Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A Cozma ügy és a társadalmi elvárás

2012.05.15. 09:12 | Proszektura | 358 komment

Mirkóczki Ádám Jobbikos képviselő szerint a jelentősen enyhített ítélet miatt "felháborodott a szakma, a sportvilág és minden jóérzésű ember: egyedül a gyilkosok elégedettek".

(Megjegyzem, a mai magyar politikai elit egyik legfőbb jellemzője, hogy mindig az emberek nevében beszél. A baloldal, de a szélsőjobb is jókat gúnyolódik azon, hogy Orbán miként hivatkozik a zemberek véleményére, miközben ők pontosan ugyanezt teszik.  Bizony baloldalon is gyakran hallani a szocik szájából is olyasféle szövegeket, hogy az embereknek egyre inkább elegük van Orbán ámokfutásából. Az emberek egyre elkeseredettebbek, egyre reményt vesztettebbek, stb. És most Mirkóczki Ádám kijelentése is e sorba illeszkedett.)

Mirkóczki  állítására Orbán Viktor a parlamentben (gondolom a szakma, a sportvilág, és minden jóérzésű ember nevében is) reagált, mondván: legszívesebben azt mondaná négyszemközt, hogy egyetért ezzel a véleménnyel. Ezt azonban nem teheti meg a nagy nyilvánosság előtt, jelentette ki mindezt, a nagy nyilvánosság előtt szemrebbenés nélkül. Mert, ha Magyarország miniszterelnöke bármely egyedi bírósági döntést kritika alá vonna, tette hozzá Magyarország miniszterelnökeként a bírósági döntést kritizálva, akkor nem járna el helyesen, mert az a képzet alakulhatna ki, mintha az igazságszolgáltatásra nyomást akarna gyakorolni. (Megjegyzem, az igazságszolgáltatás kritizálása sem új keletű jelenség.)

Erre hajazott Navracsics miniszternek, a főnökénél még álszentebb, még farizeusabb - kérdésbe csomagolt - megszólalása a veszprémi városi televízióban.

A Kúria elnökétől annak kivizsgálását kérte, hogy az olyan kiemelkedő esetekben, mint amilyen a Cozma-gyilkosság is volt, az ítélkezési gyakorlat a társadalom elvárásainak megfelelő, kellő szigort mutat-e.

Sikerült megszereznünk a Kúria elnökének válaszát.

"Tisztelt miniszter úr! Kérdésére válaszolva közlöm, hogy az esetet soron kívül kivizsgálva megállapítottam, hogy a Cozma ítélet a társadalmi elvárásoknak nem felel meg. A társadalmi elvárásoknak az felelne meg, ha az ügy vádlottjait előbb főbe lőnék, majd a főtéren felakasztanák, aztán négy felé vágnák és maradványaikat a Veszprémi vár falára kifüggesztve közszemlére tennék. A lakásaikat pedig felgyújtanák, a földdel tennék egyenlővé, és a nyomát is sóval behintenék.

A hasonló fiaskók elkerülése végett javaslom az Alaptörvény módosításával a Kúria haladéktalan megszüntetését is, azzal, hogy kiemelt ügyekben az ítélkezést, ide értve a Cozma ügy eldöntését is, a továbbiakban a TV2 Mokka műsora bonyolítaná le statáriális alapon, emelt dijas sms-ekkel. A válaszlehetőségek: 1. tényleges életfogytiglan fegyház, 2.  halálbüntetés, 3. Szibéria"

· 4 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr954509262

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A Fidesz nem hisz magában 2012.05.16. 04:38:10

"Mikor van vége a demokráciának?" - kérdezi Török Gábor, majd kifejti, hogy még nincs. Egyetértek vele. A Fidesz demokrácia-romboló pótcselekvéssorozata a végtelen önbizalomhiányukból fakad, abból, hogy képtelenek a valós teljesítményre, és ezt tudják....

Trackback: Már csak egyet kell aludni, aztán felpörög a gazdaság... 2012.05.15. 14:47:39

Ma napvilágra került megint egy csomó lehangoló adat. Nem, hogy a remélt stagnálás nem lesz meg, de már a gazdaságunk zsugorodásának mértékéért is imádkozni kell, hiszen az minden elemzői várakozásnál rosszabbat mutat. Normális körülmények között termé...

Trackback: Megdöbbentő eredményt hozott a szélsőjobboldali férfi génvizsgálata 2012.05.15. 14:47:23

Egyik olvasónk jóvoltából blogunk megdöbbentő háttér-információkhoz jutott az interneten keringő, állítólag egy szélsőjobboldali állampolgár családfakutatásához készült szakértői véleménnyel kapcsolatban. Bár a világhálón terjedő anyag - amivel kapcsol...

Trackback: Mandiner blogajánló 2012.05.15. 11:24:01

Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 18:48:05

@Szalahadin:

Egen, Sztojkáék a borsodi cigányok példaképei. Külön meg is ünneplik a születésnapjukat.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 18:48:16

@milyen szép a Vértes, ó: A társadalom elvárásait emlegetni meg olyan hogy az emberek 70%-a a túl hangos motorost is kivégezné.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 18:51:16

@Gera:

Sőt, ha már olyanokról van szó, akiket sose kellene többet napvilágra engedni, igazán sorolhatta volna magasabb kategóriába is a dolgot, nem? Mondjuk egy kis terrorizmus belefért volna. Úgyis terrorizálták a környezetüket.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 18:52:07

@Sztavrosz_:

Azért jó bíró azt is tudja, mely esetekben kell eleget tenni a társadalom elvárásainak, melyekben nem. ;-)

Gera 2012.05.15. 18:52:19

@csárli hárper (nyikhaj, tollforgató terrorista): Ezt mondjuk kurvára nem értettem. Tényleg szánalmas, gyáva férgek azok is, rohadjanak a börtönben életük végéig. Ha már gyilkolni akarnak, választhattak volna olyan áldozatokat is, akiért nem kár.

