Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Középszerű műdal?

2010.05.10. 17:49 | Proszektura | 223 komment

Egy söralátétre tutira ráférnének azok a dicsérő szavak, amiket ez a Dessewffy Tibor nevű alak kaphatott, amikor a székely-himnuszt - bocsánat: a Székely-himnuszt! – egy tévéműsorban úgy minősítette, hogy egy középszerű műdal.

Középszerű! Műdal! A SZÉKELY-HIMNUSZ!!!

Pesty László úrnak az élő adásban majdnem a torkán akadt a palacsinta, vagy szilvás gombóc, vagy mifene, annyira megdöbbent e szörnyűség hallatán. (De aztán persze mégis csak vígan falatozott tovább.)

Szóval nagyon kevés elismerő szó hangzott el ezért a kijelentésért. Ellenben a más tartalmú megjegyzések száz raklapra sem férnének rá, az ziher

Mert a magyar ember ölni tudna, ha a Székely-himnuszát bántják. Jól értették, nem a székely ember, a magyar.

Mármint az igazi magyar. Mert a Székely-himnusz az az igazi magyaroké.

S nem az ilyen álmagyaroké, mint ez a hűvös, kilúgozott Dessewffy is.

Olyanoké, akik egyenesen az avar-kabar-szittya-hun-pártus turáni elődöktől eredeztetik magukat, nem a senkiházi finnektől. Ahogyan Vona Gábor egy beszédében a minap oly szellemesen megjegyezte, ez itt Hungária, és nem Finngária.

Ahol azok az igazi magyarok élnek, akiknek őse nem Kolompár volt, sőt nem is netán Kóhn, vagy éppen Laokoón.

Szegedi Csanád európai parlamenti képviselő „inkább udvariasan, de határozottan” arra szólította fel Dessewffyt, hogy nagy nyilvánosság előtt kérjen bocsánatot a székelyektől és minden magyartól; vonuljon vissza a közéletből, mert méltatlanná vált bármiféle véleményformálásra.
Ezen túlmenően azt javasolta, hogy minden állami és önkormányzati, iskolai ünnepségeken tegyék ajánlottá a Székely Himnusz eléneklését is a Kárpát-medencei magyarság összetartozása jegyében.

A székely ember viszont, aki ebben az ügyben a legilletékesebb alighanem azt mondaná minderre: hogy ezt Dessewffy hogyan gondolja, az az ő dolga.

Ahogy a viccben, amikor a felesége a tudtára adta.

- Azt híresztelik, a szomszédasszony terhes.

Amire ő úgy reagált.

- Az az ő dóga.

- De azt is mondják, kendtől.

- Ez az én dógom.

- Én ezt nem bírom így tovább, elköltözöm.

- Az meg a te dógod.

Egyébként pedig nagyon is érteni vélem én Dessewffyt.

Kérdezzék meg csak bármelyik cigányzenészt, mit húzattak vele legszívesebben anno a megyei pártbizottság buliján. Azok az elvtársak, akik az ünnepségeken nyíltan az Internacionálét énekelték, utána a borospincében titokban részegen, könnyes szemekkel a Székely-himnuszt ordítozták egy-két zsidóvicc elmesélése után.

Mostanában ez már inkább fordítva szokott történni.

A székely-himnuszt éneklik nyíltan és ordítva. (És gyakran már nem csupán viccesen zsidóznak.)

Na persze, ahogy a székely mondaná, ez az ő dolguk.

És az, hogy nekem meg csak egy himnuszom van, a magyar, az meg az én dolgom.

Bár a magyar-himnusz minden sora sem nagyon tetszik, hiszen az például, hogy megbűnhődte már e nép a múltat, s jövendőt, sok népre sokkal inkább igaz lehetne, mint a magyarra.

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr221990414

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Thrasher 2010.05.10. 22:13:47

@Picitures:
elrontottad:
"MAGYAROK"
így kell helyesen írni

galicius 2010.05.10. 22:14:02

A magyar ember az,aki magyarul álmodik.A székely ember többsége is magyarul álmodik.Sőt,magyarul számol.Még sőtebb,csak magyarul beszél,mert románul nem tanult soha.Ergo magyarok ők is.Még ergobb,jár nekik is a magyar állampolgárság.A Székely Himnusz meg nagyon szép.A Dezsőfi meg egy büdös köcsög.

Bélabácsi 2010.05.10. 22:16:00

Atyaég.....a Székely Himnusz technikailag hiába LEHET, hogy egy középszerű műdal, ilyet művelt ember azért nem hangoztat, mert a kérdéses műhöz olyan érzelmek kötődnek, ami miatt egy székelyudvarhelyi kocsmában Dessewfy urat valszeg felszabdalnák.

Szerintem tök jogosan tennék, ha odamenne. de az a tippem, hogy ezt követően egy darabig nem fog arra menni.

Generációt, százezrek (milliók ?) érzik ezt a művet magukénak. ÉRZIK. Ez pedig nem technika, Dessewfy úr.

Egy ilyen szimbólumot (mert ez az) nem veszünk célba. Művelt ember legalábbis. Ön megtette. Bravó. Persze idézőjelben.

Plumper 2010.05.10. 22:17:01

@cacibgyőztes: egy lányok kedvence kis pöcs.

robinzone 2010.05.10. 22:18:17

dezsőfit le kell szarni magasról, nem pedig posztokat szentelgetni a szánalmas provokációinak.

jet set 2010.05.10. 22:22:12

A székely himnusznak semmi köze a székelyekhez a címén kívül. Trianon után íródott Magyarországon, tehát műdal. Annak meg elég gyenge. Az más kérdés, hogy érzelmi töltete van. De ha a "Süss fel nap"-ot hívnák székely himnusznak, annak ugyanakkora érzelmi töltete lenne.

más hülyesége miatt (törölt) 2010.05.10. 22:22:49

@Takács Bálint: "Pesty azt vetette Desseffy szemére, hogy mondjuk a cigány himnuszról (hozzáteszem IMHO az izraeli himnuszról) nem mert volna ugyan ezekkel a szavakkal nyilatkozni.
Bizonyos "értelmiségi" körökben még mindig divat a magyar értékek becsmérlése."

1. Na most zeneileg tényleg gáz, a cigány himnusz meg szép, a magyar meg eredetiben jobb (verbunkos).
2. Nem zeneileg pátoszos szar, részegeknek, túristáknak azért megfelel.
3. Mindenki azt mondhat, amit akar. Ti sem mondtátok, hogy ne égessen izraeli zászlót, csak kihazudtátok cukorkával a büntetésből (bár ezt a HírTV-ben nem biztos, hogy adták)

kutyafej 2010.05.10. 22:24:23

@the_line: OTT A PONT! Jó lenne ez az ország, ahol a kritika tilos és mindenkit kinyírunk, aki nem a mi nótánkat fújja. Ebből a szempontból a szélsőjobb pont olyan, mint a komcsik voltak. Ez a lényeg.

tölgyes 2010.05.10. 22:26:09

@Rékuc: Láttam a műsort. D. indulatos és elfogult kirohanásnak szánta az idióta jobbosok ellen akik egy ilyen középszerű dalra csápolnak, könnyeznek és nyálaznak...kicsit meghökkent amikor megemlítették az Internacionálét, mint "remekművet", de akkor se értette, hogy miről van szó

Ha megnézzük - csak zeneileg - akkor nagy slágerek egy jelentős része se más mint zenei értelemben véve középszerű!!..

