Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Kádárnak jönnie kell

2010.12.31. 07:52 | Proszektura | 59 komment

A rendszerváltás előtti években Kis János fogalmazta meg a Beszélőben ennek éppen az ellenkezőjét.

Pedig akkor, az úgynevezett szocializmusban, mi voltunk a legvidámabb barakk, vagyis a legviccesebb diktatúra. A nyolcvanas évektől kezdődően mindenképpen. Ez volt az ötvendolláros szabadság időszaka, ahol már nem akasztottak, legfeljebb pofozkodtak.

Most meg – úgy tűnik – mi lettünk a kapitalizmus legvidámabb, jobban mondva legviccesebb demokráciája.

1990-ben még nem tudtuk, hogy a diktatúra a rendszerváltáskor úgy viselkedik majd, miként a hidra, vagyis ha a diktátort kiiktatjuk, dupla annyi terem helyette. Antall rövid időszakától eltekintve négyévente jöttek az újabb és újabb kedélyes és vicces zseb-Napóleonok.

A vendéglátós Boross, a konyakozó Horn, a koktélozgató Medgyessy, a pálinka-barát Orbán, majd a borissza Gyurcsány (egy ideig a joviális Miska-kancsóval az oldalán), majd megint Orbán, ezúttal a misebor-kedvelő Semjénnel kiegészülve...

Aztán kezdődik majd megint minden elölről. (És – állítom –, nem csak kilenc év múlva!)

A baloldal persze most egyfolytában siránkozik, hogy Orbán visszaél a hatalmával. Ez igaz. Csodálom, is, hogy ennyit tökölnek az új NEMZETI alkotmány tervezetével is. Pedig elég lenne mindössze két nyúlfarknyi paragrafus.

1.§ Orbán Viktornak mindig igaza van.                                                                   2.§ Ha még sincs igaza, akkor az 1.§ rendelkezéseit kell alkalmazni.

De hát a baloldal is visszaélt a hatalmával, Mi az hogy, nagyon is.

Jó, jó, de nem annyira, hajtogatják farizeus képpel.

Pedig dehogynem. S ehhez mindenkor vastagon asszisztált a baloldali értelmiség is.

Amikor aztán Gyurcsány a megszeppent övéi előtt, kissé beborozva, zárt körben kiborította a bilit – szenvedélyes igazságbeszéd volt, harsogta a baloldali elit. Pedig, ha valamelyik sunyi lapító figura titokban nem rögzíti, és néhány hónap múlva nem csempészi be a magyar rádióba, sohasem derült volna fény erre az „igazságbeszédre.”

Az elmúlt években a baloldal krémje egyfolytában a rémisztő jobboldali fasiszta veszélyről vizionált, miközben szinte büntetlenül burjánzott, és – párthovatartozástól függetlenül – hihetetlen méreteket öltött a korrupció, és az állami vagyon szétlopása. Az állam rossz gazda, mantrázták az állam rossz gazdái, teli zsebbel, tehetetlenül széttárt üres kezekkel.

Persze az úgynevezett jobboldalt sem ezek a jelenségek érdekelték. Sokkal inkább lekötötték őket a cigányok terménylopásai. Az persze érthető, hogy Barna bácsinak jobban fájt az uborkájának megdézsmálása, mint az, hogy egy kilométer autópálya miért kerül három-négy milliárdba, feleslegesen megépített viaduktokkal, alagutakkal. Pedig akár még ő is belegondolhatott volna, hogy mindössze egy méternyi sztráda árából az egész országot beteríthette volna kovászos uborkával.

Mindenesetre ezt a sok szart azért tudtuk, tudjuk még egyelőre elviselni, mert legalább a pofánkat kinyithattuk.

Ám, ha már azt is be kell fognunk, akkor Orbán menjen a francba, a szentfazék dumájával együtt, s helyette jöjjön vissza inkább Kádár János.

Ő ugyanis sokkal jobb volt ebben a műfajban.

· 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr842549829

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kádárnak jönnie kell 2010.12.31. 12:43:20

A rendszerváltás előtti években Kis János fogalmazta meg a Beszélőben ennek éppen az ellenkezőjét.

Trackback: ICE-T mégsem kapja meg a magyar állampolgárságot? 2010.12.31. 10:46:26

A népszerű afro-amerikai rapper ICE-T döbbenettel fogadta a Tilos Rádió és személye, pontosabban egyik dalszövege ellen a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által indított vizsgálatot. Mint köztudott a zenész az egyik leglelkesebb támogatója volt a k...

Trackback: Médiatörvény... köszönjük Schmitt elvtárs! 2010.12.31. 09:09:32

                                          ...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 08:32:49

Kádár Jöjjön Orbán Takarodj!!!!!!
JÓ HANGOSAN EMBEREK, HOGY AZ EU-SOK IS HALJÁK--------
Kádár rendszer Demokrácia volt a Viktor Ditkatúra mellett -ez igaz!!!!
EGYIKET MEGDÖNTÖTTÉK, A MÁSIKAT MOST KÉSZÜL A NÉP MEGDÖNTENI ( és ezt a másikat ,azért földbe is kell döngölni, mert ez a veszélyesebb!!!)

