Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

A társadalmi elvárások, avagy kik ölték meg Cozmát?

2012.06.02. 17:07 | Proszektura | 232 komment

Navracsics úr bizonyára úgy gondolta, a társadalom, de főként a jobboldali szavazók nagyobb részében meglévő cigányellenességet jól meg lehet lovagolni azzal, ha a Cozma-ügyben hozott II. fokú ítéletet a Kúria elnökénél megreklamálja, valamiféle ködös társadalmi elvárásra és „a büntető igazságszolgáltatásba vetett bizalom megrendülésére” hivatkozva.

Navracsics doktor, még a törvényesség látszatára sem adva, kifogásaival az inkriminált II. fokú döntés írásba foglalását sem várta meg,  megelégedett a laikus sajtóközlésekkel.

Sokan emlékszünk rá, amikor ő is mennyire kiakadt azon, hogy bizonyos európai politikai körök úgy bírálták jogszabályainkat, az alaptörvényünket vagy éppen a sajtótörvényünket, hogy azok pontos szövegét szerinte nem is ismerték.

A most közzétett másodfokú döntést olvasva a miniszter úrnak abban messzemenően igazat adok, hogy a bíróságok döntéseinek meg kell felelniük a társadalmi elvárásoknak. De nyilvánvalóan ezek az elvárások csakis normális jogállami, törvényességi - és nem előítéletekből fakadó indulati elvárások lehetnek. 

A táblabíróság jogerős határozatában szerintem csak azt mondta ki, amivel már minden másodéves joghallgatónak tisztában kellene lennie. Nincs szándékon túli felelősség a büntetőjogban. 

Ahogy a bíróság ezt megfogalmazta: „A tényállásból megállapíthatóan I.r. vádlott a társaival fennálló, testi sértés okozására irányuló szándékegység keretein túllépett, amikor kését elővette és azzal sértetten mellkasi szúrt sérülést ejtett.” (Ítélet 32. old. 2. bek.)

Vagyis a vádlottak Cozmát nem szándékegységben ölték meg, legfeljebb szándékegységben bántalmazták.  Arra semmilyen bizonyíték nem merült fel, és ilyet az I. fokú bíróság sem produkált, hogy a a többi vádlott tudott volna arról, miszerint az I.r. vádlott a zsebkését hirtelen előrántva a sértettet váratlan mozdulattal szíven szúrja. Ha pedig nem tudtak erről, nem is egyezhettek bele. Ha pedig nem egyeztek bele, nem is felelhetnek érte.

Erre figyelemmel pedig, ha már a miniszter úr mindenáron késztetést érzett arra, hogy beleszóljon az ítélkezésbe, a büntető igazságszolgáltatásba vetett bizalom megrendülésére hivatkozással, akkor a levelét inkább a megyei bírósághoz kellett volna címeznie. Ahhoz a megyei bírósághoz, amelyik a táblabírósági megállapítás szerint minden tényalap nélkül szabott ki életfogytiglani büntetéseket azokkal a „cigányokkal” szemben, akik híres „élsportolókat” támadtak meg, egyébként nem vitatottan alattomos, garázda módon, a már ismert súlyos, tragikus végeredménnyel.

De a legjobb mégis az lenne, hogy nem írogatna senkinek. Mert tisztelt Navracsics úr, nem árt kihangsúlyozni egy alapvető evidenciát, miniszteri szempontból talán legfontosabb társadalmi elvárást, amely szerint: Kuka miniszter vésd az észbe, ne szólj bele az ítélkezésbe!

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr354561458

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

faridaoccse 2012.06.03. 09:25:45

@0511:

ismét idézek:

"Eközben sértett1 széles, kaszáló mozdulatokkal és rúgásokkal védekezett, ennek eredményeképpen I.r. vádlott háttal a bejárati ajtó mellé a földre esett. Azonnal fel is ugrott, nadrágzsebéből elővette kését és azt jobb kezében tartva sértett1 sértettel szemben, annak jobb oldalán, tőle legfeljebb 1-1,5 méterre állva, oldalirányú, köríves csapással, jobbról balra, alulról felfelé irányuló mozdulattal, nagy erővel célzottan szíven szúrta a támadás elől a padkára fellépő, jobb karjával mell magasságban I.r. vádlott ellen kaszáló mozdulatot indító sértett1 sértettet, akit eközben III.r. vádlott 1-1,5 méteres körön belül állva a másik oldala felől, neki balról támadott.
A szúrás hatására sértett1 szívéhez kapott, térdre esett és jobb oldalára a hátára zuhant el. A földön fekvő sértettet I.r és III.r. vádlott még kétszer fejbe és kétszer hátba is rúgta, majd III.r. vádlott a lokál bejárati ajtaján át a tetőtéri bár felé elrohant."

Ez a II. fok szerint azt jelenti, hogy nem vett részt az ülési cselekményben.

"A megyei bíróság III.r. vádlott utólagos magatartását (a földre került sértett1 bántalmazását) úgy értelmezte, hogy ezáltal leleplezte I.r. vádlottal fennálló, a sértett megölésével kapcsolatos szándékegységét"

A II. fok szerint, azonban, mivel ezután riasztotta a többieket, nem minősül ezen cselekménye a szándékegység leleplezésének... Na, ez nekem kicsit magas....

faridaoccse 2012.06.03. 09:26:45

@faridaoccse:

"Ez a II. fok szerint azt jelenti, hogy nem vett részt az ülési* cselekményben."

*ülési helyett: ölési, természetesen.

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 09:27:01

@faridaoccse: és ha nem tudja, hogy már halott? egy magatehetetlen test fekszik előtte, amit fejberúg, ezzel is halálos sérülés okozását célozva. vagy annak lehetséges bekövetkeztét teljesen figyelmen kívül hagyva, leszarva.

a bíró börtönt érdemel.

0511 2012.06.03. 09:28:07

@untermensch: "Abba bele se merek gondolni, hogy az ügyészi-bírói kar nagy része konkrétan megvehető"
Pedig... miért ne lehetne megvehető egy szimpla kis bíró, ha rendőri felső vezetőket is meg tudtak venni bűnözők.

faridaoccse 2012.06.03. 09:32:32

@Megfigyelo:
1.)
Légy szíves ezeket idézd!!

Ha erre gondolsz: "A megyei bíróság az ítélet indokolásában a vádlottakat - többnyire az ügyben szereplő tanúk vallomásának felidézése körében - több ízben cigány, roma társaság megjelöléssel illette, a sértetteket pedig sportoló, kézilabdás, csapattárs megnevezésekkel jelölte meg"

Erre én azt mondom, ez ténykérdés!!

2.) ez kevés, már ne haragudj. Csak jelzem, a büntetési tétel ennyi: 22,5 év erre, ehhez képest sok a 18??? Sorolj fel enyhítő körülményeket, ami indokolja a csökkentést!!

3.) az elejével nem értek egyet, azért nehogy már ilyen legyen 1 közönséges kocsmai verekedés..., a második felével igen.

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 09:35:00

@Megfigyelo: te büdösállat, te árnyalt mohácsiCK-imitátor...

cozma táncolt, bulizott, szórakozott = kihívóan viselkedett.

"Cozma sem volt teljesen józan"
ki józan egy éjszakai szórakozóhelyen, ahol italt fogyasztanak a vendégek általában?

"kifejezetten rasszista kitételek voltak az elsőfokú ítéletben."
idéznél ilyet?
le merték írni, hogy cigány?

