügyekről nincs írott dokumentáció, csak a csókosok, megbízható haverok megbeszélik, legfeljebb egy-két slapaj olyan hülye, hogy feljegyzi és beteszi a dokumentáció közé. (Néha le kell írni, szignáltatni kell, mert a megegyezők egymásban sem bízhatnak, ha lehet átvágják egymást. A Kulcsár féle stílus, ahol bemondásra milliók utaztak staniclikben, az építőiparban, a környezetvédelmi iparban nem létezik, sokkal rothadtabb a "partnerek" stílusa, nincs betyárbecsület. )

boblaci 2008.09.08. 18:26:31

"Én" De a lecsatlakozókat, parkolókat (ahol lehet kialakítani - még jó, hogy azokat nem az AP építőknek kell felépíteni) kiépítették! Amúgy meg más példát nem tudsz felhozni, hogy cáfold az állításaimat!
:-))

Kekeczné 2008.09.08. 18:29:28

Nem baj elvtársak a Varga Mihály elvtárs minap megmondta, ha hatalomra jutnak, kivizsgálják az egészet, a kőröshegyi hidat is.
Kommentár: utóbbit 2001-ben tervezték meg.
Szépen vagyunk! Toljuk be alá a Gripent!

Cornholio 2008.09.08. 18:31:28

Strabag Demokraták Pártja...

Szerintem a lenyúlások, lopások, csalások a lehető legjobb módon vannak kezelve. Olyan ütemben és mennyiségben történnek, hogy már a jéghegy csúcsának mondott kiderült tételek is követhetetlenek. Csak kapkodjuk a fejünket, nem tudjuk követni, majd belefásulunk.

Ahogy régen az "átkosban" mondták, a kivezető út ebből: Győr, Hegyeshalom, Bécs. El kell menni innen és hagyni kell, hogy dőljön össze az egész rozoga épület. Talán akkor...

Részemről nem nézem végig, hála Istennek (és mivel egy ideje már nem is itt adózok...) sikerül pár hónabon belül végre itthagyni ezt az országot.

Netuddki. 2008.09.08. 18:32:26

Most nem értem mit sz@aroznak ennyit. Építsünk autópálya helyett metrót az egész országba! Kersztül-kasul! Nem biztos, hogy drágább lenne. Feltéve ha nem a Strabag építi, mibe a pártkasszákba csurgatott lóvé is bele van számolva.

Na, csak az a szomorú, hogy eljutottunk odáig inkább az osztrákoknak hiszek, mint a saját politikusainknak.

Netuddki. 2008.09.08. 18:35:16

Cornholio 2008.09.08. 18:31:28
Azt csak szeretnék egyesek, hogy belefásuljak. Nagy büdös lósz.rt. Az én pénzemet csak ne lopják! 60% SZJA + 20% ÁFA? Bekaphattyák!

boblaci 2008.09.08. 18:37:01

"Cornholio"
És ugye mióta nem itt adózol, akkor nem is veszed igénybe az ingyenes egészségügyi szolgáltatásokat? Vagy a támogatott gyógyszereket? Illetve, "természetesen" nem az állam pénzén tanultál?
Hmm! Tele a tököm az ilyenektől!
:-((

Cornholio 2008.09.08. 18:37:43

kovi1970 2008.09.08. 18:35:16

Szlovákiában csak 19% az adó, de az adómentes határ a minimálbér felett van.

boblaci 2008.09.08. 18:40:51

"Cornholio"
Bazmeg, akkor Szlovákiában is gyógyíttasd magad!
Ha lehet Zilinán (Zólyom), hogy Slotát puszilgthasd!
faszkalap! -/

Cornholio 2008.09.08. 18:42:20

boblaci 2008.09.08. 18:37:01

Nem veszem igénybe az ingyenes orvosi ellátást. Kint fizetek betegbiztosítást. Az OEP érvényesítette ezalapján a TAJ-kártyámat és a kinti biztosító fizeti a költségeket. Ez az EU-n belül így működik, csak nem reklámozzák. Amit igénybe veszek, azt kifizeti a kinti biztosító, ami épp szlovák.

Nekem az ilyen demagógoktól van tele a tököm. Elvtársak: konyec.

Cornholio 2008.09.08. 18:43:57

Boblaci, szerintem te többet lopsz az országtól, mint én... az ilyen jó magyaroktól ilyen szar élhetetlen az ország.

Szar ország – szar emberek...