Pobjeda Rezső fémipari TMK-s 2012.05.15. 18:53:59

Gyurcsány Ferenc idejében ilyesmi nem volt.
Elég volt a fosztogató náci fidesz-banditákból. Saját zsebre eladják az országot, a magyarok meg dögöljenek meg! Rohadt mocskos szemét banda.
Gyurcsány Ferenc gyere vissza és mentsd meg az országot!!!
A munkás bére az égre kiált!!

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 18:54:55

@Gera:

"szánalmas, gyáva férgek azok is"
Miért írod, hogy nem érted, ha érted? ;-p

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 18:56:00

@milyen szép a Vértes, ó: Ahhoz amit mondasz bölcsesség kellene, ezért tartom aggályosnak az bírók "korai" nyugdíjazását.
De most komolyan, nem tetszik a demokrácia, nem tetsztik a törvényhozás, nem tetszik a rendfenntartás akor mi jó ebben az egészben? Az hogy jogod van meggazdagodni? Ma már mások kárán teheted ezt csak meg.

Gera 2012.05.15. 18:57:13

@milyen szép a Vértes, ó: Ha meg tudja indokolni a törvény szerint, részemről mehet (nem tudná). Jelzem az elsőfokon az történt (nem a terrorizmusról beszélek, mielőtt belekötnél). Az elsőfokon eljáró bíró is csak ugyanolyan, mint a másodfokon eljáró. Ha felcserélnénk őket, akkor most súlyosabb lenne az ítélet és ez ellen ugyanúgy senki nem szólhatna.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 18:59:09

@Sztavrosz_:

viccnek szántam, csak van egy olyan érzésem, hogy az, aki szerint ebben az ügyben a bíró a 'társadalom elvárásainak' megfelelően kellett volna ítélkezzen, az más esetekben, így az általad említettben is, más véleményen lenne :)

a kor meg nem szül feltétlenül bölcsességet, mondjuk a fiatalság viszont biztos nem

Gera 2012.05.15. 18:59:18

@milyen szép a Vértes, ó: Na igen, végülis értem. Rasszista sorozatgyilkosok általában nem becsületes, korrekt polgárokból lesznek.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:00:37

@Gera:

Persze -- de a te véleményeddel, ahogy írtam is, nincs bajom, még ha nem is értek teljesen egyet vele.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:01:39

@Gera:

Egen, elég ritka lehet. Bár nem hiszem, hogy sok statisztika készült volna erről. :)

Gera 2012.05.15. 19:02:51

@milyen szép a Vértes, ó: Te ezt nem komolyan mondtad, de így van, a jó bíró tudja.

2012.05.15. 19:02:59

@dukeekud: Így van, teljesen igazad van. Erre kellett volna a legszigorúbb példát mutatni nekik, hogy legalább gondolkodjanak el a többiek (ha lenne mivel..)

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:06:02

@Gera:

Igen, valahol igaz, de azért ha belegondolsz, nagyon nehéz megfogni, hol van a határ. És bárhogy is van, mindig lesz olyan, aki kizárólag a törvény betűjét nézi, annak meg megfelel pl. ez az ítélet. De mindegy, 'let's agree to disagree'. ;-)

Szalahadin 2012.05.15. 19:06:16

@milyen szép a Vértes, ó:

Nem én találtam ki, valamiféle szociológus hakapeszik akartak cigánysajnáltató riportot készíteni, aztán igen méretes pofára esés lett belőle. :-)

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 19:07:51

Nem akarok védeni senkit, de a romagyilkosságok ügyében van már ítélet? Na mer az valóban előre megfontolt terrorizmus volt.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:07:55

@Szalahadin:

Mondjuk ha igaz, valóban elég kínos lehetett...

2012.05.15. 19:09:46

@David Bowman: Pontosan erről van szó. Mindannyian voltunk gyerekek, bandáztunk, grundoztunk, verekedtünk. És pontosan megtanultuk, Btk nélkül is, hogy ha erősebbek vagyunk és többen vagyunk, akkor verekszünk, ha nem, akkor kuss. Tehát ilyen egyszerű. Lenne. Épp ezért kellett volna egy nagyon elrettentő példát statuálni, ehelyett épp az ellenkezőjét "sikerült" a jogállamnak finomkodnia, demokrácia címén (ami egyébként amúgy nincs is...)
, még egy továbbit taszítva a "szürkéken"....

2012.05.15. 19:15:04

@milyen szép a Vértes, ó: Hát igen. ezért aztán, ha valaki háromszor lop tojást, tejet vagy kenyeret, akkor a "három csapás" életfogytot ad neki. A gyilkos- aki mellesleg a börtönben is császár lesz - meg kijön és folytatja, ahol abbahagyta. A fiúk elég sokszor járhattak az egyetemen az előadások "mellé", ha itt tartunk. Merthogy a diploma (akár lopott, akár saját) nem minden.....

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 19:19:44

@Monte Christo cselédje: Ittasan halálos cserbenhagyásos gázolás az 4év. Füves cigi átnyújtása 5év. Nemi erőszak 3-4év. Most keressetek realitásokat. _meg társadalmi elvárásokat.

dennisthemenace 2012.05.15. 19:21:16

@San45: Azokra a gyáva szarokra gondolsz, akik lesbol, mindig magányos, utca végi házakra támadtak és gyerekeket oltek?
Menj a picsába.

töreki 2012.05.15. 19:25:44

A sorrendet meg kell fordítani! Először négyeljék fel, majd akasszák fel utána főbe lőhetik!

