Proszektúra

A halott magyar demokrácia kerül boncasztalra. A szike sem jobbra, sem balra nem vág mélyebben. A boncmester mindenhez ugyanazzal a kérlelhetetlen egyenességgel közelít.

Friss kommentek

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • szekertabor: Szögezzük le, előzetesben lenni nem jó. Amennyiben nem sikerül bizonyítani Czeglédy Csaba bűnösség... (2018.10.10. 10:09) Orwell 2018
  • Utolsó 20

Friss topikok

  • tireless treehugger: Lucyt és mollyt ne kombináld. Vagy vagy. Mert ez lesz a vége. (2019.03.31. 11:50)
  • Ménár Atya: szerintem van egy szabály,mint minden intézményben. Ezt be kell tartani, ettől még nem bűnös vagy ... (2018.10.10. 18:44) Orwell 2018
  • Bravehearth: @chrisred: "Nálam a magyarázat a tényekre épülő érvelés, és nem az, ha leírják ugyanazt a megalapo... (2018.09.18. 16:16) Orbán, az új erők hőse
  • ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: @chrisred: A szárdok megszűntek? A németek megszűntek Saarland csatlakozásával? (2018.09.18. 07:08) Nemzeti hazafias nevelés
  • G. Nagy László: Ezt azért nem hozta le az Index... Csodálom, hogy a mostanit igen. (2018.09.14. 12:23) Gyurcsány megint hazudik

Uzsorások

2011.08.07. 09:19 | Proszektura | 449 komment

Mostanában egyre többet hallunk a falusi uzsorás-ügyekről.

Például csak az ózdi rendőrkapitányság néhány hónap leforgása alatt hét akcióban huszonöt olyan embert leplezett le és fogott el, akik haszonszerzés céljából többek rászorult helyzetét kihasználva a sértetteket és családjaikat súlyos nélkülözésnek tették ki.

Hasonló eseményekről értesültünk például Tarnabodon, Tiszaburán, Ózdon, Taktabájon, Simontornyán, Sajóhídvégen, Demecserben, Mohácson, Nyíregyházán stb. is.

Ahogy a hvg.hu írta augusztus elején: „Egy év alatt százával kerültek a rendőrség látókörébe az uzsorások Borsod-Abaúj-Zemplén megyében. Valószínű, hogy nem a bűnözők lettek többen, hanem a rendőrség figyel oda jobban.”

Megszaporodtak a (néha az interneten is látható) rendőrségi felvételek is, ahol a marcona, állig felfegyverzett kommandósok teljes menetfelszerelésben rontanak rá a klottgatyás, tetovált, kövérkés uzsorásokra.

Nyilvánvalóan jól megfigyelhető tehát, hogy a nyomozók az utóbbi időkben egyre komolyabban vették, veszik az ilyen ügyeket, és emiatt szaporodtak el a rendőrségi akciók azon személyek ellen, akik főleg a társadalom legszegényebbjeit szipolyozzák ki, teszik őket sokszor szó szerint is rabszolgáikká. Akiktől akár száz százalékos kamatokat is beszednek, s ha nem tud fizetni, könyörtelenül elszedik értékeit, akár ingatlanukat is.

 

De mostanában érezhetően megszaporodtak azok a történetek is, amelyek a svájci frank alapú hitelektől sújtott több százezrek egyre nyomorúságosabb helyzetéről szólnak. A minap olvastam, hogy még a parlamenti képviselők is mérhetetlenül eladósodtak. Pártállásra tekintet nélkül.

Csakhogy ezekből az utóbbi történetekből valami hiányzik. Mégpedig a kölcsönadók elleni hatósági eljárások, és látványos kommandós akciók. Pedig itt ugyancsak nem ritkák a megduplázódott tartozások sem. Ennek ellenére mégsem láttunk olyat, hogy a bukósisakos, golyóálló mellényes zsaruk egy izzadt bankigazgatót ráncigálnának ki a gépkocsijából. Ezeknél a kommandó legfeljebb abban kap szerepet, hogy időnként lecsap ugyan, de nem a kölcsönadókra, hanem a házukat elhagyni nem akaró adósokra.

Vicces lenne elképzelni – amennyiben e témakörben egyáltalán lehet valami is vicces –, hogy a földbe döngölt ózdi vagy putnoki csávó elfogása után arról értekezne a fakabátoknak, hogy hát tisztelt törzszászlós úr, hát kérem szépen azért lett több száz százalékos a kamat a Gazsiéknak, mert hogy svájci frank alapon kapták tőlem azt a kölcsönt.

Tisztelt nyomozó urak, hát tehetek én arról, hogy így alakult a forint és a svájci deviza árfolyama?

Én egyébként is felhívtam a figyelmét Gazsiéknak arra, hogy a kölcsön az kockázatos.

 Mint ahogy állítólag felhívták a bankok is mindenki figyelmét korábban a veszélyre. Legalábbis most utólag ezt állítják.

Ám vannak akik másként emlékeznek minderre.

Eszerint inkább az ilyen kölcsönügyletek előnyeit hangsúlyozták túl a feltűnően kedves banki alkalmazottak.

Az emberek pedig, akik mindaddig Svájcról csak annyit tudtak, hogy Rudenz Ulrik, meg Stüszi vadász, meg hogy ott készülnek a legprecízebb, legpontosabb órák – elhitték, hogy majd a kölcsönügyletek is így működnek. Precízen és pontosan.

Kíváncsi lennék egyébként, hogy a svájci frank alapú kölcsönt forintban nyújtó bankok mindegyike rendelkezett e egyáltalán az általa szétosztogatott kölcsönökkel azonos mennyiségű svájci frankkal?

Vagyis kik járnak jól a frank ilyen elképesztő méretű erősödésével?

Hogy nem a faluszéli fuxosok, az biztos.

· 7 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://proszektura.blog.hu/api/trackback/id/tr503131104

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Válságtudat-módosítás 2011.08.09. 16:03:01

Talán a világválság gyökerei sokkal mélyebbre nyúlnak, mint gondolnánk. A válság alapjának a gazdasági fenyegetettséget tekintjük, pedig sok minden mutat arra, hogy a „tőzsdekrach”, a hitelválság is szellemi eredetű: a válságtudat alapja valójában a ki...