HaCS 2008.09.08. 18:44:50

Kedves Boblaci!
Biztos baromi jól körülnéztél a déli szomszédainknál, és megfelelően tájékozott vagy, de azt áruld már el nekem, hogy néhány lehajtó, meg benzinkúti kijárat költsége hogy a jóistenbe duplázza itt az árakat. Nem tudom feltűnt-e, de arrafelé a Dinári-hegységbe robbantgattak alagutakat, nem is keveset. Vagy pl. nézz meg egyszer arra egy kanyarívet. Nem ám úgy mint itthon, hogy van egy ív a kanyarban, az eleje meg a vége meg egy bukkanóval levágva. Szóval ott sokkal nehezebb körülmények, és domborzati viszonyok között sikerült sokkal olcsóbban autópályát építeni. Ez tény. Ehhez képest lesz*rom a benzinkutakat.(melyek, mint ahogy kedves ÉN nevű kommentelő már megírta nem is épültek meg sem az M5-ön sem az M7-en) Egyébként a lényegi dolgokban igazad is van, de egyáltalán nem itt van a kutya elásva, legfeljebb a kutyasz*r.

boblaci 2008.09.08. 18:45:23

Ja! Meg kint is tanítattak mi?
Pláne a Szlovákok?
Hülye fasz, ott vannak leginkább az "elvtársak"
:/

boblaci 2008.09.08. 18:48:04

"HaCS"
Hanem hol van elásva?
:-))

Cornholio 2008.09.08. 18:50:37

Boblaci, egyenlőre a betegbiztosításnál voltunk: hogy is van ez?
Erről most ne beszéljünk? Talán azért, mert én egy fillérjébe nem kerülök az államnak?

Egyébként a "nívós" magyar taníttatásomat 20 év alatt sokszor visszafizettem rengeteg adóval – legalább tízszer. A többi iskolát tanfolyamot pedig magam fizettem zsebből...

Cornholio 2008.09.08. 18:52:40

"Úgyhogy nem ártana a suk ugatónak elébb a saját háza elött söpörni, s csak aztán nekilátni eltakarítani az ország "szemetét" Oszt jónapot!"

Kezdheted nálad - te többet lopsz az államtól.

knimbus4 2008.09.08. 19:01:37

Na uraim. Én itt most leborítok. Ezért nem beszélek senkivel politikáról. Oly dühös itt már mindenki, hogy csak anyázás lett -lesz belőle. Ha ez jo? Mert szerintem mindenki tiszességesen állna hozzá itt, csak ne lenne a másik vörös vagy narancs vagy kék. Legyen olyen mint én. Higgyen abban amiben én. Az én emberem nem lopik, de a tiéd aztán... Mire jó ez. Erre megy ki a játék. Hogy még az is aki értelmes begőzöljön és a végére már csak az anyázás marad. Hogy miért is.... ja arra már nem emlékszm. Sziasztok.

LV 2008.09.08. 19:03:03

Nem csak autópályáknál tűnik el a pénz.
A BFVK-nak (Budapest Fővárosi Vagyonkezelő) dolgoztam egy ideig. Aztán összevesztem velük a nyereség veszteség számításon és a hónap végén már nem dolgoztam velük.
Ezért sajnos bizonyítani nem tudom állításaimat, egyébként feljelentést tennék.
1000 Ft-os árfolyamon az államtól kapott MOL részvényeket eladtak 5000 Ft-ért 2002-ben, amikor 5500 Ft körül volt az árfolyam.
Szerintem ez 500 Ft veszteség darabonként, de szerintük 4000 Ft nyereség darabonként.
Könyvszerinti értéken igazuk is lenne, de mégiscsak vagyonvesztés ez. Óriási vagyonvesztések voltak 2002-óta a BFVK-nál és mostanra kb. 0 a vagyona. Ennyit az SZDSZ vezetésű Budapestről. MSZP-SZDSZ ellopja az állam pénzét, a mi pénzünket.
Börtönbe velük, teljes vagyonelkobzást, családtagokra és haverokra is!

Önjáró Talajgyalu 2008.09.08. 19:06:34

En komolyan elhaltam ezen, hogy egy ilyen enyhe dimbes-dombos videken, a loszos talajba nekialltak alagutakat furni, es valakik azt mertek mondani erre, hogy szakmailag megalapozott. Pedig sokminden vagyok, de geologus, meg epitomernok nem. Csak figyeltem altalanosban Kornyezetismeret oran, kb... Bazeg, vegig birsz ugy menni Ausztrian es Nemetorszagon autopalyan, hogy a koroshegyinel csak kisebb hidakkal talalkozol, alaguttal meg egyaltalan nem (esetleg varos alatti alaguttal, de az mas teszta). Pedig ott "kicsit" nehezebb a felszini terep, uazzeg.

HaCS 2008.09.08. 19:06:52

Sajnos nem tudhatom biztosan, hiszen még soha nem kerültem bele milliárdos üzletekbe közelről. :-)
De sajna azt gyanítom, hogy a pénz közös, azaz mindenkié, ettől fogva tehát senkié sem igazán. Nem végeznek megfelelő hatásvizsgálatot, pénzügyi számításokat a közbeszerzés kiírásakor egy-két (tíz)milliárd ide vagy oda nem számít :-(. Hogy ez szándékos-e vagy "csak" hanyagság, azt nem tudom innen eldönteni, bár ekkora pénzeknél már elég nagy naívitás kell az utóbbi feltételezéséhez. Az ún. Állami Számvevőszék, meg mindent csinál, csak azt nem ami a munkája lenne (ti. számonkérés). Különben tényleg hogyan fordulhatna elő ez az állapot, hogy itthon minden közbeszerzéses beruházás másfél-kétszer annyiba kerül, mint a környező országokban. (autópálya, metró, korm. negyed, villamostender stb.)