Itt D. a szokásos vitába kezdett. Mindennek a fidesz az oka az elmúlt 8 év történéseiben stb.

Bélabácsi 2010.05.10. 22:27:50

@jet set: Nálad a pont.

Hány olyan nemzei himnusz létezik, ami "technikailag" (ilyen szövegkörnyezetben én ezt eleve utálom leírni, mert egyszerűen nem illik ide) nem "tökéletes" ? De ha ez egy nagyobb csoport, jelesül a székelyföldi magyarok érzelmeihez kötődik, miért kell kipécézni, "technikai" alapon ?

Az ember attól intelligens lény, hogy gondolkodik.

Ellentétben Dessewfyvel ebben az esetben. Baromi intelligens embernek tartom egyéblént, de ilyet mondani....hát....

Ezerszer ügyesebben kellett volna fogalmaznia.

Bastille · http://labdabiztos.blog.hu 2010.05.10. 22:29:04

annak a tükrében, hogy nem az én himnuszom, meg annak, hogy az összetartozást szimbolizálja, meg annak a tükrében, hogy ma kik éneklik, meg dessewffy tükrében(akinek az egyik őse szinte biztosan a nemzetért halt meg 1849 október 6.-án), hát leszarom!

hammer 2010.05.10. 22:35:04

Mennyi rosszindulatú, hülye kis magyargyűlölő jött itt össze:)
Mókás a fröcsögésük. Persze, már a Himnuszt is változtassuk meg.
A posztíró szerint pedig még nem szenvedett eleget a magyar, kellene még egy kicsit szenvednie... Bravó, igazán pompás példánya vagy a férgeknek.
De nem baj. Ennyi maradt nektek szerencsétlenkéim.
Lehet gúnyolódni a magyar jelképeken, meg a hazátokon ahol éltek, meg a nyelven amit ugattok (igaz elég ócska színvonalon), itt, az interneten. És nem lesz megváltoztatva a Himnusz, bizony egyre többet kell hallanotok a szép Székely Himnuszt és a Szép vagy gyönyörű vagy Magyarországot, és csak napok kérdése a kettős állampolgárság.
Nagyon sajnálnám, ha megütne titeket a guta, szeretném ha sokáig élvezhetnétek a nemzeti érzelmek erősödését. "Ha nem tetszik el lehet menni. Itt lehet hagyni minket" Ezt a ti emberetek brekegte. Fogadjátok meg a tanácsát:)

más hülyesége miatt (törölt) 2010.05.10. 22:38:55

4. Ja, és én, aki - 2 körre visszamenőleg biztosan - 100%-ig magyar vagyok, bátran szidhatom a magyarokat, mint nagyképű, önsajnálkozó, lusta, pirmittív népet. Ami bármi történt itt a II. VH után, és előre vitte, de legalábbis megmozdította az országot, azt a szidott zsidók csinálták nagyrészt (normális újságírás, tudományok, művészetek*), ami meg szar (utak, ipar, nem-modernizált mezőgazdaság -, azt meg mi, a magyarok. Ez persze sarkítás, és annyira igaz, minthogy a Székely Himnusz a székelyek himnusza, ami gyönyörű, és csöpögve kell kornyikálni.

*Ezt Ti mondjátok, Nagyon Nagy Magyarok!

draft22 2010.05.10. 22:41:44

@Takács Bálint. Aki a székely himnuszt magyar értéknek tarja az egy identítás zavaros hazátlan barom.

TBG 2010.05.10. 22:42:55

"@Bozdurgán: @Milisztár:

amikor íródott az irredentra még nem volt szitokszó.
A kommunisták tették azzá te meg tapsolsz nekik mé most is."

Nem volt...sőt egykor boszorkányokat is égettek és azt hitték, hogy a Nap kering a Föld körül....sajnos változnak az idők. Ami valamikor jó volt, arról kiderül a turpisság...

elstib57 2010.05.10. 22:44:09

@ebedli:
Neked komám ("apjuk fszát a székelyeknek"), nem a székelyeknek! Amit itt eleresztettél ez legalább olyan sztereotíp általánosítás, mint a nemzetközi zsidó összeesküvésről és semmirekellő, lusta és büdös cigányokról szóló durva általánosítások.

Mint tudjuk egy műalkotás esztétika és társadalmi hatása nem mindíg áll arányban egymással. Mint például aTanú című film (mint Bacsó Péter többi filmje sem) egyáltalán nem remekmű, de "jókor volt jó helyen" és "nagyot szólt", kultuszfilm lett belőle. Ilyen a Székely Himnusz is, megszólította az akkori kor magyarjainak lelkét és jelképpé vált. Érted? Nem érted.

@ébrenjáró:
Elvakultak, írod sommásan sok honfitársadról és a székely és magyar himnuszt kifejezetten károsnak tartod. Szeretném tudni, miért gondolod károsnak a Himnuszt. Milyet írnál helyette. Miről szólna az a pozitív induló? Te mit tartasz a nemzeti hagyományokról? Mit szólnál ahhoz, ha holnap Vácot Szlovákiához csatolnák? Onnantól ők is szlovákok lennének? Mi a nemzeti érzés és honnan kezdődik a nacionalizmus? Mit gondolsz, hol tartanának a németek, ha beletörődtek volna a pillanatnyi helyzetbe és beletörődtek volna országuk (hazájuk!) felosztásába és eleve lemontak volna 14 millió honfitársukról?

Érdekes módon mindíg a magyar nemzeti hagyományok az ártalmasak, maradiak. A magyar hagyományok, népművészet, zene az fölhözragadt, lokálpatrióta, a Valentin-nap a hanuka vagy a klezmér tánc és zene (utóbbi egyébként szerintem is k... jó) az trendi, haladó, modern... Miért? Gondolkodj el ezen egy kicsit!

Gidro · http://www.kulturpajta.blog.hu 2010.05.10. 22:45:49

Egyre inkább úgy látom, hogy ez a proszektúra nem balra vág, hanem balról:D. Amúgy meg jelen esetben a cikk lényege teljesen rendben van. Én, mint székely, meg tudom erősíteni, hogy az bizony az ő dolga, az ő véleménye. Maximum vállat rántok, és ilyen meg olyan anyád, ami meg az én véleményem, és minden jó. Ugyanúgy azt mondom, mikor valaki zsidózik, meg nemvoltholokausztol. Ez az ő véleménye. Most lehet az embernek, vagy nem? Döntsük el, hogy mit játszunk, és akkor mérjünk egyenlően. Mellesleg a magyar himnusz egy siratódal, nem tetszik. Ez meg az én véleményem. Ugyanakkor el nem tudom képzelni, hogy milyen bűnhődésre áhítozol, kedves cikkíró.

más hülyesége miatt (törölt) 2010.05.10. 22:47:46

&Hammer-nek: "- Lehet Szlovákiával példálózni. És el lehet dönteni, hogy szlovák viszonyokat szeretnénk-e. Szlovák nyugdíjakkal. Persze, nem kell fizetni az osztalék után adót, nem kell! Nem kell fizetni annyi tb-t! Nem kell! De lényegében magyar árszínvonal mellett fele annyi a nyugdíj, mint nálunk. Ez a programja a munkáltatóknak? Én is tudok keményen kérdezni! Ez? Hogyan fogjuk kifizetni a nyugdíjakat? Hogyan? El lehet menni Magyarországról! Itt lehet bennünket hagyni, kérem szépen! Tessék! Lehet menni! - mondta Magyarország miniszterelnöke."

