Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Igazoltatás, motozás, manipuláció

2009.03.10. 17:01 | Proszektura | 90 komment

Címkék: mszp fidesz ferenc jogok cigányok alkotmánybíróság ombudsman lajos emberi zsolt kőszeg hevesi nyítrai godó

Az emberi jogok helyzetét hazánkban leginkább egy löszös folyóparthoz tudnám hasonlítani. Folyamatosan erodálódik, ám igazából senkit sem érdekel ez a folyamat.

Emlékszem még azokra a naiv, boldog időkre, amikor a Beszélőben Kőszeg Ferenc és társai – például Somogyi János – rendszeresen „rendőrségi dosszié” címmel számoltak be a szocialista fakabátok törvénysértéseiről. Emlékszem arra is, amikor az általam barátként is tisztelt Kőszeg Ferenc például az igazoltatási gyakorlatunk helyénvalóságát feszegette. Megkérdőjelezte, hogy a rendőr kénye-kedve szerint igazoltathat bárkit, mindenféle ésszerű indok, magyarázat nélkül.

Akkoriban – a rendszerváltozás környékén – azt hittük, ez a helyzet a diktatórikus, paternalista állam felszámolásával gyökeresen meg fog változni. Átlépünk egy demokratikus jogállamba.

Ám éppen, hogy nem így történt. Sőt.

A rendszerváltozás utáni némi fellélegezés után folyamatosan ismét egyre nagyobb lett a politikusok és a sajtó által is megdolgozott operett-közvélemény nyomása azokra a hatalmi ágakra (Alkotmánybíróság, bíróságok, ombudsmanok), amelyek rendeltetése az alapvető emberi jogok épsége fölött őrködésekz intézményekre,.

Újra és újra elhangzottak és elhangzanak a követelések: halálbüntetést visszaállítani, büntetési gyakorlatot drasztikusan szigorítani, a gyülekezés, véleménynyilvánítás szabadságát durván korlátozni, zéró toleranciát bevezetni, rendőrök számát szaporítani, stb.

És mindezt miért is? Mert állítólag rossz a közbiztonság, sőt egyre rosszabb.

 

Hevesen a minap egy cigánycsalád (hangsúlyozom, egyetlen egy család!) körbeállt egy járőr-kocsit és hőbörgött amiatt, hogy előző éjjel kommandósok törtek rájuk, verték szét a házukat, kergették ki a fagyos udvarra a hálóinges lányukat, félmeztelen unokáikat. Lehet, ha velem ezt csinálják, én is hőzöngtem volna egy picit.

A rendőrség a sajtóval azon nyomban közölte, hogy „a hevesi cigányok”  csapdába csalták, és rátámadtak a rendőrjárőrökre, akik szerencsére azonnal segítséget hívtak, és így sikerült megmenekülniök.

A valóságban viszont a járőrök saját elhatározásukból sértetlenül eltávoztak, aztán egy óra múlva legalább száz állig felfegyverzett kommandós rendőr érkezett, s rohanta le a cigánytelepet (a Krakkót), majd következett a durva hatósági bosszú bordatöréssel, miegymással. Utána pedig a család nyolc tagját a sértett Hevesi Rendőrség nyomozói - nyilván teljesen elfogulatlanul -  őrizetbe vették és gyanúsítottként kihallgatták. Aztán közülük ketten előzetes letartóztatásba kerültek, a nyomozást az ügyészség folytatja jelenleg is.

És mi lett ennek a politikai következménye? Egy óriásira fújt lufi.

 

A Parlamentben az MSZP-s Godó Lajos és a Fideszes Nyitrai Zsolt – politikustársaikkal egyetemben - egymást túllicitálva drámai hangon követelték az azonnali szigorítást és a rendőrség létszámának emelését, mondván Dél-Hevesben a helyzet immáron tarthatatlanná vált. A Fideszes hevesi polgármester pedig azon nyomban nyíltan cigányozni kezdett, és kijelentette, hogy a magyarok és a cigányok nem tudnak együtt élni. Na persze, az utóbbiak hibájából.

A Heves Megyei Rendőrfőkapitány tegnap a helyi online újság – HEOL - vendége volt, olvasói és szerkesztői kérdésekre válaszolt.

Valaki azt kérdezte tőle, hogy „kocsi mellett álló két 30-as beszélgető embert 4 rendőr körbevesz igazoltat, elléptet a kocsitól, megmotoz, majd a kocsit is átkutatja. Lehet?”

„Igen, lehet.” - hangzott a válasz. „A rendőrségi törvény lehetővé teszi, hogy a rendőr az igazoltatott személy ruházatát, járművét átvizsgálja.”

 

Az újsághoz írt hozzászólásomban kifogásoltam, hogy a főkapitány úr igen csak leegyszerűsítette ezt a kérdést, amikor egyáltalán nem is tett arról említést, hogy a rendőrségi törvény szerint az igazoltatott személyek további vegzálásának bizony igen szigorú egyéb feltételei vannak. Felidéztem a főkapitány úr által is emlegetett rendőrségi törvény azon passzusát, amely szerint a rendőr az igazoltatott személy ruházatát, járművét valóban átvizsgálhatja - igen ám, de csak akkor, „ha azt a személyazonosság megállapítása, a közrendet, a közbiztonságot fenyegető veszély elhárítása, bűncselekmény vagy szabálysértés elkövetésének gyanúja szükségessé teszi."

 

Mindezzel kapcsolatban mindössze egyetlen komment érkezett az újsághoz: „Nem tisztem megvédeni a Főkapitányt, de valószínűleg azért válaszolt így, mert interjúként kezelte a dolgot, nem pedig szigorlatként!”

Vagyis az illető egyén engem oktatott ki, ahelyett, hogy felháborodva azt kérdezte volna, emberek, tényleg ezt akarjuk? Hogy bármelyik zsaru bármikor, bárhol, bármilyen indok nélkül átkutathasson benneteket?

Vagy úgy gondoljuk, mindez minket nem is érinthet, a mi házunk jó messzire van a löszös folyóparttól? Ott csak cigányok laknak?

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr48993968

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peca1000 2009.03.10. 19:42:42

Mi az hogy körbeáll egy cigánycsalád, egy rendőrautót, és hőbörögni kezdenek? Hogy merik megtenni? Mit képzelnek ezek az élősködők, nekik mindent lehet? Jól tették a rendőrök, úgy kell nekik, féljenek ők is, ne csak mi tőlük! Tanárverő köcsögök!
Ja és első!

Kösz jól vagyok! Ne tessék aggódni! · http://tudtad.blog.hu 2009.03.10. 19:56:34

Fasza lesz, mikor majd az mondja a rendőr, hogy hajoljon előre, húzza szét?

Bjossy 2009.03.10. 20:16:32

Magam részéről sokkal kevesebb félelmet váltana ki belőlem egy rendőri igazoltatás, mint ha egy cigányhorda (pardon, család) fog körül egy kis "magyarozásra"

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.03.10. 20:18:09

az a baj, hogy errre bármikor azt mondja a rendőr, hogy biztosan kés van nálad, mert úgy látta, hogy csillant a pengén a fény, ezért motozott meg. vagy bármi hasonlót.
én láttam már nemegyszer olyat, hogy romák sétáltak, jött a rendőrautó, ahogy lassított, a romák már vették is elő a személyiket, kérés nélkül, előre. ennek ellenére alaposan lekérdezték őket.
@peca1000: pfff...

icelpro (törölt) · http://mousepad.blog.hu 2009.03.10. 20:29:40

Bárcsak tehetne ettől többet is. De libbantak miatt ma saját magát se védheti meg.

C10H12O6 2009.03.10. 20:32:15

Kisfiam, majd amikor a Te kocsidatállják körül, hogy megb*ssz*k anyád, húgod, lányod, feleséged, majd akkor gondolj a blogodra egy röpke pillanatra.

Ha valaki lát egy rendőrt, rendőrautót, akkor fogja be a pofáját és tegye amit a rendőr mond.

Miért abból indulsz ki, hogy a rendőr kibaszni akar az állampolgárral?

Terapeuta 2009.03.10. 20:38:05

Csatlakoznék az előttem szólóhoz...

adört 2009.03.10. 20:43:55

Nézz csak rájuk! Ezek tényleg azt akarják...

alternat 2009.03.10. 20:43:59

Igen, akarjuk!

Akinek van félnivalója, ne menjen az utcára!

alternat 2009.03.10. 20:43:59

Igen, akarjuk!

Akinek van félnivalója, ne menjen az utcára!

Fox66 2009.03.10. 20:46:48

Nem igazán szoktak normálisan viselkedő embereknél ruházatot átvizsgálni és egyéb ilyen dolgokat tenni.

De nézzük a fonákját. TIltsuk meg ezt, akár akkor is , ha tényleg késpengét vélnek felcsillanni, vagy bármely gyanús dolgot vélnek felfedezni?
Ha történik egy bűncselemény és pont azon a környéken lődörög két jókéepsségű fiatalember, akkor ne lehessen ruházatot vagy gépjárművet átvizsgálni? Elvégre honnan teremt a rendőr kapcsolatot a két fiatalember és a megtörtént balhé között? Azon kívül, hogy éppen arra jártak nincs semmi oka rá és mégis hányszor, de hányszor lettek már meg így elkövetők.
Tényleg nem hiszem, hogy annyira vegzálnának becsületes embereket, hogy emiatt ezt a törvény adta lehetőséget is meg kéne szüntetni. Már csak azért is, mert a rendőri intézkedéssel szemben mindig ott van az arányosság követelménye, amely adott esetben számonkérhető. Tulajdonképpen ez okafogyottá is teszi a blogban szereplő írást.

is 2009.03.10. 20:55:27

nehéz utcai kurvának lenni: a kuncsaftok ismerjenek fel egyértelműen, különben nincs biznisz, a rendőrök meg ne kössenek beléd.

na ugyanez a rendőr is. védjen meg, meg üldözze a bűnt, az persze kell, de ha valamiért én kerülök sorra, akkor persze szemét rendőr, meg rendőrállam, meg rendőrterror.

konkrétan a törvényi szabályozás a büdös életben nem rakja ezt helyre, jogászkodóknak való. a rendőrben meg kell bízni (ezt a bizalmat a rendőrnek/rendőrségnek ki kell vívnia, aktívan, tevőlegesen), és aztán csinálni, amit mond. ha a törvényszöveghez kell fordulni, akkor már baj van.