HaCS 2008.09.08. 19:07:57

Ja ez nem csak erre a kormányciklusra terjed ki hanem az eddigi összesre.

eax_ 2008.09.08. 19:22:49

Itt mar megint mindenki hihetetlenul okos.
www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=347

csaszu · http://csaszu 2008.09.08. 19:26:26

tegnap a kutyás szomszédom fejtette ki a véleményét autópálya ügyben. Itt, ha az összes hozzászóló kisembertudatát összeadjuk az sem adja ki a taxis-kutyás szomszédét. Még van hova fejlődni

Barnabás 2008.09.08. 19:29:17

Nagyon jó,ha időben elkészül az alagút.Beletereljük a gazembereket és a két végét befalazzuk.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2008.09.08. 19:34:28

Nem vagyok földmérnök nem értek hozzá, de a löszös példa + alagút porblémára talán van egy analóg ötletem. (gépészmérnök vagyok)

Vegyél nagyon finom homokot imitáld a terepviszonyokat és terheld le a domboldalt valahogy. Pereg majd a homok mint állat. Ezután a kis szimulált dombon nyomjál át egy vékony (cirka 1 colos) acélcsövet (persze itt lesz omlás, mert ennek precizitása és finomsága meg sem közelíti egy fúrásét). MIUTÁN bent van a cső, már nem fog mozogni semmit a talaj, nincs terhelés alatt mint lejtős esetben. Persze előbb meg kell építeni.

A völgyhíd kapcsán is vannak kétségeim, hogy egyálalán nem feleseleges. 88 méter magas elvileg. Az M0-ás szakasz hasonló emelkedőin mit összeszenvednek a kaminok és mit okádnak ki magukból... Szóval... Persze gyanúsan sokba kerülnek, de ez a két műszaki megoldás nekem indokoltnak tűnik.

qwerty 2008.09.08. 19:37:32

Ha kiírok egy közbeszerzési pélyázatot és azon valaki megfelel, akkor állíthatjuk, hogy rá lett szabva??

vén kujon 2008.09.08. 19:57:36

Na. Szakadékot ásni a völgyhíd alá...a kitermelt talajt pedig áthordani-hegynek-az alagút fölé. Csak azért, hogy az űrből is jól mutasson...

torró 2008.09.08. 20:28:11

Már megint el tetszettek kanyarodni az elejétől.Tehát ma délben a királyi rédió 1-n elmagyarázták hogy nem igaz a mutyizás! Miszerint a sógorék ujsága hamis bizonyítékokkal rendelkezik. És ez a cikk azért jelent meg,ujra,mert választások lesznek náluk és a strabag volt vezére is indul, annó csupán lejáratási manőverről van szó! Mondjuk a stílus ismerős. És én ezt szeretem hogy milyen jó meg tudják magyarázni. Most ha nem lennék ilyen hitetlen hogy megkönnyebbülhetnék nem?

müszi 2008.09.08. 20:29:10

na ide kellene rákosi matyi,meg péter gabi! meg az összes fekete autó hajnalban.szivesen segitenék ingyen,hogy olcsóbb legyen, bogár imrének. belerokkannánk a sok munkába! mi a szarnak vannak az ország vezetői? sólyom ur, meg gyurcsány ur? mit csinálnak ezek?nem kellene már rendet csinálni?

Pubi 2008.09.08. 20:29:16

A nyomvonal tervezésekor a legfontosabb szempont az volt, hogy Wekler Ferenc birtokain vezessen az út.

dzsoni 2008.09.08. 20:57:41

A legnagyobb baj az, hogy bár ezer oldalról megközelítjük a dolgot és megvitatjuk, érvelünk, ki igy, ki úgy, egy a lényeg: soha de soha nem derül ki az igazság. Mert az egész kibaszott vezetés, rohadt bűnöző banda.

Netuddki. 2008.09.08. 20:58:29

müszi 2008.09.08. 20:29:10
Csak az lenne a gond, hogy a fekete autó nem azért jönne aki a legtöbbet lop, hanem akinek a legnagyobb a pofája.

Új Nick 2008.09.08. 21:00:22

És hol van ilyenkor vajon a magyar demokrácia legnagyobb őre, a lipótvárosban világhírő Paul Lendvai? Vajon a magyar pártviszonyok legjobb bécsi ismerője, az autentikus - és persze független - publicista mit mond arra, hogy a magyar demokrácia legnagyobb támogatója a Strabag? Vagy éppen végzi a házi feladatát? (profil 08. 09. 7. nt publicisztika duplaplusznemjó nemszemélyek eml átír felülben)

Gary Hoon · http://www.garyhoon.hu 2008.09.09. 13:48:08

Vannak szabad országok, szabad polgárokkal. Nekik ezt is szabad.

Na és vagyunk mi, gyarmati rabszolgák.

www.rabszolgasors.blog.hu
süti beállítások módosítása