Szerinted ezt nekünk, magyar átlagembereknek mondta? Mert, ha te így érted, először ajánlanám az 1. általános utolsó hónapjának "szövegértő olvasás" címszavát, majd egy éretségit magyarból (vagy egy kivonatát).
Persze, ez szinte minden Gyurcsány-idézetetekkel így van.

Csak azt nem értem, hogy míg ezeken rágódtok évek óta, mikor dolgoztok, fizettek adót, TB-t... ja, hogy ezért van mindig hiány, ezért szopunk, és nem bírunk egyről kettőre jutni?! (Igen, most várom a BKV-ból is mennyit lopott az MSZP-s csürhe-kezdetű szövegeket.)

Csont Muki 2010.05.10. 22:56:52

Egy apró adalék, hogy borzoljam a kedélyeket. A Székely Himnuszt már 1945 előtt betiltották, méghozzá éppen a Szálasi féle Nemzeti Összefogás Kormánya, arra való hivatkozással, hogy az alkotók Csanády György és Mihalik Kálmán zsidó származásúak. Lehet folytatni a trécselést.

Chapell 2010.05.10. 22:58:08

@TaTa86.: Székely himnusz /= hivatalos himnusz. Gratulálok Googlet használni képtelen trollocskám. Amennyire ez himnusz, annyira lehet a Hit Me Baby One More Time 20 év múlva himnusz.

Chapell 2010.05.10. 23:01:51

@Chapell: Félreérhetően írtam, természetesen (kemény egy éve) "hivatalos" székelyföldi himnusz. Arra céloztam, hogy egy egyszerű dal, amit valahogy "himnusz" lett.

divatar 2010.05.10. 23:04:48

Csöpögős szöveg, "édes-bús" melódia. Tökéletesen alkalmas arra, hogy a magyar ember félig vagy egészen bebaszva kidanolja magából a világfájdalmát. Az erős érzelmi kötődés pedig épp azért alakult ki, mert hosszú ideig csak suttyomban lehetett énekelni. Ha levakarjuk róla az érzelmekből rárakódott mázt, akkor tényleg csak egy középszerű dal marad, ami kb. egy fajsúlyú a "Zakácos úúúút"-tal. Nehogy már kötelező legyen ezt is énekelni, ahogy ezt néhány okos ember kitalálta. A magyar himnusszal kapcsolatban is osztom több előttem szóló véleményét. Egyáltalán nem lelkesítő, inkább kimondottan depresszív. Az általam ismert himnuszok közül - esztétikai értékét tekintve - nekem az EU himnusza tetszik a legjobban. :)

hammer 2010.05.10. 23:04:54

@más hülyesége miatt: Nagyon felkészült vagy, de ne fáraszd magad, a legkevésbé sem érdekel mit vartyogott még az - olvashatóan kedvenc - politikusod. Tudod én évtizedek óta folyamatosan dolgozom és fizetek adót, éppen ezért utálom annyira az ingyenélő, munkakerülő és főleg buta mszp-s csürhét.
De kérlek ne idegesítsd fel magad. Nem baj, ha utálod a saját népedet és a jelképeit. Jogod van gyökértelennek és világpolgárnak (azaz semilyennek és semminek) lenned, ez a te választásod. Csak eszedbe juttattam, hogy nem kell olyan helyen élned, aminek utálod a himnuszát, lakóinak többségét, jelképeit, nyelvét. Nem kényszerít erre senki. Elmehetsz egy olyan helyre, ahol olyan viszonyok vannak amilyet szerethetsz.
Menjél, boldogulj, legyél boldog.

Takács Bálint 2010.05.10. 23:05:37

@más hülyesége miatt: "Ti sem mondtátok" Kikre gondolsz? Honnan tudod, hogy én mit mondtam?

@megmegvolt: a magyarok, szerintem többsége számára értéket jelentő dalról van szó. Nem a dallamvezetése miatt.

agresszív hájfej, legalább mozgott aznap valamit 2010.05.10. 23:17:25

Székelyföldön a Kárpátia szövegeit jobban ismerik, mint a himnuszukat. Rémálom ami ott megy. A jobboldalnak nem jutott rock and roll, ez van.

Void Bunkoid 2010.05.10. 23:18:12

@galicius: nekem szinte az összes székely kollégám tud románul. Perfekt. És előszeretettel használják is egymás között, amikor sunyin fikázzák a határon innenieket, csak nem akarják, hogy azok megértsék.

Azzal cseszik el mindössze, hogy valamennyire én is tudok románul, csak ezt nem kötöttem az orrukra.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.10. 23:21:38

@Chapell: Csak nem akarod megérteni... Mondjuk nem is vártam mást. A lényeg: mindenki hülye, csak te vagy helikopter!

Rá Dios 2010.05.10. 23:29:15

Középszerű műdal volna? Meglehet. A Szózat is az. Csak úgy alakult, hogy valamiért fontos lett. Innentől aztán mindegy, hogy milyen.
Az más kérdés, hogy ténylegesen mennyire szépek azok a hozzá tapadó érzelmek. Aki énekli (nem aki gajdolja!), annak fontos-e? Ha fontos, akkor szép is. Hiába szép valami, ha nem fontos.

Nem akartam ennyire kiegyensúlyozott lenni. Valójában nem tetszik, hogy mire használják sokan a jobb sorsra érdemes dalt.

egy maréknyi dollár 2010.05.10. 23:29:22

@RAMBO: Nahát,ez volt a legszórakoztatóbb komment;jókat nevettem olvasása közben.Biztos megsértődnek rajta vagy' kétszázan.
Kár,hogy nem láttam a műsort.Már nem Szombathy Pál vezeti?
Valamikor egész jó volt,persze a résztvevők személyétől függően tetszett jobban v. kevésbé.
A te leírásod alapján valamelyest képben vagyok végre legalább.Én nem fújtatok D.T.-ra/halkan mondom:nem is ismerem az illetőt/,pedig nekem speciel tetszik a székely Himnusz.Tetszenek a nem szokványos dúr-moll átmenetek,a szövegét pedig/az eredeti első versszakról beszélek/nem érzem túlzottan dagályosnak v. embertelenül giccsesnek.Tképpen hasonlatos a magyar Himnuszhoz:egy kis - viharoktól tépázott - nemzet/népcsoport Isten segítségét kéri sorsa jobbra fordulásához.
Na,még olvastam valamit:a majd' százéves dal/a zeneszerző női kórusra írta és kantátának nevezte/ 2009.augusztusában Székelyudvarhelyen,a Székelyföldi Önkormányzati Naggyűlésen határozatban nyilvánították Székelyföld hivatalos himnuszának.