én azt mondom, hogy jelenleg nem a rendőrök oldalán pattog a labda, az utóbbi években többet tettek a megbecsülésért, mint amennyit mi elismerünk belőle. nyilván lehet még többet is tenni, de én is azt mondom, hogy több támogatást, és több szófogadást a rendőrnek.

a konkrét helyzethez: rendőrrel nem szórakozunk, nem hívjuk ki, hogy a problémánkat megbeszéljük vele, hanem magunk ballagunk be a rendőrőrsre, és ott panaszt teszünk, ha valami nem tetszik. márpedig a szitu innen indult, aki kihívta, az már rosszat lépett, így utána már nem nagyon tud kire mutogatni.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.03.10. 20:58:13

@is: senkit nem kényszerítenek, hogy rendőr legyen
végezhet becsületes munkát is

is 2009.03.10. 20:58:20

ja, még annyit, hogy próbálnád ugyanezt a kihívom a rendőrt, meg majd elbeszélgetek vele dolgot bármely demokráciában tizedmagaddal megcsinálni. szerinted a német, francia, főleg USA rendőr mit csinálna? vagy ők is diktatórikus, paternalista államok?

is 2009.03.10. 21:00:16

@wmiki: hát gratulálok. erről beszéltem, hogy mennyire nem becsüljük meg a rendőröket, és hogy nekünk kellene másképp hozzáállni. nem gondoltam volna, hogy 5 percen belül valaki helyből felkínálja magát mutatványpéldának.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.03.10. 21:02:23

talán nem így van?
mit kéne megbecsülni rajtuk? hogy nem lövik ki a szemünket minden héten? vagy hogy csak évente erőszakolnak meg valakit?

igazán rendesek...

4tuna · http://veletlenek.blog.hu/ 2009.03.10. 21:03:23

akinek nincs félnivalója, az kibir 5 percet, amig letisztázzák. Bár a közúti autós igazoltatásokat baromságnak tartom. Csak a volt szoc országokban divat ez a fajta rendőri "munka".

Fox66 2009.03.10. 21:11:41

@wmiki: Nem tudom neked mi a foglalkozásod, de nem hiszem, hogy ez alapján kéne megítélni téged és ezáltal minden hasonló foglalkozást űzőt. Azt hiszed minden zsaru szemkilövő és erőszakoló? Utóbbi jelzővel egyébként is vannak némi gondok.
Nyilatkozataid olyannyira elfogultak, mintha a rendőrök minden állampolgárban téged látnának és emiatt minden állampolgárt ellenségüknek tekintenének.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.03.10. 21:26:17

még mindig nem árultátok el mit kellene tisztelni, csak mellébeszéltek

eax_ 2009.03.10. 21:29:31

"Hevesen a minap egy cigánycsalád (hangsúlyozom, egyetlen egy család!) körbeállt egy járőr-kocsit és hőbörgött amiatt, hogy előző éjjel kommandósok törtek rájuk, verték szét a házukat, kergették ki a fagyos udvarra a hálóinges lányukat, félmeztelen unokáikat. Lehet, ha velem ezt csinálják, én is hőzöngtem volna egy picit."

Nem tudom, hogy a te alternativ valosagodban hogy mukodik ez, de amelyikbol en jottem, ott a kommandosok viszonylag ritkan szoktak random rabokni a terkepre, hogy "na, ma este ide megyunk".

funfun 2009.03.10. 21:34:25

A probléma, hogy rendőrmorál a béka segge alatt. Nem politikailag, emberileg értem ezt. Azt hiszik, ők a törvények felett állnak, és (hogy naponta többször is előforduló példát írjak) arcátlanul elkövethetik azokat a közlekedési szabálysértéseket, amikért másokat megbüntetnek. Napokban egy rendőr a zebrán állva parkolt le, és indult a sarki boltba a reggeliért. Én megkérdeztem, rendőrautó parkolhat-e zebrán. Mire ő közölte, az még nem a zebra. Mire én mondtam, akkor lefényképezem a kocsit. Meg is tettem, aztán hívtam a 107-et, és bejelentettem rendszám és helyszín alapján a szabálytalanul parkoló rendőrautót. 107-en közölték, máris inzétkednek - mondtam azt is, kollégájuk a szabálytalankodó. A rendőr azonnal visszajött, mikor látta, telefonálok is, és félreállt az onnan 5 (öt) méterre lévő parkolóhelyre. Én ezt tartom pofátlanságnak, hogy őket a saját uniformisuk úgy elvarázsolja, hogy mindjárt magasabb rendű polgárnak érzik magukat. H
Aztán ha nem a piszkos kis saját zsebre dolgozó ügyleteikkel lennének elfoglalva, ha nem rebegnének annyit itt-ott az alvilággal való érdekes kapcsolataikról (lásd Veszprém), talán másképp gondolkodnék róluk.
Akik a feljelentés miatt spiclinek akarnak nevezni, meg anyázni szeretnének, megcsinálom helyettük:igen, rohadt vamzer vagyok, és a kurva anyámat.
A zsaruk meg próbáljanak törvénytisztelő módon élni és dolgozni.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.03.10. 21:48:36

Hat nem tudom ti , hogy vagytok vele, de en gyulolom a bunozoket (akar cigany akar nem) es mivel a legtobb rendor szinten bunozo ezert oket is kenytelen vagyok gyulolni....

Lassunk peldakat....

1. Az , hogy a rendorvezetok antidemokratikusan politikai erdekeket szolgalnak az szinte koztudott.

2. Amikor eppen nem szekhazakat pisilnek le, vagy reszegen vezetnek, akkor security cegekkel versenyeznek piacok ellenorzese felett bevetve az allami kozigazgatast, lasd tomlocbe vetik a konkurenciat...

3. Lepten nymon korruptak es megszegik a szabalyzatukat...

peldak:

4. Ha nem fizettem helyszinit a 90 es evek eleje ota, felakartak jelenteni, amikor csekket kertem lehazudtak, hogy kellene hordjak magukkal...

5. Volt, hogy kutyasetaltaskor vagy futo edzeskor igazoltatni akartak keso ejjel, es olyan is volt, hogy nem volt nalam szemelyi, de bevittek es orakig feleslegesen korlatoztak a szabadsagomat egy cellaban tartva amit ok nyilvan nem vettek volna jo neven, "elfelejtettek" emliteni, hogy 300 m-en belul nem kellett volna nalam legyen az SzIg.

6. Ellenoriztek a telefonomat, mert annak idejen keves volt belole a 90-es evek kozepen. Ehhez szetszedtek (Imei szam) es nem raktak ossze :))) Kerdeztem toluk, hogy ha most a westel fizetett nekik akkor is ilyen szolgalatkeszek lesznek ha a Casio ad nekik penzt ha eltunik egy kamion quarz ora?

7. Egy szekely baratomat hasba vagtak amikor kihallgattak, hogy miert veszi meg a mobil telefonomat az utcan...1995 ... azt gondoltak ot lehet, velem nem mertek kemenykedni...

8. a keruleti kapitanysagunkon, ket nyomozot tartoztattak le az evek soran, az egyik okiratokat hamisitott, a masik zsarolni jart Ujpestre...

9. A stricikkel ugy csevegnek az Ulloi uton ejszakankent, minth a munkaadoik lennenek....

10. Par eve elutottek egy zebran egy kislanyt aki a zoldon ment keresztul a Tokoly uton es meghalt. A rendor nem hasznalt se szirenat sem villogot, a hir bement adasba de az, hogy milyen itelet szuletet ha egyaltalan valami tortent sosem volt hallhato.

11. zebranal ha megallok a gyalogosoknak, mindig megteszem, svajcban szocializalodtam... volt, hogy rendor dudalt es villogott ram mogulem...

12. gyorshajtanak, biztonsagi ovet nem hasznalnak

13. ahelyett, hogy drogkereskedo nehezfiukat uldoznenek, discokban razziaznak meg utcan szerencsetlen kis fogyasztokat terrorizalnak. Minden este reszegek es eroszakosak de az egyszeru jambor fuvest bunozokent kezelik...

+1. Menjenek mind a kurva anyjukba; bunozok, rendorok, politikusok, verszivo korrupt burokratak, tolvaj kis penztarosok, lehuzos pincerek, mindenki aki bunt kovet el!

Vetrov 2009.03.10. 21:59:48

@is: "én azt mondom, hogy jelenleg nem a rendőrök oldalán pattog a labda, az utóbbi években többet tettek a megbecsülésért, mint amennyit mi elismerünk belőle."

Ezt most viccnek szántad ugye? Soroljam:
- a vipera egy veszélyes állat
- leestek az azonosítók
- nem is volt öt rendőr egy rendőrautóban
de hozhatnám példának a móri mészárlást, a tömeges hazudozásokat, hamis tanúzásokat, stb ...

Valahogy nem tudok megbízni a rendőrségben, pont a tetteik miatt. Nem zavarha, hogy széles a jogkoruk ha nem kapták volna rajta őket többször is pofátlan hazugságokon és visszaéléseken. Sok évükbe fog kerülni, hogy visszaállítsák a bizalmat és még mindig nem kezdték el: lásd pl a veszprémi vagy a tatárszentgyörgyi gyilkosságok körüli sumákolást és szarkeverést.

nav 2009.03.10. 22:00:29

@Chaoyang:
Ne általánosíts, mert a példáid csak erre jók.
Főleg ne a 90-es évekről beszélj. 2009 van ember!

pitiáner 2009.03.10. 22:19:02

@nav:
Bírom, hogy amikor konkrét példákat hoznak, az egyből általánosítás. 2006-ban 25 000 rendőr követett el bűncselekményt egyszerre, azzal, hogy nem vették fel az azonosítót. Ez több, mint a rendőrök fele. Tehát többségük bűnöző. És még büszkék is rá.

jakab 2009.03.10. 22:25:08

Az az igazság, hogy velem rendőr még soha nem volt normális.
Mármint egyik sem volt képes azt a minimális emberi tiszteletet megadni, amit a legtöbb ember a legutolsó koldustól sem sajnálok.
Csendőrpertu, megvesztegetésre felszólítás, szimpla bunkózás, felesleges zaklatás, anyám szidalmazása, üvöltözés, fenyegetés - én ennyit kaptam a magyar rendőrségtől.
Persze mit is várhatnék az olyan emberektől, akiknek a parancsolgatósditól áll fell...

hoseman 2009.03.10. 22:27:05

tE baszott blogoló!!! engem családi szálak fűznek magához Heves városához,úgyhogy fogd magad vissza cimbora,mert szart sem tudsz a hevesi cigánykérdésről!!