2012.05.15. 19:26:13

@Sztavrosz_: Igen. Az egész felborult. Ma a vagyont védik minden erővel, az élet az olcsó. Ha megnézed a Tízparancsolatot, ott a tízből kb. 7-8 a személlyel foglalkozott, az embert védte, most a mai törvények éppen fordítva, kb. 90% a vagyont védi és 10 % immel-ámmal az embert. Itt tartunk, ha tetszik, ha nem.

_-_-_ 2012.05.15. 19:32:55

Meghalt a kesznyéteni néni is akit pár hónapja kinoztak meg/rabolt ki a helyi kisebbség. Így fog ez menni, addig garázdálkodnak amíg nem hozzák vissza a halálbüntetést.

Tita nick 2012.05.15. 19:35:39

:-) A leaddel egyetértek. még a sorrend is megfelel.

De az ugye nem PC. És ki a faszt érdekel, hogy PC, vagy sem.
Szinte mindennapossá válna a romacigányok (ki-ki válassza ki a helyes megnevezést magának) által elkövetett gyilkosságok a magyarok sérelmére. Ki is lehetne számolni, hány magyart ölnek meg évente és összehasonlítani a világ liberós sajtóját bejárt romacigány gyilkosságok áldozatainak számával. Csak a megölt magyarokról eddig még nem készítettek díjnyertes filmet.

Tita nick 2012.05.15. 19:37:22

Még annyit, hogy mennyivel ios boldogabb és egyszerűbb lenne a világ a balliberók nélkül, de ez egyéni szoc. problem.

Bicepsz Elek77 2012.05.15. 19:40:42

Teny, hogy szigoru torvenyek kellenek. A maskulturajuak csak a sajat torvenyeikbol ertenek. Szerintem nem kell halalbuntetes, eleg lenne levagni a kezeiket vagy a labaikat, es korbemutatni a tobbieknek. Na ennek lenne elrettento ereje.

Tita nick 2012.05.15. 19:44:27

@Bicepsz Elek77: Megzakkantál? :-) Aztán fizethetjük neki a rokkantnyugdíjat!

Bicepsz Elek77 2012.05.15. 19:45:42

Egyebkent llberalizmus van: minden embernek a sajat felelosege megvedenie magat. Volt anno angol kampany, hogy ha kessel jarsz, akkor aldozatta valhatsz. Na ennek pont az ellenkezoje igaz.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:46:04

@_-_-_:

Hát igen, bazmegyében a cigányok gyilkolnak, Fejér megyében a magyarok családirtanak. Egyik jobb hely, mint a másik.

kifordított nagyanyó 2012.05.15. 19:46:15

@pástétom: Azért,hogy élből profin szíven szúrják,nem gyenge.
Én nem tudnék így szúrni,pedig jobb lehettem biológiából,mint ezek.
@daito: Igen jobb helyeken több száz évet is kapnak.
És nem olyan börtönben,mint az itthoniak.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:49:26

@Bicepsz Elek77:

Azért ha megpróbál kirabolni 4-5 cigány/arab/néger, inkább add oda a pénzed. Bár kést is ránthatsz végülis.

2012.05.15. 19:49:48

Na, most lehet, hogy balhét generálok, de...
Azon nőttünk fel, hogy a Vidróczki, a Rózsa Sándor, a Savanyú Józsi, Bogár Imre (nem a hóhér:-)), a Rúzsa Bandi, Angyal Bandi, stb... milyen fasza gyerekek voltak.
Nos. Öltek, raboltak, gyújtogattak, fosztogattak, lesből és direktben.
A mese, hogy a gazdagokat. Na persze. Nem voltak teljesen hülyék, hogy a szegényeket célozzák, de gondolom, nem nagyon válogattak, ha útjukba került valaki, csak az szép csendben megdöglött (mint ma), ám ha egy gazdag földesúr várát vagy kastélyát, földjét dúlták fel, annak híre ment. És a nép, az istenadta nép irigységében kárörvendően kuncogott. Sőt. megénekelte....a sok beszari gyűlölködő és gyáva.
Hát, ezt örököltük.
Fordítom:
A szegény hátrányos helyzetű számkivetettek végét vetették három jómódú hírességnek (kinek így, kinek úgy), amúgy betyárosan.
Most akkor minek csodálkozunk, ha volt, aki együttérzően enyhítette a betyárok büntijét.
Ő is ezen nevelkedett. Biztos van olyan (nem is kevesen), akik szívük mélyén még csak el sem ítélik ezt a tettet.
A különbség csak annyi, hogy anno, ha elkaptak egy ilyen hordát, már talpuk alatt fütyült is a szél, nem sokat teketóriáztak, most viszont épp rajtuk gyakoroljuk a demokráciát, senki máson, rajtuk.
Érdemtelenül!!!!!!

Tényleg, emlékezik bárki is egy névre régről, aki jól elítélte és megregulázta ezeket a betyárokat?
Ugye hogy nem.
Bezzeg a "betyárok", megénekeljük őket gyerekkorunktól kezdve.
Fordítva vagyunk mi bekötve, asszem.

Már várom, hogy a norvég tömeggyilkosról mikor írnak dalocskát. (pl: Breivik fiú szép puskájaa, puffogtat, oszt sok az árva, stb...)
Pfujjj.

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.15. 19:50:25

@Szalahadin:" Nem véletlen, hogy a kikent-kifent szukák..."

Egészen szép önarcképet rajzoltál magadról, gratulálok, nem vagy különb semmivel, mint akiket le cigányállatozol.

Mellesleg neked van otthon szukád?

Anti Anyag (törölt) 2012.05.15. 19:52:14

És ilyenkor valami libsi faszfej (amúgy mellét verve, hogy mekkora demokrata) megmondja, a frankót, hogy a társadalom hülye?