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 08:33:42

Szegény János bá' nem szaporodott...ez a Nemzeti Hazug Törpe még szaporodik is!!! ----

belekotty 2010.12.31. 08:35:17

Azért Orbán gyerekeit hagyd ki, jó?

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 08:48:32

@belekotty: mé hagyjam ki? nálam nem kiváltságosak!

Fideszman 2010.12.31. 08:49:07

szeretném meghallgatni a fidesz miket beszél a saját zárt gyűlésein. Sajnos náluk nincs ilyen sunyi lapító paraszt aki felvenné a dolgokat, hiszen tudja, hogy jön a nemzet keresztapja (P.S.) és kap két kézigránátot a fejébe.

Dixi. 2010.12.31. 08:49:11

Helló belekotty....:-)

Én is ezen gondolkodtam idáig....mármint azon h mekkorát röhöghetnek rajtunk......pl Ice-T akit nem is tudja mi a Magyar...de nem is érdekli....:-(

robian 2010.12.31. 08:50:01

jövök trollkodni: fentiekkel egyetértek. mazeltoff

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 08:51:08

Kívánom az Orbán egész családjának, hogy annyi rosszat kapjon és érje az Új évben, amennyit a Magyar néppel eddig tett!!!!!! ...és olyan Boldog Új évet is Nekik, amilyet Ő szerzett a Magyar Népnek az elmúlt hónapokban!

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 08:58:19

basahalom.blog.hu/2010/12/31/dol_a_forint

bedől a forint..új bankjegy Kósával!
Köszönjük rohadt Nemzeti Gonosz Törpe!!!!!!!!

SzaGyu 2010.12.31. 09:16:59

Egy kis emlékeztető Schmitt Pál beszédéből:
Magyarország nagy vállalkozásba kezdett ez év tavaszán, nagy változtatásokra szánta el magát, hogy a válságot leküzdve erős és büszke országgá váljon. Olyan országgá, ahol minden magyar embernek van esélye a boldogulásra, és amelyre fölnéznek a világban.

Hát most felnéztek ránk, és észrevették -nyugaton is-, hogy Magyarországnak olyan Köztársasági elnöke van, aki egy báb és Ő maga is a demokrácia leépítésén munkálkodik.

Továbbá:
Nagyon fontos tehát - mutatott rá Schmitt Pál-, hogy ne bizonytalanodjunk el a nehéz pillanatokban. Ugyanilyen fontos az is - emelte ki -, hogy a változtatásnak mindenkor demokratikus, jogállami keretek között kell történnie. "Erről soha, semmilyen körülmények között nem mondhatunk le"

Gondolatban még hozzátehette: A jogállami keretek pedig ott vanak, ahol azt Orbán Viktor, a FIDESZ, illetve Schmitt Pál körbehatárolja. -Értitek már?

Ezek után jobb lesz, ha bezárkózik a palotába és nem mutatkozik az emberek előtt. Szégyellje magát! Ilyen alattomos szolgalelkű elnöke még nem volt, de nem is lesz az országnak mint amilyen most ő.

Kádár János elvtárs ha élne, lesmárolná Őket örömében, mert a gulyáskommunizmusban volt ilyen médiatörvény. Illetve nem is volt, de minden tiltva volt ami nem volt engedélyezve!

Orbán-nak, Shitt-nek, Szalainak javasolnám, hogy mindent büntessenek ami nincs a törvényben engedélyezve.

És kész. Ekkor nem kell rendeleteket, törvényeket hozni.

vajdasagi 2010.12.31. 09:23:22

@Nemzeti Gonosz Törpe: Orbán családját azért hagyd ki, ha én is kérhetem, mert eleddig nem lettek bevetve a politikában, nem használta őket a Fidesz a népszerűség növelésére. Egyébként ez a nagyon pozitív dolog nem mondható el az előző Orbán-ciklusról. Ott használták őket sajnos.

Ja, ezen kívül még Bajnai is igen szolídan viselkedett etéren. Gyurcsány viszont ebben is elitélendő volt - szerény véleményem szerint.

csiribi (törölt) 2010.12.31. 09:24:31

Sok igazság van az itt leírtakban, azért Kádár Jánost nem hoznám vissza.
Akinek a hatvanas években már volt önálló véleménye, és azt akár nyilvánosan is kifejtette, az tudja miről beszélek.
Ami a hetvenes/nyolcvanas éveket illeti, akkor lépett az ország arra az útra, ahol most járunk.
A baj inkább az, hogy a magyar uralkodó osztály ezer éve - de minimum Mátyás király óta - kizárólag a saját zsebe teletömésével van elfoglalva.
Ez most kibukni látszik... csak nem eléggé.
Hatvan fölött az ember már nehezen változtat, én már nem vagyok "útra kész", de aki fiatal és van csöpp esze, Gyurcsány ajánlását követi...

csiribi (törölt) 2010.12.31. 09:26:08

Ja, Boldog Új Évet Mindenkinek:)

gagauzz kalauzz 2010.12.31. 09:32:02

@vajdasagi: Az egész családdal együtt fényképezkedett a Pápánál az adófizetők pénzén.Dehogyisnem használja a családot.