Unter Bahn (törölt) 2009.03.10. 22:34:31

"Hevesen a minap egy cigánycsalád (hangsúlyozom, egyetlen egy család..."

Drága blogoló! Hadd ne én legyek már az, aki az utóbbi 3 év Heves városbeli Krakkós történeteit csokorba szedi és nem az általad terített módon - NOHÁT, EGYSZER VOLT HOL NEM VOLT - mert hogy nem egyszer volt, nem egyetlen cigány család - persze lehet egy család száztagú is - hanem cigány-cigány konfliktusok sorozatának volt nem egy olyan pikírt eredménye, amikor a rendőrök "hiányos, lelakott" autónal voltak kénytelen távozni, noha oda még makulátlan járművel érkeztek.

Ez a blog egy mocskos hazug propaganda... nem a cigány-ellenesség miatt, hanem azért mert ÉPPEN azokat a bűnüzőket védik ÉPPEN a törvény szolgáival szemben, akiknek TÖRVÉNY írja elő, hogy bármilyen fal bejelentésre, testi épsége és akár élete árán is köteles kivonulni és ott intézkedni.

A tényszerűség kedvéért ne feledkezzünk meg az ominózus 1 db cigány család azon ténykedéséről, hogy alaptalan, azaz valótlan bejelentés alapján hívták a helyszínre a rendőröket, azzal a céllal, hogy az előző esti vegzatúrát - ld. bűnöző rendőrök körözött személyt kerestek és el is fogtak - megbosszulják.


REND-ELLENES BAROM!!!

Aki nem csinált semmit, azt kutathatják reggeltől estig, megállíthatják 10 percenként, nem fognak rajta fogást találni. Akinek tiszta a lelkiismerete, annak egy rutin igazoltatás egy megnyugtató művelet, mert látja, hogy - feltéve hogy ez mindenkit ugyanúgy érint - célja van, mégpedig a rend, fegyelem elérése.

Ja, hogy vannak akiknek ez kellemetlen??? Óhhh, szakadj meg szív:-DDD

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.03.10. 22:40:06

tényleg - az EU-ban az 5.helyen vagyunk a rendőrség létszámával - a lakosok számára vetítve. Minek több? jobban kell szervezni, és hatákonyabbá kell tenni. Nem motozni, hanem szakmailag egy szintel feljebb lépni. Ezt kéne.

ShagBeckur 2009.03.10. 22:54:39

"Hevesen a minap egy cigánycsalád (hangsúlyozom, egyetlen egy család!) körbeállt egy járőr-kocsit és hőbörgött amiatt, hogy előző éjjel kommandósok törtek rájuk, verték szét a házukat, kergették ki a fagyos udvarra a hálóinges lányukat, félmeztelen unokáikat. Lehet, ha velem ezt csinálják, én is hőzöngtem volna egy picit."


229. § (1) Aki a hivatalos személyt vagy a külföldi hivatalos személyt jogszerű eljárásában erőszakkal vagy fenyegetéssel akadályozza, intézkedésre kényszeríti, vagy eljárása alatt, illetőleg emiatt bántalmazza, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.

(2) A büntetés öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a hivatalos személy elleni erőszakot csoportosan vagy felfegyverkezve követik el.

Ennyi.

Sailor 2009.03.10. 23:20:46

Cigány - nem cigány - nem ez a kérdés. Hanem hogy agyon lehet lőni magyar állampolgárokat (Tatárszentgyörgy), agyon lehet verni magyar állampolgárt (Olaszliszka, Zámoly) és a rendőrség, ügyészség, bíróság bénázik, még mindig nem mondott le a belügyminiszter, rendőrkapitány, nincsenek tettesek. Hogy szokták mondani? Abszurdisztán, következmények nélküli ország.
Emberek, ez egy tévhit, hogy ha valami nem jól megy, hozunk rá egy törvényt, oszt annyi! Ezzel csak azt értük el, hogy jogászok, csűr-csavarók országa lettünk, mindent kiskapubiztosan akarunk törvénybe iktatni, aztán csodálkozunk, hogy mindenki törvénysértő, hazug és a bürokrácia mindent maga alá gyűrt.
Utálom, mikor az állam minden lépésemet kamerákkal ellenőrzi, aztán, ha valami miatt szükségem lenne a felvételre (pl. mint áldozat, vagy gyanúba hozott elkövető), biztos, hogy semmire sem jó, nincs meg, nem működött, stb. (Pl. 2006. októberében).
Utálom, hogy annyi könyvelési szabály van, hogy az APEH arra húzza rá a vizes lepedőt, akire akarja (talán nem véletlen az ombudsman ilyen irányú megnyilvánulása?).
Utálom, hogy a rendőrrel tényleg ritkán lehet normálisan tárgyalni - egyenruhájuk "sérthetetlenné" teszi őket.
És Unter Bahn - nem hinném, hogy tetszene Neked, ha tényleg egyfolytában vegzálnának a szervek. Gondolj már bele! Tényleg Te lennél az egyetlen, akinek még egy gyorshajtás, rossz helyen parkolás sincs a rovásodon? Mindig kérsz számlát? Hogy abszolút tiszta a lelkiismereted? Tudod, hogy ma egy névtelen feljelentés alapján bevihetnek, órákig vallathatnak és akár előzetesbe is helyezhetnek?
Ez a nem az a demokrácia, amit megszavaztunk 20 éve.
Én nem akarok ilyen RENDET!

kafferbivalybalamber 2009.03.10. 23:49:33

"Hevesen a minap egy cigánycsalád (hangsúlyozom, egyetlen egy család!) körbeállt egy járőr-kocsit és hőbörgött "

Ja. Konkrétan egy hetventagú család.

rada09 2009.03.10. 23:49:50

Miért baj,ha átkutatnak?
Meg kell találniuk valahogy az eldugott,(feketén bírságoló pénzt)!

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.03.11. 00:19:16

Tervbe vettem, hogy egyszer elviszem a posztolót egy BAZ-megyei településre, ahol kicsit illuminált állapotban péntek este útjára engedem. A kéjutazásra levélben jelentkezhet. :-)

Seregbontó 2009.03.11. 00:53:41

Már bocs, de a rendőrnek igenis joga van BÁRKIT, BÁRMIKOR igazoltatni és megmotozni/átkutatni, ha úgy látja jónak. Ha ilyen történik velünk, akkor nem kell felháborodni, hiszen ha nincs hátsó szándékunk akkor nincs oka illetve lehetősége hogy komolyan kibsszon velünk. Még ha akar akkor sem. Na és ha tényleg feleslegesen teszi akkor mi van? Ne feledjük el hogy csak az nem téved aki nem dolgozik. Ha nem gyakorolhatnák ezt a jogukat, akkor minden bűnöző úgy rohangálhatna pisztollyal az utcán, ahogy akarna.

Ami a cigány családot illeti, a hőbörgésük elég fenyegető lehetett, ha az amúgy lőfegyverrel felszerelt rendőrök erősítést hívtak. Különben az, hogy egy cigánycsalád körbeáll egy autót, nem azt jelenti, hogy papa-mama-gyerekek + nagyszülők, hanem azt, hogy 30-50 fő. Olaszliszka óta tudjuk ezt.

Lehet, hogy optimista vagyok, de azt hiszem, hogy arendőrök nagy többsége még mindíg szolgáni és védeni akar, és szivük szerint keményebb eszközökkel is föllépnének a bűnöző ellen, ha a drágalátos kormányunk nem védené a társadalom söpredékét (az egyszerű erőszakoskodóktól a drogdílereken át a fehérgalléros politikus-bűnözőkig), és nem rasszistázná le az őszintén nyilatkozókat (lsd. Miskolc).

Ami a budapesti rendőrterrort illeti (alá Gergényi), én még abban sem lennék egészen biztos, hogy az ott felvonultatott "rendőrök" többsége valóban az volt. Gondoljunk csak bele, nincs azonosítószám, tiltott eszközöket használnak (vipera), agyba-főbe vernek egy képviselőt, kínoznak embereket stb. A magam részéről el tudom képzelni, hogy szemfüles kormányunk valamilyen őrző-védő szervezet embereit öltöztette be rendőrruhába. E mellett szól az is, hogy a visszaélések nagy száma ellenére, milyen kevés rendőrt vontak felelősségre. Ha valóban így lenne, akkor a tüntetés során kővel dobáló emberek viselkedése nemcsak erkölcsileg, de jogilag sem igen támadható.

changebug (törölt) 2009.03.11. 01:20:40

Igen! A rendőr üssön, motozzon, igazoltasson! Akinek meg vaj van a füle mögött az fusson! A liberálisok/embervédők meg kapjanak sírógörcsöt! Igen ezt akarom. Úgy mint régen az átkosban. Párszor rohantam előlük... Úgyhogy tudom mit és miért akarok.

borzzz 2009.03.11. 03:34:59

Már rég bebizonyosodott (objektív felméréseken), hogy az igazoltatás, amelynek lakosságra vetített számában világelsők vagyunk, látszattevékenység (autó lemeszelés változatban pénzbehajtás), ami nem előzi meg és nem csökkenti a bűnözést.
A rendpárti olvtársaktól kérdem: komolyan gondolják, hogy aki nem bűnöző, annak nem kell izgulni, ha megállítják, nem varrják rá, hogy túllépte a sebességet, nincs bekötve az öve, nincs tartalék izzókészlete stb. Nem láttak még direkt lesben álló rendőrt újonnan kihelyezett tiltó tábla után, és hasonló súlyú vétkesekre vadászva, miközben ha feltörik a kocsid vagy a lakásod, ellopják a biciklidet vagy a táskádat, feleannyi időt sem szánnak rád, és ez idő alatt is azt közlik veled, hogy inkább ne tégy feljelentést, mert csak feleslegesen dolgoztatod őket, miközben semmi esélyed.
Egy szakmailag alulteljesítő és morálisan sem feddhetetlen rendőrségnek kellene adni biankóra még több hatalmat?

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.03.11. 06:11:39

@borzzz: Ez tenyleg igy van... csapdaba csalnak ha forgalom valtozas van akkor nem oda allnak ahol az tortenik es figyelmeztetnek (ha mar ott vannak) hanem megbujnak es adot vetnek ki azokra akik nem vettek eszre a lomboktol eltakart forgalomvaltozast kommunikalo tablat. Nem festenek fel elenk szinu figyelmezteteseket, hanem orulnek, hogy alkalmuk van azokat megsarcolni akik addig szabalyosan vettek be a fordulot es a kozlkedoket figyelik nem pedig kutatjak az uj infokat az oszlopokon a szemukkel... Lasd: Gabor Aron ut Pasareti ut.