" Egy közönséges -- sajnos halálos végű -- kocsmai verekedésről van szó"
közönséges az anyád...
be is baszna, ha ez egy közönséges, mindennapos kocsmai verekedéssel lenne egy szinten

enyingi cigánymaffia lement balhét csinálni, és jó cigányszokás szerint kést is tartottak maguknál, hogy azért futni ne kelljen, inkább haljon meg valaki, ha túl erős lenne a kiszemelt áldozat.

bkkzol 2012.06.03. 09:36:51

származástól, kortól, jobb illetve baloldali beállítottságtól függetlenül valóban komolyabban kellene venni a szándékot. Hogy kerülhettek az "események hatása alá" a 2006-os molotov koktél dobálók, illetve a késsel "szórakozni" indulók?! Érdekes, hogy sokan nem hordanak magukkal ilyesmiket véletlenül.

faridaoccse 2012.06.03. 09:37:01

@NER huszár:

"inkább haljon meg valaki, ha túl erős lenne a kiszemelt áldozat"

nekem is ez jött le (az ítéletekből is), sajnos...

faridaoccse 2012.06.03. 09:39:58

Izgalmas, de sajnos mennem kell!

További jó eszmecserét és kellemes időtöltést mindenkinek!

Senkifia 2012.06.03. 09:44:10

@Megfigyelo: lehet,hogy voltak jelentések a Cozma provokatív viselkedéséről, de ezeket tételesen cáfolták már a tárgyalás előtt. Úgyhogy nagyon nincs miről beszélni.
Ami tény,hogy egy 20-30 tagú kigyúrt kisebbségi maffiózó csoport(mielőtt belekötnél,hogy nem bizonyított,hogy maffiózók, azért gondolkodj el azon, de jó is lehet bodzát szedni,ha egész utcákat meg tudsz venni belőle,és csak luxuskocsival jársz a bodzabevételből) lement a szórakozóhelyre, valószínűleg botrányolni, némi védelmi pénzért, mint ahogy ezt(is) nyilatkozták fű alatt többen is az üggyel kapcsolatban,csak ezen a vonalon valahogy nem indult el senki kérdezgetni, aztánezek a véglények belekötöttek a kézisekbe,majd már benn megszúrták Cozmát, aztán utánamentek és megölték. Nem volt szó sem "ijedtségből" elkövetett védekezésről, sem egyébről. Az is teljesen életszerű,hogy azt mondta a suttyó gyilkos,ő "csak" súlyos testi sértést akart elkövetni(???),ehhez képest mértani pontossággal úgy szúrta szíven a nálánál 20-25 cm-rel magasabb embert,hogy szinte tökéletesen kettévágta a szívét,még meg is forgatta a szívében a kést,igazi profi módjára,ijedtében.Pedig az valahol a saját nyaka magasságában lehetett, tehát hirtelen felindulásból max hasba,vagy vesén szúrta volna,ahogy tette azt lenn a kocsmába.
Szóval szép ez a "kocsmai verekedés,ami sajnos halállal végződött" teória,csak ez szintén sajnos nem igaz.
És továbbra is fenntartom, hogy azzal az igazságszolgáltatással,ahol ugyanazon tényállás, információhalmaz, nyomozati anyag figyelembevételével az életfogytiglanból 18 év, a 20 évből 8 év lehet, feltételesen 2 év múlva szabadulással, azzal az igazságszolgáltatással qrvanagy baj van... És a tetejébe ellenőrizhetetlen,és felülvizsgálhatatlan az egész. Csak egy embert, a bírót, kell megfenyegetni-lefizetni-meggyőzni a sikátorban arról,hogy hogy kéne dönteni,és máris meg van oldva a gondod, és senki nem kérdezhet semmit,hogy ugyan már,nem furcsa picit ez a dolog,hogy egy pofonért kap valaki 3 év letöltendőt,miközben nem cigány csak az áldozat, egy ember agyonveréséért meg másfél év felfüggesztett jár, de ott érdekes módon nem az áldozat,hanem az elkövető a cigány.Hogy is van ebben a diszkriminált kisebbség? És ilyen eset elég sok van,miközben folyamatosan az megy,hogy szegény roma bűnelkövetőket diszkriminatív módon ítélik többre a megérdemeltnél. Csak egészen picit furcsa. Legyen mindenki egyforma a törvény előtt, igen. De ez mindkét irányban érvényes, nem csak egyirányúan. És legyen ellenőrizhető,és megkérdezhető a bíró is,hogy bocsi,de egy ilyen elsőfok után mitől is lett ilyen másodfok...

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 09:46:38

@faridaoccse: nem a mentőket riasztotta, innentől nem is szabadna filozofálni, hogy volt-e szándékegység vagy nem. akkor lehetne a tetteit mentegetni, relativizálni, ha ő maga hívta volna ki a mentőket. így történt? nem. ennyi.

együtt gyilkoltak, ez független attól, hogy cozma raffael késszúrásától halt meg. meghallhatott volna akár a fejberúgásoktól is, ha a szúrás nem halálos, hanem csak súlyos sérülést okoz, és cozma ezért kerül a földre.

a bírónak börtönben a helye, és az ítélkezési gyakorlatot cigányok által elkövetett bűncselekményeknél igenis felül kell vizsgálni, mert jelenleg a gátlástalan cigánymosdatás a jellemző.

bírói függetlenség a faszom. amikor damu perénél mindenféle női szervezet nyomsát gyakorol rájuk, meg tüntetéseket, performanszokat szervez?

a bíró ne szaros jogvédőktől, fajvédőktől, meg kriptoszadeszes véglnyektől fosson, hanem akkor már inkább a társadalom és az azt képviselő kormány 'véleményétől'.

a bírónak börtönben a helye, mert vagy pénzért, vagy cigányfajvédők médiaterrorjától való félelmében, esetleg saját cigánymosdató beállítottságából fakadóan, de visszaélt hatalmával.

bírói szabadáság? mitől? a tényektől és a törvényektől?

mi másnak kéne megfelelnie a bírói ítéleteknek, mint a társadalmi elvárásoknak? az a forrása. a társadalom igénye hívta élere magát a rendszert.

nikk rivers 2012.06.03. 09:46:51

Az tetszik a demokráciában, hogy ha elég erős vagy, bármit megtehetsz. :-)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.03. 09:47:59

Navracsicsnak ezúttal igaza van, még ha nem is szerencsés, hogy a kérdést nyilvánosan vetette fel. Nem csupán azért, ami azon az estén Veszprémban történt, hanem mert Sztojka és barátai addigra már jóideje rettegésben tartotta a környéket. Az enyingi banda kifejezés nem a Cozma gyilkosság miatt lett ismert. Itt arról van szó, hogy azokat, akik nyilvánvalóan nem tudnak beilleszkedni a társadalomba, azokat távol kell tartani a társadalomtól (és ez nem cigánykérdés). Ennyi.

Marques 2012.06.03. 09:51:13

„Törést töréssel, szemet szemért, fogat fogért; amilyen sérelmet ő ejtett máson, olyan ejtessék rajta is” (3Mózes 24,20)

Kiengedte a politika a szellemet a palackból. A zsidókat, a cigányokat, a közpénztolvajokat, a mutyikat minden áron védeni kell.

A többi meg pusztuljon. Ez a mai magyar valóság.

prfact 2012.06.03. 09:51:15

@jog-ász: "egy hétvégi kocsmai verekedés, késelés történetét kapjuk amely sajnos tragikus véget ért. "

A kocsmai verekedéseket szóváltás, korábbi sérelmek előzik meg. Ebben az esetben erről szó sem volt.

Az enyingi cigányok azzal a szándékkal jöttek, hogy szétverjék a szórakozóhelyet, hogy ezzel a bűnszervezet erejét megmutassák. Nem ez volt az első, lásd a siófoki felvonulást. Semmiképpen nem vehető egy kalap alá szimpla kocsmai verekedéssel. Ez egy maffia által hidegvérrel elkövetett gyilkosság ami csak azt a célt szolgálta, hogy demonstrálják, hogy azon a területen bárkit szabadon megölhetnek aki bármilyen okból szemet szúr nekik.