Trackback: Az igazi utódpárt: a Fidesz 2011.08.08. 10:38:24

Mára egyértelműen kiderült, hogy az Orbánék által is ezerszer elátkozott államcucilizmus igazi örököse, az akkori szemlélet és politikai gyakorlat folytatója paradox módon a magát jobboldaliként és antikomcsiként definiáló Fidesz....

Trackback: Mennyit bukunk a devizahiteleseken? 2011.08.07. 19:59:54

Helyzet van, 250 Ft körül mozog a svájci frank, áll a bál. Mondhatják sokan, hogy „engem nem érint a dolog, nekem nincs frankhitelem”, de ez egyszerűen nem igaz, kivétel nélkül mindenki megszenvedi ezt a szituációt. Többen hivatkoznak arra,...

Trackback: Uzsorások 2011.08.07. 18:29:54

Mostanában egyre többet hallunk a falusi uzsorás-ügyekről.

Trackback: Frankválság: megoldás helyett cirkusz 2011.08.07. 15:09:30

Szijjártó Péter, a kormányfő magyar hangja annyira elégedett az államadósság miatt bűnbakokat kereső parlamenti albizottság munkájával, hogy hasonlót szeretne felállítani a devizahitelek elterjedésének ügyében is. Szerinte az előző kormány súlyos bűnt ...

Trackback: Mínusz egy A: az USA leminősítése 2011.08.07. 15:08:23

Miközben Európa (és a magyar devizahitelesek) a svájci frank árfolyamán szörnyülködik, a világ másik felén megtörtént az, amitől az amerikaiak leginkább tartottak. Habár az adósságplafont megemelték, az ország mégis leminősítés áldozatává esett. 1941 ó...

Trackback: Mínusz egy A: az USA leminősítése 2011.08.07. 15:08:23

Miközben Európa (és a magyar devizahitelesek) a svájci frank árfolyamán szörnyülködik, a világ másik felén megtörtént az, amitől az amerikaiak leginkább tartottak. Habár az adósságplafont megemelték, az ország mégis leminősítés áldozatává esett. 1941 ó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

soproni1 2011.08.07. 23:13:08

@neoteny:

egyetértek, de az egyoldalú szerződés módosítás az fáj és kivédhetetlen. Persze, ha nálam sorban állnának az ügyfelek, én is ilyen szerződéssel kötném magamhoz.

Biztos, a bankoknál is lehetne " egy egér, egy óra alatt, egy sajtot ehet meg " tipusú szerződést csinálna, ahol ki lehetne kötni az összes változó értéket valamilyen logaritmus alapján, viszont akkor csökkenteni kellene a kihelyezési költségeket, amit nem lehetne elbújtatni x jogcímen. Új piac, jó piac.

encsi72 2011.08.07. 23:13:23

@neoteny: "még jobban" tájékozatlan vagy, sőt funkcionális analfabéta is. Milyen "bűnösség"? Ennyire készülsz a sittre? Helyes! :)))))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:13:54

@encsi72:

"itt a német állam volt a károsult..."

Erről volt bírósági ítélet is, vagy csak te sírtad nedvesre a párnádat éjszakánként hogy a gonosz bankok sértegetnek mindenkit jobbra-balra?

encsi72 2011.08.07. 23:15:38

@SvenH.: semmilyen deviza nem volt mögötte. Ezt HAZUDJÁK a bankárok. Foylósítás, törlesztés forintban. El kell olvasni a korábbi hozzászólásokat is.

encsi72 2011.08.07. 23:17:44

@neoteny: érdekes, nem hozzád szólt, mégis kétségbesett rikácsolásban törtél ki :)))))))

Mélysötét tájékozatlanság. Nem kell olvasni, ha nem tetszik.... :)))))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:18:00

@encsi72:

Bűnösség a csalásban-uzsorában-pénzmosásban meg minden másban amit a hagymázos agykigőzölgéseid a bankoknak tulajdonítanak.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:19:42

@encsi72:

Betoltál egy linket; szuverén jogom hogy elolvassam és kommentáljam.

Az csak a népnemzeti átnevelő-táborban megy hogy csak a keretlegény pofázik, a többi kussol.

encsi72 2011.08.07. 23:22:56

@neoteny: Hahaha Nekem meg szuverén jogom, hogy nagy ívben tegyek ostoba megjegyzéseidre és elképesztő szellemi igénytelenségedre :))))))

SvenH. (törölt) 2011.08.07. 23:23:02

@encsi72: jo lenne ezt a bankaroknak is elmondani, hatha valamit meg elottuk is titkolnak :))))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:23:14

@soproni1:

"az egyoldalú szerződés módosítás az fáj és kivédhetetlen"

Egyetértek, és itt jön be "a zállam" (a mindenkori törvényhozás) felelőssége: azt lehetne jogi keretek közé szorítani (de azt sem visszamenőleg!) hogy mennyire érvényes az egyoldalúan megváltoztatható szerződés (szerintem semennyire, de ez csak a magánvéleményem, nem bír törvényes hatállyal).

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:24:11

@encsi72:

Whatever; a ténybeli tévedéseidet kijavítottam, a trollos bugyogásaid meg annyit sem érnek mint az elektronok amikkel kinyomtatásra kerülnek.

encsi72 2011.08.07. 23:24:59

@neoteny: az adócsalásban és a szervezett bűnözésben is!
:)))))

SvenH. (törölt) 2011.08.07. 23:25:54

@encsi72: www.devizahitel.info/
"Egy nem várt költség, hogy a forintban felvett devizahitelek összegét a bank átváltja forintra. Ilyenkor deviza-vételi árfolyamot alkalmaz. Törlesztéskor azonban az ügyfél által befizetett forint összeget deviza-eladási árfolyamon számolja át a bank."

de igazad van nehany elozo hozzaszolo jobban tudja a tuttit mint mindegyik bank...

encsi72 2011.08.07. 23:27:23

@neoteny: semmit nem javítottál ki saját ténybeli hibáidból - volna mit, hozzászólni nem tudtál, a fröcsögésnél többre nem futja szerény képességeidből. Ez van :)))))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:29:10

@encsi72:

Na ez az a "bűnösség" amit te még nem értettél a "Milyen "bűnösség"?" kérdésednél.

encsi72 2011.08.07. 23:30:54

@SvenH.: a bank pontosan tudja, hogy hazudott. Magyarázkodni próbálnak, bizonyítani nem tudnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:32:07

@encsi72:

Szerinted; de szerinted a bankok is nyilvánvaló csalást-uzsoraságot-pénzmosást-nemzetellenes tevékenységet és pedofíliát követtek el és ezzel téged is, becsületes munkásember társaidat is "sértetté" tették.