Dixi. 2010.12.31. 09:44:41

@vajdasagi:

XD.......azt hiszem ez null pontos volt.....kicsit jobban bele kellene merülnöd az orbán család gazdasági érdekeibe....
nem kritika irányodba csak tanács....

Dixi. 2010.12.31. 09:45:16

ja és B,U,É,K,....

high up 2010.12.31. 10:09:17

Akkora diktatúra van, hogy ma már mindenféle lúzer ballibsi blogot nyithat aztán akkora fasságokat ordibálhat kórusban, amekkorát csak akar. Még az alapfogalmakkal sincsenek tisztában, legyen az pénzügy, közgazdaságtan, politika.
Én a helyükben inkább elvégezném esti tagozaton a középiskolát, aztán tanulnék hozzá egy szakmát, s máris értékes embere lettem a társadalomnak. Nem úgy mint most, a hordószónoka.

high up 2010.12.31. 10:12:13

Báb köztársasági elnök? Az akkor a Gönczárpi. Olyan lazán írta alá az is az összes ballibsi törvényt, mint a szolga. Aztán a Bokros csomagnál hasalt egy nagyot.

Majd ha Schmidt is ekorát hasal, akkor lehet egy lapon említeni Gönczcel. De majd csak akkorr.

fourgee 2010.12.31. 10:16:06

@Nemzeti Gonosz Törpe: "EGYIKET MEGDÖNTÖTTÉK, A MÁSIKAT MOST KÉSZÜL A NÉP MEGDÖNTENI ( és ezt a másikat ,azért földbe is kell döngölni, mert ez a veszélyesebb!!!)"

Én úgy emlékszem, hogy a Kádár féle rendszerben történt az, hogy a rendszer ellenségeiért éjszaka megjelent a fekete autó. Vagy rosszul emlékszem?

William Kidd 2010.12.31. 10:17:02

A blog tartalmával egyetértek, de ne Kádár jöjjön vissza, hanem Mátyás király! :-)

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:17:16

@vajdasagi: akkor itélj el--még a fajtáját is utálom!!!!!!!!!az egész dinasztiát, mert ha ez nem születik meg akkor Magyarország már rég Nyugat Európa szinten lenne!!!!
Orbán az Ország tumora-- az ország betegsége---ki kell vágni , mielőtt a beteg (Magyarország) meghal!

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:19:35

@fourgee: jól emlékszel, de még az is jobb volt, mint ami itt készül.
Kádár azt mondta: Aki nincs velünk az ellenünk van...
Orbán már2001 ben azt mondta: Aki nincs velünk ..az nincs....
Na melyik a jobb?..válassz ..felejtős Fidesznyik!

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:20:12

Ezért a Kádár inkább, mint a Nemzeti Hazug Lopós Beteg Törpe!

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:21:27

Most kezdi megvalósítani Orbán: Aki nincs velünk az nincs! Ezt építi..ezt a hatalom szlogent!

William Kidd 2010.12.31. 10:24:31

@Nemzeti Gonosz Törpe: ha jól emlékszem Kádár így mondta: "Aki nincs ellenünk, az velünk van!" - a '60-as évek politikai konszolidációja.

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:25:25

@high up:
tanulj tanulj....kevés volt az a nyolc osztály....egyes leülhetsz.:D Ballibsi, és kommunista nincs !!!!!!!!!---ez lejárt Fidesz szöveg... csak liberális és szociális érzelmű és pártú ember van, mint a Nyugati Demokráciákban, ahol nem ballibsiznek és nem kommunistáznak már, mert tanultak és nem suttyók, mint azok akik ezt a szöveget a Fidesz oldalról beléjük táplálták és ők szajkózták és szajkózzák mint te....!!!!

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:26:29

@William Kidd: ez a második variáció volt...az első és korábban az volt amit én írtam....

csi szi 2010.12.31. 10:27:18

NGT: Ekkora szánalmas trollt, mint te... kicsit túljátszod a szerepedet!