Pontosan így van, az ilyeneket felakasztani. Nem főbe lőni, kínlódjon egy kicsit.

1. Nem kerülne annyiba a büntetésük az adófizetőknek
2. Visszatartaná a hasonlókat.

alien 2012.05.15. 19:52:27

Magyarország Alaptörvénye

26. cikk
(1) A bírák függetlenek és csak a törvénynek vannak alárendelve, ítélkezési tevékenységükbe n
nem utasíthatók.

mit lehet arra mondani aki a saját alkotmányát sem olvasta?
mit kap valaki aki leszúr valakit egy kocsmába?
mit kap valaki aki híres embert szúr le a kocsmába?
mit kap aki gonosz embert szúr le a kocsmában?

mit kap az aki pár százalék feledhető népszerűségi százalékért (majdani szavazatért) a már általa megtépázott jogállam alapjait piszkálgatja tovább?

olyan bíróság előtt fog felelni amit az általa alkotott választási törvény alapján túlreprezentált (jövőbeni) ellenzéki párt kézivezérel egy olyan politikai kultúrában ahol nemcsak a saját emberünket népszerűsítik, de az ellenzéket módszeresen aprítják fel.

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.15. 19:53:29

@Gera: "Ha már gyilkolni akarnak, választhattak volna olyan áldozatokat is, akiért nem kár."

No komment.

Qqriq 2012.05.15. 19:53:41

A magyar jogszolgáltatásban a bírói gyakorlat már régen arról szól, hogy találjanak valami enyhítő körülményt, és kimossák a szerecsent a szarból. Most is ez történt.
Reménykedjünk Handó Tündében, nem csak hogy megsemmisíti az eljárást (megteheti?) hanem ezt a köcsög bűnpártoló bírót is elküldi az anyjába.
Ha mégsem, akkor remélem az elsőként szabaduló rajta éli ki elfojtott szexuális vágyait....
Aztán sorba mind, ahogy szabadulnak.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:53:59

@Anti Anyag:

"Elveid" értelemszerűen akkor is érvényesek, ha nem cigányokról van szó, mert nem vagy te egy jellemtelen féreg, eltaláltam?

alien 2012.05.15. 19:57:04

ja amúgy üdvözlöm az összes cigányozó zsenit,
és ím a következtetés, mindenki jogász csak van aki továbbtanul. szerintem terjesszük ki a statáriumot a parkolási díjtartozókra, a közüzemi adósokra, a bankadósokra, a bkv bliccelő adósokra, a közös költség tartozókra, a szolgáltató cégeket ki nem fizető adósokra
sőt tényleg túl bonyolult ez a jog meg bíróságosdi, hát ott a kőbalta

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.15. 19:58:05

@alien:

már szóbakerült, a 'kőbalta'-módszer nem jó, azzal a bűnözők lennének ügyesebbek ;-)

Ben Franklin 2012.05.15. 19:58:18

A börtönben kéne a fehér ellenállásnak leböködnie őket a retyón.

Ja, várjál, a börtönlakók 80%-a retkes meg sok smasszer is. Akkor mégse.

Senkifia 2012.05.15. 20:03:46

@Bicepsz Elek77: igen valószínű,hogy igazad van. Az a baj a liberális "nekiemberijogai-vannak" törvénykezéssel-hozzáállással-megmondóemberekkel,hogy képtelenek felismerni azt a tényt,hogy ezek a lények törzsközösségi szinten gondolkodnak,közük nincs a modern társadalomhoz ill. együttéléshez. Az a menő,aki nagyobbat üt. És ha egyedül van valamelyik, szinte biztos,hogy hiába kigyúrt állat,két-három normális méretű emberbe nem biztos hogy beleköt. Akkor kemények nagyon,ha sokszoros túlerőben vannak és az ököljogból értenek.
Azt,hogy enyhítették az ítéletet,nem úgy élik meg sem ők, sem a rokonság, sem a hasonszőrűek,hogy jaj de igazságos ez az igazságszolgáltatás,mert ugye én csak súlyos testi sértést akartam elkövetni, aztán véletlenül belehalt...én ártatlan vagyok tulajdonképpen---Hanem úgy élik meg,hogy "Na a hülye parasztok jól megszopták, leszúrtuk a köcsögöt, oszt olcsón megúsztuk."
A következő majd ehhez fogja tartani magát. ,hogy nyugodtan nekimehetünk 30an 3nak, megölhetjük,ha épp úgy jön,mert ugyeugye sztojka is kijö(hete)tt 2 év után,pedig nyomorékra vert 2 embert,többedmagával,egyet meg véletlenül megöltek,úgy mellékesen. Ezek gyakorlatilag csak a pofánverést értik. Ennyi...

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.15. 20:03:47

Magyarország Alaptörvénye

26. cikk
(1) A bírák függetlenek és csak a törvénynek vannak alárendelve, ítélkezési tevékenységükbe n
nem utasíthatók.

Egyértelműen meg vagyon törvénykezve, hogy a társadalmi elvárást a bíró nem veheti figyelembe. DE!

A törvényalkotó kötelessége a társadalom elvárásait a jogszabályokba beépíteni. Ha ez nem történik meg, akkor a vitát a törvényalkotóval kell lefolytatni.

látjátok feleim szümtükkel 2012.05.15. 20:04:37

@Qqriq: "Reménykedjünk Handó Tündében, nem csak hogy megsemmisíti az eljárást (megteheti?) "

Nem.