Hertelendi 2012.06.03. 09:52:04

@ormány triktor: "Navracsicsnak ezúttal igaza van, még ha nem is szerencsés, hogy a kérdést nyilvánosan vetette fel."
Azért arról se felejtkezzetek meg, hogy Navracsics előtt orbán is bírálta a bírói ítéletet. Méghozzá nyilvánosan.

champagneM 2012.06.03. 09:53:20

A szomorú az, hogy a javában kampányoló román pártok, különösen Ponta - aki eleve arra játszik, hogy kihasználja a magyra kártyát, és megszólítsa a magyarellenes románokat - most ezt az enyhítést románellenes aktusként fogják magyarázni. Szupcsi. Elmehet a bíróság (is) a faszba.

champagneM 2012.06.03. 09:54:08

@Hertelendi: te minden blogot megfertőzöl a gyűlölködő jelenléteddel?

Hertelendi 2012.06.03. 10:01:32

@champagneM: Bocsi, de ebben mi volt a gyűlölködés?

Bicepsz Elek77 2012.06.03. 10:02:14

1. Azert az egy szinvonal, hogy ujra kitesznek egy maj. 15-ei posztot.

2. Ha csoportosan tamadnak egy emberre vagy hatalmas tulerovel kiscsoportra eleve halmozni kellene a buntetesi teteleket. Ha a Cosma szurt volna meg a 6-8 ratamadobol egyet-kettot az jogos onvedelem, de ok valoszinuleg le is fogtak es ugy szurtak meg. Senki ne higgye, ha nem vedekezik akkor megussza. Husvetkor oltek meg egy csaladapat hasonlo emberek, pedig az csak beugrott egy sorre. Normalis ember ne jarkaljon fegyver neluk es inkabb oljon meg nehany ilyen Rafael fele bunozot, mintsem azok oljek meg oket.
Aki meg oket mosdatja annak kivanok hasonlo elmenyeket. Szerbiaban, Boszniaban, Albaniaban, Bulgariaban, Ukrajnaban, Oroszorszagban mar helyre lettek.volna tevve, az USA ban meg kaptak volna 200 ev bortont.

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 10:04:09

@faridaoccse: nem kell ehhez sem az ítélet, sem az aktuális ügy ismerete. a cigány így működik. belvárosi álértelmiségi zsidó jogvédő, aki csak a szociális gondozóban találkozik ezekkel, aki a 'bikákból' álló cigánymaffiával még úgy sem kerül kapcsolatba, hogy látja őket, ahogy a 4 merdzsót az éjszakában az avirex bördzsekóban és a 300g-os áránylántzban körülállják, annak ez a dolog csak szemét nyilasrasszisták fantazmagóriája.

még a hülye pesty is ámulva kérdez vissza az elhíresült riportjában faragónak, amikor az meséli, hogy cigányéknál börtönromantika van.
sőt nem csak náluk, hanem a gettókban köztük, velük szorosan felnövő suhancok között is: 'de jó lenne bekerülni a sittre egy kis időre, mert ott kigyúrom magam, zoral leszek'.
én olyan helyen nőttem fel, ahol saját magam tapasztalatam ezeket. kés az alap, de ma már lőfegyver sem ritka.
egymst tanítgatják, hogy seggbe meg comba kell szúrni, ha nem akarod megölni.

a cigányokkal pont az a baj, hogy ő nem fél megölni téged. ő nem gondol bele, hogy mi lesz, ha szíven szúr, ha megöl, ezért bármikor benne van a pakliban. sem az nem tartja vissza, hogy elveszi egy másik ember életét, sem az, hogy ezzel a sajátját is tönkreteszi, mert sittre kerül.

ezért hibás alapból az a felfogás, hogy nem lehet más törvényeket alkalmazni valakire, csak mert cigány. nemhogy szabadna, hanem egyenesen kéne.

máshogy működik, más törvények szerint él, más szellemben áll az erőszakhoz, és erőszakos tettei következményeihez, ezért pedig - akármennyire is nem PC a jelenlegi világban - a helyes az lenne, ha egy ilyen jellemző cigánybűnözési esetet teljesen másképp kezelnénk, mint egy olyan esetet, ahol anyu leszúrja aput a családi vita során.

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 10:07:19

@Hertelendi: "Azért arról se felejtkezzetek meg, hogy Navracsics előtt orbán is bírálta a bírói ítéletet. Méghozzá nyilvánosan."

hazucc a kurvaanyád. Orbán a parlamenti felszólalásában, és aztán riportban is azt mondta, hogy bár van saját véleménye a dologról, de azt azér tnem mondja el, mert ME, és úgy nézne ki, mintha a kormány beleszólna az ítélkezésbe.

lehet orbánt kritizálni sokmindenért, de te állandóan hazudsz, mert egy kis senkiházi szadeszes kakidarabka vagy :)

Nick Leeson 2012.06.03. 10:09:26

@Hertelendi: Nagyon jól tette mindkettő a bírálatot.
Igenis társadalmi érdek, hogy a fékezhetetlen gátlástalan erőszakos emberek minél több ideig börtönben üljenek.
Az, hogy szar törvények, kesze-kusza szóhasználatai miatt egy vérbeli bűnöző röhejes büntetéssel megússza az baromira NEM társadalmi érdek. Lehet, röfögni, hogy ki mit szólt be. De ezek a figurák, függetlenül attól hogy színesek vagy nem, vérbeli erőszakos állatok! Ugye senki nem gondolja komolyan, hogy ezeknek van olyan napjuk amikor nem követnek el semmilyen bűncselekményt!?

Egyébként is általános gyakorlat ebben az országban, hogy a gyilkosok MINDIG kedvező bánásmódban részesülnek és kevéssel megússzák!
Egy másolt Windowsért jóformán többet lehet kapni, mintha valaki megerőszakol és felgyújt egy kislányt!

Hertelendi 2012.06.03. 10:13:56

@NER huszár: Hülyegyerek magadat minősited
orbán a rádiónak nyilatkozott, hogy nem ért egyet...

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 10:14:35

@brabant89: sőt, itt valójában csak halált okozó gondatlan veszélyeztetés történt. engedjük ki őket, biztos be fognak illeszkedni.

szted ha ezek kijönnek? hányadik nap fognak belekötni valakibe? mennyi idő után fognak ismét a cigánybrigáddal krúzolni az éjszakában, hogy balhézzanak?

el lehet-e majd ítélni a bírót(vagy téged és a fajtádat kollektíve), ha ezek a szabadulásuk után újra erőszakos cselekményebe fognak keveredni???

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 10:15:20

@Hertelendi: nézd meg a parlamenti felszólalást te göncárpi.

Senkifia 2012.06.03. 10:19:42

@NER huszár: nem,nem lehet elítélni. csak reménykedni lehet,hogy a következő áldozatuk nem te-én-esetleg hozzánktartozó lesz,hanem a bíró,vagy az ilyen hozzászólók-bloggerek jó édes anyját, gyerekét,nejét késelik meg esetleg,istenőrizz, és akkor hátha elgondolkodnak azon a T. Kúria tagjai is,hogy talán nem kéne gyilkosságban részt vállaló védelmi pénzt szedő maffiózókat jó magaviseletért 2 év után utcára engedni. De sajnos ennek kicsi a valószínűsége.

Hertelendi 2012.06.03. 10:19:50

@NER huszár: Szeretnem kéne az ország kirablóját te agyhalott?

NER huszár (törölt) 2012.06.03. 10:27:12

@Hertelendi: nem. de el kéne kussolnod, ki kéne vándorolnod, vagy esetleg egy jobb létre átszenderülnöd :)

de amíg itt vagy, addig mondjuk a hazudozást, és magyargyűlölet árasztását - amiről széles e blog.hu-n közismert vagy - azt be kéne fejezned.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.03. 10:28:26

@Hertelendi: Nincs róla megfelejtkezve. Akkor ezúttal Orbánnak is igaza volt. Igenis probléma,ha valakit, aki többszörösen, visszaeső módon és törvényeket megszegve nem bír magával (röviden: pszichopata dühöngő állat), akkor azt visszaengedik a társadalomba.

Hertelendi 2012.06.03. 10:30:05

@ormány triktor: egy szóval nem mondtam, hogy orbánnak nem volt igaza, és Navracsicsnak is igaza volt.