Blitz! 2010.05.10. 23:30:26

@lebowski71:

és ez téged miért borzaszt el? :()

más hülyesége miatt (törölt) 2010.05.10. 23:30:34

@ Hammer: Köszönöm becéző szavaidat,és a bíztatást!
Tudod, utoljára 06 okt 23-án idegesítettem fel magam, miután a sok kedves nem gyökértelen és nem világpolgár ittlakó, a himnuszunkat éneklő és ősi jelképeinket viselő szép magyar fiatal megtámadott, és majdnem felkoncolt csak azért, mert megpróbáltuk megünnepelni a Nagy Októberünket (tudod, ahol Móvár Hőse a város egyik legnagyobb bűnözője, a Pesti Srácok meg vaktában lövöldöztek a padlásokról a járókelőkre...ja, nem, a Szovjet Elnyomók ellen fogtak fegyvert), majd meghallgatni egy szintén hős tudóst...aztán a szemét rendőrök megvédtek (Viktor meg páncélozott autóval el...ja, ez is csak ocsmány legenda).
A Himnuszt meg szeretem, bár többek közt ez is lehet a nyitja a pszichikai kudarcainknak (tudod, a végén, a legfontosabb résznél el szoktuk kúrni), hiszen negatív energiát sugároz...de ez egy másik mese.
Jó éjt!

tulok ex betonputtó · http://href.hu/x/5i07 2010.05.10. 23:44:58

Sosem gondoltam volna, hogy ÚE-t fogok linkelni.

magazin.ujember.katolikus.hu/Archivum/2000.08/10.html

Szeritem D igazat mondott, de egyben sérteni is akart, amivel azt érte ele, hogy a mondanivalójának a lényege sikkadt el.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.10. 23:49:15

@más hülyesége miatt: Semmi gond. Legközelebb nem csak majdnem fognak felkoncolni. :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.05.10. 23:49:40

Hogy index-es zsargonban fejezzem ki magam: Székely himnuszt fikázni = NEM MENŐ.

Miért? Mert csak. Ennél több szót nem is érdemel.

Intizar 2010.05.10. 23:52:20

Tényleg középszerű műdal. Éppen ezért lehet éppolyan jól tábortűznél beborozva harsogni, mint pl. a kommunista nótákat. Meg a katolikusokat, de abból csak a jobbfajtát.
Bánat viszont az, hogy ezt nem mondhatta spontán és őszintén, hanem egyértelműen provokálni akart, és végtelen szomorú, hogy ezzel lehet, de hát tudta ő jól, hogy ezzel lehet. Nahát, már megint milyen búvalgyakott országban élünk.

Parasite 2010.05.10. 23:58:57

miért kell álszentnek lenni? székely-himnusz, nem tetszik neki? na és? nekem meg a kölcsey himnusz nem tetszik. sőt, jobban belegondolva a székely-himnusz sem. kesergő nyomorúságos, mint mindenünk. és akkor mivan? ettől kinek lesz több vagy kevesebb? a legnagyobb magyarnak tartott emberek egyike sem magyar! vagy nem itt született, vagy nem itt lett híres. erre verjük a nyálunkat már több mint egy évszázada. nevetséges!

Mucika_ 2010.05.11. 00:03:46

én nem értelek titeket, komolyan... úgy képzelem el, hogy akik azzal a szöveggel jönnek, hogy minek a székelyeknek külön himnusz, meg hogy tényleg milyen szar a Székely Himnusz azok az emberek lehetnek, akik az erdélyi és többi határon túli magyarokat simán lerománozzák, szerbezik szlovákozzák stb. azért kell a székelyeknek külön himnusz mert az anyaország lófaszt nem tesz azért, hogy en bloc az erdélyiek, és a székelyek, csángók magyarságának megőrzésében segítsen, vagy egyáltalán elismerje az ott élőket magyarnak. a székely méltán büszke nép, ezt nem is kéri, hanem inkább az autonómiáért lobbizik. az ilyen antimagyar kommentelőknek javaslom, látogassanak el Székelyföldre, meglátják majd, mi az, magyarnak lenni. személy szerint nagyon örülök annak, hogy az itthoni magyarság egyre nagyobb százaléka kezdi felfedezni a kultúráját, történelmét, és lett igény végre arra is, hogy ne csak az országhatáron belül élő magyarokkal tartsuk a kapcsolatot. ez az összefogás első jele, aminek igencsak híján vagyunk sajnos... de, mint írták előttem, ennek a Desewffynek meg a többi hülyének sem lehet ezt megmagyarázni, ezt vagy érzed, vagy nem.

Intizar 2010.05.11. 00:05:54

szerintem Mucika nem székely...

Mucika_ 2010.05.11. 00:06:40

valóban nem, csak erdélyi magyar...

norahO 2010.05.11. 00:09:44

@galicius: lehet, hogy jár, de nekem nem kell. Én jól érzem itt magam. Itt. Erdélyben. Ez az én hazám, függetlenül az országhatároktól, történelemtől stb. Bukarestben elküldenek Magyarországra, Pesten lerománoznak. Hogy Magyarországon miért éneklik a székely himnuszt, nem tudom. Képmutatásnak tűnik. Nem kell a sajnálat. Nincsenek olyan vágyaim, hogy Erdély bárcsak tartozna megint Mo.-hoz. Az, hogy mi miért énekeljük, "a mi dolgunk". Húzzák csak le rendesen, én tojok rá. A legtöbb székely már rég nem él illuzióban Magyarországgal kapcsolatban.Szóval, Romániában élek, itt is akarok, magyar vagyok és székely. Ennyi.

t a m á s 2010.05.11. 00:10:41

Láttam az idézett A'la Carte műsort. Érteni vélem az ott - mindkét részről elhangzottakat (s talán a mögöttes indíttatásokat is)

Korábbi ismeretségeim kapcsán ismerem azt a miliőt amiben mind a székely bálokon, illetve a FIDESZ nagygyűléseken ezt "olyan" lelki állapotban énekelik.

Magáról a dalról természetesen semmit nem mondanék mivel "De gustibus non est disputandum" (ízléseken nem lehet vitatkozni)

DE! Tegnap, tegnapelőtt egy blogon comment.blog.hu/2010/05/07/most_akkor_milyen_a_szekely_himnusz#comment-form
ezt a "vita" lezajlott.
Borzasztó volt annak hangneme. A magukat igaz magyaroknak tartók stílusa (mocskos komcsik, büdös zsidók, hazaáruló liberális g..ik stb. stb. Lesz a pofátokra kettős állampolgárság és kussolni fogtok)
Ezt azt hiszem senki nem szabadna felvállalja. Én vég olvasva az ott leírtakat tényleg arra gondoltam, hogy
1920-ban önhibáján kívül több millió magyar az anyaországi határokon kívülre került.
2010-ben pedig - úgy érzem - több millióan mi Erkel himnuszt énekelők rekedünk ki (egyenlőre csak transzcendensen) hazánkból.

Abrash1965 2010.05.11. 00:14:14

Én jobban szeretném a világot, ha himnusszá, nota be Himnusszá egy esztétikailag is értékelhető zöngemény nemesedett volna, akkor és ott.
Ezzel együt értem a konkrét népiesch műdal jelentését. Csak sajnálom, hogy a mondanivaló ebbe a gyengécske bőrbe bújott. Vagy hogy pont ez a bőr lett kanonizálva.