Maskulonben erzekelheto, hogy itt akik a rendoroket vedik azok inkabb a ciganyok elleni fellepest erositenek...

Engem krem ne igazoltassanak ha nem csinaltam semmit, mert rosszul esik. Nem igaz, hogy csak annak esik rosszul akinek baj van a fule mogott. Ha ejszaka lerakom a kocsit es setalni akarok az nem jelenti azt, hogy koztorvenyes bunozo vagyok akit koroznek, nem kell mellem gurulni az iskolazatlan kepukkel bamulni es aztan URH-n leellenorizni, hiogy korozott vagyok-e. Mar eleve a feltetelezes serto. Akit koroznek, nyilvan nem lesz ovatlan es setal ejszaka a Szabadsag hegyen. Erdekes mod autoban ulve nem csinaljak ezt meg. Tehat csak a gyalogosan kozlekedo korozott szemleyeket van eselyuk elkapni azokat a hulyeket akik ejjel setalnak, mert nappal ugye senkit nem igazoltatnak csak ugy.

Ez diszkriminacio az ejszakai emberekkel szemben.

Rolam ne feltetelezze senki, hogy bunozo vagyok, ez inzultal.

Miert nem tortenik ez meg sem Eszak-Amerikaban (velem soha) es a vicc az, hogy a "diktatorikus" Kinaban soha nem igazoltat a rendor ha nem csinaltal bajt, se ejjel ha gyalogolsz se ha autoval mesz soha, NEM ZAKLATNAK....

Dehat Magyarorszagon a rendorok legalabb akkora bunozok mint azoka akiket KELLENE uldozniuk. Azokat sem tisztelik akik kenyerrel tomik a pofajukat, az adofizetoket...

sántaclaus 2009.03.11. 06:47:40

A blog íróját remélem megbasszák a romák és akkor is ilyen okos lesz mint most.

Fox66 2009.03.11. 07:16:26

@pitiáner: Pontosan mely bűncselekmény törvényi tényállását sikerült kimeríteni?

Azhát 2009.03.11. 07:18:27

Nem igazán értem, hogy pl. a blogírónak mivel van a baja. Most az igazoltatás a gond? (Én nem emlékszem rá, hogy engem valaha igazoltattak volna egyébként, de jó, téged biztosan sokszor.) Vagy mi a gond?

Írták fentebb: "na ugyanez a rendőr is. védjen meg, meg üldözze a bűnt, az persze kell, de ha valamiért én kerülök sorra, akkor persze szemét rendőr, meg rendőrállam, meg rendőrterror."

Egyébként némi túlzással azt lehetne mondani, hogy azért nem lesz ebből az országból semmi, mert ebben a kérdésben sem lehet megegyezni: egyesek szerint kevés a rendőr, azok se tesznek semmit, több jogot kellene kapniuk, mások szerint viszont túl sok a rendőr, túlságosan sokat tesznek, kevesebb jog kellene nekik.
Na tessék.

Persze lehetne úgy feloldani ezt a dilemmát, hogy a bűnözőkkel szemben kemény legyen, az ártatlanokkal meg udvarias - csakhogy honnan lehet azt tudni, hogy ki bűnös, ki az ártatlan? Ha valakit megragad egy rendőr, akkor az tiltakozni fog, ártatlannak vallja magát, rendőrterrort fog emlegetni stb. akkor is ha az illető tényleg ártatlan, de akkor is ha az illető rablógyilkos.

Mit lehet tenni?????

mahabharata 2009.03.11. 07:29:43

Szerintem egy rendőrnek legyen tekintélye, tehát kb. ilyen TÉNYLEGES USA feeling kellene. Nem a filmekre gondolok. Ott kb az van, ha neked azt mondja a rendőr, hogy ne mozdulj, akkor te ne is mozdulj, mert lelő. Erre szükség van és nem az 50 kg-os rendőrlányokra. Ez irányban kéne elmenni a rendőrségnek. Ugyanakkor: annak az embernek NEM LESZ tekintélye soha, aki másodállásban kidobóskodik, az alvilággal haverkodik, kiskapuzik, pénzt fogad el itt-ott, visszaél hatalmával. Tekintélye hosszú távon csak a törvénytisztelőnek van. Őt nem lehet megfogni, megzsarolni, lenézni.
Ez egy utópia?Valszeg az, hisz fejétől bűzlik a hal.

Manyizga (törölt) 2009.03.11. 07:36:22


1, csak akkor igazoltathasson bárkit is a rendőr, ha bűncselekmény gyanúja merül fel. Erről MINDEN alkalommal készüljön jegyzőkönyv is, amit az igazoltatott is kapjon meg, a panasztétel lehetőségeivel együtt.
Aztán ha a statisztika szerint kiderül, hogy az adott rendőr gyakorlatilag értelmetlenül igazoltat embereket (100 igazoltatásából egyetlen egy JOGOS előállítás/őrizetbe vétel sincs például) akkor rúgják ki a rendőrt. Kutyából nem lesz szalonna, felesleges finomkodni, továbbképezni, stb.

2, Úgy tudom, hogy tilos olyan felvonuláson részt venni, amely másokra megfélemlítőleg hat. A tatárszentgyörgyi roma járőrök meg nyilván megnyugtatólag hatnak a nem romákra, ugye? Őket nem lehetne ezen törvény alapján büntetni? Azonnal. Minek kérni? Ha a Magyar Gárda járőrözne akkor egyből ugrana a rendőrség, pedig az is hasonló céllal sétálgatna, mint a romák... (gyk: közbiztonság fokozása érdekében)

Azhát 2009.03.11. 07:43:38

@Manyizga:
"A tatárszentgyörgyi roma járőrök meg nyilván megnyugtatólag hatnak a nem romákra, ugye? Őket nem lehetne ezen törvény alapján büntetni? Azonnal. Minek kérni? Ha a Magyar Gárda járőrözne akkor egyből ugrana a rendőrség"

De tudtommal őket se büntették meg egyszer sem.

flatus 2009.03.11. 08:02:35

Igen, Manyizga, ez abszolút életképes javaslat.
Pl fegyveres rablás után ha az utakon ellenőriznek mindenkit vagy mint ami történt Veszprémben, olyan cselekményt követően mindenki esetében készítsenek indigóval két példányban jegyzőkönyvet és miután végeztek az ellenőrzéssel, még írjanak egy jelentést a jegyzőkönyvekről.

Egyébként a Magyar Gárdát hányszor büntették meg, adatokat ha lehetne.

maat 2009.03.11. 08:11:06

Ebből a blogból is fényesen látszik, miért fog kiesni a parlamentből az szdsz. Mint ex-szdsz-es szavazó már nem is sajnálom. A szélsőségesen liberális nézetek ugyanolyan veszélyesek lehetnek, mint bármely más szélsőséges politikai nézet.

is 2009.03.11. 08:22:18

@Chaoyang: a 90-es évekbeli sztorik bizonyára nagyon fájó emlékek. ma 2009 van. (és ez már a 2006 őszi fellépésehez képest is fontos eltérés). én magam is leírtam, hogy a rendőrségnek nagyon aktívan kell dolgoznia azon, hogy ezt a megbecsülést kiérdemelje, és hogy még sokat kell tenniük. mindenkinek van egyedi példája, hogy vele mikor mi történt.

én megismétlem: a rendőrök már tettek jónéhány dolgot, a megbecsülés szintje pedig ezt nem követi.

is 2009.03.11. 08:27:41

@wmiki: ha te azt mondod, nincs mit rajtuk megbecsülni, akkor ugye azt is mondod, hogy nem is kellene, hogy legyenek. mert még a kukásokat is megbecsüli az ember, mert tudja, hogyha nem vinné el senki a szemetet, Budapest 10 nap alatt belefulladna a szemétbe. de te semmi ilyet, hasznosat, szükségeset, megbecsülendőt nem tudsz a rendőrökről. szóval oszlassuk fel a rendőrséget.

na, ezt Te magadnak megteheted. SOHA, SEMMIKOR, SEMMILYEN helyzetben rendőri szolgáltatást ne vegyél igénybe. és megismétlem: költözz az USA-ba, aztán nézd, hogy ott mit csinálnak a rendőrök.

Avatar 2009.03.11. 08:48:50

Akik itt ennyire rend, törvény és rendőrpártiak, azok ugye az APEHot is legalább annyira istenítik...?
Hiszen aki nem csal adót annak nincs miért félnie, amikor kivonul hozzá az APEH, hogy még a WCpapír vásárlásról szóló számlákat is végignézze. Nyilván azt sem sérelmeznék, ha vagyonosodási vizsgálat indulna ellenük, és nekik kéne minden szir-szarról bebizonyítani, hogy legális pénzből legális úton szerezték.
És ha 2 hónap múlva újra végig kell menniük az egész eljáráson és bizonygatniuk kell, hogy ők nem bűnözők, az se sérelmes nekik, ugye?

Vagy inkább megoldják okosba, és a minimálbér feletti zsebbe kapott bérből egy kicsit átcsúsztatnak az APEHes ellenőrnek, és el van intézve, mint ahogy a minimálbérből élő, kopasz, kigyúrt, terepjárós vállalkozónál is rendben találtak mindent...

flamer 2009.03.11. 08:49:40

@is: Tehát azt mondod, hogy ugyan több, mint másfél évtizedig a rendőrség velejéig rohadt volt, ám az elmúlt két évben hirtelen csoda történt és alapvetően megváltozott az egész?
Ezt miből vezetted le? Mondjuk abból, amilyen szakszerűen intézkedtek a rendőreink a veszprémi ügy kapcsán? (A gyanusítottakat az osztrákok fogták el, bénáztak az elfogatóparanccsal, aztán megpróbáltkák rákenni a bíróra, stb.)

Avatar 2009.03.11. 08:50:08

@is: "a rendőrök már tettek jónéhány dolgot, a megbecsülés szintje pedig ezt nem követi. "

De. Pont azt követi. Azért van olyan mélyen.

Azhát 2009.03.11. 09:00:34

@Avatar:

"Akik itt ennyire rend, törvény és rendőrpártiak, azok ugye az APEHot is legalább annyira istenítik...? "

Nem hiszem, hogy pl is, vagy én bárkit is istenítenénk.

mellesleg: te nem vagy rendpárti? nem vagy törvénypárti? (mert rendőrpárti én se)

Akkor milyen párti vagy?