Ha mindezt bizonyítani is tudnád a bíróságon, egyből az élet napos oldalára kerülnél; de az nem megy, így marad a moha alóli trollkodás.

encsi72 2011.08.07. 23:32:31

@neoteny: Na ezért vagy te funkcionális analfabéta :)))))

encsi72 2011.08.07. 23:34:49

@neoteny: Kacagtató látni tehetetlen vergődésed :)))))
Miért nem keresel egy hozzád illő "szellemi" partnert - a homokozóban?

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:35:23

@encsi72:

"a bank pontosan tudja, hogy hazudott. Magyarázkodni próbálnak, bizonyítani nem tudnak."

A vádakat az ügyésznek kell bizonyítania, nem a vádlottnak. Az nyilvánvaló hogy te még ilyen alapvető, minden értelmes ember által ismert jogi elvet sem értesz, de kár tovább rongálni a szellemi szakadtságod demonstrálását ilyen ostoba kijelentésekkel...

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:36:25

@encsi72:

"Miért nem keresel egy hozzád illő "szellemi" partnert - a homokozóban?"

A homokozó üres, mert amikor láttak közeledni a bokrok alatt, minden jóérzésű gyerek hazaszaladt... :-P

SvenH. (törölt) 2011.08.07. 23:37:28

@encsi72: tehat amikor kedvezobb kamatyot adtak akkor is hazudtak?
tudod azt csak a CHF alapu hitellel tudtak elerni?
akkor is folyamatosan hazudtak? a sajat karukra?

encsi72 2011.08.07. 23:37:34

Csalás, színlelt szerződések, uzsora, pénzmosás - adócsalás.....
Ez jellemzi a bűnbankok és a lakásmaffia tevékenységét.

encsi72 2011.08.07. 23:40:08

@SvenH.: Tessék mondani, miért nem követi a hitelkamat az alapkamat változását (sem)? Meg az országkockázatét sem - ellentétben a bankok hazugságával?

encsi72 2011.08.07. 23:41:39

@SvenH.: Mennyi most az ál-CHF hitelkamat? És miért annyi? :)))))))

SvenH. (törölt) 2011.08.07. 23:43:04

@encsi72: hazudott a bank amikor kevesebb kamatot kert az elejen?
ez egyszeru eldontendo kerdes igen vagy nem
nem visszakerdezni kell zsido modra

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.07. 23:46:12

@encsi72:

A gyenge az, hogy te azt mondod a bankok hazudtak amikor te nem is írtál alá velük szerződést, ergo te nem tudhatsz a hazugságukról.

Vagy írtál alá velük szerződést, és akkor csak egy mezei balfasz vagy aki azt hitte hogy nyer(észked)ni fog az ingatlanvásárlással, de túl sok társa gondolta ugyanezt és ezzel jól felverték az ingatlanárakat, majd a lufi kipukkanása után ráeszméltek hogy ez a játék az ő zsebükre ment ki. Persze a jó magyar virtus szerint egyből "bűnbankot" kell találni, viselni a felelősséget a saját döntéseikért nem trendi.

Megérdemli mindegyik kapzsi, nyerészkedni akaró hiteles hogy náluk ravaszabb rókákkal próbáltak üzletelni; de a szomorú az, hogy húsz év múlva le fog játszódni ugyanez pepitában, és akkor is lesz majd sírás/rívás/fogaknak csikorgatása, és ugyanúgy mihaszna lesz.

encsi72 2011.08.07. 23:53:08

@neoteny: még gyengébb. Egészen szánalmas: )))))

encsi72 2011.08.07. 23:54:35

@SvenH.: Igen, hazudott! Milyen az a "zsido-modra"? :)))))

encsi72 2011.08.07. 23:57:38

@neoteny: Megérdemli mindegyik kapzsi, nyerészkedni akaró bankár, hogy bíróság elé kerüljön! :)))))))
Addig is lehet céltartalékot képezni, szenvedni az ELADHATATLAN ingatlanokkal - és persze vazelint is lehet venni a bónuszból....

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 00:01:59

@encsi72: tehat te azt allitod hogy havi torlesztonal ha CHF alapu volt es az osszege meg 70e volt akkro a bank HAZUDOTT, es kifizette a delikvens helyett a 100e -t igy bukott 30e -t
ertem en...
globalis maceszgomboc osszeeskuves

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 00:05:22

@encsi72:

A szánalmas az, hogy érdemben nem tudsz hozzászólni, hiszen te csak a propagadatölcsért tudod fogni.

Ordibálhatsz akármennyit a bankok gonoszságáról, csak a kapzsi, a várható nyereségtől elvakult prosztókkal lehetett aláíratni olyan szerződéseket amilyeneket aláírtak. Ezzel minősítették legjobban a saját szellemi képességeiket; hitük önmaguk okosságában volt mint a pelyva, mégis beették a legelemibb trükköket.

Hol verted a nyáladat amikor mindenki vette (fel) a roppant előnyös CHF alapú hiteleket mint a cukrot? _Akkor_ kellett volna pofázni, mert a szerződések már akkor is tartalmazták a bukás lehetőségét, de bezzeg akkor mindenki kurva okos volt (ahelyett hogy okos kurvák lettek volna), és nem kellett nekik "tanács", értenek ők annyit a dologhoz mint a köcsi bankár, csak lapátolja már át a hitelösszeget, hogy meglegyen a parola az ingatlanüzlet felett, ami milyen roppant jó üzlet az emelkedő lakásárak mellett, soha a büdös életben nem volt még ingatlanlufi a világon, és egyébként sem következhet be épp' Mária Országában, Mo-n.