Többet érdemelt volna a székelység. Jobbat, szebbet, igazabbat.

Drang 2010.05.11. 00:19:03

Elemér, hogy a magyar nemzethez nncs sok közöd, azt eddig is tudtuk. Ezt rövidebben is beismerhetted volna.

Nehuzdle Merrosz 2010.05.11. 00:38:12

"Bár a magyar-himnusz minden sora sem nagyon tetszik, hiszen az például, hogy megbűnhődte már e nép a múltat, s jövendőt, sok népre sokkal inkább igaz lehetne, mint a magyarra."

Nekem meg azért nem tetszik a himnuszunk, hiszen például miért nyújtson nekünk védőkart, mikor ellenséggel küzdünk, holott sok népnek sokkal erősebb ellenségei vannak, mint a magyarnak. Meg hiszen például a balsors is régebben tép sok más népet, hozzon rájuk víg esztendőt. Szerintem.
Írok is egy blogot...

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.05.11. 00:48:40

@tölgyes: igen, magyarországi szemszögből nézve valószínűleg igen pontos a diagnózisod :)

dark future · http://www.andocsek.hu 2010.05.11. 00:55:14

ha tisztán esztétikailag nézem a dalt, akkor elég gejl tényleg

AnarchoAteista 2010.05.11. 00:59:08

A közelmúltban voltam két iskolai rendezvényen, ahol az a felszólítás hangzott el, hogy énekeljük együtt a himnuszt. S hogy mit hallottam az istenadta turbómagyar torkok dalviharából? SEMMIT! Ilyenkor égő magyarnak lenni?

elfelejtette 2010.05.11. 01:27:23

@malacz69【ツ】rettegés elemző: En nem tudom megitelni esztetikailag a szekely himnuszt, de erre, vagy ilyen Dessewffy - Stumpf vitara en is emlekezni velek, mar gozom sincs, hogy hol es mikor volt ez. Nekem az jott le Dessewffy-rol, hogy ugyanolyan ideggyenge - tulmozgasos, mint Fleto.

trickortreat 2010.05.11. 01:28:41

@RAMBO:
Nem csak egy orszagnak lehet himnusza. Amirol te beszelsz, az a Nemzeti Himnusz, az ami az egyes orszagok himnusza.
Aztan van az is, hogy a nep meg a nemzet az nem ugyanaz. Egy nepnek lehet himnusza.

Itt, ahogy masok is mondtak, nyilvan nem arrol van szo, hogy a Szekely Himnusz milyen muveszi erteket kepvisel, hanem arrol, hogy egyeseknek mit jelent. Most tokmindegy, hogy mikor irodott, stb. Ettol fuggetlenul illetlen es banto ilyen dolgot, foleg nyilvanossag elott mondani. Persze, hogy lehet az a velemenye, tartsa meg maganak.

Ez olyan, hogy elkezdenenk vitatkozni azon, hogy a Szent Korona szarul nez ki.

Tenyleg Jan Slota szint.

Parasite 2010.05.11. 01:57:34

@Mucika_: akkor ez olyan mint a vallás? vagy érzem vagy nem? és ha nem? akkor mivan? eretnek leszek?
nem a származása teszi a magyart, hanem hogy mit tesz a magyarságért, önmaga magyaráságért? petőfi? szülei szlovákok. széchenyi? bécsben született, édesanyja ott is halt meg, alig mozdult ki onnan. kodály? édesanyja lengyel volt. és mégis a legnagyobb magyarok között tartjuk számon őket. jó lenne már nem folyton hátratekinteni és abból élni honnan jöttünk. azt kéne végre kitalálni hová tartunk, mert jelen helyzetben a béka segge alá.

tiborc2008 2010.05.11. 02:13:10

D nevű emberi hulladék tárgyi tévedésben van, amikor azt állítja, hogy a Székely himnusz nem a székelyek himnusza.

"A himnuszt a 2009. szeptember 5-én Székelyudvarhelyen megtartott Székelyföldi Önkormányzati Nagygyűlésen határozatban fogadták el az önkormányzati képviselők Székelyföld hivatalos himnuszának"
hu.wikipedia.org/wiki/Sz%C3%A9kely_himnusz

stratez 2010.05.11. 02:34:38

Az érveléseddel az a gond, hogy attól még, hogy a Szegedi Csanád egy hülye, Dessewffy nem lesz etalon, sőt. A kulturált ember békén hagyja himnuszokat, a székelyt is, egyiket sem fikázza, mert érzékenységeket sért. Magyarországon nagy keletje van a kétoldalú tahóságnak a politikai szekértáborhoz tartozástól függően, az egyiket jól mintázza Szegedi Csanád, a másikat Dessewffy...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2010.05.11. 02:39:03

konyorgom, menjen mar ki valaki egy kibaszott kameraval meg egy mikrofonnal az utcara, mondjuk a korutra es barkit aki szembe jon kerjen meg, hogy mondjon 2 sort a szekely himnuszbol
de olyan jo ra hivatkozni es buslakodni
na mondjuk a magyarbol se kerjen tobbet 4 sornal, mert gaz lesz

Mucika_ 2010.05.11. 03:27:29

@Parasite: az összetartozást vagy érzed vagy nem te sügér.. már nem tudok mit mondani... :) egyébként egyetértek veled minden másban, amit írtál, nem a származás teszi a magyart, meg nincs olyan hogy tiszta vérű magyar, számomra az bántó, hogy egy ilyen senkiházi alak olyan dolgot illet kritikával, amiről lövése sincs...

t a m á s 2010.05.11. 03:49:25

Persze buta dolog. Egyetlen nép-nemzeti székelyimádó blogoló nem szólt valamiről.
Hogy nekik miért lenne jó mindaz amit a székely maffia több évtizede - nagyon ügyesen és hatékonyan csinál.
Nekünk a K.u.K törvénye lesz; aushalten, maulhalten und weiter dienen (kitartani, pofát befogni, tovább szolgálni)

2010.05.11. 04:00:26

Olvasom, hogy izé, meg, hogy székely. Szlovént és dzsibutit nem olvastam, sem magyart, így egyedül a székely himnuszt tudom ehelyt kilósan, szagosan leszarni (igazi híg fossal), sajnos a szlovént és a dzsibutit így nem. Ha lenne a Zindexen pl. szlovén, vagy dzsibuti himnuszistenítő cikk, akkor már lenne miért odamennem, hogy hé, nézzétek, mekkora kakát kakáltam, de így marad a székely. Egyébként furcsán is érzem magam, mert még sosem hallottam Székelylandről, sem Székelyiáról, ezért itten topogok, mi az a székely himnusz. Olyasmi lehet, mint a modellezőklub egykori jelmondata, amibe jártam. Jelentős. Ennél jelentősebb már csak a magyar himnusz lehet,. ami mint azt tudjuk, kibaszottul jelentős, meg minden. Egyébként nálam a román himnusz is kb. ennyire jelentős, vagy az amcsi. Nyilván hét kopjafás barátaink ezt másképp gondolják, de az is igaz, hogy ők magyarabbak nálam.