Azhát 2009.03.11. 09:06:03

@flamer:

"Mondjuk abból, amilyen szakszerűen intézkedtek a rendőreink a veszprémi ügy kapcsán? "

Azért tisztázzuk, hogy a blogíró a túlzott igazoltatást bírálja - te meg itt azt, hogy egy esetben milyen rosszul/keveset dolgoztak.

Szóval most megint arról van szó, hogy mindegy milyen érvvel, de üssünk a rendőrségen egyet?

Dezsőjóska 2009.03.11. 09:06:17

Szögi Lajos tanár urat is "csak" egy cigány család állta körül Olaszliszkán! Mindig ebből indulj ki, ha a cigányok és a közrend kapcsolatáról szeretnél posztolni!

flamer 2009.03.11. 09:13:51

@Azhát: Ha nem csak beleugatnál a hozzászólásokba, hanem el is olvasnád, hogy mire válaszolsz, akkor nem kérdeznél ilyen ökörséget.

A kedvedért azért összefoglalnám: az, hogy milyen jogokról gondoljuk azt, hogy azok jó kezekben vannak a rendőrségnél, erősen függ attól is, hogy mennyire van a polgárnak bizodalma a rendőrségben, márpedig a fentiek ehhez elég szorosan kapcsolódnak.

Ja, és természetesen nem egy esetről van szó, csak ezek a nagy nyilvánosságot kapó esetek eléggé alkalmasak a rendőrség általános állapotának a szemléltetésére.

Azhát 2009.03.11. 09:19:15

@flamer:
"Ha nem csak beleugatnál a hozzászólásokba, hanem el is olvasnád, hogy mire válaszolsz, akkor nem kérdeznél ilyen ökörséget."

Ugatni gondolom a kutyád szokott... Meg esetleg az, aki flémel...

"az, hogy milyen jogokról gondoljuk azt, hogy azok jó kezekben vannak a rendőrségnél, erősen függ attól is, hogy mennyire van a polgárnak bizodalma a rendőrségben, márpedig a fentiek ehhez elég szorosan kapcsolódnak."

És akkor mi a teendő? Ha úgy érzed, hogy a jogok nincsenek jó kezekben a rendőrségnél, akkor vegyük el őket? És kinek adjuk oda?

Andie 2009.03.11. 09:20:16

Én má nemtudok kiigazodni Proszektúrán, mer a végletek embere. Hol a pokolba kivánom, olyan vérlázitó libsi írásokat közöl, hol pedig piedesztálra emelném, annyira egyetértek vele :)
Nade ez az én bajom.

Ami ON, az az, hogy sajnos meglehetősen érdekes szűrőn keresztül vizsgálja a T. rendőrség az igazoltatások alanyait.
Csak egyet kérdezek, hogy rövidre zárjam, itt már úgysincs kedvetek olvasgatni:
- Ha megy egy sötétitett üvegü böhöm Q7-es, X5-ös, meg tökötudja milyen nagyvas az úton, mögötte meg egy kis piros családi autó - melyiket fogja megállítani a rendőrbácsi?
És melyiket kéne?...

Avatar 2009.03.11. 09:24:42

Én csak akkor vagyok rendpárti, ha az a rend az én normáimnak megfelel. A törvények egy részéről is úgy gondolom, hogy hibásak, többet ártanak, mint amennyi hasznuk van.
Elismerem, hogy és se mindig tartok be minden szabályt, sőt amilyen kusza jog-rendszerünk van, valószínűleg rendszeresen áthágok olyan szabályokat is amelyeknek létezéséről nem is tudok. Persze akár ilyenkor is büntethető lennék, hisz a szabály betartásának kötelezettsége alól ez nem mentesít.

Ráadásul azt látom, hogy az emberek többsége nagy ívben szarik a szabályokra, de ennek csak a legritkább esetben van valami következménye. Akiknek az ellenőrzés, a rend betartatása lenne a feladatuk látványosan képtelenek ezt ellátni. Inkább csak beszedik a sápot azoktól, akiket éppen kipécéznek maguknak (mindig tudnak olyan szabályt találni, ami alapján megbüntethetnek!).
A rendőr falaz a másiknak, amikor az bűncselekményt követ el, Az APEH szabálytalanul foglalkoztat embereket, a korrupció ellenes szervek korrumpálhatóak.
Na ennek a rendnek nem vagyok a pártján.

Pláne nem vagyok a pártján annak, hogy ennek a sleppnek a létszámát, költségvetését még tovább emeljék.
Legyenek olyan törvényeink, amit a jelenlegi apparátus is be tud (és be is akar) tartatni.
A rend betartatását pedig kezdjék magukon azok a szervezetek, akik az állampolgárokat ellenőrzik.
Én valami ilyen rendnek lennék a pártján.

Mellesleg az én kérdéseimet nem válaszoltad meg, csak visszakérdeztél...

Azhát 2009.03.11. 09:26:04

@Andie:
"- Ha megy egy sötétitett üvegü böhöm Q7-es, X5-ös, meg tökötudja milyen nagyvas az úton, mögötte meg egy kis piros családi autó - melyiket fogja megállítani a rendőrbácsi?
És melyiket kéne?... "

Világos.
De akkor nem az a kérdés, hogy kevesebb legyen az igazoltatás, hanem az, hogy JOBB legyen.

Másrészt attól tartok, hogy ez bátorság kérdése. A bátorságot meg sok módon lehet növelni, de pl. úgy is, hogy még kapnak jogot.
Mert ugye valószínűleg a kis piros autó vezetője nem fog telefonálni az állandóan elérhető ügyvédjének, hogy "szarakodnak velem a fakabátok, csinálj valamit", és az ügyvéd csinál (a jogállamra hivatkozva) és akkor esetleg annak a rendőrnek lesz baja - viszont a másik autóval ez lesz a helyzet.

Azhát 2009.03.11. 09:36:16

@Avatar:

"Én csak akkor vagyok rendpárti, ha az a rend az én normáimnak megfelel."

Hááát... tudod, normái mindenkinek vannak. Olaszliszkán is a saját normájuk szerint csináltak valamit...

" A törvények egy részéről is úgy gondolom, hogy hibásak, többet ártanak, mint amennyi hasznuk van."

Ez sajnos nem ritka.

"Elismerem, hogy és se mindig tartok be minden szabályt, sőt amilyen kusza jog-rendszerünk van, valószínűleg rendszeresen áthágok olyan szabályokat is amelyeknek létezéséről nem is tudok."

De itt nem erről van szó.

"Ráadásul azt látom, hogy az emberek többsége nagy ívben szarik a szabályokra, de ennek csak a legritkább esetben van valami következménye. Akiknek az ellenőrzés, a rend betartatása lenne a feladatuk látványosan képtelenek ezt ellátni."

Pontosan erről van szó.
Hát nem állandóan halljuk, hogy pl. az ellenőr a bkv-n nem tarthat ott, nem érhet hozzád, nem kérheti el az adataidat stb. stb. ???
Ugyanez a helyzet az iskolákban. Egyes blogírók leírják, hogy ejnyebejnye gyereket verő tanárok - holott mindennap van hír arról, hogy tanárt vernek.
És egy lépéssel feljebb ugyanez van a rendőrökkel.

És ilyenkor megoldás az, hogy hőbörgünk, hogy a bkv-ellenőrök szemetek, mocskosak, tahók, nehogy már vegyek jegyet a kedvükért? vagy éppen a tanárokra mondani azt, hogy "na csak érjen hozzá egy ujjal is a gyerekemhez, egyenként szaggatom le a körmeit!" (volt ilyen hozzászólás!), és hát ugye a rendőrök...

"Inkább csak beszedik a sápot azoktól, akiket éppen kipécéznek maguknak (mindig tudnak olyan szabályt találni, ami alapján megbüntethetnek!).
A rendőr falaz a másiknak, amikor az bűncselekményt követ el, Az APEH szabálytalanul foglalkoztat embereket, a korrupció ellenes szervek korrumpálhatóak.
Na ennek a rendnek nem vagyok a pártján."

Mert ez nem is rend.

"A rend betartatását pedig kezdjék magukon azok a szervezetek, akik az állampolgárokat ellenőrzik.
Én valami ilyen rendnek lennék a pártján."

Én is. Csak mindenki a másikra vár, hogy kezdje az...

"Mellesleg az én kérdéseimet nem válaszoltad meg, csak visszakérdeztél... "
Az apehes meg csalós? Azok költői kérdések voltak, nem?

flamer 2009.03.11. 09:42:22

@Azhát:
Ha rendőrség érdemtelennek íteltetik bizonyos jogokra, akkor két dolgot lehet tenni:
1. Elvenni tőle ill. eleve meg sem adni.
2. Megváltoztatni úgy, hogy érdemessé váljon.

Nem hiszem, hogy különösebben sok ész kellene ahhoz, hogy ezt belássa az ember.

Andie 2009.03.11. 09:43:41

@Azhát: Egyetértünk. Ezért nem foglaltam állást a több rendőr / több jog / kevesebb kérdéskörben. Éntőlem lehet 5x ennyi rendőr is az utakon, bár nehezen megkeresett fizetésemből igyis elég sokat elkarmol az állam, dehát ezen má nem múlik. Álljon minden sarkon bobby, meg cirkáljanak fel-s-alá, ez sem zavar. Havonta 1 oknélküli igazoltatás is belefér, én ráérek arra az 5 percre, és velem mindig normálsak voltak (még akkoris mikor 60-al előztem 3 kamiont a 40-es táblánál, előzni tilos után) És meg se büntettek (autópályalejárót épitettek, ezért voltak a táblák, amúgy ott nincs korlátozás eredetileg).
A baj ott van, hogy a rendőr már nagyon jól tudja, kinél nincs esélye. Pedig ott lenne a nagy fogás. Tele a kocsi szajréval, a papirok sincsenek rendben, de elökerül a ropogós bankó, vagy csak simán kiszáll 3 kopasz, azt kész a balhé. Kinek hiányzik ez kis fizetésért (mármint az utóbbi).
Ellenben elakadásjelző 3szöget meg izzókészletet nézni a 300ezres kisautón, a veszélytelen, simán le lehet húzni.
Hopp, most jut eszembe egy nem túl korrekt eljárás : egy alkalommal Szegeden hajnal 2-kor mentem kb egy 10 perces oda-vissza utat. Senki nem volt az utakon, nem úgy mint itt Pesten, kihalt volt a város. Egyszer csak látom, hogy villog valaki mögöttem. Meg is ijedtem, mert tényleg összesen 2 autót láttam egész úton. Mit akarhat? Akkor látom, hogy villog is valami a tetején (kis kék geci - ismeritek a viccet? :))
Megállok, kiszáll a kis suhanc rendőr, mellé 2 zöldruhás, talán vámos? Papirok, minden tököm, éshát tudom-e mér? Nem. Hát index 3x elfelejtés. Ember? Hajnal 2 van, senki nincs az utakon, most ez komoly? Ja. Feljelentett, 18ra megvágott. Köszi.