Az igazi Sipi - Citizen of European Union (törölt) · http://www.youtube.com/results?search_query=ud+zrt 2010.12.31. 10:27:22

@vajdasagi: "rbán családját azért hagyd ki, ha én is kérhetem, mert eleddig nem lettek bevetve a politikában, nem használta őket a Fidesz a népszerűség növelésére"

elokeressem neked a youtube-rol a videot a szent csalad karacsonyarol, baszod?

tudod, amikor a csaladja korben unneplo seggestorpe eppen a sajat parttarsait fenyegeti egy kupac aktval...
hogy abban benne van mindenkirol minden...

koromvirag 2010.12.31. 10:29:40

Egy nagyon jó kis publicisztika, hogy dől romjaiba a sajtószabadság a magyar demokráciával együtt:

www.melano.hu/content/vissza-j%C3%B6v%C5%91be

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:29:59

ez balozás is helytelen...s helytelen használat.......a legnagyobb balos banda a Fidesz.(....oda menekültek az igazi kommunisták és most alkotmányt fabrikálnak a Nemzeti törpének. Pozsgai, Szűrös, Martonyi, stb.

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:31:02

@az igazi Sipi: hehe:) na jah az igazi Fidesz seggnyalót nem lehet még tényekkel sem meggyőzni--buták mint az orbán segge

mendson 2010.12.31. 10:40:07

Azért a wikileaks Orbánnal kapcsolatos adatai sem érdektelenek.Mert miről is van szó? Orbán már 2002-es bukása óta folyamatosan ekéz mindent amit a baloldali kormányzat csinál, goebelsi szinvonalon üzve a karaktergyilkosságoknak nevezett valamit.Amit ugye itt a prosszekturán is láthatunk például az autópályák árának emlegetése kapcsán, mint szocialista bün.Közben pontosan itt az indexen volt vagy 3-4 éve egy szakcikk arról, hogy milyen hülyeség csak úgy összehasonlítgatni ilyesféle dolgokat, mert csak néhány centis szélesség eltérés,vagy három -négy lehajtó már milliárdos eltéréseket jelent.Vagy az öszödi beszéd emlegetése, amiből valahogy azt soha senki nem emeli ki, hogy Gyurcsány miként próbálta felelösségteljesebb munkára ösztönözni képviselőtársait.Ami miatt rendesen hátbatámadták és ami a mai kormányzati többségre is tökéletesen igaz.Na és az öszödi beszédre hivatkozással elinditott ramazuri és a Nagy októberi hugyosforradalom kapcsán érdekes A Spigelben megjelentetett -valszeg wikileaks adatbázisú- hir ahol a budapesti amerikai nagykövet ecseteli Orbán és a szélsöségesek kapcsolatát.Amihez magam hozzátenném a nevezetes M.Róberttel való kapcsolatát ami segíthette Orbánt az alvilági elemek és a fradi "b" közép bevonását a "spontán" felzudulás szervezésében.

iovianus 2010.12.31. 10:41:41

Fél évvel a választások után Gyurcsányozni nem menő...Mert ugye rosszabbul élünk, mint FÉL éve!!!

szamarhegy 2010.12.31. 10:42:04

@high up: SCHMITT Pál hogy hasalhatna (az ország már más kérdés) el, hiszen vállaltan együttműködő, az alkotmánybíróság pedig már nem játszik, így mint kés a vajban mennek át a leggátlástalanabb törvények is.

Kerek négyszög 2010.12.31. 10:43:03

@Nemzeti Gonosz Törpe:

Én is osztom a véleményed: ha nincs ez a destruktív demagóg narancsnyik banda, Magyarország mára elérte volna a nyugati átlagéletszínvonalat. Ha a Bokros csomagot bátran végigviszi az ország anno, most fölényesen mosolyoghatnánk a környékbeli országokon a mi közel ausztriai életszínvonalunkkal. Ma rajtunk röhög mindenki.
De jött a populista demagóg hataloméhes banda, és mindent tönkretett. Könnyű dolguk volt, a reformokat ez a nép mindig szíves örömest visszafordította félúton. Csak erre kellett rádumálnia. Pont orbányáék éltek a legjobban a csomag maradékágól, akik kicsinálták.

A fő gond nem az orbáni destrukció, hanem az, hogy nagy számban élnek nálunk olyan választók, akik "csinálja a másik" elvet vallják, és ha neki kis tennie kell valamit a saját sorsáért, máris keresi a megfelelő politikus bandát, aki megígéri az időkerék visszaforgatását.

Orbánék csak ennek az igénynek felelnek meg, nagyon ügyesen felismerve ezt a kádári lelkületű választói tömeget.

Tehát irány a múlt!

Balangó 2010.12.31. 10:43:22

Az a gond, hogy hiányzik mindent indulatból szemléltek, jobb- és baloldali, napi politikai megközelítésből.

Pedig ami itt történik, az nem a FIDESZ-en, MSZP-én, Orbánon, Gyurcsányon, Szalai Annamárián meg a többieken múlik - mindössze arról van szó, hogy a történelem követi a saját logikáját.

Volt (van?) egy demokratikus rendszerünk, amely a felmerülő társadalmi és gazdasági problémák közül egyet sem oldott meg, sőt, amellett, hogy a meglévőket súlyosbította, még újakat is generált. (Hogy miért történt ez nálunk így, és miért nem történt így pl. Szlovéniában, az egy nagyon érdekes kérdés.) Emellett semmi jele nem látszott annak, hogy ez az irány megváltozna. Magyarországon nem gazdasági válság van, Magyarországon egy rendkívül mély társadalmi válság van, amely a társadalom működésképtelenné válásával fenyeget. (Ez nem ugyanaz, mint az állam működésképtelensége!)