Alásszolgája!

2010.05.11. 04:04:27

Olvasom, hogy izé, meg, hogy székely. Szlovént és dzsibutit nem olvastam, sem magyart, így egyedül a székely himnuszt tudom ehelyt kilósan, szagosan leszarni (igazi híg fossal), sajnos a szlovént és a dzsibutit így nem. Ha lenne a Zindexen pl. szlovén, vagy dzsibuti himnuszistenítő cikk, akkor már lenne miért odamennem, hogy hé, nézzétek, mekkora kakát kakáltam, de így marad a székely. Egyébként furcsán is érzem magam, mert még sosem hallottam Székelylandről, sem Székelyiáról, ezért itten topogok, mi az a székely himnusz. Olyasmi lehet, mint a modellezőklub egykori jelmondata, amibe jártam. Jelentős. Ennél jelentősebb már csak a magyar himnusz lehet,. ami mint azt tudjuk, kibaszottul jelentős, meg minden. Egyébként nálam a román himnusz is kb. ennyire jelentős, vagy az amcsi. Nyilván hét kopjafás barátaink ezt másképp gondolják, de az is igaz, hogy ők magyarabbak nálam.

Alásszolgája!

2010.05.11. 04:25:20

Olvasom, hogy izé, meg, hogy székely. Szlovént és dzsibutit nem olvastam, sem magyart, így egyedül a székely himnuszt tudom ehelyt kilósan, szagosan leszarni (igazi híg fossal), sajnos a szlovént és a dzsibutit így nem. Ha lenne a Zindexen pl. szlovén, vagy dzsibuti himnuszistenítő cikk, akkor már lenne miért odamennem, hogy hé, nézzétek, mekkora kakát kakáltam, de így marad a székely. Egyébként furcsán is érzem magam, mert még sosem hallottam Székelylandről, sem Székelyiáról, ezért itten topogok, mi az a székely himnusz. Olyasmi lehet, mint a modellezőklub egykori jelmondata, amibe jártam. Jelentős. Ennél jelentősebb már csak a magyar himnusz lehet,. ami mint azt tudjuk, kibaszottul jelentős, meg minden. Egyébként nálam a román himnusz is kb. ennyire jelentős, vagy az amcsi. Nyilván hét kopjafás barátaink ezt másképp gondolják, de az is igaz, hogy ők magyarabbak nálam.

Alásszolgája!

stratez 2010.05.11. 04:34:03

@t a m á s: Nem az Isten állatkertje nagy, csak a kerítés alacsony. Felétek valszeg egyáltalán kerítés sincs.

Goyo 2010.05.11. 06:24:29

@Bozdurgán: Az avar nép nevében követelem vissza ősi földemet!

nestrot10 2010.05.11. 06:37:07

Hülye magyarkodás az egész Székely himnuszkodás,...Ki a f...t érdekel a Székely himnusz,,,,, Orbánt is csak a szavazatszerzésért érdekli a kettős állampolgárság, meg bömböli a Székely himnuszt....
A Szélelyek éneklik a Magyr himnuszt,..mi?
nA MENJEMEK MÁR A P---..BE!

rosszabbik 2010.05.11. 06:51:16

Jó lenne ha valaki elmagyarázná ezeknek a szegedicsanádféle macskajancsiknak hogy egy demokráciában az nyilatkozhat mindenki egy zeneműről amit csak akar. Ha nem tetszik neki el lehet kapcsolni egy másik csatornára, vagy inkább félre lehet vonulni egy biztonságos zárt osztályra, és megpróbálni babilon-építőjátékból kirakni a duplán csavarodott dns-modelljét.

Walter Melone (törölt) 2010.05.11. 07:06:28

Ez az egész cirkusz csak Pestyt minősíti.

Ez a pali olyan sötét, hogy azt hiszi a "műdal" valami szörnyűséget jelent.

Aki nem lenne tisztában a szó jelentésével itt elolvashatja:

www.kislexikon.hu/mudal.html

Nzoltan 2010.05.11. 07:21:01

Milyen jó olvasni, hogy ennyi fikagép van ebben az országban. Azért is tartunk itt. Ahelyett, hogy mindenki menne a dolgára.

Nem beszélve a sok zeneműértőről.

öcsi55 2010.05.11. 08:01:50

@nestrot10: vedd be a reggeli nyugtatódat!

Dessewffi:nem érdemli meg,hogy foglalkozzunk vele.

arconfosom 2010.05.11. 08:11:41

Engem annyira nem érdekel a Székely himnusz, de azt tökéletesen jólmeg tudom ítélni, hogy aki ilyet nyilatkozik, hogy műdal, az egy műfasz, illetve műmájer, vagy talán maYernak képzeli magát, de tökéletesen sosem lehet az, mert nincs meg hozzá a megfelelő illem szerinti képesítése

Hiába no a vesztesek mindig csak olyan vesztesek maradnak...

Romboljuk le a modern világot... (törölt) · http://www.youtube.com/watch?v=9vq63q45qfk 2010.05.11. 08:11:45

Az kurvajó amikro ilyen lezülött baloldali lumpenproletár szarháziak ítélkeznek magasabb rendű ideák fölött amelyeknek ők nyilvánvalóan nincsenek a birtokában. Tüpische Untermensch magatartás, a szellemi elkorcsosulás újabb bizonyítéka.
ERŐSITSD MEG A SZOLGÁK BILINCSEIT
ÉS KAPUKAT NYITOTTÁL AZ ÉGRE!
HAIL VICTORY!
HAIL VICTORY!
HAIL VICTORY!
HAIL VICTORY!
HAIL VICTORY!

nestrot10 2010.05.11. 08:19:07

A Székely himnusz nem műdal, hanem műfasz!---
Olyan minta KDMP Fidesz csökevény.

burleszk 2010.05.11. 08:25:55

Szerintem pedig ez a Tibor egy középszerű műmájer, aki nem jelent semmit.

almodhi 2010.05.11. 08:29:28

@killersalmons:

"Szlovént és dzsibutit nem olvastam"

Csakhogy ne unatkozz így reggel, szlovén himnusz:
www.youtube.com/watch?v=Yti6Mbm6Jpk
ez (szigorúan esztétikai szempontból) vicces...

Dzsibuti himnusz:
www.youtube.com/watch?v=CU0oLVVsw6g
pocsék felvétel, de nem is rossz...

"mert még sosem hallottam Székelylandről"
pedig érdemes: :-)
www.youtube.com/watch?v=qUZppD_Zd0s

'gája

alessandri 2010.05.11. 08:35:01

@Blassius: remélem, valami hűvös, párnázott, csak kívülről nyitható helyiségből topikolsz

Fideszman 2010.05.11. 08:37:48

@Mécsvilág: tehát a székelyek olyanok mint a cigányok, bicska. Remek. Csak mert nem tetszik a himnuszuk? Szép kis népség.

Loglift 2010.05.11. 08:42:32

Nem értem, hogy valaki MIÉRT minősíti a székely himnuszt esztétikailag?
MI a CÉLJA ezzel???
Szerintem más nem lehet, csak a provokáció, vagy az értelmes érvek hiányát mutató esztelen vagdalkozás.