Amikor pedig elhangzik a "szopáshoz, térdre!" vezényszó, akkor hirtelen egy csomó szégyenlőssé válik és azt mondja hogy ebbe ő nem egyezett bele... de sajnálatos módon a banknak meg aláírt, érvényes szerződése van hogy igenis beleegyeztek.

encsi72 2011.08.08. 00:06:38

@SvenH.: hosszú a futamidő, fiam... Mennyi MOST?

encsi72 2011.08.08. 00:09:14

@neoteny: szánalmas, trágár, érv nélküli, tehetetlen őrjöngés.

vazelint is lehet venni a bónuszból....
" igenis beleegyeztek" :)))))))))

encsi72 2011.08.08. 00:12:33

Uzsorások! Lehet céltartalékot képezni, repesve jelenteni a tulajdonosoknak :))))) Lehet szenvedni az ELADHATATLAN lakásokkal. Ja, és el is lehet menni :))))))))))

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 00:13:56

@encsi72:

"szenvedni az ELADHATATLAN ingatlanokkal"

Olyan hogy eladhatatlan nincs; legfeljebb alacsony áron eladható. Ha azt a lakást amiért Béla 15 MFt-ot fizetett a felszálló ágban nem lehet még csak 10 misiért sem eladni, majd eladja a bank 5-ért. Akkor meg lesz vevő: közel sem mindenki baszta el a pénzét amikor a lufi nőtt, megfelelő ár mellett a teljes ingatlankészletnek lesz gazdája. Csak nem azok akik felvették a gagyi hiteleket hogy kifizessék a felpumpált árakat. Ők fizethetik a bedőlt hiteleik _teljes_ összegét miközben bérelnek a befektetőtől aki megvette az ingatlant a fejük fölül szarért-húgyért.

Vesztesnek lenni szar ügy, de nem szükségszerűen valaki más hibája.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 00:15:44

@encsi72:

Szarul esik amikor megmondja valaki neked a frankót pedig azt hitted hogy nyert ügyed van a bankok fikázásával, ugye?

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 00:15:59

@encsi72: tenyleg mennyi? es ha visszamegy 180 ala akkor mennyi lesz?
amugy -mint mar emlitettem!- ha TUDTAK volna a bankok hogy 180rol most fel ev mulva lesz 250, akkor 20%os bukoval azonnal eladtak volna a koveteleseiket es 10szeres tokeattettel felvettek volna poziciot
hidd el jobban jartak volna
ha TUDTAK volna

Phrascarica 2011.08.08. 00:22:55

@neoteny: ez a válasz meglehetősen demagógra sikerült, de ne csüggedj jön még kutyára kamion :)

Pan Modry 2011.08.08. 00:29:54

Fizetsz majd cicuskam, ennyi

A chf szerzodpesek korrektek voltak, az emberek meg butak es mohok, ez nem a bank hibaja.
De ha te egy olyan picsa vagy aki ennyire hulye mondj le a szavazatinjogodrol is, mert nem tudsz tobet mint egy otodikes.

Emberileg sajnallak titeket, de az uzlet az uzlet.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 00:33:23

@phrascarica:

"ez a válasz meglehetősen demagógra sikerült"

Az igazság mindig demagógan hangzik a veszteseknek.

"de ne csüggedj jön még kutyára kamion"

Milyen? tönkremennek a bankok? az USA-ban tönkrement egy rahedli, de a nagyokat _az adófizetők pénzéből_ mosták ki a szarból (aminek az egyenes következménye az elhúzódó válság), az úthenger _mégegyszer_ az adófizető kutyáján ment keresztül, nem a (nagy) bankokon/biztosítókon.

Még ha fel is gyújtjátok az összes bankot akkor is csak a létra alján álló huszonhetedik senki alkalmazottakat szívatjátok meg; a nagykutyák már a Bahamákon röhögnek mindenkin.

Én nem csüggedek; én visszafizettem a forint alapú kölcsönömet egy év alatt kb. 15%-os kamattal/költséggel és a viszont látásra. Küldtek is 500,000 Ft-os hitelkerettel dombornyomott MasterCard-ot a nevemre, csak egy telefonomba került volna az érvényesítése... ki is dobtam a kukába egyből. Hát bolond vagyok én hogy elfogadjam a bank "roppant előnyös" ajánlatát... amelyik csak nekik előnyös? Persze ez utóbbival tisztában kellett lennem...

Phrascarica 2011.08.08. 00:36:54

@neoteny: "Ők fizethetik a bedőlt hiteleik _teljes_ összegét"
aha, ahoyg Móricka elképzeli :)
Ezek az emberek kurvára nem fognak még 10-20 millát kifizetni semmire, azt ugye tudod?
Tudod ki fogja ezeket kifizetni?
Na ki?
Te, meg én, úgyhogy kurvára nem kell kárörvendeni, mert elég gyorsan a fasz másik végén leszünk.

Phrascarica 2011.08.08. 00:42:18

@neoteny: "Küldtek is 500,000 Ft-os hitelkerettel dombornyomott MasterCard-ot"
@phrascarica: Nagy balek vagy B+, nekem is van, csak tudni kell használni, de ehhez már 100 feletti IQ kell :)
Elárulom a titkát: vissza kell fizetni a hitelt lejárat előtt.
Mi abban a baj ha ingyen kapsz hitelt 45 napra, illetve a kereskedő fizet neked hitelt? Komolyan mondom nagyot csalódtam benned, hogy ennyire nem látod át hogy ezzel csak az idiótákat tudják szopatni, illetve aki idióta az magát szopatja meg, mit ahogy a fent leírt esetből láthatjuk :D

Phrascarica 2011.08.08. 00:45:29

@neoteny: "az úthenger _mégegyszer_ az adófizető kutyáján ment keresztül, nem a (nagy) bankokon/biztosítókon."
És te mi vagy? Adószedő, bank? Nem, BM adófizető vagy! Most akkor ki fogja visszafizetni?
Na ki?
TE!

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 00:54:40

@phrascarica:

"Ezek az emberek kurvára nem fognak még 10-20 millát kifizetni semmire, azt ugye tudod?"

Miért is nem? majd jól elkezdik vonogatni a nettó fizetésük 33%-át: lehet hogy soha nem dolgozzák le az adósságukat (az attól függ mennyiért kerül elárverezésre az ingatlanjuk), de hogy minden vércseppet kifacsarnak belőlük, az biztos. A bank nem szociális intézmény; ő érvényesíti az összes követelését amit csak tud, és "a zállam" erőszakmonopóliuma áll mögötte.