A társadalom teljesen természetes reakciója ilyenkor az, amit szokás "rendpártiságnak" is nevezni. Arról van szó, hogy a közösség többsége - engedve akár a szabadságjogaiból is - egy központosítottabb kormányforma felé fordul, abban bízva, hogy a centralizáltabb hatalom hatékonyabbnak mutatkozik a meglévő társadalmi és gazdasági problémák megoldásában, és hatékonyabban állítja helyre a társadalom működőképességét. Aztán ez vagy bejön, vagy nem.
Ha a centralizált hatalom helyreállítja a társadalom működőképességét, akkor jó. Ha nem állítja helyre, akkor - paradox módon - a centralizált és ebben a formájában eltorzult hatalommal szembeni ellenállás lehet az, ami a már szétesőben lévő társadalmat újra összekovácsolja. Ha egyik sem jön be, akkor az a társadalom összeomlik és eltűnik, mint annyi más társadalom előtte.

A történelemben mindig ez van: amikor egy társadalom válságba jut, akkor vagy ezt a megoldást - tehát a központi hatalom megerősítését - "választja", vagy szétesik.

A mai helyzet nem azért állt elő, mert Orbán olyan, amilyen, hanem azért, mert találkozott a társadalom erős hatalom iránti igénye és az ő személyisége.

Ha ezt így megértjük, akkor sokkal kevesebb indulattal és sokkal nagyobb érdeklődéssel tudjuk követni, amit ezekben az években átélünk.

Balangó 2010.12.31. 10:43:56

Bocsánat: az első mondatból a "hiányzik" szó törlendő.

Kerek négyszög 2010.12.31. 10:49:28

Remek írás a fideszes MTI által elhallgatott cikkről. A wikileaks kiszivárogtatása a 2006-os események fideszes szervezéséről:

www.galamus.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=45358:egy-ujabb-mti-s-baki&catid=71:a-napi-apro&Itemid=109

Kerek négyszög 2010.12.31. 10:52:36

"A történelemben mindig ez van: amikor egy társadalom válságba jut, akkor vagy ezt a megoldást - tehát a központi hatalom megerősítését - "választja", vagy szétesik. "

Pontosan!

Mint az 1933 -as válság utáni történések Németországban.

Mindenki nagyon várja.

igényes 2010.12.31. 10:53:35

El kell olvasni Schmitt Pali két írását. Lehet nevetni: Mondatok kezdésein, vesszőkön, kettős pontokon. Aláíráson stb.

www.keh.hu/index.php?submenu=kozlemenyek_levelek&id=440&details=1&cat=6

www.keh.hu/index.php?submenu=kozlemenyek_levelek&id=543&details=1&cat=6

Nemzeti Gonosz Törpe 2010.12.31. 10:54:18

MOST CSINÁLJÁK AZ ALKOTMÁNYT:
A jövő év be lesz tiltva.
80 évre titkosítva lesz...
Nem lesz.... és 25 óra lesz egy nap. A benzin pedig 999+AFA lesz. Bedöntjük a világgazdaságot. A magyar BUX berántja a moszkvai tőzsdet.
Orbán az EU-t áthelyezteti Kínába:)

2010.12.31. 10:57:28

A Kádár idején legalább volt - Hofi személyében - " lájtosan beszólogató" politikai kabaré.
Próbálna meg valaki most viccelődni a TV-ben a jelenlegi rendszerrel...

Balt 2010.12.31. 11:10:42

@Nemzeti Gonosz Törpe: Hú, te igazi ÓRIÁS vagy (és most ötven felkiáltójel, hogy stílusban is megfeleljek a magas elvárásoknak)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ezzel a sziporkázó tudással és tetterővel szerintem máris látatlanan leszerződtethet a Sas-kabaré, legalábbis amíg Orbán pribékjei (ja, nem, az még az előző "rendszer") végleg el nem hallgattatják a névadót mindenféle koholt adócsalási tényállásokkal. Aztán pedig nem lesz más, csak ajajjajj, tehát készülj, szükség lesz még a harcos mozgalmista sziporkáidra!

whoamiohmy 2010.12.31. 11:13:51

Három dolgot szeretnék mondani (bocs, kicsit hosszú lesz):