Qqriq 2012.05.15. 20:06:11

@alien:
"szerintem terjesszük ki a statáriumot a parkolási díjtartozókra, a közüzemi adósokra, a bankadósokra, a bkv bliccelő adósokra, a közös költség tartozókra, a szolgáltató cégeket ki nem fizető adósokra"

ilyen pitiáner bűnökért nem kell statárium, elég levonni a szociális juttatásokból a tartozást... :-)

(na most bújik ki a liberál-bolsevik a zsákból.... hehehe)

Gera 2012.05.15. 20:08:29

@látjátok feleim szümtükkel: Nézd, lehet, hogy te nem vagy képes egy ilyen egyszerű választásra, de én sokkal jobban érezném magam, ha ma az ötéves kisfiú és az apja helyett mondjuk a Cozma gyilkosság elkövetői feküdnének a temetőben. Persze akkor is el kéne ítélni a gyilkosokat, de vitán felül jobb lenne.

Qqriq 2012.05.15. 20:13:51

@látjátok feleim szümtükkel:

Ez szarügy. Senki nem dobhatja vissza?! Inkább kezdjék elölről az egészet, mint ez a nevetséges szerecsen mosdatás!

Senkifia 2012.05.15. 20:19:21

@látjátok feleim szümtükkel: a lényeg,hogy valahol qrvanagy hiba van a gépezetbe,ha egy sztojka szerű véglény egy ilyen egy embert meggyilkoló+2-t megnyomorító akcióból 2 év után jó magaviselettel szabadulhat,és mehet a te kertedbe bodzát szedni az x5ös BMW.jével...

Gera 2012.05.15. 20:21:03

@Bicepsz Elek77: Pedig a késről tényleg minden hozzáértő azt mondja, hogy csak akkor hordd, ha értesz hozzá, mert különben jó eséllyel a te hasadban fog kikötni.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 20:26:32

@Senkifia: Baj van ha valaki a származása miatt keményebb vagy a közismertsége miatt enyhébb büntetést kap mint te vagy én. Márpedig ma ez a jellemző. A jog korántsem egyenlő az igazsággal.
Te is csak néznél ha a többségben lévő kínaiak azért vadásznának rád vadászpuskával mert semmirekellő lusta kaukázusi vagy aki nem hajlandó 1 dollárért dolgozni naponta mint ők.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.05.15. 20:36:25

@Sztavrosz_: Ha kínában élne? Nem lepődne meg. Amúgy meg sántít a hasonalt, mert itt az elkövetők tisztességes bodza-termesztő vállalkozók, akik nagyon jól éltek.

Senkifia 2012.05.15. 20:37:45

@Sztavrosz_: a baj az,hogy az elmúlt években pont a fordítottja volt igaz. hogy a származás az enyhítő körülmény volt. és itt szó nincs arról,hogy a származása miatt kapjon súlyosabb ítéletet. pont a tettek nem egyeznek meg a büntetés mértékével. sőt, az is fura,hogy ugyanazért a bűncselekményért életfogytiglantól a 18 évig,illetve a 15ről 8ra,jó magaviselettel 2 évre enyhülhet a büntetés.mondom:qrvanagy problémák vannak ezzel a rendszerrel.sokkal kevesebbért ülnek sokkal többet emberek börtönben. erre ezeket a véglényeket(akikkel kapcsolatban ugye az ártatlanság vélelmétől eltekintve,feltételezhető hogy sokkal több van a rovásukon,mint ami kiderült...lásd még bodzaszedésből x5ös bmw...persze ,a rendszer hibája ez is...

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.05.15. 20:38:14

Nemsokára 2 éve amióta hatalomra került a sokszor bukott, sose dolgozott sunyi, álszent, műmagyar, pökhendi O. Viktor azóta vége demokráciának.
Olyan aljas, pofátlan, szemét dolgokat meg mer csinálni, mint a világon senki.
pl.
- visszamenőleges törvényalkotás
- nyugdíjbiztosítói vagyon lenyúlása
- fideszes oligarchákat vizsgáló bizottság bojkottálása
- a rokkantnyugdíjasok megalázása, porbatiprása, ellehetetlenítése.
- az ország elbóvlizálása....stb.

Az új állami mobilszolgáltató tuti veszteséges kb. 10 évig. Se infrastruktúra, se fogyasztói lista, se semmi.
MOST AZÉRT KELL A TELEFONADÓ, HOGY ÍGY SZEREZZENEK FOGYASZTÓI LISTÁT MAGUKNAK!

A MOL részvényeken mennyit bukott eddig a magyar nép, kié lesz a nagy osztalék? Azért tartják magasan az árakat, hogy nagy legyen a nyereség, az osztalék meg megy a fidesz zsebbe!

Bánki Erik 20 éve a fidesz fekete pénzeit menedzseli, most szorul a hurok gyorsan kimenekítik Brüsszelbe.
Lázár szarjankó milyen óriási terhekkel, adósságokkal menekül Vásárhelyről?

Orbán egy aljas , szemét alak Magyarország piócája.

Takarodj a jó fenébe!

PdS 2012.05.15. 20:39:16

Kedves blogiró, amikor egy ilyen horda lemészárolta a gyereked, ird meg újra ezt a szösszenetet! Köszi

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 20:45:34

@dr. Kóser Malac: Nézd már meg milyen gyártmányú készülékről kommentelsz. Meg hogy az összetevőit hol gyártották... mindegy. A legnagyobb ipari katasztrófák okozóinak is tisztességes üzleztemberek voltak a tulajdonosai... akiknek csak a profit számított. Szóval a kényelmes élet nem feltétlenül jelenti a jó életet..
@Senkifia:
Stohl andris tettéért bármelyikünk min. 5 évet kapott volna.. A romagyilkosságok meg egyértelmű etnikai terrorizmus.