Scagnetti 2012.06.03. 10:33:30

" a társadalom, de főként a jobboldali szavazók nagyobb részében meglévő cigányellenesség"

Csak szólok, hogy az ugyanúgy megvan a baloldali szavazókban is. Volt róla felmérés, nincs számottevő különbség, hiába tesztek úgy, mintha lenne. A szoclibek szavazatvesztésének egyik oka pont ez volt, a szavazóik sem örültek a polkorrekt szövegeiknek.

kifordított nagyanyó 2012.06.03. 10:38:53

Azért kurvajó,hogy ideértek azok is akik védik ezeket a retkeket!Azért majd ha a gyereketek gyilkosa tíz év után a képetekbe röhög az utcán,akkor talán elgondolkoztok gyökerek!

pandacsökiboborján 2012.06.03. 10:39:48

@Megfigyelo: meg ha ismernéd a cigányokat,tudhatnád,hogy a majmokhoz hasonló viselkedésük miatt ha kell igen sokan összefogva, megpróbálják a legnagyobbat leteríteni,így bizonyítva,hogy ők az erősebbek...20 centis késsel szórakozni menni?! Szíven és vesén szúrni 3 embert?! Ez majdnem tömeggyilkosság volt,bazdmeg. Remélem a szerb gyerek papája kicsit később bosszút áll a majmok családján.

2012.06.03. 10:39:57

"ezek az elvárások csakis normális jogállami, törvényességi - és nem előítéletekből fakadó indulati elvárások lehetnek"

"Jogállami és törvényességi". Barátom pont a mi kis jogállami és fene nagy törvényességünk miatt van ez az ország ott ahol. Mert itt mindent a legutolsó pontig be kell bizonyítani, persze ez úgyis lehetetlen. És mindig van valami gumijogszabály, amivel mindent meg lehet úszni. Az hogy lemegy egy erőszakos bűncselekményekkel többszörösen büntetett tagokból álló maffiózó, cigányhorda késekkel fegyverekkel egy szórakozóhelyre, a legtöbb, nem liberalizált agyú embernek már éppen elég bizonyíték egy életfogytiglanra. Napnál világosabb, hogy ezek az emberek nem szórakozni, hanem balhézni mentek. Nem kell ehhez 15000 oldalnyi A4 formátumú papírt teleírogatni, meg érvelni pro és kontra, amiből persze úgyis az kerekedik ki, hogy nem lehet semmit bizonyítani. Ahogy x.y politikusbűnöző az összeharácsolt többmilliárdos vagyona esetében is napnál világosabb, hogy azt nem tisztességes munkával kereste, milliárdok összeszedése törvényes eszközökkel lehetetlen. Ezeket mégsem fogják sittrevágni, mert nem lehet semmit bizonyítani, és nincs is igény rá. Az előítélet -sajnos ezt kell mondjam- kezd igencsak tapasztalati úton szerzett utóítélet lenni. És a büntetés nemcsak a tettes lefenyítését kell céloznia, hanem visszatartó erővel kell bírnia. Az adófizető kisemberek szabálysértési ügyeinek esetében mindig példaértékűen, és keményen ítél a törvény, mamár egy benézett kresztábla után is többszázezres bírsággal kell szembenézni, és kurvára nem hat meg senkit, hogy esetleg családok rokkannak bele. Ezt a logikát követve, ezeket a cigánybűnözőket minimum villamosszékbe kellett volna ültetni elsőfokon, másodfokon esetleg 2x-es életfogytiglanra enyhíteni... Egyébként meg el kellene felejteni ezt a kibaszott "előítélet" kifejezést, unalmas már. A cigányok -mint népcsoport- megrekedtek valahol a 16. században, innen elmozdulni nem tudnak, és nem is akarnak,
nem a befogadó nép kontójára kellene őket integrálni. És legfőképpen ne azok akarjanak integrálni, akik biztonságos távolból elméleti szakemberként azt sem tudják eszik-e vagy isszák-e a problémát.

kifordított nagyanyó 2012.06.03. 10:40:21

@Scagnetti: Igen,ezt mesélték nekem is.
Én például baloldaliból lettem jobboldali mszp-jobbik. :))

kifordított nagyanyó 2012.06.03. 10:41:43

@Megfigyelo: Vagy ahogy a mohácsiféreg mondta:Dizskóbaleset.
Anyád.Mindkettőtöknek!

Scagnetti 2012.06.03. 10:44:55

@kifordított nagyanyó: Sok egykori szoci szavazó ment át a Jobbikhoz. Főleg keleten. Nem volt olyan nehéz megszólítaniuk őket.

pandacsökiboborján 2012.06.03. 10:45:13

@NER huszár: ja Orbán befejezi Gyurcsány művét:elkergeti az országból a magyarokat és maradnak a bodzaszedők. Stadionokra lesz kb. 100 milliárd,orvosokra csak 20at adnak. Szép értékrend. És a kibaszott 2/3 adotokkal mennyi ideig tartana módosítani a BTK-t? 30 perc. Ja igen az elmúlt 8 év!!!!

kifordított nagyanyó 2012.06.03. 10:51:32

@Scagnetti: Hát meg ugye a fideszre eleve nem szavazok....
A munkatársnak az előző helyen kiraktam egy viktor képet.Nagy viktor fan volt.Akkor már nem,mert azzal kezdte,hogy letépte a képet a polcról ahova ragasztottam.:))

Scagnetti 2012.06.03. 11:03:09

@kifordított nagyanyó: Micsoda perverz játékokat űzöl. :)

DR. INKVIZITOR 2012.06.03. 11:06:44

Kb. harmincéves történet:
Akkoriban gyatra közbiztonsággal rendelkező New York városban egy fiatal informatikus férfit a metrón már két alkalommal afro-amerikainak látszó személyek kiraboltak és ezt a sértett megelégelte.
Vásárolt egy pisztolyt magának és a harmadik rablás alkalmával a két elkövetőbe beledurrantott. Az egyik azonnal feldobta a bakancsokat, a másik megmaradt, de véglegesen kerekesszékbe kényszerült.
Az igazság-szolgáltatás gépezete beindult és a "tettesre" nagyon komoly büntetés várt. Ezzel - természetesen - a média kellő részletességgel foglakozott.
A sokat tapasztalt newyork-i lakosoknak több nem kellett a felháborodáshoz. Jelentős szervezetek, közösségek és magánszemélyek egyértelműen az állami és városi vezetők tudomására hozták, hogy "ha az állam és azon belül a város nem képes megvédeni a polgárait, akkor saját maguk fognak rendet tenni!
Utóirat:
Az informatikust végül - jogos önvédelem miatt - nem marasztalták el, az időközben bevezetett és alkalmazott intézkedések révén az utóbbi évekre New York a világ egyik legjobb közbiztonságát magáénak mondható nagyvárosa lett.

Szűtté mamá? Szűjjé! 2012.06.03. 11:09:32

@Hertelendi: Akkor jó. Már megijedtem, hogy mondtad, de szerencsére nem.

Karipapa01 2012.06.03. 11:10:40

Maradjunk a tényeknél: Az agresszív verekedő Cosma a szórakozóhelyen puszta kézzel életveszélybe sodort egy ártatlan késekkel felfegyverzett bandát csak úgy táncolás közben. Ezért vesén szúrták, ami egy normális viselkedésnek megfelelő hétköznapi dolog. Amikor Cosma kimenekült a szórakozóhelyről, a banda utánna eredt, hogy befejezze a védekezést, ami ugyan keservesen, de sikerült nekik. A táblabíró ezt helyesen értékelte, de hibázott abban, hogy mégis csak letöltendő börtönbüntetést ítélt a kitüntetés helyett. Ezért javasolnám, hogy a cigánybandát azonnal engedjék szabadon, kapjanak kártérítést és állami kitüntetést a nemes cselekedetükért, a bíró pedig töltse le helyettük az általa kiszabott büntetéseket okulásképpen. A poszthoz pedig: ugyan Navracsics egy elborult fideszes, itt most nem minősíteném, de úgy érzi, hogy ebben az ügyben igazságtalan döntés született és -akár a pozíciójának felhasználásával is- igenis próbálkozzon a reklamációval! Mellesleg az ország lakosságának nagy része is támogatja ebben függetlenül attól, hogy fidesz-fan, vagy sem! Itt talán nem Navracsicsot kellene nyúzni. Egyébként pedig tökmindegy, hogy ezt a gazemberséget svédek, eszkimók, indiánok vagy cigányok követték el, ez akkor is gazemberség marad, és ugyan nem vagyok fideszfan, de igazságosabb ítéletet követelek: Navracsics! csináld meg, ha tudod!