1. Először is - ez a legfontosabb - Boldog, sikerekben gazdag új évet kívánok mindenkinek.

2. A mai magyar politikai "elittel" az a baj, hogy belefutottak ugyanabba a csapdába, mint a szovjet vezetők a 70-es években. Volt ugye itt nálunk egy jó kis forradalom a kommunista elnyomók ellen 56-ban. Akkor az oroszok rendet csináltak, majd Moszkva elmagyarázta az újonnan beállított vezetésnek (Kádáréknak), hogy őket nem érdekli, hogy hogyan, de itt TARTSANAK RENDET. Ha nem lesz rend, és megint vissza kell jöjjenek, akkor mehet a GULAG-ra az egész banda. És ezt Kádárék nagyon jól tudták, rendet is tartottak, működött az ország, még ha ennek az is volt az ára, hogy ezt-azt föl kellett adni a kommunista eszmékből (háztáji mezőgazdaság, kereskedelem a nyugattal, stb. stb.). CSAkHOGY úgy a 80-as évek elejére ez a generáció kiöregedett, meghalt, és a soron következő banda már nem tudta, milyen az, amikor tényleg elvihetnek a gulágra, ha nem csinálod normálisan a dolgodat. Na, ez a jelenlegi politikai "vezető" réteg, akik 89 óta a nyakunkon ülnek. Tudják, hogy semmilyen következménye nincs annak, amit csinálnak, senki nem kéri őket számon.
3. Ez a réteg csak a felszínen verseng egymással, a mélyben hihetetlenül összetartanak. Elgondolkodott itt már valamelyikőtök pl. azon, hogy 2006-ban Orbánék miért nem előrehozott választásokat követeltek a népszavazáson? Kiírtak egy népszavazást 3 olyan kérdésről (vizitdíj, tandíj, kórházi napidíj), ami teljesen marginális kérdés volt ahhoz képest, hogy váltsuk le a teljesen hitelvesztett, politikailag ellehetetlenült gyurcsányi bandát. Pedig ha jobban belegondolunk, egyszerű, hogy miért nem. Mert a jelenleg is (még) hatályos magyar alkotmány értelmében a kormány a népszavazást csak VÉLEMÉNYKÉRŐ jelleggel köteles figyelembe venni. Népszavazás nem dönthet kormányprogramról, nem oszlathatja fel az országgyűlést, nem írhat ki előrehozott választásokat vagy akár alkotmányozó nemzetgyűlést, vagyis semmi hatalma. Csakhogy ezt az emberek nem tudták. Ha 2006 után kiírnak egy népszavazást az előrehozott választásokról, az nyilván simán azt hozta volna ki, hogy igen, legyen előrehozott választás, az MSZP viszont nem lépett volna le, és akkor itt olyan balhé lett volna, hogy 2-300.000 halott alatt nem tudott volna rendet csinálni még a NATO sem. Ezt egyik oldal sem akarhatta, így aztán Orbánékra maradt a feladat, hogy levezessék a felgyülemlett társadalmi feszültséget. És meg is tették. Kiírtak egy népszavazást, ami persze nyert, az MSZP nagy duzzogva, de úgy tett, mintha kötelezné az eredmény, és ennek köszönhetően hatalmon maradhattak a ciklus végéig. Viktor pedig a szolgálataiért cserébe 2010-ben megkaphatta a 2/3-os többséget. Kéz kezet mos. Az ellenzék volt a kormányhatalom legfőbb támasza. Hát így működik ez.

manager2008 2010.12.31. 11:34:01

@Balangó: Nagyjából igaz lenne amit írsz. Egy elég fontos dolog nem világos, hogy a magyar társadalom egy torz maradvány.
A II.VH. után gyakorlatilag az addig kitermelt uralkodó osztály megsemmisült, elmenekült vagy beolvadt és eltűnt.
Gyakorlatilag a vezetői képességekkel rendelkező és erre is nevelt réteget elvesztettük, majd a Rákosi rendszer a még fellelhető maradványait söpörte el. 1956 ban a megbújt és álcázott elemei is eltűntek nyugatra.
A mai népesség vezetői képességekkel rendelkező egyedeket szinte képtelen kitermelni, így a kisközösségek működésképtelenek. Magyarul, nincs aki megmondja mit kell tenni.
A politikai vezetők nincsenek olyan színvonalon ami egy állam vezetésére alkalmassá tenné őket (bányát, mezőgazdasági üzemet esetleg el vezetgetnek a korrupciós módszereket alkalmazva, de tisztán kapitalista környezetben mg vannak halva (a legnagyobbak is). Gagyi az egész történet.
Ennek eredményeképpen a nagyjából végrehajtói szintre népességnek teljesen mindegy mit mondanak, lényeg hogy gondolkozni ne keljen.
Az értelmiség okos , írogat szépeket, de vezetni egy sportegyesületet sem tudna.
Olyan az egész mint amikor a Titanic kapitánya elment aludni és a hajót egy matróz irányította. Kb. ez lesz most is. Az tök mindegy hogy a matróz milyen hangosan adja ki a hülye parancsokat.

Kalmár 2010.12.31. 11:47:28

@éberség elvtársak: Igazad van. Nincs ilyen. Se az ATV-n se a Heti hetesben. Mind be van tiltva. Se a Tilos rádión se a klubrádió sem a .....te miről beszélsz?

ivrilider 2010.12.31. 11:51:03

ja! három jó bekezdés:

"1990-ben még nem tudtuk, hogy a diktatúra a rendszerváltáskor úgy viselkedik majd, miként a hidra, vagyis ha a diktátort kiiktatjuk, dupla annyi terem helyette."