"Te, meg én, úgyhogy kurvára nem kell kárörvendeni, mert elég gyorsan a fasz másik végén leszünk."

Én semmiféleképpen nem fogom kifizetni (már nem Mo-n adózom/élek) és szerintem te sem (feltételezve hogy nincs hiteled) hacsak meg nem "segítik" az adósokat. Sőt ahogy korábban említettem, ha van készpénzed, nagy üzletet tudsz csinálni ha akkor veszel ingatlant amikor lenyomja az árakat a sok hirtelen piacra kerülő ingatlan.

Nem tudom, olvastad-e az "Elfújta a szél"-t: ott mondta Rhett Butler hogy egy rendszer összeomlásán legalább annyi pénzt lehet csinálni mint a felemelkedésén. Ez így igaz, és a felemelkedő ágban az eladók meg a bankok kaszáltak; a leszálló ágban meg a vevők és bankok kaszálnak.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 00:55:56

@phrascarica:

"ezzel csak az idiótákat tudják szopatni, illetve aki idióta az magát szopatja meg"

Milyen jól leírod az ingatlan-hiteleseket... :D

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 00:56:48

@phrascarica:

"És te mi vagy?"

Adófizető nem-USA-ban, nem Mo-n.

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 00:57:32

@phrascarica: egyeni ados helyett nem fog mas fizetni, elarverezik az ingatlanjat, es a fennmarado osszeget valahogy bevasaljak rajta

bank bedolesenel viszont midnenki fizet

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 01:04:02

@SvenH.:

"bank bedolesenel viszont midnenki fizet"

Nem igazán: a betétesek biztosítva vannak (bizonyos összeghatárig, arra pedig nincs limit hogy hány számlád lehet). A bank tulajdonosai (részvényesei) "fizetnek" (veszik el a pénzük), az adósai pedig _kevesebbet_ fizetnek mert aki megveszi a bank hitelállományát 5%-on annak már nem égető szüksége hogy a 100%-os hitelmaradványt fizettesse vissza.

Bockó · https://muslimstatistics.wordpress.com/ 2011.08.08. 01:09:37

In capitalist world, bank robs you.

@SvenH.: Ezért a legjobb megoldás pénzt adni a banknak, és cserébe nem várni semmit.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 01:12:38

@phrascarica:

"Elárulom a titkát: vissza kell fizetni a hitelt lejárat előtt."

Hogyne, amíg van munkám és nem költök többet mint amit ki is tudok fizetni a 45. napon.

Na én ezeket a feltételeket nem kívántam bevállalni, így elesek 500,000 Ft mondjuk évi 2%-tól (mert többet nem nagyon hoz a pénzem a bankszámlán amíg kifizetésre nem kerül), ami évi 10,000 Ft. Tíz rugóért nem adok esélyt a banknak hogy 30+% kamatot követelhessen rajtam, havonta tőkésítve.

De ez mindegy; ha neked működik, váljék kedves egészségedre. Én hadd döntsem el magamnak hogy milyen kockázatot vállalok be milyen haszonért... épp' az amit a sok hiteles elfelejtett jól kiszámolni.

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 01:15:04

@neoteny: ugy ertettem hogy az allam jotall, es az adofizetok penzen kimenti a bankot
ha nem tenne akkor az egesz rendszer bedolne

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 01:28:26

@SvenH.:

"az egesz rendszer bedolne".

Nos nem minden banknak volt ugyanakkora az ingatlanpiaci befektetése; nem dőlne be az egész rendszer.

Torontóban is volt egy ingatlanlufi 1989-ben; mégsem dőlt be az egész rendszer.

Az USA-ban közel sem mindenkibe feccölt az adófizető: csak azokba, akikről elmagyarázták nekik a politikusaik hogy "ezeket meg kell menteni, túl nagyok hogy bedőljenek, magukkal rántanák az egész rendszert". Magyarra fordítva: "ők a haverjaink, tulajdonképpen mi hoztunk törvényeket hogy adjanak mindenkinek kölcsönt ingatlanra még ha egy árva buznyákja sincs önrészre és a mi és gazdag haverjaink pénzeit is ők kezelik, szóval meg kell menteni őket a _ti_ pénzeteken".

Voltak bankcsődök a történelem folyamán, ki is ugrott pár spekuláns ablakokon, de az adófizetők által történő "megsegítés" csak elodázza a bajt... attól még nem fizet rendszeresebben az adós.

Ha rossz hiteleket nyújtottak a bankok, vállalják annak következményeit. Ez az elv általános, nem csak az adósra érvényes.

Nefarian 2011.08.08. 02:00:23

Tudjátok, az egészben az a nagy csapda, hogy ha egy hitel (tökmindegy, hogy HUF v. CHF) bedől, és a bank viszi a lakást, ugye, ezzel még nincs vége az ügynek. Ha a lakás ára lefedi az adósságot, OK. Ha viszont nem...tegyük fel, valaki felvett a lakására 10 milliót. Most már 15 millióval adós, miközben a lakását talán csak 5 milláért lehet eladni. Ez azt jelenti, hogy akár 10 millával továbbra is adós marad a banknak...sztetek mennyi ingerenciát fog egy ilyen ember érezni arra, hogy a banknak BÁRMIT is törlesszen? Óóóó, persze, tudom én, le lehet vonni fizetésből. Ja, csak ahhoz meg kell találni az illetőt, illetve a munkahelyét (évekbe telhet). Ha a banknak pechje van, az illető feketén fog melózni, esetleg minimálbéren bejelentve, abból pedig sokat már nem lehet levonni. Ha az illető idősebb, a nyugdíjból is lehet törleszteni, de egy határ alatt már abból sem. Ha az illetőtől csak havi 20-30E-t tudnak levonni (minimálbérből nem tudnak többet), akkor a 10 millát 50 év alatt sem törleszti le, a kamatok miatt. Aztán meghal, az örökösök megtagadják az örökséget (mivel adósság), és ennyi.