2012.06.03. 11:14:10

@Megfigyelo: Ha annyira nem vagy előítéletes, miért nem mászol be az állatkertbe a barnamackóhoz, kicsit megsimizni. Nem kell elhinni azt a sok rémtörténetet, hogy harap meg ilyesmi. Ne legyél előítéletes egy olyan állattal aki még nem is ártott neked.

Fohászkodom az úristenhez, hogy egyszer te is szembekerülj azokkal, akiket oly önhitt módon védelmezel. Hogy döbbenj te is rá az igazságra.

The brain 2012.06.03. 11:22:59

Az első bekezdésig voltam képes elolvasni ezt a förmedvényt.Ugyanazt kívánom a cikkírónak amit átéltek Cozma hozzátartozói.

himpellér 2012.06.03. 11:29:19

A cikk szerzőjének kívánok egy ilyen cigányhordát ajtószomszédnak.

Káposztakukac 2012.06.03. 11:29:51

a hozzászólások jelentős hányadának színvonala kritikán aluli, és jó korképet fest a magyar társadalomról.

akinek 18 év egy kocsmai verekedés miatt kevés, az próba alapon töltsön el csak 18 napot egy magyar börtönben...

town 2012.06.03. 11:35:08

Miért kell a szerzőnek minden alja hordát megvédenie, azon az alapon, hogy azok cigányok? Ezzel úgyis kisebbségben marad, a társadalom pontosan tudja, hogy ezek szar emberek, még akkor is ha az itélet nem ezt mondja ki.

fezoGT 2012.06.03. 11:39:30

Azért az roppant érdekes ám, hogy ugyanezen döntéshozó urak hogy fel vannak háborodva amikor néhány ember alakzatokba tömörül meg mindenfelé masírozgat. Nem-nem, hát ilyet nem szabad micsodadologezkíremszípen mit szól a zEU meg a mittoménki...Csak úgy ömlenek a vezércikkek!

Márpedig ha ez sokáig így megy és még születik pár ilyen itélet ebből olyan önbíráskodósdi lesz hogy ihaj. De akkor már késő lesz hangoztatni hogy teccettek volna rendet csinálni! (hamár forradalmat nem sikerült)

Szerbiában ugyanezért már kiment volna egy ex-szabadcsapat és lerendezi ezt a gyülevész hordát. De még a szlovákoknak is volt annyi vér a pucájukban hogy amikor kellett rendet raktak. Mi pedig gyáva nép módjára passzírozzuk a szart hol a sűrűbb, hol a ritkább szitán aztán meg csodálkozunk hogy nem fogy. Akarategység hiánya, meg hirtelen felindulás, ugyammá...

town 2012.06.03. 11:42:13

@Káposztakukac:

Ez nem kocsmai verekedés volt, hanem kivégzés. Azt hittük, hogy Szögi Lajos meglincselése után a cigányhordák meghúzzák magukat. Tévedtünk.:-(

gyárvárosi 2012.06.03. 11:43:52

Idős ügyvéd barátommal beszélgettünk az ítéletről.
Jó ismerője a jognak, és ő mondta, hogy a bíróság sajnos nagyon sokszor nem igazságot, hanem jogot szolgáltat.Hiszen sem az ügyész, sem a bíró nem térhet el a törvény előírásaitól!
Mint elmondta, amióta választani lehetett, azóta ő bűnügyeket kijelölésre sem vállal, éppen ez okból.
Visszatérve az üggyel kapcsolatos véleményemre: lehet, hogy nem helyes ha a miniszter úgymond elvárást támaszt a bírósággal szemben. De az sem lehet helyes, ha közismerten bűnöző életvitelű embereket a jog és a törvény hézagai között átbújva mindenféle enyhítő körülményt találó védők enyhébb büntetésre ítéltetnek!
Ők oda verekedni ,támadni mentek és mivel kés volt náluk, nem nevezhetjük ezt nem bűnszövetkezetben történő elkövetésnek.Valószínű, gondolom a rendőrségi előállításnál már csak a balhét elvivő tagnál volt ott a kés , mert a többiek időben megszabadultak tőle.
És a másik csendes kérdésem_hol van ilyenkor a NAV? Ismerősöm miután nem járt utána és igénybe vette mint kiderült jogosulatlanul az egyik családi adókedvezményt vissza kell hogy fizesse a jogosulatlan összeget, ami a soha nem dolgozott vagy bejelentett vállalkozóként regisztrált emberek vagyonának a töredéke, és őt mégis megtalálták!
Ezeket az embereket nem kellene megvizsgálni, hogy miből van a házacska, a BMW-cske, Mercedeske?!

Karipapa01 2012.06.03. 11:45:07

@Káposztakukac: "akinek 18 év egy kocsmai verekedés miatt kevés, az próba alapon töltsön el csak 18 napot egy magyar börtönben..."

Nekem, vagy neked bazmeg! De aki odabent is csak csicskáztat meg élvezi a kedvezményeket, annak ez egy szakszervezeti üdülő apukám! Nekem volt olyan ismerősöm, aki valamilyen 6 fős cellában volt a nagyfőnök. Minden reggel cigarettával keltették, ahol laktunk, ott meg úgy könyörgött a csikkért. Mit tudsz te a börtönről? Egyébként bármikor megtanulhatod: bemész, mint Gábor, kijössz, mint Gabriella, de ez mid azért van, mert a pofád nagy, de tehetséged kicsi.

Húsleves 2012.06.03. 11:48:01

@es2300:
"megmondom oszinten szerintem teljesen mindegy, hogy 18 evet ul bortonben vagy 30-at az elkoveto, sokkal fontosabb egy nyugodt, stabil moralis alapokon mukodo tarsadalomban eljunk, melyet semennyire sem segit, ha az ilyen ugyekben a bosszura szomjazok oldalara all a politika"
Na pont az ehhez hasonló "toleranciától" mászik falra a legtöbb normális ember. Barátom szerinted hol célja a büntetésnek a bosszú? Senki nem érvel ezzel, csak ti adjátok előszeretettel mások szájába. A bosszúnak semmi értelme nincsen, hiszen utólag már nem korrigál semmit. A büntetés célja, hogy elvegye a bűnözők kedvét a bűnözéstől, világossá tegye, hogy a bűn rossz üzlet. Meg még egy csomó más, amit a jogászok gondolom tanulnak, de biztos vagyok benne, hogy a bosszú nem szerepel köztük.

"btw en voltam bortonben, igaz 'csak' rovid ideig, mindesetre epp eleget ahhoz, hogy senkinek ne kivanjam."
Fogalmam sincs hogy te miért voltál börtönben, és hogyan élted meg, én például olyannal voltam együtt katona, aki gyakran szitkozódott azzal, hogy hogy a börtönben jobb volt neki. Valószínűleg teljesen másképp éli meg a börtönt az aki az agresszivitását ott is kiélheti, mint akinek az a szerep jut, hogy az ilyenek csicskája lesz. Ezen biztosan változtatni kellene.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.03. 11:49:25

@töreki: "A szörnyeket minimum kerékbe kellett volna törni de legalább felnégyelni, hogy a többi mocskos cigány tanuljon az esetből! Nagyon remélem, hogy te és a családod lesztek a következő áldozatai ennek tetves hordának! "

Két kérdés:

1. Te aki a kerékbetöretést követendő példának állítod be, továbbá a posztoló családjának kiirtásáról fantáziálsz, a gyávaságodat leszámítva miben különbözöl a késelő romáktól?