"Az állam rossz gazda, mantrázták az állam rossz gazdái, teli zsebbel, tehetetlenül széttárt üres kezekkel."

valamint a vége:

"Ám, ha már azt is be kell fognunk, akkor Orbán menjen a francba, a szentfazék dumájával együtt, s helyette jöjjön vissza inkább Kádár János.

Ő ugyanis sokkal jobb volt ebben a műfajban."

Bizony!

canis merga 2010.12.31. 12:04:42

@Nemzeti Gonosz Törpe: rosszul tudod.

Az első (aki nincs velünk...) Rákosi jelmondata, a második Kádáré.(aki nincs ellenünk...)

igényes 2010.12.31. 12:15:39

@kovacsjancsYYYZZZ:
Hát igen! Orbán úr amikor elveszítette a kollégiumi körrel a választásokat elveszítette a korlátlan lehetőségeket. Hatalom, nagy fizetés, 10 autó, kiszolgálok hada, uszoda, szauna, ruhapénz, napidíj, korlátlan utazási lehetőségek, ingyen ebéd, vacsora. Ajándékok tömkelege.

Nézzük meg Kósa Lajost például. Kósa által vezetett Debrecennek 24 testvérvárosa van. Gondolom Kósa és családja, esetleg barátnője havonta egyet felkeresnek. Debrecen és Egyiptom nagy történelmi kapcsolatra tekinthet vissza, itt eltölteni egy kis időt nem kis pénz. Tehát Kósát vendégül látják, ő meg itt a városi pénzen vendégül lát. Kósa ajándékoz közpénzen, Kósa, amit kap magáénak vallja. Így van ez Orbánnal is. Láthattuk Orbán adott ajándékot a Pápának (3 db nagyértékű aranyérmét), Orbán családja szintén kapott ajándékot a Pápától, persze adóbevallásukban nem szerepel majd. Nos ez a lekisebb pitiáner dolog. Mi történi a színfalak mögött azt nem tudjuk.

Tudjuk, hogy 8 évig nem voltak hatalmon, viszont valamiből élniük kellett, na ezt törleszti a magyar nép helyettük.

Hozzáteszem Orbán nem rólunk beszél, hanem többször említi meg a magyarok, nem azt mondja "mi magyarok", hanem a magyarok!

TaTa86. · http://archiregnum.blog.hu 2010.12.31. 12:46:44

Nem rossz poszt.

A Barna bácsis rész gondolom csak a kötelező, az nem is veszem figyelembe.

szakállasbácsi 2010.12.31. 13:16:55

Sztem fogalmatok nincs Kádárról és arról, ahogyan ő megpróbált kompromisszumot keresni. Az 56 utáni bűneit nem lehet jóvá tenni, de akárki akármit mond, zseniálisan tudta etetni a ruszkikat és a népet egyszerrre.
Kádár SOHA nem írt, vagy íratott volna ilyen imbecilis médiaörvényt, mert adott a látszatra, és főleg a nyugat előtt akart jófiú lenni (igen: pénzért). Persze nem volt sajtószabadság nyugati értlemben, de mindenki informált volt, aki az akart lenni. Volt Szabad Európa Rádió, volt Galamb utcai Demszky butik, voltak repülő egyetemek, 'R' bizalmas minden könyvtárban, és amire én felcsperedtem és kinyílt a csipám (1974), szinte bárhol lehetett a rendszert szidni (igaz nem olyan alpári stílusban, mint azt itt a T. topictársak teszik).
Kádár értette volna, hogy nem kell ilyen médiatörvényt hozni, mert amíg a csapokat ő kezeli, addig azt nyír ki, akit akar, és mivel senki nem akarja, hogy kinyírják, egy bizonyos határt nem fognak átlépni, hiszen úgyis mindenki tudja, mi az ábra, minek az oroszlán bajszát cibálni. Kádár Szun Cu szerint kormányzott és tudta ösztönösen, hogy a csatákat fejben kell megvívni és nem a bíróságon. A jó hadvezér egy nyillövést sem ad le, hanem elhiteti, hogy ha leadná, mindenki elpusztulna! Így vér és áldozat nélkül megnyerheti a csatát és a háborút is. Orbán nem jó hadvezér, mert ezt nem érti. Lehet, hogy jó populista, de szerintem korlátolt, és kevélysége méltatlanná teszi az államféfiúi szerepre. Sajnálhatjkuk ezt barátaim, mert a kár, amit okoz nem tehető jóvá könnyen.