Naszóval ha az ilyen fent emlitett kihivóan gyanús egyéneket lekapcsolják, és kiderül, miből van huszonévesen a vagyonuk (Cozma gyilkosok ugyi), és rend lesz, akkor támogatom a rendörséget. Addig csak arra jók, hogy az egyre nagyobb hatalommal minket baszogassanak.
Annak, meg aki azt kivánja, hogy a rendőr üthessen, rúghasson következmények nélkül, mint 60 éve, annak szöges gumibotot kivánok a seggébe. Nyilván ávós volt anno.

Azhát 2009.03.11. 09:46:17

@flamer:
"Ha rendőrség érdemtelennek íteltetik bizonyos jogokra, akkor két dolgot lehet tenni:
1. Elvenni tőle ill. eleve meg sem adni."

És akkor ki tartja fenn a rendet? Ki végzi el a feladatát?

2. Megváltoztatni úgy, hogy érdemessé váljon.

Erről van szó. Csak az a kérdés, hogy lehet-e "gúzsbakötve táncolni" - jogok nélkül rendet tenni.

"Először végezd el a feladatodat, tegyél rendet - majd aztán kapsz jogot." - "Előbb adjál jogot, csak akkor tudok rendet tenni." Kinek van igaza????

Avatar 2009.03.11. 09:46:55

@Azhát:
"Azért tisztázzuk, hogy a blogíró a túlzott igazoltatást bírálja - te meg itt azt, hogy egy esetben milyen rosszul/keveset dolgoztak."

"De akkor nem az a kérdés, hogy kevesebb legyen az igazoltatás, hanem az, hogy JOBB legyen."

A kérdés szerintem az, hogy van-e értelme olyanok kezébe hatalmat adni, akik azt nem rendeltetésszerűen használják, hanem visszaélnek vele.
Minek emeljük a rendőrség létszámát, ha 4 rendőr is ott volt a Patrióta bárban, mégse tettek semmit? Vegyünk fel egy ötödiket, hátha majd az intézkedik?
A rendőrök pontosan tudják kik a drogdílerek, védelmi pénz szedők, stricik, stb. De ahelyett, hogy fellépnének ellenük, inkább részesedést szednek a bevételből. Mondhatni védelmi pénzt szednek a bűnözőktől, cserébe az ő körzetükben nyugodtan bűnözhetnek.

Hát szerintem az ilyeneknek nemhogy több hatalmat kellene adni a kezébe, hanem a bilincset kellene csattintani a csuklójára.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.03.11. 09:47:27

@Andie: hehe, azt eszre vettem, hogy a BMW/mbol 1990-tol kezdve sosem szallitottak ki es azert sem szoltak, hogy csak egy resnyre engedtem le az ablakot amin a forgalmi kifer... viszont akarhanyszor szocialista autost lattam igazoltatni azokat szerencsetleneket kiparancsoltak a kocsibol es a csomagtartot nyitattak ki veluk :DD

A sok bunko iskolazatlan rendor mindig tisztelte a penzt es a hatalmat a becsuletes kis senkikbe ahol tudott belerugott...

Azert allitja meg a csoringereket, hogy folenyeskedni tudjon, egy "gengszter" forma leszarja a fejet, hozzabasz par ezrest amit elotte lekop...

Frusztralt egy bagazs, mit lattak a politikusoktol, hogy lopnak hazudnak, nem fognak kulonckodni ok sem... Nepbetegseg.

Ja, bocs, hogy 90-es evekbeli peldaim vannak, de baszki ki a fasz akar otthon elni es agyverzest kapni 54 evesen...

Elegem volt mar abbol, hogy meg az utolso kis aruhazi penztaros is trukkozik es a 6 db yohhurt helyett addig tologatja a vonalkod leolvaso felett ide oda mig vegul 7 lesz a szamlan, aztan kepes 3 szor letagadni mire visszadja a penzt amit a fejere onthetek hangos letolvajozas kozepette... kiabrandito tolvaj orszag lett... a birkak nem kapnak gutautest, az egeszbol nem eszlelnek semmit.

Boldogok a lelki szegenyek...

Ha az ossze bunelkovetot otthon bebortonozhetnenek, a rendorok, ugyeszek, ugyvedek, 70-80 %-a ulne, a politikusok 95 % ulne, az onkormanyzatis ugyeskedok 60-7-% ulne, az atlagember adocsalok 50-70 % ulne, a rokkantsegely es jarulek csalok is bent ulnenek, az okirathamisitok, a felelotlen orvosok, aruhazi eladok, tulszamlazo pincerek, korrupt koztevesek, korrupt palyazatirok, miniszteriumi dolgozok ket harmada... hahaha bortonorszag lennenk, 2 millio ember orizne 8 milliot a bortonokben lol lol

Ha most kezdunk neki sem vegzunk 100 even belul....

Éhesló 2009.03.11. 09:49:43

A rendőrség 2006 ősze óta nem létezik.
Akik eltűrik, fedezik és pártolják társaik, beosztottaik törvénysértéseit, bestialitását azok maguk is bűnözők. Párthadseregként pedig titkosszolgálati erősítéssel a szövetségesei és pénzbehajtói annak a hatalomnak, mely ide vezette őket: feladatuk a még élni tudó és fizetőképes állampolgárok minden elképzelhető rendőri eszközzel történő megalázása, fosztogatása.
Ugyanennek a hatalomnak a szövetségesei azok a "megélhetési" bűnözők, és a maffia is, akik a városok és a vidék népének életét keserítik meg, lehetetlenítik el nap mint nap. Céljaik is megegyeznek: kifoszatni bárkit aki nem az elit védőernyője alá húzódott és van még tőle mit rabolni.

Éppen ezért nem megoldás sem a jogaik, hatáskörük, sem a létszámuk bővítése. Szét kell őket zavarni és a helyükre tisztességes, az állampolgárokat munkáltatójukként megbecsülő a bűnözés ellen harcolni képes és nem azt eltűrő, támogató embereket kell alkalmazni.

Azhát 2009.03.11. 09:51:17

@Andie:
"A baj ott van, hogy a rendőr már nagyon jól tudja, kinél nincs esélye."

Pontosan. És miért nincs esélye...?

"Papirok, minden tököm, éshát tudom-e mér? Nem. Hát index 3x elfelejtés. Ember? Hajnal 2 van, senki nincs az utakon, most ez komoly? Ja. Feljelentett, 18ra megvágott. Köszi."

na jó jó persze, piti ügy, de azért az marhára látszik ám, még gyalogos szemmel is, hogy az autósok teljesen leszoktak az indexelésről! Hányszor mentem én úgy át a zebrán egy kereszteződésben, hogy rámkanyarodik egy autó - index nélkül! de ez OFF

grigorij (törölt) 2009.03.11. 09:51:41

Válasszátok már ketté a cigány-dolgot és a rendőrség viselkedését!
A szerző egy olyan korszakra utalt, amivel nem hogy egyetértek, hanem pontosan ugyanígy gondolkodtam, viselkedtem!

Minden demokratikus ember vágya volt 90-előtt, hogy úgy mehessen át a zebrán az egyik oldalról a másikra, hogy ha nem követett el semmit, akkor a rendőr ne szóljon hozzá!!!!

Azonban eltelt 19 év és lényegesen romlott a helyzet!
Romlott a kádári szocializmushoz képest!

A hazai rendőrség az egyetlen, mely nem alakult át, ugyanazok a vezetők irányítják, ugyanazok a középkáderek kiskiráluoskodnak, ugyanazt a szovjet módszert alkalmazzák mitn a 70-es években...
Csak már-már fasisztoid hatalmat kaptak mellé. És azt, hogy már el sem lehet számoltatni őket!

Többen véditek ezeket... Miért a cigányokat hozzátok fel érvként?
Miért nem a gumilövedékeket? A szórakozóhelyekről kirángatott ártatlan vendégeket? A nyaralótulajdonosokat? A folyamatosan sarcolt és szopatott autósokat? A tévedésből meghurcolt és végletekig megalázott embereket, akik csak az utóbbi időkben a kommandósok prédáik voltak? Miért nem Mór? Miért nem a veszprémi, siófoki korrupt zsernyákokat?

Pontosan erről van szó! Szándékos megfélemlítés, majd ennek hatására még több antidemokratikus jogkör...

És így lassan felépül egy klassz fasiszta állam, korrupt politikusok, korrupt közintézmények, korlátlan jogkörrel bíró hivatalok és mindezt megvédendő egy velejéig romlott rendőrség...

Most a 70%-ánál tartunk!

De Ti csak figyeljetek továbbra is a cigányokra... Pontosan ez a hatalom célja!

Azhát 2009.03.11. 09:53:46

@Avatar:

"Hát szerintem az ilyeneknek nemhogy több hatalmat kellene adni a kezébe, hanem a bilincset kellene csattintani a csuklójára."

Persze - de akkor ki vigyázzon a rendre???
Mi a megoldás? Ez a kérdés, erre kellene válasz.

Azhát 2009.03.11. 09:57:26

@Éhesló:
"A rendőrség 2006 ősze óta nem létezik."

mert előtte létezett?

"Éppen ezért nem megoldás sem a jogaik, hatáskörük, sem a létszámuk bővítése. Szét kell őket zavarni és a helyükre tisztességes, az állampolgárokat munkáltatójukként megbecsülő a bűnözés ellen harcolni képes és nem azt eltűrő, támogató embereket kell alkalmazni."

És hol vannak ilyenek? van ennyi tisztességes ember, aki szívesen lenne rendőr?

Mellesleg: " az állampolgárokat munkáltatójukként megbecsülő a bűnözés ellen harcolni képes"
Világos, de tudod, a bűnözők is állampolgárok ám.

flamer 2009.03.11. 10:01:26

@Azhát:
1. Felhívnám a figyelmedet arra, hogy a rendőrségnek a civilizált világban sehol sincs teljhatalma, mindenhol vannak olyan jogok, amiket nem kapnak meg - aztán valahogy mégis működnek.