Mégegy apróság: többen írják, hogy "a hitelt felvevő TÁJÉKOZTATVA LETT". Nos, sztem a tájékoztatás azt jelenti, hogy az ügyfél számára ÉRTHETŐEN elmagyarázzák, hogy mit és hogy. Az, hogy apróbetűvel beleírják úgy csűrve-csavarva a dolgot, hogy az ügyfél még véletlenül se értse helyesen, ez nem tájékoztatás, hanem SUMÁKSÁG. Pontosan olyan sumák dolog, mint a reklámok alján megjelenő apróbetűs, még mozivásznon sem elolvasható, 1 mp-ig mutatott szöveg. Lehet, hogy jogilag rendben van, de etikailag kurvára nem korrekt.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 02:22:04

@Nefarian:

"sztetek mennyi ingerenciát fog egy ilyen ember érezni arra, hogy a banknak BÁRMIT is törlesszen?"

Semmit; ha hajlandó elbujdokolni a gazdaság fehér részéből az élete hátralévő részére, az ellen nem lehet tenni. De ha feketén vagy minimálbérre bejelentve melózik, akkor kiteszi magát az alkalmazója összes szívatásainak, és nincs legális útja hogy elégtételt vegyen.

Ez az a terület ahol "a zállam" segíteni tudna a magáncsőd intézményének bevezetésével; akkor lenne legális útja annak hogy eldobja a tartozását, és újrakezdjen. Mondjuk egy darabig akkor sincs "tiszta lapja" (a hitelminősítésére rákerül hogy tönkrement), de ahol van magáncsőd ott 7 év után eltűnik a feketepont a hitelminősítéséről.

""a hitelt felvevő TÁJÉKOZTATVA LETT". Nos, sztem a tájékoztatás azt jelenti"

Aláírta, hogy tájékoztatva lett; aláírta hogy a szerződés szándékával megegyező; ezek után lehet kritizálni milyen volt a tájékoztatás, de az aláírás előtt kellett volna tájékozódni, nem évekkel később amikor beütött a krach.

"Lehet, hogy jogilag rendben van, de etikailag kurvára nem korrekt."

Teljes mértékben igazad van; és egy bankhitelosztály vezetőjének etikája kb. a cápa szintjén áll ahogy már írtam volt.

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 02:45:53

@Nefarian: a bank fo foglalkozasi specialitasa ebben az esetben a hitelezes, a tobbi mint pl. az ingatlan elarverezese vagy a penz beszedese az mar nem a bank dolga, tudod az mar nincsen benne a tevekenysegi portfolioban

a penz beszedesere vannak cegek akik ezt sokkal hatekonyabban tudjak vegrehajtani, es ezek a kovetelest megveszik a banktol, a bank leirja a veszteseget es ezentul az ados ennek a masik cegnek tartozik, a bank el is felejtette az adost, az ados viszont nem fogja elfelejteni ezt a masik ceget, mert ezek mar nem ugyanazok a mosolygos recepcicak akiknel felvette a hitelt
ha meg kepes elete vegeig kibekkelni akkor a kovetelesrol az orokos ugy fullosan lemondhat, az mar okes, ezeknek a cegeknek a mukodesi koltsegeben bent van egy-ket tokos gyereknek a nem fizetese

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 02:56:37

@SvenH.: de nehogy mar az latszodjon hogy en orulok ennek...
a kormanynak meg kellett volna valtoztatnia a CHF alapu hiteleket, hogy atkonvertalhatoak legyenek EURO alapura, egyszeri es azonnali kinyilatkoztatassal!!!
pl. Esztergom is az anno 16Mrd nyi CHF hitele talan nem lenne ma 20 - 24 Mrd forintnyi...
de ezt csak utolag lehet tudni, utolag okos mindenki, ha Kosa pl. tudta volna akkor o pl. felvehetett volna ellenkezo deviza poziciot mert penze es lehetosege van hozza, de hat nem tudta...
az ellenkezo pozicioval meg az a baj, hogy az nyereseg lenne, es az 1/5et lenyulna az allam ado gyanant...

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 03:04:27

@SvenH.:

"a kormanynak meg kellett volna valtoztatnia a CHF alapu hiteleket, hogy atkonvertalhatoak legyenek EURO alapura, egyszeri es azonnali kinyilatkoztatassal!!!"

Jaja, és amikor meg a CHF-lufi kipukkan és a Ft meg leesik az EUR-hoz képest akkor meg vissza...

Nem, az alapvető gond ott van hogy a hitelesek aláírták hogy bevállalják az árfolyam-kozkázatot is meg a kamatkockázatot is. De ugye a hiteleket "fel kellett venni" hiszen megy fölfelé az ingatlanár, nehogy már lemaradjunk a jóról...

BKV reszelő 2011.08.08. 04:50:58

Kár ennyit sírni ezen. A baltaarcú - ahogy itt valaki fogalmazott - elköltötte a kölcsönt? El. Vissza kell fizetnie? Vissza. Én nem fogom, az biztos. A baltaarcú is tudta ezt, de valami megélhetési marha a szájába adta, hogy: " Má' mé' kő' visszajadni azt a pénztet, szegény vagyok!" és most várja, hogy mégsem kell. Gondolkodni kellett volna...az nem megy. Ha az nem megy, akkor plazma tévé sem kell. Kár beállítani, hogy tukmálták a kölcsönöket a bankok, nem kellett tukmálni. Baltarcú családja örömmel vitte/vette a pénzt. Ész nélkül. És mióta a világ világ, a hülyét kihasználják, ez így van rendjén. ....de ha valaki mond nekem a banki hitelnél jobb alternatívát olyanok számára, akik 10 év óta először fizettek be egy telefonszámlát a hitel miatt, akkor hajrá!

klacus 2011.08.08. 05:16:13

@regress: Helyes. Dettó. Akkor viszont nem értem, miért nyilvánultál meg a fentiek szerint...

encsi72 2011.08.08. 06:56:30

@neoteny: "Olyan hogy eladhatatlan nincs" Hahahaha Csak épeen a hitel töredékét sem fedezi! :))))))
"Vesztesnek lenni szar ügy...."

encsi72 2011.08.08. 06:58:47

@SvenH.: "ha TUDTAK volna" El sem kezdik az ál-CHF hitelezést.... De még ahhoz is hülyék voltak, hogy saját kockázataikat kezeljék.

encsi72 2011.08.08. 07:02:00

A chf szerződések színlelt szerződések, a bankárok meg ostobák és mohók. Fizetni fognak. Ennyi.

encsi72 2011.08.08. 07:04:49

@neoteny: "a nagykutyák már a Bahamákon röhögnek mindenkin" te meg itt izzadsz egész éjjel :))))) neked csak az a feladat jutott - ilyen képességekkel :))))))

encsi72 2011.08.08. 07:09:42

@neoteny: 03:04:27
"a nagykutyák már a Bahamákon röhögnek mindenkin" te meg itt izzadsz egész éjjel :))))) neked csak az jutott, de nem a Bahamák :))))))

encsi72 2011.08.08. 07:11:58

"Vissza kell fizetnie?" A kölcsönt kell visszafizetni. Az uzsorát nem kell visszafizetni. Kár ennyit sírni ezen.