IMHO: egyetlen tabu téma volt Kádár alatt, a szovjet csapatok ittléte. DE, a szovjet csapatokat bezárták a laktanyákba, még kimenőt se kaphattak, még a tisztek sem! Nem láttál szovjet tiszteket részegen a városban. Ez volt a zseniális kádári kompromisszum, amitől elviselhető volt az élet, Viktorunk Soros György segítségével tanulhatott Oxfordban (kár volt).
Ez a ripők, első generációs értelmiségiekből összeállt szorongásokból és rettegésből ideológiát farigcsáló, műveletlen és képzetlen banda a nyomába sem ér Kádárnak. Kár, hogy Kádár tömeggyilkos volt, mert különben őszintén lehetne tisztelni és tanulni tőle.
Azt hiszitek a korrupció a legnagyobb baj, mert irigyek és frusztráltak vagytok. A butaság és kevélység a legnagyobb baj, mert a lehetőségeinket iktatja ki.

renevol 2010.12.31. 13:51:53

@Balangó: "Volt (van?) egy demokratikus rendszerünk, amely a felmerülő társadalmi és gazdasági problémák közül egyet sem oldott meg, sőt, amellett, hogy a meglévőket súlyosbította, még újakat is generált. (...) Magyarországon nem gazdasági válság van, Magyarországon egy rendkívül mély társadalmi válság van, amely a társadalom működésképtelenné válásával fenyeget. (...) A társadalom teljesen természetes reakciója ilyenkor az, amit szokás "rendpártiságnak" is nevezni. Arról van szó, hogy a közösség többsége - engedve akár a szabadságjogaiból is - egy központosítottabb kormányforma felé fordul, abban bízva, hogy a centralizáltabb hatalom hatékonyabbnak mutatkozik a meglévő társadalmi és gazdasági problémák megoldásában, és hatékonyabban állítja helyre a társadalom működőképességét."

Igen, ez a tipikus jobbikos vonal.

Bár Magyarországon a rendszerváltásnak hívott valami után pár évvel gyakorlatilag egy pontosan ugyanolyan rendszer alakult ki, mint előtte, de fogjuk rá ezt az egészet a demokráciára, egy Magyarországon soha nem létezett rendszerre. Fogjuk rá a szabadságra, ami ugyan Magyarországon eddig is ismeretlen fogalom volt. A kedvencem: beszéljünk neoliberalizmusról, bár Magyarországon a rendszerváltás óta az állam mindig is többet költött el az állampolgárainál. Szóval beszéljünk mindenféle olyan dologról, ami Magyarországra egyáltalán nem jellemző. A lényeg, hogy a demokráciát, a szabadságot, meg ilyesmi dolgokat szidjunk. Ha így teszünk és elég hangosak vagyunk, akkor természetesen érthető lesz, hogy az elégedetlenkedő, de nem gondolkodó emberek - ellenerőként, ellentétes hatásként - hajlamosak lesznek egy diktatórikus rendszer után áhítozni.

A baj ezzel az, hogy nem a demokrácia, hanem pont annak teljes hiánya okozta és okozza a bajokat Magyarországon.

mindenlehet · http://mindenlehet.blog.hu/ 2010.12.31. 14:00:10

@az igazi Sipi: én is kihagynám a miniszterelnök gyerekeit, mert nem hiszem. hogy ők szervezik az Orbán család életét. Oda születtek.

regress 2010.12.31. 15:04:20

odaszülettek ,és viszik tovább a vérvonalat./ami nem válik vizzé/aztán jön az é.koreai minta.nagyon jó irányba haladunk.

fourgee 2010.12.31. 16:54:28

@Nemzeti Gonosz Törpe: "jól emlékszel, de még az is jobb volt, mint ami itt készül. Kádár azt mondta: Aki nincs velünk az ellenünk van.. Orbán már2001 ben azt mondta: Aki nincs velünk ..az nincs.... Na melyik a jobb?..válassz ..felejtős Fidesznyik!"

Aha, szóval szerinted az jobb volt, hogy egy rendszer ellenes beszólásért bárkit elvihettek, aztán kivégezték, mint az hogy most újságokat, tv-ket, rádiókat pénzbírsággal sújthatnak bizonyos feltételek esetén...

Hááát, bizonyos primitív afrikai országokban szívesen látnának téged, mint testvérüket :)

teknős 2011.01.05. 11:09:54

Jó cikk. Egyben téved csak a szerző.

Orbán nem egy diktátor, akkor sem, ha annak látszik. A népnek valóban Kádár kell, hát megkapja tőle. Ő ugyanis a szocikkal ellentétben, nagyon jól ismeri Kádár népét. Leszámol az ellenzékével? Igen. De ezt demokratikus módon teszi.

Senki sincs rákényszerítve arra, hogy azt tegye, amit Orbán akar. A szervilizmust ne számoljuk már kényszertítő erőnek, mert ha valami, hát az a kádári örökség. Az MSZP az elmúlt 20 évben a szervilizmusból és a szervilizmus által élt. Ez a szervilizmus juttatta oda az országot ahová elérkezett. A gazdasági és erkölcsi összeomlásig.
süti beállítások módosítása