2. Az szerintem eléggé egyértelmű, hogy jeleneleg azon van a sor, hogy a rendőrséget rendbeszedjék. Jogból most is van nekik annyi, mint kb bármelyik normális ország rendőrségének, számonkérhetőség, átláthatóság és bizalom terén viszont hatalmas lemaradásuk van.

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2009.03.11. 10:04:17

@grigorij: Tokeletesen egyetertek. Egy megjegyzesem van, ez az orszag SOHA nem volt meg demokratikus, es ebbol kifolyolag fasiszta rendszerben eltunk amiota vilag a vilag.

Ez tukroztek mindig a kozallapotok, a media, a valasztasok, a rendorok viselkedese, az ugyeszsegek, a privatizacio, a mindent elborito korrupcio, a vallalati hitel rendszer (E-Hitel, VIP hitel), az allami hitelfelvetelek (IMF), a partfinanszirozas, a nyilt listas szavazati rendszer, az egy vagy max. ketpolusu ujsagok es mediumok stb stb stb...

Avatar 2009.03.11. 10:25:15

@Azhát:
"Egyes blogírók leírják, hogy ejnyebejnye gyereket verő tanárok - holott mindennap van hír arról, hogy tanárt vernek."

Szerintem sokkal több tanár veri és alázza meg a diákjait, mint ahány esetben a tanárokkal szemben történik atrocitás. Személyes iskolai tapasztalatom is ez volt anno, és szerintem még most is ez a helyzet.

"Az apehes meg csalós? Azok költői kérdések voltak, nem? "

Nem, tényleg érdekel. Most is csak visszakérdezel. :)

'"Először végezd el a feladatodat, tegyél rendet - majd aztán kapsz jogot." - "Előbb adjál jogot, csak akkor tudok rendet tenni." Kinek van igaza????'

Először bizonyítsd be, hogy azzal a joggal, amid most van, a rendet próbálod betartatni, nem visszaélni akarsz vele. Ha látom, hogy így van adok több jogot, ha ezzel sem tudsz úgy bánni, ahogy elvárjuk, elveszek a hatalmadból. Ennyi.

"Pontosan. És miért nincs esélye...?"

Mert a kispolszkissal ellentétben a kopaszerős nem szarja össze magát a rendőr látványától, hanem éppen vice versa.

"Persze - de akkor ki vigyázzon a rendre??? "

A rendőrség. Miután megtisztult. Addig csak annyit érünk el, hogy az egyik maffia kezébe törvényes eszközöket adunk a monopol hatalma gyakorlásához. Annál még az is jobb, ha legalább versengésre kényszerítjük őket.

Azhát 2009.03.11. 10:52:11

@Avatar:

"Szerintem sokkal több tanár veri és alázza meg a diákjait, mint ahány esetben a tanárokkal szemben történik atrocitás. Személyes iskolai tapasztalatom is ez volt anno, és szerintem még most is ez a helyzet."

Szerinted. Nekem más volt a tapasztalatom. Az tuti, hogy annak idején tanárt nem vertek. Most meg igen.

apeh: most adtam fel az adóbevallásomat, amelyben bevallottam a 30e ft külön jövedelmemet, amelyet szellemi tevékenységgel kaptam.

"Először bizonyítsd be, hogy azzal a joggal, amid most van, a rendet próbálod betartatni, nem visszaélni akarsz vele. Ha látom, hogy így van adok több jogot, ha ezzel sem tudsz úgy bánni, ahogy elvárjuk, elveszek a hatalmadból. Ennyi."

vagyis patthelyzet :)
aminek a bűnözők marhára örülnek. :(

"Mert a kispolszkissal ellentétben a kopaszerős nem szarja össze magát a rendőr látványától, hanem éppen vice versa."

Hát ez az! És mit mondasz erre te? "Hé te rendőr, jogot nem adok, de azért ne szard össze magad tőle!"

"Persze - de akkor ki vigyázzon a rendre??? ""A rendőrség. Miután megtisztult. Addig csak annyit érünk el, hogy az egyik maffia kezébe törvényes eszközöket adunk a monopol hatalma gyakorlásához. Annál még az is jobb, ha legalább versengésre kényszerítjük őket.

Ha valóban maffia, akkor önként nem fog megtisztulni, és te magad se tudod megtisztítani, mert ahhoz meg rendőrség kéne... ismét patthelyzet. Ismét örülhet a kopaszerős, akit ha mégis megállít egy kivételesen bátor és tisztességes rendőr (az a kevesek egyike), akkor csak odaszól az ügyvédjének és az mindent elintéz... Hurrá.

Azhát 2009.03.11. 10:59:41

@flamer:
"Felhívnám a figyelmedet arra, hogy a rendőrségnek a civilizált világban sehol sincs teljhatalma, mindenhol vannak olyan jogok, amiket nem kapnak meg - aztán valahogy mégis működnek."

1. Nem is beszélt senki teljhatalomról.
2. Olyan sokszor leírták már, hogy az amcsi rendőröknek mi mindenhez van joguk, pl. fentebb: "Szerintem egy rendőrnek legyen tekintélye, tehát kb. ilyen TÉNYLEGES USA feeling kellene. ... Ott kb az van, ha neked azt mondja a rendőr, hogy ne mozdulj, akkor te ne is mozdulj, mert lelő."

Én nem tudom így van-e, sosem voltam az USAban, (de mondjuk magyar rendőrök sem igazoltattak még, nem is lőttek meg) de ha nem így gondolod, akkor légy szíves ővelük vitatkozz a rendőrök jogairól.

grigorij (törölt) 2009.03.11. 11:00:03

A védőktől kérdem, Kondorosi Ferenc?
Hallotatok már tőle egyszer is olyat, hogy MEGELŐZÉS? FELVILÁGOSÍTÁS?
Nem...
Viszont ÚJ BÜNTETÉSEK, SZIGOR! Ezeket tudja beleugatni a világba!

Megtörtént a szomorú Cosma gyilkosság.
Azonnal lett sokszáz utcai rendőr, és nekiáltak zaklatni az embereket.
Mit is mondott ekkor a miniszterüml? Ha az emberek nagyobb közbiztonságot akarnak, akkor el kell viselniük a gyakoribb igazoltatásokat stb.

Szerintem meg nem az a módszer, hogy leállítunk 1000 autóst, majd boldogan közöljük: hatalmas eremény! 5 autónak lejárt a forgalmija, 2 vezetőnek lejárt az orvosija, találtunk 1 ittas vezetőt és meglett egy körözött is...

Nemrég a kerékpárosokat basztatták! 2 hónap alatt volt mondjuk 5000 igazoltatás, lett vagy kéttucat szabálysértés...

Közben még a legelemibb közlekedési szabályok sincsenek betartatva! Nem igazoltatással lehet küzdeni az övet be nem csatoló, a vezetés közben telefonálók ellen!
Hanem, ha a zsaru látja, AKKOR és csak AKKOR MEGÁLLÍTJA sés intézkedik!!!! Nem pedig úgy, hogy pofára igazoltatgat! A Suzukist lenyúlja, a luxusterepjárosnál meg elfordul...

Ezek a Kondorosi módszerek olyanok, mintha nem pecabottal horgásznál, hanem kézigránátot basznál a vízbe!!!

Azhát 2009.03.11. 11:09:27

@grigorij:
Senki sem mondta, hogy a módszereik jók.

Mellesleg:
"Viszont ÚJ BÜNTETÉSEK, SZIGOR! Ezeket tudja beleugatni a világba!"

Hát, nézd ez egy ilyen világ. Ahogy fentebb írtam: milyen kéjes örömmel tudják leírni egyesek, egy blogban, hogy "na csak érjen hozzá egy ujjal is a gyerekemhez, egyenként szaggatom le a körmeit!"...

Te viszont kemény liberális lehetsz, ha nem értesz egyet a büntetésekkel, szigorral... Említetted a Cosma-gyilkosságot... Gondolom ott se akarsz szigort...

flamer 2009.03.11. 11:12:21

@Azhát:
Az USA-ban a rendőröknek joguk nincs igazán több, mint nálunk, sőt, pl. a random igazoltatás joga (amiről pl. ez a poszt is szól) nincs is meg nekik, azt konkrétan az USA alkotmánya tiltja ( en.wikipedia.org/wiki/Fifth_Amendment_to_the_United_States_Constitution ). Viszont minden járőr autójában ott az állandóan működő kamera, ha intézkednek, akkor azt úgy kell végezniük, hogy a kamera "lássa" (az elszámolhatóság jegyében).


Mindezek fényében a honi rendőrség még szánalmasabbnak tűnik.

Fox66 2009.03.11. 11:18:30

Nálunk is terjednek az autókba a kamerák. Csak ennek sajnos anyagi vonzata is van.

Azhát 2009.03.11. 11:20:55

@flamer:
"Az USA-ban a rendőröknek joguk nincs igazán több, mint nálunk,"

Ott is megtámadják az intézkedő rendőröket? A poszt másik témája ez.

"sőt, pl. a random igazoltatás joga (amiről pl. ez a poszt is szól) nincs is meg nekik, azt konkrétan az USA alkotmánya tiltja"

Hát szerintem ott is megállíthatnak akárkit, ha akarnak (és ha keresnek valakit), de jó legyen, EZT a jogot vegyék a rendőröktől.

----------------------------------------------------------------------
Nah, úgy látom a sok liberális letámadott engem, a konzervatívat ... :)

Avatar 2009.03.11. 11:21:24

@Azhát:
"Szerinted. Nekem más volt a tapasztalatom. Az tuti, hogy annak idején tanárt nem vertek. Most meg igen."

Pedig némelyikre már akkor is ráfért volna. Talán éppen ők tehetnek róla, hogy azok, akiket annak idején ők tanári hatalmukkal visszaérve megvertek, most már azokat a tanárokat se becsülik igazán, akik megérdemelnék.

"vagyis patthelyzet :)"

Nem, ez nem az. Jelenleg azt látjuk, hogy enni hatalmat sem lehet rábízni a jelenlegi rendőreinkre.

"csak odaszól az ügyvédjének és az mindent elintéz"

Tehát akit ellenőrizni érdemes lenne, azt úgyis hiába ellenőrzik. Van akkor értelme az egész ellenőrzősdinek?