BKV reszelő 2011.08.08. 07:19:25

@encsi72: Te ritka egyszerű szerkezet vagy. A történet úgy hiteles, hogy olyan feltételekkel a kölcsönt visszafizetni, ahogy adták. Felvenni nem kell, visszafizetni viszont úgy, ahogy vállaltad. Te egyébként hülyébb vagy, mint azok a budakalászi parasztok, akik az electroworld teljes árukészletét felvásárolták CHF alapú hitelekből, pedig 15 éve munkanélküliek...

közlekedési bűnöző (törölt) 2011.08.08. 07:22:39

Az egészben az a legszörnyűbb, hogy amig mi itt vitatkozunk és egymást hülyézzük, valaki közben jól meggazdagodik :-)

encsi72 2011.08.08. 07:50:29

@BKV reszelő: te ritka egyszerű szerkezet vagy. visszafizetni a kölcsönt kell, az uzsorát nem kell, az ugyanis bűncselekmény, amit nem lehet vállalni :)))))
Neked ez túl magas. Ez van, ha tetszik, ha nem.

auth.gabor · http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor 2011.08.08. 08:34:46

@encsi72: "semmilyen deviza nem volt mögötte. Ezt HAZUDJÁK a bankárok. Foylósítás, törlesztés forintban. El kell olvasni a korábbi hozzászólásokat is. "

Ööö... izé... tehát a bankok azt csinálták, hogy a lakosságtól gyűjtöttek forintot 7-8 százalékos betéti kamatra, majd amikor ebből összegyűlt pár milliárd, akkor ezt kihitelezték kamu CHF hitelre 3-4 százalékos hitelkamatra?

encsi72 2011.08.08. 08:53:45

@auth.gabor: "a bankok azt csinálták" ?
Hitel/betét Milyen lakosságtól? Milyen 7-8 százalékos kamat?
A témában az ötletbörze már tegnap lezajlott, el kell olvasni.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.08.08. 09:00:39

A kereskedelmi banki tevékenység a pénzcsinálásról szól. Tehát a bankoknak nem volt meg a frankjuk. Csak egy része. A többit mindenféle opciós ügyletekkel fedezték le.

2011.08.08. 09:18:35

Megint egy végtelen ostoba poszt a svájcifrankhitelesekről. NEm a bankigazgató a bűnös, egy magyar bank nem tud svájci frankot előállítani, azt neki is a bankközi piacon kell venni. Amilyen az árfolyam annyiért.
Az árfolymaváltozás megfoghatalan, heurisztikus közgazdasági folyamatok hatására lakul ki, nem lehet egy-egy embert felelősnek kinevezni. Nyilván tudja ezt a posztoló, de ez most egy slágertéma, mindenki hozzá tud böfögni vbalami ostobaságot.
A japán cunamiért ki a felelős ? Azt is meg kéne büntetni mert óriási károikat okozott.

labdaseggű vörös démon 2011.08.08. 09:27:44

valaki szedjen már elő egy válság előtti lakáshitel reklámot bármelyik banktól. előre is köszi

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.08.08. 09:42:15

@Kulics: Látom gőzöd nincs, hogy alakulnak manapság a CHF kölcsönök... :-(

Asidotus 2011.08.08. 09:45:09

Világszerte úg tűniik, hogy hitelválság van. Akkora adósságot halmozott föl az egész világ, amit nem lehet visszafizetni.
Ilyenkor mi jön?
Összeesküvéselméletnek tűnik, de nem tudok szabadulni a gondolattól, hogy a hitelnyújtók most váltják be a csak papíron létező pénzt valódi értékre (a jelzálogokra).

Idet 2011.08.08. 10:03:03

@Kulics: Na, azért annyira nem heurisztikusak azok a folyamatok...

Egyébként meg, ne védd már annyira a bankokat.
Nem jótékonysági intézmények, az biztos, az apróbetűst kölcsönfelvételkor el kell olvasni vagy hozzáértővel elolvastatni, a bankoknak meg nem kellene álságos hitelfelvételi politikát folytatni és mindenáron extrém nyereségeket besöpörni. Üzlet ide vagy oda. A bank nem természeti jelenség, mint a cunami, hanem emberi alkotás. A nyavalyás gőzgazdasági folyamatok is emberi tevékenység következtében jönnek létre. Takij-velkij különbség, szerintem.

encsi72 2011.08.08. 10:07:05

"Az árfolymaváltozás megfoghatalan" Főleg, ha deviza sincs a hitel mödött. Milyen árfolyam? Spot vagy határidős? :))) Nem mindegy.
A kamatváltozásnak semmi köze a deviza alapkamatához (SNB target range: 0.00 - 0.25; 3-month LIBOR CHF) és az országkockázathoz sem - kizárólag a bankárok fantáziáját követi....

www.snb.ch/en/iabout/stat/statpub/zidea/id/current_interest_exchange_rates/2
www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=CHUN1U5:IND

Perillustris 2011.08.08. 10:09:49

@encsi72: A csökkenő ingatlanárakkal amúgy semmi baj nincs, ha az ember nem akar költözködni.

A '98-ban 2,3 millió forintért eladott 35nm2-es panellakásunk ára ma 6,5 millió körül van. Indokolja ezt bármi? A kedvezményes forinthitelek bevezetésekor kapásból duplája lett. Tehát lófüttyöt sem ért a kamattámogatás, mert csak felverte az árakat.

encsi72 2011.08.08. 10:12:27

Maturity mismatch.... Az meg mi? Kérdezik a "szakértő" bankárok, akik mindent láttak előre - csak éppen saját hülyeségük és kapzsiságuk kockázatait nem kezelték. De azonnal nyújtják szőrös mancsukat az adófizetők pénzéért, ha bajban vannak.