Borenbukk 2012.05.15. 20:47:19

@PdS: Mezofalvan is igy jartak el az erintettek. Ott helyben, a rokonsaggal osszefogva megbuntettek az elkovetot.

Nick Leeson 2012.05.15. 20:47:23

Lássuk már be, hogy a társadalom FÉL a sztojka ivánoktól!!!!
Nem azért szeretné a lakosság örökre börtönben tudni ezt a férget és társait, mert ez bárkit is elrettentene, vagy bármi más hasonló ok miatt. Hanem azért, hogy SOHA ne kerüljön vissza az emberek közé ez a rohadék gyilkos!!!!
Vannak a gyilkosságnak is fokozatai.
Van aki teljesen véletlenül öl meg valakit és van akinek erről szól az élete. Na ez utóbbit örökre ki kell iktatni a társadalomból!
Igenis vannak olyan emberek akik állatként viselkednek. Nekik SEMMI keresnivalójuk nincs a társadalomban!!!!

Nick Leeson 2012.05.15. 20:51:19

A wiszkis 17 évet kapott, egy rohadék gyilkos a felét!
Gratuálok!!!

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 20:52:25

@Nick Leeson: "Van aki teljesen véletlenül öl meg valakit és van akinek erről szól az élete. Na ez utóbbit örökre ki kell iktatni a társadalomból!"

Te is felszámolnád a hadsereget ugye?

mallac 2012.05.15. 20:57:23

A törvényeket a társadalom működőképessége érdekében hozzák létre.Teljes joggal várja el hát a közösség hogy olyan ítéletek szülessenek amit saját védelmükként értékelhetnek.Ha 40 cigány randalírozhat az éjszakában(nem volt akarategység...hehe)büntetlenül, az igen rossz üzenet, és ezek után nincs mit csodálkozni a társadalom alulról induló önvédelmi szerveződésein.Ugye Magyar Gárda stb.

Waldorf Rolandó 2012.05.15. 21:00:10

A közvélemény többet vár. Azt, hogy mindenki, aki az ilyen mocskok érdekében fél lépést tesz (pl. ügyvédek, bírák), egy szót ejt (pl. e poszt jegyzője), osztozzon velük a posztban vázolt megoldásban.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 21:02:00

@Nick Leeson: Minden ember állatként viselkedik. Megelőző csapást mérünk a vélt ellenségre, felvásároljuk a konkurens vállalkozásokat, a többség akaratát letoljuk a kissebbség torkán. Mert félünk hogy ők mások. És igen a kínaik többen vannak. A gazdasági aránytalanság mindíg kiegyenlítődött a történelem folyamán.

CSL 2012.05.15. 21:10:24

@Móg:
Azt is lehetne, hogy a fejszés köcsög megküzdene az arénában életre-halálra a késelős barommal a római jog mintáján. A győztes meg mehetne a következő meccsre. Az eseményt az RTL klub élőben leadná főműsoridőben, a bevételt meg felajánlanák a kárpátaljai árvízkárosultaknak. Így lenne elrettentés, társadalmi haszon, és megszabadulnánk egy csomó börtön költségtől is.

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 21:10:24

@Sztavrosz_: Törvények mögé bújunk miközben az életben maradásért / megélhetésért folytatott munkaerőpiaci harcban tajgetoszi törvények uralkodnak. Álszent hazug nyálas rendszer.

Senkifia 2012.05.15. 21:11:47

@Sztavrosz_: ja lemaradt a vége :)...
"sokkal kevesebbért ülnek sokkal többet emberek börtönben. erre ezeket a véglényeket(akikkel kapcsolatban ugye az ártatlanság vélelmétől eltekintve,feltételezhető hogy sokkal több van a rovásukon,mint ami kiderült...lásd még bodzaszedésből x5ös bmw...persze ,a rendszer hibája ez is...szóval ezeket a véglényeket esetleg 2év múlva kiengedhetik,illetve 18évig fizetheted az adódból a kábeltévét meg a kaját a főtrógernek.
nagy baj van ezzel a rendszerrel,meg a hozzáállással is...

SvenH. (törölt) 2012.05.15. 21:13:50

adofizetokent nem kellene az ilyeneket elni hagyni, megis mit lehet az ilyentol varni mire kijon? ott folytatja ahol abbahagyta
likvidalni kell, de elobb a szerveit felhasznalni, es a penzt odaadni az aldozat csaladjanak

hozzatennem a kulcsi idiotat ott helyben kellett volna agyonloni...

Ben Franklin 2012.05.15. 21:13:59

Azérám könnyü szidni a tvhozót, a jogalkalmazót(bírót) hogy enyhe az ítélkzési gyakorlat.

Ez is pénzkérdés mint minden. 30 év böri drágább mint 10. A börtönökben sokkal több elítélt vamint amennyinek hely van, mégis, kisebb súlyú, börivel fenyegetett (cigányokat) inkább felmentik, mert nincs hova tenni őket. Ráadásul minden bekasztnizott deviánscigánnyal 4-5x fel lehet szorozni az ilyenkor állami gondozásba kerülő purgyék számát, amit megint te fizetsz és az Ágondból egyenesen mennek a böribe tovább.

Nyilván a legolcsóbb a pogrom, mint ahogy erre azemberiség már sokszor és sok helyen rájött. Polkorrektkedni addig lehet amíg van rá pénz.