Ugyanolyan hatása van, mintha bárkinek az ÉDESANYJÁT minősítenénk esztétikailag.

MIÉRT tennénk ilyet???
Na vajon MIÉRT???

bgp 2010.05.11. 08:44:16

Ha jól tudom, a magyar himnusz is műdal. Mivel hogy nem népdal és éneklik. A középszerű jelzőt nem minősítem.

lOc (a pasztafáriánus) 2010.05.11. 08:59:26

Azon kívűl hogy nem székely és nem himnusz végülis semmi baj nincs vele.

bass.gitár 2010.05.11. 08:59:44

Már megint itt van egy b.unkó liberális újságíró a páston. Dolga semmi, hisz pártja csúfosan megbukott, igaz a kistestvér bejutott, de velük még nem kell foglalkozni. Náluk is meg van az első po.fára esés. Az ilyenekkel nem foglalkozunk! Csitt.
Folytassuk a magyarok szekálását. Egy ócska székely viccet bedobni, aztán irány a nagy magyar éjszaka, irány a gödörben való mulatás. Egy kis dro.gozással fűszerezve.
- Megeredt a paradicsompalántád? - kérdezi a libsi. Utalva a drogtermelésre.
- Meg hát, gondolkodom, hogy többet kellett vóna vennem!

Akik ilyen szinten tárgyalnak, jobb, ha leteszik a tollat, helyette keresnek valami nekik való elfoglaltságot. Fogadják meg egy-két ismerősük tanácsát. Irány a nagyvilág!!!
Ne szennyezzék az újságírói csapatot.

A székely és a magyar himnusz helyett énekeljék a gesztesi féle libahimnuszt. Az való nekik. Majd tavasszal szedünk nekik hozzá ibolyát.

II.Briandrew 2010.05.11. 09:06:16

Dessewffy meg egy középszerű műfasz!

azember 2010.05.11. 09:09:33

@nestrot10: Ki a fasz engedett véleményt formálni ?Az olyan ember,aki az OPNI-ból szökött meg és orvosi felügyelet nénkül grasszál ,az közveszélyes.Ha normális magyar embert akarsz látni,menj át a határ bármelyik részén.Az ilyen emberek(?)miatt mint te, volt a december 5-ki fiaskó.Hogy rohdjanak meg.Véletlenül,ha téged csatoltak volna el ,kérdem, hogy beszélnél?Kérlek ne fröcsögj!!!!!!és ne büdösits.Eredj és mosd ki a szád!!

bastian 2010.05.11. 09:16:27

Ez a műsor azért volt mindig is vicces, mert érdekes volt nézni, hogy leül kajálni 6-8 zsidó és megbeszélik mi a gond a "magyarokkal", hogyan kellene és mit másképp csinálni. Mint akik fent ülnek valami trónuson és fennkölt erkölcsi magasságuk tudatában "lenéznek" a magyarokra és csóválják a fejüket.
Nagyon vicces látni ezt a sok másodrendű "közszereplőt", ahogy szívükön viselik az ország sorsát, szerintem most már jobban tennék, ha az állandóan becsomagolt bőröndjüket végre fel is kapnák....

DV 2010.05.11. 09:20:42

dezsőfi hűvös, kilúgozott? inkább pszichoid. engem egyébként nem zavar, hadd beszéljen...

Barisnya 2010.05.11. 09:28:51

@safranek:
Sztem is középszerű dal, ami akkor és azon viszonyok között viszont képes vollt arra, hogy több millió magyart egy táborba mozgósítson. Az elvesztett (sosem volt) Nagymagyarországot siratókéba. Jókor volt, jó helyen, és emléke sem lenne, ha azután is hagyta volna a hatalom énekeltetni. De nem hagyták, és jött a pincék mélyén harsogó nemzeti ellenállás.
Azóta sem, azelőtt sem volt ilyen dal. Már ezért is illene kultúrtörténeti emlékként nem gyalázni. Dessewffy, történelmi neve ellenére vétett e nemzeti jómodor ellen.
Ez legyen az ő baja.

Barisnya 2010.05.11. 09:31:04

@nestrot10:
Éneklik. Márc. 15-én és okt. 6-án.

mézescsók 2010.05.11. 09:45:21

Már vagy két napja jól elvagytok ezen a témán és még egymásnak is ugrotok, csak azt nem értem, hogy miért is.
Bármely dolognak - jelen esetben a székely himnusznak - mint tudjuk, lehet több vonatkozása is. Egyrészt műalkotás, egy zenedarab, másrészt annak a jelképe, amikre általában a himnuszokat alkalmazni szokták.
Én nem hiszem, hogy D. fikázni akart volna bármit is. Kifejtette azt a véleményét, hogy zeneműként középszerű, nem különösebben értékes. Hát szerintem sem. Fejből egyetlen sorát sem tudom, de többször hallottam már. Dallamnként unalmas, kicsit verkliszerű, a szövege közhelyes.
Teljesen más dolog ugyanakkor - a dal zenei értékétől függetlenül -, hogy a himnuszok általában ünnepélyes, fennkölt tartalmú ódák, valamihez (általában néphez, nemzethez, valláshoz,stb.) tartozás kifejezői és mint ilyenek, jelképek. Ebből a szempontből pedig tökmindegy, hogy nekem személy szerint tetszik-e, mint zene, ha mindazok, akik székelynek vallják magukat, vagy ha csak magukénak érzik ezt az életérzést, kifejezi a hazához tartozást.
Egyébként zenei szempontból a magyar himnusz sem tetszik és hát sajnos a Szózattal együtt (ami szövegét tekintve inkább megfelelne himnusznak) énekelhetetlen.

Bozdurgán 2010.05.11. 09:49:16

Elolvasva a kommenteket azt kell észrevenni, hogy nincs nemzeti minimum amiben bármikor is meg tudna állapodni az ország többsége.
Azokat az embereknek akik tele szájjal a szólásszabadság eszméje mögé bújva ontják magukból az önző irigy mocskot nem meggyőzni kell hanem ignorálni.

Érdekes, hogy ugyanezek az embrek a liberális eszméik védelmében mindenkitől ELVÁRJÁK az ő igazuk legyen az egyetlen igazság, fogadjuk el hogy a mások menetének joga van felvonulni, fogadjuk el, hogy normális ha a 7 éves gyerekek megverik a tanárt az iskolában, fogadjuk el hogy művészet véres jobb kezet dugdosni a turul csőrébe, fogadjuk el, hogy azokat az embereket akik szeretik a hazájukat egyből turbómagyarnak,mélymagyarnak lehet gúnyolni, és fogadjuk el, hogy normális egy olyan dalt leköpni ami tényleg az összetartozást jelenti azokkal az magyarokkal akik a legnagyobb ellenszélben is magyarok tudtak maradni(ellentétben veletek).

Szerintem nincs olyan nép a földön mégegy, aki ilyen szinten tudná megtagadá a saját népét akik sok sok évszázadon keresztül a határait védték, és amikor legutoljára lehetőségük volt harcolni a magyarságukért akkor is megtették Kohn Béláék ellenszelében felszerelés, hadianyag nélkül is.
Most meg egyesek olyanokat írnak, hogy semmi közük hozzájuk.
Elképesztő , komolyan mondom.