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 10:16:02

@auth.gabor: encsi72 szerint nem csak ez volt hanem hogy a bankok alnok modon tudtak hogy fel fog menni a CHF arfolyama, es ilyen pitianer hulye modon tudtak csak ra spekulalni, hogy becsalogattak az embereket a malnasba es most jol szamonkerik rajtuk
mellesleg megjegyeznem hogyha TUDTAK VOLNA a bankok hogy a CHF arfolyam igy alakul, akkor 10szeres tokeattettel megjatszottak volna...
ennyit errol a primitiv osszeeskuveselmeletrol :)))

encsi72 2011.08.08. 10:17:28

@Perillustris: Nincs. Baj akkor van, ha még az ingatlan forgalmi (nem hb!) értéke sem fedezi a (fiktív) követelést.

encsi72 2011.08.08. 10:20:44

@SvenH.: először olvasni kellene megtanulni, utána hozzászólni - ha van mihez :)
Hogyha TUDTAK VOLNA a bankok, mos nem lennének ekkora sz@rban.... :)))))

sexmachine 2011.08.08. 10:22:56

Pár nap alatt meg tudnám oldani a devizahitelesek problémáját, csak le sem merem írni, hogy hogyan, mert valószínűleg azonnal agyonlőnének, ha kiderítenék, ki írta ezt.

encsi72 2011.08.08. 10:25:35

A bankok problémáját pár nap alatt meg lehetne oldani, gyorsan letérdelnének....

Ez is csak egy lufi.

Phrascarica 2011.08.08. 10:37:17

@neoteny: "Na én ezeket a feltételeket nem kívántam bevállalni, így elesek 500,000 Ft mondjuk évi 2%-tól (mert többet nem nagyon hoz a pénzem a bankszámlán amíg kifizetésre nem kerül), ami évi 10,000 Ft. Tíz rugóért nem adok esélyt a banknak hogy 30+% kamatot követelhessen rajtam, havonta tőkésítve."
2%-ot hoz a bankszámlád? :))) Más befektetési formát ismersz-e?
Nincs több kérdésem :DDD

Perillustris 2011.08.08. 10:37:31

@sexmachine: Ennyit megér, írd csak! :)

laci_52 2011.08.08. 10:37:41

Jó cikk, csak a végkövetkeztetést nem vonja le: a bankok pont ugyanolyan vérszívó tetű banda, mint a falusi uzsorások. A különbség csak annyi, hogy ők ezt legálisan csinálhatják. Valószínűleg éppen a bankok szorgalmazzák és finanszírozzák az uzsorások lebuktatását, hogy ne rontsák az üzletüket. Aztán ha valamelyik faluban nem marad uzsorás, ott majd megjelenik a Provident.

Phrascarica 2011.08.08. 10:40:27

@SvenH.: "mellesleg megjegyeznem hogyha TUDTAK VOLNA a bankok hogy a CHF arfolyam igy alakul, akkor 10szeres tokeattettel megjatszottak volna..."
...és miből gondolod hogy nem így volt néhány esetben ?

sexmachine 2011.08.08. 11:02:45

@Perillustris: :) Bamme, még csak érintett sem vagyok... :)

SvenH. (törölt) 2011.08.08. 11:03:54

@phrascarica: mert akkor nem emberekkel szarakodtak volna hanem 10szeres tokeattettel megjatszottak volna
biztosan fizetik az uzletkotoket fenntartjak a bankfiokokat es szenvelegnek az emberekkel, amikor annyira egyszeru es tiszta hogy megjatsszak, akar nem is itthon hanem kulfoldon adozva...

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 11:13:54

@phrascarica:

"2%-ot hoz a bankszámlád? :))) Más befektetési formát ismersz-e?"

Például milyet? megvenni ingatlant drágán aztán csodálkozni amikor elveszíti az értékének egy jelentős részét? nem, olyan jó befektetéseket nem szoktam csinálni.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.08. 11:58:45

@laci_52:

Igazad van, de a bankokkal azok üzleteltek akik meg voltak győződve arról hogy ők kanállal ették a tudományt... a mai napig az a duma hogy "a hitelt fel kellett venni". Nem, semmiféle "kellett" nem volt csak a hitelvásárló fejében, aki ott rettegett hogy mi történik ha lemarad a jóról, a lakásvételről egy túlfűtött, dráguló ingatlanpiacon.

Az uzsorásnak is, a bankoknak is az ad "munkát" hogy kereslet van hitelre, de azért nagy különbség van aközött ha valakinek kell 50,000 Ft kajára (vagy akár sörre) meg aközött, aki meg van győződve arról hogy neki "kell" 10 milla arra, hogy befektesse egy ingatlanba.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.10. 16:01:19

@encsi72:

index.hu/bulvar/2011/08/10/termeszetben_torleszthette_a_hitelet_m._h./

"de miután a Büntetőtörvénykönyv (Btk.) uzsora-bűncselekményekről szóló szakasza csak 2009-ben lépett hatályba"

Mindenki aki a törvény életbe lépte előtt vett fel "uzsorát" az rábaszott... :D

encsi72 2011.08.10. 16:58:25

@neoteny: a szakmabeliek bizonyára tudják, hogyan lehet természetben törleszteni :))))))

A bankárok még inkább: A kies Petneházy klub arról lett hírhedt, hogy a bankárok oda járnak ki - örömlányokkal.....
Ott aztán lehet uzsorást fogni, méghozzá alsógyatyában...
(talán rendőrök is olvassák:)))
Hahaha

Sőt, az egyik közeli településen is lakik néhány lakásmaffiózó...

Így van, pontosan az uzsoráról van szó :)))))), amit a Ptk. és a Btk. is nevesít. A bűncselekmény a hatályba lépés után megvalósult.

neoteny · http://word.blog.hu 2011.08.10. 17:15:05

@encsi72:

"A bűncselekmény a hatályba lépés után megvalósult."

A hatályba lépés után elkövetett uzsora-bűncselekmények büntethetőek, így értetted.

encsi72 2011.08.10. 19:10:40

Az uzsorabűncselekmény büntethető. Mindegy, ki hogy érti.....
:))))))))))))

Majd a sokat emlegetett bíróság, meg a zügyészség!
Hahaha
süti beállítások módosítása