Ja, ez is ide kapcsolódik:
totalcar.hu/magazin/velemeny/kurvarendor/

Külön érdekes a végén a szavazás:
"Ki az okosabb?
Rendőrök 71 szavazat
Kurvák 1407 szavazat"
Na ennyit a rendőrök társadalmi megbecsültségéről. Maguknak köszönhetik.

flamer 2009.03.11. 11:28:56

@Azhát:
Éppenséggel ott sem ismeretlen jelenség a rendőrök elleni támadás, időnként le is lövik őket.

Egyébként meg az az elvárás, hogy a rendőrök ne bűnözzenek, hanem a bűnt üldözzék, szerintem ugyanúgy jelentkezik minden normális embernél, ideológiai preferenciától függetlenül.

Azhát 2009.03.11. 11:30:43

@Avatar:

""Szerinted. Nekem más volt a tapasztalatom. Az tuti, hogy annak idején tanárt nem vertek. Most meg igen."
Pedig némelyikre már akkor is ráfért volna."

ja vagy úgy. Szóval akkor majd mi eldöntjük, hogy "kire fér rá" a verés...

"vagyis patthelyzet :)" Nem, ez nem az. Jelenleg azt látjuk, hogy enni hatalmat sem lehet rábízni a jelenlegi rendőreinkre."

De patthelyzet, mert a bűnözés visszaszorítása így nem fog menni. Holott ez a cél, nemde?


"Külön érdekes a végén a szavazás:
"Ki az okosabb?
Rendőrök 71 szavazat
Kurvák 1407 szavazat"
Na ennyit a rendőrök társadalmi megbecsültségéről. "
jajistenem.... :(
Ez aztán az érv... Miért, a politikusoknak milyen a társadalmi megítélése? (mind korrupt tolvaj) És a bankároknak? (a pénzünkön élősködnek) És a maszek szerelőknek? és az orvosoknak? (hálapénz) És a könyvtárosoknak? És a vasutasoknak? És a tanároknak? ("némelyik megérdemli a verést")... Soroljam? A te foglalkozásod meg van becsülve? Ugyan már...

Azhát 2009.03.11. 11:32:00

@flamer:
"Egyébként meg az az elvárás, hogy a rendőrök ne bűnözzenek, hanem a bűnt üldözzék, szerintem ugyanúgy jelentkezik minden normális embernél, ideológiai preferenciától függetlenül."

Persze. Ámbár a cikk írója nem "bűnözésről" beszél, hanem rendőrállamról...

Kobor Szellem 2009.03.11. 11:48:55

Egyik fentebb említett településen történt velem: délelőtt település főútja, távolsági buszra várok barátnőmmel és "anyósommal" a buszmegállóban (az út kb ilyen: házak, buszmegálló, majd árvízvédelmi töltés/gát, út alatt árok, megint házak). Amíg nem jött a busz, a töltésen sétáltunk fel-alá, aztán kb 2 perccel a hiv. érkezés előtt beálltunk volna a megállóba. Jött egy rendőrautó sziréna nélkül, és egy éles kanyarral bevágott elénk a töltésre. Hát jó, biztos hirtelen meg kellett állnia, kikerüljük. Kipattan a fickó, elkezd jönni felém, kicsit furán néztem rá vajon mit akar. Erre mondja éles hangon hogy azonnal igazoljam magam. Hát először arra gondoltam, hogy vmi kamurendőr, és mindjárt nekem ugrik, uis semmi előzménye nem volt a dolognak. Első meglepi után kértem, hogy már bocsánat, igazolja magát ő. Kikelt magából, hogy ő rendőrautóból szállt ki, neki ez elég igazolás, és h igazoljam magam de tüstént. 5 mp farkasszem, majd azt mondtam, oké, szépen elővettem a személyimet, odaadtam, de közben felkészültem rá h ha bármit csinál, leütöm (tudom, ez most nagyon vagányul hangzik, de annyira nem volt életszerű a szitu, hogy ihaj, én meg nem szoktam hozzá, hogy rendőrök csak úgy bármi miatt zaklassanak). Erre nem került sor, szerencsémre tényleg rendőr volt, felírta az adataimat egy dossziéba, mire én kérdeztem hogy ez most jegyzőkönyv vmiről, történt vmi, v mivan? erre mondja h ez csak igazoltatás. Spec amennyire én tudom, az adataimat csak úgy nem rögzíthetik, az igazoltatás arra van hogy ellenőrizzék, te tényleg az vagy aki. Várom a reagálásokat, h tévedek é? Visszakaptam a papírjaimat, majd mutatott egy fém azonosítót hogy ő xy, és hogy fogjam vissza magam ha a rendőr igazoltat. Aztán szó nélkül be autóba és elhajtott. Hozzáteszem, végig kézenfogva sétáltam a csajommal, ott volt az anya is. Ok, 190 vok és 80 kiló, de nem kopasz, nem volt nálam árpádsávos zászló sem. És ha 1 perccel később fejezi be, lekéssük a buszt is. Igazából lövésem sincs, miért parkolt be hirtelen hogy na igazoljam magam. Viszont amennyire én tudom, először neki kellene igazolnia magát, feltéve ha nem fogok rá fegyvert v ilyesmi. Szóval vicc volt az egész. DE! amikor a romák fényes nappal csónakokkal hozzák át a fát a folyón, 2 biciklivel tolják haza, akkor senki oda sem lép hozzájuk, hogy ugyanmár honnan van. Vajon honnan... Hozzáteszem a túloldal természetvédelmi terület. Persze bnőmék 10 mázsát rendelnek közel 20ezerért tüzépről ami gyorsan elmegy ám a télen 1 hidegebb hónap alatt.
Ergo, engem igazoltatnak, mikor égadta világon semmit nem csináltam, és úgy beszélnek velem mint aki éppen akkor lincselt meg valakit. De amikor lincselés van, vagy csak sima lopás, ablak kővel bedobálása, akkor arra megy a rendőrautó, de senkit meg nem kérdeznek... Szóval a postíróval fele-fele arányban értek egyet, mert szerintem igenis ha körbeállják az autót, akkor hivatalos rend elleni erőszak miatt tegyenek lépéseket a hőbörgők ellen. Ők a rendőrök, ez a dolguk! De amikor azt látja az ember, hogy ez a ritkább és általában a normális embereket ok nélkül zaklatják, az tényleg nem normális. Mielőtt bárki megkérdi, nem vagyok sem büntetett előéletű, mégcsak helyi sem voltam, hanem diák. És támogatom, hogy legyen normális rendőrség, és igazoltassanak, ha kell (én is kibírtam, csak éppen nem értettem az okát). Csak ahogy fentebb írta valaki, miért nem látjuk, hogy jól végzik a munkájukat soxor, konkrét esetben igazoltatni miért nálam kellett, miért nem a fatolvajokat fülelik le fényes nappal? Én szeretném ha normális rendőrség lenne, aki okkal, értelemmel végzi munkáját, és becsülni lehessen érte. Ki véd meg ha az én autómat is körbeállják? És hogyan? ha azt látom, hogy az átlag rendőr engem állít meg aki semmit sem csinált és nem azt akit kellene?..............

flamer 2009.03.11. 11:51:24

@Azhát:
A "rendőrállam" (vagyis az, hogy a rendőr/rendőrség) elszámolási kötelezettség (és elszámoltatási lehetőség) nélkül kap mindenféle jogokat, az a rendőri bűnözés melegágya, az előbbit nem nagyon lehet különválasztani az utóbbitól.

Avatar 2009.03.11. 12:09:52

@Azhát:
"Szóval akkor majd mi eldöntjük, hogy "kire fér rá" a verés..."

OK, az túlzás volt. Mindenesetre engem gyerekkoromban jópárszor ütött meg tanár, én viszont soha egyet sem ütöttem meg közülük (azután se, hogy fizikai erőben föléjük kerekedtem). A tanár bezzeg eldöntheti, melyik gyerekre fér rá a verés, ugye?

"De patthelyzet, mert a bűnözés visszaszorítása így nem fog menni. Holott ez a cél, nemde?"

Nem. A cél egy olyan társadalmi rend kialakítása, amit a társadalom elfogad. Ha az egész ország az APEHhel fogócskázik a túlzott adóztatás miatt, akkor nem biztos, hogy 5 millió APEHes kell, aki ellenőrzi a többi 5 millió embert, hanem az adókat kell elfogadható szintre belőni. És aki még akkor is csal, azt talán majd a társadalom dobja ki magából egyenesen az APEH elé.
A rendőröknek nem a diszkóban kellene az füvet szívó tiniket hajkurásznia, meg az 50-es táblánál 52-vel menőket büntetgetni, hanem a rablásokat, betöréseket, lopásokat, bántalmazásokat elkövetőket kellene _hatékonyan_ üldöznie.

Több rendőrünk van jelenleg, mint annak idején a "rendőrállamban", csak éppen nem a munkájukat végzik, hanem a saját pecsenyéjüket sütögetik egyenruhában.

Kobor Szellem 2009.03.11. 12:21:36

Még az igazoltatáshoz, hogy 1ik ismerősöm (viszonylag vonzó csaj) még nappal megy haza boltból, mikor kapuban szembetalálkozik 2 rendőrrel akik igazoltatni akarták, mert szerintük "hasonlított egy keresett személyre". Mondta, hogy ok, de nincs nála az igazolványa, hadd menjenek fel és odaadja. Nem, van rá esély hogy ő az, és meglépne. 2 kajás szatyorral ültették rendőrautóba, vitték be az örsre, az apját felhívhatta, bement utána, vitte a papírjait, igazolta magát, hazamehetett. Ez sztem a szerencsésebb sztori. És van 1 olyan érzésem, hogy csak azért vitték be, mert "jónő". Kocsikáztassák kicsit.

Avatar 2009.03.11. 12:42:40

@Kobor Szellem:
Örüljön, hogy a rendőröknek nem jutott eszébe, hogy az is gyanús nekik, hogy drogot rejteget magánál. Mert akkor még jól meg is motozták volna.
Ilyen gyanúra pedig az alábbiak adhatnak okot:
raszta haj,
hátra zselézett haj,
sok színű haj,
bő nadrág,
szűk nadrág,
napszemüveg,
gördeszka,
BMX,
raggae zene hallgatás,
elektronikus tánczene hallgatás,
vagy bármi egyéb, amire a rendőr azt mondja, hogy neki az gyanús.

Jók azok a gumijogszabályok...
süti beállítások módosítása