Bozdurgán 2010.05.11. 09:50:53

@mézescsók:

Akkor talán nézd meg a videót úja és újra ameddig leesik, hogy ez nem egy énekóra volt, ahol a dalok művészi értékét vizsgálták.
Hidd el ha az lett volna nem lenne ekkora felháborodás.

pannonfunk 2010.05.11. 09:52:34

Kedves posztoló, szerintem az anyukád egy kibaszott rusnya nő, esztétikailag. Persze ez csak az anyukádra tartozik, hogy ő milyen.

greybull 2010.05.11. 09:54:56

1. Általában minden himnusz baromi középszerű dallamból áll.
2. A magyar himnusz a Gotterhalte-ból lett kifordítva, ámde igen jól, szóval ez semmit nem von le az ESZMEI értékéből.
3. Mert minden himnusznak ESZMEI értéke van. A Székely Himnusznak is! Ami amúgy egy iszonyatosan giccses dal, a szövege egy agyrém - node: na és? Eszmei értéke van itt kb 15millió embernek, és ez pont elég.
4. Ha vona szerint (így, kisbetűkkel) Mo.nem Finngária, akkor erre az a jó válasz, hogy: lehet, de attól még Mo.egy szar ország. Lehet, hogy a halszagú rokonság, nem elég felemelő, de nézzük meg, hogy a finnek mire jutottak és honnan (az észteket is ideértve) és akkor jó alaposan elkussolhatunk. Szerintem a finnekre és észtekre nézve lealázó, hogy a magyarról azt tartják, hogy mi az ő rokonaik vagyunk. Hozzájuk képest kutya faszát nem szenvedtünk, szóval - ha igaz lenne - , akkor sem szégyellném a rokonságot.
5. Dessewfy pedig - bitorolva egy nagyszerű magyar nevet - pedig menjen a kurva édesanyjába! (Én is láttam a műsort, szerencsére jobban féltettem a tévét, hogy bele ne basszam a söröskorsómat!).

DV 2010.05.11. 10:00:28

egy tudatosan cinikus kiszólásról van szó, amelynek pontosan az indulatok generálása (volt) a célja. ebben hasonlít a fenti írásra, bár tény, dezsőfi jóval szellemesebb és intelligensebb a blog írójánál...

Blitz! 2010.05.11. 12:11:38

@greybull:
szóval kevesebbet szenvedtünk a finneknél??? kötve hiszem! Kaptak ők is az élettől rendesen, de biztosan nem többet, mint mi. És mivel kedvelem az északi népeket, itt be is fejezem. ....

aki szerint Magyarország megérdemelt mindent, amit elszenvedett pl. az utóbbi 200 évben annak semmi keresnivalója ebben az országban. Unom már azt hallgatni, hogy mindenről mi tehetünk.

Kedves szomszédaink kiny@hatnák a seggünget életünk végéig, amiért ekkora területeket kaptak "ajándékba". De neeem, ehelyett mindent megtesznek, hogy ellehetetlenítsék az ottani magyarok életét.

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.05.11. 17:58:17

@greybull: Senki nem tartja úgy, hogy a finnek vagy az észtek rokonaink.
Nyelvrokonságról van szó.

Intizar 2010.05.11. 20:59:46

@TaTa86.: Én a hetvenes évek legsötétebb mélyében tanultam egy igazán sötét lakótelepi proli általános iskolában. Nekünk már akkor azt magyarázták, hogy a finnugor rokonság, az nyelvrokonság és nem több. És ez a hivatalos tananyag volt, nem konspiratíve suttogva közölte a tanárnő.
Azért mindig tanácstalan vagyok, mikor azzal jönnek, hogy az "elnyomatás során finnugor rokonságot akartak ránk bizonyítani". Egyrészt ki akart? Mikor? Másrészt, ha akart volna is, ez nem hitbéli, hanem tudományos kérdés, nyilvánvaló, hogy antropológiai értelemben semmilyen rokonság nem áll fönn. Persze az ily módon háborgók a tudományos érvelést nem szokták szeretni, mert akkor mi lenne Jézussal, a szittya herceggel (vagy mi)? Meg Haris Tót Illéssel, a nagy magyar (állítólag görög) filozófussal?

Intizar 2010.05.11. 21:02:02

Ja, és még a legröhejesebbet nem is mondtam: föl nem foghatom, mitől volna előkelőbb dolog türk vagy akár sumér rokonsággal rendelkezni, mint finnugorral? (Még ha valaki nagyon ragaszkodna is az antropológiai jellegű finnugor rokonsághoz, mint ahogy nem ragaszkodik.)

greybull 2010.05.12. 11:11:56

@H&K G3: tudsz valamit arról, hogy a szovjet érában hány észtet vittek gulágra? hogy még az ötvenes évek végén is volt szovjetellenes partizánharc mind a három balti köztársaságban? mit tudsz a finn-szovjet háborúról? mit tudunk mi - én is -arról, hogy évszázadokig a német lovagrend, svédek, oroszok hogy nyomták el ezeket a népeket? Meg tudod mondani, hogy Mátyás király halála után miért kellett szétverni a fekete sereget, szétlopni az országot - az akkori magyar uralkodó osztálynak? Miért telepítettek be román jobbágyot Erdélybe a magyar (?) földbirtokosok? Nem barátom: vastagon benne voltak a magyar elődeink is abban, hogy mindez trianonban kulminálódott!

Senkifia 2010.05.13. 09:00:14

@ebedli: a ti pénzetekből, szerencsétlen? :) olyan hülye vagy,hogy az már fáj. Böjthe csaba testvér idejön árvaházat építeni a te pénzedből el nem tartott árvagyerekeknek, te meg a TE pénzedről beszélsz? isten szerencsétlen barma :) Miközben minimálbérre vagy bejelentve és nem fizetsz adót, 3milliomod-magaddal... a te pénzed?folyton rinyáló? az a folyton rinyáló székely 70 évesen hasította meg egy román ifjú fejét egy kacorral, mert szivatni akarták 5en, és lökdösni is kezdték. 1982ben.Mikor ennél kevesebbért i elvitt a securitate. Amikor meg odajött a rendőr,hogy Miska bácsi,sajnos meg kell büntessem,súlyos testi sértésért,5ezer lej....(a havi fizetés volt 3ezer),aszonta az öreg: adok 15öt,hozzon ide még kettő, metszem meg azokat is. és ezek rinyálnak,szerinted. 80 éve akarják a románok beolvasztani őket. És ők meg jóformán románul se tanultak meg.És ezek rinyálnak. Szerinted, aki két nap múlva már szlovákul nyalná a hatalom seggét,ha netán holnaptól szlovák világ lenne itt. szerencsétlen :) és ezzel még nagyon sok hülyegyerekkel együtt vagytok így. Hogy azt hiszitek, a ti seggetekből süt ki a napocska. De ha Marosvásárhely főterén nektek mentek volna baltákkal, mert magyarok vagytok, csíkban fostátok volna végig az utcát. Szóval vegyél vissza kissé, szerencsétlen lúzer, a pénzeddel együtt... ami nem is a tied.
süti beállítások módosítása