Senkifia 2012.05.15. 21:17:50

@Sztavrosz_: stohl is elmehet a qrva anyjába, az összes hírös haverjával akik kiálltak mellette,és foggalkörömmel védték. És ebben is egyetértek veled, szintén az én elméletemet hangsúlyozta ki,hogy qrva nagy baj van ezzel a rendszerrel,meg a hozzáállással.
És az,hogy a "fehérek" közt is van rakás idióta,nem mentség senki nemfehér idiotizmusára.... Amúgy még mindig sztojkáék vezetik a mezőnyt,főleg ha figyelembe vesszük a magyar társadalomban betöltött helyek arányát....egy usque 5-10 %os kisebbség követi el egy társadalomban az erőszakos bűncselekmények 20-50%át(?talán több...mert ugye felmérés,statisztika istenőrizz,nincs,mind magyarok vagyunk,csak a kanadai sajtó írta dömötörékről,hogy "népes roma család rabszolgákat tartott,itthon csak "kanadába lakó magyarok " voltak),az azért nagyon gáz,és elgondolkoztató. Az indítékoktól eltekintve,illetve ha figyelembe vesszük az indítékokat,akkor is...

Ben Franklin 2012.05.15. 21:18:16

Hogy a klasszikust idézzem/Jackie Brown/

How old is that machine gun shit, huh? About three years...

Three years? Come on, man, thats an old crime, man...

They ain’t got room in the joint for all these niggers out here killing people now...

How they gonna find room for you?

CSL 2012.05.15. 21:20:12

@Sztavrosz_:
Ha Kínában élnél valószínűleg kaukázusi létedre te is 1 dollárért dolgoznál és akkor sem pénzbehajtásból, lopásból meg védelmi pénzből élnél! Ezt nevezik beilleszkedésnek ez az ami bizonyos embereknek 500 év alatt sem sikerült. Gondolom ez is a többség hibája érdekes, hogy a Kun, Jász, Török, Besenyő stb kisebbséget milyen jól beilleszkedtek..

Sztavrosz_ (törölt) 2012.05.15. 21:28:15

@CSL: Az emberiség legnagyobb bűne a (mindíg is létezett) népvándorlás megakadályozása adminisztratív eszközökkel.

SvenH. (törölt) 2012.05.15. 21:32:50

@Waldorf Rolandó: azokat az allatokat akik ezeket raengedik a tarsadalomra SZEMELYES felelosseggel kell hogy tartozzanak, az osszes vagyonukkal...
igy konnyu raengedni a tarsadalomra hogy ok pl. vedett szemelyek... engedjek ki de ha elkovet valamit akkor a karteritesbe a biro ugyved es az orvosszakerto is beszall...

israelite 2012.05.15. 21:38:26

Teljesen egyértelmű hogy egy ártalmatlannak induló diszkóban történt lökdösődésből indult szerencsétlen baleset miatt esett neki a náci csőcselék a roma fiataloknak. Úgy is eshetett volna, hogy a sportolók ütik meg valamelyik vendéget és az halálos sérülést szenved.
Az ítéletet még így is súlyosnak tartom, hiszen tessék tudomásul venni hogy a jog mindenkit egyformán kell hogy megillessen, a nagy felháborodás miatt kaptak ilyen súlyos büntetést.
Tessék megnézni hasonló esetekben ahol nem történik haláleset, a késelő kap 4-5 évet.
Nem volt ölési szándék, sajnálatos baleset történt, amiért büntetés kell járjon, de nem ilyen súlyos. Főleg Sztojka Iván esetében, aki tulajdonképpen szemlélője volt csak az eseményeknek, nála még a 8 év is hihetetlen számomra.

fezoGT 2012.05.15. 21:58:58

Anno egy könyvben (címére sajnos már nem emlékszem) olvastam a változtatható belmagasságú celláról. Vmi olyasmiről szól hogy a delikvens egy minden kényelemmel fölszerelt luxuscellába került 7/24, ahol bármit amit kért megkapott, ámde minden éjszaka a mennyezet egy picikét lejjebb ereszkedett. Magaviselettől függően hol többet, hol kevesebbet, de vmennyit mindig és felfele sosem. A büntetés időtartama harmadolva pedig vmiért pont annyi volt, amennyi.

Elmebeteg ötlet, de most vmiért bevillant...mindenesetre ami most van az sokáig nem mehet tovább

CSL 2012.05.15. 22:00:41

@israelite:
"Nem volt ölési szándék," :))) Azé nyomta a mellkasába a kést a csávónak, mert ez a szeretet jele! :)
Szerintem viszont kimerítette az eset a csoportosan elkövetett emberölésbűntettét, amiért az összes cigónak kiosztottam volna a tényleges életfogytiglant!

Tita nick 2012.05.15. 22:04:17

Ez az egész az EU miatt van. Tudniillik azt mondták, hogy nem tárgyalnak velünk és egyébként is itt nincs demokrácia és ordas fasiszták vagyunk, ha kemény büntit kapnak a romacigányok. Az IMF se ül le velünk addig és Orbánpedigakkorisegysztálin. Vagy inkább három.

Qqriq 2012.05.15. 22:15:35

Ismét szembekerült az igazságszolgáltatás és a jogszolgáltatás. Mo.-on ez utóbbi dívik, úgyhogy mindenki feldughatja a az igazságérzetét. Ezt a bíróság ítélete egyértelműen a szemünkbe köpte. A jogszolgáltatás szarik a társadalom igazságérzetére, nem annak akar megfelelni, hanem néhány idióta magasztos, "emberbarát", humánus (mármint a bűnözővel, az áldozat le van szarva), PC jogvédő harcának. Sajnos ezek fújják még mindig a passzátszelet, 3 dobás ide vagy oda.

Azon kár aggódni, hogy nincs elég férőhely a magyar börtönökben, nem a férőhely a kevés, a mortalitás alacsony.

fezoGT 2012.05.15. 22:24:07

@Tita nick: tudom hogy irónia volt, de azért az elgondolkodtató amikor tóték a nagy hacacáré idején simán kivezényelték a hadsereget meg utána itt-ott falat is felhúztak akkor a zEU le se...