2. Vajon mit szólnál hozzá, ha a fenti okádékodat valaki komolyan venné, majd a gyilkosság után rád mutogatna, mint felbujtóra és szellemi tettestársra?

Ostoba, korlátolt zsellér.

town 2012.06.03. 11:52:29

@Karipapa01:

És milyen szép, hogy ennek a hordának is Cosma, meg Pesics fizeti azt hogy ilyen jól élnek a böriben. Cosma haláláig több adót fizetett, mint ezek együttvéve, mert ők 1 fillért se. Ahogy Cosma élete adófizetés nélkül is százszor többet ért, mint ezek közül bármelyiké.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.06.03. 11:58:59

@Dr. Gy. Dr. Fűegér: mondjuk nem ártatlanokra támad? nem abból él, hogy másokat kifoszt, megfélemlít, megkárosít? nem gyávák a cigók, mi? egyedül ment oda, fegyvertelenül, előre szólt, hogy gyere ki bunyózni?

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.06.03. 12:02:20

@droid_: ja a posztoló családja békében maradhat, kerékbetörés és társai mehet a cigóknak, félreértések elkerülése végett.

Húsleves 2012.06.03. 12:02:35

@A csótány is ember:
"ezt jól kifordítottad, szerintem csak arról van szó, hogy ha a cigány valami rosszat tesz fehér embernek az nagy eséllyel nem rasszizmus csak a statisztika miatt valószínű. Nem látom a cigányokat blogolni arról, hogy 'akasszuk fel a magyarokat' és eddig tüntetni sem láttam őket ilyen hülyeségekkel."

Nem, nem forgattam ki. Beidéztem a cikket, be is linkeltem, teljesen egyértelműen le volt írva a szarkavaró jogvédők deklarált célja. Én sem láttam cigányokat olyannal blogolni, hogy akasszuk fel a magyarokat, de a fordítottját se. Ha mégis van ilyen, azt mélyen elítélem. Te hol láttál magyarokat olyanokat blogolni, hogy akasszuk fel a cigányokat? Ha viszont nem blogra, hanem kommentekre gondoltál, ott minden oldalról mennek a rasszista megnyilvánulások, bár cigányok részéről kevesebb, de ez annak is betudható hogy 1. egyelőre kevesebb cigány él országunkban 2. azok közül is kevesebb internetezik.
Ne a jogvédők előzetes prekoncepciója döntse el hogy az egyik csoport bűncselekménye rasszista lehet, a másiké meg nem, mert ez semmivel sem különb, mint az itt éppen sérelmezett Navracsics-féle megnyilvánulás (sőt). Minden normális embernek az egyenlőségfog azt jelenti, hogy etnikai hovatartozástól függetlenül egyenlő mértékkel mérettessenek az emberek a törvény előtt, csak a szarházi jogvédőknek nem természetes ez, miközben azt pofázzák nagy garral, hogy pont ők azok, akik ezért küzdenek. A beidézett cikkből rendesen kilóg a lóláb, sőt még azt is megengedik maguknak az "egyenlőség" nevében, hogy másoknak tilos legyen etnikai jellegő bírósági ítéleteket elemezni, nekik viszont igen. Hát köszi szépen, remélem sohasem lesznek tényleg egymillióan az ILYEN sajtószabadságért.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2012.06.03. 12:11:33

amúgy szerintem ezt sima kocsmai verekedésnek nevezni kb akkora túlzás, mint terrorcselekménynek nevezni. és a 18 év rendben is lehetne, ha napi 12 óra fizikai munka is benne lenne. tudom, nem lehet munkára kényszeríteni az elítéltet. lenne még mit faragni a törvényeken.

Karipapa01 2012.06.03. 12:17:11

@town: " Cosma haláláig több adót fizetett, mint ezek együttvéve..."

Ne hülyéskedj velem bazmeg! Ne haragudj, de mi köze van Cosma általl befizetett adónak ahhoz, hogy a gazembereknek börtönben kellene elrohadniuk? Hogy például én erről mit gondolok, az más kérdés, mert szerintem minden elítéltnek adózott munkával kellene eltartania magát ugyanúgy, mint a nem elítélteknek. Cosma adója pedig mehetett volna a fiatal kézilabdázók nevelésének költségére például! Ez bígy hülyeség. Régen be kellett volna vezetni, hogy a börtön nem átmeneti szállás: Navracsics! Ha ezt gondolod te is, támogatni foglak!

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.03. 12:18:42

@droid_:

Nem értettem félre.

Nem a cigókat védtem, ha nem lett volna egyértelmű. Amúgy pont az ilyen csak fejben vérszomjas barmok fejéből pattantak ki a haláltáborok (nem csak a náci haláltáborok!) gondolata, méghozzá pontosan ezen logika (elrettentés, büdös cigók, úgy kell a fajtájuknak stb) mentén.

Mindegy, nem kell megérteni, csapdosd magad te is tovább a földhöz nyugodtan.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.03. 12:20:20

@Schindlеr Pistája: "Mert én egy vágott faszú, 50 kilós szemüveges kampós orrú vagyok kaftánban, aki innen a net homályából nagylegénykedem. "

Ezt az első kommented óta mindenki tudja rólad, de én még azt is, hogy suliba jársz és a szüleiddel laksz. :DDD

Jenyei 2012.06.03. 12:21:08

@Az igazi sztrovacsek: akár helytálló, akár nem a vád: a vád szerint a saját anyját előre megfontoltan megölő debreceni ember 12 évet kapott. Miheztartás végett.

Dr. Gy. Dr. Fűegér 2012.06.03. 12:23:44

@Schindlеr Pistája:

Bocs, elbasztam! Nem a szüleiddel, csak anyáddal. :D

town 2012.06.03. 12:29:48

@Karipapa01:

Azért sokat jelent, hogy az áldozatok fizetik azt, hogy a gyilkosuk tudjon tévét nézni, és hogy nem csökkenhet 1 kalóriával se az étkezésük, mert a Helsinki Bizottság ugrik. De ez mellékvágány.
Ezek szar emberek voltak a társadalom számára a gyilkosság előtt is, és utána is azok maradnak.

Nálam 15 év+ lenne alapból, ha 1 nála értékesebb ember életét oltotta ki.

És milyen érdekes, hogy nekem soha nem jut eszembe, hogy gyilkosok, és más szaremberek érdekében blogoljak azon az alapon, hogy 1 származásúak vagyunk. Ez a blogger itt meg, minden szart gyilkost mosdat, csak azért mert cigány.

salamander 2012.06.03. 12:35:52

Semmi köze az ítélet újragondolásának az elkövetők társadalmi hovatartozásához bőrszínéhez!

Arról van szó, hogy bizony a bíró feladata a (másod fokon) a bűncselekmény enyhítő és súlyosbító körülményeinek mérlegelése.
Itt hibádzik, elég nagyot az adott bíróság.
Szemmel láthatóan fontos körülményeket hagyott figyelmen kívül a testület.
Ez azonban szakmai kérdés.
A Büntető Kollégiumi vélemény (BKv 56.) a büntetéskiszabásának elvei tekintetében azt írja:
"I. A Btk. 83. § (1) bekezdése szerint a büntetést a törvényben meghatározott keretek között úgy kell kiszabni, hogy igazodjék a bűncselekmény és az elkövető társadalomra veszélyességéhez, a bűnösség fokához, továbbá az egyéb súlyosító és enyhítő körülményekhez."