Ennél sokkal inkább nagyobb baj hogy olyan magas szinten megy itt a játék ahol még az EUnak se nagyon osztanak lapot, nemhogy nekünk!

Tita nick 2012.05.15. 22:33:22

Hát valószínűleg nem a bíró és a bíróság a felelős.

"Több dolgok vannak földön és egen, Horatio, mintsem bölcselmetek. Álmodni képes."

Éljen soká az amerikai demokrácia és ne robbanjon fel New York máig titkos atomerőműve a város kellős közepén, a Kodak épületében.

Ámen!

Tita nick 2012.05.15. 22:39:16

Francőzis barátainknak + azt üzenem:

Lám, itt egy kis dádát kapnak a romacigányok, nem pedig kiebrudaljuk a zországból őteteket, mint azt gall kakasaink tették.

Azért az kissé bizarr, hogy a legelső külföldi útjára menet az új kakasos elnök különgépébe bélecsapott a mennykű. hehe.

Ganésha (törölt) 2012.05.15. 22:54:22

@Tita nick: Mit is mondott a prefektus úr Vidocqnak? Azt hogy;
-egy villám az véletlen, de kettő már összeesküvés.

Girhes Joe 2012.05.15. 23:32:05

A megoldás egyszerű.

Ki kell lépni az EU-ból és be kell lépni az USA-ba.

Akkor aztán lesz precedensjog, halálbüntetés, meg 368 év fejenként az ilyen férgeknek valamelyik szövetségi high-security börtönben.

milyen szép a Vértes, ó 2012.05.16. 00:18:13

@Gergő77:

(Teljesen mellékesen, pusztán a közhelyek árnyalása végett: az USA államaiban 'second degree murder'-ért 15-30 év jár átlagosan -- van, ahol több, van, ahol kevesebb. Csatlakozzunk mondjuk Texas-hoz, esetleg Floridához, bár az sem biztos, hogy elég.)

PdS 2012.05.16. 06:49:59

@Borenbukk: ezt magyarázd el légyszi, mert nem értem az összefüggést! Én csak egy újra irást vetettem fel, bizonyos körülmények teljesülése esetén. Mondjuk 15 év után, mikor a gyilkos úr kilép a börtönkapun, azért megnézném a fogadtatást.....

Szalahadin 2012.05.16. 07:19:30

@látjátok feleim szümtükkel:
"Mellesleg neked van otthon szukád?"

Nincs, nekem feleségem van, aki nem viselkedik állat módjára, mint azok. Ha nem láttad a videót, először nézd meg, majd ha képes vagy rá, gondolkozz el rajta, hogy mi is volt az ügy tárgya, MEGHALT EGY EMBER, ezek az állatok meg a megbánás, kegyelet legkisebb jele nélkül viselkedtek. Ha emberek lennének, akkor ember módjára viselkednének, de egyáltalán nem így viselkednek. Ezért a lényegüket legjobban leíró megközelítés a szuka, amely állatias viselkedésükre utal.

Szalahadin 2012.05.16. 07:23:38

@israelite:

Te ugye provokátor vagy ilyen nicknéven és ilyen hozzászólással.

Provokátorokkal ugyan nem illik foglalkozni, hiszen azzal érnek célt, de egy esetből talán nem lesz baj.

"Nem volt ölési szándék, sajnálatos baleset történt, amiért büntetés kell járjon, de nem ilyen súlyos. Főleg Sztojka Iván esetében, aki tulajdonképpen szemlélője volt csak az eseményeknek, nála még a 8 év is hihetetlen számomra"

Az orvosszakértői jelentés egyértelműen leszögezi, hogy Cozmát nem csak szíveb szúrták, hanem a kést MEG IS FORGATTÁK BENNE, HOGY SEMMILYEN ORVOSI SEGÍTSÉG NE TUDJA MEGMENTENI.

Szégyelld magad, nyomorult kegyeletsértő, ha egy ilyen esetben azt hazudod, hogy nem volt ölési szándék!

Borenbukk 2012.05.16. 08:37:02

@PdS: Szimplan zsigerbol akarsz itelkezni, es ezt koveteled a blog irojatol is. Ezt a modszert alkalmaztak Szogi Lajossal szemben, es Mezofalvan is, azert viszont - gondolom, es remelem - haragszol.

2012.05.16. 08:42:03

@San45: mi az a debreceni társulat ? nem értem....

Pamo 2012.05.16. 09:19:33

@Kulics: a romagyilkosságok feltételezett elkövetői. Azért írom a feltételezett jelzőt elé, mert nagyon zavaros a dolog, a titkosszolgálatoktól kezdve lassan mindenki érintett a dologban, a nyomozás sok helyen sántit, hiányos, hibás, eltünt nyomokkal tűzdelt...
Egyszóval zavaros!

Kandeláber 2012.05.16. 09:57:57

A 65 éves győri táblabíró így állt bosszút a nyugdíjba küldéséért.
Egyébként két jogász (köztük a nem jobbos helmeczy) is világosan elmagyarázta, hogy szakmai (!) szempontból miért rossz az ítélet.
Márpedig ha szakmai szempontból is rossz, a legfelsőbb Bíróság biztosan hozzányúl.
Különben pedig engem is felháborított. Baj?

PdS 2012.05.16. 19:01:49

@Borenbukk: tévedés. Részemről a biróságra bizva. De ha ebben az ügyben nem az adható maximumot adják, akkor mikor? Nem olvastam az itéletet, meg nem is fogom, de volt pl. enyhitő körülmény? Mert súlyosbitó több is.

negondolkozz!majdénmegmondom! 2012.05.17. 01:57:07

Ezeket a férgeket nem lehetne szájba lőni?
süti beállítások módosítása