Van ebben a nyilatkozatban egy felsorolás. Itt "III. A büntetést befolyásoló tárgyi körülmények" címszó alatt a 11 bekezdésben ez található:

"11. A bűncselekmények elszaporodottsága súlyosító körülmény akkor, ha a köztudomás szerint az ügyben elbírált vagy az ahhoz hasonló bűncselekmények száma (az elkövetéskor) a korábbi időszakhoz képest lényeges emelkedést mutat, vagy ha a számuk az adott területen lényegesen magasabb volt az átlagosnál. Az erős felindulásban elkövetett emberölésnél és a jogos védelem túllépésénél ez a körülmény nem jön figyelembe."

Ezzel a kis kitekintéssel azt szeretném bizonyítani, hogy a bíró nem egy hermetikusan lezárt befőttesüvegben él gondolkozik és hoz ítéletet. Igenis fontos a táradalom értékítélete az adott bűncselekmény elszaporodottsága.

Navracsics miniszter jól tette, hogy kérte, vizsgálják meg az ítélkezési gyakorlatot, mert ezzel nem sértette meg a igazságszolgáltatás "függetlenségét".

Személyes megjegyzésem pedig az, hogy az igazságszolgáltatás jó lenne ha inkább bűnözőktől függetlenítené magát, nem a jogtól a jogszerűségtől és a szakszerűségtől.

***

merre 2012.06.03. 12:38:55

Valamit pedig kezdeni kell a bíróságokkal, mert ha mindenütt ilyen hibaszázalékkal dolgoznának, akkor egyenesen katasztrófahelyzet alakulna ki Magyarországon.

Fufo 2012.06.03. 12:48:26

Szerintem, ha Navracsics úr valóban tenni akar valamit az ilyen enyhe ítéletek ellen, akkor kezdeményezze a Btk. vonatkozó paragrafusának módosítását (2/3-al nem lesz nehéz). Legyen az összes csopotrosan elkövetett bűncslekmény büntetési tétele sokkal nagyobb. Ne csak az emberölésé, hanem a csoportos nemi erőszaké és a súlyos testi sértésé is. (Amúgy szerintem az, hogy egy ilyen csoportos támadásba a megtámadott végül belehal-e, vagy sem, inkább a véletlen, mint a szándék műve.)

Wagem 2012.06.03. 12:49:23

@csárli hárper (nyikhaj, tollforgató terrorista): Használták a bökőt??
A retek véglény kihasíttotta a szívét az áldozatnak.
Remélem a sok fanyalgónak,és a bírónak egyszer valamelyik családtagja részese lesz hasonlóban.
Egyébként..
Majd a román igazságszolgáltatás lerendezi.

Wagem 2012.06.03. 12:52:54

@wegam: Jaaa..és utána még össze -vissza rugdalták.
Szándék egységben..
Hogy lehet az,hogy a másodfokú ítélet pontról pontra ellentétes az elsőfokú itélettel.
Vagyonosodási vizsgálatot kellene tartani az ítélkező bíránál.

Húsleves 2012.06.03. 12:59:38

@Fufo:
"Amúgy szerintem az, hogy egy ilyen csoportos támadásba a megtámadott végül belehal-e, vagy sem, inkább a véletlen, mint a szándék műve."
Szerintem is. Véletlenül ott volt egy kés, és megfordult valaki szívében.

Karipapa01 2012.06.03. 13:03:00

@town: "És milyen érdekes, hogy nekem soha nem jut eszembe, hogy gyilkosok, és más szaremberek érdekében blogoljak azon az alapon, hogy 1 származásúak vagyunk. Ez a blogger itt meg, minden szart gyilkost mosdat, csak azért mert cigány."

Na figyelj, csak Kedves @town! Nekem egyik munkatársam is cigány, nem is akármilyen! Jóóó sötétbőrű, akcentusos, igazi fajtatiszta. Ugyan szakmailag némi kívánnivalókat hagy maga után, de rendes, intelligens, tiszta, segítőkész és szorgalmas. Nagyon szeretjük, mint munkatársat. Ez a bírói döntés természetesen a kollektívában igen nagy felháborodást keltett, minek következtében az említett munkatársunk szinte tarkóig összefosta magát, hogy mivel ő is cigány, mi lesz most vele? Nem győzzük nyugtatgatni, hogy a gazembereknek a gazemberek között a helye, neked, meg itt, közöttünk. Talán nem kellene etnikai alapon ítélkezni, akkor a becsületes etnikumoknak sem kellene félnie.

Kelly és a szexi dög 2012.06.03. 13:07:30

Aki csak úgy leszúr valakit, annak életfogytiglani járna - ez lenne a társadalmi elvárás.

Sajnos a törvényeink még nem elég szigorúak e tekintetben...

nyekk 2012.06.03. 13:08:43

@Karipapa01: Hagyjuk már ezt, hogy mindig azzal kell kezdeni, hogy ismerünk becsületes cigányt is...

Ismerünk fehér hollót is, de azért, ha az embert megkérdezik, hogy az milyen színű, minden normális ember azt mondja, hogy fekete, mert a hollók 99,99%-a fekete.

Wagem 2012.06.03. 13:09:16

@untermensch: Konkrétan megvehetők...

Fufo 2012.06.03. 13:11:55

@Húsleves: Félreértetted, gondolom szándékosan. A véletlen arra vonatkozott, hogy nem azért marad életben, vagy hal meg a sértett, mert így tervezik, hanem ha véletlenül szerencséje van, akkor életben marad, ha meg nincs, akkor meghal. Egy fejberúgástól lehet, hogy meghalsz, lehetsz, hogy megnyomorodsz, lehet, hogy simán meggyógyulsz. Hasonlóan egy késszúrás, ha nincs szerencséd, sziven talál. Ezért az ilyen támadások esetében nem a "végeredményt" kell nézni, hanem magát a tettet. Vagyis nem kellene kevesebb büntetést adni akkor, ha a megtámadott életben marad, mert véletlenül szerencséje volt

town 2012.06.03. 13:14:27

Egyébként is, mi a gond? Demokráciában a többség dönt, Navra csak kimondta amit a társadalom többsége gondol erről. Azokkal értek egyet, akik szerint nem elég mondani, hanem menjen tovább...

Hogy demokrácia lenne nálunk? Ahol egy szorgalmas "jómunkásember" a kerti munka után bemegy a kocsmába 1 sörre, és 5 perc alatt agyonveri a cigányhorda (a többi cigány tovább kártyázik), és sem ő, sem a pultos nem szedhet le párat közülük jogos önvédelem-ből, én azt nem nevezném demokráciának.

Mojzes Pál (törölt) · http://mpgondolatok.blogspot.hu/ 2012.06.03. 13:19:08

@Káposztakukac: Kocsmai verekedés?Gondolom a "cigány gyilkosságokat" meg faluszéli lövöldözésként aposztrofálod.

Kék az ég 2012.06.03. 13:22:12

Mit is mondott Navracsics a Cozma ugy mocskos kihasználásával 2009-ben?

Akkor most mi is a helyzet?

www.stop.hu/belfold/navracsics-a-kormany-nem-kepes-biztositani-a-kozbiztonsagot/450266/

Navracsics: a kormány nem képes biztosítani a közbiztonságot
2009. február 09. | 15:15

Magyarországon romokban hever a közbiztonság; a kormány cserben hagyta az országot és a polgárokat - mondta Navracsics Tibor, a Fidesz parlamenti frakcióvezetője hétfőn Veszprémben, a vasárnapi halálos kimenetelű bűncselekménnyel összefüggésben.

Wagem 2012.06.03. 13:22:37

Blogger..te egy ritka nagy állat vagy.Nem ez az első blogod a ebben a témában.
Te túl primitív patkány vagy Navracsicshoz képest.
Mi az h kuka miniszter..
Kaka a kurva anyád...

Karipapa01 2012.06.03. 13:23:18

@nyekk: "Hagyjuk már ezt, hogy mindig azzal kell kezdeni, hogy ismerünk becsületes cigányt is..."

Hát persze! Közöttük is vannak a társadalomba beilleszkedni igyekvő emberek sajnos kisebb létszámmal, meg vannak nagy gazemberek, sajnos nagyobb létszámmal. Én csak azt próbáltam érzékeltetni, hogy az igyekvőket segíteni kellene, a többieknek pedig te is tudod, hol a helyük! Ezt ne általánosításképpen vedd, hanem valamilyen iránymutatásnak. Jó, persze ilyen alapon akár a kunokat, tótokat, svábokat, "szerbek, rácok, bunyevácok", és egyéb nemzetiségeket is (akik most magyarnak vallják magukat) lehetne vegzálni, de minek? Magyarország fellendítése érdekében minden itt élő népcsoport segítségére szükség van, akik Magyarnak vallják magukat. A többieknek meg -főként, ha bűnözők- helyük van. Jó helyük! A rendes embereknek nem kellene ettől félniük...

town 2012.06.03. 13:25:26

@Karipapa01:

Nagyszerű. Én tegnap fizettem ki a boltban 1 cigány kiscsaj csokiját, mert arra már nem kapott pénzt. De hogy jön ez ide? Amikor arról beszélünk, hogy itt néhányan, jogvédők, bloggerek próbálják mosdatni a cigány szarembereket.Ha 1 rendes cigányembert méltánytalanság ér, akkor kell bloggerkedni, és nem akkor amikor gyilkosokat, társadalom szemeteit kell mosdatni.

ácsi gitár 2012.06.03. 13:37:13

Egy a lényeg mint sok minden másban ebbe az országba:

"PÉNZ A ZSEBBE

nekünk a népnek meg

LoF@SZ ASEGGBE

megtesznek és megtehetnek bármit, mert hagyjuk.
a NAV a rendőrség az ügyészség a bíróság és bármilyen szervezet vagy hatóság ÖNKÉNYESEN, mert tudja, hogy nem teszel ellene semmit mert, félted azt amid van.
A jelenlegi vezetőinkben sokan biztak de nem tudták, hogy egy beteges hazudozó, ha nem tud hazudni akkor beteg.
Neki is egy a lényeg:
PÉNZ A ZSEBBE.......

Hertelendi 2012.06.03. 13:39:51

@town: "Ha 1 rendes cigányembert méltánytalanság ér, akkor kell bloggerkedni, és nem akkor amikor gyilkosokat, társadalom szemeteit kell mosdatni."

Teljesen igazad van! Én ugyanígy vagyok a fideszesekkel. Sajnos belőlük nagyon kevés rendes ember van.

town 2012.06.03. 13:45:02

@Hertelendi:

Nem baj Papa, majd megunod és hazamész!

Én is elviseltem, amikor a komcsi spanjaid 8 évig dicsőségesen kormányoztak itt.

:-)

Wagem 2012.06.03. 13:48:22

@Hertelendi: A kurva anyád rendes??
Patkány

Húsleves 2012.06.03. 13:49:22

@Fufo:
"Vagyis nem kellene kevesebb büntetést adni akkor, ha a megtámadott életben marad, mert véletlenül szerencséje volt "
Ha így gondoltad, akkor tényleg félreértettelek.

Karipapa01 2012.06.03. 13:51:14

@town: "Én tegnap fizettem ki a boltban 1 cigány kiscsaj csokiját, mert arra már nem kapott pénzt..."

Érdekes a kérdés!
1. Elbaszta a gyerek a számolást, azt hitte, hogy még futja egy csokira.
2. Isten tudja, mióta nem jutott neki, mivel nagy szegénységben élnek. Ez esetben tisztellek!
3. Gondolta, hogy biztos megsajnálja valaki és kifizeti helyette (nem akarom mondani, hogy jellemző stílus, én is jártam már így)
Te az igazi váalszt soha nem tudod meg, nyugodj bele!

"Ha 1 rendes cigányembert méltánytalanság ér, akkor kell bloggerkedni, és nem akkor amikor gyilkosokat, társadalom szemeteit kell mosdatni."

Kurva szépen hangzik! Csak el kellene dönteni, hogy ki az "1 rendes cigányember.." és kik a " gyilkosokat, társadalom szemetei". Na erre való a törvénykezés! Azt kellene elérni, hogy EZ legyen politikamentes és akkor nem lenne közöttünk ez a vita és nem lenne félnivalójuk a cigányoknak sem! Sajnos ez egy kicsit még arrább van...

tavirdasz 2012.06.03. 14:03:07

Te nem is posztoló vagy ,Elemér,hanem kommentvadász!!!!!

Karipapa01 2012.06.03. 14:06:29

Több reakciót kaptam a kommenjeimre, majdnem tele lett a postaládám, de most mindenkinek elmondom a véleményem:
Ezt az embert (Cosma Úr) nem támadás, hanem MENEKÜLÉS közben ölték meg!!!!!!!

Ezen az alapon semmilyen önvédelem, vis-major helyzet, etnikai probléma nem jöhet számba: MENEKÜLÉS KÖZBEN UTÁNNASZALADTAK ÉS MEGÖLTÉK!!!

Megértem Navracsicsot, hogy neki nem tetszik az ítélet, nekem sem tetszik, másnak sem! Drukkolok neki: érje el, hogy a gazemberek megkapják a méltó büntetésüket! A jövőben minden gazember minden méltó büntetését!!!!

dukeekud 2012.06.03. 14:09:31

Ebben az ugyben nem szamit az elkovetok, szarmazasa, mert az ugy annyira sulyos, hogy minden korulmenyek kozott jarna az eletfogytiglan. (a banda minden tagjanak)
Viszont ezzel egyutt is, ha volna egy kis eszuk a kulonbozo cigany szervezeteknek, akkor kivonulhatnanak tuntetni a birosag, vagy valamelyik miniszterium ele, a tul enyhe itelet miatt. Reszben, hogy javitsak a ciganyok tarsadalmi megiteleset, reszben, hogy figyelmeztesek a ciganyokat, hogy az efele viselkedes elfogadhatatlan.

Hertelendi 2012.06.03. 14:17:02

@wegam: Látom neked is ömlik a fos a szádból, nem csak a dagadt lacinak. Úgy látszik ti így köszöntök egymásnak is fideszben.

wagem = wegam...de röhejes...tényleg ennyire agyhalottak vagytok? persze másképp nem is védenétek a cigányt.

Húsleves 2012.06.03. 14:18:26

@Karipapa01:
Tökéletesen igazad van. A véleményünk teljesen egyezik, de egy valamit Navracsiccsal kapcsolatban figyelembe kell venni: azoknak, akik a cigányokat a saját megosztó céljukra használják (mert ez itt a lényeg), Navracsics üzenete áldás. A liberálisok pontosan az ilyen csapdákkal biztosítják a nevetséges kisebbségük uralmát a többség felett. Most, Navracsics közbeszólása után az égadta világon semmit sem lehet tenni az ügyben, lehetne az akár legfelsőbb vagy alkotmánybírósági döntés, nyitva a sztráda Strasbourgba. Strasbourgban automatikusan fel fogják menteni ezeket a tetveket arra hivatkozva, hogy Navracsics befolyásolni akarta a bíróságot. Ezt Navracsicsnak tudni kellett volna. A szándék tehát egy dolog, és más dolog az, hogy mintaszerűen kapta be a felé nyújtott faszt.

Karipapa01 2012.06.03. 15:14:13

@Húsleves: "Tökéletesen igazad van."

Sajnos neked is! :-)
Kedves "Húsleves"! A legfőbb gond az, hogy ezek a mocskos politikusok a saját érdekeiket képviselik és nem átallják kihasználni a zemberek érzelmeit saját politikai céljuk érdekében. Ebben egyetértünk. Ellenben én csak egy kicsi kommenter vagyok, Navracsics pedig egy nagy ász (jó, nálam tök alsó), de ezzel lehet most ütni. Ha viszont nem teszi, a legközelebbi ultipartiban valószinüleg a talonban lesz a helye, vagy ott sem.

belekotty 2012.06.18. 12:56:47

@wеgam: Hozzád minden héber betűs név testhezálló. :-))
süti beállítások módosítása